weet niet wat je lengte is maar kracht heeft nix met lengte te maken hequote:Op woensdag 18 juni 2014 01:59 schreef Jiang153 het volgende:
Helaas waren mijn ouders en zusje het slachtoffer geworden van een overval vanavond, maar ik weet niet waarom ik mij nu zo nutteloos voel ondanks dat ik er niet persoonlijk bij was...
Vader ligt in het ziekenhuis met een opgezwollen oog, en toch heb ik het gevoel alsof het deels mijn schuld was...![]()
Ik krijg steeds het gevoel dat ik niemand zal kunnen beschermen als het er ooit op aankomt vanwege mijn lengte....![]()
Voor de mensen die het niet geloven: klik
Waarom denk ik zo slecht over mezelf?
Naja als ik zo'n gozer van 1,80 voor me krijgt weet ik in ieder geval niet hoe ik het moet aanpakken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:02 schreef Maureentje het volgende:
[..]
weet niet wat je lengte is maar kracht heeft nix met lengte te maken he
ga op een vechtsport of zelfverdediging? Nogmaals lente hoeft nix uit te maken hequote:Op woensdag 18 juni 2014 02:06 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Naja als ik zo'n gozer van 1,80 voor me krijgt weet ik in ieder geval niet hoe ik het moet aanpakken.
Dit keer had me pa de dader paar keer gechopped met een mes, en als ik er zelf bij was geweest dan weet ik niet wat ik had gedaan....ook maar hakken of toch een ander wapen (koekenpan/stoel) pakken en op zijn hoofd rammen?
Leer krav maga. Snel om te leren en lengte maakt niet uit.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:59 schreef Jiang153 het volgende:
Helaas waren mijn ouders en zusje het slachtoffer geworden van een overval vanavond, maar ik weet niet waarom ik mij nu zo nutteloos voel ondanks dat ik er niet persoonlijk bij was...
Vader ligt in het ziekenhuis met een opgezwollen oog, en toch heb ik het gevoel alsof het deels mijn schuld was...![]()
Ik krijg steeds het gevoel dat ik niemand zal kunnen beschermen als het er ooit op aankomt vanwege mijn lengte....![]()
Voor de mensen die het niet geloven: klik
Waarom denk ik zo slecht over mezelf?
Helemaal nix he!!! Nix zeg ik je!!!quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:08 schreef Maureentje het volgende:
[..]
ga op een vechtsport of zelfverdediging? Nogmaals lente hoeft nix uit te maken heLaat die gasten van onz/klaagbaak maar lekker lullen,grote mond en nix daar als t er op aan komt
Hoe lang is een Chinees?!quote:
Zijn zoon Brandon Lee was 183cm. Dus het argument dat kleine mannetjes ook kleine kinderen krijgen bewijst maar weer eens niet altijd te gelden.quote:
soort eerwraak ofzo? kom op zeg.. doe normaal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik ben er via via achter gekomen wie mogelijk de dader is...
Moet ik iets ondernemen tegen die familie?
En zelf straks ook gearresteerd worden?quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:50 schreef Jiang153 het volgende:
tuurlijk niet, of je moet wel supersterk zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:57 schreef houdjemond het volgende:
ehrm.. als het moet ram ik wie dan ook omver, met mijn 1.58.
Zelfverdediging, geen probleemquote:Op woensdag 18 juni 2014 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Mag hopen voor je pa dat de overvaller het overleeft, die kan flink problemen krijgen.
Nah, kwestie van boos worden en wel wat kracht.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:02 schreef FANN het volgende:
[..]
tuurlijk niet, of je moet wel supersterk zijn.
en wat ga je nu doen dan?quote:Op woensdag 18 juni 2014 18:36 schreef Jiang153 het volgende:
Ok heb een geïdentificeerd. Weet nou om wie het gaat
Dus? Je kan het alleen maar erger maken door er iets aan te doen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 18:36 schreef Jiang153 het volgende:
Ok heb een geïdentificeerd. Weet nou om wie het gaat
Nee natuurlijk niet, wat is dat nou weer voor een gewauwel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:50 schreef Jiang153 het volgende:
Ik denk dat het vooral een preventieve werking heeft. Een lange forse gast met goede houding (dus geen dikkerdje met hangende schouders) is potentieel gevaarlijker als slachtoffer dan een skinny klein mannetje.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Lengte maakt wel degelijk een verschil, het maakt alleen niet het enige verschil.
Het probleem in jouw geval is niet je lengte maar je zelfbeeld.
Wat wil je tegen zijn familie doen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:50 schreef Jiang153 het volgende:
Afbranden die kampersquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wat wil je tegen zijn familie doen?
Zij kunnen er ook niks aan doen dat hun zoon crimineel is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:57 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Afbranden die kampers
Helaas maar ik kan er niks aan doen dat hun zoon crimineel is...
Moet wel bekennen dat ik die zoon altijd al een josti vond, en als iemand pic wilt moet die maar dmen..
Beter opvoeden de kampersquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zij kunnen er ook niks aan doen dat hun zoon crimineel is.
Waarom moeten de ouders straffen voor de daden van hun zoon?
Dat is niet de bedoeling lijkt me.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:57 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
iemand pic wilt moet die maar dmen..
Ben het met je eens maar ruzie zoeken met kampers lijkt me dan weer een minder goed idee. Dat type mensen snapt de wereld niet helemaal en voor je het weet heb jij/je vader zijn zaak grotere problemen. Wel vrij heftig dat je vader iemand met een vuurwapen te lijf gaat met een mes en hem nog goed weet te raken ook. Verdiende loon.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:07 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Beter opvoeden de kampers
Als ik vermoed dat mijn zoon later ook met zulke types rondhangt dan laat ik dat dus echt niet doorgaan...
Als ze een nektasje en nickelson jas hebben dan weet je al dat het niks goeds meer wordt
Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Ken het verhaal verder niet, maar het moet wel gerechtvaardigd geweld zijn. Als iemand je telefoon steelt en jij hakt zijn handen eraf, dan ben je gewoon strafbaar.quote:
Techniek > kracht & lengte.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:08 schreef Seam het volgende:
Kracht > lengte. Je bent gewoon te zwak om mensen te verdedigen niet te klein.
Verder sterkte hoor, maar dit is echt een bullshit reden.
Dit ja, het geweld moet binnen de proporties zijn... Als iemand een tandenstoker van je pikt en je knalt hem neer ga je ook gewoon de bak in idd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Ken het verhaal verder niet, maar het moet wel gerechtvaardigd geweld zijn. Als iemand je telefoon steelt en jij hakt zijn handen eraf, dan ben je gewoon strafbaar.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:57 schreef houdjemond het volgende:
ehrm.. als het moet ram ik wie dan ook omver, met mijn 1.58.
Dit -quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Lengte zegt niet veel. Kijk maar eens naar Vegeta.
says angstquote:Op woensdag 18 juni 2014 07:36 schreef Angst het volgende:
Ik denk dat je nu een gigantische klap hebt gekregen.
Het lijkt me niet dat dit iets met je lengte te maken heeft. Als zoiets gebeurd vallen even al je zekerheden weg.
Je hebt ze toen niet kunnen helpen, omdat je er niet bij was, maar je kan ze nu helpen. Door ze te steunen naar ze te luisteren en het huishouden draaiend te houden.
Overigens als je er bij was geweest was je zelf ook gewond of in elk geval getraumatiseerd, en had je ze waarschijnlijk minder kunnen helpen dan nu, door er nu voor ze te zijn.
Sterkte.
Niet dat ik je niet geloof, maar de opnamelimiet is meestal maar 1k/dag.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:36 schreef den_optimist het volgende:
Hi Jiang153, ik vermoed dat je met een overlevingsschuld zit.
Je hebt gevoeld dat je het kon vermijden dat ze overvallen werden, maar dat is niet waar.
Maar je was er zelfs niet bij wat kon je dan gedaan hebben? Niets, je moet niet aan je zelf gaan twijfelen en verwijten maken. Dat helpt je vader niet verder, je zusje en moeder hebben u iemand nodig die er is voor hen. Iemand die sterk is, zelfverwijt is niet nodig, je bent mens en je doet wat je kan. Ga eens in een hoekje zitten huilen omdat die gebeurd. Maar laat het voorlopig niet zien aan de rest van de familie, want dit zijn jou persoonlijke gevoelens. Ze mogen er zijn, het zijn de jouwe, onthoud wel je houd van deze mensen zoveel is duidelijk, wees er dan ook voor deze mensen. Daar zullen ze later dankbaar. Jij bent degene die dit voelt en dit is oké.
Ik ben ookal overvallen geweest en ik zeg je 1 ding mensen dat was niet leuk, de overvaller had tot op mijn ondergoed mij bestolen. Ik schaamde me rot dat ik zo naar huis moest. Zonder kleren, slechts een onderbroek. Ik was niet alleen mijn kleren kwijt, mijn geld maar ook mijn leven. Ik durfde niet meer buiten komen, ik durfde zelf niet meer gaan werken. Ik was overvallen in een plaats waar je geld kunt afhalen. Daar staan camera's, maar deze beelde bleven maar een week op de server staan. dus tegen dat ik de moed had om het aan te geven bij de politie was ik al bijna maand verder. Dus geen gerechtigheid, maar wel een lege bankrekening met veel problemen vandien. De geloofde niet dat ik overvallen was in hun kantoor, ik had mijn code niet moeten geven, maar de overvaller had een pistool tegen mijn hoofd gedrukt. Wat doe je dan?
Dus ik zo'n verzette ik me niet en gaf wat hij wilde. Mijn leven is meer waard dan een paar duizend euro en wat kleren.
Dus je komt er wel. Echt wel.
En je lengte wel ik ben een 1.85 cm niet klein maar niet echt groot. Lengte doet er niet toe, dat beloof ik u.
Ja sorry hoor, maar waarom deed je niet meteen aangifte? Alsof die agenten de beelden terugkijken en jou keihard gaan uitlachen omdat je daar in je onderbroek staat.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:36 schreef den_optimist het volgende:
Daar staan camera's, maar deze beelde bleven maar een week op de server staan. dus tegen dat ik de moed had om het aan te geven bij de politie was ik al bijna maand verder. Dus geen gerechtigheid, maar wel een lege bankrekening met veel problemen vandien.
Denk dat het er vanaf hangt hoe jij er zelf tegen aan kijkt.. overigens zou ik die familie niet iets aan doen maar die dader zelf wel met een groep vrienden lekker in elkaar slaanquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:50 schreef Jiang153 het volgende:
Vind 4 1/2 jaar vrij weinig voor iets wat je vader het leven had kunnen kosten.. dat soort gasten mogen wat mij betreft echt rottenquote:Op vrijdag 19 september 2014 03:18 schreef Jiang153 het volgende:
Update:
Vandaag was de rechtspraak en hij heeft 4 1/2 jaar gekregen![]()
En wij smartengeld en bepaalde dingen worden vergoed...
Het zijn allemaal letterlijk en figuurlijk allemaal kampersquote:Op vrijdag 19 september 2014 08:13 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Denk dat het er vanaf hangt hoe jij er zelf tegen aan kijkt.. overigens zou ik die familie niet iets aan doen maar die dader zelf wel met een groep vrienden lekker in elkaar slaan(maar ja nu krijg ik natuurlijk gebash want het is barbaars!
)
Ik zelf zou in het geval dat de straf (in mijn ogen te laag zou zijn) ZEKER zelf iets doen.. maar ja ik ben ook iemand die pas tevreden is als die wraak heeft genomen.
Is het opgepakt worden waard om wraak te nemen voor je familie?, if so? succes en zorg dat je niet wordt gepakt... of vind je paar maandjes cel (als die dat al krijgt Nederland kennende) genoeg dan moet je het gewoon laten.
Juist door mensen zoals jij komt dat tuig er jarenlang mee weg, realiseer je je dat?quote:Op maandag 23 juni 2014 11:42 schreef den_optimist het volgende:
Hi silenus,
Ik durfde niet naar de politie omdat de dader al mijn gegevens had, mijn huissleutels, mij identiteitskaart, dus als ik naar de politie zou gaan zijn, wist de dader mij onmiddellijk te vinden met de schrik vandien en ik denk niet dat politie de dader de moeite zou gedaan hebben om hem te vinden.
Vandaar dat ik eerst mijn hooft in orde wilde hebben en dan pas naar de politie ging. Grappig maar waar, de dader was reeds bekend, maar ze konden weinig doen want deze had geen vast adres hier in België. Dus konden ze niets anders doen dan deze op heterdaad te betrappen.
Ik heb er niets meer van gehoord, dus dan ze zullen nog meer mensen uit de bank zien komen in hun ondergoed. Nu kan ik er mee lachen, maar op de ogenblik zelf niet echt.
Groetjes
Ik ben eerlijk gezegd blij te horen dat hij überhaupt een celstraf heeft gekregenquote:Op vrijdag 19 september 2014 03:18 schreef Jiang153 het volgende:
Update:
Vandaag was de rechtspraak en hij heeft 4 1/2 jaar gekregen![]()
En wij smartengeld en bepaalde dingen worden vergoed...
Dader had blijkbaar ook een niet echt rooskleurig verleden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:40 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd blij te horen dat hij überhaupt een celstraf heeft gekregenen dan ook nog onvoorwaardelijk en > 1 jaar. Wat dat betreft
![]()
Maar 4,5 jaar is natuurlijk veel te weinig
Hmm nja kan begrijpen dat je kwaad bent, maar stel dat jouw zusje een keer een meisje in elkaar slaat en die broer van dat meisje verhaal komt halen en jou dan kapot slaatquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:19 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal letterlijk en figuurlijk allemaal kampers
Met de bijbehorende drugs etc..
Dus ja hele familie moet je aanpakken
Kampers steunen kampers ongeacht wat ze doen hoorquote:Op vrijdag 19 september 2014 22:14 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Hmm nja kan begrijpen dat je kwaad bent, maar stel dat jouw zusje een keer een meisje in elkaar slaat en die broer van dat meisje verhaal komt halen en jou dan kapot slaat
Slaat nergens op want jij hebt niks gedaan, jij weet misschien van niks en hebt er gewoon niks mee te maken.
Als je die gast zelf de tering in zou slaan zou ik het toejuichen, de familie gaat te ver.. alleen als ze dat crimineeltje steunen verdienen ze eigenlijk ook wel een paar klappen.
p.s dat iemand drugs gebruikt hoeft niet per se te betekenen dat ze slecht zijn, ik gebruik(te) zelf ook ook wel eens wat maar heb en zal nooit iemand zoiets aandoen.
quote:Op vrijdag 19 september 2014 22:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Kampers steunen kampers ongeacht wat ze doen hoor
En dat voorbeeld met die broer tja denk ik eerst ff schadevergoeding eisen en daarmee betaal ik wel iemand om hem neer te steken
Ik zeg niet dat alle gebruikers slecht zijn ken zelf ook een paar mensen die het doen. Val wel uit de groep hier omdat ik het niet doe
Hoi JetCarsquote:Op zondag 21 september 2014 18:32 schreef YebCar het volgende:
Een iele Aziaat die geen kracht uitstraalt heeft het ook vaak niet.
Doe dan het onverwachte en denk er niet over na. Wil je de overvaller terugpakken pak dan een een honkbal knuppel , bel aan en sla alles kort en klein.
wat je niet moet doen is als een watje op een internetforum gaan posten wat je wel of niet moet gaan doen. Kom op zeg.... doe iets en doe het goed of doe niets en hou je waffel.
eigenlijk niet, maar ben je in de tussentijd dan gegroeid ?quote:Op zondag 21 september 2014 19:30 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoi JetCars
Je weet toch wel dat dit inmiddels een oud topic is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |