En dan daar zo mee te koop lopen.quote:
Bij Canvas kijken ze geen wedstrijd, ze kijken een matsjquote:Op maandag 16 juni 2014 00:18 schreef Paul het volgende:
[..]
En dan daar zo mee te koop lopen.
Ja hierboven zie je zo'n voorbeeld.
Ook veel mensen doen zo zegggen van:
Hee weetje ik kijk alle wedstrijden op BBC
Bedankt Hansquote:Op maandag 16 juni 2014 00:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja, inderdaadquote:Op maandag 16 juni 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bij Canvas kijken ze geen wedstrijd, ze kijken een matsj
En bij de NOS heet Fred Fredstj.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bij Canvas kijken ze geen wedstrijd, ze kijken een matsj
En bij Zwitserland speeltquote:Op maandag 16 juni 2014 00:20 schreef Nober het volgende:
BBC
Sporza
Nos
[..]
En bij de NOS heet Fred Fredstj.
quote:Op maandag 16 juni 2014 00:19 schreef OverRated het volgende:
Wat wil je met commentatoren als Arno Vermeulen bij de NOS
Ja, het is Nederlandse televisiequote:Op maandag 16 juni 2014 00:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Moet elke naam van een speler op de Hollandse wijze uitgesproken worden?
Ja of pas een naam als De Vrij ook aan en zeg De Vrijtsj. Op de Belg hadden ze het over Marceloe.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Puik plan, alles op de Portugese manier uitsprekenquote:Op maandag 16 juni 2014 00:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja of pas een naam als De Vrij ook aan en zeg De Vrijtsj. Op de Belg hadden ze het over Marceloe.
Frank Raes is dan ook absoluut geen referentie. Zwakste commentator bij Sporza.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja of pas een naam als De Vrij ook aan en zeg De Vrijtsj. Op de Belg hadden ze het over Marceloe.
Duhhh Grueter is de beste NOS commentator van dit momentquote:Op maandag 16 juni 2014 00:52 schreef wolfrolf het volgende:
Paul.
Wil jij zeggen dat Grueter beter commentaar geeft dan de Belg?
Kongoeloequote:Op maandag 16 juni 2014 00:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Puik plan, alles op de Portugese manier uitspreken
Ook de analyses erom heen. Die "analyse" van Ronald de Boer over Zwitserland bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 juni 2014 08:42 schreef escalatie het volgende:
Waar mogelijk kijk ik ook op de BBC of de Belg. Niet omdat het hip is, maar omdat het Nederlands commentaar tenenkrommend slecht is.
Die vent was wel heel slecht ja. Wat een kneus.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:38 schreef Keano het volgende:
Toen ik een of andere hobbitcabaretier genaamd Kamps bij de NOS over het WK voetbal zag praten heb ik besloten om alles op de Belg te kijken zoals eigenlijk altijd.
Geef mij maar Frank Snoeks.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee, maar om Porto nou uit te gaan spreken als Pogtoe op zijn Sierd's gaat toch iets te ver. En dan mag je nog blij zijn dat Fernando Couto inmiddels gestopt is met voetbal.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee hoor. maar ik vind het Brits commentaar vaak enthousiaster dan het Nederlands.quote:
Jus?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:10 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nee hoor. maar ik vind het Brits commentaar vaak enthousiaster dan het Nederlands.
Belgisch kijk en luister ik niet naar.
Brits commentaar heeft meer "jus" zoals ik het zou noemen. Maar sinds vorige week heb ik gemerkt dat Arabisch en Spaans commentaar ook lekker enthousiast kan zijn.
Dit is ook altijd mijn voornaamste kritiek op veel commentators. Zet hem nu steeds op Canvas maar die Belgen zijn inderdaad ook wel een potje serieus..quote:Op maandag 16 juni 2014 17:43 schreef Aertbeliensylvain het volgende:
maar vooral...ze zijn allemaal veel te serieus...ik verwacht geen stand up-comedy, maar af en toe een geestige opmerking, à la Rik De Saedeleer, moet toch kunnen.
Toegegeven : een verslaggever vinden die de juiste balans humor-verslaggeving kan brengen is moeilijk (en subjectief), maar niet onmogelijk...
Je kan alle wedstrijden niet eens zien op BBC. Verzonnen topicsquote:Op maandag 16 juni 2014 00:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Die vreselijke dooie lullen bedoel je ?quote:Op maandag 16 juni 2014 19:05 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
BBC heeft veel betere analyses na afloop, jammer dat het kanaal zelf niet in HD is.
hebben tenminste inhoudelijk wat te meldenquote:Op maandag 16 juni 2014 19:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die vreselijke dooie lullen bedoel je ?
Waarom zou ik naar de Belg of BBC kijkenquote:
Dat ging over wedstrijden van het Nederlands elftal.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar de Belg of BBC kijkenDie hebben lang niet de informatie die de Nederlandse verslaggevers hebben.
- tong80
Nederlandse site hequote:
Tweetalig opgegroeid zijnquote:Op maandag 16 juni 2014 21:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nederlandse site heJe moet al redelijk Frans kunnen om dat goed te kunnen volgen
Ik ben ook perfect tweetalig Nederlands-Frans (Engels niet meegerekend dan) maar ik denk niet dat dat geldt voor de gemiddelde FOK!erquote:Op maandag 16 juni 2014 21:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Tweetalig opgegroeid zijn, in spraak toch, niet in schrijven en lezen
quote:
Ik heb ook een plasma maar herken me er totaal niet in wat je hier zegt. Heb zelf een samsung plasma uit begin 2012.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:14 schreef StefanDeVrij het volgende:
Ik kijk ook bijna alle wedstrijden op Canvas, maar dat is puur omdat ik een plasma televisie heb en het afgrijselijke logo van NED1 is niet bepaald plasma tv-vriendelijk. Zit dan natuurlijk nog wel met het scorebord te hannesen maar die krijg ik er uiteindelijk wel uitgewist tot nu toe. First world problems.
Ik kijk bijna alle wedstrijden en na een avond NED1 zie ik dat logo nog steeds staan bij bepaalde achtergronden, laat staan wanneer ik dat elke avond zou doen voor een maand lang, dan krijg ik het niet (snel) meer weg denk ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb ook een plasma maar herken me er totaal niet in wat je hier zegt. Heb zelf een samsung plasma uit begin 2012.
Nederlands commentaar is om te janken. Randdebielen als Sierd de Vos en Arno downie Vermeulen wil je niet graag aanhoren dus ik geef die mensen groot gelijk.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Je noemt precies de twee slechtsten. Bij de NOS zijn het verder geen slechten vind ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:30 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Nederlands commentaar is om te janken. Randdebielen als Sierd de Vos en Arno downie Vermeulen wil je niet graag aanhoren dus ik geef die mensen groot gelijk.
Altijd? Dat is iets te veel van het goede, Wat kijk je dan allemaal, programma's als Akhbarstraat of zo?quote:
Oh zeker wel, heb alle BBC in HD, gratis en voor niets via de Schotelquote:Op maandag 16 juni 2014 19:05 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
BBC heeft veel betere analyses na afloop, jammer dat het kanaal zelf niet in HD is.
Thee-kopje erop ?quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh zeker wel, heb alle BBC in HD, gratis en voor niets via de Schotel
En, wat was de ervaring?quote:
Altijd leuk het commentaar van een land dat live speelt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |