Gaan we even kijkenquote:Op donderdag 19 juni 2014 23:07 schreef shiznuts het volgende:
Ryan heeft er net een video over gedaan:
Maar volgens mij heb je in die range dan ook wel een URSA.
Wat moet je er voor hebben? Kan 'm zaterdag goed gebruiken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:19 schreef SunChaser het volgende:
De 50mm 1,4 gebruik ik ook zelden trouwens
275 + 6 euro verzenden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:21 schreef Susteren het volgende:
[..]
Wat moet je er voor hebben? Kan 'm zaterdag goed gebruiken.
Oh, ik bedoel eigenlijk de 35mm.
200 incl. hebben we een deal, kan hem nieuw voor ¤293,69 krijgen namelijk.quote:
Hij is nieuw 500. Maar laat t je morgen weten, als ik bij cameraland er ook 200 voor krijg doe ik t daarquote:Op donderdag 19 juni 2014 23:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
200 incl. hebben we een deal, kan hem nieuw voor ¤293,69 krijgen namelijk.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hmm, die C100 is zelfs ten opzichte van de 5dIII een upgrade, als ik zo even snel wat filmpjes kijk.
Klopt. Als er nou ook nog een beetje flinke slowmo op zou zitten, zou ik mn 5dIII verkopenquote:Op donderdag 19 juni 2014 23:46 schreef shiznuts het volgende:
[..]Maar, dat mag je dan eigenlijk ook wel verwachten, toch?
Hehe hier 100% hetzelfde.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Klopt. Als er nou ook nog een beetje flinke slowmo op zou zitten, zou ik mn 5dIII verkopen
Al wil ik sowieso wel over naar een meer echte videocamera. Fotograferen doe ik tegenwoordig liever en vooral vaker met een van mijn Fuji's...quote:
Jep, kijk trouwens eens naar de URSA. Zelfde prijsklasse als c100, awesome features, 4k, raw, xlr's, v-lock ingebouwd, 60fps en 3 schermen. Betere prijs/kwaliteit ga je niet vinden. De AJA heeft alleen een PL mount, en met een EF collectie is dat een beetje lastig.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Al wil ik sowieso wel over naar een meer echte videocamera. Fotograferen doe ik tegenwoordig liever en vooral vaker met een van mijn Fuji's...
By the weg: GoPro nog t/m morgen in de aanbieding bij Groupon... Ik twijfel om nog te wachten op de '4'.
Vind dat ding alleen zo achterlijk groot. En RAW hoeft niet perse van mij. Weet datie ook ProRes doet hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:09 schreef Susteren het volgende:
[..]
Jep, kijk trouwens eens naar de URSA. Zelfde prijsklasse als c100, awesome features, 4k, raw, xlr's, v-lock ingebouwd, 60fps en 3 schermen. Betere prijs/kwaliteit ga je niet vinden. De AJA heeft alleen een PL mount, en met een EF collectie is dat een beetje lastig.
Die C-x00 reeks verslaat qua beeld vrijwel alle 'fototoestel' dslr's. Dynamic range is heel sterk. Alleen verlies je de helft van je kwaliteit als je op de interne SD slots opneemt (h264). Als je er nog een Atomos Ninja bij gebruikt is het een hele sterke camera. Vice en The Verge lopen er ook mee rond.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Jemig! Lekker overdreven zeg!
Hoe verhoudt zo'n C100 zich nou ten opzichte van een 5DIII of andere goede film dslr? Qua beeld zegmaar? Ik weet dat hier wel filmpjes over zijn, maar vroeg me af wat jullie daarvan vinden...
De Sony a7s gaat tot 409.600, kan overbelichten in totale duisternis.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:32 schreef videonatic het volgende:
Er is nu een c-100 firmware update uitgekomen die iso 80.000 mogelijk maakt (standaard ging ie tot 20.000). Ik weet niet waarom je dat in godsnaam zou willen maar het kan.
Donequote:Op donderdag 19 juni 2014 20:19 schreef shiznuts het volgende:
Wel ff een leuke nieuwe voetnote in de OP plaatsen, hè.
Kijk. Dat vind ik dus ook. C100 lijkt me daarentegen wel een fijne body!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:46 schreef bart13 het volgende:
Ursa is een totaal andere camera dan de c100 =\ en een waardeloze body
dus echt twixtor achtige slomo krijg je er niet mee?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:38 schreef shiznuts het volgende:
Nou ja, je kunt uiteraard extern audio opnemen/opslaan, maar in de VFR-mode film je in-camera inderdaad zonder geluid. Hij conformeert 'em naar je frequentieinstelling, dus 96 fps uitgespreid over 24 fps, 25 fps of 30 fps. Ergens wel geinig dat je op het schermpje al ziet hoe het eruit komt te zien qua motion. Trouwens niet genoeg om een wegfladderende vogel te freezen. Maar op wat langzamere actie wel erg leuk.
Kun je dat niet ergens instellen ofzo?! Vind dat behoorlijk stom.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:00 schreef shiznuts het volgende:
Dat detail op z'n voorhoofd (1080p screenie 4K uit de GH4, snelle correctie).
[ afbeelding ]
Kwam er trouwens gister pas achter dat de slow mo (1080p) niet in 96 fps wordt opgenomen, maar in 24 fps.Dus hij is al slow mo uit de camera.
Nou je krijgt er ongeveer tot 25% vertraagde twixtor slomo mee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:48 schreef SunChaser het volgende:
dus echt twixtor achtige slomo krijg je er niet mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |