Dat kun je bij Swansea ook je punt is?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:17 schreef Tyron het volgende:
[..]
bij tottenham kan je als vertonghen zijnde echt wel verbeteren, alleen vertonghen moet eens langer een constant goed niveau halen, dat lukte hem bij ajax ook maar een half jaar
dat het niet aan "Spursquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat kun je bij Swansea ook je punt is?
van mij hoeven er niet in totaal 5/6 nieuwe spelers bij, dat werkt toch nooit en is ook geen goed signaal naar de jeugd (en niet de filosofie van dit ajax atm)quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:23 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoeveel miljoen uitgegeven daar aan?
Je moet toch minstens even veel uitgeven als er dit jaar binnen komt naar mijn mening. Ze hebben al genoeg op de bank. Dan ben je ook geen koopclub.
Dat het niet aan Spurs ligt? Een club die stelselmatig hun coach eruit jaagt, een speler koopt van Roma voor belachelijk veel geld en hem vervolgens amper laat spelen al dan niet door blessures en gewoon weer een zooitje nieuwe spelers koopt als het een half jaar niet loopt? Stabiele club hoor waar je jezelf kan ontwikkelen. Als er een club geen goede plek is om je te ontwikkelen als jonge speler dan is het Spurs wel. Knap dat Eriksen dat wel doet maar dat is ook de enige bij dat vreemdelingen legioen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:25 schreef Tyron het volgende:
[..]
dat het niet aan Spursligt
maar aan vertonghen zelf
maar het is vast lastig voor iemand die zijn mening nooit fatsoenlijk beargumenteerd om dat wel van andere te begrijpen
Wat willen jullie dan?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:26 schreef Tyron het volgende:
[..]
van mij hoeven er niet in totaal 5/6 nieuwe spelers bij, dat werkt toch nooit en is ook geen goed signaal naar de jeugd (en niet de filosofie van dit ajax atm)
bale luke het ook wel aardig volgens mijquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat het niet aan Spurs ligt? Een club die stelselmatig hun coach eruit jaagt, een speler koopt van Roma voor belachelijk veel geld en hem vervolgens amper laat spelen al dan niet door blessures en gewoon weer een zooitje nieuwe spelers koopt als het een half jaar niet loopt? Stabiele club hoor waar je jezelf kan ontwikkelen. Als er een club geen goede plek is om je te ontwikkelen als jonge speler dan is het Spurs wel. Knap dat Eriksen dat wel doet maar dat is ook de enige bij dat vreemdelingen legioen.
Zo goed voor je Tyron?
Met Bale heb je het over een van de beste talenten in de wereld die had bij Stoke City nog wel die stappen gemaakt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:31 schreef Tyron het volgende:
[..]
bale luke het ook wel aardig volgens mij
en ja, de club is rumoerig, maar als je daardoor een stuk slechter en minder constant gaat spelen ben je dus nooit klaar voor een Europese topclub, er zijn maar weinig topclubs tegenwoordig die niet alles kopen wat los zit en ook nog stabiel zijn
hoe ik het zie is, elk nieuw seizoen blijven een paar spelers en een paar gaan weg, die vul je aan met een paar aankopen en jeugdquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat willen jullie dan?
Stel je leidt ieder jaar 2 goede spelers op en verkoopt er ook weer 2. Dan bouw je toch niks op en word je nooit meer een topclub? Dat geld moet toch ergens voor worden gebruikt?
hij heeft 9 wedstrijden als linksback gespeeld en 20 als centrale verdediger, volgens mij moet je nog een paar rekenlesjes inhalenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Met Bale heb je het over een van de beste talenten in de wereld die had bij Stoke City nog wel die stappen gemaakt.
Grote onzin wederom. Hoe moet een Vertonghen een centrale verdediger! zich ontwikkelen als hij het halve vorige seizoen op linksback heeft gespeeld? Dan sta je alleen maar stil in je ontwikkeling.
Naja ik hoop het maar, want op dit moment (de club zit wel nu hopelijk in het omslagpunt) is het alleen maar een opleid- en uitverkoopclub, ipv aan het bouwen om écht in Europa weer te kunnen knalen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:35 schreef Tyron het volgende:
[..]
hoe ik het zie is, elk nieuw seizoen blijven een paar spelers en een paar gaan weg, die vul je aan met een paar aankopen en jeugd
en aangezien er veel geïnvesteerd wordt in de jeugd denk ik dat er de komende jaren wel een paar pareltjes in het eerste gaan komen
en het streven moet dan natuurlijk zijn dat zowel de aankopen en de jeugd (in potentie) beter zijn of kunnen worden dan de spelers die er op dat moment in staan
Bron?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:38 schreef Tyron het volgende:
[..]
hij heeft 9 wedstrijden als linksback gespeeld en 20 als centrale verdediger, volgens mij moet je nog een paar rekenlesjes inhalen
nogmaals, vertonghen was ook alleen zijn laatste half jaar bij ajax constant en goed, dat trok hij door naar tottenham en afglopen seizoen liep het minder, hoeft niet eens zo heel raar te zijn maar bij vertonghen is het wel typisch
http://www.whoscored.com/Players/21778/Show/Jan-Vertonghenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bron?Voor mijn gevoel heeft hij namelijk veel meer op LB gespeeld en vooral hoeveel minuten hij op elke positie heeft gestaan
Teveel werk om de minuten te gaan uitrekenen maar dat valt idd wel mee.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:42 schreef Tyron het volgende:
[..]
http://www.whoscored.com/Players/21778/Show/Jan-Vertonghen
Uitspraken met betrekking tot Tottenham van jou zijn eigenlijk altijd wel onjuist.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Teveel werk om de minuten te gaan uitrekenen maar dat valt idd wel mee.
Het is gewoon een tyfus club en daar is weinig onjuist aanquote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:56 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Uitspraken met betrekking tot Tottenham van jou zijn eigenlijk altijd wel onjuist.
twitter:MikeVerweij twitterde op woensdag 18-06-2014 om 02:39:14Vandaag in De #Telegraaf. @AFCAjax troeft Real Madrid af en laat Robert #Muric voor 4 jaar tekenen. reageer retweet
Godverdomme goed nieuwsquote:Op woensdag 18 juni 2014 03:02 schreef j0rdiiii het volgende:
twitter:MikeVerweij twitterde op woensdag 18-06-2014 om 02:39:14Vandaag in De #Telegraaf. @AFCAjax troeft Real Madrid af en laat Robert #Muric voor 4 jaar tekenen. reageer retweet
En de Bojans en Quenca's.quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Muric![]()
Hopelijk nu klaar met de Lukoki's en de Sa's.
Muric, Kishna, Fischer en nog wat jeugdspelers voor op de flanken. Niet slechtquote:Op woensdag 18 juni 2014 07:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Muric![]()
Hopelijk kan El Ghazi dit seizoen aanhaken bij het eerste.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:10 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Muric, Kishna, Fischer en nog wat jeugdspelers voor op de flanken. Niet slecht
Meleg misschien ook wel, en er lopen ook nog wel wat rappe negers rond denk ik zoquote:Op woensdag 18 juni 2014 08:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hopelijk kan El Ghazi dit seizoen aanhaken bij het eerste.
Dit dus! Bojan ook lekker in Spanje laten!quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
Muric![]()
Dit dus. We moeten eens ophouden met al die koopjes zoals Suarez/Eriksen. Gewoon 25 vragen en op 18 of zo uitkomen.quote:
Zeker! PSV heeft toch ook weer wat toptalenten binnen gehaald.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:33 schreef tompsv18 het volgende:
Toch mooi dat dit soort talenten nog steeds voor een stap naar Nederland kiezen ipv meteen voor het grote geld te gaan.
Hopelijk is die ook snel speelgerechtigd ivm twee contracten.quote:Op woensdag 18 juni 2014 03:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Ajb niet zeg. De voorwaarde voor een meevoetballende spits in het Ajax-systeem is dat je iig moet kunnen voetballen. Siggy kan dat niet en Huntelaar ook niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:59 schreef DeTolk het volgende:
Kunnen we niet gewoon proberen om Huntelaar terug te halen?
huntelaar kan best kaatsen enzo, het is geen siggyquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:31 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ajb niet zeg. De voorwaarde voor een meevoetballende spits in het Ajax-systeem is dat je iig moet kunnen voetballen. Siggy kan dat niet en Huntelaar ook niet.
Nee. Want niet Deens.quote:
35 vragen en op 25 uitkomen. Bizar inderdaad, hoe goedkoop we onze toptalenten de laatste tijd weg hebben laten gaan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 09:42 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit dus. We moeten eens ophouden met al die koopjes zoals Suarez/Eriksen. Gewoon 25 vragen en op 18 of zo uitkomen.
Als je ziet wat ze in Portugal of Brazilië vragen voor talenten, mogen wij ook wel wat hoger inzetten.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
35 vragen en op 25 uitkomen. Bizar inderdaad, hoe goedkoop we onze toptalenten de laatste tijd weg hebben laten gaan.
Ja,maar daar had je eigenlijk nog wel iets langer plezier van willen hebben...quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:44 schreef Stiggie het volgende:
Het helpt natuurlijk ook mee als ze nu ver komen met het WK , goed voor de marktwaarde van Blind en Jasper.
Dit is toch vrij zwart/wit? Contract is er of nietquote:Dinamo Zagreb is woest: 'Ajax is op rooftocht, wij moeten reageren'
Ajax heeft de komst van Robert Muric aangekondigd en maakt op de website van de club bekend dat 'enkel nog wat formaliteiten moeten worden afgerond', voordat de vleugelspeler speelgerechtigd zal zijn. De Amsterdammers hebben dus vertrouwen in een goede afloop, maar Dinamo Zagreb laat het er niet bij zitten. De Kroaten kondigden op de website van de club stappen tegen Ajax aan.
De achttienjarige Muric heeft een vierjarig contract getekend bij Ajax, dat meent dat er alleen een opleidingsvergoeding betaald moet worden. Daar denkt Dinamo anders over: de Kroatische club claimt dat Muric nog een eenjarig contract heeft en aast op een transfersom. Muric zegt dat hij dit vermeende contract zelf nooit ondertekend heeft en ook de handtekening van de vader of moeder van de dribbelaar ontbreekt. Die zou vereist zijn, omdat de verbintenis zou zijn getekend op het moment dat de aanvaller nog geen achttien was.
In Zagreb heeft men daar blijkbaar andere gedachten over. "Ajax heeft niet de omgangsvormen van een grote Europese club laten zien", briest Zdravko Mamic, de voorzitter van Dinamo. "Dit is in strijd met de reglementen van de FIFA en de regels van fair play tussen de clubs. Ajax wist dat Robert Muric een doorlopend contract heeft, een contract dat is onderschreven door de Kroatische voetbalbond. Toch hebben ze besloten om tegen de regels in te gaan."
Mamic kondigt aan dat hij legale stappen zal ondernemen, om de belangen van zijn club te beschermen. "Wij weten hoe het werkt met transfers: eerst worden de clubs het eens over een transfersom, vervolgens mag de speler gaan praten met een andere club. Ajax is op rooftocht en daarom vinden wij dat we moeten reageren." Ajax heeft bij de transfer van Muric overigens informatie opgevraagd bij de KNVB en UEFA en is er zeker van dat het niets verkeerds doet.
Eigenlijk gaan ze dan net weg op moment dat je er plezier van kan hebben. Tot nu was het vooral opleiden en ervaring opdoen ipv dragend zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja,maar daar had je eigenlijk nog wel iets langer plezier van willen hebben...
Dinamo beweert dus dat zij handtekeningen hebben van Muric en zijn pa op een contract tot 2015. Muric noemt die niet geldig.. Tsja.. Wordt een zaak voor FIFA, beter beginnen ze daar direct mee.. Duurt lang genoegquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:34 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit is toch vrij zwart/wit? Contract is er of niet
quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:34 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit is toch vrij zwart/wit? Contract is er of niet
Ach gossie, nog steeds butthurt?quote:
Dat Gentlemans Agreementquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:21 schreef Elan het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)transfer-Muric.dhtml
Eerst spelers weghalen uit de jeugd wegkapen met mooie praatjes bij Psv en Feyenoord en nu dit het fatsoen is weer ver te zoeken.
Kan Overmars nu lekker gaan ontkennen in de media maar het heeft wel degelijk 40-45 jaar bestaan.quote:
piep piepquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan Overmars nu lekker gaan ontkennen in de media maar het heeft wel degelijk 40-45 jaar bestaan.
Snap sowieso niet als je eigen jeugdopleiding zo superieur is waarom je je dan moet verlagen tot dit soort kneuzenpraktijken maar het zal wel dan.
En dan straks zelf zeker weer het hardste janken als Arsenal een spelertje bij jullie uit de B1 haalt.
Ik kan me een aantal jaar geleden herinneren dat PSV aanklopte bij jeugdseplers van Ajax die nu in Ajax I zitten.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan Overmars nu lekker gaan ontkennen in de media maar het heeft wel degelijk 40-45 jaar bestaan.
Snap sowieso niet als je eigen jeugdopleiding zo superieur is waarom je je dan moet verlagen tot dit soort kneuzenpraktijken maar het zal wel dan.
En dan straks zelf zeker weer het hardste janken als Arsenal een spelertje bij jullie uit de B1 haalt.
Vind ik ook niet normaal als dat zo zou zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik kan me een aantal jaar geleden herinneren dat PSV aanklopte bij jeugdseplers van Ajax die nu in Ajax I zitten.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind ik ook niet normaal als dat zo zou zijn.
Kijk als spelers zelf aangeven weg te willen, naar Ajax zoals die broertjes of andersom naar Psv zoals die Bergwijn destijds geen probleem allemaal maar actief scouten en jeugdspelers gaan benaderen bij je rivaal/concurrent whatever is natuurlijk triest.
Net als dat jongetje die niet naar de B1 mocht en dan vervolgens naar Ajax gaat als hij zelf die stap maakt prima maar voor een club is het natuurlijk wel goedkoop scoren als een speler een conflict heeft bij zijn huidige club of anderzijds door bijvoorbeeld met geld te manipuleren om m weg te lokken.
Ben je nog 1 stap verwijderd van het van buitenaf forceren van een breuk middels mooie verhalen of geld en zo spelers losweken wat die Engelse schijtclubs doen.
Er is een verschil tussen spelers benaderen en benaderd worden door spelers, maar dat is schijnbaar moeilijk te begrijpenquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ja die spelers bellen Ajax zelf op natuurlijk. Logisch man, echt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:41 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen spelers benaderen en benaderd worden door spelers, maar dat is schijnbaar moeilijk te begrijpen
Dat is inderdaad naar buiten gebracht. Overigens is Overmars niet de enige die het bestaan van dat agreement ontkentquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ja die spelers bellen Ajax zelf op natuurlijk. Logisch man, echt.
In het geval van de Maduro-broertjes klopt dat wel was (schoon)familie van Boukhari of iets. In alle andere gevallen van is dat maar helemaal de vraag.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:07 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad naar buiten gebracht. Overigens is Overmars niet de enige die het bestaan van dat agreement ontkent
Het valt moeilijk te bewijzen inderdaad, maar ik geloof niet dat Overmars naar de Herdgang gaat en naar jeugdspelers fluistert: 'psssst, wil jij bij ons komen voetballen?'quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef Elan het volgende:
[..]
In het geval van de Maduro-broertjes klopt dat wel was (schoon)familie van Boukhari of iets. In alle andere gevallen van is dat maar helemaal de vraag.
Muric zullen ook wel jodenstreken geweest zijn anders zal Dinamo nu niet over de zeik en gedreigd worden met een rechtszaak.
Zal vast niet het eerst talent zijn dat men daar wegkaapt.
Muric is sowieso een totaal ander verhaal want die is 18 al zou het wel vreemd zijn als ze een zaak willen beginnen als daar totaal geen aanleiding voor is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:14 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Het valt moeilijk te bewijzen inderdaad, maar ik geloof niet dat Overmars naar de Herdgang gaat en naar jeugdspelers fluistert: 'psssst, wil jij bij ons komen voetballen?'
In het geval van Muric hebben wij allemaal geen flauw idee hoe het precies zit. Lijkt me dus wat voorbarig om daar conclusies over te trekken.
Tja, Muric zal ook wel niet tekenen bij een andere club als hij vindt geen aanleiding te hebben dat niet te doen hé?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Muric is sowieso een totaal ander verhaal want die is 18 al zou het wel vreemd zijn als ze een zaak willen beginnen als daar totaal geen aanleiding voor is.
Snap je relaas niet zo Als Overmars nou ontkent dat er een dergelijk agreement is waarom zou hij dan als gevolg daarvan niet (laten) scouten bij bijvoorbeeld Feyenoord en/of Psv
Muric zat onder de plak van die maffia daar, gelukkig haalt Ajax hem daar wegquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Muric is sowieso een totaal ander verhaal want die is 18 al zou het wel vreemd zijn als ze een zaak willen beginnen als daar totaal geen aanleiding voor is.
Snap je relaas niet zo Als Overmars nou ontkent dat er een dergelijk agreement is waarom zou hij dan als gevolg daarvan niet (laten) scouten bij bijvoorbeeld Feyenoord en/of Psv
quote:#Ajax hoopt dat Muric volgende week speelgerechtigd is. Hij zal bij A-selectie gaan trainen, die beginnen 23 jun
Wat een onzinquote:Op donderdag 19 juni 2014 00:32 schreef De_Pel het volgende:
Toch vind ik Ajax wel opmerkelijk vaak bij dergelijke incidentjes betrokken. Individueel zijn de meeste gevallen natuurlijk moeilijk in te schatten, maar over de hele lijn gezien is het wel opmerkelijk. Is al jaren gaande zulk soort grapjes, al begonnen met het stoken rond Suarez.
Ze lijken die rol een beetje over te hebben genomen van PSV, wat constant probeerde spelers van Feyenoord, en ik geloof ook een aantal van Ajax te lokken (Ik meen Kalou, de Guzman en zelfs van Persie).
Jammer.
Er zijn helemaal geen spelers onder valse voorwendselen weggehaald bij PSV of Feyenoord.. Bazoer wou zelf weg, Noa Lang wou zelf weg. De problemen met buitenlandse spelers, tsja. Daaraan zitten aantal zaakwaarnemers achter, normaliter haakt zo'n club dan af. Ajax niet, die zet door en met succes zo blijkt bij Meleg. Die zaak won Ajax, daar hebben ze veel kennis van opgedaan. Die passen ze dan nu toe bij Muric en het lijkt erop dat Ajax weer gelijk heeftquote:Op donderdag 19 juni 2014 00:32 schreef De_Pel het volgende:
Toch vind ik Ajax wel opmerkelijk vaak bij dergelijke incidentjes betrokken. Individueel zijn de meeste gevallen natuurlijk moeilijk in te schatten, maar over de hele lijn gezien is het wel opmerkelijk. Is al jaren gaande zulk soort grapjes, al begonnen met het stoken rond Suarez.
Ze lijken die rol een beetje over te hebben genomen van PSV, wat constant probeerde spelers van Feyenoord, en ik geloof ook een aantal van Ajax te lokken (Ik meen Kalou, de Guzman en zelfs van Persie).
Jammer.
Meh. Ik vind het gewoon opvallend. Ik zeg niet dat Ajax héél fout zit, maar ik zou het niet erg waarderen bij mijn club, als rechtszaken een standaard onderdeel van de bedrijfsvoering worden. Zelfs naar de eigen spelers wordt zo af en toe wat jammerlijk gehandeld (vertongens oprotpremie).quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen spelers onder valse voorwendselen weggehaald bij PSV of Feyenoord.. Bazoer wou zelf weg, Noa Lang wou zelf weg. De problemen met buitenlandse spelers, tsja. Daaraan zitten aantal zaakwaarnemers achter, normaliter haakt zo'n club dan af. Ajax niet, die zet door en met succes zo blijkt bij Meleg. Die zaak won Ajax, daar hebben ze veel kennis van opgedaan. Die passen ze dan nu toe bij Muric en het lijkt erop dat Ajax weer gelijk heeft
Is ook een non discussiequote:Op donderdag 19 juni 2014 12:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dat gejank van ElanElke club doet dit alleen Ajax op een hoger niveau.
Tja, dat Feyenoord in Nederland, let wel; in Nederland, wordt verkozen tot beste jeugdopleiding voor vijfde keer op rij zegt me niet zoveel. Statistieken geven aan dat Ajax juist meeste topspelers oplevert, dat is ook wat je wil. Je wil de beste spelers opleiden, niet het beste jeugdteam. Op dat vlak doet Feyenoord misschien toch iets verkeerd. Wat dat betreft vinden de jeugdspelers van andere clubs blijkbaar ook dat je meer leert bij Ajax dan bij de huidige club. Uiteraard speelt de bekendheid en status van Ajax ook mee wereldwijd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:48 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Daarnaast ook wel apart dat zogenaamd ineens de halve Feyenoord- en PSV jeugd naar ajax zou willen, terwijl bij beide clubs de perspectieven alleen maar verbeterd zijn. PSV kan het kopen ook niet volhouden, dus daar gaat langzaam aan ook meer jeugd de kans krijgen. Bij Feyenoord krijgt de jeugd natuurlijk al jaren alle kansen, de jeugdopleidingis al 4-5 jaar op rij gekozen als de beste van Nederland, de club steeds gezonder wordt, met het nieuwe stadion ook de faciliteiten voor de jeugd worden aangepakt en straks structureel de begroting significant verhoogd. Geloof dat er in pakweg een jaar 4 man van Feyenoord naar ajax overstapt.
Dat zegt mij dan weer niet zoveel, omdat daar enkel wordt gekeken naar aantallen, niet naar de werkwijze van de club en de ontwikkeling van talent.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja, dat Feyenoord in Nederland, let wel; in Nederland, wordt verkozen tot beste jeugdopleiding voor vijfde keer op rij zegt me niet zoveel. Statistieken geven aan dat Ajax juist meeste topspelers oplevert, dat is ook wat je wil. Je wil de beste spelers opleiden, niet het beste jeugdteam. Op dat vlak doet Feyenoord misschien toch iets verkeerd. Wat dat betreft vinden de jeugdspelers van andere clubs blijkbaar ook dat je meer leert bij Ajax dan bij de huidige club. Uiteraard speelt de bekendheid en status van Ajax ook mee wereldwijd.
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ing-van-Europa.dhtml
Ik denk dat het de voorlaatste 4 jaar wel terecht is, dat ze hem afgelopen seizoen ook kregen, nou ja het zij zo maar het zal bij Ajax nu op een hoger niveau zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja, dat Feyenoord in Nederland, let wel; in Nederland, wordt verkozen tot beste jeugdopleiding voor vijfde keer op rij zegt me niet zoveel. Statistieken geven aan dat Ajax juist meeste topspelers oplevert, dat is ook wat je wil. Je wil de beste spelers opleiden, niet het beste jeugdteam. Op dat vlak doet Feyenoord misschien toch iets verkeerd. Wat dat betreft vinden de jeugdspelers van andere clubs blijkbaar ook dat je meer leert bij Ajax dan bij de huidige club. Uiteraard speelt de bekendheid en status van Ajax ook mee wereldwijd.
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)ing-van-Europa.dhtml
Nee dat is waar. Maar het zegt wel iets over de werkwijze, blijkbaar hebben die spelers zodanig goede basis dat er altijd wel interesse is van andere clubs.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:11 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat zegt mij dan weer niet zoveel, omdat daar enkel wordt gekeken naar aantallen, niet naar de werkwijze van de club en de ontwikkeling van talent.
Perspectieven zijn als je puur enkel kijkt naar Feyenoord voor hun beter geworden. Dat juich ik ook toe, meer clubs die enig rol kunnen spelen in Europa (coëfficienten). Maar voor veel jeugdspelers, met name uit het buitenland, speelt toch wel mee of je in CL of EL speelt.quote:Maargoed, dat is verder compleet niet relevant: het gaat er om dat het opmerkelijk is dat de perspectieven bij Feyenoord in eigenlijk elk te bedenken opzicht nu beter zijn dan ze ooit in de laatste 25 jaar zijn geweest, en dat er nu juist 'ineens' de ene na de andere zou willen overlopen. Dit terwijl ajax een aardig dipje heeft gehad, en zodoende heel graag spelers van buitenaf erbij zoekt.
Absoluut. Zal ik ook niet ontkennen. Nogmaals, het gaat mij er niet om wie er hierin beter zou zijn, het gaat mij er om dat Feyenoord goed genoeg is dat dit geen reden zou hoeven zijn om over te stappen naar de concurrentie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dat is waar. Maar het zegt wel iets over de werkwijze, blijkbaar hebben die spelers zodanig goede basis dat er altijd wel interesse is van andere clubs.
Voor een Muric etc. uiteraard wel, al speelt Zagreb natuurlijk ook gewoon altijd europees. Voor die pisvlekjes die uit de Feyenoord jeugd zijn overgelopen is dat natuurlijk vrij irrelevant, gezien, door de ontwikkelingen bij Feyenoord, de situatie tegen de tijd dat zij door kunnen breken geheel anders kan zijn.quote:Perspectieven zijn als je puur enkel kijkt naar Feyenoord voor hun beter geworden. Dat juich ik ook toe, meer clubs die enig rol kunnen spelen in Europa (coëfficienten). Maar voor veel jeugdspelers, met name uit het buitenland, speelt toch wel mee of je in CL of EL speelt.
Het komt gewoon zelden voor dat een speler van de jongste jeugd het helemaal tot aan het eerste haalt, dat dit bij Feyenoord gelukt is met die Vilhena, Boetius generatie is uniek, leuk maar wel een uitzondering.quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
En waarom precies zou je alles netjes moeten spelen? Ik ben al lang blij dat Ajax het niet meer doet. Vroeger deden de grote clubs ook smerige dingen en bleven wij maar netjes volgens de regels bezig
3 Linkspotenquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:37 schreef j0rdiiii het volgende:
Kishna - Milik - Muric eerst gewoon, Fischer is er toch nog niet.
Kishna mooi naar binnen omdat ie anders Boilesen in de weg loopt. Superieur Ajax volgend seizoen.quote:
Gewoon de 100 goals weer aan tikken komend seizoen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:45 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kishna mooi naar binnen omdat ie anders Boilesen in de weg loopt. Superieur Ajax volgend seizoen.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 @ 23:00 schreef Class het volgende:
Wat mis ik het om die geweldenaar wekelijks te zien![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |