abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 12:56:04 #126
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141148259
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Beetje prijzige frikadellen dan. :)
Paardenbiefstuk is iig een stuk goedkoper dan de beef van een koe.. :')

prima te eten overigens
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_141148295
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:54 schreef MissGump het volgende:

[..]

Een KWPNer kan ook echt wel toe met een gewoon stalletje. Maar goed, je zoekt redenen om het moeilijk te maken. Ik snap heel goed dat mannen op paardenmeisjes met die ideeen afknappen, maar dat heeft geen zak met de hobby zelf te maken.
Precies. Gewoon onnodig compliceren zodat de 'feiten' bij haar mening passen. Je kan best in zo'n situatie komen als stel, en of de hobby dan paarden is of wat anders doet eigenlijk vrij weinig ter zake. Je kan kijken of er iets aan te passen is, en beide partners zich daar goed bij voelen, en zo niet dan zou ik denken 'even goede vrienden, maar niet als partners meer'.

Maar goed, wat je al zei; dat is uiteraard veel te simpel voor Ouder1, het moet moeilijk, en dan vooral zodat de man inbindt en maar slikt dat het paard eigenlijk altijd blind voor hem gaat.

Je zou er een relatie mee hebben zeg :')
  maandag 16 juni 2014 @ 12:58:28 #128
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_141148353
Sommige kunnen goed neuken.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 13:00:22 #129
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141148411
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is heeeeeeeeeeeeeel erg leuk om met een dier samen te werken, om bezig te zijn met een gedeelde communicatie, om tot steeds verdere fijnheid te komen samen. Je verdiept je in het gedrag van dat dier, je verdiept je in de bio-mechanica. Je leert wat het dier op verschillende momenten nodig heeft, maakt het dapperder, sterker, slimmer.

Er komt best veel bij kijken en rijden hoeft niet, je kan ook grondwerk doen. Het zal je verbazen hoe leuk paarden dat vinden, aangezien ze elke keer weer komen aandraven als ik uit de auto stap(en nee, dat is niet voor eten, ze hebben gewoon hun eten in hun leefruimte, net als andere paarden en ruimte) denk ik dat het wel goed zit, het is dat ze geen duimen hadden, anders hadden ze soms hun eigen tuig aangedaan ;)
Vervang het woord paard door hond of kind in je verhaal. Wmb dezelfde belevenis.

Niet lullig bedoeld, maar die "band" kun je ook opbouwen met andere huisdieren.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:01:43 #130
37769 erodome
Zweefteef
pi_141148456
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik geloof je direct hoor :D Maar ik zeg toch nergens dat je het beestje 24/7 op stal moet laten? Ouder1 presenteert het alleen alsof er maar één mogelijkheid is, en dat is ALLES zelf doen, want anders kost het je honderden of duizenden euro's. En dát wordt door meerdere mensen tegengesproken, dat was meer mijn punt. Dat je juist in een relatie kan kijken of je de zorg deels kan uitbesteden (al dan niet tegen vergoeding).

Hoor je juist ook niet vaak dat bv. de zorg voor zo'n paard gedeeld wordt, en als tegenprestatie andere paardenmeisjes dan even een rondje op dat beest mogen karren ofzo? Er kan heus (als beide partijen dat willen) een oplossing voor zoiets gevonden worden, maar Ouder1 wil het zo zwart/wit mogelijk belichten, want de man moet zich maar naar de situatie schikken, niet zeiken, en als hij z'n vriendin vaker wil zien moet hij maar mee naar het paard :(
Nou, het is een feit dat het merendeel van de paarden op stal staat, zonder buitengang. Zeker in de randstad is het vrij lastig een buiten plek te vinden. Daarna is de groep stallen waar de paarden maar een uurtje of 2 buiten komen het grootst en dat is ook niet genoeg(kan je wel een keer een dagje over slaan als het moet, maar regelmatig overslaan is niet goed).

In de randstad met genoeg buitengang is duur, 900 euro vind ik overdreven, maar rond de 300 per maand is dan niet heel raar, dan zit je best goed. Die 300 zijn niet de enige kosten, afhankelijk van de stal waar je staat komt daar voer bij, bodembedekking, ontworming. De kosten die je eigenlijk altijd hebt zijn de hoefsmid, zeker elke 8 weken(soms vaker, hangt af van het paard en of er problemen zijn met de hoeven, 1 van mijn paarden heeft hard groeiende hoeven, die moet in het zomerseizoen elke 4 weken) en de entingen elk jaar. Dan is het hopen dat er niets misgaat, vee-arts is een hele stevige kostenpost namelijk.

Uitbesteden moet je maar willen, een goede verzorger vinden op hetzelfde niveau is helemaal niet zo heel simpel. Ik vind het prima als er een keer iemand rijd op mijn paarden, maar wel als ik erbij ben en niet in het vlak waarmee ik aan het werk ben. Gewoon even ontspannen rijden mag dus wel.
Ik heb mijn paarden niet gekocht om een ander ze te laten verzorgen.

Al met al heb ik nog meer dan zat tijd voor een relatie, dat kan heel prima naast een paard. Maar dat paard neemt wel een uur/2 uur per dag in. Zijn er nog vele uren over waarin prima wat geregeld kan worden.
Als je dan ook nog een partner hebt die geen hekel heeft aan jou hobby kan die ook af en toe mee en heb je zo ook meer tijd samen. Maar dat stukje mis ik compleet in dit verhaal, ik zie alleen maar mannen die niets met dat paard te maken willen hebben, dat maakt het gewoon lastig.

Zelfde met iemand die veel met voetbal bezig is, dan is het beter als de vrouw in kwestie voetbal ook leuk vindt, misschien niet in zo'n mate als hij, maar iig niet vervelend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:03:57 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_141148532
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat zou toch al een prima compromis zijn, als de situatie eerst was dat zo'n meisje daar 7 dagen per week rondhangt, en dat gaat terug naar 2 á 3, en dan nog keertje voor de lol ofzo, dan zit je al op 50% minder.
2 a 3 keer, daar betaal je dan tussen de 150-300 per maand voor + de bijkomende kosten...
Je gaat nooit ergens komen echt, alleen maar een beetje doelloos rondhobbelen, want alles wat je meer wil moet je toch voor trainen...

Nee, maar 2 a 3 keer per week naar de paarden zou voor mij geen optie zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:04:43 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_141148561
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar kan een doorsnee WPN-er niet tegen. Niet iedereen heeft een IJslander, een Fjord of een Fries.
Een kwpn-er kan heel prima niets doen mits genoeg ruimte, daarin zijn ze niet anders dan die fjorden.
Alleen is die fjord vaak wat makkelijker weer op te pakken mits je niet teveel vraagt.
pi_141148580
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom moet een paard überhaupt door iemand bereden worden. Ik moet er niet aan denken om vrijwillig zo'n over het paard getilde Klara op m'n rug te hebben. Dat beest kun je toch ook gewoon lekker in de weide laten rennen. Krijgt verder wel genoeg aandacht van andere mensen, die daar langs lopen. Maar goed, ik snap de paardenlogica als leek natuurlijk niet.
Dat is ook helemaal niet nodig. Een paard heeft beweging nodig. Een paard waar je niets meer mee wil, ook niet in de toekomst, kan je prima voor de rest van zijn leven alleen weidegang geven of door pennymeisjes laten longeren/berijden.

Een paard is echter geen auto. Een auto kan je maanden stilzetten zonder dat dat de rijeigenschappen beïnvloed. Ook als je hem uitleent zal dat de rijeigenschappen doorgaans niet beïnvloeden.
Een eigen paard kan je beter vergelijken met een sporter en bijvoorbeeld een hond.
Sporter omdat voor een sporter lange tijd niet sporten/trainen behoorlijk schadelijk is voor zijn prestaties terwijl een doorsnee mens door wat te fietsen en te wandelen (weidegang) al voldoende beweging krijgt. Combineer dat met bijvoorbeeld een hond; Je kan een hond voor het leven verpesten door hem een weekeinde achter te laten bij mensen die heel anders met je hond omgaan dan jij doet. Zo kunnen ze een hond in 1 weekeinde leren bedelen en jatten. Krijg je er nooit meer uit.

De aandacht die mensen die langs een weiland lopen aan paarden geven is vaker schadelijk dan behulpzaam.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:06:45 #134
37769 erodome
Zweefteef
pi_141148631
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:00 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Vervang het woord paard door hond of kind in je verhaal. Wmb dezelfde belevenis.

Niet lullig bedoeld, maar die "band" kun je ook opbouwen met andere huisdieren.
Zeg ik ergens van niet dan?

Maar er zit dus best wel veel in als je je daar mee bezig wil houden, wat wel aan de orde is als het je hobby is waar je dagelijks mee bezig wil zijn ;)
pi_141148666
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:21 schreef MissGump het volgende:
4/5 keer in de week is voldoende om redelijk mee te kunnen draaien in de hogere regionen van de amateursport. En sorry maar iemand die je kent je paard laten longeren leidt echt niet tot een afgestompte knol met bewegingsproblemen, tenzij hij dat al was.
Daarin verschillen we dan van mening. In mijn ervaring is longeren een zeer belangrijk onderdeel van de training en is de manier waarop je dat doet dus ook heel erg belangrijk. Zowel fysiek als mentaal.
pi_141148720
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarin verschillen we dan van mening. In mijn ervaring is longeren een zeer belangrijk onderdeel van de training en is de manier waarop je dat doet dus ook heel erg belangrijk. Zowel fysiek als mentaal.
Daarom laat je het ook doen door iemand die je kent.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_141148738
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Wel als je als partner op plaats 5 komt te staan.
Werk/school, huiswerk, paard. Dan staat vriendje op 4 of 3 ipv 3 of 2. Guttegut..
pi_141148784
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:51 schreef Bayora het volgende:
We wijken een beetje af van het onderwerp.
Het gaat niet om of het nut heeft om op een paard te gaan zitten en wat daar de lol van is.

Maar de combinatie van een paardenmeisje en een relatie.
OT: Ik zie hier op stal dat de paardenmeisjes dat goed weten te combineren. Zijn er een aantal met een drukke baan, paar anderen studeren (eentje elders), maar hun relatie lijdt er niet onder.

Ze gaan bijvoorbeeld rijden als hun partner sowieso al iets anders te doen heeft. Partner gaat mee, maar gaat tijdens het rijden een rondje hardlopen. Kinderen gaan mee om buiten te spelen en partner houdt toezicht.

En het allerbelangrijkste, het paard gaat niet ten allen tijden voor, want dat is nergens voor nodig onder andere door de manier van huisvesting. Alleen als het medisch is natuurlijk wel.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:11:19 #139
37769 erodome
Zweefteef
pi_141148785
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:09 schreef MissGump het volgende:

[..]

Daarom laat je het ook doen door iemand die je kent.
Ik ken niemand (met tijd daarvoor) die op hetzelfde niveau werkt als ik, degene met dat niveau hebben zelf al paarden.

Laat wel kinderen rijden op de paarden, maar dat is dus altijd onder begeleiding. Dan geef ik naast mijn eigen paarden verzorgen ook nog eens af en toe grondwerk les, dus die tijd komt er ook bij.
pi_141148813
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Daar heb jij het vooral over, meerdere mensen die ook (net als jij) uit ervaring spreken geven al aan dat er best te matigen is, maar jij blijft het doen voorkomen alsof het een fulltime baan is ( :') ) en er echt totaal geen andere opties zijn dan zelf die knol compleet te verzorgen en dergelijke.
Beetje zielig van je dit. Ik was het namelijk die aangaf dat de benodigde tijd enorm afhangt van de soort stalling en de service die ze daar verlenen.
pi_141148873
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Nee, dat valt niet mee kan ik uit ervaring zeggen.
Jij hebt ervaring met mij? Dit was een reactie op iemand die zei dat ik mijn vriendjes en kinders tekort deed, niet over de doorsnee paardeneigenaar.
pi_141148925
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:11 schreef Chai het volgende:

[..]

OT: Ik zie hier op stal dat de paardenmeisjes dat goed weten te combineren. Zijn er een aantal met een drukke baan, paar anderen studeren (eentje elders), maar hun relatie lijdt er niet onder.

Ze gaan bijvoorbeeld rijden als hun partner sowieso al iets anders te doen heeft. Partner gaat mee, maar gaat tijdens het rijden een rondje hardlopen. Kinderen gaan mee om buiten te spelen en partner houdt toezicht.

En het allerbelangrijkste, het paard gaat niet ten allen tijden voor, want dat is nergens voor nodig onder andere door de manier van huisvesting. Alleen als het medisch is natuurlijk wel.
Klopt.

En in sommige gevallen (mocht de vriend niet een enorme hekel hebben aan paarden) wil hij best een handje helpen als hij mee gaat. Hem wat uitleggen, het paard laten vast houden, verzorgen, misschien komt hij er achter dat de bezigheid best oké is en krijgt hij meer begrip voor alle tijd die iemand erin steekt.
pi_141149058
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:37 schreef Werkman het volgende:

[..]

Zal mij een rotzorg zijn welke hobby ze hebben, evenals hoe ze wel of niet functioneren in een relatie. (Toch mijn leeftijdscattegorie niet, gelukkig)
Het is wel een veel te vaak gegeven dat ze op hun 14e staan te stampen en te janken om een Pony maar als ze 16 zijn het dier ongeïnteresseerd en onverzorgd aan hun lot overlaten.
En al hun tijd aan het vriendje besteden waardoor ze ook nog eens hun opleiding niet halen/blijven zitten. Tja.. best lastig om je voldoende te verzetten tegen dat claimgedrag.
pi_141149113
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En al hun tijd aan het vriendje besteden waardoor ze ook nog eens hun opleiding niet halen/blijven zitten. Tja.. best lastig om je voldoende te verzetten tegen dat claimgedrag.
Dat is wel heel ernstig :')
Dan ben je verslaafd aan je vriendje.
pi_141149162
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef Loveless85 het volgende:
Ik neem aan dat zo'n paardenmeisje ook wel wat plezier uit de relatie haalt, en dan kan je samen kijken hoe je wat meer tijd voor elkaar krijgt.
Wat ik lees is dat die paardenmeisjes zelf prima tevreden zijn met de verdeling werk/school+huiswerk, paard en vriendje. Het is het vriendje dat klaagt dat hij tekort komt.
Nu zeg je hier wel dat je dat dan SAMEN moet oplossen maar blijkbaar is dat SAMEN dan dat ZIJ het moet oplossen.

Typisch mannengedrag.
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 13:23:41 #146
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141149184
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Zeg ik ergens van niet dan?

Maar er zit dus best wel veel in als je je daar mee bezig wil houden, wat wel aan de orde is als het je hobby is waar je dagelijks mee bezig wil zijn ;)
Jaja, passie is het woord. Ik doelde meer op de overdreven aanhankelijkheid die sommige mensen met dieren hebben. Lijkt me gewoon niet gezond. Teveel tijd, geld en moeite die men erin steekt. Ik zou het beter begrijpen als het om een gehandicapt kind gaat, want zoveel aandacht wordt er soms wel aan besteedt.

Ik zou never nooit niet mijn relatie op het spel zetten vanwege m'n hobby's, welke hobby dan ook. Dan ga ik nog liever vreemd. :')
pi_141149269
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:53 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Kansloze excersitie als de partner niks met paarden heeft.
Dat hoeft echt niet. Ik heb het prima kunnen combineren.
Een afstandsrelatie daarentegen niet :')
pi_141149430
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat ik lees is dat die paardenmeisjes zelf prima tevreden zijn met de verdeling werk/school+huiswerk, paard en vriendje. Het is het vriendje dat klaagt dat hij tekort komt.
Nu zeg je hier wel dat je dat dan SAMEN moet oplossen maar blijkbaar is dat SAMEN dan dat ZIJ het moet oplossen.

Typisch mannengedrag.
Welnee, wat is dat nou voor debiele generalisatie. Je hebt toch SAMEN een relatie, en als een van de partners aangeeft dat hij/zij zich ergens niet lekker bij voelt kan je toch kijken of je elkaar daarin tegemoet kan komen? Misschien zit dat er niet in, en dan kan je kijken of dat acceptabel is, en als uiterste misschien dan maar een punt achter de relatie zetten als het niet voldoende aansluit op elkaar.

Bij jou is het vooral slikken of stikken, en het vele malen gecompliceerder proberen te maken dan het is. Typisch vrouwengedrag.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:35:21 #149
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_141149593
ik dacht dat dit een foto topic zou zijn. ;(
  maandag 16 juni 2014 @ 13:41:19 #150
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_141149816
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:26 schreef Bayora het volgende:

[..]

Dat hoeft echt niet. Ik heb het prima kunnen combineren.
Een afstandsrelatie daarentegen niet :')
Het is toch juist fijn :P als een vrouw een hobbie heeft. Ik snap niet dat veel mannen hier een probleem mee hebben kennelijk. Die heb je als man toch ook? Wanneer zij naar de paarden is doe je als man jouw ding en daarnaast doe je ook dingen samen :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')