abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141146936
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus zal je dat eromheen moeten plannen en je vriendje zal dat moeten accepteren. Eerst werk/school/huiswerk, dan paard en dan pas vriendje. Maar het lijkt alsof die verliefde puberjongens elke dag van de week minimaal een uur of drie aandacht nodig hebben.. zelfs tijdens haar tentamens/examens en zo. Met een paardenmeisje (met eigen paard/pony) zal hij gewoon moeten beseffen dat hij doordeweeks dan mee naar dat paard moet of moet accepteren dat de relatie zich vooral in het weekeinde afspeelt.
Natuurlijk :') ! Je moet maar accepteren dat je op plaats 4 of 5 komt. Kijk, op die leeftijd zal school/studie en een bijbaantje ook heus belangrijk zijn. Maar het is toch klinkklare onzin dat je als jongen maar moet pikken dat zo'n paard dan ook nog ALTIJD (daar zit vooral de crux hé) voorgaat. Meegaan of opzouten :') Kom toch op. Dat zou andersom een jongen eens moeten zeggen; 'ja op zondag ga ik altijd naar de lokale VV, je kan lekker mee of anders zie je me dan niet'.

Moet je eens kijken wat een drama die prinsesjes dan schoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 12:16:52 ]
pi_141146937
Door deze reacties krijg ik bijna nog een hekel paardenmeisjes, terwijl ik er altijd een geweest ben :')

Maar wat oa loveless en chai zeggen, het ligt er aan hoe het paardenmeisje er mee om gaat. Een paard kan prima een dagje of meerdere daagjes alleen als ze gewoon lekker op de wei staat anderen en door iemand gevoerd wordt. Het gaat er om hoe je met je hobby om gaat, niet wat die hobby is.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_141146946
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen heeft niemand er last van als hij eens een wedstrijd op tv overslaat en een paard wel als hij een hele dag op stal moet staan zonder voer.

[..]

Ik heb zelf paarden gehad (was toen al wel wat ouder) maar als je fulltime werkt of studeert én een paard hebt dan slokt dat paard wel een groot deel van je tijd op. Afhankelijk ook van de hoeveelheid zorg die de stalling verleent, het type paard, weidegang en/of stal en de plaats waar je paard staat (bij huis of verder weg).
In het ergste geval heb je een paard in een stalling verderop zonder weidegang en zonder verzorging door de stalling. Dan moet je toch wel uitgaan van zo'n 2 tot 2,5 uur per dag bij je paard zijn. Naast uiteraard de extra uren bij ziekte en hoefverzorging.
Na je werk uit eten en daarna de avond stappen is dan niet mogelijk en dat kan een vriendje idd kut vinden.
Dat is gewoon niet handig en imo is je paard dan veel te afhankelijk van jou. Tenzij het je enige prioriteit is in je hele leven en je bijv. topsport ambieert. Als je studeert en je hebt weinig geld en weinig tijd voor dagelijkse verzorging zet je je paard op een plek met goede weidegang en een schuilstalletje.
quote:
In het beste geval heb je een stalling met dagelijkse weidegang en volledige dagelijkse verzorging (voeren, mesten en weidegang) door de stalling. Dan kan je best een dag per week overslaan en in bijzondere gevallen zelfs twee (niet aaneengesloten). Per dag is een uur dan ruim voldoende om te rijden alleen. Dat is echter behoorlijk prijzig en in mijn tijd was je dan al snel ¤900.- p.m. kwijt aan zo'n stalling.
Alleen op hoog amateurniveau is 5/6x per week fanatiek rijden echt noodzakelijk. Anders is 3/4x per week voldoende en evt. laten longeren door een stalgenootje.

En 900!? Hier heb je dat voor 180.
pi_141146951
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:57 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En dat kan prima zonder eigenaar. Om een stal uit te mesten en een paard eten te geven hoef je geen eigenaar te zijn, om dat beest behoorlijk te longeren hoef je geen eigenaar te zijn en zelfs rijden hoef je niet per se zelf te doen. En als je dat al wel per se wilt, kun je met een uur per dag klaar zijn, geef je 'm wanneer je tijd over hebt wat meer aandacht en beweging.
Punt daarbij is dat vriendje dan geen genoegen neemt met één doordeweekse avond fulltime aandacht. Wanneer heb je dan wel tijd voor je paard?
Overigens neem je dat longeren en rijden niet erg serieus als je denkt dat het niet uitmaakt wie dat doet. Je kunt eigen paarden niet vergelijken met manage paarden, zeker niet als je iets wilt bereiken met je paard en niet wilt eindigen met een botte afgestompte knol met bewegingsproblemen.
pi_141147007
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Chai het volgende:
En 900!? Hier heb je dat voor 180.
Ouder1 past graag de feiten aan zodat ze bij haar mening passen, zie ook het gedeelte over dat 'de man' dan ook wel jaloers op eventuele kinderen zal zijn/worden :')
pi_141147018
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

zeker niet als je iets wilt bereiken met je paard en niet wilt eindigen met een botte afgestompte knol met bewegingsproblemen.
Kunnen wel mooie frikadellen van gedraaid worden.
pi_141147042
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Kunnen wel mooie frikadellen van gedraaid worden.
Die dan weer genuttigd kan worden tijdens een potje voetbal, terwijl die knolsnol een lekker koud pilsje voor je haalt
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 12:19:03 #83
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141147050
Waarom moet een paard überhaupt door iemand bereden worden. Ik moet er niet aan denken om vrijwillig zo'n over het paard getilde Klara op m'n rug te hebben. Dat beest kun je toch ook gewoon lekker in de weide laten rennen. Krijgt verder wel genoeg aandacht van andere mensen, die daar langs lopen. Maar goed, ik snap de paardenlogica als leek natuurlijk niet.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_141147098
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Punt daarbij is dat vriendje dan geen genoegen neemt met één doordeweekse avond fulltime aandacht. Wanneer heb je dan wel tijd voor je paard?
Overigens neem je dat longeren en rijden niet erg serieus als je denkt dat het niet uitmaakt wie dat doet. Je kunt eigen paarden niet vergelijken met manage paarden, zeker niet als je iets wilt bereiken met je paard en niet wilt eindigen met een botte afgestompte knol met bewegingsproblemen.
4/5 keer in de week is voldoende om redelijk mee te kunnen draaien in de hogere regionen van de amateursport. En sorry maar iemand die je kent je paard laten longeren leidt echt niet tot een afgestompte knol met bewegingsproblemen, tenzij hij dat al was.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_141147100
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:59 schreef Silenus het volgende:
Zou een mooie boel worden, dus paardenmeisjes kunnen NOOIT op vakantie? Of een dagje ziek worden? Gaat dat paard dan meteen ook de pijp uit?
Nee, doorgaans worden er dan op de stalling afspraken gemaakt. Wel gaat dat ten koste van een optimale verzorging. Bij de stallingen zonder weidegang die ik ken werden de paarden van de mensen die op vakantie waren dan in groepjes een uurtje losgelaten in de bak. Dan hebben ze een beetje beweging maar dat kan je niet vergelijken met een training of een plezierritje.

Vergelijk het met je werk. Als jij ziek bent of op vakantie is er echt geen man overboord, als jij echter stelselmatig niet op komt dagen krijg je toch problemen.

En dat stelselmatig hebben we het hier over. Een relatie heb je niet zo vier maal per jaar een dagje.
pi_141147132
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:21 schreef Ouder1 het volgende:
Een relatie heb je niet zo vier maal per jaar een dagje.
Wel als je als partner op plaats 5 komt te staan.
pi_141147177
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Verklaart een hoop
Valt wel mee hoor. Het was toen ook mijn werk dus mijn kinderen, familie en vriendenkring had er weinig last van. :)
pi_141147202
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, doorgaans worden er dan op de stalling afspraken gemaakt. Wel gaat dat ten koste van een optimale verzorging. Bij de stallingen zonder weidegang die ik ken werden de paarden van de mensen die op vakantie waren dan in groepjes een uurtje losgelaten in de bak. Dan hebben ze een beetje beweging maar dat kan je niet vergelijken met een training of een plezierritje.

Vergelijk het met je werk. Als jij ziek bent of op vakantie is er echt geen man overboord, als jij echter stelselmatig niet op komt dagen krijg je toch problemen.

En dat stelselmatig hebben we het hier over. Een relatie heb je niet zo vier maal per jaar een dagje.
Daar heb jij het vooral over, meerdere mensen die ook (net als jij) uit ervaring spreken geven al aan dat er best te matigen is, maar jij blijft het doen voorkomen alsof het een fulltime baan is ( :') ) en er echt totaal geen andere opties zijn dan zelf die knol compleet te verzorgen en dergelijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 12:27:32 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 12:24:35 #89
269400 Djieluh
Flagged For Awesome
pi_141147208
Geen problemen mee, zolang ze maar meer op mij zit dan op haar paard :+
pi_141147213
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Het was toen ook mijn werk dus mijn kinderen, familie en vriendenkring had er weinig last van. :)
Nee, dat valt niet mee kan ik uit ervaring zeggen.
pi_141147251
Ik had mijn vriend gedumpt voor een paard.

_O_
pi_141147304
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ouder1 past graag de feiten aan zodat ze bij haar mening passen, zie ook het gedeelte over dat 'de man' dan ook wel jaloers op eventuele kinderen zal zijn/worden :')
In de randstad kan dat best hoor, daar is weidegang het hele jaar door heel lastig door de beperkte ruimte en nattere ondergrond die gauw vertrapt wordt.

Maar ik lees net dat ze het niet over de stad heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom moet een paard überhaupt door iemand bereden worden. Ik moet er niet aan denken om vrijwillig zo'n over het paard getilde Klara op m'n rug te hebben. Dat beest kun je toch ook gewoon lekker in de weide laten rennen. Krijgt verder wel genoeg aandacht van andere mensen, die daar langs lopen. Maar goed, ik snap de paardenlogica als leek natuurlijk niet.
Een paard wat als doel heeft bereden te worden heeft in bepaalde mate training nodig anders is de kans op blessures groot. En in Nederland is het lastig om met enkel weidegang en stalling voldoende voeding en beweging te geven door de natuurlijke omstandigheden en beperkte ruimte.

Je kan je paard wel gewoon 24/7 buiten laten staan en er enkel naar kijken in de juiste omgeving hoor, maar daar is zo'n dier een beetje te duur voor.
pi_141147350
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:13 schreef Silenus het volgende:
Ja, net zoals die verliefde pubermeisjes zullen moeten accepteren dat een jongen gewoon van 18u tot 1.45u naar het WK kijkt elke dag.
En dan begint te janken dat zij daarna bij haar paard zit. :)
pi_141147383
Als een paardenmeisje een eigenpaard heeft, en ze beoefend de sport, dan is ze daar zo'n 4 á 5 dagen in de week mee bezig. Een paard kost enorm veel tijd. (Om dan nog maar over geld te zwijgen). Het is een passie, sport, hobby en vaak een lifestyle.

Zoals een jongen 2 keer in de week voetbal training heeft, op zaterdag een wedstrijd en op zondag naar de eredivisie kijkt. Je moet het maar kunnen combineren. In de ene relatie pakt dat goed uit en in de andere niet.

De opmerkingen "ik snap niet wat er leuk aan is om op de rug van een paard te hobbelen": zo snappen veel paardenmeisjes niet wat er leuk is om achter een bal aan te rennen.

:)
  maandag 16 juni 2014 @ 12:32:11 #95
38972 Pasl2001
Yoghurtlul!
pi_141147416
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus zal je dat eromheen moeten plannen en je vriendje zal dat moeten accepteren. Eerst werk/school/huiswerk, dan paard en dan pas vriendje. Maar het lijkt alsof die verliefde puberjongens elke dag van de week minimaal een uur of drie aandacht nodig hebben.. zelfs tijdens haar tentamens/examens en zo. Met een paardenmeisje (met eigen paard/pony) zal hij gewoon moeten beseffen dat hij doordeweeks dan mee naar dat paard moet of moet accepteren dat de relatie zich vooral in het weekeinde afspeelt.
Zie hier: paardenmeisjes zijn grote egoïsten. Alles gaat voor HUN plezier en moet wijken, want het paardje is zooo zielig als deze door een ander wordt 'uitgelaten'. Ik ben 12 jaar samen geweest, waarvan 7,5 jaar getrouwd met een paardenmeisje die een eigen bedrijf heeft, om 6 uur thuis kwam, ging eten en vervolgens vaak tot kwart over 10 weg was om daarna nog wat administratie te doen. Ik heb wel degelijk beseft dat ik met een paardenmeisje had en heb dat altijd geaccepteerd, maar dat je paardenmeisje bent is en blijft geen excuus om je relatie te verwaarlozen en op de laatste plaats te zetten. Dat is simpelweg de behoeften van je partner ontkennen en heeft niets met jaloerse puberjongens te maken!
pi_141147417
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:56 schreef Chai het volgende:

[..]

In Nederland hebben de meeste mensen hun paard op een pensionstal staan waar gevoerd wordt en het paard niet volledig afhankelijk is van de eigenaar wat verzorging betreft.
In nederland staan de meeste paarden toch nogsteeds op stal en hebben ze wel degelijk dagelijkse beweging nodig. Ik weet dat sommige het niet doen, maar dat noem ik ronduit dierenmishandeling.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141147429
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:14 schreef Sarasi het volgende:
Punt: het is een keuze om een obsessief paardenwicht te zijn. Het hebben van een paard valt prima te combineren met een normaal spciaal leven en een relatie, als je er maar wat moeite en geld voor over hebt. Maar als je dat niet hebt moet je aan een van beiden domweg niet beginnen, dan is het of een paard of een sociaal leven.
Punt; Dan is ze niet obsessief maar vertoont verantwoordelijk gedrag. En niet iedereen kan ¤1000.- aan een hobby uitgeven, is een aardig bedrag namelijk. Gaat hij dat dan betalen? Het is tenslotte om hém meer aandacht te kunnen geven.

BTW Ik vind de stelling dat je dan geen relatie kunt hebben wat kort door de bocht. Is het echt 100% noodzakelijk dat je 7 dagen in de week tijd hebt voor je relatie? Ik zie mijn vriend ook alleen in het weekeinde en dat gaat prima.
pi_141147483
Het nadeel van deze dames is dat ze vaak (gaan) lijken op hun/een paard, zoek de verschillen:

Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_141147502
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:34 schreef H.FR het volgende:
Het nadeel van deze dames is dat ze vaak (gaan) lijken op hun/een paard, zoek de verschillen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Even lachen allemaal..
pi_141147517
Paardenmeisjes zijn vooral leuk als je zelf ook een (dure) hobby hebt die veel tijd in neemt. Dan is het wederzijds begrip wat beter. Maar goed, genoeg mannen die liever geen vriendin hebben die hen continue op de lip zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')