Daarom vluchten er meer dan een half miljoen mensen uit Mosul hequote:Op donderdag 12 juni 2014 20:20 schreef Hiper het volgende:
De bevolking van Mosul gaat door het dak nadat een Mujahid van Dawla een woordje heeft gesproken. De inwoners staan duidelijk achter ISIS.
Volgens een BBC-reporter vanwege de mogelijke misdadige bombardementen van al-Maliki.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef vigen98 het volgende:
Daarom vluchten er meer dan een half miljoen mensen uit Mosul he
Was je erbij dan om ze te tellen?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zij hebben niks te zeggen in dat gebied.... Iran is sterker dan de gehele Arabische schiereiland bij elkaar!quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef deleriouz het volgende:
Hoe zullen de Golfstaten (SA, Qatar, UAE, etc.) reageren op de Iraanse inmenging in Iraq?
De golfstaten zijn afvallige regimes en staan op de to do list van Isis.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef deleriouz het volgende:
Hoe zullen de Golfstaten (SA, Qatar, UAE, etc.) reageren op de Iraanse inmenging in Iraq?
Meeste vluchten omdat ze bang zijn voor luchtaanvallen..... reporters zeggen dat Mosul op dit moment heel veilig is sinds het leger weg is gegaan.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Rafidah, Safawis and the Ajamis zijn al present in Irak. Slechts een kwestie voor tijd voordat de ISIS offensief wordt neergeslagen. We weten allemaal hoe laf de Soennitische groeperingen zijn wanneer Hezbollah/Iraanse troepen de battleground betreden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:19 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ben je bang dat ik je NSB agenda ontmasker? Hoe loopt het trouwens met de operatie Wilayat al Faqih? Mislukt he? HAHAHAHA! I love it when rafidah fail.
Telkens schelden laat zien dat je geen tegenargumenten hebt, maar alleen kinderachtig doet.
In de video worden ze toegejuigd? Heb je die wel bekeken? niet dus Wat wil je nou precies, dat ik je een intervieuw regel met ISIS?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mijn godWas jij erbij dat ISIS ( Terroristen ) steden innemen?
Iran was toch vrede en honderden jaren niemand aangevallen?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:
"Direct open Iranian involvement means their proxy militias have failed. Now, the mask comes off"
Ik ben een Kurt Alevi. Probeer iets nieuws, een andere opmerking.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:19 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ben je bang dat ik je NSB agenda ontmasker? Hoe loopt het trouwens met de operatie Wilayat al Faqih? Mislukt he? HAHAHAHA! I love it when rafidah fail.
Telkens schelden laat zien dat je geen tegenargumenten hebt, maar alleen kinderachtig doet.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Breaking- Iraqi Hezbollahi Units killed 60 ISIL terrorists captured 37 in Samarra
Breaking- Iraqi Hezbollahi Units killed 60 ISIL terrorists captured 37 in Samarra
Iran's proxy milities hebben het podium nog niet eens betreden en jij hebt het over falen?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:
"Direct open Iranian involvement means their proxy militias have failed. Now, the mask comes off"
Bron?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Iedereen die zijn belangen wilt beschermen hequote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Iran was toch vrede en honderden jaren niemand aangevallen?
Nou laf zijn ze niet, wel verdeeldheid door de veraders van het saudish koningshuis. De soennieten hebben geen leiders en zijn op zichzelf. Zowel saudi arabie en Iran zijn vijanden van isis.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:23 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Rafidah, Safawis and the Ajamis zijn al present in Irak. Slechts een kwestie voor tijd voordat de ISIS offensief wordt neergeslagen. We weten allemaal hoe laf de Soennitische groeperingen zijn wanneer Hezbollah/Iraanse troepen de battleground betreden.
Is dit betrouwbaar?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:26 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
http://www.islamicinvitat(...)tured-37-in-samarra/
Terroristen die terroristen afmaken is een win-win.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Geweldig. Moge Allah alle Hezbollah-soldaten bijstaan, beschermen en kracht geven.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:24 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Dit topic is echt vreselijk.. lolquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:34 schreef kurd0w het volgende:
MalikiDe_Ilias
Hiper
Kneusjes
ISIS
http://rudaw.net/english/kurdistan/120620142
Mooi stukje op het eind; ''the Kurds are very close to the inevitability of independence''
isis zijn soennitisch, dus die supporten ze wel, ondanks misdaden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:28 schreef ajacied4lf het volgende:
Grappig. Maliki en co maken zich meer druk over dat de Koerden Kirkuk innemen dan dat hele gedoe rond de ISIS.
Tsja wie wil er nou wonen in een land dat is verscheurd door moorddadige godsdienstfanaten?quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:34 schreef kurd0w het volgende:
Mooi stukje op het eind; ''the Kurds are very close to the inevitability of independence''
Dit. Het Iraakse leger is geen Iraanse proxies, de milities wel.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iran's proxy milities hebben het podium nog niet eens betreden en jij hebt het over falen?
http://nos.nl/artikel/660(...)-helpen-in-irak.htmlquote:Iran heeft twee bataljons militairen naar Irak gestuurd om ingenomen steden te heroveren. Dat meldt de Amerikaanse krant The Wall Street Journal op basis van bronnen bij het Iraanse leger.
De krant schrijft dat de Iraanse militairen samen met Iraakse collega's al een groot deel van Tikrit hebben heroverd op strijders van ISIS. Tikrit kwam gisteren in handen van de opstandelingen.
Heiligdommen
Iran heeft ook extra troepen aan de Iraans-Iraakse grens gestationeerd. Als strijders van ISIS binnen 100 kilometer van die grens komen, worden ze gebombardeerd, zei een generaal tegen The Wall Street Journal.
Iraniërs zouden ook helpen met het bewaken van de hoofdstad Bagdad en de steden Najaf en Kerbala, waar belangrijke sjiitische heiligdommen staan. ISIS dreigde eerder om die twee steden aan te vallen.
Iran is een overwegend sjiitisch land en ISIS is een soennitische groepering. De regering van Iran wordt gezien als een bondgenoot van de sjiitische Iraakse premier Maliki.
"Beestachtig"
De Iraanse president Rohani reageerde eerder vandaag op de onrust in buurland Irak. Hij noemde ISIS een groepering die "beestachtige" dingen doet.
"We zijn klaar om te vechten tegen terrorisme, geweld en extremisme in de regio", zei Rohani op de Iraanse staatstelevisie.
Dat Iran Irak te hulp schiet is opmerkelijk omdat de landen in de jaren 80 nog elkaars aartsvijanden waren. In de Iran-Irakoorlog, die woedde van 1980 tot 1988, kwamen honderdduizenden mensen om het leven.
Absoluut, en het is het Koerdische volk van harte gegund. Her biji Kurdistan!quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:34 schreef kurd0w het volgende:
MalikiDe_Ilias
Hiper
Kneusjes
ISIS
http://rudaw.net/english/kurdistan/120620142
Wie weet.quote:
twitter:dgtlresistance twitterde op donderdag 12-06-2014 om 20:24:42Iraqi Hezbollahi units attacked two centers of ISIL terrorists with heavy weapons in #Samarra - killing 60 capture 37 http://t.co/2YjlGD0Ayb reageer retweet
http://www.washingtoninst(...)ith-qatar-and-kuwaitquote:On April 30, the U.S. State Department noted that private donations from Persian Gulf countries were "a major source of funding for Sunni terrorist groups, particularly...in Syria," calling the problem one of the most important counterterrorism issues during the previous calendar year. Groups such as al-Qaeda's Syrian affiliate, Jabhat al-Nusra, and the Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS), previously known as al-Qaeda in Iraq, are believed to be frequent recipients of some of the hundreds of millions of dollars that wealthy citizens and others in the Gulf peninsula have been donating during the Syrian conflict.
Als ze het nu niet doen, is hun kans weg en moeten ze hun dromen laten varen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:49 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Absoluut, en het is het Koerdische volk van harte gegund. Her biji Kurdistan!
Daarom is het voor de Iraakse Koerden beter als het andere deel van Irak elkaar flink blijft bestrijden. Daarmee zijn de Koerden een oase van rust en tolerantie en de enige stabiele factor.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:38 schreef IPA35 het volgende:
Tsja wie wil er nou wonen in een land dat is verscheurd door moorddadige godsdienstfanaten?
Ze kunnen we even deze nummer weer draaien.quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:49 schreef Intellectueel het volgende:
"Iraanse militairen helpen in Irak"
[..]
http://nos.nl/artikel/660(...)-helpen-in-irak.html
quote:WASHINGTON: Washington is deeply concerned about the violence in Iraq and U.S. President Barack Obama is prepared to take "key decisions in short order" to help Iraq's government tackle a growing insurgency, Secretary of State John Kerry said on Thursday.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:59 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ze kunnen we even deze nummer weer draaien.
Neeeeee, dit 'nummer' liet mijn docent twee jaar geleden eens tijdens een college horen en sindsdien heb ik het echt maandelijks uren in mijn hoofd. Nu weerquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:59 schreef Doler12 het volgende:
[..]
achterlijk Perzisch gebraakquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:59 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat voor soort college?quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:01 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Neeeeee, dit 'nummer' liet mijn docent twee jaar geleden eens tijdens een college horen en sindsdien heb ik het echt maandelijks uren in mijn hoofd. Nu weer
quote:Op zondag 8 juni 2014 22:45 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik woon niet in Nederland inderdaad, ik woonde in Nederland en heb me inderdaad altijd een vreemdeling gevoelt.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:53 schreef De_Ilias het volgende:
Koerden krijgen nooit hun zin, hopelijk nadat bagdad is overgenomen kunnen we Kurdistan veroveren
Dat zal een college over de islam met de focus op Iran zijn geweest. Vrij basic en random college maar op de een of andere manier is dit altijd in mijn hoofd blijven hangen.quote:
wtfquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:05 schreef Igen het volgende:
Vanwege het nieuws kijk ik voor het eerst in lange tijd in dit topic. Kan ik ineens opmerkingen als deze een beetje boel beter plaatsen:
[..]![]()
Hoe dan ook, zitten nou de Iraniërs de door de VS geïnstalleerde regering militair te ondersteunen?Kan toch raar lopen allemaal.
Verder studeer ik Perzisch, dus dat verklaart wellicht waarom dingen als deze terugkomen in mijn collegesquote:
Ja zeg het maar, ik kom met de deur in huis vallen dus als ik iets heel doms zeg of een totaal verkeerde eerste indruk heb dan mag je graag vertellen hoe het dan wel zit.quote:
ik gun het de soennieten veiligheid en vrede, iets wat ze niet krijgen onder maliki, maar ik gun ze niet isis, isis is momenteel DE organisatie die de islam en de moslims zelf het meeste schade toebrengtquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:25 schreef De_Ilias het volgende:
Grappig hoe mensen uit de MO (die lekker heil zoeken in Nederland) zo boos zijn op sunnieten, dat jullie sunnieten het niet kunnen gunnen om in veiligheid en vrede te leven is gewoon te ziek voor woorden. En dan worden ze boos op mij omdat ik voor de sunnitische minderheid opkom?
Leiden? Welke jaar?quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:08 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Verder studeer ik Perzisch, dus dat verklaart wellicht waarom dingen als deze terugkomen in mijn colleges
mooi!quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kirkuk is volledig door de Koerden overgenomen
En bij Erdogan niet zo kritisch zijn over anderenquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik gun het de soennieten veiligheid en vrede, iets wat ze niet krijgen onder maliki, maar ik gun ze niet isis, isis is momenteel DE organisatie die de islam en de moslims zelf het meeste schade toebrengt
daarnaast vind ik het niet verwonderlijk dat de soennies in de armen worden gedreven van deze extremisten, het beleid van maliki drijft hen helaas hiertoe
de erdo link met dit onderwerp?quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En bij Erdogan niet zo kritisch zijn over anderen
Welnee, ik niet hoorquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
En in de avonden de haarlemmerstraat onveilig maken zeker.
Deze man.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
En in de avonden de haarlemmerstraat onveilig maken zeker.
Ik begrijp wat je bedoelt, ISIS is niet zo'n frisse club maar ik vind ze altijd beter dan Maliki en je kan er gewoon niet omheen dat zij de sterkste sunnieten zijn in die regio.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik gun het de soennieten veiligheid en vrede, iets wat ze niet krijgen onder maliki, maar ik gun ze niet isis, isis is momenteel DE organisatie die de islam en de moslims zelf het meeste schade toebrengt
daarnaast vind ik het niet verwonderlijk dat de soennies in de armen worden gedreven van deze extremisten, het beleid van maliki drijft hen helaas hiertoe
dat weet je pas na afloop, als ze netjes vertrekken. Of als ze blijven als bezetter.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja zeg het maar, ik kom met de deur in huis vallen dus als ik iets heel doms zeg of een totaal verkeerde eerste indruk heb dan mag je graag vertellen hoe het dan wel zit.
ISIS bestaat uit redelijk wat ex-militairen, veteranen van Libie, Syrie etc.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:36 schreef hafez1234 het volgende:
Ik betwijfel of ISIS een gebied lang kan vasthouden. In Syrië hebben ze gebieden veroverd die niet van belang zijn. Het leger van Syrië heeft daarom geen grootschalig offensief gevoerd tegen ISIS. In Irak hebben ze steden veroverd omdat het leger niet vocht. Ik denk dat ISIS makkelijk zal breken als ze tegen een sterk en georganiseerd leger moeten vechten. Die moslimgekken zijn niet goed getraind. Enige wat ze kunnen, is mensen terroriseren.
Dat kunnen ze niet. Zeker wanneer ze tegenover goed getrainde legertroepen staan. Groepen als ISIS excelleren in kleinschalige verassingsaanvallen, gesteund door zelfmoordcommando's die paniek veroorzaken onder de conventionele troepen. Ook excelleren ze in mobiliteit, waar traditioneel Arabische legers het gauw moeilijk mee hebben. De IRGC daarentegen heeft genoeg ervaring met dit type oorlogsvoering.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:36 schreef hafez1234 het volgende:
Ik betwijfel of ISIS een gebied lang kan vasthouden. In Syrië hebben ze gebieden veroverd die niet van belang zijn. Het leger van Syrië heeft daarom geen grootschalig offensief gevoerd tegen ISIS. In Irak hebben ze steden veroverd omdat het leger niet vocht. Ik denk dat ISIS makkelijk zal breken als ze tegen een sterk en georganiseerd leger moeten vechten. Die moslimgekken zijn niet goed getraind. Enige wat ze kunnen, is mensen terroriseren.
Zolang ze de Koerden met rust laten vind ik het prima. Ik heb wel medelijden met de mensen onder ISIS-heerschappij, maar ze moeten er zelf voor strijden. Nogmaals, als ze de Koerden maar met rust laten. Biji Kurdistan!quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:31 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, ISIS is niet zo'n frisse club maar ik vind ze altijd beter dan Maliki en je kan er gewoon niet omheen dat zij de sterkste sunnieten zijn in die regio.
Koerden proberen nu gebruik te maken van het moment om een eigen staat op te richten?quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:06 schreef Grutsk het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom de Koerden en het Irakese leger vandaag met elkaar gevochten hebben. Kan iemand mij dit uitleggen?
al-Maliki's prive leger ja? Of bedoel je gewoon het Irakese leger?quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:07 schreef Charismatisch het volgende:
Pic goes viral in Kurdistan (kindje wil niet dat vader zich bemoeit met strijd tussen ISIL en al-Maliki's leger).
[ afbeelding ]
Ze slaan ook systematisch Israël overquote:Op donderdag 12 juni 2014 23:08 schreef CaptainObvious39 het volgende:
ISIS plans to take jihad to Jordan's King Abdullah, the Gaza Strip, Sinai and Lebanon
http://www.gatestoneinstitute.org/4354/isis-jordan
Gtfo
Jammer, want dan waren ze wél uitgeroeid.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze slaan ook systematisch Israël over
Met $400 miljoen en gestolen Amerikaanse oorlogswaar kom je een heel eind.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:08 schreef CaptainObvious39 het volgende:
ISIS plans to take jihad to Jordan's King Abdullah, the Gaza Strip, Sinai and Lebanon
http://www.gatestoneinstitute.org/4354/isis-jordan
Gtfo
Ze kunnen elkaar binnen de religie niet uitstaan, laat staan aparte religiesquote:Op donderdag 12 juni 2014 23:11 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Oplossing: drie autonome gebieden en een Christelijk president![]()
President van de republiek? Die is niet zo belangrijk.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:11 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Oplossing: drie autonome gebieden en een Christelijk president![]()
die hebben ook de regie in handen, er wordt nu gewerkt aan een groot israelquote:Op donderdag 12 juni 2014 23:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze slaan ook systematisch Israël over
Liever dat.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:14 schreef Manke het volgende:
[..]
die hebben ook de regie in handen, er wordt nu gewerkt aan een groot israel
[ afbeelding ]
Al-Maliki is de sjiitische Saddam.twitter:RudawEnglish twitterde op donderdag 12-06-2014 om 22:13:47Rudaw sources: the commander of the 4th division of Iraqi army, a Kurd has been detained in Bakir airbase near... http://t.co/44pMjeQu0o reageer retweet
Omdat er een Koerd is opgepakt?quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:18 schreef Charismatisch het volgende:
Al-Maliki is de sjiitische Saddam.twitter:RudawEnglish twitterde op donderdag 12-06-2014 om 22:13:47Rudaw sources: the commander of the 4th division of Iraqi army, a Kurd has been detained in Bakir airbase near... http://t.co/44pMjeQu0o reageer retweet
Dat was in Jalulu, misverstand tussen het leger van Irak en de Peshmerga. Is alweer onder controle, de stad is nu in handen van de Koerden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:06 schreef Grutsk het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom de Koerden en het Irakese leger vandaag met elkaar gevochten hebben. Kan iemand mij dit uitleggen?
Dat nog niet eens. Maar dat er uberhaupt een Koerd een commandant van een hele divisie is wordt ook gewoon even overgeslagen, dat is blijkbaar toch niet interessant. Maar zodra zo'n commandant, die verantwoordelijk is voor Tikrit, Baji, etc, op het matje wordt geroepen is Al-Maliki direct een Saddamquote:Op donderdag 12 juni 2014 23:24 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Dit dus... Saddam heeft toch wel een track-record waar Maliki nog u tegen zegt.
Nu ga je wel speculeren, want er staat alleen dat hij commandant van de 4de divisie is. Je weet verder niet of zijn divisie ook daadwerkelijk nabij Tikrit etc. etc. gestationeerd was en dat hij dus gefaald heeft inderdaad. Al-Maliki is in ieder geval wel flink met zijn vingertje naar de Koerden aan zwaaien. Alleen jammer dat hij geen leger heeft om hem ruggensteun te geven; gebruikt nu vooral financiële middelen tegen de Koerden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat nog niet eens. Maar dat er uberhaupt een Koerd een commandant van een hele divisie is wordt ook gewoon even overgeslagen, dat is blijkbaar toch niet interessant. Maar zodra zo'n commandant, die verantwoordelijk is voor Tikrit, Baji, etc, op het matje wordt geroepen is Al-Maliki direct een Saddam
Vluchtelingen vrezen al-Maliki.twitter:MattMcBradley twitterde op donderdag 12-06-2014 om 21:10:39Many refugees on the border with KRG today told me they had fled Mosul out of fear of the government's response, not ISIS. #Iraq reageer retweet
Wat moet je anders als overheid? Loslaten?quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:31 schreef Charismatisch het volgende:
Vluchtelingen vrezen al-Maliki.twitter:MattMcBradley twitterde op donderdag 12-06-2014 om 21:10:39Many refugees on the border with KRG today told me they had fled Mosul out of fear of the government's response, not ISIS. #Iraq reageer retweet
Het is bekend waar de divisies gestationeerd zijn hoor. 4de divisie is Tikrit, Samarra, Baji, etc.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:30 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Nu ga je wel speculeren, want er staat alleen dat hij commandant van de 4de divisie is. Je weet verder niet of zijn divisie ook daadwerkelijk nabij Tikrit etc. etc. gestationeerd was en dat hij dus gefaald heeft inderdaad. Al-Maliki is in ieder geval wel flink met zijn vingertje naar de Koerden aan zwaaien. Alleen jammer dat hij geen leger heeft om hem ruggensteun te geven; gebruikt nu vooral financiële middelen tegen de Koerden.
Dat is moeilijk te zeggen. Je kunt sowieso niet alles aannemen wat gezegd wordt. Al-Nujaifi is zelf ook verdacht.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:38 schreef Grutsk het volgende:
Maar zijn deze figuren nu helemaal van het toneel verdwenen of steunen zij nu ISIS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |