Als je niet weet waarmee je wil beginnen is dat geen optie.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:31 schreef hairybeardyman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met zelfstandig beginnen? Ik snap dat zoiets een enorme onderneming is waar veel tijd en energie in gaat en er geen sprake is van een kantoorbaanmentaliteit. Ik heb echter nul komma nul kennis en ervaring op dat gebied laat staan dat ik überhaupt weet "waarmee" ik zou willen beginnen. Ik heb al het een en ander nagepluisd op de site van de KvK om mezelf te informeren. Heeft iemand ervaring hiermee?
Niet aan beginnen als je geen enkele motivatie hebt...quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:31 schreef hairybeardyman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met zelfstandig beginnen? Ik snap dat zoiets een enorme onderneming is waar veel tijd en energie in gaat en er geen sprake is van een kantoorbaanmentaliteit. Ik heb echter nul komma nul kennis en ervaring op dat gebied laat staan dat ik überhaupt weet "waarmee" ik zou willen beginnen. Ik heb al het een en ander nagepluisd op de site van de KvK om mezelf te informeren. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ga leren.. Zonder diploma kom je alleen achter de kassa of een loopband terecht tegenwoordig..quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:19 schreef hairybeardyman het volgende:
Hebben jullie nog tips of adviezen?
Dit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:14 schreef RanjaCup het volgende:
[..]
Ga leren.. Zonder diploma kom je alleen achter de kassa of een loopband terecht tegenwoordig..
WO is niet elitair, kijk maar naar mij. Waar gaat je belangstelling en enthousiasme naar uit? Je kunt op je 29 nog een opleiding afmaken. Wat voor vooropleidingen(en) heb je?quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:19 schreef hairybeardyman het volgende:
Als ik vacatures uitpluis van sectoren allesbehalve administratief werk dan stuit ik alleen maar op vacatures waar je alleen in aanmerking kom als je een HBO, WO of andere elitaire status moet hebben.
Ik stel gewoon vragen om me te informeren. Als er iemand is die weet hoe de wereld werkt, dan ben ik het welzeker. Daarnaast, mag ik nog voor mezelf denken en spreken? Dank.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:56 schreef tommiepoes het volgende:
>> HBO, WO of andere elitaire status
Nou, nou, HBO is toch niet elitair. Maar goed, op MBO niveau is toch ook genoeg te vinden. Ligt er een beetje aan wat je kunt.
>> Hoe zit dat eigenlijk met zelfstandig beginnen
Hoe zit wat? Je verkoopt een product of een dienst (verricht arbeid) en vraagt daar geld voor. Na aftrek van kosten en belasting hoop je dan wat over te houden. Dus wederom, ligt eraan wat je kunt.
Mja, 29 jaar (!), geen baan, geen diploma, geen idee wat je zou willen doen of hoe de wereld werkt... Ik zou een beetje depri worden.
Waar ik goed in ben.. luisteren (op de een of andere manier trek ik vaak mensen aan die hun hele levensverhaal aan me willen vertellen), koken, recepten tot in de detail napluizen en zelf uitvoeren, muziek componeren en uitvoeren, samenwerken (mits het goed klikt met andere collega's. Ik heb ook weleens situaties meegemaakt dat er veel venijn op de afdeling afspeelde waardoor samenwerking moeizamer verliep door de andere partij), notuleren, telefoon opnemen, collega's informeren wanneer er iets zal plaatsvinden. Nou ja, dat dus eigenlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:19 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso is de eerste vraag natuurlijk; waar ben je goed in? Wat zijn je kwaliteiten? Werken om het willen werken, of maar 'voor jezelf beginnen' omdat je toch geen baan hebt levert natuurlijk weinig op. Je kan beter in een functie zitten waar je plezier in hebt en je je kwaliteit kan laten zien, dan groei je ook makkelijker door.
Ik woon in Den Haagquote:Op woensdag 18 juni 2014 19:19 schreef Hi_flyer het volgende:
Waar woon je? In het midden-oosten van het land weet ik misschien nog wel een technische functie waar je niet persé een diploma nodig hebt, maar wel motivatie en inzet
Ik zou eens beginnen met een eigen topic in plaats van die van een ander te kapenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:16 schreef AlterEg0 het volgende:
Weet er iemand hoe het zit met het RIAGG en bijstands uitkering iemand ervaring?!
Ik zit bij een psychiater bij het RIAGG namelijk, heb momenteel zelfs minder VBO Elektrotechniekj dus bij mij is het al helemaal kansloos momenteel.
Ik zit geestelijk ook niet helemaal goed in elkaar hierdoor maar ze willen me gewoon in schoonmaak of in een fabriek neer zetten. Alhoewel ik geen bezwaar heb tegen handjes wapperen zit ik al niet lekker in mijn vel momenteel.
Zit het hier in Nederland zo dat als je handen werken maar je geestelijk in de knoop zit dat je dan toch maar aan het werk moet of zo... Soms vraag ik me af waar dit land heen gaat voor zijn eigen mensen, ze helpen me helemaal met niks. Volgende week neem ik zelf mijn ouders mee om het met de psych te bespreken.
heeft er iemand hier ervaring mee of in hetzelfde schuitje gezeten, misschien is dit niet het juiste forum voor dit soort dingen maar ik heb ook geen idee waar ik moet beginnen met zoeken met mensen die in deze situatie zitten of gezeten hebben? Iemand tips misschien om waar te kijken of van hoe en wat weer op te klimmen in de maatschappij?
Sorry misschien kan ik dat beter wel doen was niet mijn intentie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met een eigen topic in plaats van die van een ander te kapen
http://forum.fok.nl/fok/post_topic/41quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:20 schreef AlterEg0 het volgende:
[..]
Sorry misschien kan ik dat beter wel doen was niet mijn intentie.
Kortom: je bent 29 geworden en in de tussentijd heb je de boel lekker verziekt. De schuld daarvoor ligt bij anderen en je bent niet alleen afgunstig, maar ook boos. En om het af te toppen voel je je minderwaardig.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:28 schreef hairybeardyman het volgende:
Tja, het punt alleen is.. Ik weet het financieel allemaal even niet meer hoe ik een full time studie ga bekostigen. Ik heb al ZOVEEL studiekeuzes gedaan. CMV, sociologie, personeel en arbeid en musicologie. Al die studies had ik toentertijd gekozen als een kip zonder kop gewoonweg omdat ik te onzeker over mijn capaciteiten was, geen fatsoenlijke sturing, door peer pressure en gewoonweg omdat ik niet wist wat ik daadwerkelijk wilde omdat ik mezelf te vaak aanpraatte dat ik niet goed genoeg was voor het conservatorium of elke andere soort muziekopleiding. Maar ja, als ik me daarin weer ga verdiepen krijg ik ineens weer de wind van voren dat het tijd wordt "om volwassener na te denken welke studie ik wil ga doen". Ja wat wil men nou? Dat je je authenticiteit volgt of maar een studie uitkiest omdat het moet en meer baanzekerheid biedt.
En tja, sorry dat ik daarnet zo uitsprak over HBO en WO en dat dit een elitaire ding is, maar tijdens het studeren ben ik 9 van de 10 keer jongeren tegengekomen wiens studie bekostigd werd door hun ouders. Ik moet het allemaal zelf betalen. Daarnaast viel het me ook wel vaak op dat er toch wel heel vaak een misplaatste superioriteitsgevoel wordt opgesteld tegenover mensen van het MBO of gewoonweg mensen die zijn gestopt met studeren om wat voor persoonlijke reden dan ook. Als ik dan later iemand tegenkom die nog studeert of al klaar is met studeren dan valt het me op dat er enkel alleen maar wordt gevraagd of ik nog studeer? Hoe het daadwerkelijk met me gaat -echt gewoon sociaal en begaan zijn zoals een weldenkend mens doet- of vragen wat ik nu doe, dat komt helemaal niet aan te pas.
Sorry ik ben aardig pissed off gewoon en weet het gewoon even niet meer. Ik zoek gewoon naar mogelijkheden om weer aan de bak te komen. En JA ik sta open om te blijven studeren, maar dan moet het financieel wel haalbaar zijn en de echt interessante studies zijn allemaal nog maar fulltime. Dus dat schiet lekker op als ik parttime zou willen studeren.
We mogen allemaal voor onszelf spreken. Wilde het terugbrengen naar de kern. Ik kom helaas nogal eens mensen tegen die vlak voor hun 30e (!!) wakker worden en zich realiseren dat ze nog zo'n 40 jaar centjes moeten verdienen en het dus niet al te slim is om alleen maar interessante fun opleidingen te doen en het presteren om zelfs daar nog af te haken. Leuke creatieve dingen doen en vooral veel dromen maar geen stap verder komen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:17 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Ik stel gewoon vragen om me te informeren. Als er iemand is die weet hoe de wereld werkt, dan ben ik het welzeker. Daarnaast, mag ik nog voor mezelf denken en spreken? Dank.
Veel plezier met het bespreken daarvan, ze gaan niet naar je luisteren of je op wat voor manier dan ook maar helpen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit.
Je bent 29, ga bij je uitkeringsinstantie langs en bespreek studiemogelijkheden.
straks ben je 50 en heb je nog geen enkele opleiding of diploma, dan ben je bijna verzekerd van de bijstand.
Niet geschoten is altijd mis. Ik stel ook niet dat het een wondermiddel is, maar TS zal ergens moeten beginnen als hij iets van papieren wil helpen. En misschien kunnen ze hem helpen/begeleiden richting een BBL/BOL o.i.d.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:40 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Veel plezier met het bespreken daarvan, ze gaan niet naar je luisteren of je op wat voor manier dan ook maar helpen.Sterker nog: ik wil erg graag Vapro halen realiseer me ook dat er bij de gemeente natuurlijk totaal geen geld is om zoiets te financieren maar ik was naief genoeg om te geloven dat zo'n werkcoach me iig zou kunnen helpen om bijv eens met een opleidingscoordinator te praten. Maar nee hoor, enige wat ze deed toen ze hoorde over ook maar enige plannen in de richting van "terug naar school" was m'n sollicitaties op 5 per dag zetten.
Kan zo bij Vapro B instomen met mijn niveau (ja klinkt opschepperiger dan het is) dus niet echt handig dat zo'n werkcoach niet eens moeite doet om te proberen ingangen te vinden. Maar niet getreurd: ik ben nu weer aan het werk en zo kom je via via toch wel te weten hoe je wel zo'n handig papiertje kan halen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Niet geschoten is altijd mis. Ik stel ook niet dat het een wondermiddel is, maar TS zal ergens moeten beginnen als hij iets van papieren wil helpen. En misschien kunnen ze hem helpen/begeleiden richting een BBL/BOL o.i.d.
En Vapro A is inderdaad een erg handig papiertje om sneller werk te vinden of te blijven houden in de productie/industrie. Bij ons op het werk ook bijna een vereiste voor productiepersoneel (nieuwe instroom moet het hebben, zij die er al 30 jaar lopen worden er niet teveel mee lastig gevallen.)
Vriend van me is bezig voor Vapro D, schijnt behoorlijk pittig te zijn.
Gelukkig nog nooit van mijn leven een werkcoach gesproken, maar kan begrijpen dat het zeer frustrerend kan zijn om met die lui contact te moeten hebben. En Vapro Bquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:44 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Kan zo bij Vapro B instomen met mijn niveau (ja klinkt opschepperiger dan het is) dus niet echt handig dat zo'n werkcoach niet eens moeite doet om te proberen ingangen te vinden. Maar niet getreurd: ik ben nu weer aan het werk en zo kom je via via toch wel te weten hoe je wel zo'n handig papiertje kan halen.
Maar mijn punt is (en dat hoor ik overal om me heen dus het is echt niet alleen mijn gemeente die achterlijk bezig is): verwacht van zo'n werkcoach gewoon 0,0, ze zitten er echt alleen om je duidelijk te laten voelen dat je maar 'n luie uitkeringstrekker bent die nooit genoeg moeite doet om weer aan werk te komen.
Mwah bij DSM had je daar toch C voor nodig, maar idd zou wel fijn zijn als ik eens wat anders kon doen dan productiewerk. Sowieso waar ik nu werk (levensmiddelenindustrie) daar hebben ze niet zo'n denderende CAO, verdien je met ploegendiensten eigenlijk nog niet zo heel veel wordt dus tijd om toch eens naar wat anders te gaan uitkijken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gelukkig nog nooit van mijn leven een werkcoach gesproken, maar kan begrijpen dat het zeer frustrerend kan zijn om met die lui contact te moeten hebben. En Vapro BDan kun je bij menig fabriek al achter de panelen of wachtchef, meer geld voor minder werk
Klopt. Als ik bij ons kijk zijn er redelijk wat vrouwen in het bedrijf, maar als het echt op productie aankomt zijn er 15 verschillende ploegen (3 x 5ploegendienst) en in totaal zijn er maar 2 vrouwen op de werkvloer en die hebben ook nog 0,0 PC ambitie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mwah bij DSM had je daar toch C voor nodig, maar idd zou wel fijn zijn als ik eens wat anders kon doen dan productiewerk. Sowieso waar ik nu werk (levensmiddelenindustrie) daar hebben ze niet zo'n denderende CAO, verdien je met ploegendiensten eigenlijk nog niet zo heel veel wordt dus tijd om toch eens naar wat anders te gaan uitkijken.
PS - 't helpt ook voor het PC gehalte dat ik een vrouw ben, kan een bedrijf tenminste zeggen dat ze niet op geslacht discrimineren.
Langharig stuk metaltuig zeker?quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt. Als ik bij ons kijk zijn er redelijk wat vrouwen in het bedrijf, maar als het echt op productie aankomt zijn er 15 verschillende ploegen (3 x 5ploegendienst) en in totaal zijn er maar 2 vrouwen op de werkvloer en die hebben ook nog 0,0 PC ambitie.
En levensmiddelen industrie, een paar keer geweest voor een ombouw, maar nooit kunnen wennen aan die haarnetjes.
Ja, tuurlijk met een netje kunnen die lange vette door overdadig biergooien ingeklonken blonde lokken niet in de wind heen en weer slaan, en dan word ik helemaal depri omdat ik de woeste wolf in mij niet los kan laten. Als jij Angelcorpse luistert wil je toch ook op de machine klimmen en wapperen met die zooi.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Langharig stuk metaltuig zeker?![]()
Nee geintje, je haar wordt er wel vettiger van kan ik als vrouw melden.
Klopt, bij ons zitten ze op inkoop, hrm, het lab en het zijn echt "vrouwelijke vrouwtjes" op de werkvloer zul je ze ook niet snel zien, en indien wel dan even snel een gastenpakje aan want ze konden ééns vies worden.quote:Vrouwen zitten meestal op de HRM functies en het grappige is dat die figuren meestal het liefst alleen mannen op de werkvloer zien en andere vreemde HRM gedachtekronkels.(ik krijg een beetje jeuk van die typische HRM tutjes, sorry
)
quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk met een netje kunnen die lange vette door overdadig biergooien ingeklonken blonde lokken niet in de wind heen en weer slaan, en dan word ik helemaal depri omdat ik de woeste wolf in mij niet los kan laten. Als jij Angelcorpse luistert wil je toch ook op de machine klimmen en wapperen met die zooi.
[..]
Klopt, bij ons zitten ze op inkoop, hrm, het lab en het zijn echt "vrouwelijke vrouwtjes" op de werkvloer zul je ze ook niet snel zien, en indien wel dan even snel een gastenpakje aan want ze konden ééns vies worden.
Merzbacher?quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:10 schreef BlueMage het volgende:
...en ik ga nu even m'n boek Quantum Mechanics doornemen.
1. Je kan een beroepskeuzetest bij UWV doen,quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:28 schreef hairybeardyman het volgende:
Tja, het punt alleen is.. Ik weet het financieel allemaal even niet meer hoe ik een full time studie ga bekostigen. Ik heb al ZOVEEL studiekeuzes gedaan. CMV, sociologie, personeel en arbeid en musicologie. .
Boek van Griffiths, is wel voor beginners het beste, werd me aangeraden hier op FOK! trouwens.quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Merzbacher?
Schrödinger Vergelijking?
Interessant: je hebt de tijdsafhankelijke en de tijdsonafhankelijke Schrödingervergelijking. Het leuke , dat de oplossing (de complexe golffunctie psi) op zicht niet zoveel zegt. Het is de psi*psi(geconjugeerd) die de verwachtingswaarde geeftquote:Op donderdag 19 juni 2014 17:38 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Boek van Griffiths, is wel voor beginners het beste, werd me aangeraden hier op FOK! trouwens.Ben nu bij de Schrodinger vergelijking idd.
Moet zijn:quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:10 schreef BlueMage het volgende:
maar met zo'n werkcoach zou ik altijd zeer voorzichtig blijven: het zijn stuk voor stuk mensen die er neergezet zijn puur om je zoveel mogelijk dwars te zitten en te korten op je uitkering.
Ben net begonnen en merk wel dat m'n wiskundekennis dus serieus flink weggezakt is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Interessant: je hebt de tijdsafhankelijke en de tijdsonafhankelijke Schrödingervergelijking. Het leuke , dat de oplossing (de complexe golffunctie psi) op zicht niet zoveel zegt. Het is de psi*psi(geconjugeerd) die de verwachtingswaarde geeft
Ach ik ga nog enigzins uit van hun "goede bedoelingen" namelijk zoveel mogelijk mensen niet in de uitkering.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Moet zijn:
maar met zo'n werkcoach zou ik altijd zeer voorzichtig blijven: het zijn stuk voor stuk mensen die er neergezet zijn om zelf werk te hebben met een verzonnen en gesubsidieerd baantje
Vooral analyse i.h.b. complexe functies en differentiaalvergelijkingen zijn belangrijk in de Quantum Mechanicaquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:57 schreef BlueMage het volgende:
Ben net begonnen en merk wel dat m'n wiskundekennis dus serieus flink weggezakt is.![]()
Vooral die complexe functies heb ik niet echt veel kaas van gegeten, helaas.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Vooral analyse i.h.b. complexe functies en differentiaalvergelijkingen zijn belangrijk in de Quantum Mechanica
Zwaar betaald baantje ook. Als ik werkeloos wordt ga ik dat doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Moet zijn:
maar met zo'n werkcoach zou ik altijd zeer voorzichtig blijven: het zijn stuk voor stuk mensen die er neergezet zijn om zelf werk te hebben met een verzonnen en gesubsidieerd baantje
Mn vader heeft jaren bij de overheid gewerkt... en het is daar doodnormaal om zonder enige aanleiding zelf iets te verzinnen om bezig te blijven...quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zwaar betaald baantje ook. Als ik werkeloos wordt ga ik dat doen.
Ik heb dat bij mijn vader gezien, doet geen flikker vangt wel een leuk adviessalaris.
Mijn vader is trouwens geen werkcoach.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mn vader heeft jaren bij de overheid gewerkt... en het is daar doodnormaal om zonder enige aanleiding zelf iets te verzinnen om je bezig te houden...
Hij is al een paar jaar met pensioen en nu kreeg ie een brief met vragen hoe het werken voor de overheid hem bevallen was... (dus er had weer eens iemand niets te doen....)
Ik kan je er wel bij helpen; voor complexe functie (nu 30 jaar geleden...) theorie haalde ik 'n 8quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:26 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Vooral die complexe functies heb ik niet echt veel kaas van gegeten, helaas.
Ohja.. maar de overheid en ict is altijd lachen...quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn vader is trouwens geen werkcoach.![]()
Hij stelde een computercursus voor omdat hij geen bouwwerkzaamheden meer mag doen.
Komen ze aan met een 300 pagina's tellende handleiding over hoe die grafwebsite van werk.nl werkt.
Ik ben behoorlijk technologisch ingesteld maar zelfs ik had problemen om dingen gedaan te krijgen op die website.
Jij bent toch TU'er of niet dan? Ik zal het in gedachte houden als ik vragen heb.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik kan je er wel bij helpen; voor complexe functie (nu 30 jaar geleden...) theorie haalde ik 'n 8
Inderdaad zeg.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:11 schreef scoober het volgende:
afgestudeerde HBO'ers een elite noemen... daar begint het al mee.
Ik las je post en dacht misschien is zou het wat voor mij kunnen zijn, wat heb je er precies voor nodig eigenlijk???quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:23 schreef Geralt het volgende:
Misschien is de procesindustrie wel wat voor je. Vaak kun je wel ergens binnen rollen zonder opleiding en kun je starten met een VAPRO opleiding.
Betaald in principe niet echt heel goed qua basisloon, maar door je ploegentoeslag hou je er toch een leuke cent aan over elke maand.
Ik heb 10 jaar in de IT gezeten en toen ik mijn baan verloor wegens de crisis ben ik de procesindustrie ingerold. Bevalt eigenlijk nog altijd prima
En daar ben ik dus ook gestart zonder technische vooropleiding of weet ik het wat. Sterker nog, ik heb alleen een Havo diploma en een shitload aan Microsoft certificaten
Icm electrotechniek lijkt me dat je echt wel kans maakt in zo'n fabriek.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:22 schreef AlterEg0 het volgende:
[..]
Ik las je post en dacht misschien is zou het wat voor mij kunnen zijn, wat heb je er precies voor nodig eigenlijk???
Ik heb wel een achtergrond in de elektrotechniek etc, heb trouwens al via google een algemene website gevonden waar ik kan soliciteren gelijk maar gedaan, niet geschoten is altijd mis namelijk.
Misschien heb je nog tips of bepaalde websites?
Ja dat dacht ik dus ook! Heb ook 6 jaar ervaring in de elektrotechniek misschien is dit ook een pluspunt. Totdat ik dit lasquote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Icm electrotechniek lijkt me dat je echt wel kans maakt in zo'n fabriek.
Niks. Althans ik had niks relevants. Alleen een goed verkooppraatje voor jezelf, maar dat mag geen probleem zijn als je, net zoals ik, solliciteren een leuke bezigheid vindt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:22 schreef AlterEg0 het volgende:
Ik las je post en dacht misschien is zou het wat voor mij kunnen zijn, wat heb je er precies voor nodig eigenlijk???
Tja je weet het kennelijk allemaal zo goed dus blijf maar lekker ongevraagd namens mij voorbarige conclusies trekken. Als je niks nuttigs weet te melden, blijf dan maar gewoon weg uit dit topic.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Kortom: je bent 29 geworden en in de tussentijd heb je de boel lekker verziekt. De schuld daarvoor ligt bij anderen en je bent niet alleen afgunstig, maar ook boos. En om het af te toppen voel je je minderwaardig.
Ik zou eens in therapie gaan en je leven op de rit zien te krijgen
Klinkt ook goed, daarom dat ook veel mensen reageren heb ik gemerkt, misschien toch maar een beter idee om meerdere bedrijven te benaderen dan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niks. Althans ik had niks relevants. Alleen een goed verkooppraatje voor jezelf, maar dat mag geen probleem zijn als je, net zoals ik, solliciteren een leuke bezigheid vindt.
Allicht zullen er ook bedrijven zijn in de sector waar je wel al vanalles moet hebben, maar aangezien ik bij een BRZO bedrijf binnengerold ben zonder ervaring, kennis, opleiding etc vermoed ik zomaar dat er wel meer bedrijven in de sector zijn waar dat prima kan.
Maar nogmaals, je moet er wel geen problemen mee hebben om ploegendiensten te draaien.
Vergis je niet, dat is fysiek tamelijk pittig bij tijd en wijlen en funest voor je sociale leven.
Vooral dat laatste staat me tegen, maargoed, overall bevalt het me nog steeds goed.
Het was een samenvatting van je eigen post.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 02:02 schreef hairybeardyman het volgende:
Tja je weet het kennelijk allemaal zo goed dus blijf maar lekker ongevraagd namens mij voorbarige conclusies trekken. Als je niks nuttigs weet te melden, blijf dan maar gewoon weg uit dit topic.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:09 schreef Alfje het volgende:
wat betekent "zonder afgeronde studie" in deze. Wel ooit ergens aan begonnen? Misshcien een jaar of meerdere jaren gestudeerd?
Ik heb zelf jaren aangemodderd met mijn mijn studie informatica, niks afgerond, (leefde van internet poker). Toen via een werkstage bij een bedrijf een half jaar zonder salaris maar met behoud van bijstandsuitkering opgedaan en nu alweer bijna twee jaar als programmeur aan het werk bij een leuk bedrijf.
Ga eerst eens bedenken wat je kunt, dan wat voor banen daarbij kunnen passen. En dan ga je daarop sollliciteren, waarbij je de nadruk legt op wat je wel kunt en waarom je ondanks dat je geen diploma hebt toch prima geschikt bent.
Ik probeer niet op te scheppen ofzo, ik ben er ook niet trots op en zou het ook niemand aanraden. Ik had geluk dat de pokerhype toen groot was en je vrij gemakkelijk kon verdienen en ik kon er net van rondkomen, maar bouwde niks op. Studieschuld is voor mij heel laag (3k toen, en inmiddles bijna afgelost) omdat ik lang thuis heb gewoond en in de periode dat ik op kamers woonde al geen stufie meer kreeg.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik ken er ook twee die van internetpoker rond zeiden te kunnen komen, maar wel een enorme studieschuld hebben opgebouwd
jaja
Waar krijg je dan een stage plek zonder opleiding whatsoever vraag ik me af. Het is een mooi verhaal maar kun je misschien wat specifieker zijn? Heb alleen interesse in jou ervaring trouwens dat is alles.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:24 schreef Alfje het volgende:
[..]
Ik probeer niet op te scheppen ofzo, ik ben er ook niet trots op en zou het ook niemand aanraden. Ik had geluk dat de pokerhype toen groot was en je vrij gemakkelijk kon verdienen en ik kon er net van rondkomen, maar bouwde niks op. Studieschuld is voor mij heel laag (3k toen, en inmiddles bijna afgelost) omdat ik lang thuis heb gewoond en in de periode dat ik op kamers woonde al geen stufie meer kreeg.
Het ging allemaal wel aardig, ik kon mezelf onderhouden, veel vrije tijd enzo. Maar het drong pas laat tot me door dat je op die manier niks opbouwd. Toen heb ik het roer omgegooid en heb ik een uitkering aangevragd en ben ik werk gaan zoeken.
Wat in mijn geval gelukkig redelijk snel leidde tot die werkstageplek, waar ik voldoende ervaring op kon bouwen om daarna een echte baan te kunnen vinden.
Ik zeg niet dat ik het allemaal zo goed heb geregeld, in tegendeel. Ik wil alleen TS een hart onder de riem steken dat er wel degelijk nog mogelijkheden zijn om iets van een carriere op te starten. En als je iets vind dat je leuk vind en je er geod in bent op een gegeven moment die periode van inactief zijn en gebrek aan diploma's steeds minder belangrijk worden en je de kans hebt om alsnog bepaalde vakgerichte diploma's te halen.
Nee, het is een aanname. Wat weet je nou van mij? Hetgeen wat ik hier allemaal schrijf is enkel ten doel om de situatie te beschrijven. Ik schrijf nergens dat ik mezelf zielig vind, medelijden wil kweken of aandacht wil. Ik ben op zoek naar mogelijkheden om weer aan de bak te kunnen. Niks meer, niks minder. Dat jij het vervolgens allemaal verdraait zodat je jouw eigen irrationele aannames als waarheid kan claimen, betekent dus niet dat het dan ook echt zo is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:29 schreef Queller het volgende:
[..]
Het was een samenvatting van je eigen post.
Ik denk écht dat je een issue hebt. Zo kom je over. Het lijkt me handig dat aan te pakken voor je gaat investeren in allerlei andere zaken.
I rest my casequote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:50 schreef hairybeardyman het volgende:
Nee, het is een aanname. Wat weet je nou van mij? Hetgeen wat ik hier allemaal schrijf is enkel ten doel om de situatie te beschrijven. Ik schrijf nergens dat ik mezelf zielig vind, medelijden wil kweken of aandacht wil. Ik ben op zoek naar mogelijkheden om weer aan de bak te kunnen. Niks meer, niks minder. Dat jij het vervolgens allemaal verdraait zodat je jouw eigen irrationele aannames als waarheid kan claimen, betekent dus niet dat het dan ook echt zo is.
Maar goed. Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp? Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan aan een of ander verwaand nest die het allemaal beter denkt te weten. Dank.
Naja ik had nog wel mijn propedeuse informatica gehaald (RuG). Ik had me ingeschreven bij het uwv als werkzoekend, CV online gezet enzo en werd toen benaderd door een klein marketing/software bedrijfje die wel een gokje wilden wagen. Voor hun was het weinig risico, ze hadden nog wel ergens een pc staan en heb veel kloteklusjes op moeten knappen, maarja had niet veel te eisen natuurlijk. Begeleiding was ook niet best, maar ik kon gelukkig genoeg zelf uitzoeken om ervaring op te kunnen doen. Bij dat bedrijf wilden ze uiteindelijk niet met me verder, dus het is niet allemaal in een keer goed gegaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:53 schreef AlterEg0 het volgende:
[..]
Waar krijg je dan een stage plek zonder opleiding whatsoever vraag ik me af. Het is een mooi verhaal maar kun je misschien wat specifieker zijn? Heb alleen interesse in jou ervaring trouwens dat is alles.
Nee niks "I rest my case". Ik weet niet waar dit nu allemaal ineens vandaan komt maar je zit echt gewoon de boel te verdraaien. Ik kan nu wel allemaal anekdotes gaan schrijven wat ik in mijn prive leven doe om datgene te ontkrachten wat je mij op de meest hysterische wijze zit wijs te maken maar ik zie geen enkele reden om tegenover jou verantwoording te moeten afgeven aangezien je toch al zo snel klaar ben met je voorbarige conclusies. Ik kan prima voor mezelf denken en spreken en als het op verantwoordelijkheid en volwassenheid aankomt dan hoor je mij niet klagen hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:32 schreef Queller het volgende:
[..]
I rest my case
Nou ja, bijna dan... als je aan de bak wil, zou je eens kunnen overwegen iets aan je houding te doen. Zelf de regie en verantwoordelijkheid nemen, zodat je een waardevolle bijdrage kunt zijn in plaats van degene die altijd om zich heen kijkt op zoek naar het zwarte schaap.
Nou, succes hoor
Ja nou, hysterisch en kinderachtig. Ik ben hetquote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:56 schreef hairybeardyman het volgende:
Nee niks "I rest my case". Ik weet niet waar dit nu allemaal ineens vandaan komt maar je zit echt gewoon de boel te verdraaien. Ik kan nu wel allemaal anekdotes gaan schrijven wat ik in mijn prive leven doe om datgene te ontkrachten wat je mij op de meest hysterische wijze zit wijs te maken maar ik zie geen enkele reden om tegenover jou verantwoording te moeten afgeven. Ik kan prima voor mezelf denken en spreken en als het op verantwoordelijkheid en volwassenheid aankomt dan hoor je mij niet klagen hoor.
Tot zover. en nu weer ontopic want ik ben aardig klaar met dit kinderachtig gedrag van jou.
Succes dan maarquote:Goed nieuws! Ik werd via de voicemail benaderd door Randstad uitzendbureau nadat ik had gereageerd op een vacature. Dinsdag ga ik met ze in gesprek! Ik ben benieuwd
Administratieve functie bij KPN.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:48 schreef AlterEg0 het volgende:
Bedankt voor je reactie alfje
Nice en wat voor soort werk ga je precies doen beardy ?
Bedankt, schijnheilige.quote:
Succes en houd vol en zet door!!!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:45 schreef hairybeardyman het volgende:
Administratieve functie bij KPN.
.
Wat compleet stompzinnig gebrekkig wereldbeeld, ben je 16 ofzo?quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:14 schreef RanjaCup het volgende:
[..]
Ga leren.. Zonder diploma kom je alleen achter de kassa of een loopband terecht tegenwoordig..
D'r is toch zo'n site met 'n lijst namen van allemaal beroemdheden en CEOs en weet ik veel wat en die hebben allemaal gemeen dat ze nooit hun middelbare school hebben afgemaakt?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wat compleet stompzinnig gebrekkig wereldbeeld, ben je 16 ofzo?
Ja dat ook, alhoewel dat vaak jongens waren die hun onderneming begonnen naast hun Harvard opleidingquote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
D'r is toch zo'n site met 'n lijst namen van allemaal beroemdheden en CEOs en weet ik veel wat en die hebben allemaal gemeen dat ze nooit hun middelbare school hebben afgemaakt?
Ja ik denk dat je vooral voor banen zoals CEO zijn vooral lef moet hebben, ken 'n kerel hier in Venlo die 'n goedlopend onstoppings/rioleringsonderhoud bedrijf had, heeft dat voor 'n paar miljoen verkocht en is na 'n jaar ofzo toch weer aan iets anders begonnen want vond stilzitten maar niks, lol.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja dat ook, alhoewel dat vaak jongens waren die hun onderneming begonnen naast hun Harvard opleiding.
Maar ken zoveel jongens met amper opleiding die nu gewoon goed lopende bedrijvigheid hebben of leuke banen. Een goed netwerk i.c.m. sterke vaardigheden zijn goud waard
Het is vooral discipline wat het is. In principe kan vrijwel iedereen heel welvarend worden. Maar vrijwel iedereen is daarvoor te lui en te ongedisciplineerd.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je vooral voor banen zoals CEO zijn vooral lef moet hebben, ken 'n kerel hier in Venlo die 'n goedlopend onstoppings/rioleringsonderhoud bedrijf had, heeft dat voor 'n paar miljoen verkocht en is na 'n jaar ofzo toch weer aan iets anders begonnen want vond stilzitten maar niks, lol.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |