quote:Chili zonder sterspeler Vidal tegen Australië
Arturo Vidal blijft sukkelen met zijn knieblessure. De sterspeler van Chili kan vrijdag niet meespelen in de WK-wedstrijd tegen Australië. Chili zit in groep B, samen met Oranje en Spanje.
Vidal trainde vandaag opnieuw niet mee vanwege de knieblessure. De middenvelder van Juventus maakte vorige week zijn rentree na een knieoperatie, maar heeft sinds die invalbeurt in de oefeninterland tegen Noord-Ierland niet meer met de groep meegetraind.
Eerder werd al gevreesd dat Vidal het WK zou missen, maar de Chileen herstelde sneller dan verwacht. Nu kampt hij met een terugslag. Nederland en Chili treffen elkaar op 23 juni. Het is onduidelijk of Vidal dat duel wel haalt.
Commentaar te Cuiaba is van Jeroen Grueter.quote:WK 2014 groep B: Chili – Australië (13 juni)
Vrijdag 13 juni om middernacht Nederlandse tijd (dus van de 13de op de 14de) begint in Arena Pantanal in Cuiabá de 2de wedstrijd in groep B tussen Chili en Australië. Chili wordt door kenners gezien als mogelijke kanshebber om de 2de ronde te halen ten koste van Nederland. Als Chili dit wil waarmaken dan moet het winnen van Australië.
Chili heeft indruk gemaakt in de voorbereiding op het WK tegen Duitsland (verloren met 1-0) en Engeland (gewonnen 2-0). Het strijdplan van Chili in deze wedstrijden was het permanent druk houden op de tegenstander. Met 10 man werd continue gejaagd op de bal. De Chileense bondscoach Jorge Sampaoli kan op deze manier spelen omdat hij beschikt over technisch vaardige spelers en een topfitte selectie met een winnaarsmentaliteit.
Het Chileense elftal is geformeerd rondom 2 spelers. Alexis Sánchez (Barcelona) en Arturo Vidal (Juventus) zijn de bepalende spelers in het Chileense team. Zij hebben de klasse om het verschil te maken op de beslissende momenten. De rest van de Chileense voetballers speelt in dienst van het team. Helaas voor Chili zijn de laatste berichten over sterspeler Arturo Vidal niet zo positief. Naar verluid is hij nog niet helemaal fit. De kans is aanwezig dat hij niet meedoet in de eerste wedstrijd tegen Australië. Coach Sampaoli heeft genoeg alternatieven tegen het zwakkere Australië, maar tegen Nederland en Spanje heeft hij Vidal hard nodig op het middenveld.
De WK voorbereiding van Australië is allerminst rustig verlopen. Eind vorig jaar werk coach Holger Osieck ontslagen en vervangen door Ange Postecoglou na stevige nederlagen tegen Brazilië en Frankrijk. Van beide landen werd met 6-0 verloren. Net als Louis van Gaal heeft coach Postecoglou gekozen om met een vrij jonge ploeg aan te treden op het WK. De meest ervaren spelers zijn Tim Cahill, Miles Jedinak en Mark Bresciano. Australie heeft de pech dat het in een sterke groep zit met de wereldkampioen (Spanje), de vice-wereldkampioen (Nederland) en een sterke outsider (Chili). De kans is reëel dat Australië het toernooi gaat verlaten met 3 verliespartijen. Met spelers die uitkomen voor clubs in de middenmoot van de eredivisie zoals Jason Davidson (Heracles Almelo) en Tommy Oar (FC Utrecht) is het praktisch onmogelijk voor Australië om de 2de ronde te halen.
Ook de bookmakers zijn duidelijk over de geringe kansen van Australië. Chili daarentegen is andere koek. Op verschillende grote voetbalsites wordt Chili een 2de plek toegedicht boven Nederland.
http://www.nieuwslog.nl/1236811-wk-2014-chili-australie/
Dit is wel een vermoedelijke opstelling van Marca, waar die posities voor geen reet kloppen, incluis formatie. Volgens Sky Italia zal Vidal gewoon spelen.quote:
Dus tochquote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:37 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Dit is wel een vermoedelijke opstelling van Marca, waar die posities voor geen reet kloppen, incluis formatie. Volgens Sky Italia zal Vidal gewoon spelen.
Ik hoop dat hij op het bankje begint. Geen nut om risico's te nemen zo vroeg in het toernooi. Desnoods laat je hem na een uur invallen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dus toch. Wat een soap rondom z'n blessure.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Belladonna80 het volgende:
Ik ben zéér groot voorstander van Chili. De énige ploeg in deze poul die het Spanje écht moeilijk kan maken.
Collectief druk geven, de tegenstander naar adem doen snakken. Halve finale of meer moet mogelijk zijn voor Chili.
Héérlijk dat ik gigantisch fout zat. Wat ben ik blij dat een wedstrijd ook een 2e helft bezit.quote:
ja niet normaalquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:50 schreef OverRated het volgende:
Gewoon lekker alles kijken. Zondag 3 uur 's nachts Japan toch? Heerlijk man
Japanquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:50 schreef OverRated het volgende:
Gewoon lekker alles kijken. Zondag 3 uur 's nachts Japan toch? Heerlijk man
0-0quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:59 schreef MakkieR het volgende:
Wat voor uitslag is nu het meest gunstig voor Nederland?
Chili theoretisch, Australië praktischquote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:59 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ik denk dat het het gunstigst is wanneer Australië wint hier.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:01 schreef hafcfan het volgende:
Davidson de eerste Heraclied ooit op het WK. Hup Australië.![]()
Spanje er al uit hahaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Chili theoretisch, Australië praktisch
Maakt geen reet uit. Nederland wint van Australië en op doelsaldo sowieso wel door.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:59 schreef MakkieR het volgende:
Wat voor uitslag is nu het meest gunstig voor Nederland?
Dit dus.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:02 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Maakt geen reet uit. Nederland wint van Australië en op doelsaldo sowieso wel door.
Tsja, denk dat Nederland nou ook wel op het lijstje van "ploegen die het Spanje moeilijk kunnen maken" terecht is gekomen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Belladonna80 het volgende:
Ik ben zéér groot voorstander van Chili. De énige ploeg in deze poul die het Spanje écht moeilijk kan maken.
Collectief druk geven, de tegenstander naar adem doen snakken. Halve finale of meer moet mogelijk zijn voor Chili.
2008, 2010, 2012 hahaquote:
Ook met een gelijkspel is niks mis.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Chili theoretisch, Australië praktisch
Sorry, ik liet me even gaan door de wat kinderachtige reactie van hafcfan.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mex, je komt wat gefrustreerd over. Dat past niet bij je.
Hopelijk Spanje door danquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:05 schreef Ajacied422 het volgende:
Spanje v Brazilië in de tweede ronde zou genot zijn.
Ja WK2010 was zijn laatste toernooi.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is Evert ten Napel eigenlijk gestopt als commentator?
Grueter![]()
Snoeks
Turkije.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:07 schreef Fokker101 het volgende:
Wie krijgen wij dan als we 1ste worden in de poule?
Maakt mij het uit joh, maar 5-1 is echt een vernedering zeg.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sorry, ik liet me even gaan door de wat kinderachtige reactie van hafcfan.
Maar ik wist dat het erin zat in een poule met mijn vier favoriete landen buiten scandinavie
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Spanje maakt nog wel kans tegen Brazilië. Nederland niet.
Wsl Mexicoquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:07 schreef Fokker101 het volgende:
Wie krijgen wij dan als we 1ste worden in de poule?
Is inderdaad een vernedering, goed geconstateerd.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:07 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Maakt mij het uit joh, maar 5-1 is echt een vernedering zeg.
Ik zou Kroatie zeggen. Ligt heel erg aan Kroatie - Mexicoquote:
Eerst maar eens kijken wat Brazilië v Mexico wordt.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou Kroatie zeggen. Ligt heel erg aan Kroatie - Mexico
Knap dat je dat na 8 minuten kunt constateren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:09 schreef BlueMage het volgende:
Je ziet toch wel dat deze teams allebei toch 'n niveautje minder zijn dan Spanje en Nederland.
ja, het veld lijkt ineens 2x zo grootquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:09 schreef BlueMage het volgende:
Je ziet toch wel dat deze teams allebei toch 'n niveautje minder zijn dan Spanje en Nederland.
6-1 of meer dus?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef Belladonna80 het volgende:
Nee nu jullie er uit gaan ligt de weg open.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is inderdaad een vernedering, goed geconstateerd.
Ik hoop alleen niet dat die 4-0 van 2 jaar geleden je nog dwars zit.Zou zonde zijn.
Cruciaal wedstrijdje jahquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou Kroatie zeggen. Ligt heel erg aan Kroatie - Mexico
Lol, moet je eens aan een random Braziliaan vragen wie hij liever niet treft uit het rijtje Chili, Nederland, Spanje. 80% zegt Chili.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kutzooi. Chili moet niet door, maken geen kans tegen Brazil
Dan ben je nog niet eens zeker, want als Spanje van Chili kunnen ze allebei nog boven je komen met een beetje pechquote:
Gek. Chili loopt altijd stuk op Braziliequote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:12 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Lol, moet je eens aan een random Braziliaan vragen wie hij liever niet treft uit het rijtje Chili, Nederland, Spanje. 80% zegt Chili.
Doelsaldo is serieus in het nadeel van Spanjequote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan ben je nog niet eens zeker, want als Spanje van Chili kunnen ze allebei nog boven je komen met een beetje pech
Met Hiddink als coach had het gekund.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Dachten jullie daadwerkelijk dat Australië gaat winnen van Chili?
Zul je net zien dat we daar punten tegen gaan morsenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:13 schreef Max-Westerman het volgende:
Dat Australie is dus helemaal niks
Mja maar Chili moet wl winnen van Nederland,quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Doelsaldo is serieus in het nadeel van Spanje
Oer een paar minuten staan ze 3e en nederland 2equote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:13 schreef KingRadler het volgende:
Spanje staat nu virtueel laatste in de poule wat een afgang.
Zoiets verwacht ik ook nog wel jaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zul je net zien dat we daar punten tegen gaan morsen
mwa spanje wint wel van aussie en chilliquote:
die Valdivia kan zo mee bij de top van Europaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:14 schreef alors het volgende:
Is Chili nou zo goed, of Australië nou zo slecht?
Is niet genoeg als Chili ff rtatatatata doet deze matchquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:14 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
mwa spanje wint wel van aussie en chilli
Na Spanje ja.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:14 schreef Belladonna80 het volgende:
[..]
[..]
Eens. Een van de slechtste ploegen op dit WK.
Die doen al jaren mee met de AFC dakhaasquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:15 schreef Mani89 het volgende:
Heeft Australië weer een beslissingsduel tegen Samoa moeten spelen?
Nee die spelen in Azië mee toch.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:15 schreef Mani89 het volgende:
Heeft Australië weer een beslissingsduel tegen Samoa moeten spelen?
quote:
Joh wat kan mij dat nou verrotten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die doen al jaren mee met de AFC dakhaas
dan gaat het om doelsaldo. dan wordt die 5-1 ineens HEEL leukquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:14 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Dat Spanje van de aussies wint geloof ik wel. Maar tegen Chili zal het verdomde moeizaam zijn. Bijna net zo moeizaam als tegen Nederland.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:14 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
En dan nog op Brazilie stuitenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:15 schreef Ajacied422 het volgende:
Woensdag is het al beslist.
Nederland en Chili door en dan volgende week maandag voor de groepswinst.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hopelijk wint Spanje van Chili
Dit WK is nu al kut.
Dit WK is nu al kut.
Dit WK is nu al kut.
Dit WK is nu al kut.
Dit WK is nu al kut.
Dit WK is nu al kut.
Dit WK is nu al kut.
Zouden ze Spanje - Nederland hebben gekeken, die Chileense spelers?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Chili beseft dat doelsaldo belangrijk wordt in deze poule
Dit WK is nu al kut.
Dit WK is nu al kut.
Rare reactiequote:
En twee grote nederlagen tegen Frankrijk en Braziliëquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Australie verloor in de kwalificatie o.a. van Jordanië en speelde twee keer gelijk tegen Oman.
Gelukkig speelt Nederland thuis.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Fokker101 het volgende:
OMG Chili, word nog wat Nederland-Chili
Strijd om de eerste plekquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Fokker101 het volgende:
Lijkt me stug zo kort voor hun eigen wedstrijd.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zouden ze Spanje - Nederland hebben gekeken, die Chileense spelers?
Uitdoelpunten tellen helaas wel dubbelquote:
Misschien de uitslag alleen..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lijkt me stug zo kort voor hun eigen wedstrijd.
Word erg moeilijkquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:18 schreef Maver24 het volgende:
Nederland gaat wel winnen van Australie, dat lijkt me niet zo heel moeilijk denk ik zomaar
Liever als ballenjongens iddquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Trebo het volgende:
Een neger als scheidsrechter, ik moet daar altijd even aan wennen.
Wordquote:
Koekoek, Chili speelt tegen een veredeld amateurelftal wat Australië heet. Zoals de commentator net al zei: De spelers van Australië zijn van een hele magere kwaliteit. Als Chili tegen Spanje of Nederland speelt, dan moet Chili dat gewoon afleggenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Fokker101 het volgende:
Nee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Kan een mod het topic reeksen voor het geval dat..
Gereekst.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Kan een mod het topic reeksen voor het geval dat..
Die mis je niet op het veld! Tussen dat geel en rood.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Trebo het volgende:
Chili wint van Spanje. Spanje doet me denken aan Italië 4 jaar terug. Arrogant en lui.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:19 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Koekoek, Chili speelt tegen een veredeld amateurelftal wat Australië heet. Zoals de commentator net al zei: De spelers van Australië zijn van een hele magere kwaliteit. Als Chili tegen Spanje of Nederland speelt, dan moet Chili dat gewoon afleggen
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Trebo het volgende:
Och hemelquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga het topic nu snel volposten voordat een mod het kan reeksen
dat gaat me een puinhoop geven hihihi
xd
Wel een veel betere selectie..quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:20 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Chili wint van Spanje. Spanje doet me denken aan Italië 4 jaar terug. Arrogant en lui.
Hoe dikker ze winnen hoe vervelender voor Nederlandquote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:14 schreef alors het volgende:
Is Chili nou zo goed, of Australië nou zo slecht?
Jij schavuit!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga het topic nu snel volposten voordat een mod het kan reeksen
dat gaat me een puinhoop geven hihihi
xd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |