quote:Op maandag 23 juni 2014 12:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
dit gaat om cmos sensors, die zitten in bijna alle video camera's, gaat niet om de kwaliteit maar om technische verwerking van het dynamisch bereik
quote:Op maandag 23 juni 2014 12:17 schreef SunChaser het volgende:
Oh we hebben er nog zo een die met statiatiekn en diagrammen komt, ten eerste ligt t aan waar je het voor gebruikt, ten tweede hoe het eruit ziet in het geheel. Als ik een film maak over een nachtelijk bezoek aan een spookhuis dan is 128.000 iso nog acceptabel, of als ik iemand stiekum film tijdens een misdaad. De ene keer is 800 iso al lelijk, de andere keer kom je weg met het uiterste
Je hele reactie klopt niet, zie afbeelding van m'n vorige post.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:19 schreef 111210 het volgende:
[..]![]()
ik gaf alleen een reactie over het dynamisch bereik bij hogere iso waarden dat dit meer wordt, heb zeker niet gezegd dat het er dan beter uit ziet, beter lezen voordat je meteen zo reageert
vanaf 800 ga je in je lowight naar beneden maar in je highlights omhoogquote:Op maandag 23 juni 2014 12:23 schreef Susteren het volgende:
ook op de Arri zie je dat hogere iso's een lagere dynamic range betekenen.
Dat tabel is gemaakt door mensen die maanden lang aan firmware werkten om de dynamic range te verbeteren, die zuigen dat echt niet uit hun duim.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:23 schreef 111210 het volgende:
het is beide een cmos sensor, dus je kan wel wat vergelijken zolang het niet om de kwaliteit gaat)
bij cmos is het over het algemeen zo dat hogere iso waardes een hoger dynamisch bereik betekend, wellicht bij de 5d niet (wat ik vreemd zou vinden) want zowel, sony, canon met de C serie, arri en red geven bij hun technische specificaties aan dat dat wel zo is.
vandaar dat het me sterk lijkt als de 5d dan juist het tegenovergestelde zou zijn.
Juist, dat betekend niet dat de dynamic range verbeterd?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
vanaf 800 ga je in je lowight naar beneden maar in je highlights omhoog
daarom zeg ik ook dat ik dat vreemd vind omdat dat bij andere camera's het tegenovergestelde isquote:Op maandag 23 juni 2014 12:25 schreef Susteren het volgende:
Dat tabel is gemaakt door mensen die maanden lang aan firmware werkten om de dynamic range te verbeteren, die zuigen dat echt niet uit hun duim.
Laat mij eens één (legitiem) bewijs zien dat een hogere ISO een beter dynamisch bereik zou betekenen? Want volgens mij is dat echt de grootst mogelijke onzin, over welke sensor of merk je het dan ook hebt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:23 schreef 111210 het volgende:
het is beide een cmos sensor, dus je kan wel wat vergelijken zolang het niet om de kwaliteit gaat)
bij cmos is het over het algemeen zo dat hogere iso waardes een hoger dynamisch bereik betekend, wellicht bij de 5d niet (wat ik vreemd zou vinden) want zowel, sony, canon met de C serie, arri en red geven bij hun technische specificaties aan dat dat wel zo is.
vandaar dat het me sterk lijkt als de 5d dan juist het tegenovergestelde zou zijn.
Vergeet de formfactor niet!quote:Op maandag 23 juni 2014 21:25 schreef Susteren het volgende:
Iemand trouwens al eens aan de AX1 gedacht? Geen verwisselbare objectieven natuurlijk, maar een prima sensor, 60fps 4k (),ingebouwde nd filter en een fijn objectief.
verpakt ie glas of bestaat ie uit glas?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:51 schreef hoink581 het volgende:
Iemand tips om een verpakkingsmachine (formaat middelgrote auto) te belichten?
Veel glas.
Bestaat uit glas. Het is een soort glazen kist dus je ziet het proces. Probleem is dat hij in een donkere omgeving staat.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
verpakt ie glas of bestaat ie uit glas?
Daglichtlampen plaatsen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Bestaat uit glas. Het is een soort glazen kist dus je ziet het proces. Probleem is dat hij in een donkere omgeving staat.
Achtergrond is verpakkingsmateriaal.
Mijn specifieke vraag zou eerder zijn hoe je het een beetje chic kan uitlichten. Tot nu toe heb ik alleen nog maar interviews uitgelicht, dus ik vroeg me af of er een speciale opzet is om zoiets te belichten.quote:
Sja, als je details van de machine filmt kun je t apart belichten maar full frontal is lastigerquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:01 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Mijn specifieke vraag zou eerder zijn hoe je het een beetje chic kan uitlichten. Tot nu toe heb ik alleen nog maar interviews uitgelicht, dus ik vroeg me af of er een speciale opzet is om zoiets te belichten.
Wat heeft daglicht of tungsten met de grootte van een object in het donker te maken?quote:
Dat t niet meer in t donker isquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:27 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat heeft daglicht of tungsten met de grootte van een object in het donker te maken?
Nee maar wat heeft daglicht of tungsten daarmee te maken? Hij vraagt hoe je het het beste kunt belichten, met wat voor een lichtaccecoires oid. Of dat nu op 5600k of 3200k is doet er totaal niet toe als het toch donker is.quote:
fotos? Dit is het videotopicquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:31 schreef Susteren het volgende:
Nouja als het de grootte van een auto is zou een grote overhead light bank het meest voor de hand liggen. Dit combineren met meerdere foto's die op verschillende plaatsen belicht zijn.
Is dat ding aan het werk als je filmt trouwens? Anders kun je HDR video overwegenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:01 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Mijn specifieke vraag zou eerder zijn hoe je het een beetje chic kan uitlichten. Tot nu toe heb ik alleen nog maar interviews uitgelicht, dus ik vroeg me af of er een speciale opzet is om zoiets te belichten.
Een lightbank heeft gewoon een diffuser?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:16 schreef bart13 het volgende:
Een lightbank zonder scrim gaat wss reflecteren? Een scrim kan ook gewoon overhead...
Machine in actie. Dat is zeg maar het product wat moet worden verkocht.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:55 schreef SunChaser het volgende:
Moet de machine worden gefilmd als in dat dat het product is of de machine in actie dat ie dingen maakt, dat maakt nogal uit
Een diffuser recht op de bank gaat denk ik niet veel uithalen. Ik denk dat in dit geval de modifier zo groot mogelijk moet zijn,quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een lightbank heeft gewoon een diffuser?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is de machine in kwestie (de achterkant) zoals je ziet staat hij net wel, net niet voor een grote deur die veel daglicht binnen laat.
Het plan is nu om dit als primaire licht bron te gebruiken (machine kan niet al te veel verplaatst worden). Om de zijkant die richting binnen staat moet ik of licht bouncen of er een daglichtlamp op zetten.
Hoe groot moet de bounce zijn en wat voor lamp valt er als alternatief te huren?
achtergrond:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. totaal voor aanzicht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb maar 1 mooi totaal aanzicht nodig. De rest zijn detailshots die ik bij licht met een led panel.
Tips zijn welkom.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 14:46:24 ]![]()
Lastige task. Heb je een goede poli filter?https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Jup en het glas kan open. Belichting is vooral voor het totaalshot.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:40 schreef KaMo het volgende:
Lastige task. Heb je een goede poli filter?![]()
Dat zeilicht is best mooi als je het mij vraagt. Ik zou kijken of je een butterfly kan regelen als fill aan de ene kant.
En eventueel in plaats van het zonlicht een 2KW fresnel op Floodstand, of juist ook gebounced via een butterfly of een difussie frame ervoor.
En dan qua plaatsing het zo neerzetten dat je de reflectie minimaal houdt. (TIP mits je alleen bent: camera positioneren en tijdens het plaatsen van licht in de gaten houden dat je je camera niet ziet staan in de reflectie vanaf de lampposities)https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Dit en volledig zwarte kleding uiteraard, bijna altijd wel een pré maar vooral met dit soort werk erg belangrijk.quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:52 schreef KaMo het volgende:
Dat zeilicht is best mooi als je het mij vraagt. Ik zou kijken of je een butterfly kan regelen als fill aan de ene kant.
[ afbeelding ]
En eventueel in plaats van het zonlicht een 2KW fresnel op Floodstand, of juist ook gebounced via een butterfly of een difussie frame ervoor.
En dan qua plaatsing het zo neerzetten dat je de reflectie minimaal houdt. (TIP mits je alleen bent: camera positioneren en tijdens het plaatsen van licht in de gaten houden dat je je camera niet ziet staan in de reflectie vanaf de lampposities)Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
Hmm, misschien zelfs wel stuk scheurdoek tussen 2 C-stands en dan gaatje prikken voor de lensquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:55 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dit en volledig zwarte kleding uiteraard, bijna altijd wel een pré maar vooral met dit soort werk erg belangrijk.https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Dankje! Heb je enig idee waar ik dit kan huren?quote:Op donderdag 26 juni 2014 16:52 schreef KaMo het volgende:
[ afbeelding ]
En dan qua plaatsing het zo neerzetten dat je de reflectie minimaal houdt. (TIP mits je alleen bent: camera positioneren en tijdens het plaatsen van licht in de gaten houden dat je je camera niet ziet staan in de reflectie vanaf de lampposities)![]()
http://www.singelfilm.nl/quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:22 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dankje! Heb je enig idee waar ik dit kan huren?
http://www.hetlicht.nl/en/
http://www.luxenco.nl/
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de mogelijkheden voor kleine bestellingen zijn. Maar bel vooral eens, bij Singelfilm zijn ze echt te gek
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Kan je gelijk doorrijden naar de buren om je rental Alexa op te halen
https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Ah. Amsterdam. Ik zit hiervoor in Turnhout. Misschien is het beter als ik het in Antwerpen zoek.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:25 schreef KaMo het volgende:
Kan je gelijk doorrijden naar de buren om je rental Alexa op te halen![]()
![]()
Ah, dan zul je zelf even moeten oriënteren vrees ik!quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:33 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ah. Amsterdam. Ik zit hiervoor in Turnhout. Misschien is het beter als ik het in Antwerpen zoek.
Ik heb laatst weer een serie liveregistraties mogen produceren
https://vimeo.com/99244043
Budget staat huren van cameras niet toe, maar ik moet zeggen dat de video uiteindelijk ondanks de verschillende cameras best goed samenknipt.
Heb nog een festivalgig te monteren maar ik wacht even tot ik een nieuwe computer heb, want daar moet veel worden gecorrigeerd.
Dit is trouwens met BMPCC - Sony FS700 - Nikon DSLR - GoPro en Zoom Q1https://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet![]()
Welke Nikon?
En de Sony lijkt me wel leuk om mee te spelen.
- Die liveregistratie: meer cameralui dan swingend publiek.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Nikon D610quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:05 schreef shiznuts het volgende:
Welke Nikon?
En de Sony lijkt me wel leuk om mee te spelen.
- Die liveregistratie: meer cameralui dan swingend publiek.
Sony is te gek apparaat!
En sja, helaas. Vaak een probleem bij de amateur band scenehttps://www.facebook.com/HunterStreetOfficial - HunterStreet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |