Als je niet weet waarmee je wil beginnen is dat geen optie.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:31 schreef hairybeardyman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met zelfstandig beginnen? Ik snap dat zoiets een enorme onderneming is waar veel tijd en energie in gaat en er geen sprake is van een kantoorbaanmentaliteit. Ik heb echter nul komma nul kennis en ervaring op dat gebied laat staan dat ik überhaupt weet "waarmee" ik zou willen beginnen. Ik heb al het een en ander nagepluisd op de site van de KvK om mezelf te informeren. Heeft iemand ervaring hiermee?
Niet aan beginnen als je geen enkele motivatie hebt...quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:31 schreef hairybeardyman het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met zelfstandig beginnen? Ik snap dat zoiets een enorme onderneming is waar veel tijd en energie in gaat en er geen sprake is van een kantoorbaanmentaliteit. Ik heb echter nul komma nul kennis en ervaring op dat gebied laat staan dat ik überhaupt weet "waarmee" ik zou willen beginnen. Ik heb al het een en ander nagepluisd op de site van de KvK om mezelf te informeren. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ga leren.. Zonder diploma kom je alleen achter de kassa of een loopband terecht tegenwoordig..quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:19 schreef hairybeardyman het volgende:
Hebben jullie nog tips of adviezen?
Dit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:14 schreef RanjaCup het volgende:
[..]
Ga leren.. Zonder diploma kom je alleen achter de kassa of een loopband terecht tegenwoordig..
WO is niet elitair, kijk maar naar mij. Waar gaat je belangstelling en enthousiasme naar uit? Je kunt op je 29 nog een opleiding afmaken. Wat voor vooropleidingen(en) heb je?quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:19 schreef hairybeardyman het volgende:
Als ik vacatures uitpluis van sectoren allesbehalve administratief werk dan stuit ik alleen maar op vacatures waar je alleen in aanmerking kom als je een HBO, WO of andere elitaire status moet hebben.
Ik stel gewoon vragen om me te informeren. Als er iemand is die weet hoe de wereld werkt, dan ben ik het welzeker. Daarnaast, mag ik nog voor mezelf denken en spreken? Dank.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:56 schreef tommiepoes het volgende:
>> HBO, WO of andere elitaire status
Nou, nou, HBO is toch niet elitair. Maar goed, op MBO niveau is toch ook genoeg te vinden. Ligt er een beetje aan wat je kunt.
>> Hoe zit dat eigenlijk met zelfstandig beginnen
Hoe zit wat? Je verkoopt een product of een dienst (verricht arbeid) en vraagt daar geld voor. Na aftrek van kosten en belasting hoop je dan wat over te houden. Dus wederom, ligt eraan wat je kunt.
Mja, 29 jaar (!), geen baan, geen diploma, geen idee wat je zou willen doen of hoe de wereld werkt... Ik zou een beetje depri worden.
Waar ik goed in ben.. luisteren (op de een of andere manier trek ik vaak mensen aan die hun hele levensverhaal aan me willen vertellen), koken, recepten tot in de detail napluizen en zelf uitvoeren, muziek componeren en uitvoeren, samenwerken (mits het goed klikt met andere collega's. Ik heb ook weleens situaties meegemaakt dat er veel venijn op de afdeling afspeelde waardoor samenwerking moeizamer verliep door de andere partij), notuleren, telefoon opnemen, collega's informeren wanneer er iets zal plaatsvinden. Nou ja, dat dus eigenlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:19 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso is de eerste vraag natuurlijk; waar ben je goed in? Wat zijn je kwaliteiten? Werken om het willen werken, of maar 'voor jezelf beginnen' omdat je toch geen baan hebt levert natuurlijk weinig op. Je kan beter in een functie zitten waar je plezier in hebt en je je kwaliteit kan laten zien, dan groei je ook makkelijker door.
Ik woon in Den Haagquote:Op woensdag 18 juni 2014 19:19 schreef Hi_flyer het volgende:
Waar woon je? In het midden-oosten van het land weet ik misschien nog wel een technische functie waar je niet persé een diploma nodig hebt, maar wel motivatie en inzet
Ik zou eens beginnen met een eigen topic in plaats van die van een ander te kapenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:16 schreef AlterEg0 het volgende:
Weet er iemand hoe het zit met het RIAGG en bijstands uitkering iemand ervaring?!
Ik zit bij een psychiater bij het RIAGG namelijk, heb momenteel zelfs minder VBO Elektrotechniekj dus bij mij is het al helemaal kansloos momenteel.
Ik zit geestelijk ook niet helemaal goed in elkaar hierdoor maar ze willen me gewoon in schoonmaak of in een fabriek neer zetten. Alhoewel ik geen bezwaar heb tegen handjes wapperen zit ik al niet lekker in mijn vel momenteel.
Zit het hier in Nederland zo dat als je handen werken maar je geestelijk in de knoop zit dat je dan toch maar aan het werk moet of zo... Soms vraag ik me af waar dit land heen gaat voor zijn eigen mensen, ze helpen me helemaal met niks. Volgende week neem ik zelf mijn ouders mee om het met de psych te bespreken.
heeft er iemand hier ervaring mee of in hetzelfde schuitje gezeten, misschien is dit niet het juiste forum voor dit soort dingen maar ik heb ook geen idee waar ik moet beginnen met zoeken met mensen die in deze situatie zitten of gezeten hebben? Iemand tips misschien om waar te kijken of van hoe en wat weer op te klimmen in de maatschappij?
Sorry misschien kan ik dat beter wel doen was niet mijn intentie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met een eigen topic in plaats van die van een ander te kapen
http://forum.fok.nl/fok/post_topic/41quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:20 schreef AlterEg0 het volgende:
[..]
Sorry misschien kan ik dat beter wel doen was niet mijn intentie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |