quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:53 schreef De_Ilias het volgende:
Koerden krijgen nooit hun zin, hopelijk nadat bagdad is overgenomen kunnen we Kurdistan veroveren
Dat zal een college over de islam met de focus op Iran zijn geweest. Vrij basic en random college maar op de een of andere manier is dit altijd in mijn hoofd blijven hangen.quote:
wtfquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:05 schreef Igen het volgende:
Vanwege het nieuws kijk ik voor het eerst in lange tijd in dit topic. Kan ik ineens opmerkingen als deze een beetje boel beter plaatsen:
[..]![]()
Hoe dan ook, zitten nou de Iraniërs de door de VS geïnstalleerde regering militair te ondersteunen?Kan toch raar lopen allemaal.
Verder studeer ik Perzisch, dus dat verklaart wellicht waarom dingen als deze terugkomen in mijn collegesquote:
Ja zeg het maar, ik kom met de deur in huis vallen dus als ik iets heel doms zeg of een totaal verkeerde eerste indruk heb dan mag je graag vertellen hoe het dan wel zit.quote:
ik gun het de soennieten veiligheid en vrede, iets wat ze niet krijgen onder maliki, maar ik gun ze niet isis, isis is momenteel DE organisatie die de islam en de moslims zelf het meeste schade toebrengtquote:Op donderdag 12 juni 2014 19:25 schreef De_Ilias het volgende:
Grappig hoe mensen uit de MO (die lekker heil zoeken in Nederland) zo boos zijn op sunnieten, dat jullie sunnieten het niet kunnen gunnen om in veiligheid en vrede te leven is gewoon te ziek voor woorden. En dan worden ze boos op mij omdat ik voor de sunnitische minderheid opkom?
Leiden? Welke jaar?quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:08 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Verder studeer ik Perzisch, dus dat verklaart wellicht waarom dingen als deze terugkomen in mijn colleges
mooi!quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kirkuk is volledig door de Koerden overgenomen
En bij Erdogan niet zo kritisch zijn over anderenquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik gun het de soennieten veiligheid en vrede, iets wat ze niet krijgen onder maliki, maar ik gun ze niet isis, isis is momenteel DE organisatie die de islam en de moslims zelf het meeste schade toebrengt
daarnaast vind ik het niet verwonderlijk dat de soennies in de armen worden gedreven van deze extremisten, het beleid van maliki drijft hen helaas hiertoe
de erdo link met dit onderwerp?quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En bij Erdogan niet zo kritisch zijn over anderen
Welnee, ik niet hoorquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
En in de avonden de haarlemmerstraat onveilig maken zeker.
Deze man.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:29 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
En in de avonden de haarlemmerstraat onveilig maken zeker.
Ik begrijp wat je bedoelt, ISIS is niet zo'n frisse club maar ik vind ze altijd beter dan Maliki en je kan er gewoon niet omheen dat zij de sterkste sunnieten zijn in die regio.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik gun het de soennieten veiligheid en vrede, iets wat ze niet krijgen onder maliki, maar ik gun ze niet isis, isis is momenteel DE organisatie die de islam en de moslims zelf het meeste schade toebrengt
daarnaast vind ik het niet verwonderlijk dat de soennies in de armen worden gedreven van deze extremisten, het beleid van maliki drijft hen helaas hiertoe
dat weet je pas na afloop, als ze netjes vertrekken. Of als ze blijven als bezetter.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja zeg het maar, ik kom met de deur in huis vallen dus als ik iets heel doms zeg of een totaal verkeerde eerste indruk heb dan mag je graag vertellen hoe het dan wel zit.
ISIS bestaat uit redelijk wat ex-militairen, veteranen van Libie, Syrie etc.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:36 schreef hafez1234 het volgende:
Ik betwijfel of ISIS een gebied lang kan vasthouden. In Syrië hebben ze gebieden veroverd die niet van belang zijn. Het leger van Syrië heeft daarom geen grootschalig offensief gevoerd tegen ISIS. In Irak hebben ze steden veroverd omdat het leger niet vocht. Ik denk dat ISIS makkelijk zal breken als ze tegen een sterk en georganiseerd leger moeten vechten. Die moslimgekken zijn niet goed getraind. Enige wat ze kunnen, is mensen terroriseren.
Dat kunnen ze niet. Zeker wanneer ze tegenover goed getrainde legertroepen staan. Groepen als ISIS excelleren in kleinschalige verassingsaanvallen, gesteund door zelfmoordcommando's die paniek veroorzaken onder de conventionele troepen. Ook excelleren ze in mobiliteit, waar traditioneel Arabische legers het gauw moeilijk mee hebben. De IRGC daarentegen heeft genoeg ervaring met dit type oorlogsvoering.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:36 schreef hafez1234 het volgende:
Ik betwijfel of ISIS een gebied lang kan vasthouden. In Syrië hebben ze gebieden veroverd die niet van belang zijn. Het leger van Syrië heeft daarom geen grootschalig offensief gevoerd tegen ISIS. In Irak hebben ze steden veroverd omdat het leger niet vocht. Ik denk dat ISIS makkelijk zal breken als ze tegen een sterk en georganiseerd leger moeten vechten. Die moslimgekken zijn niet goed getraind. Enige wat ze kunnen, is mensen terroriseren.
Zolang ze de Koerden met rust laten vind ik het prima. Ik heb wel medelijden met de mensen onder ISIS-heerschappij, maar ze moeten er zelf voor strijden. Nogmaals, als ze de Koerden maar met rust laten. Biji Kurdistan!quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:31 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, ISIS is niet zo'n frisse club maar ik vind ze altijd beter dan Maliki en je kan er gewoon niet omheen dat zij de sterkste sunnieten zijn in die regio.
Koerden proberen nu gebruik te maken van het moment om een eigen staat op te richten?quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:06 schreef Grutsk het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom de Koerden en het Irakese leger vandaag met elkaar gevochten hebben. Kan iemand mij dit uitleggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |