abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2014 @ 12:36:32 #101
37769 erodome
Zweefteef
pi_141147535
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:59 schreef Silenus het volgende:

[..]

Zou een mooie boel worden, dus paardenmeisjes kunnen NOOIT op vakantie? Of een dagje ziek worden? Gaat dat paard dan meteen ook de pijp uit?

Het gaat niet om 'jaloers op het paard' en weet ik wat voor psychologische analyses met betrekking tot kinderen je er allemaal aanhangt, het gaat gewoon om het suffe gedrag en de obsessie van zo'n paardenmeisje.
Dan moet er wat geregeld worden, dat iemand anders de verzorging doet.

Persoonlijk ga ik op paardenvakantie's, dan neem ik ze dus gewoon mee, ben ik ziek dan verzorgt mijn man ze(of een goede vriendin), ze staan gelukkig niet in een stal, dus voor de broodnodige normale beweging hoeft het dan niet. Dat zou ik ook erg naar vinden, ben hard bezig met een liberty team, ik wil geen mensen die met mijn paarden werken die dat niet precies doen zoals ik dat doe. Werk daar erg hard aan en iemand die wat fout doet kan me zo heel wat stappen terug gooien.

En wat er suf aan is zou ik niet weten, met ze bezig zijn is erg actief, daarnaast kan je nog zat andere dingen doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141147546
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:35 schreef Bayora het volgende:

[..]

Even lachen allemaal..
Ik vind er anders niets grappigs aan.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_141147576
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:16 schreef Chai het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met paardenmeisjes?

Vaak wordt er geklaagd dat vrouwen geen echte hobby of interesse hebben, maar als ze er een hebben dan is het blijkbaar weer niet goed?
Zal mij een rotzorg zijn welke hobby ze hebben, evenals hoe ze wel of niet functioneren in een relatie. (Toch mijn leeftijdscattegorie niet, gelukkig)
Het is wel een veel te vaak gegeven dat ze op hun 14e staan te stampen en te janken om een Pony maar als ze 16 zijn het dier ongeïnteresseerd en onverzorgd aan hun lot overlaten.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:39:45 #104
37769 erodome
Zweefteef
pi_141147648
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen heeft niemand er last van als hij eens een wedstrijd op tv overslaat en een paard wel als hij een hele dag op stal moet staan zonder voer.

[..]

Ik heb zelf paarden gehad (was toen al wel wat ouder) maar als je fulltime werkt of studeert én een paard hebt dan slokt dat paard wel een groot deel van je tijd op. Afhankelijk ook van de hoeveelheid zorg die de stalling verleent, het type paard, weidegang en/of stal en de plaats waar je paard staat (bij huis of verder weg).
In het ergste geval heb je een paard in een stalling verderop zonder weidegang en zonder verzorging door de stalling. Dan moet je toch wel uitgaan van zo'n 2 tot 2,5 uur per dag bij je paard zijn. Naast uiteraard de extra uren bij ziekte en hoefverzorging.
Na je werk uit eten en daarna de avond stappen is dan niet mogelijk en dat kan een vriendje idd kut vinden.

In het beste geval heb je een stalling met dagelijkse weidegang en volledige dagelijkse verzorging (voeren, mesten en weidegang) door de stalling. Dan kan je best een dag per week overslaan en in bijzondere gevallen zelfs twee (niet aaneengesloten). Per dag is een uur dan ruim voldoende om te rijden alleen. Dat is echter behoorlijk prijzig en in mijn tijd was je dan al snel ¤900.- p.m. kwijt aan zo'n stalling.
900 euro, je overdrijft mateloos.... De duurste die ik ken kost 450 euro per maand per paard en daar zit alles bij op en aan, echt super luxe, met solarium voor de paarden e.d.
Ik ben zelf een heel stuk minder kwijt aan lekker buiten staan in een pp, zo'n 150 per maand per paard.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_141147664
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Punt; Dan is ze niet obsessief maar vertoont verantwoordelijk gedrag. En niet iedereen kan ¤1000.- aan een hobby uitgeven, is een aardig bedrag namelijk. Gaat hij dat dan betalen? Het is tenslotte om hém meer aandacht te kunnen geven.

BTW Ik vind de stelling dat je dan geen relatie kunt hebben wat kort door de bocht. Is het echt 100% noodzakelijk dat je 7 dagen in de week tijd hebt voor je relatie? Ik zie mijn vriend ook alleen in het weekeinde en dat gaat prima.
Kom op zeg, jezus wat zwart/wit en 'HIJ WIL HET DUS HIJ MOET HET MAAR REGELEN'.

Ik neem aan dat zo'n paardenmeisje ook wel wat plezier uit de relatie haalt, en dan kan je samen kijken hoe je wat meer tijd voor elkaar krijgt. Over het algemeen moet je dan inderdaad wat dingen laten of anders inrichten, maar omdat 'de man' in dit verhaal aangeeft dat hij t niet relaxed vindt moet hij het maar organiseren en vooral bekostigen? :')

Hou toch op zeg, zeker ook met dat hele slikken of stikken gebeuren. Je moet als man dan toch ook gewoon kunnen zeggen 'Prima, als jij zoveel tijd wil (blijven) besteden aan je paard, maar daar pas ik voor :W '. Maar dat komt in jouw scenario niet voor volgens mij? Daar is het óf slikken en niet zeiken, óf faciliteren dat het anders gaat, als het wellicht de goedkeuring van die paardenpijpert kan wegdragen :')
pi_141147678
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:39 schreef erodome het volgende:

[..]

900 euro, je overdrijft mateloos.... De duurste die ik ken kost 450 euro per maand per paard en daar zit alles bij op en aan, echt super luxe, met solarium voor de paarden e.d.
Ik ben zelf een heel stuk minder kwijt aan lekker buiten staan in een pp, zo'n 150 per maand per paard.
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ouder1 past graag de feiten aan zodat ze bij haar mening passen, zie ook het gedeelte over dat 'de man' dan ook wel jaloers op eventuele kinderen zal zijn/worden :')

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 12:40:48 ]
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 12:41:47 #107
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141147712
En dat dier vraagt er ook om bereden te worden. Ik weet het niet maar het zal wel aan mij liggen.. :')

Dat doel alleen al. Ik snap uit historisch oogpunt dat we paarden ooit nodig hadden om spullen te verkassen en mensen te vervoeren, maar tegenwoordig hebben we auto's en vrachtwagens. Om die beesten te houden enkel ter ondersteuning van het menselijk vermaak, vind ik een beetje typisch maar dit is meer mijn persoonlijke kijk op het houden van die dieren. Ik zie het leuke en praktisch nut er gewoon niet van in.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 16 juni 2014 @ 12:42:14 #108
37769 erodome
Zweefteef
pi_141147729
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat laatste blijf je ook maar herhalen, maar dat is ook helemaal geen feit. Er zijn (van wat ik hier uit dit topic begrijp) zat stallen die best je paard willen voeren of z'n stal schoon houden. Je zou ook zoiets als compromis kunnen kiezen op het moment dat je een relatie krijgt, en je vriend het niet leuk vindt als je (naast bv. een drukke baan) nog 2 uur per dag kwijt bent aan je paard.
Een paard op stal laten staan is dierenmishandeling. Een paard is wat we een bewegingsdier noemen, ze hebben bv wat ze noemen het hoefmechanisme, door het uitzetten en intrekken van de hoef bij het lopen wordt bloed rondgepompt in het been. Hun spijsvertering is op bewegen ingericht, van nature lopen ze vele kilometers per dag, ze hebben echt beweging nodig.

Ze op stal opsluiten en te weinig bewegen kan vele problemen veroorzaken, van een explosief paard zodra je hem wel weer beweging wil geven tot vele stalondeugden en medische problemen.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:44:55 #109
37769 erodome
Zweefteef
pi_141147827
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom moet een paard überhaupt door iemand bereden worden. Ik moet er niet aan denken om vrijwillig zo'n over het paard getilde Klara op m'n rug te hebben. Dat beest kun je toch ook gewoon lekker in de weide laten rennen. Krijgt verder wel genoeg aandacht van andere mensen, die daar langs lopen. Maar goed, ik snap de paardenlogica als leek natuurlijk niet.
Waarom zou je dan een paard hebben? Om er af en toe even naar te kijken? Weet je wel wat zo'n beest kost?
pi_141147828
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Een paard op stal laten staan is dierenmishandeling. Een paard is wat we een bewegingsdier noemen, ze hebben bv wat ze noemen het hoefmechanisme, door het uitzetten en intrekken van de hoef bij het lopen wordt bloed rondgepompt in het been. Hun spijsvertering is op bewegen ingericht, van nature lopen ze vele kilometers per dag, ze hebben echt beweging nodig.

Ze op stal opsluiten en te weinig bewegen kan vele problemen veroorzaken, van een explosief paard zodra je hem wel weer beweging wil geven tot vele stalondeugden en medische problemen.
Ik geloof je direct hoor :D Maar ik zeg toch nergens dat je het beestje 24/7 op stal moet laten? Ouder1 presenteert het alleen alsof er maar één mogelijkheid is, en dat is ALLES zelf doen, want anders kost het je honderden of duizenden euro's. En dát wordt door meerdere mensen tegengesproken, dat was meer mijn punt. Dat je juist in een relatie kan kijken of je de zorg deels kan uitbesteden (al dan niet tegen vergoeding).

Hoor je juist ook niet vaak dat bv. de zorg voor zo'n paard gedeeld wordt, en als tegenprestatie andere paardenmeisjes dan even een rondje op dat beest mogen karren ofzo? Er kan heus (als beide partijen dat willen) een oplossing voor zoiets gevonden worden, maar Ouder1 wil het zo zwart/wit mogelijk belichten, want de man moet zich maar naar de situatie schikken, niet zeiken, en als hij z'n vriendin vaker wil zien moet hij maar mee naar het paard :(
pi_141147849
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Natuurlijk :') ! Je moet maar accepteren dat je op plaats 4 of 5 komt. Kijk, op die leeftijd zal school/studie en een bijbaantje ook heus belangrijk zijn. Maar het is toch klinkklare onzin dat je als jongen maar moet pikken dat zo'n paard dan ook nog ALTIJD (daar zit vooral de crux hé) voorgaat. Meegaan of opzouten :') Kom toch op. Dat zou andersom een jongen eens moeten zeggen; 'ja op zondag ga ik altijd naar de lokale VV, je kan lekker mee of anders zie je me dan niet'.

Moet je eens kijken wat een drama die prinsesjes dan schoppen.
Verschil blijft de afhankelijkheid van dat paard, de verantwoording van dat meisje. Dat kan je niet vergelijken met een VV of stappen met zijn vrienden.
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 12:47:19 #112
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141147930
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom zou je dan een paard willen hebben?
Precies!
pi_141147954
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef MissGump het volgende:
Door deze reacties krijg ik bijna nog een hekel paardenmeisjes, terwijl ik er altijd een geweest ben :')

Maar wat oa loveless en chai zeggen, het ligt er aan hoe het paardenmeisje er mee om gaat. Een paard kan prima een dagje of meerdere daagjes alleen als ze gewoon lekker op de wei staat anderen en door iemand gevoerd wordt. Het gaat er om hoe je met je hobby om gaat, niet wat die hobby is.
Een keer idd. Alleen gaat zo'n klagend vriendje niet akkoord met 'een keer' maar zal verwachten/eisen dat het eerder 'een keer' naar dat paard gaan wordt.

Kijk, als hij een feest geeft voor zijn verjaardag dan kan ze best wat regelen maar om zulke gevallen gaat het hier niet. Het gaat om doodgewone doordeweekse dagen, elke week weer, elke dag weer.
pi_141147958
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik geloof je direct hoor :D Maar ik zeg toch nergens dat je het beestje 24/7 op stal moet laten? Ouder1 presenteert het alleen alsof er maar één mogelijkheid is, en dat is ALLES zelf doen, want anders kost het je honderden of duizenden euro's. En dát wordt door meerdere mensen tegengesproken, dat was meer mijn punt. Dat je juist in een relatie kan kijken of je de zorg deels kan uitbesteden (al dan niet tegen vergoeding).

Hoor je juist ook niet vaak dat bv. de zorg voor zo'n paard gedeeld wordt, en als tegenprestatie andere paardenmeisjes dan even een rondje op dat beest mogen karren ofzo? Er kan heus (als beide partijen dat willen) een oplossing voor zoiets gevonden worden, maar Ouder1 wil het zo zwart/wit mogelijk belichten, want de man moet zich maar naar de situatie schikken, niet zeiken, en als hij z'n vriendin vaker wil zien moet hij maar mee naar het paard :(
Nee hoor 24/7 op de juiste manier gehuisvest hoef je er niks mee te doen . Maar als je er af en toe op wilt rijden is regelmatige training(2/3x p/w is dan voldoende) wel beter.
pi_141147963
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Verschil blijft de afhankelijkheid van dat paard, de verantwoording van dat meisje. Dat kan je niet vergelijken met een VV of stappen met zijn vrienden.
Nogmaals, vrijwel ieder paardenmeisje in dit topic roept dat daar best oplossingen voor zijn, maar die wil jij niet horen. En je doet alle andere hobbies direct even af als bijzaak, terwijl dat voor iemand wellicht ook best van erg groot belang kan zijn, ook al is er niet direct een (ander) levend wezen van je afhankelijk.

Want ja, zo'n paard MOET je echt IEDERE dag HOOGSTPERSOONLIJK zelf verzorgen, maar zo'n voetbalwedstrijdje/training... ach... die sla je toch zo even een keer over?

:')
pi_141147998
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:48 schreef Chai het volgende:

[..]

Nee hoor 24/7 op de juiste manier gehuisvest hoef je er niks mee te doen . Maar als je er af en toe op wilt rijden is regelmatige training(2/3x p/w is dan voldoende) wel beter.
Dat zou toch al een prima compromis zijn, als de situatie eerst was dat zo'n meisje daar 7 dagen per week rondhangt, en dat gaat terug naar 2 á 3, en dan nog keertje voor de lol ofzo, dan zit je al op 50% minder.
pi_141148010
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Chai het volgende:
Als je studeert en je hebt weinig geld en weinig tijd voor dagelijkse verzorging zet je je paard op een plek met goede weidegang en een schuilstalletje.
Daar kan een doorsnee WPN-er niet tegen. Niet iedereen heeft een IJslander, een Fjord of een Fries.
pi_141148067
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar kan een doorsnee WPN-er niet tegen. Niet iedereen heeft een IJslander, een Fjord of een Fries.
Heb er hier 4 staan die daar prima tegen kunnen.

Niet iedereen heeft weerstandloze paarden die nergens tegen kunnen doordat ze zoveel op stal staan.
pi_141148069
We wijken een beetje af van het onderwerp.
Het gaat niet om of het nut heeft om op een paard te gaan zitten en wat daar de lol van is.

Maar de combinatie van een paardenmeisje en een relatie.
  Redactie Games maandag 16 juni 2014 @ 12:53:02 #120
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_141148132
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:51 schreef Bayora het volgende:

Maar de combinatie van een paardenmeisje en een relatie.
Kansloze excersitie als de partner niks met paarden heeft.
pi_141148151
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef Chai het volgende:
En 900!? Hier heb je dat voor 180.
Dat is wel heel bijzonder en daar red je dat echt niet mee hier.
Wij vroegen hier 10 jaar geleden al ¤165.- p.m. voor weidegang zonder stal of afdak en zonder verzorging.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:53:28 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_141148157
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
En dat dier vraagt er ook om bereden te worden. Ik weet het niet maar het zal wel aan mij liggen.. :')

Dat doel alleen al. Ik snap uit historisch oogpunt dat we paarden ooit nodig hadden om spullen te verkassen en mensen te vervoeren, maar tegenwoordig hebben we auto's en vrachtwagens. Om die beesten te houden enkel ter ondersteuning van het menselijk vermaak, vind ik een beetje typisch maar dit is meer mijn persoonlijke kijk op het houden van die dieren. Ik zie het leuke en praktisch nut er gewoon niet van in.
Het is heeeeeeeeeeeeeel erg leuk om met een dier samen te werken, om bezig te zijn met een gedeelde communicatie, om tot steeds verdere fijnheid te komen samen. Je verdiept je in het gedrag van dat dier, je verdiept je in de bio-mechanica. Je leert wat het dier op verschillende momenten nodig heeft, maakt het dapperder, sterker, slimmer.

Er komt best veel bij kijken en rijden hoeft niet, je kan ook grondwerk doen. Het zal je verbazen hoe leuk paarden dat vinden, aangezien ze elke keer weer komen aandraven als ik uit de auto stap(en nee, dat is niet voor eten, ze hebben gewoon hun eten in hun leefruimte, net als andere paarden en ruimte) denk ik dat het wel goed zit, het is dat ze geen duimen hadden, anders hadden ze soms hun eigen tuig aangedaan ;)
pi_141148176
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een KWPNer kan ook echt wel toe met een gewoon stalletje. Maar goed, je zoekt redenen om het moeilijk te maken. Ik snap heel goed dat mannen op paardenmeisjes met die ideeen afknappen, maar dat heeft geen zak met de hobby zelf te maken.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_141148185
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Kunnen wel mooie frikadellen van gedraaid worden.
Beetje prijzige frikadellen dan. :)
pi_141148211
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Beetje prijzige frikadellen dan. :)
Dan zullen ze lekker smaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')