Dus gebrek aan inzichten heb je niet? Dan is de volgende stap om daar wat aan mee te doenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De conclusie weet ik allang dus daarvoor hoef ik het allemaal niet te doen
Dat kloptquote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dus gebrek aan inzichten heb je niet? Dan is de volgende stap om daar wat aan te doen
Bij mij hielp het omdat ik dan over mezelf ging nadenken...alles zeg maar een plekje geven en zo tot nieuwe inzichten komen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat kloptMaar daar helpt depressief worden van in je eentje beetje buiten lopen niet bij.
Maargoed, het schijnt voor veel mensen wel te helpen,
Dat is wel heel relaxed zo'n uitwerking.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Bij mij hielp het omdat ik dan over mezelf ging nadenken...alles zeg maar een plekje geven en zo tot nieuwe inzichten komen.
Ik geloof niet dat je er alleen maar depressief van wordt, die gevoelens moeten ergens door veroorzaakt worden (normaal gesproken door gedachtes en juist die gedachtes leiden tot inzichten en -daar- kun je vervolgens verder mee).
Maar zolang je er nog niet aan toe bent om de volgende stap te nemen en dingen te veranderen dan helpen die gedachtes en inzichten nog niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bij mij hielp het omdat ik dan over mezelf ging nadenken...alles zeg maar een plekje geven en zo tot nieuwe inzichten komen.
Ik geloof niet dat je er alleen maar depressief van wordt, die gevoelens moeten ergens door veroorzaakt worden (normaal gesproken door gedachtes en juist die gedachtes leiden tot inzichten en -daar- kun je vervolgens verder mee).
Voir mij ook zo.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:43 schreef Gewas het volgende:
Mijn hoofd is juist compleet leeg als ik zo'n wandeling maak. Af en toe sigaretje roken en gewoon aan niks denken.
Is vroeger wel anders geweest (storm in mijn hoofd).
Iedereen trekt andere mensen aan. Van elk soort heb je er meerdere. Ik ken (net zoals Gray) genoeg mensen die nog nooit echte tegenslagen hebben gehad.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:30 schreef Elvi het volgende:
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die geen tegenslagen heeft gehad.
Dan zal dat ook misschien een deel van je problematiek kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar word ik juist depressiever vanHoe meer afleiding hoe beter.
Even misschien gevoelig, maar heb je overgewicht?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is wel heel relaxed zo'n uitwerking.
Voor mij is het een bevestiging dat ik alleen ben en niet tevreden ben met mezelf. Dus zo'n wandeling voegt niets toe, enkel herhaling van emoties waar ik geen zin in heb. Want die heb ik ook wel op andere momenten.
Yupquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:45 schreef aijumu het volgende:
Even misschien gevoelig, maar heb je overgewicht?
Ik herken wel wat Cue zegt. Ik heb die periodes ook wel gehad.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:44 schreef aijumu het volgende:
[..]
Dan zal dat ook misschien een deel van je problematiek kunnen zijn.
Wat voor dingen moet ik mij hierbij voorstellen dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:46 schreef sitting_elfling het volgende:
positieve constructieve voorbeelden
Voor mij niet, heb ook flink overgewicht, en heb chronische problematiek. Toch ondanks alles beweeg nu meer, en val af. En dat is dus gewoon wat meer fietsen en lopen. Maar geef toe de eerste dagen waren een helquote:
Het is altijd een kwestie van doen. Als je daarnaast nog andere problemen hebben die je tegenhouden, dan is het nog eens lastig.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:53 schreef aijumu het volgende:
Voor mij niet, heb ook flink overgewicht, en heb chronische problematiek. Toch ondanks alles beweeg nu meer, en val af. En dat is dus gewoon wat meer fietsen en lopen. Maar geef toe de eerste dagen waren een helMerk het ook gewoon, alles wat je wil en niet aankan komt op dat basisprincipe, doorbijten. tenminste dat geld voor mij.
Fiets ook in mijn uppie, ben ook maar grotendeels van de tijd alleen, niet altijd leuk maar doe het voor mijzelf. Ik wil gewicht kwijt frisse lucht en genieten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik herken wel wat Cue zegt. Ik heb die periodes ook wel gehad.
Wanneer je niet lekker in je vel zit. Is soms confrontatie (bijv. alleen en single) erg lastig. Want dan een wandeling maken en in je eentje op stap is een bevestiging van het 'I suck' syndroom. Mijn therapeut legt dat weer uit met dat je te weinig positieve constructieve voorbeelden heb gehad gedurende je jeugd.
Vind het geen zeuren, heb zo ook bijna 4 jaar rondgelopen, woog voor die tijd onder de 80 en toen wat gebeurde, gebeurde woog ik een jaar later 120... en van 120... naar 130... nu gelukkig weer onder die 120. Het begin is echt lastig rot en vervelend. Luiheid komt ook ergens vandaan, je mag het ook moeheid noemenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is altijd een kwestie van doen. Als je daarnaast nog andere problemen hebben die je tegenhouden, dan is het nog eens lastig.
Ik ben gewoon lui / depri-ig, waardoor ik het niet doe. Dus mag eig niet zeuren. Maar ik ben ook maar een mens
Ja, ook dat herken ik wel. Ik heb periodes in mijn leven waarin het alleen zijn totaal geen issue is. En dan kan ik uren door de bossen zonder mij echt oprecht te vervelen of kut te voelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:59 schreef aijumu het volgende:
Fiets ook in mijn uppie, ben ook maar grotendeels van de tijd alleen, niet altijd leuk maar doe het voor mijzelf. Ik wil gewicht kwijt frisse lucht en genieten.
De relatie met m'n huidige vriendin is wat apart. Ze is ook 1tje met een verleden. Zij is op het moment vooral aan het werk. Ik weet niet hoe dat verder gaat lopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:23 schreef Cue_ het volgende:
Wou zeggen, wij zouden nog een bakkie doen. Maar ik ben natuurlijk ook niet issueloos
Maar hoe is de relatie nu dan met je vriendin? Lijkt me dat zij ook een bepaalde invloed op je heeft en jij op haar door dit alles
Maar hoe vaak zien jullie elkaar bv?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:13 schreef sitting_elfling het volgende:
De relatie met m'n huidige vriendin is wat apart. Ze is ook 1tje met een verleden. Zij is op het moment vooral aan het werk. Ik weet niet hoe dat verder gaat lopen.
Elke dag op het moment.quote:
Hmm, vreemd, ik wou antwoorden hebben voor mn misaire en die kreeg ik juist door die inzichten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Maar zolang je er nog niet aan toe bent om de volgende stap te nemen en dingen te veranderen dan helpen die gedachtes en inzichten nog niet.
Door de onmacht zie je het dan misschien wel juist helemaal niet zitten.
mm dat had ik ergens niet verwacht.quote:
Zouden je hulpverleners niet juist voor die antwoorden moeten zorgen / via hun vragen die moeten krijgen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hmm, vreemd, ik wou antwoorden hebben voor mn misaire en die kreeg ik juist door die inzichten.
Dan had ik mn hulpverleners tenminste ook wat te vertellen
Ik wandel/fiets ook om af te vallen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:59 schreef aijumu het volgende:
[..]
Fiets ook in mijn uppie, ben ook maar grotendeels van de tijd alleen, niet altijd leuk maar doe het voor mijzelf. Ik wil gewicht kwijt frisse lucht en genieten.
[..]
Vind het geen zeuren, heb zo ook bijna 4 jaar rondgelopen, woog voor die tijd onder de 80 en toen wat gebeurde, gebeurde woog ik een jaar later 120... en van 120... naar 130... nu gelukkig weer onder die 120. Het begin is echt lastig rot en vervelend. Luiheid komt ook ergens vandaan, je mag het ook moeheid noemen
Dat is niet wat ik bedoelde. Dat is een heel ander soort oordeel dan wat ik bedoelde. Jij hebt de neiging om iemand compleet af te schrijven als hij/zij niet jouw mening/levensvisie/levenswijze deelt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Je opmerking over: misschien moet je eens niet zo je oordeel klaar hebben over een ander... kan ik niet zo veel mee. Stel ik zou bijv. de afgelopen 5 maand niet zo een 'oordeel klaar' hebben over anderen, dan had mijn leven er niet anders uitgezien. Iedereen heeft een oordeel over een ander. En vaak (niet altijd) is zo'n oordeel getekend door je verleden.
Als iemand 5 keer een relatie heeft gehad en alle 5 dames/ of heren gingen vreemd... En elke keer 'voelde' je het aankomen. Bij relatie 6 zie je het zelfde gedrag en heb je je oordeel al klaar (maar dat wil niet zeggen dat ze/he het doet). Maar het uitspreken van zo'n oordeel is dan toch niet ernstig of gek? Je bent wie je bent door je verleden. Dan heeft een; "je moet niet zo een oordeel klaar hebben" ook weinig zin. Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |