abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 juni 2014 @ 13:43:01 #1
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141149874
Inleiding

Aangezien ik hier op FOK! nog maar weinig ben tegen gekomen over elektronisch roken, ook wel dampen, e-smoken of vapen genoemd, ben ik zelf maar even een topic begonnen (veel schaamteloos gejat van Tweakers). Ik ben nu ongeveer 5 weken gestopt met analoog roken (the real deal dus). Dit viel niet mee. Ik rookte vrij veel namelijk. Het laatste jaar rookte ik ongeveer een pakje Javaanse Jongens 3/4 (37.5 gram) per anderhalve dag. Ik gok dat dit neerkwam op een shagje of 30 a 35 per dag.

Ik had gehoopt dat mijn verlangen naar een shagje na een week of 4 wel tot praktisch 0 gereduceerd zou zijn, maar helaas bleef ik op momenten last houden van een aanhoudende drang om te roken. Ik moest gewoon iets inhaleren en de drang om toch maar wat te roken te gaan halen bleef zo nu en dan in me opkomen. In de weekenden, vaak onder het genot van een biertje of wat, ging ik dan ook regelmatig voor gaas en bietste ik her en der een shagje of sigaret. Door de weeks was dit een stuk minder, maar ook dan kreeg ik regelmatig met die drang om te roken te maken.

Uiteindelijk werd ik er gek van en ben me eens gaan verdiepen in het fenomeen elektronisch roken. Ik raakte aardig nieuwsgierig en heb dus meer uit nieuwsgierigheid een elektronisch roken starter kitje gekocht. Sinds gisteren heb ik dus een elektronische sigaret en ben er best positief over. Dit wil ik met jullie delen en ik denk ook serieus dat dit mij gaat helpen om niet meer te roken.

Elektronisch roken? Huh..wat is dat?

Een e-smoke is een apparaatje dat bestaat uit een batterij, een verdamper en een reservoir waar je vloeistof in doet. De zogennaamde e-liquid. Deze vloeistof wordt door de verdamper verhit waardoor er een damp wordt geproduceerd welke je vervolgens kunt inhaleren. De damp lijkt sterk op rook, maar aangezien er geen sprake is van een verbrandingsproces, mag je eigenlijk niet van rook spreken. De vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleenglycol waarin nog enkele andere stoffen zijn opgelost, zoals bijvoorbeeld smaak en geurstoffen.

E-smoken is vele malen minder slecht dan gewoon roken. Aangezien er geen sprake is van verbranding, krijg je dus ook geen schadelijke verbrandingsproducten binnen. Ik schrijf bewust dat het minder slecht is, omdat het nog altijd gezonder is om niet te e-smoken. De liquids bevatten namelijk wel nicotine, hoewel er ook liquids zijn die geen nicotine bevatten. Toch is de nicotine wel essentieel om de zogenaamde "troath hit" te behalen. Dit is de prikkel in de keel die je ervaart bij het inhaleren..

De damp lost veel sneller op dan rook, het is praktisch geurloos en ook niet schadelijk voor je omgeving. Ook zul je geen vieze smaak meer in je mond hebben na het roken van zo'n e-smoke, hetgeen bij het roken van tabak wel het geval is. Je stinkt ook niet meer na het roken. Man wat stinken rokers zeg... ik heb dus ook altijd zo gestonken :r

In theorie mag je overal e-smoken omdat er geen sprake is van een verbrandingsproces en je dus geen rook produceert. In de praktijk blijkt dat nogal eens tegen te vallen. Mensen zouden je vaak raar aankijken en het e-smoken verwarren met echt roken. Onwetendheid, voornamelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel wat zal veranderen.

Hieronder even een aantal voordelen ten opzichte van het roken van tabak:

• Er is geen verbranding, dus er komen (bijna) geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
• De damp lost snel op, dus het zal geen rokerige kamer veroorzaken.
• Je kan/mag het ding in theorie overal roken
• Je hebt geen asbak of aansteker nodig
• Je bergt hem eenvoudig weer op, ook na één snel trekje!
• Je hoeft je geen zorgen te maken over wat met de as te doen, of waar het filter weg te gooien
• Je stinkt niet. Je kleren, auto, huis, handen etc. ook niet (tenminste niet naar rook ;) )
• Er komt geen irriterende rook vanaf.
• Hij rookt niet door terwijl je hem niet gebruikt.

Gezondheid

Zoals je al waarschijnlijk aan de hand van bovenstaande tekst kan raden, is een e-smoke veel minder ongezond voor je dan analoge peuken verbranden. Waarom zeg ik "minder ongezond" ? Nou.. er zit nog steeds nicotine in, bijvoorbeeld. Echter, het is een ieder duidelijk dat het roken (dampen) van e-smokes alleen al op basis van het feit dat er geen verbranding plaats vindt, gezonder moet zijn dan een normale peuk. Daarr kan in ieder geval geen twijfel over bestaan. Je vraagt je wellicht af - maar waarom lees ik dan zo veel over schadelijkheid als ik even op Google naar "e-cigarette" zoek?

Nou... als ik heel eerlijk ben is dat gewoon een beetje vaag. Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar e-smokes, en daarbij zijn her en der wat licht schadelijke gevolgen gevonden. Bijvoorbeeld dat het je adem-weg vernauwt. Dat duurt dan tot 10 minuten na gestopt te zijn met het gebruik. Echter is in dit onderzoek alleen gekeken naar e-smoken. Niet wat er gebeurd met gewoon roken, of het stomweg inhaleren van damp (denk sauna) of dan hetzelfde effect optreedt.

In de USA hebben ze de FDA een onderzoek laten doen naar alle kwalijke eigenschappen. "Helaas" (voor de FDA) kwam daar echter uit dat het helemaal niet zo slecht was en al helemaal niet als je het vergeleek met een sigaret. Het rapport is op de site van de FDA te vinden en daar wordt heel veel gesproken over het aantreffen van bepaalde stoffen die slecht zijn voor de mens. Echter, ze vermelden er niet bij dat de concentraties waarin die stoffen voorkomen een factor 1000 tot 15000 lager zijn dan in een normale sigaret. Voor een goede analyse van het rapport (helaas in het Duits), deze link. Hierbij zitten alle links, inclusief bronnen in het engels en aanverwante zaken.

Je kunt het even allemaal doorlezen, maar kort samengevat komt het hier op neer:

• In 1ml e-liquid zit 40x minder Nitrosamine dan in een nicotinepleister of nicotinekauwgom
• In één sigaret zit 15000x zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid
• In één liter bier zit twee keer zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid

Dus als we het even snel uitrekenen:

Je kunt acht jaar lang 5ml e-liquid per dag dampen en dan heb je dezelfde hoeveelheid nitrosamine opgenomen als met het roken van één sigaret.

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor de menselijke voedselverwerking!

Los van het stoppen met nicotine innemen heeft e-smoken alle voordelen die je kan verwachten van het totaal stoppen met het roken van sigaretten. Ik geef toe, dat is een redelijk grote "los van", en Nicotine is zeker ook niet speciaal goed voor je. Het probleem bij het online onderzoeken van wat Nicotine nou precies met je doet is dat de meeste studies eigenlijk meer studies zijn van het roken zelf (per slot van rekening zijn er geen andere noemenswaardige bronnen van nicotine, dus het bestuderen los van sigaretten lijkt weinig zinvol). Maar het is in ieder geval duidelijk dat Nicotine net als caffeine een drug is, en je die stof uiteraard liever niet in je lichaam wil.

Er zijn evenwel een paar problemen die nog nader moeten worden onderzocht. Zo is het bijvoorbeeld nog onbekend hoeveel van de nicotine die in e-liquids zit, daadwerkelijk in je bloedstroom terecht komt. Sommige mensen zeggen 10% in vergelijking tot een normale sigaret, anderen weer 30%. Een (realistisch) nadeel van e-smokes die vaak wordt aangehaald is dat het moeilijk is te bepalen hoeveel nicotine je binnen krijgt. Dat is correct, en is wellicht het enige nadeel dat daadwerkelijk en objectief gezien als zodanig kan worden gezien. Echter, mijn mening is dat je dit op den duur zelf zal reguleren. Je moet het wel heel, heel bont maken om een overdosis nicotine tot je te nemen, en het feit dat dit nog geen enkele e-smoker ter wereld is gelukt zou je gerust moeten stellen. Het is overigens in theorie wel mogelijk om een overdosis te scoren met normale peuken, echter in de meeste gevallen zal je lichaam dermate hard beginnen met protesteren dat je waarschijnlijk nooit zo ver zal komen.

Even samenvattend de gezondheids-voordelen van de e-smoke versus de normale sigaret:

• Geen teer, kool-monoxide, en andere verbrandings-producten
• Geen ammonia en 4500 andere chemische stoffen die in normale sigaretten zitten
• Geen rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft
• Geen vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, kortademigheid

De kosten

Voor met name sigarettenrokers is het qua kosten besparing vrij interessant om over te stappen op elektronisch roken. Voor shagrokers iets minder, maar ook die zullen voordeel behalen.

Men neme een gemiddeld eGo starter setje. Later hieronder behandel ik nog uitgebreid de hardware, maar neem van mij even voorlopig aan dat een eGo setje waarschijnlijk jouw keuze zal worden, dus laten we hier even van uitgaan. Nou, dat kost je zo'n EUR 60. Dat is dan een quality setje van JoyeTech, met twee e-smokes. Daar krijg je ook twee tankjes en twee atomizers bij. We gaan even een jaar-berekening maken, dus laten we even uitgaan dat een atomizer zo 3-4 weken meegaat (15 per jaar nodig) en een batterij voor een maand of 4-6. Voor het gemak, rekenen we twee extra batterijen. Een atomizer is zo EUR 7.50, een batterij EUR 20. (nogmaals, ik neem de prijzen ruim. Je kan ze waarschijnlijk voor 5 EUR en 15 EUR ook wel krijgen). Nou, (15x 7.50) = EUR 112.50 + (2x 20) = EUR 40 == EUR 152.50 aan onderdelen. Zitten we voor de hardware op EUR 212.50 per jaar.

Dan - de liquids. Daar ga ik uit van een verbruik van 2.5ml per dag, elke dag. In het begin zal dit waarschijnlijk hoger liggen (nieuw, leuk, spannend!) en later waarschijnlijk minder, maar laten we er even van uit gaan dat jij een fanatieke damper wordt! Nou... 365 dagen gedeeld door 4 = 91.25 flesjes per jaar. 10ml flesjes kosten zo tussen 3.95 en 5.95, laten we even uit gaan van 5 Euro per flesje. Er bestaan ook flesjes van meer dan 10ml, en die zijn vaak ietsje goedkoper trouwens. Goed. 91.25 * 5 EUR = 456.25 EUR per jaar aan e-liquids. Laten we even voor de volledigheid wat oplaad-kosten erbij nemen, zeg, twee tientjes op jaar-basis. Ok. Dan hebben wij in totaal... EUR 212.50 (hardware) + EUR 456.25 (e-liquids) + EUR 20.00 (electriciteit) = EUR 688.75 per jaar (EUR 1.89 per dag).

Jaja... je ziet hem al aankomen... met dat per-dag bedrag natuurlijk... maar goed, even verder rekenen. Hoeveel geef je uit aan normale sigaretten? We nemen even aan dat je een pakje van 19 peuken per dag zal verbranden. Dat is 365x 5.40 = EUR 1971.00. Ja dat ziet er al een stuk minder fijn uit he? Gooi er nog 20 aanstekers bij.. 20 EUR... in totaal komt dat neer op EUR 2000 per jaar. Twee Duizend pieken. Versus 688.75.

De hardware
Ok, je hebt genoeg van analoog roken en je wil een e-smoker worden. Goed zo! Maar nu... er is zo veel aanbod, wat is nou de goede keuze? Ik zeg er meteen eerlijk bij - het wordt je niet makkelijk gemaakt! Er zijn heel veel soorten e-smokes, sommige daarvan zijn wel in NL te koop, andere weer niet. Sommige werken met weg-werp cartridges, andere met vloeistof-tankjes. Sommige zijn klein, andere groot. Het is inderdaad een ramp om zo als n00b even te vinden wat je nou wil. Dus, we gaan het even allemaal uitleggen.

Voordat ik begin, De Gulden Regel Van E-Smokes Kopen:

!! Koop altijd een setje met twee peuken/batterijen !!
!! Single e-smoke "sets" (tenzij als vervanging voor een stuk exemplaar) zijn een total no-go !!

Want ja, ook jou zal het overkomen dat 1 stuk is, de batterij op is, etc. en je wil NIET weer terugschakelen op analogs. Dus - ALTIJD een duo-set kopen. Het is ietsje duurder, maar veel, veel beter.

Veel mensen willen dat hun e-smoke zo veel mogelijk op een sigaret lijkt. Dat is géén goed uitgangs-punt. Ten eerste ben je dan gedoemd tot het kopen van kant-en-klare modellen met een kleine batterij, ten tweede wordt het lastiger om het ding te dampen waar je niet mag roken. Wellicht vind je dat niet belangrijk, kan. Maar het is wel een feit. Zijn er dan helemaal geen goede sigaret-achtige e-smokes? Jawel... als je wat nadelen voor lief neemt. Maar als je echt serieus wil dampen, dan begin je toch met een stapje hoger. Maar, ik laat de keuze aan jou. Laten we eens de gangbare systemen in een lijstje zetten.

A - De "iSmoke"

Deze naam is door een mede-poster bedacht, en hij vat best goed samen wat de simpelste versie van de e-emoke is. Ze lijken op normale sigaretten, zijn klein en handzaam, en kosten in sommige gevallen het minst. Echter, je zit dikwijls vast aan 1 leverancier. Hieronder een paar voorbeeldje:


NuCig Pro 4 (website: http://www.nucig.co.uk/)

Voordelen van deze "iSmokes":

• Goedkoop als instap model
• Lijken op een sigaret
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren, werkt op luchtdruk
• Geen geklooi met vloeistofjes bijvullen
• Batterij laad redelijk snel op (minder dan 30 min)

En dan even de nadelen:

• Relatief weinig rookontwikkeling (zeker met de el-cheapos)
• Lijken op een sigaret (kan voor verwarring zorgen)
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren (ja, dit is ook een nadeel want je kan hem bijvoorbeeld niet voorgloeien voor een sterkere flash
• Weinig keuze met smaken van de vullingen (zeker met de el-cheapos)
• Korte tijd voor je weer ding moet opladen (2 uur medium-intensief dampen)
• Je zit vast aan de producent voor de cartridges/atomizers

Voor een E-Health setje zou je niet meer dan EUR 15 moeten betalen (2-peuken set) - alles daarboven is afzetterij. Voor NuCig... hangt af van welke optie je wil, maar alleen NuCig zelf verkoopt ze, dus afgezet worden is niet mogelijk (als je hun prijs billijk vind, natuurlijk ;)). Echter, mocht je ergens online andere vergelijkbare e-smokes vinden, wees alert op de prijs. Ze mogen onder geen omstandigheid meer dan EUR 50 kosten, en dan is dat al erg veel en hoop ik dat je er een flinke dosis cartridges er bij krijgt.

B - eGo/510 systemen

Dit zijn de meest gangbare e-smokes, en hebben ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jaja... dit is de sweet-spot als je op zoek bent naar een goede, complete rook ervaring, af en toe wil eperimenteren met smaakjes en atomizers, maar geen zin hebt om echt hard core alles zelf te maken en rond te lopen met een bazooka. Er zijn heel, heel veel modellen, maar het belangrijkste aan al deze dingen is het nummer "510". Dat wil zeggen - 510 is (in de praktijk) de benaming van een schroefdraad-formaat waar dan de meeste accessoires op passen. Echter, dit betekent niet dat ze allemaal even dik zijn! Het kan dus zo uitkomen dat als je helemaal random 510-compatible accessoires/apparaten koopt je een combinatie zal hebben die van dik naar dun naar dik verloopt. Als je esthetiek belangrijk vind, let daar dan op. Nou, even wat plaatjes...


Standaard EGO-T model (niet JoyeTech, maar knock-off, echter dikwijls net zo goed)


JoyeTech Ego-C systeem, Ego-T met los vervangbare verdampers (website: http://www.joyetech.com)

Mensen die al wat langer dampen en ervaring hebben met de apparaten raden JoyeTech aan. Echter, dit zal niet lang meer zo blijven - laten we eerlijk zijn, deze dingen zijn niet bepaald complex (batterij, chipje, atomizer... whooptiedoo!) dus het is dan ook vrij lastig om ze echt te vergallen. Maar, als je wat meer zekerheid wil, en garantie op prijs stelt, is JoyeTech aan te raden. We zetten weer even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen van de eGo:

• Goede, degelijke rook-ontwikkeling met goede Throat Hit (TH)
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Relatief handzaam formaat, meestal geen led op de tip
• Ruim aanbod van accessoires
• Onderdelen zijn relatief goedkoop (zie voorbeeld onder "kosten")
• Meer controle over hoeveel liquid je rookt
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs

En de nadelen:

• Aanzienlijk groter en zwaarder dan een normale peuk. Je went er aan, maar duurt even
• Meer geklooi met liquids, af en toe wat lekkage wegvegen, etc.
• Als atomizers tegen het eind van hun leven zitten kan de smaak onprettig zijn
• In de meeste gevallen geen voltage-regulatie (zal waarschijnlijk veranderen in 2013)
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Beter opletten met accessoires kopen (zoals juiste weerstand/voltage van atomizers etc.)

Zoals je ziet, er kleven relatief weinig nadelen aan de 510 setjes, en veel voordelen. Dit is dan ook de reden dat ze het meest populaire model zijn. Als je de grootte voor lief neemt, is het de perfecte e-smoke voor de meerderheid van rokers. En als je eenmaal je combinatie van atomizers/batterij hebt gevonden ben ja klaar. Nou, hoeveel moet het kosten? Een goede due e-smoke set zou je niet meer dan 60 EUR moeten kosten. EUR 80 als je er allemaal accessoires bij krijgt, maar ook echt niet meer. Je kan ze al krijgen vanaf EUR 35, maar dat zijn dan vaak niet de "originele" JoyeTech.

De eCab is een nieuwe versie van JoyeTech, en wordt geprezen om zijn degelijke rook-ontwikkeling en bouw-kwaliteit. Het nadeel ervan is echter dat de meegeleverde batterijen slechts 360mAh zijn. Dat is in vergelijking met de 650mAh of zelfs 1100mAh van eGo setjes vrij weinig - houd er dus rekening mee dat je bij de eCab wat vaker van batterij zal moeten verwisselen!

De pro gear

Okay... als je even wat serieuzer met dampen aan de slag wil, bereid bent wat meer cash uit te geven, en op zoek bent naar de ultieme damp-ervaring, dan zijn er nog een paar apparaten die je aanzienlijk meer mogelijkheden bieden. Deze kosten over het algemeen een stuk meer (EUR 100-300) maar dan heb je ook wat. Overigens, in sommige gevallen is het zo dat het kopen van een Pro apparaat op de lange termijn goedkoper zal blijken te zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om je eigen atomizers in elkaar te draaien. Althans - het verhittings-element ervan. Dit heet een zelf-wikkelaar. Je koopt speciaal dun gloeidraaid, glas-vezel draad, en maakt je eigen wikkels. Dit is tot wel 90% goedkoper dan een atomizer vervangen, maar vereist wel dat je stabiele handjes hebt ;) Het zelf maken van je gloei-draad geeft je ook absolute en totale controle over de smaak. Meer of minder draad, veel of weinig glasvezel, al die dingen zullen bepalen hoeveel smaak, damp en throat hit je zal krijgen. De ultieme dampers maken zelfs hun eigen apparaten, maar dat is even iets voor een andere keer. Hier onder even een paar plaatjes van Pro gear:


Een van de meest populaire "pro" apparaten, de LavaTube


Versie 2.0 van de LavaTube, de Epic Storm (Normaal en mini)


Zelf-wikkel verdampers van Bulli-Smoker.de (tussen 50 en 70 EUR per stuk)

Zoals je ziet, zijn deze dingen ook erg groot - je zal er niet snel mee over straat lopen. Als je een van deze wil kopen, zou ik je aanraden dat je de eGo voor buiten koopt, en deze voor binnen. Let wel, in de meeste gevallen zijn de accessoires voor de twee te gebruiken op beide (al dan niet met (meegeleverde) adapters). De LavaTube kost een relatief bescheiden EUR 50-70 (afhankelijk van het pakket dat je kiest) en de Epic Storm zou je voor zo rond de 90-110 EUR moeten kunnen scoren. Op allebei de apparaten kan je het voltage instellen in stapjes van 0.1 V, tussen 3.0 en 6.0V. Het grootste technische verschil is dat de Epic Storm ook de weerstand van je atomizer kan meten. Het voltage is van elementair belang bij hoeveel rook en Throat Hit je krijgt. Echter, als je ook de weerstand van de atomizer weet, dan is het makkelijker in te schatten welk voltage correct is. Anders is het even pielen/proberen.

Voordelen van de Pro Gear:

• Uitstekende damp-ervaring, volle smaak, zeer goede throat hit
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Totale controle over hoe het smaakt, dampt en voelt
• Ruim aanbod van accessoires
• Verwisselbare batterijen
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs
• Diverse instellingen mogelijk (voltage, weerstand meting, etc.)

En de nadelen:

• Groot, log apparaat (tot wel 200 gram of meer)
• Vereist meer handarbeid (alhoewel je ook "normale" atomizers kan gebruiken)
• Relatief hoge kosten aan het begin, accessoires zijn duurder
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Adapters nodig voor sommige accessoires

Okay... dat is dan de hardware. Dit is bij lange na niet alles, er zijn nog veel meer systemen, zoals de 810, de 910... het houdt niet op. Echter, op dit moment (September 2012) is de 510 met grote voorsprong het meest gebruikte systeem, er zijn de meeste accessoires voor te vinden voor de beste prijs, en is plenty informatie te vinden online over deze systemen. Je staat natuurlijk altijd vrij om iets anders te kopen, en we horen graag over andere systemen! Nog even tot slot om er zeker van te zijn dat je dit onthoud... tenzij je een pro-systeem koopt met verwisselbare batterijen, koop altijd een setje van twee peuken. Echt, trust me, het is van cruciaal belang. Zelfs als je maar heel af en toe wil dampen, is het alsnog aan te raden. Al was het maar omdat je vader/vriend/oom het ding ook lekker vindt en hem even wil lenen. Just do it!

Voor goede, lange demonstraties van de hier besproken producten, raad ik je aan om deze videos te bekijken. Ze zijn in het Duits, maar de man weet echt waar hij het over heeft!

Video voor beginners (vooral ove eGo)
eGo videos (demos en product-reviews)
Review van Epic Storm en Lava Tube

De Liquids - De smaak van dampen

Liquids kunnen we relatief kort over zijn. Om te beginnen, zijn er een heleboel. Er is de "originele" liquid, Dekang (DK) die door menig damper ook als beste wordt ervaren. Maar er zijn ook nog merken als @37, LiQueen, High Class, White Premium... echt te veel om op te noemen. Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Daarnaast zit er uiteraard nicotine in de vloeistoffen. De nicotine is helaas belangrijk. Niet eens alleen vanwege de verslaving die je er aan hebt, maar ook omdat de "throat hit" (TH) door de nicotine tot stand komt. Men heeft reeds geprobeerd om die TH met iets anders teweeg te brengen, echter dit is niet zo succesvol.

Het lijkt vanzelfsprekend dat je eerst wil overschakelen op e-smokes met nicotine zodat je van de sigaret af bent, en dan als tweede stap ook af wil van de nicotine. Dit is echter dus wat lastiger, vooral door het gebrek aan TH. Het roken van nicotinevrije liquids voelt dan ook een beetje alsof je gewoon warme wolkjes lucht inademt - wellicht leuk als je een heel lichte roker was, maar voor degenen die wat langer aan de analoge sticks zaten, geeft dit vaak toch geen voldoening. Zelf heb ik heel hoopvol drie flesjes zero nicotine spul gekocht, en helaas heb ik het grootste deel reeds weg-gegeven, want het beviel niet. Je kan uiteraard wel mengen, zodat je de hoeveel nicotine verkleint, maar echt er helemaal van af zijn... dat wil nog niet echt werken.

Als je besluit liquids te mengen, die dit bij voorkeur met liquids van hetzelfde merk. Ik heb gemerkt dat als je liquids van verschillende merken samenvoegt, je dikwijls "laagjes" maakt, zodat dus de ene liquid bovenop de andere ligt. Schijnbaar mengen ze niet zo lekker. Maar goed, ik heb dat "mengen" ook in de atomizer gedaan, wellicht is het slimmer om dit even te doen voordat je ze er in giet ;)

Onderhoud - Het reinigen van de elektrische sigaret

Voor iedere elektrische sigaret geldt feitelijk hetzelfde. Zorg dat deze in een goede staat blijft en maak hem regelmatig schoon. Aangezien sommige elektrische sigaretten herbruikbaar zijn is het belangrijk dat deze periodiek worden ontsmet met bijvoobeeld isopropyl alcohol. Een goede indicator voor onderhoud is het verbrand smaken van de damp, een stijve teug of verminderde dampproductie. Let op! Een stijve teug kan in het geval van een automatische batterij ook komen doordat er een rookkanaaltje in de batterij-atomizer verbinding verstopt is.

Globaal bestaat een elektrische sigaret uit drie onderhoudsdelen. Een deel waarin de vloeistof wordt opgeslagen, een deel waarin de vloeistof elektrisch wordt verdampt en een deel dat zorgt voor de stroomvoorzienning. Er bestaan meerdere constructies van de elektrische sigaret. Constructies waarbij de verdamper en vloeistof opslag ontkoppelbaar zijn en constructies waarbij deze delen geïntegreerd zijn. Bij sommige systemen is de verdamper opnieuw op te bouwen. Onderhoud op deze systemen is het meest fijn, aangezien alles vervangbaar is. De geïntegreerde systemen maken onderhoud moeilijker. Vaak zijn deze delen dan ook bedoeld om te vervangen zodra ze op zijn. Het onderhoud van een elektrische sigaret is dus erg merkspecifiek.

Behalve de batterij, is ieder deel van een elektrische sigaret af te spoelen. Als de vloeistof is opgedroogd kan deze eenvoudig met lauw tot warm water verwijderd worden. De vloeistofjes lossen goed op in water. Verschillen in resultaat tussen het uitkoken van een verdamper of het eenvoudig gebruik maken van warm water worden niet gemeld.

Op de verdamper kan aanslag ontstaan door niet goed verdampte of ingedroogde vloeistof. Deze aanslag is wat lastiger te verwijderen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van een methode waarbij de spoel in de verdamper voor lange tijd zonder liquid wordt verhit. Eventueel kan je ervoor kiezen op de spoel te blazen of water toe te voegen, zodat de spoel schoon kookt. Het verhitten van de spoel kan op diverse manieren.

• Het is mogelijk de spoel periodiek kortstondig te verhitten zonder dat er vloeistof in het reservoir aanwezig is. Deze manier van verhitten zorgt ervoor dat het residu op de spoel alsnog opgebrand wordt. Deze manier zorgt tevens voor een aanslag op de levensduur van de spoel en lading van de batterij. Pas op dat je niet de spoel zelf verbrand en laadt de batterij opnieuw op.

• Een andere manier is om de spoel door een vlam te verhitten. Hiervoor moet de verdamper uit elkaar gehaald worden zodat er goede toegang tot de spoel ontstaat. Door middel van een vlam van een gasfornuis of aansteker kan nu de spoel schoon gebrand worden.

Bij de meeste elektrische sigaretten is het verwijderen van aanslag niet bijzonder goed mogelijk. Het is daardoor van belang de verdamper regelmatig te onderhouden. Er worden goede resultaten geboekt met het periodiek laten weken van de verdamper. Na het weken is het belangrijk dat de verdamper goed opgedroogd is voor gebruik. Dit kan gedaan worden door deze even op de kachel te plaatsen of te verwarmen met een föhn. Het live opdrogen van de verdamper in de elektrische sigaret is geen groot succes. Het kost bijzonder veel batterijlading en het gaat langzaam. Het is altijd aan te raden een reserve verdamper bij de hand te hebben.

Verklarende woordenlijst



E-shops

- http://www.e-rookshop.nl
- http://www.e-sigaretspecialist.nl
- http://www.novosmoke.nl
- http://www.ebnferro.com
- http://www.ismoke.nl
- http://www.cmalo.nl
- http://www.e-cig4u.nl
- http://www.oliespuitje.nl
- http://www.rookwinkel.nl
- http://www.nucig.co.uk
- http://www.esmokedeal.nl
- http://www.vapemunki.co.uk
- http://www.smokesmarter.nl
- http://www.ea-sigaret.nl
- http://www.vaperlounge.nl

Forums:
- http://www.e-cigarette-forum.com (Engelstalig)
- http://www.dampforum.nu

Overigens alle credits voor user Webdoc van http://gathering.tweakers.net _O_
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 16 juni 2014 @ 13:43:27 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141149889
Die chinese liquids koop ik niet. Ik betaal graag wat extra voor lekkere liquid.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141149917
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Catch22- het volgende:
Die chinese liquids koop ik niet. Ik betaal graag wat extra voor lekkere liquid.
ook prima, just saying...
  Official ESF Kreviewer maandag 16 juni 2014 @ 13:45:20 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141149943
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:39 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

incl bezorgkosten. En je gaat mij niet wijs maken dat die e-liquids die in Nederland wordt verkocht niet uit china komt.
Die van mij wordt in Duitsland gemaakt. :).

En tja, ik bestel gewoon liever niet in China. Als ik vandaag 10 liquids bestel, heb ik ze morgen in huis. Dat vind ik wel prettig. Dus ik vind de OP wel realistisch.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:45:39 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141149953
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:44 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

ook prima, just saying...
gelukkig maar :P

Ik vind het zonde om wel te investeren in goede apparatuur en dan goedkope, vlakke liquids te roken. Maargoed, daar staat ieder vrij in.

Als je goedkoop wil dampen moet je gewoon een base kopen en zelf smaken toevoegen. Heb je waarschijnijk lekkerdere liquids voor minder geld.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141150028
bestel anders is een flesje van 10mL voor 2 dollar ofzo
ik heb gister een e-cig besteld op http://electhinker.com/ en die verkopen ook liquids (reviews zijn gewoon goed)
  maandag 16 juni 2014 @ 14:03:29 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141150607
De laatste 4 aankopen via elec die ik op tweakers las waren 2 neppe nautilussen en een incompleet geleverde voltmeter.

Qua chinashops vertrouw ik alleen fasttech en focalecig. En dan nog moet je goed opletten.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 16 juni 2014 @ 14:46:39 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141152258
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:36 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

ik heb gister 6x 10 mL gehaald in china (branded) voor totaal 9 euro, ongelofelijk veel smaken
goedkope liquids heb je hier ook zat hoor, ligt een beetje aan de kwaliteit die je zoekt denk ik.. Als je hier in NL een Pink Spot koopt, betaal je net zo veel als bij de fabrikant in de US.. En dat is met bijvoorbeeld Rocketfuels ook.. Kwaliteit kost geld, en als je chinese zooi wilt kopen is dat hier ook gewoon voor een prikkie verkrijgbaar hoor, alleen zul je daar wellicht wat meer keuze hebben ja, dat zal best.

Je kan moeilijk een Michelin band vergelijken met een LingLong natuurlijk, ja ze zijn allebei zwart, en van rubber en er zit een gat in het midden. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141178090
Ik heb een tijdje elektrisch gerookt en dat beviel eigenlijk wel goed. Helaas begonnen beide e-sigaretten na een aantal weken een slurpend geluid te maken/te lekken en vervolgens heb ik het hele zooitje maar weggemikt.

Misschien toch maar eens een ander merk proberen.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:52:25 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141179745
Ik raad mensen altijd wel aan om net even wat betere setjes dan het goedkopere spul te kopen, want daar krijg je altijd gezeik mee.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141183334
Slurpend geluid en lekken als ik een hijs nam deed die van mij ook (vieze smaak) afgelopen week, ik heb de coil vernieuwd en geen last meer van gehad.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 04:56:34 #12
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_141188585
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Catch22- het volgende:
Die chinese liquids koop ik niet. Ik betaal graag wat extra voor lekkere liquid.
En hoe weet je dan dat chinese liquids niet lekker zijn ??
Ik moet zeggen dat ik toen ik begon met roken (elektronisch ) ik ook een aantal liquids in china gekocht heb en dat was gewoon goed ,op een aantal smaken na dan (tabaksmaak) maar die vind ik van de duurdere liquids ook niet te roken ..
Beste is om gewoon zelf je liquids te maken is het lekkerst en goedkoopst !!
pi_141197895
MIj favoriete smaak is Dekang Coffee. Nu staat Dekang bij veel mensen niet te boek als kwaliteit, maar voor mij is ie super. Er is zelfs 100 ml onderweg vanuit china voor $ 9,= (samen met wat andere zooi)

[ Bericht 1% gewijzigd door gooddaddy op 17-06-2014 13:51:01 ]
Het is wat.......
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 14:34:01 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141199900
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:48 schreef Sorella het volgende:
Slurpend geluid en lekken als ik een hijs nam deed die van mij ook (vieze smaak) afgelopen week, ik heb de coil vernieuwd en geen last meer van gehad.
Ik raad je wel aan om die regelmatig te vervangen. Ik vervang mijn coil elke week. Kost ook geen drol, dus dat is ook geen probleem.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 14:36:16 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141199970
Ik mis in de OP eigenlijk wel een stukje over 'semi-pro'. Je hebt in de OP een Ego en de volgende stap is een custom apparaat van een paar honderd euro.

Zou nog wel iets bij kunnen over (bijvoorbeeld) mijn esmoker, of een aerotank oid. Een protank/aerotank mini met een instelbare batterij is een prima starterskitje. Ben je voor 5 tientjes klaar en je zit niet met lekkende plastic troep met rare coils.
pi_141200304
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik raad je wel aan om die regelmatig te vervangen. Ik vervang mijn coil elke week. Kost ook geen drol, dus dat is ook geen probleem.
2 tot 4 weken zeggen ze, 4 weken is duidelijk te lang :)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 14:49:25 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141200365
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef Sorella het volgende:

[..]

2 tot 4 weken zeggen ze, 4 weken is duidelijk te lang :)
Wie zegt dat dan? Ik merk meestal na 5 tot 6 dagen dat de vloeistof troebel begint te worden, dat het dampen minder lekker gaat (minder nicotine) en dat er een licht verbrande smaak bij komt.

Uiteraard ligt het er wel aan of je hem 2x per dag pakt of de hele dag door dampt.
pi_141200623
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan? Ik merk meestal na 5 tot 6 dagen dat de vloeistof troebel begint te worden, dat het dampen minder lekker gaat (minder nicotine) en dat er een licht verbrande smaak bij komt.

Uiteraard ligt het er wel aan of je hem 2x per dag pakt of de hele dag door dampt.
Gemiddelde levensduur is 2 tot 3 weken zeggen ze bij b.v. ea-sigaret.nl en ik heb het ook op andere sites gelezen
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 15:00:39 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141200735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:57 schreef Sorella het volgende:

[..]

Gemiddelde levensduur is 2 tot 3 weken zeggen ze bij b.v. ea-sigaret.nl en ik heb het ook op andere sites gelezen
Ja. Dat zal ook wel, maar als ik na een week compleet verkleurde vloeistof zie én niet meer lekker damp én brandsmaak heb, dan vervang ik mijn coil na een week. Dat kost 1 euro.
Ik gebruik het apparaat ook als complete vervanging voor mijn sigaretten, dus ik damp de hele dag door. (15 tot 20ml per week)

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat een coil 2 weken mee gaat. Of 3. Of 1. Denk dat je het dampen heel snel zat bent als je hem niet vaak genoeg vervangt.
pi_141200850
Ik gebruik hem ook de hele dag door, zit op +/- 14 ml per week.
Misschien zijn mijn smaakpapillen wel zo afgestompt dat ik geen brandsmaak merk. ;(
Ik hou het bij 1 keer per 2 weken nu.
pi_141200885
Ik doe net iets langer dan een week met een coil voor de AeroTank. Na een dag of 5/6 wordt de liquid inderdaad wat troebel en stroperiger.

Met de Ego-C deed ik ongeveer 2 weken met een atomizer.

Het gaat trouwens wel erg hard met de liquid in zo'n AeroTank. :') Maar... plezier mag wat kosten. :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:33:38 #22
63302 rockstah
New World Disorder
pi_141204121
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:36 schreef Kreator het volgende:
Ik mis in de OP eigenlijk wel een stukje over 'semi-pro'. Je hebt in de OP een Ego en de volgende stap is een custom apparaat van een paar honderd euro.

Zou nog wel iets bij kunnen over (bijvoorbeeld) mijn esmoker, of een aerotank oid. Een protank/aerotank mini met een instelbare batterij is een prima starterskitje. Ben je voor 5 tientjes klaar en je zit niet met lekkende plastic troep met rare coils.
De OP is dan ook al minimaal 3-4 jaar oud, toen was er nog niet veel te kiezen. Het is me al tijden een doorn op het oog, we hebben beter gehad hier.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een voorzetje kan maken voor een nieuwe OP.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:19:21 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141215631
@ Fasttech klanten; hoe lang (is die sjinees? :+ ) duurt het doorgaans voor je handel hier is? zitten wat wachtdingetjes bij, maar volgens hen kan de boel a.s. vrijdag geshipped worden.. wanneer kan ik het dan hier aan de deur verwachten? dagje of 10?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:21:12 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141215741
2-3 weken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141215964
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 15:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja. Dat zal ook wel, maar als ik na een week compleet verkleurde vloeistof zie én niet meer lekker damp én brandsmaak heb, dan vervang ik mijn coil na een week. Dat kost 1 euro.
Ik gebruik het apparaat ook als complete vervanging voor mijn sigaretten, dus ik damp de hele dag door. (15 tot 20ml per week)

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat een coil 2 weken mee gaat. Of 3. Of 1. Denk dat je het dampen heel snel zat bent als je hem niet vaak genoeg vervangt.
Maar jij verdampt veel zoete liquids toch? Ik heb gelezen dat die ook wat sneller een coil aantasten.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:40:29 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141216989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:21 schreef Catch22- het volgende:
2-3 weken
Ok.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 juni 2014 @ 03:51:25 #27
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_141233354
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:19 schreef Sounddragon het volgende:
@ Fasttech klanten; hoe lang (is die sjinees? :+ ) duurt het doorgaans voor je handel hier is? zitten wat wachtdingetjes bij, maar volgens hen kan de boel a.s. vrijdag geshipped worden.. wanneer kan ik het dan hier aan de deur verwachten? dagje of 10?
Met batterijen duurt het langer ,die verzenden ze met de maleisië post en dan kan het wel zo´n 4 a 5 weken duren -O-
Met Singapore post zo´n 2 a 3 weekjes
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juni 2014 @ 08:42:01 #28
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141234304
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar jij verdampt veel zoete liquids toch? Ik heb gelezen dat die ook wat sneller een coil aantasten.
Mijn liquid is íets aan de zoete kant, maar het is gewoon een 'sigaretten'' liquid. Vind het gewoon niet lekker trekken ( :'( ) meer na een dag of 5. Dan rek ik het nog 1 of 2 dagen en dan ben ik er klaar mee. Misschien als ik overschakel op een zwaardere nicotine dat ik het langer vol zou houden, maar dat wil ik dan juist weer niet.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:58:41 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141237660
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 03:51 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Met batterijen duurt het langer ,die verzenden ze met de maleisië post en dan kan het wel zo´n 4 a 5 weken duren -O-
Met Singapore post zo´n 2 a 3 weekjes
batterijen per luchtvracht isse nooit slim, die haal ik gewoon hier; had ik er expres niet bij besteld.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 12:17:25 #30
145146 Andyy
pi_141240292
Ik mag bijvullen na 4-5 hits :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juni 2014 @ 14:01:00 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141243612
Dacht, toch maar eens opzoeken of de liquid die ik dagelijks damp wel echt uit duitsland komt (dat was mij verteld). Blijkt niet zo te zijn...
(Feellife)

What ingredients are used in your E Liquid?
Our ingredients contain USP Grade Propylene Glycol and USP Grade Glycerin along with a proprietary blend of USP Grade Natural and Artificial flavorings. All ingredients are FDA and FEMA approved food additives, and we use only the highest quality USP Grade Nicotine with a Certificate of Analysis. Our nicotine is tested and documented to be a minimum of 98%-99% pure before our e-liquid is created in our US facility.
Feellife e-liquid does not contain Diacetyl in any of our e-liquid formulas. This was a strict requirement for Feellife far before it became a popular topic in the forums. In addition, our e-liquid also does not contain Acetoin, Acetyl, Propionyl, 2-3 Hexanedione, 2-3 Heptanedione, or Diacetyl Trimer which are often used as Diacetyl equivalents.
Nou, ik ben dus ook hip met mijn god-bless-america liquids. 8-).
pi_141244546
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn liquid is íets aan de zoete kant, maar het is gewoon een 'sigaretten'' liquid. Vind het gewoon niet lekker trekken ( :'( ) meer na een dag of 5.
We moeten praten -O-
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:28:02 #33
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141244639
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:43 schreef Catch22- het volgende:
Die chinese liquids koop ik niet. Ik betaal graag wat extra voor lekkere liquid.
heb je gehoord dat er een nederlandse liquid komt? Volledig geproduceerd in NL. Vond/vind ik wel goed nieuws!
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:29:56 #34
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141244704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:37 schreef gooddaddy het volgende:
MIj favoriete smaak is Dekang Coffee. Nu staat Dekang bij veel mensen niet te boek als kwaliteit, maar voor mij is ie super. Er is zelfs 100 ml onderweg vanuit china voor $ 9,= (samen met wat andere zooi)
Ik dampte ook gewoon dekang met ander jasje. Zoals bv de zwoofs liquids en de eVapor liquids. Sinds ik de duurdere liquids heb geprobeerd, van ik die standaard liquids niet lang lekker. Ik baal er eigenlijk van toen was ik een stuk goedkoper uit
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juni 2014 @ 14:30:37 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141244734
quote:
11s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:25 schreef Queller het volgende:

[..]

We moeten praten -O-
Ik heb geen kinderporno hoor. :7.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:31:29 #36
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141244772
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Maar jij verdampt veel zoete liquids toch? Ik heb gelezen dat die ook wat sneller een coil aantasten.
Klopt! En de coils van de Nautilus gaan bv veel korter mee dan gemiddeld. Dus 2 tot 4 weken is goed om te weten als beginner. Op een gegeven moment merk je vanzelf wanneer je liquid niet meer smaakt...
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:37:47 #37
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141245015
Trouwens: Om maar even in te haken op de TT; Hebben jullie al gehoord over G-Plat. Zou een nieuwe legering moeten zijn die geschikter is voor dampen. Wordt sneller weer koud na verwarming en betere smaakproductie. e-wolk.nl gaat het op voorraad krijgen
pi_141246666
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:37 schreef G.Fawkes het volgende:
Trouwens: Om maar even in te haken op de TT; Hebben jullie al gehoord over G-Plat. Zou een nieuwe legering moeten zijn die geschikter is voor dampen. Wordt sneller weer koud na verwarming en betere smaakproductie. e-wolk.nl gaat het op voorraad krijgen
Het klinkt als een vieze porno-film. Wat is het precies :? Een clearomizer?
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juni 2014 @ 15:29:02 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141246784
Ik heb overigens het idee dat ik licht allergisch ben voor propylene glycol. Heb sinds ik gestart ben met e-liquids last van mijn tandvlees (bloeden, kleine blaasjes) en ik dacht dat het kwam vanwege het stoppen met roken. Maar nu lees ik dat het 1 van de gevolgen kan zijn van een allergie voor PG.
Wil ik toch eens proberen om 100% VG te dampen, maar ik heb geen idee of het bestaat en of het dan nog wel te dampen is. Iemand ervaring mee?
pi_141246806
Ja nu word ik ook benieuwd
Kindness
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:30:52 #41
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141246858
quote:
3s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Het klinkt als een vieze porno-film. Wat is het precies :? Een clearomizer?
Vapeporn op z'n minst. Maar kanthal is het gloeidraad dat mensen die zelf spoeltjes wikkelen gebruiken om de spoelen van de draaien. Het is een legering van verschillende metalen. G-Plat is ook een legering van metalen maar dan andere meng percentages en blijkbaar beter geschikt voor dampen...
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:32:50 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141246921
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:30 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Vapeporn op z'n minst. Maar kanthal is het gloeidraad dat mensen die zelf spoeltjes wikkelen gebruiken om de spoelen van de draaien. Het is een legering van verschillende metalen. G-Plat is ook een legering van metalen maar dan andere meng percentages en blijkbaar beter geschikt voor dampen...
Mwah, ik geloof er niet zo in, roodgloeiend is roodgloeiend.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:33:01 #43
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141246932
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:29 schreef Kreator het volgende:
Ik heb overigens het idee dat ik licht allergisch ben voor propylene glycol. Heb sinds ik gestart ben met e-liquids last van mijn tandvlees (bloeden, kleine blaasjes) en ik dacht dat het kwam vanwege het stoppen met roken. Maar nu lees ik dat het 1 van de gevolgen kan zijn van een allergie voor PG.
Wil ik toch eens proberen om 100% VG te dampen, maar ik heb geen idee of het bestaat en of het dan nog wel te dampen is. Iemand ervaring mee?
Yup, bestaat. Meeste natuurlijke liquid lijnen zijn 100%. Johnson Creek heeft zo'n lijn, Virgin Vapor ook. PG is echter wel een betere smaakdrager. 100% VG sappen hebben minder throathit en ook minder smaak (maar dat zou een fabrikant gecompenseerd kunnen hebben door er meer flavouring in te doen).
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:33:35 #44
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141246959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mwah, ik geloof er niet zo in, roodgloeiend is roodgloeiend.
Als het beschikbaar is, ga ik het proberen. Ik zal wel laten weten hoe ik het ervaar.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:36:12 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141247058
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:33 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Als het beschikbaar is, ga ik het proberen. Ik zal wel laten weten hoe ik het ervaar.
Doe dat, heb zelf nog ongeveer 10 meter kanthal liggen daar kan ik voorlopig wel ff mee vooruit. :P
Maar hoeveel draad krijg je voor die euro 6.25 bij e-wolk? Kan dat nergens terugvinden.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:39:17 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141247182
Overigens lees ik dit ook regelmatig mbt de batterijen:

quote:
Kortsluiting bescherming: Indien kortsluiting voorkomt, zal het waarschuwt de eSigaret door 3x het waarschuwingslicht te knipperen, vervolgens schakelt de eSigaret in een beveiligde mode.
Ik weet niet hoor, maar met pak hem beet 2 ohm ben je niks anders aan het doen dan kortsluiten...
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:43:16 #47
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141247353
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doe dat, heb zelf nog ongeveer 10 meter kanthal liggen daar kan ik voorlopig wel ff mee vooruit. :P
Maar hoeveel draad krijg je voor die euro 6.25 bij e-wolk? Kan dat nergens terugvinden.
twee meter volgens mij. Ja het is duur vergeleken met kanthal.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juni 2014 @ 15:43:36 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141247366
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:33 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Yup, bestaat. Meeste natuurlijke liquid lijnen zijn 100%. Johnson Creek heeft zo'n lijn, Virgin Vapor ook. PG is echter wel een betere smaakdrager. 100% VG sappen hebben minder throathit en ook minder smaak (maar dat zou een fabrikant gecompenseerd kunnen hebben door er meer flavouring in te doen).
thx. zal er eens naar kijken.
pi_141263910
Hoi, nieuwe e-roker hier. Ik heb een ego ce5 setje gekocht bij idiva om te proberen. Hij hangt nu aan de oplader, nu dacht ik gelezen te hebben dat de ce5 geen "draadjes" in de doorzichtige tank had, maar de mijne heeft dat wel. Moet ik dan straks weer die tankjes kopen met die draadjes? Of zal ik deze gewoon wegdoen en een ander setje kopen?
pi_141265046
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:30 schreef Pindasoepje het volgende:
Hoi, nieuwe e-roker hier. Ik heb een ego ce5 setje gekocht bij idiva om te proberen. Hij hangt nu aan de oplader, nu dacht ik gelezen te hebben dat de ce5 geen "draadjes" in de doorzichtige tank had, maar de mijne heeft dat wel. Moet ik dan straks weer die tankjes kopen met die draadjes? Of zal ik deze gewoon wegdoen en een ander setje kopen?
De CE5 maakt toch gebruik van verwisselbare atomizers?
pi_141265209
Volgens mij wel, maar de eerste die je dan krijgt is er toch 1 zonder draadjes? Misschien is het wel een vermomde ce4. Ik heb er niet veel verstand van
pi_141265531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:50 schreef Pindasoepje het volgende:
Volgens mij wel, maar de eerste die je dan krijgt is er toch 1 zonder draadjes? Misschien is het wel een vermomde ce4. Ik heb er niet veel verstand van
Bij sommige webshops wel, bij sommige niet. Bij Evapor bijvoorbeeld niet.

http://www.evapor.nl/evapor-clearomizer-ce5-162.html

Maar wat maakt dat uit? Waar ben je bang voor? ;)

Edit: van de CE4 is de atomizer/coil trouwens niet verwisselbaar, dus je zou gauw genoeg moeten weten of het een CE4 is.
pi_141265723
Dat ik alsnog een "nep" ding heb gekocht die ineens ontploft ofzo haha. Maar nu ik idd verder kijk zie ik sommige idd geleverd worden met draadjes.
Ik heb wel alvast wat extra tankjes in kleurtjes gekocht en zo een flesje met een naald. Mis ik verder nog iets als beginner?
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 juni 2014 @ 23:08:24 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141270353
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:58 schreef Pindasoepje het volgende:
Dat ik alsnog een "nep" ding heb gekocht die ineens ontploft ofzo haha. Maar nu ik idd verder kijk zie ik sommige idd geleverd worden met draadjes.
Ik heb wel alvast wat extra tankjes in kleurtjes gekocht en zo een flesje met een naald. Mis ik verder nog iets als beginner?
Ontploffen doen ze niet hoor. Dan moet je gekke dingen doen met je batterij. Je mist verder niks. Als hij verbrand gaat smaken, is het tijd voor rrn nieuw draadje (coil). Dat duurt nog wel even.
En als het bevalt kun je altijd nog een iets betere kopen. Hoeft niet duur te zijn. Tip: proefpakketjes met liquids. Kun je een beetje smaken proberen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 08:46:32 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141278115
Iemand nog tips waar ik Virgin Vapor kan bestellen? Dampershop.nl heeft bijna niks op voorraad (en sowieso niets op 12mg.) Liquidsmoker heeft alleen 30ML en dat kost dan meteen 25 euro. Beetje duur om te testen..
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:06:33 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141278351
quote:
5s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:46 schreef Kreator het volgende:
Iemand nog tips waar ik Virgin Vapor kan bestellen? Dampershop.nl heeft bijna niks op voorraad (en sowieso niets op 12mg.) Liquidsmoker heeft alleen 30ML en dat kost dan meteen 25 euro. Beetje duur om te testen..
smokesmarter.nl, hadden net weer wat nieuwe smaakjes online geloof ik. Helaas zijn dat idd vaak meteen 30ml flesjes, kosten volgens mij 18,95, maar da's al een stuk minder als 25¤. Pink Spot spul idem; zijn vaak wel lekker, maar testen is wel een gokje voor die prijzen. Zou mooi zijn als er testers van verkrijgbaar zouden zijn van een paar ml; ik denk niet dat er veel mensen zijn die op de bonnefooi een flinke fles liquid aanschaffen voor die prijs zonder te weten of ze hem lekker vinden. Lijkt me niet echt positief voor de verkopen. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 09:20:48 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141278545
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

smokesmarter.nl, hadden net weer wat nieuwe smaakjes online geloof ik. Helaas zijn dat idd vaak meteen 30ml flesjes, kosten volgens mij 18,95, maar da's al een stuk minder als 25¤. Pink Spot spul idem; zijn vaak wel lekker, maar testen is wel een gokje voor die prijzen. Zou mooi zijn als er testers van verkrijgbaar zouden zijn van een paar ml; ik denk niet dat er veel mensen zijn die op de bonnefooi een flinke fles liquid aanschaffen voor die prijs zonder te weten of ze hem lekker vinden. Lijkt me niet echt positief voor de verkopen. :X
Snap ik ook niet echt. Maar ja. Zal eens kijken naar jouw webshop. :)
-edit- die heeft maar 1 smaakje. :P.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kreator op 19-06-2014 09:27:56 ]
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 09:52:11 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141278947
Heb ze maar gewoon in de US of GOD BLESS 'MURICA! besteld...zal wel een paar weken duren.

1x 3-Pack Absolute Virgin e-Liquid Sampler -
Flavor #1: Fresh Thai Mango -
Flavor #2: Peach Perfect - Flavor #3:
Blue Violet - Nicotine Level: Medium (12 mg) for $13.50 each

1x Organic Strawberry Lime Cooler E-liquid - 1/2 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin for $11.50 each

1x Organic Georgia Gold E-liquid - 1/2 Ounce Bottle - Nicotine Level: Medium (12 mg) - Base: 100% Vegetable Glycerin for $13.50 each
pi_141279011
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Snap ik ook niet echt. Maar ja. Zal eens kijken naar jouw webshop. :)
-edit- die heeft maar 1 smaakje. :P.
http://www.smokesmarter.nl/eliquids.html?manufacturer=49
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 10:03:24 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141279133
quote:
Vaag, toen ik vanuit het menu het merk aanklikte kreeg ik er maar 1. ;(
Nu ja, ik heb nu 15ml 12mg besteld en een sample pack. Dat was sowieso lastig geworden.
pi_141279217
quote:
15s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vaag, toen ik vanuit het menu het merk aanklikte kreeg ik er maar 1. ;(
Nu ja, ik heb nu 15ml 12mg besteld en een sample pack. Dat was sowieso lastig geworden.
Ik ben benieuwd wat je van de mango van VV gaat vinden :P. Dat is wat je nu ook steeds dampt toch? Mango?
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 10:16:59 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141279421
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je van de mango van VV gaat vinden :P. Dat is wat je nu ook steeds dampt toch? Mango?
áls ik al een smaakje damp, dan is dat idd mango. Ben ook wel benieuwd naar de sigaretsmaak met een vleugje mango. Mango is gewoon ok. :7.
pi_141288543
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

áls ik al een smaakje damp, dan is dat idd mango. Ben ook wel benieuwd naar de sigaretsmaak met een vleugje mango. Mango is gewoon ok. :7.
Je bent nu volledig over op Elektro? Ipv stoppen ;) :P

Ik vind het maar irritant... ik heb zo'n E-joy tech ding ofzo... elke keer zitten mn handen onder die plak liquid zooi bij het bijvullen. Hij gaat snel leeg dus ik moet veel blijven bijvullen en het lijkt nog zwaarder op de longen dan normaal roken.

Misschien zou ik eens een ander moeten proberen.
Lambo of Rekt
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 15:51:57 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141288767
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je bent nu volledig over op Elektro? Ipv stoppen ;) :P

Ik vind het maar irritant... ik heb zo'n E-joy tech ding ofzo... elke keer zitten mn handen onder die plak liquid zooi bij het bijvullen. Hij gaat snel leeg dus ik moet veel blijven bijvullen en het lijkt nog zwaarder op de longen dan normaal roken.

Misschien zou ik eens een ander moeten proberen.
Ja, ik heb sinds maart niet meer gerookt.

Je zou eens een willekeurige van Kangertech kunnen proberen. (protank/aerotank mini is net zo groot als een e-joy. Een gewone protank of aerotank kan meer vloeistof in). Nooit meer gezeik met lekken e.d. Je vult ze namelijk bij vanaf de onderkant, niet vanaf de mond-kant. Moet alleen nog even met een papiertje over de rand waar je hem aansluit, daar lekt nog wel eens wat, maar alleen tijdens het aandraaien.
Welke sterkte MG heb je nu dan voor je liquids?
pi_141288832
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, ik heb sinds maart niet meer gerookt.

Je zou eens een willekeurige van Kangertech kunnen proberen. (protank/aerotank mini is net zo groot als een e-joy. Een gewone protank of aerotank kan meer vloeistof in). Nooit meer gezeik met lekken e.d. Je vult ze namelijk bij vanaf de onderkant, niet vanaf de mond-kant. Moet alleen nog even met een papiertje over de rand waar je hem aansluit, daar lekt nog wel eens wat.
Welke sterkte MG heb je nu dan voor je liquids?
Ja ik rook niet meer via dat.. maar de hoogste had ik natuurlijk... dik verslaafd -_-

Ik zal eens kijken naar die kangertech, ik begreep ook dat ze een dual-super-system hadden voor meer rook ofzo, ik las laatst die review op de FP.
Lambo of Rekt
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:54:31 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141288880
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:46 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je bent nu volledig over op Elektro? Ipv stoppen ;) :P
Hier nog 1, sinds ik dat ding (Kanger Evod) heb geen normale peuk meer aangeraakt, zonder moeite en zonder dat dat het doel was.
pi_141288902
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier nog 1, sinds ik dat ding heb geen normale peuk meer aangeraakt, zonder moeite en zonder dat dat het doel was.
Welke hebben jullie dan?
Edit, ah... kangerding.
Lambo of Rekt
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 15:55:48 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141288930
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:53 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja ik rook niet meer via dat.. maar de hoogste had ik natuurlijk... dik verslaafd -_-

Ik zal eens kijken naar die kangertech, ik begreep ook dat ze een dual-super-system hadden voor meer rook ofzo, ik las laatst die review op de FP.
Dual coil. Ja, dat geeft een iets betere verbranding, zegt men. Ik heb de protank mini 2 en die heeft single coil. Dual coil zorgt voor een iets sneller verbruik van je liquids.
De hoogste? Ik denk dat je dan 18mg ofzo bedoelt; de écht hoogste die ik heb gezien was iets van 40 ofzo, maar dan krijg je volgens mij instantly een overdosis. De experts hier zullen er meer vanaf weten.
je zou eens 12mg kunnen proberen. Is iets lichter, maar went wel snel.
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:56:51 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141289007
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dual coil. Ja, dat geeft een iets betere hit, zegt men. Ik heb de protank mini 2 en die heeft single coil. Dual coil zorgt voor een iets sneller verbruik van je liquids.
De hoogste? Ik denk dat je dan 18mg ofzo bedoelt; de écht hoogste die ik heb gezien was iets van 40 ofzo, maar dan krijg je volgens mij instantly een overdosis. De experts hier zullen er meer vanaf weten.
je zou eens 12mg kunnen proberen. Is iets lichter, maar went wel snel.
Mja maar die Ejoy ga ik niet meer proberen, ding lekt idd... soms komt er vloeistof mee je mond in, soms hijst hij niet meer goed omdat er overal liquid zit (terwijl ik m vlak ervoor schoongemaakt heb)... tis een bagger apparaat vind ik. Daarnaast had ik ook de behoefte nog om gewoon te roken, dat gebeurde eigenlijk meer dan het dampen, puur vanwege het irritante gedoe met die damper.

Is dat apparaat (kangertech) makkelijk in onderhoud en alles?
Lambo of Rekt
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:00:24 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141289090
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:57 schreef EggsTC het volgende:

Is dat apparaat (kangertech) makkelijk in onderhoud en alles?
Ja, vind ik wel. Je moet een beetje opletten met bijvullen dat je het niet in het middenpijpje giet maar voor de rest een prima ding. De verdampers pleur ik na zoveel tijd in een bak met water en daarna dry-burnen en/of zelf ff een coil wikkelen + nieuwe lont, is allemaal niet zo moeilijk.
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 16:00:59 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141289112
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:57 schreef EggsTC het volgende:
Daarnaast had ik ook de behoefte nog om gewoon te roken, dat gebeurde eigenlijk meer dan het dampen, puur vanwege het irritante gedoe met die damper.

Is dat apparaat (kangertech) makkelijk in onderhoud en alles?
Ik had alleen de eerste week nog zin om gewoon te roken. Daarna eigenlijk niet meer. Nu zo heel af en toe nog zin in een sigaret, maar dat zakt zo weer weg.

ja vind ik wel. Is compleet van metaal, goed schroefdraad, alles los te draaien en schoon te maken. De coils vervangen is ook zeer eenvoudig. Die van mij was 13 euro (en 6 euro voor 5 extra coils), dus dat kost het einde vd wereld ook niet.
pi_141289161
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik had alleen de eerste week nog zin om gewoon te roken. Daarna eigenlijk niet meer. Nu zo heel af en toe nog zin in een sigaret, maar dat zakt zo weer weg.

ja vind ik wel. Is compleet van metaal, goed schroefdraad, alles los te draaien en schoon te maken. De coils vervangen is ook zeer eenvoudig. Die van mij was 13 euro (en 6 euro voor 5 extra coils), dus dat kost het einde vd wereld ook niet.
Wtf, 13 euro voor zo'n compleet ding? Ik betaalde 50 euro voor zo'n ejoy-fuckup-ding.

Anyway, hoe werkt het met alcohol... want zoals iedereen weet, gaan alcohol en sigaretten zeer goed samen. Werkt dat ding dan ook nog zoals je zou willen dat het werkt?
Lambo of Rekt
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:05:31 #74
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141289268
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wtf, 13 euro voor zo'n compleet ding? Ik betaalde 50 euro voor zo'n ejoy-fuckup-ding.
Jij zal wel zo'n startpakket gekocht hebben net zoals mij, ik was ook bijna 5 tientjes kwijt voor 2 Evod's, 5 extra coils en lader. Krea zal wel een los ding gekocht hebben.

quote:
Anyway, hoe werkt het met alcohol... want zoals iedereen weet, gaan alcohol en sigaretten zeer goed samen. Werkt dat ding dan ook nog zoals je zou willen dat het werkt?
Yup. Je moet je alleen niets van de omgeving aantrekken. ;)
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 16:05:50 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141289283
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wtf, 13 euro voor zo'n compleet ding? Ik betaalde 50 euro voor zo'n ejoy-fuckup-ding.

Anyway, hoe werkt het met alcohol... want zoals iedereen weet, gaan alcohol en sigaretten zeer goed samen. Werkt dat ding dan ook nog zoals je zou willen dat het werkt?
13 euro is wel exclusief de batterij. Ik heb een batterij van 25 euro (Vision Spinner, instelbaar voltage). Maar je kunt ook gewoon de batterij van je ego gebruiken, als dat met zo'n schroefdraad is.

Hoe moet ik nou weten hoe jij functioneert na alcohol. Ik kan die van mij na 4gram sos en 120 bier nog steeds moeiteloos vullen.
pi_141289305
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij zal wel zo'n startpakket gekocht hebben net zoals mij, ik was ook bijna 5 tientjes kwijt voor 2 Evod's, 5 extra coils en lader. Krea zal wel een los ding gekocht hebben.

[..]

Yup. Je moet je alleen niets van de omgeving aantrekken. ;)
Ja klopt, start pakket.

En de omgeving? Dat interesseert me niks, het gaat op de allereerste plaats om m'n gezondheid, en daarna m'n bankrekening. Ik rook echt bizar veel, zeker nu ik thuis zit met een halve burnout.
Lambo of Rekt
pi_141289309
Krea doelt alleen op het bovenstuk ;).

Edit: spuit elf.
pi_141289326
quote:
5s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:05 schreef Kreator het volgende:

[..]

13 euro is wel exclusief de batterij. Ik heb een batterij van 25 euro (Vision Spinner, instelbaar voltage). Maar je kunt ook gewoon de batterij van je ego gebruiken, als dat met zo'n schroefdraad is.

Hoe moet ik nou weten hoe jij functioneert na alcohol. Ik kan die van mij na 4gram sos en 120 bier nog steeds moeiteloos vullen.
Ik bedoel meer, of het dan ook "lekker is" bij elkaar... alcohol en die damper
Lambo of Rekt
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 16:08:52 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141289396
Protank mini:
http://esigaretonline.nl/2-5ml-kanger-protank-ii-mini.html

Gewone protank (is wel een fors ding. Niet echt voor onderweg, VIND IK DAN hè)
http://esigaretonline.nl/kanger-protank-2-clearomizer.html

deze heb je er dan bij nodig, de coils:
http://esigaretonline.nl/(...)oils-5st-1-8ohm.html

En een batterij:
http://esigaretonline.nl/(...)ah-batterij-720.html

...en dan schijnt dit dus niet de goedkoopste winkel te zijn. Je kunt ze goedkoper krijgen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:09:58 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141289434
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja klopt, start pakket.

En de omgeving? Dat interesseert me niks, het gaat op de allereerste plaats om m'n gezondheid, en daarna m'n bankrekening. Ik rook echt bizar veel, zeker nu ik thuis zit met een halve burnout.
Hier nog 1 (niet burnout) maar roken als een kalkoven. Ik moest in mijn handen knijpen als ik drie dagen haalde met zware Pall Mall mega (65 gram)... En ik draaide geen dikke peuken. :')
pi_141289521
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:08 schreef Kreator het volgende:
Protank mini:
http://esigaretonline.nl/2-5ml-kanger-protank-ii-mini.html

Gewone protank (is wel een fors ding. Niet echt voor onderweg, VIND IK DAN hè)
http://esigaretonline.nl/kanger-protank-2-clearomizer.html

deze heb je er dan bij nodig, de coils:
http://esigaretonline.nl/(...)oils-5st-1-8ohm.html

En een batterij:
http://esigaretonline.nl/(...)ah-batterij-720.html

...en dan schijnt dit dus niet de goedkoopste winkel te zijn. Je kunt ze goedkoper krijgen.
Dank. T gaat me niet zo om goedkoop, meer of het gaat werken of niet... En dan beter dan die Ejoy tech flut zooi.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier nog 1 (niet burnout) maar roken als een kalkoven. Ik moest in mijn handen knijpen als ik drie dagen haalde met zware Pall Mall mega (65 gram)... En ik draaide geen dikke peuken. :')
Hoeveel rook je er op een dag?
Lambo of Rekt
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:14:46 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141289627
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:11 schreef EggsTC het volgende:

Hoeveel rook je er op een dag?
Rookte? Heb het nooit geteld, maar dat ging de hele dag door tot diep in de nacht. En 's ochtends wakker worden en hakken billen een peuk in mijn kanaal... Koffie kwam later wel eens.

Nu lurk ik de hele dag aan dat elektrische ding en ik doe ongeveer een week/ dikke week met 30ml vloeistof.
pi_141289699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Rookte? Heb het nooit geteld, maar dat ging de hele dag door tot diep in de nacht. En 's ochtends wakker worden en hakken billen een peuk in mijn kanaal... Koffie kwam later wel eens.

Nu lurk ik de hele dag aan dat elektrische ding en ik doe ongeveer een week/ dikke week met 30ml vloeistof.
Herkenbaar, ik rook nu zeker 30+ per dag, thats not good.
Lambo of Rekt
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:18:08 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:37:34 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141290463
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:15 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik rook nu zeker 30+ per dag, thats not good.
Dan gewoon beginnen met 18mg nicotine, afbouwen kan dan later nog wel eens een keer. Tenminste dat is mijn gedachte, ik ken mezelf goed genoeg anders zit ik in no-time weer gewone peuken te roken.
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 16:40:36 #86
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141290593
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:14 schreef AchJa het volgende:

Nu lurk ik de hele dag aan dat elektrische ding en ik doe ongeveer een week/ dikke week met 30ml vloeistof.
Da's behoorlijk veel. :7. Ik rookte javaanse jongens 3/4, ongeveer 2 a 2.5 pakjes per week en ik red het nu met 15ml in de week.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:43:56 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141290721
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:40 schreef Kreator het volgende:

Da's behoorlijk veel. :7. Ik rookte javaanse jongens 3/4, ongeveer 2 a 2.5 pakjes per week en ik red het nu met 15ml in de week.
Dat is mijn probleem ook met dit... Ik vind het veel te lekker... :')
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 16:54:19 #88
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141291122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem ook met dit... Ik vind het veel te lekker... :')
Ik mag op mijn werk niet binnen dampen (imago hè... ;( ) anders zou ik ook wel meer dampen.
Maar ik ben de allergische reactie op de PG wel zat. Tenminste ik hoop dat dat het is en dat het met 100% vg wel is opgelost. (en dat 100% vg uberhaupt te dampen is...)
pi_141291645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier nog 1 (niet burnout) maar roken als een kalkoven. Ik moest in mijn handen knijpen als ik drie dagen haalde met zware Pall Mall mega (65 gram)... En ik draaide geen dikke peuken. :')
Lol
ik had 3 pakjes pall mall xl nodig in de week (55gr) en soms redde ik het daar ook niet mee.
Nu sinds april alleen nog maar dampen, ben begonnen met 18 mg en nu de 12/11 mg.
ik zit op +/- 15 ml per week.

Als mijn fruit liquids op zijn ga ik alleen nog maar palm roken, die fruit smaakjes zijn vaak te lekker.

Europese regelgeving is er toch nog niet door ?

Ik hoop dat vg het voor je doet kreator.
  donderdag 19 juni 2014 @ 19:22:33 #90
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141296586
Ik heb die virgin vapor geprobeerd maar heb slechts 1 tankje smaak gehad van de 2x30ml. Ik heb geen idee waar t aan lag.

Let wel op met 100%vg, want je moet het iets langer laten steepen en breathen en het kan zijn dat je je wicks wat meer ruimte moet geven.

Ik doe t niet meer kopen iig. Geen throathit vind ik niet zo fijn. 60% vg is optimaal imo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:14:57 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141299399
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:22 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb die virgin vapor geprobeerd maar heb slechts 1 tankje smaak gehad van de 2x30ml. Ik heb geen idee waar t aan lag.

Let wel op met 100%vg, want je moet het iets langer laten steepen en breathen en het kan zijn dat je je wicks wat meer ruimte moet geven.

Ik doe t niet meer kopen iig. Geen throathit vind ik niet zo fijn. 60% vg is optimaal imo.
Ik mix ze standaard met een PG, maja, dat werkt niet als je ze neemt omdat je daar allergisch voor bent :+

Ik heb ook nog wel eens een 'schrale' keel van PG's, maar dat is meestal maar heel tijdelijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:17:23 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141299499
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Da's behoorlijk veel. :7. Ik rookte javaanse jongens 3/4, ongeveer 2 a 2.5 pakjes per week en ik red het nu met 15ml in de week.
Van Nelle Export, 50gram in 2 dagen, standaard, en dan deed k niet eens mijn best :')

Binnen 3 dagen gestopt, ik heb nog een nieuwe ongeopende slof liggen voor wehnag.. liefhebbers? w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juni 2014 @ 20:48:26 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141301229
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:22 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb die virgin vapor geprobeerd maar heb slechts 1 tankje smaak gehad van de 2x30ml. Ik heb geen idee waar t aan lag.

Let wel op met 100%vg, want je moet het iets langer laten steepen en breathen en het kan zijn dat je je wicks wat meer ruimte moet geven.

Ik doe t niet meer kopen iig. Geen throathit vind ik niet zo fijn. 60% vg is optimaal imo.
Mja, vg schijntminder smaak tr hebben. Hoop dat ze het nu gecompenseerd hebben met meer smaak. Lees wel goede dingen ieg. Moet er nog wel even op wachten gok ik zo..
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:57:57 #94
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_141301839
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van Nelle Export, 50gram in 2 dagen, standaard, en dan deed k niet eens mijn best :')

Binnen 3 dagen gestopt, ik heb nog een nieuwe ongeopende slof liggen voor wehnag.. liefhebbers? w/
Hier ook al ruim een jaar van de zware van nelle af 3 pakjes a 50 gram per week *O* *O*
En mijn longen worden echt schoner denk ik ,merk het vooral bij het wakker worden ,niet meer dat hoesten ........maar ook gewoon bij diep in en uit ademen .
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:48:24 #95
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141305049
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:57 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Hier ook al ruim een jaar van de zware van nelle af 3 pakjes a 50 gram per week *O* *O*
En mijn longen worden echt schoner denk ik ,merk het vooral bij het wakker worden ,niet meer dat hoesten ........maar ook gewoon bij diep in en uit ademen .
Klopt, dat idee heb ik ook :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:11:37 #96
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141306550
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik mix ze standaard met een PG, maja, dat werkt niet als je ze neemt omdat je daar allergisch voor bent :+

Ik heb ook nog wel eens een 'schrale' keel van PG's, maar dat is meestal maar heel tijdelijk.
Pg allergie is ook 1 van de twee geldige redenen om puur vg te dampen.

Cloudchasing is de tweede :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:20:51 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141317612
Met een beetje mazzel gaat vandaag mijn FT order de lucht in. :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:09:25 #98
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141325421
Heb paar dagen geleden de KFL+ v2 1:1 van Fasttech binnen gekregen. Echt heel goed afgewerkt! Aanrader!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:11:22 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141325490
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik mag op mijn werk niet binnen dampen (imago hè... ;( ) anders zou ik ook wel meer dampen.
Bij ons mag het (nog) wel, ik geloof wel dat ze bezig zijn met nieuw beleid zodat het straks ook niet meer mag... Dan zal ik ook noodgedwongen minderen.

quote:
Maar ik ben de allergische reactie op de PG wel zat. Tenminste ik hoop dat dat het is en dat het met 100% vg wel is opgelost. (en dat 100% vg uberhaupt te dampen is...)
Heb ik verder geen ervaring mee.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:11:57 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:13:28 #101
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141325557
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

ik ging google'n... Volgende stap een auto-accu mee? :')
Je bedoeld 'The Legal Vape 4000'

  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:39:04 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141327474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:39 schreef AchJa het volgende:
_O-

Nou nee, daar doel ik niet eens op... Maar meer op het subohmen en dan iets van 18A trekken...
Zei jij nou dat je één week doet met zo'n ampul wat er in die Evod gaat?
Lambo of Rekt
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:10:22 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:14:13 #105
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141339875
Tijd voor een grotere tank :P mijn Erl kan 6ml aan, genoeg voor een dag :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:41:50 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:05:20 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141345820
Ik doe eigenlijk niet meer als 3 ml op een gewone doordeweekse werkdag, en dat is met de Aerotank mini. die best aardig wat verbruikt. Meestal de hele dag met één tankje (= 1,5 ml), en in de avond nog eentje, of bijna.. ligt een beetje aan mijn bui. En ik kan dat ding de hele dag pakken als ik wil.

Misschien dat het straks met de mod anders wordt, maar vooralsnog vind ik meer als dat best veel. :o
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:09:34 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141346075
Ik kwam er trouwens van de week achter dat de ego-aansluiting van de batterij de luchttoevoer van de AT-mini gedeeltelijk blokkeert; kun je zien als je in het luchtgaatje kijkt.. heb net met de dremel de aansluiting op de batterij een beetje bijgewerkt (jammer van de garantie, maar ik had hem ook al eens gesoldeerd omdat ik er lomp mee had gedaan :O ) en dat scheelt toch wel een stukkie. Hij is nu ook een stuk stiller. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141361554
Potverdrie, had ik een Aerotank besteld begin afgelopen week, is er waarschijnlijk iets misgegaan in de sortering bij postnl waardoor ik nog tot woensdag moet wachten :(
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:47:21 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141388803
knoop doorgehakt.



Staat een draak op; = musthave :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:56:22 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141389456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 02:19 schreef Onorgineel het volgende:
Potverdrie, had ik een Aerotank besteld begin afgelopen week, is er waarschijnlijk iets misgegaan in de sortering bij postnl waardoor ik nog tot woensdag moet wachten :(
Een mini of een mega?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 juni 2014 @ 01:12:53 #112
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_141395332
Laat ik me ook maar eens melden hier. Vorige week stond ik in de lokale Primera en hoorde de man achter de balie het hele verhaal uit leggen aan de vrouw voor me over e-smoken. En als impuls aankoop een starter setje meegenomen omdat ik op het werk een aantal mensen aan zo'n ding heb zien lurken. En op advies van de verkoper aan de hand van mijn rook gedrag de "Camel" smaak in 11mg/ml geprobeerd. In eerste instantie probeer je teveel omdat het nieuw is en krijg je veel te veel nicotine binnen.
Maar na een week proberen en de smaak leren waarderen rook ik nog hooguit 3 tabak sigaretten op een dag. De macht der gewoonte is blijkbaar nog vrij groot aangezien dat ik van een groot pakje Camel in twee dagen af kom.

Het doel is voor mij naar 0mg/ml nicotine te gaan, binnen een week was me 11 al "teveel" en is 6 al genoeg. En ik proef de smaak van een nieuwe hobby in de afgelopen week al een protank 3 gekocht en een aerotank mini. Ten opzichte van de starterset is de smaak zoveel beter. Ondertussen ook met het voltage aan het spelen met een vision spinner II dat maakt nog een hoop uit qua smaak.

Tot nu toe is het leuk speelgoed en s het nog lekker ook qua smaak en boven alles zie ik het als hobby om van het roken af te komen. Ik zeg win win wat wil je nog meer :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  zondag 22 juni 2014 @ 01:37:03 #113
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141396079
Ja ik noem t ook maar een hobby, want echt goedkoper wil ik het niet noemen.

Hoewel, als je bedenkt dat je zo 150 euro per maand wegrookt schiet t wel op.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 22 juni 2014 @ 02:02:17 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141396898
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 01:12 schreef CocaColaLight het volgende:
Laat ik me ook maar eens melden hier. Vorige week stond ik in de lokale Primera en hoorde de man achter de balie het hele verhaal uit leggen aan de vrouw voor me over e-smoken. En als impuls aankoop een starter setje meegenomen omdat ik op het werk een aantal mensen aan zo'n ding heb zien lurken. En op advies van de verkoper aan de hand van mijn rook gedrag de "Camel" smaak in 11mg/ml geprobeerd. In eerste instantie probeer je teveel omdat het nieuw is en krijg je veel te veel nicotine binnen.
Maar na een week proberen en de smaak leren waarderen rook ik nog hooguit 3 tabak sigaretten op een dag. De macht der gewoonte is blijkbaar nog vrij groot aangezien dat ik van een groot pakje Camel in twee dagen af kom.

Het doel is voor mij naar 0mg/ml nicotine te gaan, binnen een week was me 11 al "teveel" en is 6 al genoeg. En ik proef de smaak van een nieuwe hobby in de afgelopen week al een protank 3 gekocht en een aerotank mini. Ten opzichte van de starterset is de smaak zoveel beter. Ondertussen ook met het voltage aan het spelen met een vision spinner II dat maakt nog een hoop uit qua smaak.

Tot nu toe is het leuk speelgoed en s het nog lekker ook qua smaak en boven alles zie ik het als hobby om van het roken af te komen. Ik zeg win win wat wil je nog meer :D
Goed bezig ^O^

De Spinner in combi met de AT mini is een prima combi vind ik zelf :Y

Vanaf volgende week ga ik weer een stapje verder met de vv en, ik denk, een AT mega, omdat ik het AT-concept wel lekker vind.. en over 3 weekjes komt er nog meer speelgoed binnen. De hardware is net zo verslavend als het dampen zelf :')

Met de nieuwe zooi kan ik wel even vooruit denk ik :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 juni 2014 @ 02:05:30 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141396987
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 01:37 schreef Catch22- het volgende:
Ja ik noem t ook maar een hobby, want echt goedkoper wil ik het niet noemen.

Hoewel, als je bedenkt dat je zo 150 euro per maand wegrookt schiet t wel op.
Waar besteed jij 150¤ maandelijks aan dan?

Deze maand is een dure omdat ik best veel hardware heb besteld, maar daar kan ik ook meteen wel weer een tijdje mee vooruit :)

Wat voor batterijen gaan er in de Nemesis trouwens? met knoppie of zonder?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141398387
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 22:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een mini of een mega?
Die daar tussenin :P
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  zondag 22 juni 2014 @ 03:52:29 #117
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141398468
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2014 02:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Waar besteed jij 150¤ maandelijks aan dan?

Deze maand is een dure omdat ik best veel hardware heb besteld, maar daar kan ik ook meteen wel weer een tijdje mee vooruit :)

Wat voor batterijen gaan er in de Nemesis trouwens? met knoppie of zonder?
Liquid hier en daar. Heb inmiddels een nemesis, caravela, hammer, dna30 (allen clones), itaste, evic. Daarnaast een kfl, taifun, erl, twee protanks, protank mini, drie drippers wv 1 dure. 4 sony batterijen.

Met batterijen (25) en mods (290) en tanks (300) zit ik op een aardig bedrag. Dan komt er ook nog wel zon 250 euro aan liquids bij. Sinds november. En dan mis ik ook nog genoeg (kanthal, katoen etc)

Dus 150 in de maand zit ik niet op, maar goedkoop is t op deze manier ook niet :P maar ik ben nu ook wel redelijk klaar. Gebruik echt maar 2-3 combos ofzo.

Flattop btw
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 22 juni 2014 @ 16:25:11 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141410369
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 03:45 schreef Onorgineel het volgende:

[..]

Die daar tussenin :P
Ah, daar zat ik naar te kijken, maar die is 18mm, dus net te dik voor op de Spinner, en net niet dik genoeg voor op de 22mm mods (voor het mooie) ;) Ik 'denk dat ik voor een Mega ga, die is 22 mm, die zou perfect moeten passen op de mod én de xgun.

Ik heb inside info dat er op niet al te lange termijn clearo's komen die goed op de Spinners passen, dus nog effe geduld :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141410856
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah, daar zat ik naar te kijken, maar die is 18mm, dus net te dik voor op de Spinner, en net niet dik genoeg voor op de 22mm mods (voor het mooie) ;) Ik 'denk dat ik voor een Mega ga, die is 22 mm, die zou perfect moeten passen op de mod én de xgun.

Ik heb inside info dat er op niet al te lange termijn clearo's komen die goed op de Spinners passen, dus nog effe geduld :P
Ja ach, heb een Protank 3 mini en die past perfect bij mn huidige ego-t batterij, maar ik ben wel ff toe aan iets meer capaciteit
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  zondag 22 juni 2014 @ 16:36:36 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141410866
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 03:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Liquid hier en daar. Heb inmiddels een nemesis, caravela, hammer, dna30 (allen clones), itaste, evic. Daarnaast een kfl, taifun, erl, twee protanks, protank mini, drie drippers wv 1 dure. 4 sony batterijen.

Met batterijen (25) en mods (290) en tanks (300) zit ik op een aardig bedrag. Dan komt er ook nog wel zon 250 euro aan liquids bij. Sinds november. En dan mis ik ook nog genoeg (kanthal, katoen etc)

Dus 150 in de maand zit ik niet op, maar goedkoop is t op deze manier ook niet :P maar ik ben nu ook wel redelijk klaar. Gebruik echt maar 2-3 combos ofzo.

Flattop btw
Mijn verzameling is nog niet zó groot, maar begint wel ergens op te lijken. Ik probeer een beetje strategisch dingen aan te schaffen zodat ik veel kan combineren om te proberen wat ik fijn vind en dat alles op elkaar blijft passen. Als ik dan weet hoe en wat, stop ik ook met kopen. Al zijn er wel heel veel verschrikkelijk mooie mech's te koop, en als je een beetje selectief de mooiere clone's pakt (tis toch maar voor af en toe), dan kost het nog weinig ook.
De garp is dat je voor 20$ ofzo een mooie mech clone koopt, de batterij en RBA/clearomisersheb je al, dus dan is het allemaal prima te betalen.

De cash gaat (vind ik) zitten in uitvlooien wat dé shit voor jou is. wat vind je mooi en is goed, en smaakjes testen. Als je eenmaal je shit gevonden hebt en je gaat niet als een mongeaul liquid lopen verbruiken, kost het nog steeds maar een fractie van analoog roken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 22 juni 2014 @ 16:51:56 #121
369251 Geralt
of Rivia
pi_141411556
Ik moet dit toch ook weer eens oppakken na eerdere slechte ervaringen.

Misschien gewoon eens een compleet nieuwe set kopen. Voor mijn part gewoon een simpele eroll ofzo.

Kloterij is dat ik zo nu en dan bij mensen aan zo een ding lurk dat ik het meestal ongeacht de smaak prima te pruimen vind, echter als ik de mijne een paar dagen gebruik dattie ronduit smerig is.
Alle 3 de sets die ik heb.

Ik ben begonnen met denken dat ik een beetje allergisch ofzo ben voor PG.

Misschien eens een 100% VG liquid testen of die wel lekker blijft na 2 dagen gebruiken.

Voor de kosten hoef ik het niet te doen en voor mn gezondheid ook niet, want we gaan vroeg of laat toch allemaal. Eigenlijk is het alleen dat als we in een hotel zitten dat ik niet constant naar buiten moet lopen om te paffen :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 22 juni 2014 @ 16:52:45 #122
369251 Geralt
of Rivia
pi_141411595
Mental note to self:

Deze vakantie nog ff een eroller of ander setje kopen en een 100% VG liquid.

Mocht iemand nog een tip hebben mbt 100%VG liquid met tabaksmaak dan laat het maar weten aub :Y :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Official ESF Kreviewer zondag 22 juni 2014 @ 16:59:24 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141411867
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:52 schreef Geralt het volgende:
Mental note to self:

Deze vakantie nog ff een eroller of ander setje kopen en een 100% VG liquid.

Mocht iemand nog een tip hebben mbt 100%VG liquid met tabaksmaak dan laat het maar weten aub :Y :)
Ik heb net een paar virgin vapor smaakjes besteld in de us. Laat wel weten.
  Official ESF Kreviewer zondag 22 juni 2014 @ 17:04:55 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141412059
Wel leuk om te volgen waar je pakketje is. In LA of onderweg momenteel...

DATE & TIME
STATUS OF ITEM
LOCATION
June 21, 2014 , 10:04 pm
Processed Through Sort Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Your item was processed through our ISC LOS ANGELES CA (USPS) facility on June 21, 2014 at 10:04 pm. The item is currently in transit to the destination.
June 21, 2014 , 7:44 pm
Processed through USPS Sort Facility
LOS ANGELES, CA 90009
June 21, 2014 , 7:44 pm
Arrived at Sort Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)
June 20, 2014 , 8:31 pm
Depart USPS Sort Facility
PETALUMA, CA 94999
June 20, 2014 , 7:19 pm
Processed at USPS Origin Sort Facility
PETALUMA, CA 94999
June 19, 2014 , 5:01 pm
Depart Post Office
LAKEPORT, CA 95453
June 19, 2014
Electronic Shipping Info Received
June 19, 2014 , 2:06 pm
Acceptance
LAKEPORT, CA 95453
pi_141412595
heb jij dat niet dat je doodgegooid wordt met mailtjes van usps waarin staat: Notification
Your parcel has arrived at June 18th, 2014.
Courier was unable to deliver the parcel to you.
Print your label and show it in the nearest post office to get a parcel.
Ze gaan wel me spam map in maar toch vind ik het vervelend.
  zondag 22 juni 2014 @ 17:34:08 #126
369251 Geralt
of Rivia
pi_141412967
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb net een paar virgin vapor smaakjes besteld in de us. Laat wel weten.
die virgin smaakjes kun je toch ook gewoon in Nederland bestellen?

Ik zag ze net nog voor 10 euro of iets.

Of is het echt veel goedkoper in de VS?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Official ESF Kreviewer zondag 22 juni 2014 @ 17:37:33 #127
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141413077
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:21 schreef Sorella het volgende:
heb jij dat niet dat je doodgegooid wordt met mailtjes van usps waarin staat: Notification
Your parcel has arrived at June 18th, 2014.
Courier was unable to deliver the parcel to you.
Print your label and show it in the nearest post office to get a parcel.
Ze gaan wel me spam map in maar toch vind ik het vervelend.
Nee, heb nog geen mail van ze gehad. Kreeg de tracker via de webshop.

quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

die virgin smaakjes kun je toch ook gewoon in Nederland bestellen?

Ik zag ze net nog voor 10 euro of iets.

Of is het echt veel goedkoper in de VS?
Nee, is niet goedkoper. 11,5$ voor 15ML. Dus zo'n 8 euro. Misschien als je veel bestelt, dat het goedkoper is, maar heb ook 7,5$ verzendkosten.
Kon alleen geen nederlandse webshop vinden die én 12MG nicotine had én kleinere flesjes én voorraad.
Was allemaal 30ML voor 25 euro en dan kiezen tussen 8 en 18mg.
pi_141414421
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:04 schreef Kreator het volgende:
Wel leuk om te volgen waar je pakketje is. In LA of onderweg momenteel...

DATE & TIME
STATUS OF ITEM
LOCATION
June 21, 2014 , 10:04 pm
Processed Through Sort Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Your item was processed through our ISC LOS ANGELES CA (USPS) facility on June 21, 2014 at 10:04 pm. The item is currently in transit to the destination.
June 21, 2014 , 7:44 pm
Processed through USPS Sort Facility
LOS ANGELES, CA 90009
June 21, 2014 , 7:44 pm
Arrived at Sort Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)
June 20, 2014 , 8:31 pm
Depart USPS Sort Facility
PETALUMA, CA 94999
June 20, 2014 , 7:19 pm
Processed at USPS Origin Sort Facility
PETALUMA, CA 94999
June 19, 2014 , 5:01 pm
Depart Post Office
LAKEPORT, CA 95453
June 19, 2014
Electronic Shipping Info Received
June 19, 2014 , 2:06 pm
Acceptance
LAKEPORT, CA 95453
Zodra het in NL is ff PostNL bellen en het usps tracking nummer geven. Dan krijg je van hen het tracking nummer die je tot je deur kan volgen.
  maandag 23 juni 2014 @ 02:22:36 #129
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141438655
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2014 16:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mijn verzameling is nog niet zó groot, maar begint wel ergens op te lijken. Ik probeer een beetje strategisch dingen aan te schaffen zodat ik veel kan combineren om te proberen wat ik fijn vind en dat alles op elkaar blijft passen. Als ik dan weet hoe en wat, stop ik ook met kopen. Al zijn er wel heel veel verschrikkelijk mooie mech's te koop, en als je een beetje selectief de mooiere clone's pakt (tis toch maar voor af en toe), dan kost het nog weinig ook.
De garp is dat je voor 20$ ofzo een mooie mech clone koopt, de batterij en RBA/clearomisersheb je al, dus dan is het allemaal prima te betalen.

De cash gaat (vind ik) zitten in uitvlooien wat dé shit voor jou is. wat vind je mooi en is goed, en smaakjes testen. Als je eenmaal je shit gevonden hebt en je gaat niet als een mongeaul liquid lopen verbruiken, kost het nog steeds maar een fractie van analoog roken.
probeer vooral te luisteren naar mensen die al eea hebben geprobeerd.

Nemesis is gewoon een goede mod. Misschien een hammer voor de lol ernaast.

En eigenlijk moet je daarnaast gewoon een dna mod hebben. Dan ben je namelijk gewoon klaar. Kost wel even wat, maar is wel gewoon het vetste.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 23 juni 2014 @ 08:38:01 #130
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_141440244
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 02:22 schreef Catch22- het volgende:
En eigenlijk moet je daarnaast gewoon een dna mod hebben.
Waarom? Vanwege de hype? Want dat is wat het is, een hype. Ik zou veel liever voor een goede Raptor of OKR mod gaan. Je hebt dan een chip van hoge kwaliteit en een groter bereik.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 23 juni 2014 @ 09:08:28 #131
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141440621
Mijn nieuwe review is online :)


Goede morgen, trouwens :W
  maandag 23 juni 2014 @ 19:16:15 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141460241
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 02:22 schreef Catch22- het volgende:

[..]

probeer vooral te luisteren naar mensen die al eea hebben geprobeerd.

Nemesis is gewoon een goede mod. Misschien een hammer voor de lol ernaast.

En eigenlijk moet je daarnaast gewoon een dna mod hebben. Dan ben je namelijk gewoon klaar. Kost wel even wat, maar is wel gewoon het vetste.
Neh, ik vind een Hammer niet echt mooi, wel een apart ding, dat dan weel wel.. maar er zijn nog zat toffe mods voor de heb ;) Ik ga eerst eens proberen of het allemaal wel wat vind, dat rebuilden enzo.. ik ben ook lui, en het gemak van domweg effe een nieuwe coil einschrauben heeft toch ook wel wat :P Maar ik wil het in ieder geval wel geprobeerd hebben :)
Die E-mods zijn me te prijzig om er een verzameling van aan te leggen, morgen komt als het goed is de X-gun, en een Aerotank Mega en over een paar weekjes de rest van de zut uit Sjina, en ik verwacht voor die tijd eigenlijk nog iets anders leuks in mijn bezit te krijgen waar ik ook iets tofs aan heb, en dan vind ik het wel effe mooi allemaal denk ik met hardware inslaan ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 23 juni 2014 @ 19:17:06 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141460280
Ik heb trouwens nog een zwikkie Diamond Flavours liquids in de kast staan die ik niet meer ga gebruiken (ivbm kwantiteit). Aangekomen via een mazzeltje, maar is domweg te veel om zelf op te maken.

Iemand nog smaakjes in de kast om evt te ruilen ofzo? zijn 10ml flesjes in 6, 12 en 18Mg in de smaken Pure peach, Royal Peppermint, Orangyne, Starducks, Vanilla Ice, Appellicious en Swiss Chocolate.. Spul is nieuw en gesealed, niks mis mee, alleen mist er een stickertje op het flesje waardoor ze onverkoopbaar werden; lang leve de EU :r

Ik zit niet te wachten op verkoop ofzo, maar wil graag ruilen voor smaakjes die ik nog niet heb en wel wil proberen en die jullie misschien niks vonden :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 23 juni 2014 @ 23:31:07 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141473877
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 08:38 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Waarom? Vanwege de hype? Want dat is wat het is, een hype. Ik zou veel liever voor een goede Raptor of OKR mod gaan. Je hebt dan een chip van hoge kwaliteit en een groter bereik.
ook goed, maar minder common. Iig een 20-30watt mod. Dan kan je alle kanten op.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 23 juni 2014 @ 23:45:22 #135
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_141474721
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 23:31 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ook goed, maar minder common.
Hier in Europa wel ja. Moet je voor de aardigheid eens op reddit kijken in de OpenPV sectie, daar staat het vol met die dingen.

Ik kan trouwens uit ervaring zeggen dat een OKR of Raptor chip heel erg goed dampt want ik heb zelf met beide chips een boxmod gebouwd. Die dingen gaan als de brandweer.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 23 juni 2014 @ 23:48:43 #136
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141474914
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 23:45 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Hier in Europa wel ja. Moet je voor de aardigheid eens op reddit kijken in de OpenPV sectie, daar staat het vol met die dingen.

Ik kan trouwens uit ervaring zeggen dat een OKR of Raptor chip heel erg goed dampt want ik heb zelf met beide chips een boxmod gebouwd. Die dingen gaan als de brandweer.
Je zal mij niet horen zeggen dat t niet zo is. Alleen zie je in nl alleen maar de dna mods worden aangeboden :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:52:25 #137
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_141479126
Zijn de coils van de aerotank mega ook te dryburnen ? Zo ja, hoe ? Je kunt ze niet los halen. -O-
You dont believe me ? Read this line again.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:24:00 #138
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_141479375
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 23:48 schreef Catch22- het volgende:
Alleen zie je in nl alleen maar de dna mods worden aangeboden :)
Omdat er hier vrijwel geen boxmod makers zijn. Als ik de tijd er voor had zou ik het misschien doen, maar ja, werk he.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:46:23 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141482324
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:52 schreef 7nightwing7 het volgende:
Zijn de coils van de aerotank mega ook te dryburnen ? Zo ja, hoe ? Je kunt ze niet los halen. -O-
volgens mij niet.. De zooi zit volgens mij helemaal dichtgebouwd. Ik denk dat je alleen je wick maar aan het affikken bent.

Coils op mijn AT mini gaan ook best hard, zeker met bepaalde liquids zitten ze zó dicht of verbranden ze.. Rocketfuel is er daar eentje van, en dan met name de zoetere smaakjes. Deze week was een beetje RF-week, en ik denk dat ik niet de 7 dagen ga halen met deze coil.
Het stomme is, dat ik er met de wat goedkopere liquids bijna geen last van heb. Het is trouwens niet alleen met de duals; met de EVOD 1 coils en de T2 clearomizers had ik precies hetzelfde..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:26:53 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141487062
Daarom zelf wikkelen :)

Ik ken die aerotankcoils niet, maar je kan de silica er toch wel uittrekken, dryburnen en nieuw katoen/silica er in doen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:21:06 #141
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141488931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:24 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Omdat er hier vrijwel geen boxmod makers zijn. Als ik de tijd er voor had zou ik het misschien doen, maar ja, werk he.
Zijn de OKR of Raptor beter dan de DNA's van Evolve? Ik kende ze ook niet, eerlijk gezegd
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:33:47 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141489391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:26 schreef Catch22- het volgende:
Daarom zelf wikkelen :)

Ik ken die aerotankcoils niet, maar je kan de silica er toch wel uittrekken, dryburnen en nieuw katoen/silica er in doen?
nah, die nieuwe zijn DC, en als je ziet in wat voor klein frummeltje dat gepropt zit.. Weet ik niet of je dat uit elkaar wilt trekken. :±
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:46:53 #143
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141489817
Dan zou ik hem rebuilden als single. Denk dat een goedgebouwde single minstens net zo goed kan presteren als een stock dual
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:05:16 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141492714
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:46 schreef Catch22- het volgende:
Dan zou ik hem rebuilden als single. Denk dat een goedgebouwde single minstens net zo goed kan presteren als een stock dual
ik ga eerst eens proberen om het rebuilden en coils maken am sich eens fatsoenlijk onder de knie te krijgen voor ik me ga wagen aan microscopische versies.

Ik wil naar huis :P, als het goed is ligt mijn vv bij de buren op me te wachten.. Hoop ik *) snel batterij laden als die niet vol is, en de AT mega volkiepen. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:09:50 #145
63302 rockstah
New World Disorder
pi_141492881
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

volgens mij niet.. De zooi zit volgens mij helemaal dichtgebouwd. Ik denk dat je alleen je wick maar aan het affikken bent.

Nah, silica wicks fikken niet. Je zult het alleen op gevoel moeten doen omdat je niet duidelijk kan zien wanneer die gloeit.
Ik zou ze gewoon flink afspoelen onder de kraan en vervolgens dryburnen totdat ze niet meer knetteren. Of anders eventueel eerst een tijdje laten drogen.

Je kunt natuurlijk ook proberen om een aantal oude coils een tijdje uit te koken en te laten drogen. Zoals ze vroeger cartomizers schoonmaakten.

Een ultrasoonreiniger is verder ook een optie natuurlijk.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_141506772
Ik heb sinds een week of twee een Jwell iSens en ik ben er redelijk tevreden mee. Echter, na een paar dagen werd de smaak vreselijk. (verbrand). Toen ik 'm kocht vertelde de verkoper dat als dit gebeurt de atomizer doorgebrand is wat kan voorkomen als er te weinig liquid in het tankje zit. Enfin, terug naar de winkel, nieuwe atomizer erin en het was weer goed! (Zelfs 3 extra atomizers gratis meegekregen). Na een dag was de smaak alweer helemaal kut, dus ik zet er weer een nieuwe atomizer in. Na nog geen 4 hijsen kreeg ik alweer een smerige smaak. Doe ik iets verkeerd?! die iSens bestaat voor zover ik weet uit alleen een batterij, een atomizer en een tankje dus ik zou niet weten wat behalve die atomizer voor deze vieze smaak kan zorgen..
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:28:42 #147
63302 rockstah
New World Disorder
pi_141507770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:13 schreef Steamydeluxx het volgende:
Ik heb sinds een week of twee een Jwell iSens en ik ben er redelijk tevreden mee. Echter, na een paar dagen werd de smaak vreselijk. (verbrand). Toen ik 'm kocht vertelde de verkoper dat als dit gebeurt de atomizer doorgebrand is wat kan voorkomen als er te weinig liquid in het tankje zit. Enfin, terug naar de winkel, nieuwe atomizer erin en het was weer goed! (Zelfs 3 extra atomizers gratis meegekregen). Na een dag was de smaak alweer helemaal kut, dus ik zet er weer een nieuwe atomizer in. Na nog geen 4 hijsen kreeg ik alweer een smerige smaak. Doe ik iets verkeerd?! die iSens bestaat voor zover ik weet uit alleen een batterij, een atomizer en een tankje dus ik zou niet weten wat behalve die atomizer voor deze vieze smaak kan zorgen..
vermoedelijk heb je last van dry-hits dan. Er komt dan gewoon niet genoeg vloeistof bij het verwarmingselement. Ik kan verder nergens iets over de isens vinden dus ik ga ervanuit dat het een ego-t achtig systeem is. Je zult dan een andere atomizer moeten proberen of een dunnere vloeistof moeten gebruiken.
Je kunt evt proberen je huidige vloeistof wat te verdunnen met gedestilleerd water.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_141509234
Ah, na dagen frustratie (en 2 pakjes sigaretten..) heb ik eindelijk de oplossing gevonden: http://www.reddit.com/r/e(...)urnt_taste_every_so/ (eerste reactie).

Na het omdraaien van het rubbertje op de atomizer is het probleem compleet verholpen! Gelukkig.
pi_141513116
Ik heb de vision spinner 2 gekocht met een protank 2 maar miskoop van de maand lijkt het wel, als ik een trek neem dan komt er bijna geen damp uit en of ik nu de 3.3 of de 4.8 v neemt dat maakt niet uit ik zit me rot te trekken ;( 2,5 ohm coil zit erop, die er bij zit) wat doe ik fout ?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:52:41 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141516797
Welke vloeistof? Je kan proberen de flavourwick van de coilhead te halen, die ligt er los bovenop.

Ik zou je trouwens aanraden een aerotank bottom te nemen met een protank 2 :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141517292
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:52 schreef Catch22- het volgende:
Welke vloeistof? Je kan proberen de flavourwick van de coilhead te halen, die ligt er los bovenop.

Ik zou je trouwens aanraden een aerotank bottom te nemen met een protank 2 :)
Hangsen 12 mg
is dat dat rubberen ringetje ?
die aerotank is dual coil lees ik, bedoel je de hele aerocoil kopen en dan het onderste gedeelte op de protank schroeven ?

[ Bericht 9% gewijzigd door Sorella op 25-06-2014 00:05:58 ]
  woensdag 25 juni 2014 @ 00:10:22 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141517861
Je kan die base los kopen bij oa zwoofs. Dan is je airflow regelbaar. Heb ik ook op beide protank 2s.

Op je coil ligt een los stukje wick, die kan er af.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141518079
Die airflow sluit niet mooi aan op mini tanks zeker?
Kindness
  woensdag 25 juni 2014 @ 00:21:54 #154
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141518328
Die controller? Die kan er niet op nee. Heb mijn mini opgeboord naar 3x1.5mm ipv 1mm
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141522408
Kanger Airflow Controller

Regelbare luchttoevoer voor clearomizers van Kanger met traploze verstelmogelijkheid, beschikt over een 510 aansluiting.

Is dit de goede ?
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 juni 2014 @ 13:34:59 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141530396
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:21 schreef Sorella het volgende:
heb jij dat niet dat je doodgegooid wordt met mailtjes van usps waarin staat: Notification
Your parcel has arrived at June 18th, 2014.
Courier was unable to deliver the parcel to you.
Print your label and show it in the nearest post office to get a parcel.
Ze gaan wel me spam map in maar toch vind ik het vervelend.
Ik zag net dat als je een order hebt, dat je dat aan kunt zetten, dus dat zul je wel een keer gedaan hebben. 8-). Bij een order aan de rechterkant.

Nou, bijna binnen.
June 24, 2014 , 9:54 pm
Customs clearance processing complete
NETHERLANDS
Your item cleared customs in NETHERLANDS at 9:54 pm on June 24, 2014.

Kan me niet herinneren ooit wat uit de VS te hebben besteld, maar ik vond dit best snel gaan eigenlijk. 5 dagen nu. Neem aan dat het na customs clearance niet lang meer duurt voortdat het thuis is.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:44:59 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141530775
Naais 8-)



Met de Mega erop.. nog niet gedampt; batterij ligt te eten :)



De Mega ziet er op de Spinner II redelijk belachelijk uit, maar doet het prima; 3 haaltjes en iedereen die langsrijdt in de straat doet zijn mistachterlichten aan >:O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:01:47 #158
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141533374
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 07:18 schreef Sorella het volgende:
Kanger Airflow Controller

Regelbare luchttoevoer voor clearomizers van Kanger met traploze verstelmogelijkheid, beschikt over een 510 aansluiting.

Is dit de goede ?
http://www.zwoofs.nl/kanger-airflow-controller/

Die ja. Volgens mij is er maar 1.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141533567
tnx ga ik die meteen bestellen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:25:20 #160
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141534099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:08 schreef Sorella het volgende:
tnx ga ik die meteen bestellen.
Top :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141534176
Ik heb die ook zien staan en nog even over nagedacht (de bloemetjes variant) maar toch maar niet gedaan. Hoe lang is die e.s. als die compleet is sounddragon ?.
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:52:26 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141548322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:27 schreef Sorella het volgende:
Ik heb die ook zien staan en nog even over nagedacht (de bloemetjes variant) maar toch maar niet gedaan. Hoe lang is die e.s. als die compleet is sounddragon ?.
Met de Aerotank erop 20.3 cm give or take a mm. dikte is op de moeren (nét iets dikker als het hout); 27 mm. gek genoeg is hij maar anderhalve cm langer als de Spinner met Aerotank Mini.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:15:33 #163
63302 rockstah
New World Disorder
pi_141549773
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
Naais 8-)

[ afbeelding ]

Met de Mega erop.. nog niet gedampt; batterij ligt te eten :)

[ afbeelding ]

De Mega ziet er op de Spinner II redelijk belachelijk uit, maar doet het prima; 3 haaltjes en iedereen die langsrijdt in de straat doet zijn mistachterlichten aan >:O
Ik vind ze erg gaaf, zit er nog steeds aan te denken om de kleinere eGo-stijl variant te halen. Maar ze zijn vrij prijzig.

Al enige indruk van hoe duurzaam het ontwerp is? Voelt het hout kwetsbaar aan?
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:23:04 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141550244
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:15 schreef rockstah het volgende:

[..]

Ik vind ze erg gaaf, zit er nog steeds aan te denken om de kleinere eGo-stijl variant te halen. Maar ze zijn vrij prijzig.

Al enige indruk van hoe duurzaam het ontwerp is? Voelt het hout kwetsbaar aan?
Valt wel mee, het is wel besmettelijk volgens mij, ik zit er over te denken om hem te waxen, dan neemt het hout iig niks op, en de buitenlaag wordt dan redelijk hard.

Het is geen rommel iig, ding is redelijk zwaar en het binnenspul is gewoon koper. Zit een pasring op, als je die eraf draait kunnen er ook Ego clearo's op, is geen porem natuurlijk, maar het kán wel.. ow.. en de gebruiksaanwijzing is een redelijk beknopte, en die is volgens mij met Google translate vertaald uit het pre-hongdung Mandarijntjes tijdperk en heeft het over een + en - knop die er niet op zitten, maar hij werkt redelijk eenvoudig met éénknopsbediening. Als je hem eenmaal door hebt is het een makkie :Y

Ze hebben er ook een mech mod van trouwens zag ik laatst.. voor de bikkels :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:30:21 #165
63302 rockstah
New World Disorder
pi_141550766
Hij ziet er ook iets anders uit dan degene die op de site staat:



Misschien heb je een andere revisie oid en hebben ze de handleiding niet aangepast?
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:44:02 #166
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141551682
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:30 schreef rockstah het volgende:
Hij ziet er ook iets anders uit dan degene die op de site staat:

[ afbeelding ]

Misschien heb je een andere revisie oid en hebben ze de handleiding niet aangepast?
Ze hebben verschillende houtkleuren (licht, donker, verschillende snijwerkjes, helemaal hout, deels metaal) en ik had ook al verschillende uitvoeringen gezien :Y ook eentje waarbij je de onderkant verdraait om het voltage aan te passen, dat gaat bij de mijne ook digitaal.

Ik wilde hem ondat hij gewoon mooi is, en er staat een draakie op.. dan móet ik hem hebben natuurlijk >:O

Ik vind hem met die grote skull erop ook heel kewl trouwens;



Dat zijn Efire's trouwens, daarbij verdraai je volgens mij de onderkant voor vv, maar die versie is er ook als Xgun ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:11:42 #167
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_141557437
Ziet er allemaal uit als leuk speelgoed :D
Alleen niet voor mij aangezien ik alsnog naar buiten ga om te dampen ipv roken. Met zulke dingen hoor je naar mijn mening relax onderuit op de bank te zitten.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:30:03 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141558573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:11 schreef CocaColaLight het volgende:
Ziet er allemaal uit als leuk speelgoed :D
Alleen niet voor mij aangezien ik alsnog naar buiten ga om te dampen ipv roken. Met zulke dingen hoor je naar mijn mening relax onderuit op de bank te zitten.
Dan pak je een Vamo V5 ofzo, of een andere VV/VW mod. die zijn overigens net zo groot, misschien ietsje slanker, maar dat ontloopt elkaar niet heel veel ;)
Voordeel van mods zijn gewoon de lekkere zware batterij, die houdt het makkelijker een dag vol met wat betere clearomizers (lees: dual coils). Een andere optie is evt een Spinner batterij, die heeft ook variabel voltage, en dan met een Aerotank mini, Dan heb je ook wel een fijn setje, is een stuk slanker maar ook vrij lang.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141558974
Als ik naar buiten ga of naar mijn werk of uit eten neem ik mijn kanger evod mee, de spinner met protank hou ik voor in huis of als ik op visite ga maar er mee buiten lopen, zover ben ik nog niet.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:53:16 #170
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_141559997
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een andere optie is evt een Spinner batterij, die heeft ook variabel voltage, en dan met een Aerotank mini, Dan heb je ook wel een fijn setje, is een stuk slanker maar ook vrij lang.
Yep exact dat setje sleep ik mee overal mee heen. En ik kreeg al commentaar van een collega dat het wel groot begon te worden. En voor zo'n aerotank mega moet ik nog een jaartje of 18 wachten totdat de kleine uit huis is. Ik krijg nu commentaar hier van mijn vriendin dat dit ook niet de permanente oplossing is ipv roken.

Dus ik doe de aanname dat het niet erg op prijs gesteld gaat worden als ik zo'n mega laat aanrukken :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:01:37 #171
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141560416
Er zijn nog steeds geen schadelijke stoffen ontdekt in damp toch?

Ik loop ook gewoon met mijn itaste rond op straat hoor. Naar werk gaat de dna of mech wel mee.

Ben nu in nyc, nog geen vaper gespot hier. Van de week nog even naar vapeny, kijken of dat wat is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:06:17 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141560633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:01 schreef Catch22- het volgende:
Er zijn nog steeds geen schadelijke stoffen ontdekt in damp toch?

Ik loop ook gewoon met mijn itaste rond op straat hoor. Naar werk gaat de dna of mech wel mee.

Ben nu in nyc, nog geen vaper gespot hier. Van de week nog even naar vapeny, kijken of dat wat is.
Mwoah, met name PG damp schijnt giftig te zijn voor bijvoorbeeld katten, dus heeeeel onschuldig is het ook niet. ;)

Maar, nog steeds, is het allicht beter als sigarettenrook, het stinkt niet, en het is op zéker beter voor mijn longetjes.. ik merk gewoon dat ik veel meer lucht heb sinds ik damp :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:13:12 #173
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141560903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:53 schreef CocaColaLight het volgende:

[..]

Yep exact dat setje sleep ik mee overal mee heen. En ik kreeg al commentaar van een collega dat het wel groot begon te worden. En voor zo'n aerotank mega moet ik nog een jaartje of 18 wachten totdat de kleine uit huis is. Ik krijg nu commentaar hier van mijn vriendin dat dit ook niet de permanente oplossing is ipv roken.

Dus ik doe de aanname dat het niet erg op prijs gesteld gaat worden als ik zo'n mega laat aanrukken :D
Tis zomer, de tuin is geduldig. ;)

Als ik een kleine in huis had zou ik er ook nog eens over nadenken of het wel verstandig is om die kleine er aan bloot te stellen.. het is beter als tabaksrook, maar er is domweg nog te weinig bekend omtrent schadelijkheid van damp.

Je stopt met roken en gaat dampen (ik neem aan voor de kleine) en nu is dat ook ineens weer niet goed.. wat wil ze nou? :') Vraag je vriendin eens of je dan een M&M-vreet verslaving mag, en of ze anders een lijstje wil maken van wat je wél mag, of wat ze liever heeft :+

Anders ga je toch gewoon weer roken? >:) :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:32:28 #174
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141561681
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mwoah, met name PG damp schijnt giftig te zijn voor bijvoorbeeld katten, dus heeeeel onschuldig is het ook niet. ;)

Maar, nog steeds, is het allicht beter als sigarettenrook, het stinkt niet, en het is op zéker beter voor mijn longetjes.. ik merk gewoon dat ik veel meer lucht heb sinds ik damp :Y
De pg in vloeistof is gevaarlijk ja. De damp niet volgens mij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:41:09 #175
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_141561989
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tis zomer, de tuin is geduldig. ;)

Als ik een kleine in huis had zou ik er ook nog eens over nadenken of het wel verstandig is om die kleine er aan bloot te stellen.. het is beter als tabaksrook, maar er is domweg nog te weinig bekend omtrent schadelijkheid van damp.

Je stopt met roken en gaat dampen (ik neem aan voor de kleine) en nu is dat ook ineens weer niet goed.. wat wil ze nou? :') Vraag je vriendin eens of je dan een M&M-vreet verslaving mag, en of ze anders een lijstje wil maken van wat je wél mag, of wat ze liever heeft :+

Anders ga je toch gewoon weer roken? >:) :W
Weer roken is tot nu toe nog niet echt een optie, de wereld van het dampen bevat nog genoeg smaakjes die nog best wel eens erg lekker zouden kunnen zijn.
Maar van haar kant is het wel te begrijpen aar vader is relatief recent overleden aan kanker. En dampen is dan wel minder slecht voor je, maar echt goed kan het niet voor je zijn.

En als de tuin niet meer geduldig is dan roept wel het schuurtje :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:48:22 #176
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141562174
Ik geloof ook niet dat het goed voor je is, maar tot op heden is er nog niets negatiefs gevonden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:37:33 #177
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141565224
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:32 schreef Catch22- het volgende:

[..]

De pg in vloeistof is gevaarlijk ja. De damp niet volgens mij.
de vraag is- en blijft natuurlijk een beetje hoeveel PG er nog in de damp zit die je uitblaast. Vaak ruiken mensen om je heen ook nog de geurstof in de liquid, dus ik kan me voorstellen dat er ook nog PG/VG én nicotine in kan zitten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:42:32 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141565277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:41 schreef CocaColaLight het volgende:

[..]

Weer roken is tot nu toe nog niet echt een optie, de wereld van het dampen bevat nog genoeg smaakjes die nog best wel eens erg lekker zouden kunnen zijn.
Maar van haar kant is het wel te begrijpen aar vader is relatief recent overleden aan kanker. En dampen is dan wel minder slecht voor je, maar echt goed kan het niet voor je zijn.

En als de tuin niet meer geduldig is dan roept wel het schuurtje :D
Léven is niet goed voor je; we gaan er allemaal aan kapot. :+

Ik snap het op zich wel, en ik kan wel gaan verhalen over mensen die nog nooit een peuk hebben aangeraakt en die óók doodgaan aan kanker, maar op dit moment zit het bij haar natuurlijk tussen de oren, wat erg begrijpelijk is :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:07:05 #179
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_141568097
Pfff kanger aerotank mega blijft maar borrelen met nieuwe coil. Iemand tips ?
You dont believe me ? Read this line again.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:21:22 #180
63302 rockstah
New World Disorder
pi_141570421
Heb je de airflow control helemaal open staan?
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:52:49 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141571390
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:07 schreef 7nightwing7 het volgende:
Pfff kanger aerotank mega blijft maar borrelen met nieuwe coil. Iemand tips ?
flooded.. Luchtschroef verder open zetten.
Probleem oplossen: op zijn kop houden en in het luchtgaatje blazen. Als er veel liquid in de coil zit loopt het er vervolgens bij je tip uit. Keukenpapier oprollen tot een puntje en schoonmaken.

Dunne liquid -> veel luchttoevoer.
Dikke liquid -> luchtschroef een eindje dicht zetten.

Ook effe checken of de coil wel goed aangedraaid zit, en of het rubbertje niet scheef zit of kapot/beschadigd is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:05:41 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141571759
Ze kunnen er trouwens ook niet tegen als je ze laat stuiteren kwam ik vanmorgen achter :|W
Nou zijn die glaasjes wel te bestellen, maar die volle tank PinkSpot vond ik toch wel een beetje zonde gofferdegoffer :( }:|
Vanavond thuis het stalen stukkie er maar effe tussen frommelen, da's meer draak-proof denk ik o|O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141571984
De kanger airflow controller binnen en het dampt meteen een stuk makkelijker :)
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juni 2014 @ 13:18:36 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141572137
Lekker e-jointje roken. Kreeg ik net door in een ander topic:

http://www.mixmag.net/new(...)-a-100-legal-e-joint
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juni 2014 @ 13:24:27 #185
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141572332
quote:
3s.gif Op donderdag 26 juni 2014 08:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

de vraag is- en blijft natuurlijk een beetje hoeveel PG er nog in de damp zit die je uitblaast. Vaak ruiken mensen om je heen ook nog de geurstof in de liquid, dus ik kan me voorstellen dat er ook nog PG/VG én nicotine in kan zitten.
Verschilt enorm wat je ruikt. Volgens mij verschilt het per liquid en ook per esig.
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:20:11 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141574082
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:18 schreef Kreator het volgende:
Lekker e-jointje roken. Kreeg ik net door in een ander topic:

http://www.mixmag.net/new(...)-a-100-legal-e-joint
oud nieuws, en 0,0 THC natuurlijk.. Is alleen een vormpie..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juni 2014 @ 14:27:27 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141574258
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

oud nieuws, en 0,0 THC natuurlijk.. Is alleen een vormpie..
Eergisteren. Morgen in de krant. VAlt mee.

en:
While the disposable version contains no tar, nicotine THC - cannabis' psychoactive ingredient - its other versions can be filled with liquid cannabis or herbs owned by the user.
  donderdag 26 juni 2014 @ 16:10:29 #188
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141578201
Thc moet 170 graden worden om het werkende effect af te geven, dat red je niet zo snel met een reguliere tank denk ik. Misschien met dikke subohm drippers wel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 26 juni 2014 @ 16:18:30 #189
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_141578620
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

flooded.. Luchtschroef verder open zetten.
Probleem oplossen: op zijn kop houden en in het luchtgaatje blazen. Als er veel liquid in de coil zit loopt het er vervolgens bij je tip uit. Keukenpapier oprollen tot een puntje en schoonmaken.

Dunne liquid -> veel luchttoevoer.
Dikke liquid -> luchtschroef een eindje dicht zetten.

Ook effe checken of de coil wel goed aangedraaid zit, en of het rubbertje niet scheef zit of kapot/beschadigd is.
Eens proberen. Thanks ^O^
You dont believe me ? Read this line again.
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juni 2014 @ 17:35:29 #190
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141581879
Echte aanrader, die virgin vapor! Heb nu alleen nog maar de strawberry lime geprobeerd maar smaakt heerlijk. Totaal niet dik ook, de 100% VG. Perfect!

Nog bedankt, tipgever.

Oja, mooie glazen flesjes met zo.n zuigding erin. Ideaal wel.
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juni 2014 @ 17:37:12 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141581946
Damn, wat lekker. :').
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:53:46 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141594063
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Eergisteren. Morgen in de krant. VAlt mee.

en:
While the disposable version contains no tar, nicotine THC - cannabis' psychoactive ingredient - its other versions can be filled with liquid cannabis or herbs owned by the user.
If so, wil ik hem wel eens proberen, maar THC verdampen kon altijd al in een serieus (medische kwaliteit) apparaat wat ernstig temp controlled is ivbm verbranden. Ding kostte altijd ergens rond de 500¤, en het lijkt me heel sterk dat ze die technologie nu in een sjinees dingegie hebben gefrommeld voor een handjevol euro's. Ja, ik ben kritisch en sceptisch :Y)
Wel eens een smoke bubble geprobeerd? Dan heb je een kleine indicatie van hoe voorzichtig je moet zijn om de boel niet te verfikken :P

Ik zag pas ergens een speciaal soort clearomiser (of hoe ze hem dan noemen) die speciaal gebouwd was om kruiden in te 'verwarmen'.. maar kan het pokkeding niet meer vinden :') anyone? :?

Maar.. wees eerlijk.. het gaat bij een dikke jonko natuurlijk ook om de smaak, en daar ben IK persoonlijk altijd heel mierenneukerig mee, en ik kan me niet voorstellen dat iets elektronisch dat gaat evenaren.. Ik vind een blow meestal al niks als iemand anders hem heeft gedraaid, of met een verkeerd vloeitje, of met een fucked up tipppie :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 26 juni 2014 @ 21:56:52 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141594311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 17:35 schreef Kreator het volgende:
Echte aanrader, die virgin vapor! Heb nu alleen nog maar de strawberry lime geprobeerd maar smaakt heerlijk. Totaal niet dik ook, de 100% VG. Perfect!

Nog bedankt, tipgever.

Oja, mooie glazen flesjes met zo.n zuigding erin. Ideaal wel.
Ik vond ze een beetje flauwtjes qua smaak om eerlijk te zijn, ik mix ze meestal, maar nu ik de VV icm de Aerotank heb ben ik wel achter een paar dingetjes gekomen, en ga ik ze van de week effe hernieuwd testen *)

quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:18 schreef 7nightwing7 het volgende:

[..]

Eens proberen. Thanks ^O^
En? gelukt? :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 juni 2014 @ 22:27:13 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141596440
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 21:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vond ze een beetje flauwtjes qua smaak om eerlijk te zijn, ik mix ze meestal, maar nu ik de VV icm de Aerotank heb ben ik wel achter een paar dingetjes gekomen, en ga ik ze van de week effe hernieuwd testen *)

[..]

En? gelukt? :)
Ik hou wel van subtiel. Maar de strawberry lime is wel sterk. De andere is wat neutraler.
pi_141636252
inmiddels een paar weken verder.
ondertussen een mini pro tank 3, en dualcoils besteld.

na een aantal tabakssmaakjes te hebben geprobeerd, denk ik dat ik daar maar vanaf blijf.
wel heb ik een smaak gevonden die me bevalt.
ik mix nu 2/3 liquorisches met 1/3 polar menthol, van diamond flavours; net dropmentos :9

verder kan ik me er niet meer toe zetten, om mijn laatste 1/4 pakje shag op te roken :r .

om maar met rip trippers te spreken; roken is dood. dampen is de toekomst. en de toekomst is nu.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 02:20:18 #196
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141636969
Nou flikker t weg of geef t aan een roker of blower :) mooi man. Roken is goor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:30:04 #197
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141649511
Ik geloof niet dat Fasttech ooit nog een duppie aan mij gaat verdienen; 10 dagen verder, er is nog steeds niks geshipped, en response time voor de support is ruwweg 3 dagen. Kansloze kuttent 13.gif

Volgende keer maar een paar knaken meer lappen, da's dan jammer, maar dit is- en was éénmalig..

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 28-06-2014 17:39:13 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:47:14 #198
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141650040
Sja dat weet je van te voren. Probeer focalecig eens. Waren de producten wel op voorraad?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:00:21 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141650627
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:47 schreef Catch22- het volgende:
Sja dat weet je van te voren. Probeer focalecig eens. Waren de producten wel op voorraad?
Ja, op één dingetje na, dat stond op "ships in 5 days" die heb ik gewoon afgewacht, want dat wist ik dus van te voren.. na 7 dagen was er nog geen aktie, daarna de order laten splitten, toen zou het binnen 24 uur geshipped worden volgens de support, na 48 uur was er nog niks gebeurd, weer een ticket gelogd, en daar is nu al 48 uur domweg niet op gereageerd.. helemaal kut gewoon.

En waarom zou ik dat van te voren moeten weten? Ik bestelde laatst motoronderdelen via een chinese webshop, dat was binnen 24 uur allemaal keurig netjes afgehandeld en shipped, inclusief 3 keer contact via de mail, 10 dagen later lag het hier op tafel te glimmen.. is dus geen wet ofzo in China dat je klanten moet negeren, maar gewoon verregaande incompetentie van die josti's bij Fasttech. Ik kan niks anders verzinnen.

Dit moet je als nederlandse webshop eens flikken, kun je lachen14.gif.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:05:38 #200
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141650887
Fasttech is erg goedkoop en van tijd tot tijd erg traag. Je moet gewoon rekenen op een maand.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:14:23 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141651273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 18:05 schreef Catch22- het volgende:
Fasttech is erg goedkoop en van tijd tot tijd erg traag. Je moet gewoon rekenen op een maand.
Als het een maand onderweg is, vind ik dat helemaal prima, maar een maand vanaf het moment dat ik mijn geld overmaak tot aan het moment dat het spul daar vertrekt vind ik compleet onacceptabel :N

Maargoed, dit is niet het sjinese wepshop topic, let's get ontopic..

Volgens mij heb ik een tasteblock; mijn Jamaican smaakte ineens voor geen meter meer.. beetje met het voltage geklooid, nog steeds bagger.. net een nieuwe coil gezet, nog steeds kut.. andere clearo erop met een compleet andere smaak erin; nog steeds jakkie. :'( ;( :{
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:03:28 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141653486
Even tanden poetsen helpt wel vaak
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:03:08 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141660209
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:03 schreef Catch22- het volgende:
Even tanden poetsen helpt wel vaak
Ja dag; het is pas zaterdag -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:46:23 #204
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_141661989
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja dag; het is pas zaterdag -O-
Daar was toch een regel voor alleen op zon en feestdagen :D

Vandaag uit de verzameling kleine proef flesjes de smaak kaneel in de aerotank gedaan. Ik moet zeggen niet slecht.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  zondag 29 juni 2014 @ 08:34:51 #205
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_141673614
quote:
14s.gif [b]Op donderdag 26 juni 2014 21:56 schreef Sounddragon het volgende:[/

[..]

En? gelukt? :)
Even wat dichter gedraaid. Damp nu de fruitcombo van dk. Het lijkt goed te gaan tot nu toe. Fingers crossed. :)
You dont believe me ? Read this line again.
pi_141755687
Ligt het aan mij of verschilt de kwaliteit van de AeroTank-coils enorm? Tegenwoordig is de koek na 3 à 4 dagen al op. ;( Veel gepruttel, weinig damp en TH. ;( De 2 coils die bij de AeroTank werden geleverd waren hemels goed, maar de coils uit de blister zuigen behoorlijk. -O- Or so it seems...
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:24:22 #207
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141758201
Mijn ervaring is andersom met de pt2. Tegenwoordig bouw ik ze ook daar zelf in
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:56:15 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141760891
quote:
18s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:23 schreef 100% Tukker het volgende:
Ligt het aan mij of verschilt de kwaliteit van de AeroTank-coils enorm? Tegenwoordig is de koek na 3 à 4 dagen al op. ;( Veel gepruttel, weinig damp en TH. ;( De 2 coils die bij de AeroTank werden geleverd waren hemels goed, maar de coils uit de blister zuigen behoorlijk. -O- Or so it seems...
Eensch.. Ik zei het van het weekend nog tegen Anne :Y de AeroMega werd ook geleverd met het nieuwe type coils, en die eerste ging netjes anderhalve week mee maar ging ten onder aan RocketFuelitis (RF heeft er een houtje van om in no time een coil te vernaggelen). De 2e verneukte ik zelf, stom, maargoed, sjit happens; je probeert wel eens wat, en soms gaat dat niet goed :+
Daarna waren de 2 meegeleverde dus oppie, en ging ik er normale KT duals in prakken, die ook nog eens 1,5 ohm zijn ipv 2 ohm van de meegeleverde, en die verneuk je érg snel als je niet oppast.. Voordeel van de ouwe boven de nieuwe; de oude (met die wickies die eruit steken) kun je nog enigszins dryburnen als je het rubbertje en de chimney er even vanaf pakt. Die nieuwe zijn wdb drama.

Dampen als een jekko _O_, maar je blijft wel investeren in coils

;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:58:30 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141760969
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:24 schreef Catch22- het volgende:
Mijn ervaring is andersom met de pt2. Tegenwoordig bouw ik ze ook daar zelf in
hij heeft het over een Aerotank.

Maar is goed, ik ga ze sparen, mag jij ze rebuilden; ik bied een pleuro per stuk :+ ~O>
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:00:02 #210
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141761021
Zou ik zo doen, is een klusje van niks.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141761116
Ik heb nu die visionspinner 2 met de protank 2 maar bij de eerste keer opladen gebeurde er helemaal niets meer dus nieuwe coil erin gedaan en hij deed het even. En nu gebeurt het weer, zogauw de batterij blauw wordt trekt het een stuk slechter en nu heb ik de batterij opgeladen en weer is alles dood.

Is dat normaal dat elke keer als ik de batterij oplaad er niets meer gebeurt ? Na elke oplaadbeurt de coil vervangen vind ik erg overdreven dat kost me 3 coils per week.

De eerste coil was die er bij gedaan word (2,5), de tweede komt uit een blister verpakking (2,2)

Dezelfde coils zitten ook in mijn evod,s en die blijven het gewoon doen.
pi_141761366
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eensch.. Ik zei het van het weekend nog tegen Anne :Y de AeroMega werd ook geleverd met het nieuwe type coils, en die eerste ging netjes anderhalve week mee maar ging ten onder aan RocketFuelitis (RF heeft er een houtje van om in no time een coil te vernaggelen). De 2e verneukte ik zelf, stom, maargoed, sjit happens; je probeert wel eens wat, en soms gaat dat niet goed :+
Daarna waren de 2 meegeleverde dus oppie, en ging ik er normale KT duals in prakken, die ook nog eens 1,5 ohm zijn ipv 2 ohm van de meegeleverde, en die verneuk je érg snel als je niet oppast.. Voordeel van de ouwe boven de nieuwe; de oude (met die wickies die eruit steken) kun je nog enigszins dryburnen als je het rubbertje en de chimney er even vanaf pakt. Die nieuwe zijn wdb drama.

Dampen als een jekko _O_, maar je blijft wel investeren in coils

;(
Misschien moet je deze proberen:
http://www.smokesmarter.n(...)coil-5-stuks-v2.html

Of heb je juist die? :?.
pi_141761835
Dus die upgraded kt dual coils zijn het proberen wel waard? Ik heb ook snel problemen met de huidige dual coils.
Kindness
pi_141761901
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eensch.. Ik zei het van het weekend nog tegen Anne :Y de AeroMega werd ook geleverd met het nieuwe type coils, en die eerste ging netjes anderhalve week mee maar ging ten onder aan RocketFuelitis (RF heeft er een houtje van om in no time een coil te vernaggelen). De 2e verneukte ik zelf, stom, maargoed, sjit happens; je probeert wel eens wat, en soms gaat dat niet goed :+
Daarna waren de 2 meegeleverde dus oppie, en ging ik er normale KT duals in prakken, die ook nog eens 1,5 ohm zijn ipv 2 ohm van de meegeleverde, en die verneuk je érg snel als je niet oppast.. Voordeel van de ouwe boven de nieuwe; de oude (met die wickies die eruit steken) kun je nog enigszins dryburnen als je het rubbertje en de chimney er even vanaf pakt. Die nieuwe zijn wdb drama.

Dampen als een jekko _O_, maar je blijft wel investeren in coils

;(
RocketFuellitis. _O-

Dat heb ik inderdaad zitten dampen met die coils. -O- Met dank aan een mattie, want die vond RF niet te dampen waarna ik ze kreeg. En ik ben net een hoer, ik damp alles waar nicotine in zit. :')

Vanmorgen een nieuwe coil in de Aero geplaatst. Kijken hoe lang deze het volhoudt zonder de RF's.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juli 2014 @ 13:24:27 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141761912
Virgin Vapor. Het is echt baas. Ben helemaal om nu, ben ook gelijk van bloedend tandvlees af. Enige is dat het veel dikker is en mijn apparaatje snel vies wordt en vlekt. Maar ja, het smaakt wel lekker moet ik zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:02 schreef Sorella het volgende:
Ik heb nu die visionspinner 2 met de protank 2 maar bij de eerste keer opladen gebeurde er helemaal niets meer dus nieuwe coil erin gedaan en hij deed het even. En nu gebeurt het weer, zogauw de batterij blauw wordt trekt het een stuk slechter en nu heb ik de batterij opgeladen en weer is alles dood.
Zou het niet kunnen zijn dat je de batterij veel te strak draait, waardoor je de coil kapotdrukt? Verder heb ik geen idee...het zou niet moeten ieg.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juli 2014 @ 13:25:15 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141761937
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:24 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

RocketFuellitis. _O-

Dat heb ik inderdaad zitten dampen met die coils. -O- Met dank aan een mattie, want die vond RF niet te dampen waarna ik ze kreeg. En ik ben net een hoer, ik damp alles waar nicotine in zit. :')

Vanmorgen een nieuwe coil in de Aero geplaatst. Kijken hoe lang deze het volhoudt zonder de RF's.
Ik ken nog wel iemand die een stuk of 10 flesjes met PG heeft staan voor je.
pi_141762066
Ik heb al van alles geprobeerd, strakker, losser, minder volt, meer volt, die aero meer dichter of open zetten, ouwe coil eruit en er weer in, niets, noppes, niemandal, nieuwe coil erin en hij doet het weer.
De lol gaat er dan wel snel vanaf
pi_141762184
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ken nog wel iemand die een stuk of 10 flesjes met PG heeft staan voor je.
RocketFuel zeker? :')

Ik krijg nog ¤8,95 van je. :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:28 schreef Sorella het volgende:
Ik heb al van alles geprobeerd, strakker, losser, minder volt, meer volt, die aero meer dichter of open zetten, ouwe coil eruit en er weer in, niets, noppes, niemandal, nieuwe coil erin en hij doet het weer.
De lol gaat er dan wel snel vanaf
Ik ga proberen geen liquids meer te mengen en de liquids zo licht (qua kleur) mogelijk te houden. Wellicht gaat het dan beter...
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:36:59 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141762366
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Misschien moet je deze proberen:
http://www.smokesmarter.n(...)coil-5-stuks-v2.html

Of heb je juist die? :?.
dat zijn dezelfde als die meegeleverd waren :Y dat zijn idd de beste ALS je van de rockershit afblijft. :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:38:54 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141762440
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:22 schreef GeorgeMichael het volgende:
Dus die upgraded kt dual coils zijn het proberen wel waard? Ik heb ook snel problemen met de huidige dual coils.
jep, die zijn beter.. zijn die van dat linkje van Anne :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:52:32 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141762976
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ken nog wel iemand die een stuk of 10 flesjes met PG heeft staan voor je.
10 maar? _O-

Ik wil nog steeds smaakies ruilen :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:54:38 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141763046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:02 schreef Sorella het volgende:
Ik heb nu die visionspinner 2 met de protank 2 maar bij de eerste keer opladen gebeurde er helemaal niets meer dus nieuwe coil erin gedaan en hij deed het even. En nu gebeurt het weer, zogauw de batterij blauw wordt trekt het een stuk slechter en nu heb ik de batterij opgeladen en weer is alles dood.

Is dat normaal dat elke keer als ik de batterij oplaad er niets meer gebeurt ? Na elke oplaadbeurt de coil vervangen vind ik erg overdreven dat kost me 3 coils per week.

De eerste coil was die er bij gedaan word (2,5), de tweede komt uit een blister verpakking (2,2)

Dezelfde coils zitten ook in mijn evod,s en die blijven het gewoon doen.
weet je wel zeker dat je ekte kangertech coils hebt en geen el cheapo imi-rommel?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juli 2014 @ 14:14:40 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141763738
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

10 maar? _O-

Ik wil nog steeds smaakies ruilen :P
Mja, ze waren in de aanbieding. 2 dagen later las ik dat ik allergisch was voor pg. :').
  dinsdag 1 juli 2014 @ 15:22:33 #224
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141766432
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mja, ze waren in de aanbieding. 2 dagen later las ik dat ik allergisch was voor pg. :').
Ik heb die verschijnselen ook wel eens, maar bij de ene liquid meer/sneller als bij de andere.. Ik heb ook PG's waar ik het helemaal niet bij heb. Je zou bijna denken dat het meer in de smaakstofjes zit.

Wat heb je nog staan dan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juli 2014 @ 15:53:12 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141767505
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb die verschijnselen ook wel eens, maar bij de ene liquid meer/sneller als bij de andere.. Ik heb ook PG's waar ik het helemaal niet bij heb. Je zou bijna denken dat het meer in de smaakstofjes zit.

Wat heb je nog staan dan?
Dit weet ik niet uit mijn hoofd. Paar kleine rocketfuels (samplers) en een stuk of wat Feellife flesjes (12mg) Nee, ik heb wel het idee dat het door de PG komt. Is ook wel algemeen bekend...had echt blaasjes in de mond. Nu ik overgestapt ben op 100% vg is het direct weg.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:03:33 #226
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141767889
Top toch? :) je kan op www.maakjesmaak.nl ook los gaan op 100% vg smaken :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141768064
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

weet je wel zeker dat je ekte kangertech coils hebt en geen el cheapo imi-rommel?
Ik mag toch hopen dat de coils die erbij geleverd zijn van kangertech zijn.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 juli 2014 @ 16:21:23 #228
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141768462
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:08 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat de coils die erbij geleverd zijn van kangertech zijn.
Zaten ze in zo'n voorverpakte drukverpakking waar kanger op staat?
pi_141768774
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zaten ze in zo'n voorverpakte drukverpakking waar kanger op staat?
Dat niet maar ze zaten wel in dezelfde verpakking van de protank met zo,n code die je weg krast.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:01:14 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141772687
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit weet ik niet uit mijn hoofd. Paar kleine rocketfuels (samplers) en een stuk of wat Feellife flesjes (12mg) Nee, ik heb wel het idee dat het door de PG komt. Is ook wel algemeen bekend...had echt blaasjes in de mond. Nu ik overgestapt ben op 100% vg is het direct weg.
Ok, dat is idd wel een beetje heftig.

Ik heb toen ook zo'n samplepack RFjes besteld, was een aanbieding toen van 6 flessies voor 20¤ ofzo geloof ik. Ik vond ze eerst een beetje té apart, maar later vond ik ze wel beter.. heb ze toen ook een beetje aangelengd met wat andere dingetjes en er zo aan gewend. Nu vind ik ze wel OK, tis alleen een beetje jammer dat ze je coils vernueqen. Vooral de Bee Sweet is een killer, die flikt het zelfs als ik hem 50/50 meng met een superdunne PG.

Ik heb trouwens regelmatig dat het laatste restje van een liquid steeds dikker/stroperiger wordt.. iemand die dit ook heeft of kan verklaren waardoor dat komt? En kun je dat voorkomen? Ik snap wel dat je er water ofzo bij kunt kieperen, maar ik heb liever dat het gewoon niet gebeurt; voorkomen is nog steeds beter als genezen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:15:54 #231
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141773232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:29 schreef Sorella het volgende:

[..]

Dat niet maar ze zaten wel in dezelfde verpakking van de protank met zo,n code die je weg krast.
Dan zijn het vast de ekte.. wel vreemd dat ze zo raar doen dan.. Ik zou het in de Spinner zoeken to be honest, want met een coil kan niet zo veel mis zijn, zéker niet een paar op rij.

Heb je al geprobeerd of de coil die je uit de Protank haalt omdat hij het niet meer doet, het ook niet meer doet in je EVOD? Dan weet je iig zeker dat de coil dood is..

Ik denk dat je Spinner gewoon een beetje de weg kwijt is.. eigenlijk zou je effe in de weer moeten met een multimeter, dan weet je snel genoeg wat er mis gaat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141774659
Ik heb de coil apart gelegd om uit elkaar te halen maar jouw idee is beter :), ik heb een lege evod liggen dus dat komt mooi uit.
Doet de coil het in de evod dan ga ik de webwinkel mailen hierover.
pi_141777433
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 18:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd of de coil die je uit de Protank haalt omdat hij het niet meer doet, het ook niet meer doet in je EVOD? Dan weet je iig zeker dat de coil dood is..

Coil geprobeerd in de evod en die is dood.
pi_141787068
Waarom al die haat jegens rocketfuel :o enige wat ik damp ongeveer, en doe meestal zo'n 2 weken met een coil. Iemand nog tips voor niet te dure, niet coilverklotende liquids?
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  dinsdag 1 juli 2014 @ 22:08:21 #235
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141788391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 19:33 schreef Sorella het volgende:

[..]

Coil geprobeerd in de evod en die is dood.
Dan wordt het tijd om die Spinner eens na te meten.

Op hoeveel volt gebruik je hem doorgaans?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141788890
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 22:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd om die Spinner eens na te meten.

Op hoeveel volt gebruik je hem doorgaans?
op 3,8
pi_141794636
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:51 schreef Onorgineel het volgende:
Waarom al die haat jegens rocketfuel :o enige wat ik damp ongeveer, en doe meestal zo'n 2 weken met een coil. Iemand nog tips voor niet te dure, niet coilverklotende liquids?
Ik heb hier nog 5 x vrijwel volle 12mg RF staan. Mag je gratis van me overnemen. Anders verdwijnen ze toch in de afvalbak uiteindelijk. PM maar als je ze wilt :P
Kindness
pi_141795506
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:25 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Ik heb hier nog 5 x vrijwel volle 12mg RF staan. Mag je gratis van me overnemen. Anders verdwijnen ze toch in de afvalbak uiteindelijk. PM maar als je ze wilt :P
En anders wil SD misschien wel ruilen met je :P ?

quote:
3s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb trouwens nog een zwikkie Diamond Flavours liquids in de kast staan die ik niet meer ga gebruiken (ivbm kwantiteit). Aangekomen via een mazzeltje, maar is domweg te veel om zelf op te maken.

Iemand nog smaakjes in de kast om evt te ruilen ofzo? zijn 10ml flesjes in 6, 12 en 18Mg in de smaken Pure peach, Royal Peppermint, Orangyne, Starducks, Vanilla Ice, Appellicious en Swiss Chocolate.. Spul is nieuw en gesealed, niks mis mee, alleen mist er een stickertje op het flesje waardoor ze onverkoopbaar werden; lang leve de EU :r

Ik zit niet te wachten op verkoop ofzo, maar wil graag ruilen voor smaakjes die ik nog niet heb en wel wil proberen en die jullie misschien niks vonden :P
  woensdag 2 juli 2014 @ 00:14:10 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141798868
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 23:25 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Ik heb hier nog 5 x vrijwel volle 12mg RF staan. Mag je gratis van me overnemen. Anders verdwijnen ze toch in de afvalbak uiteindelijk. PM maar als je ze wilt :P
Wat Anne zegt, PM maar als je wat wilt ruilen. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_141831428
Ik heb de webwinkel gemaild waar de spinner vandaan komt en die geeft de schuld aan de liquid (dekang) want er was een slechte partij met als resultaat doorgebrande coils. Ik heb toen de webwinkel gemaild waar de liquid vandaan komt en die zegt dat ze die partij helemaal niet gehad hebben.
Dus nu de protank maar leeg gegooid en doe er morgen wel een ander merk liquid in en dan maar kijken wat er gebeurt, branden de coils weer door is het de spinner, branden de coils niet door is het de liquid lijkt mij.
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:38:02 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 2 juli 2014 @ 22:46:30 #242
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141834320
Hmm, lekker is dat dan.. toch wel apart dat dat bij zo'n fabriek de deur uit komt; zouden ze dat niet testen ofzo :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:19:49 #243
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141836021
Ik vind het een raar verhaal. Enige wat ik kan bedenken is dat er iets inzat war aankoekt op de coil
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141838925
Iets met teveel zetmeel in de liquids wat aan koekt op de coils als ik het goed begrepen heb.
Ik w8 het af, er zit nu een ander merk in dus ik ben benieuwd wat de coil nu doet.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:37:09 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141859995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 23:19 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind het een raar verhaal. Enige wat ik kan bedenken is dat er iets inzat war aankoekt op de coil
Het was voor mij meteen mijn eerste ervaring met het e-roken, ik had een startsetje besteld bij www.goedkooproken.net en een 30ml flesje Dekang. Na 2 dagen waren er bij mij al 2 coils naar de bliksem. Dacht nog dat het allemaal aan mij lag en dat ik iets verkeerd deed. Vervolgens stond de volgende melding op de site:

quote:
Wij hebben meldingen gekregen dat een aantal liquids uit de batch van 07-04-2014 in sommige gevallen een extreem verkorte levensduur van coils kan veroorzaken (1/2 dagen) Dit probleem komt niet bij andere batches voor.

Ondervindt u dit probleem? Neem dan even contact op via ons contactformulier en vermeld daarbij de productiedatum, het nicotinegehalte en de smaak van de liquid (zijkant flesje)
goedkooproken.net

Formulier ingevuld en kreeg een mail terug hoeveel coils er kapot waren gegaan en of ik een andere smaak wilde proberen. Antwoord gegeven en netjes 2 coils + 30ml andere smaak opgestuurd gekregen. ^O^

Prima service van die lui. ^O^
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:53:23 #246
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141860473
Goeie zaak inderdaad. Mijn hana komt er vandaan. Goede communicatie
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:22:44 #247
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_141869978
Iemand ervaring met kaas flavor liquid?
pi_141871893
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:33 schreef mtchel112 het volgende:
Iemand ervaring met kaas flavor liquid?
Nee maar dat lijkt me behoorlijk smerig :')
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:38:53 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141872889
Zow, na dreigen dat ik de complete order zou cancellen en ze voor rotte vis zou uitmaken op social media (ik héb niet eens FB :') ) hebben ze het bij FT tóch ineens binnen 24 uur voor elkaar gekregen om mijn spullen verpakt in een doos aan de postbode mee te geven.. en dat al na 3 weken, écht kudo's, en veel ook.

klotetent :r

Nu is het wachten op de postbode op een waterfiets, maar die moet nog een heel eind :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:55:02 #251
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141900332
Iemand had hier eens een 14500 vw mod gepost. Welke was dat ook alweer?

Lrider dus
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_141912596
Even een tip voor de Aerotank gebruikers; mocht je airflowring muurvast zitten, wat ik al een paar keer gehad heb, gewoon even een 5 cent muntje in zo'n randje stoppen en je duwt 'm met gemak weer los zonder de rest perongelijk los te schroeven :7
Ook te boeken voor feestjes en partijen
pi_141915684
Even over zelf liquids maken, ik heb wat sites doorgelezen maar ik zie het niet helemaal dus ik heb in ieder geval een base nodig.
Dus stel ik koop:100 % pg base en 100 % vg base maakt gemengd samen 200 ml 50/50% pg/vg base, dit snap ik nog maar nu de nicotine.
Ik lees over 39 mg nicotine houd dat dan in dat ik 1 x 39 mg nicotine moet kopen en 2 maal 0 mg nicotine om op 12 mg uit te komen ? (of is het 36 mg nicotine)
Dus ik heb 200 ml 50/50 % pg/vg base hoeveel nicotine moet ik daar dan bij doen, ook 200 ml ? Hoe zit dat met de smaakjes gewoon een drup voor drup ? maar dan weet je toch niet of het goed smaakt ? Dat steepen ligt het er nog aan welke smaak je neemt?
pi_141921867
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:38 schreef Sorella het volgende:
Even over zelf liquids maken, ik heb wat sites doorgelezen maar ik zie het niet helemaal dus ik heb in ieder geval een base nodig.
Dus stel ik koop:100 % pg base en 100 % vg base maakt gemengd samen 200 ml 50/50% pg/vg base, dit snap ik nog maar nu de nicotine.
Ik lees over 39 mg nicotine houd dat dan in dat ik 1 x 39 mg nicotine moet kopen en 2 maal 0 mg nicotine om op 12 mg uit te komen ? (of is het 36 mg nicotine)
Dus ik heb 200 ml 50/50 % pg/vg base hoeveel nicotine moet ik daar dan bij doen, ook 200 ml ? Hoe zit dat met de smaakjes gewoon een drup voor drup ? maar dan weet je toch niet of het goed smaakt ? Dat steepen ligt het er nog aan welke smaak je neemt?
Als je dit al niet weet, zou ik er niet aan beginnen.. nicotine is geen speelgoed.

Afijn, deze sheet zal je op weg helpen:
http://wiki.dampforum.nu/_media/liquid/2nicbase.xls

En op het internet zijn tal van recepten te vinden.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:38:12 #255
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141922693
Nicotine is erg gevaarlijk inderdaad. Je kan ook gemixte base kopen. Dan hoef je alleen smaak toe te voegen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 5 juli 2014 @ 10:51:30 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141922921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:38 schreef Catch22- het volgende:
Nicotine is erg gevaarlijk inderdaad. Je kan ook gemixte base kopen. Dan hoef je alleen smaak toe te voegen
Dit zou ik doen.
Voor 65 euro koop je een liter met de gewenste nicotine hoeveelheid.
Smaken kosten een paar euro per flesje wn recepten kun je overal vinden.

Na een beetje inlezen heb ik ook maar besloten niet zelf met nicotine te knoeien. Moet je in een laboratorium doen.
pi_141923124
Het is maar goed dat ik het hier gevraagd heb, gemixte base word het dus.
Nu opzoek naar nederlandse sites die het verkopen :)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:29:45 #258
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141932088
In Duitsland zit een grote shop die dat heeft. Kan alleen even niet op de naam komen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:29:34 #259
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141934077
Ik heb een lekker sapje ter review, nog niet verkrijgbaar in NL, binnenkort wel, maar de site moet nog online komen.

Duur maar erg jummie als je van zoet houdt.. Ik ga nog geen naam en toenaam noemen, maar ik maak er een zoekplaatje van.
Uit de US, en er zijn maar 5 smaakjes van. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:56:56 #260
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141935285
Er zijn nogal veel merken met maar een paar smaakjes :p
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:58:30 #261
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141937722
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:56 schreef Catch22- het volgende:
Er zijn nogal veel merken met maar een paar smaakjes :p
yeah, goed he? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:01:34 #262
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141943191
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een lekker sapje ter review, nog niet verkrijgbaar in NL, binnenkort wel, maar de site moet nog online komen.

Duur maar erg jummie als je van zoet houdt.. Ik ga nog geen naam en toenaam noemen, maar ik maak er een zoekplaatje van.
Uit de US, en er zijn maar 5 smaakjes van. :P
Suicide bunny?

Die heb ik namelijk gister voor review gekregen. Nog niet gedampt overigens :P
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:09:12 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_141943475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:01 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Suicide bunny?

Die heb ik namelijk gister voor review gekregen. Nog niet gedampt overigens :P
*)

Ik heb de Sucker Punch 12 ;)

Ik damp hem wel al. Gisteren en vandaag op de Xgun met AT Mega en nu heb ik hem op de spinner met AT mini. Ik hoop over niet al te lange tijd mijn chinese doosjh binnen te krijgen, dan kan ik nog meer leuks uitspoken.

Goeie sjit :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 juli 2014 @ 11:59:11 #264
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_141963339
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

*)

Ik heb de Sucker Punch 12 ;)

Ik damp hem wel al. Gisteren en vandaag op de Xgun met AT Mega en nu heb ik hem op de spinner met AT mini. Ik hoop over niet al te lange tijd mijn chinese doosjh binnen te krijgen, dan kan ik nog meer leuks uitspoken.

Goeie sjit :Y

Mothers milk 6 hier :) De prijs is trouwens nog best netjes als je je bedenkt hoe men meestal omgaat met dollar euro koers verschillen...
pi_141998514
Mijn laatste AeroTank-coil is still going strong na een week vrij intensief dampen. ^O^ Ik damp de meest heldere tabakliquid die ik kan vinden en bij het bijvullen gooi ik het laatste restje liquid in de tank weg. Daarna de zooi even goed schoonmaken. Dat lijkt de levensduur van de coil aanmerkelijk te verhogen.
  maandag 7 juli 2014 @ 12:22:30 #266
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142000796
Ik heb, met name met de AT mini heel vaak dat het laatste beetje liquid heel dik en stroperig wordt. Is daar wat aan te doen? Of hoe voorkom je dat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 7 juli 2014 @ 13:29:29 #267
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142002650
hoge VG Liquid? Misschien dat je wick de liquid niet helemaal goed opneemt ofzo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer maandag 7 juli 2014 @ 14:19:45 #268
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142004491
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:22 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb, met name met de AT mini heel vaak dat het laatste beetje liquid heel dik en stroperig wordt. Is daar wat aan te doen? Of hoe voorkom je dat?
Ligt wel aan de liquid vermoed ik. Ik damp nu die Virgin Vapor (100% vg) en de 'organic georgia gold' die ik daar van heb is echt ultra-dik, stroperig en vlekt als de tiefus (vooral als ie wat leger is, wordt het net pasta)_. Terwijl de 'Organic Strawberry Lime Cooler' bijna helder is en blijft.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:25:59 #269
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_142004727
Ik ben ook net begonnen met ''dampen'' en ik vroeg me af waar jullie voornamelijk je liquids vandaan halen? Zelf maken ga ik niet aan beginnen.
  maandag 7 juli 2014 @ 14:58:20 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142005760
overal en nergens. Totnogtoe onder andere

Zwoofs
Rookesigaret
maakjesmaak.nl (kan je zelf je liquid samenstellen, dichter bij zelf mixen kom je niet)
Easyvapes.nl (aanrader)
Nicvape (niet echt een aanrader)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142005807
oliespuitje heeft de dekang, whitelabel en hangsen in de aanbieding nu.
  Official ESF Kreviewer maandag 7 juli 2014 @ 15:06:32 #272
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142006053
Was ook wel tevreden over Dampershop.nl.

Verder idd rookesigaret.nl en esigaretonline.nl
  maandag 7 juli 2014 @ 15:22:07 #273
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_142006621
Bedankt!
pi_142016571
Ik damp alleen nog maar Atom Bomb van Goodlife Vapor :7 Iets anders komt er niet meer in voorlopig
Kindness
  maandag 7 juli 2014 @ 19:51:26 #275
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142016672
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:49 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik damp alleen nog maar Atom Bomb van Goodlife Vapor :7 Iets anders komt er niet meer in voorlopig
Die bestel ik zo mee :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142023122
Heeft iemand ervaringen met het meenemen van een clearomizer, batterij en flesje eliquid naar Indonesie? Via google vind je berichten dat esmoking verboden zou zijn in Indonesie. Ik ben niet zo bang voor negatieve reacties in het land zelf, gedoe met beveiliging op het vliegveld met inchecken is vooral mijn angst..

Meenemen als ruimbagage is sowieso geen probleem wellicht?
  maandag 7 juli 2014 @ 21:30:33 #277
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142023179
Lijkt me niet .

Wil bij goodlife bestellen, maar kan niet kiezen . Heb 20 tabbladen open met smaakjes.

teruggebracht tot 12. De 8 lekkerste heb ik in 30ml genomen, 4 waarvan ik niet 100% zeker was in 10ml. Allemaal in sample packs.

Ook nog een 15% korting coupon gevonden, scheelt weer.

[ Bericht 47% gewijzigd door Catch22- op 07-07-2014 22:00:38 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 7 juli 2014 @ 23:08:09 #278
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_142029112
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:29 schreef 3pinter het volgende:
Heeft iemand ervaringen met het meenemen van een clearomizer, batterij en flesje eliquid naar Indonesie? Via google vind je berichten dat esmoking verboden zou zijn in Indonesie. Ik ben niet zo bang voor negatieve reacties in het land zelf, gedoe met beveiliging op het vliegveld met inchecken is vooral mijn angst..

Meenemen als ruimbagage is sowieso geen probleem wellicht?
Gewoon in de koffer?
pi_142065163
Ik ben echt godsgruwelijk verkouden incl kapotte keel en constant hoesten, nou valt het me op nu ik voor het eerst op de dag vape de eerste hijs heel zwaar in m'n keel was, en nu is werkelijk alles losgekomen en heb ik nergens last van. Iemand ook ervaring hiermee? Ik lees namelijk dat t slecht voor je keel schijnt te zijn dus ik was er wat huiverig voor :7
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:03:36 #280
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_142072288
Ik vind het nogal zwaar hijsen. Ben ook nog vrij nieuw wat betreft dampen. Maar heeft iemand een advies om ervoor te zorgen dat het hijsen wat lichter wordt (en evt de smaak ook wat beter)? Zat te denken aan Kangertech protank v2, is dat wat? Andere suggesties?
pi_142072871
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:03 schreef fetX het volgende:
Ik vind het nogal zwaar hijsen. Ben ook nog vrij nieuw wat betreft dampen. Maar heeft iemand een advies om ervoor te zorgen dat het hijsen wat lichter wordt (en evt de smaak ook wat beter)? Zat te denken aan Kangertech protank v2, is dat wat? Andere suggesties?
Als je een lichtere trek wil zou ik iets nemen met een regelbare luchttoevoer: de Kangertech Aerotank (V2 komt eraan, Mini en Mega zijn er al, etc).
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:11:18 #282
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142072974
Wat heb je nou?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142074871
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:03 schreef fetX het volgende:
Ik vind het nogal zwaar hijsen. Ben ook nog vrij nieuw wat betreft dampen. Maar heeft iemand een advies om ervoor te zorgen dat het hijsen wat lichter wordt (en evt de smaak ook wat beter)? Zat te denken aan Kangertech protank v2, is dat wat? Andere suggesties?
iets minder nicotine in je liquid? Of voelt het enorm scherp in je keel?
Ook te boeken voor feestjes en partijen
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:37:50 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142075383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:03 schreef fetX het volgende:
Ik vind het nogal zwaar hijsen. Ben ook nog vrij nieuw wat betreft dampen. Maar heeft iemand een advies om ervoor te zorgen dat het hijsen wat lichter wordt (en evt de smaak ook wat beter)? Zat te denken aan Kangertech protank v2, is dat wat? Andere suggesties?
Zwaar als in hard moeten lurken? Ik moest juist enorm wennen aan de lichte trek vergeleken met een standaard peuk.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:56:55 #285
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_142077026
Dat gevoel in mijn keel zal ik nog wel aan wennen denk ik, heeft dat met de nicotine te maken dan? En inderdaad hard lurken. Heb nu zo'n starterspakket van eGo, maar wil iets wat wat ''lichter'' hijst.
pi_142146192
Waarom zit ik al heel de dag italiaanse kaas te vapen :')
  zaterdag 12 juli 2014 @ 10:42:31 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142200087
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 23:56 schreef fetX het volgende:
Dat gevoel in mijn keel zal ik nog wel aan wennen denk ik, heeft dat met de nicotine te maken dan? En inderdaad hard lurken. Heb nu zo'n starterspakket van eGo, maar wil iets wat wat ''lichter'' hijst.
Kost effe wat, maar (vind ik) best of the best till now voor op een Ego type vind ik de Aerotank mini. Heerlijk licht, dikke dampwolken, goede smaak ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 12 juli 2014 @ 10:43:14 #288
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_142200098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:00 schreef mtchel112 het volgende:
Waarom zit ik al heel de dag italiaanse kaas te vapen :')
Omdat de zwitserse op is? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 14 juli 2014 @ 22:46:14 #289
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142304535

Kleine review van de Magma clone. Ik weet het, er kan veel verbeterd worden aan de review. Ik heb een aantal tips binnengekregen waarmee ik bij de volgende review aan de slag kan.

Magma is in ieder geval een aanrader. Ik gebruik hem zelfs onderweg :')

Overmorgen krijg ik de zwarte Panzer clone met de zwarte Stillare clone binnen :D

Dit komt nog uit China: KFL+ V2, Origen, RVS Stillare, een Caravela en een zooi driptips.

Ik zit met een Stingray X in mijn mandje, maar mijn vriendin vermoord me als ik nog meer aanschaf :+
  maandag 14 juli 2014 @ 22:58:04 #290
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142305162
Ik heb een caravela en vond dat echt een hoereding. Na een avond in de kast gelegd en nooit meer gedampt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:00:51 #291
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142305336
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:58 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb een caravela en vond dat echt een hoereding. Na een avond in de kast gelegd en nooit meer gedampt
Ach, het is het proberen waard. Zoveel kost het niet bij FT :+

Wat vond je er precies vervelend aan?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:03:33 #292
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142305498
Dat locksysteem is erg naar. Als ik dan een mech moet gebruiken, dan de nemesis. Echt een heerlijk ding.

Gebruik nu alleen de dna30 met erl en de itaste met taifun gs nog eigenlijk. De rest ligt in de kast, incluis drippers
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:09:16 #293
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142305818
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:03 schreef Catch22- het volgende:
Dat locksysteem is erg naar. Als ik dan een mech moet gebruiken, dan de nemesis. Echt een heerlijk ding.

Gebruik nu alleen de dna30 met erl en de itaste met taifun gs nog eigenlijk. De rest ligt in de kast, incluis drippers
De firebutton van mijn Nemesis gaat steeds langzaam los zitten. Ik moet hem elke 2 uur weer vastzetten -O-

Ik gebruik alleen mechs met de Magma. Tenminste, de afgelopen week. Ik gebruikte daarvoor de KFL en de Igo W/L. De eVic gebruik ik alleen om Ohms te meten en mijn Nautilus heb ik verkocht om iemand anders met de coil-ellende op te zadelen. En dan heb ik nog wat mechs en andere drippers staan die ik af en toe gebruik.
  maandag 14 juli 2014 @ 23:20:29 #294
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142306308
Hoe meet je dualcoils dan?

Ik heb ook teveel meuk. Maar allemaal clones . Nemesis, evic en trident uitgeleend. Heb drie mechs in de kast. Kfl, taifun gt , protank 2 en mini, tobh dripper (origineel) gebruik ik eigenlijk niet meer. Nouja, leuk om te hebben ~:)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:22:59 #295
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142306428
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:20 schreef Catch22- het volgende:
Hoe meet je dualcoils dan?

Ik heb ook teveel meuk. Maar allemaal clones . Nemesis, evic en trident uitgeleend. Heb drie mechs in de kast. Kfl, taifun gt , protank 2 en mini, tobh dripper (origineel) gebruik ik eigenlijk niet meer. Nouja, leuk om te hebben ~:)
Dat gaat gewoon automatisch, hoor. Hij meet wel, maar vuurt niet. Dus hij geeft prima aan dat het een 0.4 Ohm is, maar als je wilt vuren geeft hij een melding over kortsluiting.

Tobh is awesome _O_
  maandag 14 juli 2014 @ 23:24:29 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142306492
Ah oké. Nooit geprobeerd, heb een ohm meter van focalecig gehaald voor een tientje. Werkt toch het beste.

Tobh is chill idd, maar ik vind drippen teveel moeite
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:28:29 #297
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142306667
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:24 schreef Catch22- het volgende:
Ah oké. Nooit geprobeerd, heb een ohm meter van focalecig gehaald voor een tientje. Werkt toch het beste.

Tobh is chill idd, maar ik vind drippen teveel moeite
Ik ben wel van het veel damp, veel smaak. Dat bereik ik het beste met drippers, dus ik gebruik nu ten alle tijde de Magma. Ik hoop dat de Stillare ook zo goed gaat werken.
  maandag 14 juli 2014 @ 23:30:17 #298
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142306755
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:28 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Ik ben wel van het veel damp, veel smaak. Dat bereik ik het beste met drippers, dus ik gebruik nu ten alle tijde de Magma. Ik hoop dat de Stillare ook zo goed gaat werken.
de smaak is niet zo goed geen opzichte van de erl dat het de moeite loont imo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:50:50 #299
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_142307707
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

de smaak is niet zo goed geen opzichte van de erl dat het de moeite loont imo
Erl is vrij duur, maar het schijnt inderdaad te lonen.
Ik vind haar alleen bijzonder lelijk en ze past niet op de mods die ik hier heb.
  maandag 14 juli 2014 @ 23:54:33 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142307856
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:50 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Erl is vrij duur, maar het schijnt inderdaad te lonen.
Ik vind haar alleen bijzonder lelijk en ze past niet op de mods die ik hier heb.
erl is wel duur, maar dat zijn alle originele dingen :) ik vind het een mooi ding, strak een en licht. En alles draait lekker soepel inelkaar.

En dampt als een trein
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 14 juli 2014 @ 23:55:07 #301
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142307886
Ok
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')