abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141023452
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:49 schreef Loekie1 het volgende:
Probleem is dat er geen enkele politieke partij is in Nederland die op dit punt de gevoelens van de mensen in daden omzet. Zelfs de PVV niet, van wie je het het meest zou verwachten. Wilders' grootste hobby is slapen. Dat is ook mijn hobby, maar ik ben geen politicus.
Vooral dat doorrijden na aanrijdingen is iedereen een doorn in het oog maar qua straf komt er twee weken bij. Maak je ook nog eens de auto weg, daar is de wet al helemaal niet op berekend.
Jij wil mensen maar gaan veroordelen op basis van een telegraafberichtje? 8)7
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:55:53 #62
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141023578
Och het was maar een kennis!
  roze vrijdag 13 juni 2014 @ 10:58:12 #63
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141023647
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:55 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Och het was maar een kennis!
:{
Your beauty never ever scared me.
pi_141023740
WTF Brummetje2.0???
pi_141024455
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Probleem is eigenlijk dat gevoelens van mensen niet rationeel zijn en het rechtssysteem dat wel is.
Sluit ik me helemaal bij aan. Moet toch niet gekker worden, dat we de mening van een onopgeleide boerenlul als maatstaf voor de strafbepaling gaan nemen.
pi_141024936
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:01 schreef OMalley het volgende:

[..]

Het zit hem juist in het feit dat hij niet is gestopt, zich niet achteraf heeft gemeld. Dat maakt deze meneer tot een asociale hufter. Als je zonder rijbewijs de weg op gaat bega al een misdrijf. En als je willens en wetens een misdrijf begaat moet je niet voor de gevolgen op de loop gaan.
Klopt. Alleen gezien de TT die het alleen over de dodelijke afloop van het ongeluk heeft, denkt TS alleen aan het 'doodrijden'. De vraag of de dader schuldig is aan dat doodrijden wordt echter nergens gesteld, ook niet dát hij daaraan schuldig is. Feitelijk zou de strafmaat in dergelijke gevallen dus hetzelfde moeten zijn wanneer de betrokkenpartij (schuldig of niet) die niet doorrijdt, alleen een paar blauwe plekken heeft opgelopen. Het overlijden staat er namelijk helemaal buiten. Anders zou het zijn wanneer het om een verlaten weg gaat in een afgelegen gebied. Dan kan het doorrijden ansich de dood veroorzaken doordat hulp dan te laat komt.
pi_141026863
quote:
Wat voor jou de Telegraaf is is voor mij de NRC: geen betrouwbare bron.
Die tabellen gaan alleen over Nederland.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:07:42 #68
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_141027986
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:39 schreef Loekie1 het volgende:
Pardon? :D
Als je even de moeite neemt het Excel sheetje erbij te pakken krijg je de gegevens van Europa.

2013-criminaliteit-rechtshandhaving-2012-tabellen-h11_tcm44-522426.xls

Tabel 11.7 staat een overzicht van % (gevangenis)straffen.

Als je meer details wil kun je hier graven.

[ Bericht 2% gewijzigd door SicSicSics op 13-06-2014 13:14:10 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_141028380
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Goddomme, zelfs onafhankelijke bronnen die ten grondslag liggen aan het artikel in twijfel trekken.

Als je het zo goed weet, ga het dan zelf onderzoeken.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:27:14 #70
116015 SicSicSics
pi_141028616
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:19 schreef Mystikvm het volgende:
Als je het zo goed weet, ga het dan zelf onderzoeken.
Je kunt het altijd beter door een ander laten doen; als je het dan niet eens bent met de uitslag kun je tenminste commentaar geven, als je zelf tot een bepaalde conclusie komt is dat vervelender _O-

Zoals deze meneer die werd betaald door mensen (Koch) uit de olie-industrie om 'Climate Change' te ontkrachten :') geniaal wel.

Maargoed; mevrouw heeft nu in ieder geval de tools om zelf tot conclusies te komen O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_141028786
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 07:15 schreef OMalley het volgende:
Een kennis van me is vorig jaar van zijn brommer gereden en aan de gevolgen daarvan overleden.
Gisteren stond de hufterige dader (die zichzelf niet heeft gemeld, maar is door goed werk van de politie aangehouden) voor de rechter. Kijk hier wat er gebeurd is . Wat vinden Fokkers hier nu van??
Deze fokker leest in het bericht dat kennelijk alleen bewezen kan worden dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan doorrijden na een ongeval en niet zo zeer aan het veroorzaken van een verkeersongeval welke de dood ten gevolge heeft. Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de strafmaat.

Voor het doorrijden na een verkeersongeval (en het dus voor dood achter laten) vind ik de strafmaat in NL aan de lage kant. Maar 9 maanden is dus wel in overeenstemming met de norm die we hebben.

Verder kan ik niet oordelen, want ik ken de zaak zo goed als niet (het is maar een berichtje).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141029381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
27-jarige BMW-rijder waarvan de auto nu spoorloos is? Ben ik politiek incorrect als ik bepaalde dingen denk?
edit:nvm
pi_141031130
Hier wordt geklaagd dat het strafklimaat in de VS en in GB zo hoog is en dat dat heel nadelig uitpakt bla bla bla. Maar het klopt dus wel dat daar strenger wordt gestraft. En overal is minimumstraf ingevoerd maar niet in Nederland en dat is maar goed ook bla bla bla...
http://www.rechtspraak.nl(...)unt-Rechtspraak.aspx
Hier een citaat:
Minimumstraffen: hellend vlak
Als we eenmaal van het principe zijn afgestapt en minimumstraffen hebben ingevoerd, is de stap om dat ook voor andere delicten in te voeren niet zo groot. De kans is groot dat later, bijvoorbeeld in de opwinding over één specifieke strafzaak, weer nieuwe uitzonderingen zullen worden bedacht. En daarmee groeit de mogelijkheid dat minimumstraffen tot onrechtvaardige resultaten gaan leiden.

O jee, onrechtvaardige resultaten! Ja heus!
pi_141031236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:35 schreef Loekie1 het volgende:
Hier wordt geklaagd dat het strafklimaat in de VS en in GB zo hoog is en dat dat heel nadelig uitpakt bla bla bla. Maar het klopt dus wel dat daar strenger wordt gestraft. En overal is minimumstraf ingevoerd maar niet in Nederland en dat is maar goed ook bla bla bla...
Hier een citaat:
Als we eenmaal van het principe zijn afgestapt en minimumstraffen hebben ingevoerd, is de stap om dat ook voor andere delicten in te voeren niet zo groot. De kans is groot dat later, bijvoorbeeld in de opwinding over één specifieke strafzaak, weer nieuwe uitzonderingen zullen worden bedacht. En daarmee groeit de mogelijkheid dat minimumstraffen tot onrechtvaardige resultaten gaan leiden.

Ja? Wat snap je daar niet aan? Of ben je het er gewoon niet mee eens, omdat, eh, DAAROM!! :(
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:52:37 #75
116015 SicSicSics
pi_141031660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:35 schreef Loekie1 het volgende:
Als je de cijfers uit mijn bron erbij pakt blijkt dat er in GB minder vaak een gevangenisstraf wordt gegeven. In de VS weet ik het niet, maar voor mijn gevoel ben je daar sneller en harder het haasje.

Binnen de VS wordt trouwens ook geklaagd over de wreedheid en het negatieve effect van die mandatory minimum sentencing. Er zijn staten die er al zelf vanaf zijn gestapt en de Federale Overheid is bezig met een reform program om het juist weer minder te maken.

Hier wel een aardige quote uit Time:
“Backed by decades of research demonstrating that longer sentences have only a marginal effect in reducing recidivism and that many offenders can be safely and more effectively supervised in the community, more and more states are revisiting tough-on-crime sentencing policies in pursuit of a fairer, more cost efficient justice system,” said Peggy McGarry, director of the Center on Sentencing and Corrections at the Vera Institute of Justice.

quote:
Hier een citaat:

Lijkt me een redelijk logisch verhaal. Tevens ben jij waarschijnlijk iemand waar dit voorbeeld over spreekt? Opwinding over 'onrechtvaardigheden'.

En er zijn (wederom) genoeg voorbeelden waarom minimumstraffen averechts werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 13-06-2014 15:00:02 ]
Fine, fuck you then!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:56:49 #76
116015 SicSicSics
pi_141031808
Met de sidenote dat minimumstraffen (voornamelijk) afgeschaft worden voor drugsgerelateerd en niet-gewelddadige vergrijpen. ;)
Fine, fuck you then!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:08:41 #77
116015 SicSicSics
pi_141032260
Vrijdagmiddag werk middag :@ _O- even door googlen:

In Engeland had deze jongen maximaal de volgende straf kunnen krijgen:

Offence
1. Failing to stop after an accident or failing to report an accident
2. Driving otherwise than in accordance with a licence
3. Driving without insurance

Maximum penalty
1. 6 months’ imprisonment / £5,000 fine / Discretionary disqualification
2. £1,000 fine / Discretionary disqualification
3. £5,000 fine / Discretionary disqualification

Penalty points
1. 5 to 10
2. 3 to 6
3. 6 to 8

Ik heb 3. erbij gezet vanwege het rijden met valse kenteken platen.

Unfallflucht in Duitsland: maximaal 3 jaar.
Délit de fuite in Frankrijk: maximaal 3 jaar.
Hit and Run in Amerika: maximaal 5 jaar.
Hit and Run in Canada: maximaal 5 jaar.

Hier in Nederland (als Vluchtmisdrijf): maximaal 1 jaar.

[ Bericht 15% gewijzigd door SicSicSics op 13-06-2014 15:26:48 ]
Fine, fuck you then!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:50:52 #78
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_141033823
Zonder rijbewijs iemand doodrijden en dan als straf je rijbewijs inleveren _O-
pi_141037262
quote:

Je verwacht het niet.
pi_141041161
Ik heb geen cijfers maar hoor vaak dat mensen hun rijbewijs kwijt zijn in GB, meestal vanwege rijden onder invloed. Hier in Nederland heb ik het nog nooit van een bekende gehoord.
Pakkans in GB gewoon groter?
pi_141041562
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 07:15 schreef OMalley het volgende:
Een kennis van me is vorig jaar van zijn brommer gereden en aan de gevolgen daarvan overleden.
Gisteren stond de hufterige dader (die zichzelf niet heeft gemeld, maar is door goed werk van de politie aangehouden) voor de rechter. Kijk hier wat er gebeurd is . Wat vinden Fokkers hier nu van??
Wat afschuwelijk voor je!
Knap dat ze hem gevonden hebben.. Er staat al dat ze hem zijn dood niet kunnen verwijten in het artikel, daarom valt de straf mild uit, of lijkt dat zo te zijn.
Ik was er niet bij, dus is het lastig oordelen. Ik snap wel dat de straf wat jou betreft niet hard genoeg kan zijn.
pi_141041646
5k bruto
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_141042566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:17 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb geen cijfers maar hoor vaak dat mensen hun rijbewijs kwijt zijn in GB, meestal vanwege rijden onder invloed. Hier in Nederland heb ik het nog nooit van een bekende gehoord.
Pakkans in GB gewoon groter?
Ik ken er al drie. Kan ook zijn dat ik verkeerde vrienden heb :)
pi_141044116
quote:

Weet je het ook van België en Engeland?
Wat zou het handig zijn als er gewoon een lijstje was met minimale en maximale straffen voor bekende delicten in alle Europese landen.
pi_141044437
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Weet je het ook van België en Engeland?
Wat zou het handig zijn als er gewoon een lijstje was met minimale en maximale straffen voor bekende delicten in alle Europese landen.
Wat schiet je daarmee op?
pi_141044531
http://www.dagelijksestan(...)erikaanse-gevangenis

Wat denk ik meespeelt in dit geval is dat de doodrijder gewoon voorrang had en niet (bewezen) dronken was.
.
pi_141044802
Het is heel zuur, maar het is wel zo dat de schuld ook echt bewezen moet kunnen worden. Dit betekent dat onschuldigen minder snel gestraft worden, maar zoals wellicht in dit geval is gebeurd.

Als iets echt een ongeluk is, dat hoor je niet zomaar 10 jaar de bak in te komen. Maar als je drinkt, geen rijbewijs hebt, doorrijdt na het ongeluk, meer dan 30 km te hard rijdt, of je al te boek staat al s een asociale automobilist, dan mogen ze je van mij hard aanpakken.

Helaas blijft het dan alsnog lastig om het bewijs rond te krijgen tegen iemand die doorrijdt, want tsja, ga maar bewijzen dat hij reed. Ik vind dan ook dat ze mensen veel sneller hun rijbewijs echt moeten afpakken. Want wonder boven wonder zijn het heel vaak van die gasten met waslijsten aan verkeersovertredingen en misdrijven die uiteindelijk mensen doodrijden.
Whatever...
pi_141047800
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat schiet je daarmee op?
Dat zou het bewijs leveren dat de straffen hier belachelijk laag zijn. Het is heel vreemd dat dat lijstje niet bestaat en dat tevens de rechterlijke macht blijft beweren dat hier de straffen zo hoog zijn. Terwijl we bij dat lijstje over hit en run al het tegendeel kunnen zien.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 22:49:41 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141052306
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat zou het bewijs leveren dat de straffen hier belachelijk laag zijn. Het is heel vreemd dat dat lijstje niet bestaat en dat tevens de rechterlijke macht blijft beweren dat hier de straffen zo hoog zijn. Terwijl we bij dat lijstje over hit en run al het tegendeel kunnen zien.
Je vergeet de termen ''Hoge heren in de Den Haag'' en ''Brussel''
pi_141053283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 21:46 schreef Loekie1 het volgende:

Het gaat toch om de feitelijk opgelegde straffen ipv wat er theoretisch opgelegd kan worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')