Dit wordt in het topic nu ook door anderen gesuggereerd. Ik vind het nog steeds tenenkrommend dat wat daar allemaal gepost wordt, en de houding tegenover van mensen die kritisch zijn op de vage aannames, theorietjes en suggesties, kennelijk in NWS mag. NWS is voor nieuwsfeiten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kan het Kris en Lisanne topic niet worden gesplitst in een speculatie- en sensatietopic en een echt NWS topic? Het is tenenkrommend wat daar gebeurt.
Gebeurt ook weer. Mensen die het niet naar hun zinnen hebben wordt verteld dat ze "maar op het kruisje moeten klikken".quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik erger me ook aan degenen die menen dat wie het niet bevalt wat gepost wordt maar uit dat topic weg moet blijven.
Breng dan een goed punt in als je wil discussieren. Niet eerst naar een discussieforum gaan en dan zeggen dat men niet mag discussieren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dit wordt in het topic nu ook door anderen gesuggereerd. Ik vind het nog steeds tenenkrommend dat wat daar allemaal gepost wordt, en de houding tegenover van mensen die kritisch zijn op de vage aannames, theorietjes en suggesties, kennelijk in NWS mag. NWS is voor nieuwsfeiten.
Oh en dit:
[..]
Gebeurt ook weer. Mensen die het niet naar hun zinnen hebben wordt verteld dat ze "maar op het kruisje moeten klikken".
quote:Op woensdag 25 juni 2014 20:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar gaan we op letten en tegen optreden. Hwt kan natuurlijk niet zo zijn dat de serieuze nieuwsposters ergens niet welkom zijn, of dat andere users bepalen wie wel en niet welkom zijn.
volgens mij is dat inmiddels weggehaald door Paddy en coquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En what about de suggesties van sommigen dat wie het niet bevalt maar weg moeten blijven? Ik meen dat een van je collega-mods daar toch een zeer stellige uitspraak over heeft gedaan.
[..]
Volgens mij is er ook niemand die vind dat je helemaal niet mag speculeren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Breng dan een goed punt in als je wil discussieren. Niet eerst naar een discussieforum gaan en dan zeggen dat men niet mag discussieren.
Doe jij dat in andere topics ook?
Wat is het probleem dan in godsnaam?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook niemand die vind dat je helemaal niet mag speculeren.
Enige wat ik weg heb gehaald is wat persoonlijk geneuzel naar elkaar en grappig dat sommige users in het topic gingen klagen over wegpesten, maar dit een paar posts verder zelf ook deden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
volgens mij is dat inmiddels weggehaald door Paddy en co
En het ligt natuurlijk ook een beetje aan de user hoe zwaar je aan dat soort zielige uitspraken tilt natuurlijk.
Gelukkig was Co er ook nogquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:05 schreef paddy het volgende:
[..]
Enige wat ik weg heb gehaald is wat persoonlijk geneuzel naar elkaar en grappig dat sommige users in het topic gingen klagen over wegpesten, maar dit een paar posts verder zelf ook deden.
Ik vind hoe er over de meisjes gesproken wordt, geoordeeld over de mensen ter plekke en de wilde theorieën onder het kopje misschien geplaatst worden gewoon obsessief en bijna ziekelijk.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan in godsnaam?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan in godsnaam?
Dat het echte nieuwsniet meer te onderscheiden is van speculatie?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:01 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Aangezien er kennelijk toch de behoefte is hier verder over te discussiëren lijkt me dit nog de meest reële optie. Dan kunnen de mensen die alleen de nieuwsberichten willen volgen ook weer meelezen, want feit en speculatie zijn inmiddels niet meer van elkaar te onderscheiden. Goed idee dus.
Gaven ze door hun acties aanleiding toe. gelul over de familie lijkt me inderdaad niet in het topic past.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind hoe er over de meisjes gesproken wordt
Ook daar; wanneer gebaseerd op feiten, prima toch?quote:, geoordeeld over de mensen ter plekke
Het zijn speculaties. Speculaties op basis van feiten hebben meer grond dan die op basis van dromen/"zieners"quote:Ik begon met alleen maar aan te geven waar de inconsistentie in de redenaties zat en dat je op die manier duizenden situaties hebt maar men heilig naar zijn eigen situatie toe redeneert.
Blijkbaar leverde dat nogal wat verontwaardiging op en ben ik verder ingegaan op de speculaties en redenaties die ik bizar vind.
Blijkbaar kijkt men meer naar de kritiek op de speculaties dan of de speculaties enige fundering hebben. Prima, voor mij geen probleem hoor. Kwam al een tijd niet meer in dit soort topics, weet weer waarom. Het heeft al snel weinig meer met nieuws en achtergronden te maken. Zoals iemand zei, het is een spel. Nou speel maar.
Jij persoonlijk misschien niet, maar je schaart je wel achter anderen die dat soort dingen zeggen of zelfs het topic willen splitsen, verplaatsen etc.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waar zeg ik dan dat je niet mag speculeren?
Oh sommige mensen kunnen beter in tru ofzo posten ja, imo. Dat betekent niet dat scenarios uitdenken nou direct verkeerd is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij persoonlijk misschien niet, maar je schaart je wel achter anderen die dat soort dingen zeggen of zelfs het topic willen splitsen, verplaatsen etc.
Waarom? Doen jullie dat op andere fora ook? "Hey, wat zitten jullie hier te speculeren over de nieuwe aflevering van Game of Thrones, wacht toch gewoon tot het op TV geweest is, dan weet je het"?
1e eens.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oh sommige mensen kunnen beter in tru ofzo posten ja, imo. Dat betekent niet dat scenarios uitdenken nou direct verkeerd is.
...
Het zijn echte mensen, geen serie.
Normaal gesproken wel ja, maar in dit geval lijkt de OP vooral te bestaan uit informatie die El-Matador relevant vindt. Ben onder de indruk van de hoeveelheid werk die hij verzet heeft hoor, daar niet van. Knap gedaan. Maar het geeft vooral weer wat hij vindt dat ertoe doet en de vorige keer dat iemand de OP aanpaste stond hij op zijn achterste benen. Ik vind hem het topic sowieso nogal domineren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:14 schreef Marrije het volgende:
Dat het echte nieuwsniet meer te onderscheiden is van speculatie?
Daar is toch de OP handig voor? Voor nieuws updates.
Dat idd en de door hem toegevoegde tags en teksten in de OP zijn soms suggestief in de richting die hij wil pushen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:36 schreef Sinceria het volgende:
Normaal gesproken wel ja, maar in dit geval lijkt de OP vooral te bestaan uit informatie die El-Matador relevant vindt. Ben onder de indruk van de hoeveelheid werk die hij verzet heeft hoor, daar niet van. Knap gedaan. Maar het geeft vooral weer wat hij vindt dat ertoe doet en de vorige keer dat iemand de OP aanpaste stond hij op zijn achterste benen. Ik vind hem het topic sowieso nogal domineren.
Doorgaans ervaar ik het topic prettig tot Mata weer opduikt. Het is de toon waarop hij schrijft en het achteraf ontkennen van dingen die hij toch echt zelf gezegd heeft die maakt dat er vooral als hij aanwezig is veel geruzie komt. Nu ook weer. En als je hem daar dan op aan spreekt dat gaat hij "een TR machen"...quote:Maar bovenal vind ik het vervelend dat het topic keer op keer weer zo uit de hand loopt dat het gewoon niet meer te volgen is. Ik heb even wat terug gelezen en ik zie telkens weer dezelfde discussies. En dan staan alleen de dingen die niet weggemod hoefden te worden er nog. Want dat is nog irritanter; dat geruzie de hele tijd.
Wat vind je niet duidelijk aan de OP dan? Ik heb dingen achter spoilers gezet om de boel overzichtelijk te houden, met name mobiel.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:36 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel ja, maar in dit geval lijkt de OP vooral te bestaan uit informatie die El-Matador relevant vindt. Ben onder de indruk van de hoeveelheid werk die hij verzet heeft hoor, daar niet van. Knap gedaan. Maar het geeft vooral weer wat hij vindt dat ertoe doet en de vorige keer dat iemand de OP aanpaste stond hij op zijn achterste benen. Ik vind hem het topic sowieso nogal domineren.
Maar bovenal vind ik het vervelend dat het topic keer op keer weer zo uit de hand loopt dat het gewoon niet meer te volgen is. Ik heb even wat terug gelezen en ik zie telkens weer dezelfde discussies. En dan staan alleen de dingen die niet weggemod hoefden te worden er nog. Want dat is nog irritanter; dat geruzie de hele tijd.
En dit staat dan los van mijn persoonlijke mening dat sommige discussiepunten wel erg ver eindigen van het beginpunt, zoals (ik noem maar wat) dat er in vliegtuigongelukken wel eens selfies worden genomen.
Ah, ja, zo. Dat kan. Ik vind die waterdiscussie wat saai, maar daar scroll ik dan overheen, wil me daar eigenlijk niet aan storen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:36 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Maar bovenal vind ik het vervelend dat het topic keer op keer weer zo uit de hand loopt dat het gewoon niet meer te volgen is. Ik heb even wat terug gelezen en ik zie telkens weer dezelfde discussies. En dan staan alleen de dingen die niet weggemod hoefden te worden er nog. Want dat is nog irritanter; dat geruzie de hele tijd.
En dit staat dan los van mijn persoonlijke mening dat sommige discussiepunten wel erg ver eindigen van het beginpunt, zoals (ik noem maar wat) dat er in vliegtuigongelukken wel eens selfies worden genomen.
Dat lijkt me juist het doel van een OP die je samen maakt.quote:
Zie je? Je beschouwt het als jouw OP. Je roept wel dat het niet jouw OP is, maar ondertussen probeer je wel de regie er overte behouden. Zoals je ook mensen woorden in de mond legt en datn ontkent dat je ze woorden in de mond legt. Dat is een nare eigenschap.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat vind je niet duidelijk aan de OP dan? Ik heb dingen achter spoilers gezet om de boel overzichtelijk te houden, met name mobiel.
Ik probeer bronnen te vinden voor de gedane uitspraken en vooral de video's zijn enorm relevant, omdat je het daar met eigen ogen kan terugzien.
Zo gedraag je in ieder geval wel. Geef anderen eens wat meer ruimte.quote:Sja, en ik ben nu eenmaal nogal dominant.![]()
![]()
Ik wilde zeggen jammer, want juist met concrete voorbeelden kun je wat.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:21 schreef Sinceria het volgende:
Ik ga niet neerpennen wat ik precies wel en niet goed vind aan de OP, maar het mag van mij wel wat algemener. De informatie is niet feitelijk onjuist (hoewel ik niet weet wie miura is en hoe diegene aan de informatie komt over die stroomrichting), het is de keuze van de informatie die zorgt voor een bepaalde invalshoek. De OP 'vertelt' een verhaal, geschreven door El_Matador (sorry El_Matador, ik geloof niet dat er hier sprake is van samenwerking).
Wat minder informatie is hier misschien op zijn plek, die informatie over flora en fauna zou bijvoorbeeld wel weg kunnen, net als wat ietwat obscure nieuwsberichten en oude informatie. Daarnaast zijn de meeste kaartjes en plattegrondjes volgens mij door El_Matador gemaakt en geeft hij aan waar 'goede' informatie staat. Nogmaals: respect, maar dan krijg je alleen zijn visie erop, dat is altijd zo, bij elke OP die gemaakt is door 1 persoon. Dat hoeft verder geen probleem te zijn, maar de inhoud van het topic maakt het er niet beter op.
Maar goed, ik post hier niet om El_Matador te bekritiseren, dat is niet mijn bedoeling. Ik heb nog nooit in FB geklaagd maar dit topic vind ik er echt uitspringen, het lijkt zo misplaatst in NWS inmiddels door de speculaties die gebouwd zijn op speculaties die weer voortkomen uit speculaties.
Nou ja zeg.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik krijg nu zelfs via DM van een van de reguliere bezoekers de sneer dat ik "de boel aardig loop te verzieken"Kap daar eens mee.
Vind het lastig een concreet voorbeeld te geven omdat de informatie vaak feitelijk wel juist is maar het de combinatie van de verschillende feiten is die een bepaalde richting op duwt. Ik wist niet dat die diereninfo er nog in stond, maar daar doelde ik niet specifiek op. Tja, 'obscure' nieuwsberichten, is inderdaad lastig te zeggen, maar als bepaalde info alleen in 1 krantje ergens in Panama staat vind ik dat niet echt iets wat in deze OP thuishoort. Wat die kaartjes betreft heb ik het mis dan, ik heb daar niet zo op gelet.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen jammer, want juist met concrete voorbeelden kun je wat.
Die diereninfo, achter een linkje is een compromis denk ik en zo staat het al? Ook dat was toch een aardig disucssiepunt, inmiddels minder, misschien juist omdat het terug te vinden is in de OP? Misschien omdat 'alle deelnemers' inmiddels wel weten welke dieren er voorkomen?
Obscure nieuwsberichten, ik zou zo niet weten welke je bedoelt, dus als ik de OP zou willen aanpassen dan zou ik dat een lastige vinden.
Ik kreeg het idee dat Stacey ook een aardige input heeft wat betreft kaartjes. En ja, Mata heeft een flink aandeel in kaartjes, nav info die anderen geven, hij 'maakt alleen' de kaartjes.
Maar goed, een OP gaat het makkelijkst als iemand heel concreet aangeeft wat en hoe en dan kan dat aangepast worden of kan er een compromis komen.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:44 schreef yvonne het volgende:
Zullen we gewoon het topic lekker dichtdoen tot er écht nieuws is?
Dat vertel je verdomme net zelfquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou weer? Worden mijn DMs gedeeld met derden?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:44 schreef yvonne het volgende:
"Ik krijg nu zelfs via DM van een van de reguliere bezoekers de sneer dat ik "de boel aardig loop te verzieken""quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ah je zit weer te stoken. Duidelijk.
Yep. Weer.quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 12:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als die posts je niet bevallen, dan lees je ze toch gewoon niet?
En ik kreeg net het idee dat we wat constructiefs aan het doen warenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:44 schreef yvonne het volgende:
Kut is het al zo laat?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Dames, dames, ga eens bier drinken ofzo. Het is biertijd.
Zou jammer zijn als er uiteindelijk geen andere oplossing is. Denk dat een nieuwe OP van hugecooll al verschil zou maken. En een beetje redelijk postgedrag, indien haalbaar...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:44 schreef yvonne het volgende:
Hou allebei even op met wellesnietessen alsjeblieft. Dan kunnen we hier een beetke redelijk overleggenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Jij begrijpt mijn post niet, dus stook ik. Goeie logica wel.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:59 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zou jammer zijn als er uiteindelijk geen andere oplossing is. Denk dat een nieuwe OP van hugecooll al verschil zou maken. En een beetje redelijk postgedrag, indien haalbaar...
JUIST de details zijn belangrijk. Want die vragen komen steeds terug in het topic. "wie was die en die", zie OP, wat zag de NOS, "zie video OP", etc.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:44 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Vind het lastig een concreet voorbeeld te geven omdat de informatie vaak feitelijk wel juist is maar het de combinatie van de verschillende feiten is die een bepaalde richting op duwt. Ik wist niet dat die diereninfo er nog in stond, maar daar doelde ik niet specifiek op. Tja, 'obscure' nieuwsberichten, is inderdaad lastig te zeggen, maar als bepaalde info alleen in 1 krantje ergens in Panama staat vind ik dat niet echt iets wat in deze OP thuishoort. Wat die kaartjes betreft heb ik het mis dan, ik heb daar niet zo op gelet.
Wat mij betreft (maar dat is mijn mening en ik heb tot vandaag helemaal geen aandeel in het topic gehad dus echt recht van spreken heb ik niet) gaat er alleen info in die door meerdere bronnen is bevestigd. Niet al die details, er staat echt veel te veel informatie in. Gewoon een algemene samenvatting.
Het zou geen probleem zijn als het topic niet zo uit de hand zou lopen telkens. Dat doet het nu wel en een frisse start zorgt wellicht wel voor verbetering. Misschien ook niet, maar veel anders kan ik niet bedenken in ieder geval.quote:
Mwah, "uit de hand lopen" vind ik wel meevallen. Iedereen kan zijn zegje doen, zelfs dromen worden gedeeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Het zou geen probleem zijn als het topic niet zo uit de hand zou lopen telkens. Dat doet het nu wel en een frisse start zorgt wellicht wel voor verbetering. Misschien ook niet, maar veel anders kan ik niet bedenken in ieder geval.
Je OP is suggestief een bepaalde richting opgeschreven.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:08 schreef El_Matador het volgende:
samenvatting.JUIST de details zijn belangrijk. Want die vragen komen steeds terug in het topic. "wie was die en die", zie OP, wat zag de NOS, "zie video OP", etc.
Of deze stelling:quote:• De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen
Of dit kopje:quote:Kaart met resten en schoenen (in een straal van ~2,5 uur lopen vanaf de Mirador) en rugzak (~5 uur lopen)
Wie bepaalt dat? Of het 'goede' of slechte info is?quote:Goede informatie:
Fijn dat je met concrete voorbeelden komtquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je OP is suggestief een bepaalde richting opgeschreven.
Wat doet dit er bv in: ?
[..]
Of deze stelling:
[..]
Of dit kopje:
[..]
Wie bepaalt dat? Of het 'goede' of slechte info is?
Gewoon wat voorbeelden.
En de foto's van de botten mogen wel weg, voegt niets meer toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |