Compleet andere situatie natuurlijk, in jouw voorbeeld zoeken ze het zelf op. Nu is een onschuldig meisje dood, omdat iemand anders expres een pistool op haar richtte.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Er zijn mensen die kijken in de loop om te zien of er iets inzit omdat het geweer niet afging
en halen dan alsnog de trekker over, die hoeven niet berecht te worden trouwens, want die
zijn dood![]()
Soms doen mensen nu eenmaal hele domme dingen.
Ja, maar jij bent die moeder ook niet, zij kan het blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:24 schreef Maavaav het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zou nooit de dader kunnen vergeven als ik die moeder zijnde was.
Je leest even heel strategisch over het daaraan voorafgaande zinnetje heen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik begrijp deze reacties dus echt totaal niet. Al heeft de moeder het vergeven (totaal irrelevant, want een meisje is dood), en stel het was ook echt per ongeluk (wat niet te bewijzen valt, het is zijn woord) dan nog blijft dit feit staan:
[..]
Hoe achterlijk moet je zijn om zoiets te doen. "Ja ongelukje, sorry hoor!"
Nou weten we niet of dat wapen, nadat het niet afging bewust of onbewust op dat meisje was gericht, het zou kunnen dat hij alleen wou kijken waarom het wapen niet afging en de loop wees toevallig haar kant op, het kan ook zijn dat hij, al denkend dat het wapen toch niet werkt, speels op haar zat te richten van 'poef en nu ben je dood'.quote:Hij richtte op de vloer van de bus, om zo een waarschuwingsschot te lossen. Toen er niets gebeurde, richtte hij het wapen op Lourdes, waarna het per ongeluk afging.
http://de.wikipedia.org/wiki/Marianne_Bachmeierquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:30 schreef FANN het volgende:
Ja goed, er zijn zoveel dingen die nét even anders liggen, ik kan me herinneren dat
er in Duitsland een moeder was die de verkrachter van haar dochtertje doodschoot,
in de rechtszaal nog wel.
Dat was moord met voorbedachte rade nog wel, maar ik geloof dat zij ook strafvermindering kreeg?
Ik weet niet meer hoe die vrouw heette dus ik kan het artikel niet zoeken.
Yep! die was het dank je, ik heb zelfs de film gezien, maar dat was ook alweer lang geleden....quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:44 schreef moussie het volgende:
[..]
http://de.wikipedia.org/wiki/Marianne_Bachmeier
Die jongen wel, dat is nog een kind, en hij heeft niet gehandeld uit boosaardigheid, hij deed alleen maar heel erg dom, helaas met fatale gevolgen. De stiefvader die zijn wapen niet goed heeft opgeborgen waardoor dit überhaupt kon gebeuren, die is volwassen en wordt verondersteld de gevaren en mogelijke gevolgen van zijn handelen wel vooraf te kunnen zien, die zou ik nooit kunnen vergeven!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:24 schreef Maavaav het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zou nooit de dader kunnen vergeven als ik die moeder zijnde was.
Bouw 1 van de Waddeneilanden om tot gevangenenkamp met goedkope prefap barakken. Vier torens er omheen met scherpschutters. En als 1 wil weg zwemmen kogel door den kop.quote:
De film Papillon zal jou wel aanspreken denk ik...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:11 schreef Bintzak het volgende:
[..]
Bouw 1 van de Waddeneilanden om tot gevangenenkamp met goedkope prefap barakken. Vier torens er omheen met scherpschutters. En als 1 wil weg zwemmen kogel door den kop.
Is een goede filmquote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:26 schreef FANN het volgende:
[..]
De film Papillon zal jou wel aanspreken denk ik...
Wat is dat voor Nederlandsquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:24 schreef Maavaav het volgende:
[..]
mooiquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:30 schreef FANN het volgende:
in Duitsland een moeder was die de verkrachter van haar dochtertje doodschoot
nou ja mooi is het natuurlijk niet, maar ik heb er wel begrip voorquote:
Welke halve gare heeft a) die jongen leren schieten en b) zijn geweer laten slingeren?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:23 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens een rechtszaak in Miami is met verbazing gereageerd toen de moeder van een doodgeschoten tiener plots op de moordenaar van haar dochter afstapte en hem omhelsde. De vrouw barstte in tranen uit. 'Het recht heeft zegegevierd.'
Het was volgens de rechter een ongelooflijk teken van vergevingsgezindheid en een krachtig gebaar. In december 2012 werd de toen 13-jarige dochter Lourdes van Ady Guzman-DeJesus doodgeschoten in haar schoolbus.
De 15-jarige Jordyn Howe nam het geweer van zijn stiefvader mee de bus in om indruk te maken op zijn klasgenoten. Hij richtte op de vloer van de bus, om zo een waarschuwingsschot te lossen. Toen er niets gebeurde, richtte hij het wapen op Lourdes, waarna het per ongeluk afging. De tiener werd in haar nek geraakt en overleed in het ziekenhuis.
Tijdens de rechtszaak bood de moordenaar zijn excuses aan en gaf hij aan de dood van Lourdes te betreuren. Plots stapte Ady op de moordenaar van haar dochter af, met tranen in haar ogen. Ze vergaf zijn daden door hem een omhelzing te geven en drukte hem dicht tegen haar aan. De Amerikaanse, die drie jonge kinderen heeft, zei dat haar dochter het zo gewild zou hebben.
Het voorval leidde tot een bijzondere uitspraak van de rechter. Jordyn moet totdat hij 21 jaar is psychologische begeleiding krijgen, wordt hij willekeurig getest op drugs en gaat hij Ady bijstaan. Zij geeft voorlichtingen op scholen over de gevaren van wapens.
'Het recht heeft zegegevierd', reageerde ze buiten de rechtszaal aan ABC News. 'Ik mis Lourdes erg en ik wilde hem erg graag vergeven.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-haar-dochter.dhtml
Jeetje.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |