SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Anthony9219 op 15-06-2014 14:01:48 ]FR1908
Clio RS is sowieso een van de leukst sturende kleine auto's. Zou zo'n Clio 3 RS (met cup onderstel) wel als opvolger van mij gti willen hebbenquote:Op zondag 15 juni 2014 13:43 schreef Anthony9219 het volgende:
Renault
Clio II RS Sport 172 Phase I
2000
Omdat ie lekker snel is en bijna niemand er 1 heeft
Dat valt mij dus echt enorm mee. Veel lange stukken autoweg @ cc?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:35 schreef Parzival het volgende:
[..]
Ik doe ongeveer 400-500km.. 11 a 12 liter:100km
Die zou ik inderdaad ook wel willen, dik uiterlijk ookquote:Op zondag 15 juni 2014 13:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Clio RS is sowieso een van de leukst sturende kleine auto's. Zou zo'n Clio 3 RS (met cup onderstel) wel als opvolger van mij gti willen hebbenEerst mijn studie maar eens afronden
[..]
Dat valt mij dus echt enorm mee. Veel lange stukken autoweg @ cc?
En wat betaal je voor benzine?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:49 schreef Parzival het volgende:
ja.. ongeveer 180km voor een enkeltje.. @140 op de cruise.. het is een '07 XK cabrio..
Ik zou het niet weten, maar dat is eigenlijk (nog) niet aan de orde, eerst maar een mooi exemplaar vindenquote:Op zondag 15 juni 2014 17:45 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft dat chippen zin dan? Is toch een atmosferische motor?
Dan ben je nu een beetje vroeg in dit draadje...quote:Op zondag 15 juni 2014 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog 8 maanden en ik mag een nieuwe leasbak uitzoeken
Klopt. De diesels zijn wel te chippen. En de nieuwe 1.0 turboblokjes vast ook wel, maar ik betwijfel of dat verstandig is. M'n onderbuik zegt dat die al aardig richting hun max zitten.quote:Op zondag 15 juni 2014 17:45 schreef JohnB52 het volgende:
Heeft dat chippen zin dan? Is toch een atmosferische motor?
125pk halen ze bij die fiesta uit de 1.0, dat lijkt mij dus ook welquote:Op zondag 15 juni 2014 20:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt. De diesels zijn wel te chippen. En de nieuwe 1.0 turboblokjes vast ook wel, maar ik betwijfel of dat verstandig is. M'n onderbuik zegt dat die al aardig richting hun max zitten.
Waarom?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je hebt ook nog de 100pk-variant hè. Maar die 125pk, ligt ook in de Focus en komt volgens mij ook naar de nieuwe Mondeo. Dat moet wel een compleet uitgeleefd blok zijn na een ton.
Ik ga voor een nieuwe mondeo als die uitkomt denk ik, dat is wel een nette wagenquote:Op zondag 15 juni 2014 20:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je hebt ook nog de 100pk-variant hè. Maar die 125pk, ligt ook in de Focus en komt volgens mij ook naar de nieuwe Mondeo. Dat moet wel een compleet uitgeleefd blok zijn na een ton.
En wat gaat het worden... Bij ons zie je momenteel vel volvo's, de V60 plug-in wordt door de hoge heren veel gereden... lekker weinig bijtelling. Voor de meesten echter buiten budget, die rijden v40.quote:Op zondag 15 juni 2014 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog 8 maanden en ik mag een nieuwe leasbak uitzoeken
Ik ben al jaren verliefd op de RCZ, maar weet niet of die het gaat worden. De 508 vind ik ook mooi.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En wat gaat het worden... Bij ons zie je momenteel vel volvo's, de V60 plug-in wordt door de hoge heren veel gereden... lekker weinig bijtelling. Voor de meesten echter buiten budget, die rijden v40.
Mooie auto, niet echt praktisch, maar wel tof. 508 is netjes, heb ook een paar collega's daarin rondrijden, die zijn er wel tevreden over geloof ik. In ieder geval een nette bak voor sales, want die gasten met bmw's daar gaat eerst 10% van de prijs af vanwege de auto.. :dquote:Op zondag 15 juni 2014 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben al jaren verliefd op de RCZ, maar weet niet of die het gaat worden. De 508 vind ik ook mooi.
Ik heb geen zin in een plugin.
Omdat het een hele kleine motor met een turbo is, die een vrij zware auto vooruit moet krijgen. Wil er een beetje gang in zitten, dan is de 1.0 in de basis gewoon veel te klein. Zowel motortje als turbo zullen hard moeten werken om de gang erin te houden. En ik betwijfel of dat een lang leven beschoren is. Het kán natuurlijk wel, maar ik kijk met een vrij sceptische blik naar de downsizetrend van dit moment, omdat ik vrees dat het op lange termijn één groot drama wordt.quote:
Idioot eigenlijk. Als iemand 200 euro per maand meer besteed aan iets waar ie dagelijks veel in zit, is het proletengedrag. Maar rijdt iemand een Alto en gaat ie vier weken per jaar op wintersport, dan is er niets aan de hand. Er worden alleen andere keuzes gemaakt voor die 200 euro.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mooie auto, niet echt praktisch, maar wel tof. 508 is netjes, heb ook een paar collega's daarin rondrijden, die zijn er wel tevreden over geloof ik. In ieder geval een nette bak voor sales, want die gasten met bmw's daar gaat eerst 10% van de prijs af vanwege de auto.. :d
PV zit in Duitsland als ik mij niet vergis...quote:Op zondag 15 juni 2014 20:56 schreef Spanky78 het volgende:
En wat gaat het worden... Bij ons zie je momenteel vel volvo's, de V60 plug-in wordt door de hoge heren veel gereden... lekker weinig bijtelling. Voor de meesten echter buiten budget, die rijden v40.
Nja, Duitsland is sowieso een beter land voor auto's...quote:Op zondag 15 juni 2014 22:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
PV zit in Duitsland als ik mij niet vergis...
Anders kan ik hem met het oog op de bijtelling de Tesla warm aanbevelen, al hangt dat ook weer van je wensenpakket af...
De Tesla is ruim zat voor een gezin. De vraag is alleen hoe ver je wil rijden dagelijks. Tot 400km is prima, daarboven hangt het van factoren af.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:09 schreef Spanky78 het volgende:
Nja, Duitsland is sowieso een beter land voor auto's...
Ook leuke auto die tesla trouwens, maar niet praktisch met een gezin. Heel anders dan jij, ben ik gen echte autoliefhebber. Het is voor mij gewoon een gebruiksvoorwerp, een van de duurdere ook nog... dus ik ben heel saai met auto's. Degelijk, betrouwbaar, ruim, niet te duur, comfortabel...
Qua zitplaatsen wel, maar bagage niet. En een koffer op het dak van een tesla..? Karretje trekken als het uitkomt? Paar duikers inclusief dubbele flessensets mee?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Tesla is ruim zat voor een gezin. De vraag is alleen hoe ver je wil rijden dagelijks. Tot 400km is prima, daarboven hangt het van factoren af.
Ik heb ook gekeken naar een MiTo (benzine) en daar heb ik mij maar niet aan gewaagdquote:Op maandag 16 juni 2014 00:16 schreef Opperprutser het volgende:
Komende zaterdag een Alfa Mito ophalen bij de dealer. Leasebak
Waarom? Voor dat geld weinig completers te krijgen (esclusivo; met navi, leer, parkeersensoren etc.) Savali chipje erin en karren maar.
Ik ga dieselen. Met 250 nm koppel enigszins vooruit te branden en 't onderhoud hoef ik toch niet te betalen. Dan is 't wat makkelijker kiezen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:17 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik heb ook gekeken naar een MiTo (benzine) en daar heb ik mij maar niet aan gewaagd
Ja dan is het wel een verstandige keuzequote:Op maandag 16 juni 2014 00:19 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
Ik ga dieselen. Met 250 nm koppel enigszins vooruit te branden en 't onderhoud hoef ik toch niet te betalen. Dan is 't wat makkelijker kiezen.
Mooie auto, zo'n Fiesta (zeker na de facelift). Stond ook hier op de shortlist. Veel aanbod, dus je zou best een mooie kunnen vinden voor een schappelijke prijs. Succes!quote:Op maandag 16 juni 2014 00:23 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ja dan is het wel een verstandige keuze
De diesels van Alfa zijn dan wel weer betrouwbaar
Ik ga zelf (beginnende bestuurder) voor een Ford Fiesta zoals je misschien al gelezen hebt
Meh, wat ik van een lokale dealer heb gehoord is dat Fiesta's uit 2009-2010 echt hard gaan nu, en mijn budget is om en nabij de 8k dus het wordt sws een pre facelift, al vind ik de gefacelifte wel ietsje mooierquote:Op maandag 16 juni 2014 00:26 schreef Opperprutser het volgende:
[..]
Mooie auto, zo'n Fiesta (zeker na de facelift). Stond ook hier op de shortlist. Veel aanbod, dus je zou best een mooie kunnen vinden voor een schappelijke prijs. Succes!
Prima keuze. Ik zou ook de Fiësta boven de Mito verkiezen denk ik, al heb ik daar niet echt een objectieve reden voorquote:Op maandag 16 juni 2014 00:23 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ja dan is het wel een verstandige keuze
De diesels van Alfa zijn dan wel weer betrouwbaar
Ik ga zelf (beginnende bestuurder) voor een Ford Fiesta zoals je misschien al gelezen hebt
Collega van mij had een 508 als voorloop auto en had een BMW besteld. Toen hij de BMW kreeg was hij zo gehecht aan de 508 dat ie hem eigenlijk niet meer wilde afgeven en mist hem nu nog steeds.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mooie auto, niet echt praktisch, maar wel tof. 508 is netjes, heb ook een paar collega's daarin rondrijden, die zijn er wel tevreden over geloof ik. In ieder geval een nette bak voor sales, want die gasten met bmw's daar gaat eerst 10% van de prijs af vanwege de auto.. :d
Slordige Dertig jaar geleden hadden de auto's een derde tot een kwart aan PK van wat ze nu hebben, met dezelfde of grotere motorinhoud. Ze waren vervuilend, verbruikten veel en hadden veel problemen, kan me nog de winterstart herinneren, kuchekuchekuchekuchekuche en als je niet oppaste met de choke verzoop je motor.quote:Op zondag 15 juni 2014 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Omdat het een hele kleine motor met een turbo is, die een vrij zware auto vooruit moet krijgen. Wil er een beetje gang in zitten, dan is de 1.0 in de basis gewoon veel te klein. Zowel motortje als turbo zullen hard moeten werken om de gang erin te houden. En ik betwijfel of dat een lang leven beschoren is. Het kán natuurlijk wel, maar ik kijk met een vrij sceptische blik naar de downsizetrend van dit moment, omdat ik vrees dat het op lange termijn één groot drama wordt.
Maar de MiTo heeft dan wel weer de looks qua interieurquote:Op maandag 16 juni 2014 08:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Prima keuze. Ik zou ook de Fiësta boven de Mito verkiezen denk ik, al heb ik daar niet echt een objectieve reden voor
Er kan aan bagage net zoveel mee in de Tesla als in de RS6 avant. Kofferruimte zat.quote:
Kan, mits je het panoramadak neemt.quote:En een koffer op het dak van een tesla..?
Nee, dat kan idd niet. Als je dat wil is de Tesla niet voor jou geschikt.quote:Karretje trekken als het uitkomt?
In Nederland duiken lijkt mij persoonlijk extreem koud en je schijnt geen reet te zien... Maar wederom: als dat niet kan (wat ik op zich niet onmogelijk acht), dan is de Tesla niet voor jou geschikt. Al vallen veel auto's dan af lijkt me.quote:Paar duikers inclusief dubbele flessensets mee?
Superchargers. Dit jaar nog. Kom je heel Europa mee door. Als de Tesla om te bouwen valt naar 4wd (wat ik verwacht zodra de Model S ook 4wd gaat krijgen in 2015/16) gaan wij wellicht gewoon op wintersport naar Italië met de Tesla. Al is het maar omdat Valerie in de Tesla slaapt en in de RS6 niet in slaap te krijgen is tenzij ze echt extreem moe is.quote:Maar mooi auto hoor. Best prijzig trouwens, kunnen wij niet leasen... misschien de CEO... alhoewel ook die 'slechts' een BMW 5 rijdt, veel duurder wordt het bij ons niet. Meesten hebben een budget voor een ruime middenklasser, wie meer wil mag zelf bijdragen (terecht).
Eerlijk gezegd ben ik dik tevreden met mijn focus, prima auto, rijdt fijn, comfort is prima, ik heb ipv lease een wat hoger brutoloon bedongen omdat ik toch niet veel kilometers maak zakelijk (10k ofzo), dus ja... ik ga niet perse duur rijden. Een tesla zou je aan mij niet zomaar slijten, want zie daar maar eens mee in Italie, Frankrijk of zwitserland te komen...
Dan ben je iig ergens de beste in.quote:In PTA ben ik vast de saaiste lul die er rondloopt
Klopt helemaal. Punt is vooral dat ze toen weinig vermogen hadden door weinig rendement. De motoren waren van acceptabele grootte, maar er werden weinig pk's uit gehaald. Ze moesten wel werken, maar werden niet tot de toppen van hun kunnen belast. Tegenwoordig moet alles kleiner en moet rendement gemaximaliseerd worden, maar ik denk dat er wel grenzen aan zitten. Juist omdat uit eenzelfde cilinderinhoud nu ineens veel meer vermogen gehaald moet worden, wordt het steeds lastiger om levensduur te garanderen.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Slordige Dertig jaar geleden hadden de auto's een derde tot een kwart aan PK van wat ze nu hebben, met dezelfde of grotere motorinhoud. Ze waren vervuilend, verbruikten veel en hadden veel problemen, kan me nog de winterstart herinneren, kuchekuchekuchekuchekuche en als je niet oppaste met de choke verzoop je motor.
Ja, een enkele mercedes diesel van toen rijdt nog met meer dan een miljoen kilometer op te teller, ik ken er eentje bij een taxibedrijf, die halen ze van stal als ze verlegen zitten, meer uit sentiment dan wat anders. Maar dat zijn echt uitzonderingen.
Precies, de levensduur is nu nog maar een paar jaarquote:Op maandag 16 juni 2014 12:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Punt is vooral dat ze toen weinig vermogen hadden door weinig rendement. De motoren waren van acceptabele grootte, maar er werden weinig pk's uit gehaald. Ze moesten wel werken, maar werden niet tot de toppen van hun kunnen belast. Tegenwoordig moet alles kleiner en moet rendement gemaximaliseerd worden, maar ik denk dat er wel grenzen aan zitten. Juist omdat uit eenzelfde cilinderinhoud nu ineens veel meer vermogen gehaald moet worden, wordt het steeds lastiger om levensduur te garanderen.
Dat interieurquote:Op maandag 16 juni 2014 18:03 schreef lst128 het volgende:
Corsa C 1.2 Elegance '01
[ afbeelding ]
Reed hiervoor altijd brikken en was op zoek naar een wat volwassener auto. Toen kwam ik deze tegen, heeft wat schade aan de achterkant en was daarom goedkoop. En voor die tijd best 'luxe' uitgerust met airco en wat elektrisch comfort. Mis alleen cruise control en het vermogen van de 1.2 houdt niet over. Oja en het interieur is echt verschikkelijk![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:03 schreef lst128 het volgende:
Corsa C 1.2 Elegance '01
[ afbeelding ]
Reed hiervoor altijd brikken en was op zoek naar een wat volwassener auto. Toen kwam ik deze tegen, heeft wat schade aan de achterkant en was daarom goedkoop. En voor die tijd best 'luxe' uitgerust met airco en wat elektrisch comfort. Mis alleen cruise control en het vermogen van de 1.2 houdt niet over. Oja en het interieur is echt verschikkelijk![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 juni 2014 18:03 schreef lst128 het volgende:
Corsa C 1.2 Elegance '01
[ afbeelding ]
Reed hiervoor altijd brikken en was op zoek naar een wat volwassener auto. Toen kwam ik deze tegen, heeft wat schade aan de achterkant en was daarom goedkoop. En voor die tijd best 'luxe' uitgerust met airco en wat elektrisch comfort. Mis alleen cruise control en het vermogen van de 1.2 houdt niet over. Oja en het interieur is echt verschikkelijk![]()
[ afbeelding ]
Erge is dat dit standaard was op de Elegance, luxe velours bekledingquote:Op maandag 16 juni 2014 18:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat interieur![]()
My god. Dat moet wel door een bejaarde zijn uitgezocht. Ik neem aan dat dat brik maar 500 euro kostte?
Ik zou daar wel op afknappen overigens. Maar ik zit ook zo veel in de auto en kijk dus zo lang tegen het interieur aan, dat het er wel een beetje fatsoenlijk uit moet zien.
Ik zoek eigenlijk een auto met airco IN de lederen bekleding. maar dat heb ik nog nooit gezien. Daarmee zouden ze aan mij een auto kunnen slijten. Lijkt me toch zo lekker airco in mijn stoelquote:Op maandag 16 juni 2014 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, beter zo een corsa dan geen auto
En liever airco dan leer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |