Want hij heeft expres iemand neergeschoten?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:29 schreef Nederlandsche het volgende:
Gewoon opsluiten..
Kut crimineeltje.
Als je een wapen mee neemt en er mee speelt mag je wat mij betreft opgesloten worden ja.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:32 schreef Syntos het volgende:
[..]
Want hij heeft expres iemand neergeschoten?
Stupide zeker. De rest was een ongeluk.
Troll dus. Grappig man.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:33 schreef Nederlandsche het volgende:
[..]
Als jij er niet zo over denkt, mag jij ook in de cel.
Nee hoor.quote:
Jij vormt een gevaar met je facistische en autoritaire opvattingen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:35 schreef Nederlandsche het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ze mogen mensen die een gevaar vormen voor de maatschappij wel in een diepe put gooien.
Zwaarder straffen ook.
Ik ben het deels wel met hem eens hoor. Ik vind niet dat een wapen op iemand richten (let wel: richten betekent per definitie opzettelijk) een 'foutje' kan zijn. Nu was het nog een kind en zou de straf sowieso minder zijn geweest, maar ik vind wel dat hier flink gestraft mag worden. Al is het maar om 'kinderen' duidelijk te maken dat een wapen op iemand richten nooit stoer is of grappig is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij vormt een gevaar met je facistische en autoritaire opvattingen.
Grootmoedigquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:46 schreef deadprez het volgende:
Waren er maar meer mensen zoals die vrouw.
Al was het maar voor de ouders geen wapen in huis te hebben en al helemaal niet als je hem niet als je hem onbehoed met kogels achter laat.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:59 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het deels wel met hem eens hoor. Ik vind niet dat een wapen op iemand richten (let wel: richten betekent per definitie opzettelijk) een 'foutje' kan zijn. Nu was het nog een kind en zou de straf sowieso minder zijn geweest, maar ik vind wel dat hier flink gestraft mag worden. Al is het maar om 'kinderen' duidelijk te maken dat een wapen op iemand richten nooit stoer is of grappig is.
Fascistische troll gespot.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:33 schreef Nederlandsche het volgende:
[..]
Als je een wapen mee neemt en er mee speelt mag je wat mij betreft opgesloten worden ja.
Niet eens een lekke band. Dan ga je toch op een levend persoon schieten ?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:08 schreef shootercas het volgende:
''Schoot door de vloer en niets gebeurde '':'):'):')
Sorry hoor maar jij bent echt een klapmongool.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:29 schreef Nederlandsche het volgende:
Gewoon opsluiten..
Kut crimineeltje.
Betaal jij het?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:35 schreef Nederlandsche het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ze mogen mensen die een gevaar vormen voor de maatschappij wel in een diepe put gooien.
Zwaarder straffen ook.
Stoer ben jij manquote:Op vrijdag 13 juni 2014 18:18 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Sorry hoor maar jij bent echt een klapmongool.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:33 schreef Nederlandsche het volgende:
[..]
Als je een wapen mee neemt en er mee speelt mag je wat mij betreft opgesloten worden ja.
dit soort dingen krijg je nou eenmaal met die 2nd amendment van zequote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:32 schreef Syntos het volgende:
[..]
Nee dit soort dingen krijg je dankzij kutouders.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 18:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
dit soort dingen krijg je nou eenmaal met die 2nd amendment van ze
die zul je altijd wel hebbenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:27 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee dit soort dingen krijg je dankzij kutouders.
In Nederland heb je jongens die op school stoer lopen te doen met hun scooter en iemand omver rijden. De oorzaak is ouders. Kutouders moet je aanpakken, niet scooters.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
die zul je altijd wel hebben
zonder de 2ndd amendment had je dit niet
scooters vergelijken met wapensquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In Nederland heb je jongens die op school stoer lopen te doen met hun scooter en iemand omver rijden. De oorzaak is ouders. Kutouders moet je aanpakken, niet scooters.
Wapens zijn pas wapens als je ze voor dat doel gaat gebruiken. Rare Nederlandse kronkel om iedere idioot met 500 pk en duizenden kilo's aan metaal te vertrouwen, maar helemaal bang worden als iemand een zakmes heeft.quote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:32 schreef Syntos het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
ach ja ongelukje. was niet intentioneel, dus kan het wel begrijpen
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:46 schreef deadprez het volgende:
quote:
Ik begrijp deze reacties dus echt totaal niet. Al heeft de moeder het vergeven (totaal irrelevant, want een meisje is dood), en stel het was ook echt per ongeluk (wat niet te bewijzen valt, het is zijn woord) dan nog blijft dit feit staan:quote:Op vrijdag 13 juni 2014 18:18 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Sorry hoor maar jij bent echt een klapmongool.
Hoe achterlijk moet je zijn om zoiets te doen. "Ja ongelukje, sorry hoor!"quote:richtte hij het wapen op Lourdes
Waar heb ik het over de dader?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp deze reacties dus echt totaal niet. Al heeft de moeder het vergeven, en stel het was ook echt per ongeluk (wat niet te bewijzen valt, het is zijn woord) dan nog blijft dit feit staan:
[..]
Hoe achterlijk moet je zijn om zoiets te doen. "Ja ongelukje, sorry hoor!"
Laat dat maar aan de nabestaanden over.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp deze reacties dus echt totaal niet. Al heeft de moeder het vergeven (totaal irrelevant, want een meisje is dood), en stel het was ook echt per ongeluk (wat niet te bewijzen valt, het is zijn woord) dan nog blijft dit feit staan:
[..]
Zeg je dat ook als er ergens in verwegistan eerwraak wordt gepleegd en de rest van de familie het gedoogt? Lijkt me niet. Wat de familie wil is irrelevant, want een mens is dood.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:36 schreef Syntos het volgende:
[..]
Laat dat maar aan de nabestaanden over.
Lekker egoistisch aangezien het hun dochter is die dood is.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:39 schreef Drxx het volgende:
Wat de familie wil is irrelevant, want een mens is dood.
Dat mag zeker. Maar het is bizar dat de moordenaar daardoor een lichtere straf krijgt. "Zo had zij het gewild." "Oh oké ik geloof je zo."quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:41 schreef Syntos het volgende:
[..]
Lekker egoistisch aangezien het hun dochter is die dood is.
Als zij hem willen vergeven is dat hun goed recht.
Jij pleitte er toch juist voor om vergelding een grotere rol te laten spelen in het strafrecht?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Maar het is bizar dat de moordenaar daardoor een lichtere straf krijgt. "Zo had zij het gewild." "Oh oké ik geloof je zo."
Och het denken is al genoeg maar zichzelf niet melden bij het schavot... Kneusquote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:35 schreef Nederlandsche het volgende:
[..]
Nee hoor.
Zwaarder straffen ook.
15 jaar...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp deze reacties dus echt totaal niet. Al heeft de moeder het vergeven (totaal irrelevant, want een meisje is dood), en stel het was ook echt per ongeluk (wat niet te bewijzen valt, het is zijn woord) dan nog blijft dit feit staan:
[..]
Wat en wie schiet er nou iets mee op om die jongen levenslang te geven, het was een ongelukquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat mag zeker. Maar het is bizar dat de moordenaar daardoor een lichtere straf krijgt. "Zo had zij het gewild." "Oh oké ik geloof je zo."
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:59 schreef FANN het volgende:
[..]heel knap, maar het wás tenslotte en ongeluk, maar toch knap dat ze zo kan reageren.
- Hoe weet je dat het een ongeluk is? Dat lijkt me niet te bewijzen namelijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Wat en wie schiet er nou iets mee op om die jongen levenslang te geven, het was een ongeluk
geen moord.
Misschien kende die moeder die jongen wel?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:16 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
- Hoe weet je dat het een ongeluk is? Dat lijkt me niet te bewijzen namelijk.
- Stel dat het inderdaad wel per ongeluk was: Willen we serieus een trend starten waarin we situaties waarbij iemand expres een pistool trekt, en deze iemand 'per ongeluk' doodschiet, als 'een ongeluk' bestempelen? Ik vind dat erg kwalijk.
Ik vind dat het woord "ongeluk" gigantisch gedevalueerd wordt op deze manier
Ik pleit ervoor dat mensen die andere mensen iets verschrikkelijks aandoen, moord/verkrachting, daarvoor gestraft moeten worden. Ondanks wat de moeder van de overledene daarvan vindt. Zou wat zijn zeg, als we daders van eerwraak strafvermindering geven omdat de moeder hem vergeven heeft.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jij pleitte er toch juist voor om vergelding een grotere rol te laten spelen in het strafrecht?
Je weet dus helemaal niet of het echt een ongeluk was. Kun je ook op mijn andere punt reageren, of is dat teveel moeite?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien kende die moeder die jongen wel?
Maar goed als jij iemand bent van ''alles over één kam scheren'' dan gooi jij toch lekker een 15jarige
jongen levenslang achter de tralies?
Nogmaals, ik vind het knap van die moeder, maar jij mag er anders over denken.
Dus dat. Een kogel die afketst kun je een ongeluk noemen, hoewel zelfs dan er expres geschoten werd, maar bewust op iemand richten een ongeluk noemen... Echt wow...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef Maavaav het volgende:
Rare actie van die moeder, als de kogel nou afketste tegen de vloer naar haar dochter toe, zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar wie gaat nou een pistool richten op iemand als die 't 10 seconden geleden nog heeft proberen over te halen zonder dat het lukte?
Maar alsnog een idiote actie om daadwerkelijk ook een pistool mee te nemen om ermee op te scheppen vervolgens.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:22 schreef Drxx het volgende:
[..]
Je weet dus helemaal niet of het echt een ongeluk was. Kun je ook op mijn andere punt reageren, of is dat teveel moeite?
[..]
Dus dat. Een kogel die afketst kun je een ongeluk noemen, hoewel zelfs dan er expres geschoten werd, maar bewust op iemand richten een ongeluk noemen... Echt wow...
Er zijn mensen die kijken in de loop om te zien of er iets inzit omdat het geweer niet afgingquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef Maavaav het volgende:
Rare actie van die moeder, als de kogel nou afketste tegen de vloer naar haar dochter toe, zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar wie gaat nou een pistool richten op iemand als die 't 10 seconden geleden nog heeft proberen over te halen zonder dat het lukte?
Dat klopt, maar ik zou nooit de dader kunnen vergeven als ik die moeder zijnde was.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Er zijn mensen die kijken in de loop om te zien of er iets inzit omdat het geweer niet afging
en halen dan alsnog de trekker over, die hoeven niet berecht te worden trouwens, want die
zijn dood![]()
Soms doen mensen nu eenmaal hele domme dingen.
Compleet andere situatie natuurlijk, in jouw voorbeeld zoeken ze het zelf op. Nu is een onschuldig meisje dood, omdat iemand anders expres een pistool op haar richtte.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Er zijn mensen die kijken in de loop om te zien of er iets inzit omdat het geweer niet afging
en halen dan alsnog de trekker over, die hoeven niet berecht te worden trouwens, want die
zijn dood![]()
Soms doen mensen nu eenmaal hele domme dingen.
Ja, maar jij bent die moeder ook niet, zij kan het blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:24 schreef Maavaav het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zou nooit de dader kunnen vergeven als ik die moeder zijnde was.
Je leest even heel strategisch over het daaraan voorafgaande zinnetje heen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nou weten we niet of dat wapen, nadat het niet afging bewust of onbewust op dat meisje was gericht, het zou kunnen dat hij alleen wou kijken waarom het wapen niet afging en de loop wees toevallig haar kant op, het kan ook zijn dat hij, al denkend dat het wapen toch niet werkt, speels op haar zat te richten van 'poef en nu ben je dood'.quote:Hij richtte op de vloer van de bus, om zo een waarschuwingsschot te lossen. Toen er niets gebeurde, richtte hij het wapen op Lourdes, waarna het per ongeluk afging.
http://de.wikipedia.org/wiki/Marianne_Bachmeierquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:30 schreef FANN het volgende:
Ja goed, er zijn zoveel dingen die nét even anders liggen, ik kan me herinneren dat
er in Duitsland een moeder was die de verkrachter van haar dochtertje doodschoot,
in de rechtszaal nog wel.
Dat was moord met voorbedachte rade nog wel, maar ik geloof dat zij ook strafvermindering kreeg?
Ik weet niet meer hoe die vrouw heette dus ik kan het artikel niet zoeken.
Yep! die was het dank je, ik heb zelfs de film gezien, maar dat was ook alweer lang geleden....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:44 schreef moussie het volgende:
[..]
http://de.wikipedia.org/wiki/Marianne_Bachmeier
Die jongen wel, dat is nog een kind, en hij heeft niet gehandeld uit boosaardigheid, hij deed alleen maar heel erg dom, helaas met fatale gevolgen. De stiefvader die zijn wapen niet goed heeft opgeborgen waardoor dit überhaupt kon gebeuren, die is volwassen en wordt verondersteld de gevaren en mogelijke gevolgen van zijn handelen wel vooraf te kunnen zien, die zou ik nooit kunnen vergeven!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:24 schreef Maavaav het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zou nooit de dader kunnen vergeven als ik die moeder zijnde was.
Bouw 1 van de Waddeneilanden om tot gevangenenkamp met goedkope prefap barakken. Vier torens er omheen met scherpschutters. En als 1 wil weg zwemmen kogel door den kop.quote:
De film Papillon zal jou wel aanspreken denk ik...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:11 schreef Bintzak het volgende:
[..]
Bouw 1 van de Waddeneilanden om tot gevangenenkamp met goedkope prefap barakken. Vier torens er omheen met scherpschutters. En als 1 wil weg zwemmen kogel door den kop.
Is een goede filmquote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:26 schreef FANN het volgende:
[..]
De film Papillon zal jou wel aanspreken denk ik...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |