Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck. We hebben zes teams, die inmiddels al wel vol zitten. Maar er zijn altijd afzeggers, blessures, whatever, dus we hebben ook nog mensen nodig voor de reservelijst. PM MaleDuck dus!
Soms. Als je maximaal gaat word je moe en kan je eerder je lichaam verkeerd gaan belasten denk ik. En met rustiger lopen train je makkelijker je uithoudingsvermogen. Ofzo
Ja, maar het luistert wel vrij nauw heb ik het idee. Als je te langzaam probeert te gaan dan wordt het geforceerd. Ik denk dat er een vrij brede range is waarbinnen je moet blijven tijdens een duurloop. Te langzaam heeft geen zin, dan kun je net zo goed gaan wandelen.
Soms. Als je maximaal gaat word je moe en kan je eerder je lichaam verkeerd gaan belasten denk ik. En met rustiger lopen train je makkelijker je uithoudingsvermogen. Ofzo
Maximaal is het andere uiterste. Met te rustig lopen merk ik eerlijk gezegd net zo goed dat het lichaam te veel belast wordt, doordat je veel zwaarder loopt bij lagere tempo's.
Ik weet niet of langzaam lopen zinvol is. Blijkbaar wordt het soms wel aanbevolen voor herstel loopjes.
Herstelloopjes zouden moeten werken omdat je weer wat bloed door de spieren laat rondgaan. Dat bevordert het herstel, maar ik denk dat fietsen of zwemmen eigenlijk beter is om te herstellen.
Op woensdag 11 juni 2014 17:48 schreef Zwabberhark het volgende: Herstelloopjes zouden moeten werken omdat je weer wat bloed door de spieren laat rondgaan. Dat bevordert het herstel, maar ik denk dat fietsen of zwemmen eigenlijk beter is om te herstellen.
Ik doelde met herstel loopjes op het bericht van Nikkie. Wat betreft herstel loopjes na een wedstrijd ben ik het met je eens.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
bij mij werd het in ieder geval wel geadviseerd en extra benadrukt...
Nog even een klein beetje mosterd na de maaltijd: stop in ieder geval met met muziek op lopen. Dan kun je je extra focussen op je ademhaling en word je ook niet meer opgezweept door de muziek.
Ja, maar het luistert wel vrij nauw heb ik het idee. Als je te langzaam probeert te gaan dan wordt het geforceerd. Ik denk dat er een vrij brede range is waarbinnen je moet blijven tijdens een duurloop. Te langzaam heeft geen zin, dan kun je net zo goed gaan wandelen.
[..]
Maximaal is het andere uiterste. Met te rustig lopen merk ik eerlijk gezegd net zo goed dat het lichaam te veel belast wordt, doordat je veel zwaarder loopt bij lagere tempo's.
[..]
Herstelloopjes zouden moeten werken omdat je weer wat bloed door de spieren laat rondgaan. Dat bevordert het herstel, maar ik denk dat fietsen of zwemmen eigenlijk beter is om te herstellen.
Ik hoef er op de een of andere manier helemaal niets voor te forceren. Het gaat vanzelf
Ik hoef er op de een of andere manier helemaal niets voor te forceren. Het gaat vanzelf
Jij hebt dan ook niet de looptechniek van een afgeschoten eend, zoals ondergetekende.
Ik ben afgelopen najaar begonnen met de souplessemethode en merk inderdaad dat de looppas door die trainingen (vooral veel extensieve intervallen) veerkrachtiger is geworden en dat ik een beter tempogevoel heb ontwikkeld. Het nadeel is wel dat ik soms last heb van beurse voorvoeten, terwijl ik niet bewust van looppas veranderd ben.
[..]
[..]
Het moet wel leuk blijven inderdaad. Ik moest van mijn schema 7.55/km lopen. Dat werd 7.40, voelde prima, lage hartslag dus was tevreden. Gewoon een beetje je hersens erbij blijven gebruiken
Zo, 'training from hell' gehad, iig op papier. Maar eigenlijk viel hij best mee. 5x12' D3, 3' rust. Ik had wel besloten om tijdens de rust dan echt te wandelen, en niet te joggen. Maar conditioneel heb ik het geen enkel moment zwaar gehad, ook geen verzuring of zo. Benen waren alleen wat moe en het was lastig om harder te rennen. Vandaar dat ik ook wel vrij laag in mijn zones zit. Ik had liever 10 seconden harder gerend bij een hogere hartslag, maar om een of andere reden ging dat niet. Maar ach, wel belasting gepakt, en bij deze hartslagen prima tempo. Bij elkaar een uur om en nabij HM tempo lopen geeft ook wel vertrouwen!
Op woensdag 11 juni 2014 18:10 schreef YUR het volgende: Ik heb me net ingeschreven voor een chirunning clinic a.s. dinsdag bij mn vrinden van run2day hier in het dorp. Ben benieuwd...
Nu jij partimehardloopschoenenverkoper bent, wat is jouw mening over schoenen die minder worden door niets doen? Ik heb me ooit namelijk laten vertellen dat schoenen sowieso na een jaar of 2 op zijn, ook als je ze niet gebruikt, doordat rubber harder wordt ofzo. Maar bij verschillende winkels hebben ze me ook gewoon 1 of 2 jaar oude modellen laten passen, zonder daar iets over te zeggen. Als het een fabeltje is sla ik namelijk nog een paar Kinvara 4's in, aangezien ze nu nog maar 50eu bij Wiggle zijn
Ik ben net op tijd voor de rel? Aangezien hier van trainen weinig terecht komt (gisteren werkdag van 07:00-22:30), en de AB van mijn tv is overleden (in een teil met sop gevallen, don't ask) kan ik wel wat amusement gebruiken.
Op woensdag 11 juni 2014 20:52 schreef ..-._---_-.- het volgende: Ik ben net op tijd voor de rel? Aangezien hier van trainen weinig terecht komt (gisteren werkdag van 07:00-22:30), en de AB van mijn tv is overleden (in een teil met sop gevallen, don't ask) kan ik wel wat amusement gebruiken.
Op woensdag 11 juni 2014 20:52 schreef ..-._---_-.- het volgende: Ik ben net op tijd voor de rel? Aangezien hier van trainen weinig terecht komt (gisteren werkdag van 07:00-22:30), en de AB van mijn tv is overleden (in een teil met sop gevallen, don't ask) kan ik wel wat amusement gebruiken.
Heel veel sterkte met dit zware verlies stipjestreepje.
Heel veel sterkte met dit zware verlies stipjestreepje.
Zolang de tv maar standaard op... Op welke zender is het WK eigenlijk? Zolang de tv maar standaard op die zender staat, zit je de komende maand in ieder geval goed.
Dat idee heb ik ook! Je staat net een paar tienden van seconde langer op je voet/been en juist dat gaat op de duur zwaar aanvoelen. Misschien net training van andere spieren en pezen bij langzaam tempo. Maar ja, je houdt het wel langer vol = langer genieten
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Anyways, ik heb net ook de tijd nog gevonden om toch vandaag nog te gaan 'rennen'. Optimistisch pyramide loopje op hoge snelheid maar dat ging eigenlijk best wel lekker! Kon er van genieten, liep met een smile rond Heel aangename temperatuur, veel beter dan afgelopen maandag iig!
Nou weer 2 verplichte dagen rust, kan niet eerder dan zaterdagochtend, hopelijk dan ook weer zo'n ochtendzonnetje.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op woensdag 11 juni 2014 21:09 schreef MaleDuck het volgende: Als je mijn korte verslag in steekwoorden niet kon volgen, misschien dat de eerste van mijn 3 blogs over de Roparun wel bij je past:
Leuk MD. Ik ben inderdaad benieuwd hoe het voeding technisch voor je verlopen is. Je kon tenslotte niet even snel een broodje eten tussendoor zoals de rest. Ik ben dus benieuwd naar je volgende blog.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
zo direkt dan ook mijn laatste rondje langzaam lopen in Melbourne.....gewoon mensen kijken dan maar
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
inderdaad, maar alleen leuk in een groep. alleen....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Nu jij partimehardloopschoenenverkoper bent, wat is jouw mening over schoenen die minder worden door niets doen? Ik heb me ooit namelijk laten vertellen dat schoenen sowieso na een jaar of 2 op zijn, ook als je ze niet gebruikt, doordat rubber harder wordt ofzo. Maar bij verschillende winkels hebben ze me ook gewoon 1 of 2 jaar oude modellen laten passen, zonder daar iets over te zeggen. Als het een fabeltje is sla ik namelijk nog een paar Kinvara 4's in, aangezien ze nu nog maar 50eu bij Wiggle zijn
Ik heb daar zelf nog geen mening over, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen
Op woensdag 11 juni 2014 22:10 schreef Murmeli het volgende: goedgloeiende klotegarmin shizzle hij loopt nu weer te rellen. AARGHHHH! Nu upload ie niet eens mijn loopje
Je hebt 'em gewoon stuk gemaakt.
uhhh nee. ik ben dan wel een digibeet maar ik ben nog niet zo stom om hem kapot te maken. of de software, of de ant stick of de garmin deugen niet. maar ik weet niet welke het is die niet deugt. Oh het kan ook zijn dat nergens echt staat uitgelegd hoe het werkt.
Ik heb net zelf mogen ervaren hoe vervelend te langzaam lopen is. Ik werd wat moe en toen werd rennen een beetje struikelen en vallen (het voelde echt als mijn benen neer laten ploffen ) dus maar weer een tandje bijgezet. Verder ging het vrij goed vonde ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vlak lopen is alleen nog niet aan mij besteed
Iemand trouwens een idee hoe ik die Endomondo mevrouw haar mond kan laten houden tijdens een intervalschema? ze begin nu elke keer op de helft van het blokje te miepen....ik wordt er schijtziek van
Eerst het goede nieuws: er doen dit jaar 200 teams mee aan de Rotterdam Ekiden!!!
Na de enorme groei van vorig jaar (van 120 naar 160 teams) is er ambitieus begroot en ingezet op nogmaals een groei van 25%. Spannend; zou dat gehaald worden? Het is dan ook een hele geruststelling voor de organisatie dat met nog een kleine maand te gaan -waarin de laatste voorbereidingen definitief vorm krijgen- dit aantal inschrijvingen tijdens het pinksterweekeinde bereikt is. En wat een gigantisch feest zal de jubileumeditie mede daardoor gaan worden!
Dan het slechte nieuws: de inschrijving is gesloten. Ondanks de ruime opschaling zullen er misschien toch nog een aantal teams teleurgesteld gaan worden. Dat hadden we eigenlijk niet verwacht en doet een beetje pijn maar om diverse -vooral logistieke- redenen is hier de streep getrokken. Plannen voor nóg groter (volgend jaar) liggen klaar!
Op woensdag 11 juni 2014 22:31 schreef Tyler-Girl het volgende: Ik heb net zelf mogen ervaren hoe vervelend te langzaam lopen is. Ik werd wat moe en toen werd rennen een beetje struikelen en vallen (het voelde echt als mijn benen neer laten ploffen ) dus maar weer een tandje bijgezet. Verder ging het vrij goed vonde ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vlak lopen is alleen nog niet aan mij besteed
Iemand trouwens een idee hoe ik die Endomondo mevrouw haar mond kan laten houden tijdens een intervalschema? ze begin nu elke keer op de helft van het blokje te miepen....ik wordt er schijtziek van
Oja dat had ik ook. volgens mij kan je dat wel ergens instellen maar ik ben gestopt met lopen met endo voor ik dat uit kon zoeken
Ennieweeyz: training was weer leuk 4x 500 op een snelheid tussen 10 en 5 km tempo daarna 4x250 (op ongeveer 5 km tempo) en nog wat uitlopen en inlopen etc. weer 8,5 km erbij op de tellert
Ik moet de wekker 's ochtends vóór 7-en zetten, wil het lopen een beetje gaan. Afgelopen dagen 35 gr Dat vind ik prima voor een vakantie, maar niet voor hardlopen offroad met hoogteverschillen. Ik trek morgen wel een stuk of wat baantjes
Vanavond geprobeerd op een wat rustiger tempo te lopen. Dit voelde toch wel wat onwennig en lijk nu al meer spierpijn te hebben dan laatst toen ik verder liep op hoge tempo.
Niewe route was erg leuk. Stuk door bos en langs kasteel. Temperatuur was ook prima na die warme dagen.
Zo, dat was een lekker relaxed loopje met een paar versnellinkjes er in. Helemaal klaar voor de halve marathon in Amersfoort komende zondag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb het idee dat een PR er echt niet in gaat zitten. Ik denk dat ik weg ga op 5:20/km en dan kijk ik halverwege wel wat ik eventueel nog over heb. Dan zou ik uitkomen rond de 1:52:00 en daar teken ik voor
Gisteren weer de Veluwe opgerend. Rustig hobbelend heb ik 6km afgelegd. Helaas wel heen en terug, want op een gegeven moment was ik de route kwijt, en ben ik voor de zekerheid maar dezelfde weg teruggelopen
En ik werd ook aardig afgeleid tijdens het lopen! Kijk wat ik vond!
Tegen zoveel schattigheid kon ik niet op, dus ik moest wel even stoppen om te kijken
Over het lopen zelf? De omgeving is geweldig, het was warm (want nog steeds volle zon), maar ik heb wel lekker gelopen (slow but steady). Alleen is het lopen hier wel oppassen geblazen, want door het onverharde bos en mijn onvervalste wegschoenen wil ik nog wel eens wegglibberen. En ik moet sowieso goed kijken waar ik loop, want voor ik het weet loopt er nog iets op het pad, waar ik niet op mag gaan staan. Behalve deze hazelworm kwam ik namelijk ook nog een hele mooie rups tegen, en een heleboel mooie kevers, van die grote
Op donderdag 12 juni 2014 06:57 schreef Guppyfriend het volgende: Gisteren weer de Veluwe opgerend. Rustig hobbelend heb ik 6km afgelegd. Helaas wel heen en terug, want op een gegeven moment was ik de route kwijt, en ben ik voor de zekerheid maar dezelfde weg teruggelopen
En ik werd ook aardig afgeleid tijdens het lopen! Kijk wat ik vond!
Tegen zoveel schattigheid kon ik niet op, dus ik moest wel even stoppen om te kijken
Over het lopen zelf? De omgeving is geweldig, het was warm (want nog steeds volle zon), maar ik heb wel lekker gelopen (slow but steady). Alleen is het lopen hier wel oppassen geblazen, want door het onverharde bos en mijn onvervalste wegschoenen wil ik nog wel eens wegglibberen. En ik moet sowieso goed kijken waar ik loop, want voor ik het weet loopt er nog iets op het pad, waar ik niet op mag gaan staan. Behalve deze hazelworm kwam ik namelijk ook nog een hele mooie rups tegen, en een heleboel mooie kevers, van die grote
He das toevallig! Van t weekend reageerde je nog bij mij dat je er 1 wou zien. Zo vaak zie je ze niet dus erg leuk! Mooie filmpjes en foto's! Klinkt als een erg leuk loopje!
Ik mag vandaag een (kort) stukje lopen op mijn nieuwe schoenen. Carpool voor zaterdag naar de clinic is ook geregeld. Dan vanaf volgende week 3 "race-weekenden", en dan komt de Eiger ook al dichtbij Zin in allemaal
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op donderdag 12 juni 2014 00:11 schreef Nanook24 het volgende: Grom, heb ik voor over 1,5 week mijn revenge op de 10km gepland geven de weersvooruitzichten wéér 26 graden op.
Maar dit keer ga je niet kletsen, heb je iets langer geoefend en ga je niet te snel weg en dus loop je gewoon een betere tijd
@guppy: wat lief dat je die beestjes zo leuk vindt. Ik vind ze vaak eng en vies maar ik ontwijk ze wel verder. Gisteren ook om de naaktslakkies heen geslalomd
En terecht Toen ik dat loopje ook zag wist ik meteen dat ik die moest lopen, die omgeving is Ik heb trouwens besloten om "kunstmatige" hoogtemeters te gaan maken, in navolging van Jero. Heb de route even in google earth bekeken, en het is er (uiteraard) geen moment vlak, even wat extra trainen dus
Op donderdag 12 juni 2014 00:11 schreef Nanook24 het volgende: Grom, heb ik voor over 1,5 week mijn revenge op de 10km gepland geven de weersvooruitzichten wéér 26 graden op.
Één troost, tien dagen vooruit kloppen de voorspellingen doorgaans niet.
@guppy: wat lief dat je die beestjes zo leuk vindt. Ik vind ze vaak eng en vies maar ik ontwijk ze wel verder. Gisteren ook om de naaktslakkies heen geslalomd
Mocht je deze ooit tegenkomen, hij doet niks het is dan ook geen slang, maar een hagedisje zonder poten. En zijn voornaamste voedsel is naaktslak! Win-win dus
Mocht je deze ooit tegenkomen, hij doet niks het is dan ook geen slang, maar een hagedisje zonder poten. En zijn voornaamste voedsel is naaktslak! Win-win dus
Deze doet wel iets (volgens Jero dan).
Deze kwam ik 2 weken terug tegen. Op de achtergrond zie je mijn voet staan. Kan je ongeveer zien hoe groot deze slang was. Ik blijf het zeggen... ik vind het echt tof om in de bossen te lopen.
[ afbeelding ] Deze kwam ik 2 weken terug tegen. Op de achtergrond zie je mijn voet staan. Kan je ongeveer zien hoe groot deze slang was. Ik blijf het zeggen... ik vind het echt tof om in de bossen te lopen.
[ afbeelding ] Deze kwam ik 2 weken terug tegen. Op de achtergrond zie je mijn voet staan. Kan je ongeveer zien hoe groot deze slang was. Ik blijf het zeggen... ik vind het echt tof om in de bossen te lopen.
Die doet wel iets ja maar die ziet er dan ook heel anders uit
Die doet wel iets ja maar die ziet er dan ook heel anders uit
De eerste keer dat ik een hazelworm zag, dacht ik dat het een slang was. Want hij heeft ook een gespleten tong en heeft ongeveer hetzelfde lichaam als een slang.
Maar op FoK zitten een paar Midas Dekkers die mij de les hadden gewezen dat dat niet zo was
first world problems... ik had voor morgen een rustdag gepland om zaterdagmorgen weer te gaan lopen..... niets aan de hand zo je zeggen,ware het niet dat het NL's elftal om 5 uur 's morgens moet voetballen..... daar gaat mijn planning en mijn rustdag
Op donderdag 12 juni 2014 11:48 schreef rechtsedirecte het volgende: first world problems... ik had voor morgen een rustdag gepland om zaterdagmorgen weer te gaan lopen..... niets aan de hand zo je zeggen,ware het niet dat het NL's elftal om 5 uur 's morgens moet voetballen..... daar gaat mijn planning en mijn rustdag
Ik zie het probleem niet, je hebt een rustdag en je bent toch altijd vroeg wakker
ik denk dat ik de rustdag gewoo een dagje opschuif....we verbljven op dit moment sowieso in een klein plaatsje lagngs de kust dus loopje langs het strand
Dieren onderweg Gisteren ook een hoop konijntjes gezien
Nog iets leuks: ondanks dat gisteren best pittig was voor de benen, heb ik buiten vermoeide bovenbenen (leuk man, duinen op sprinten rennen op hoog tempo met extra nadruk op knieën heffen en armzwaai ) nergens last van
Ik had vandaag een loopje van 7 km op het programma staan. Maar man wat ging het moeizaam, in het begin voelde mijn buik niet zo lekker aan en het was warm benauwd windstil weer. Ook waren er veel zwermen vliegjes onderweg. Ik moet altijd moeite doen om ze te ontwijken, aangezien ik door mijn mond adem ivm hooikoorts. Het was een uitdaging, maar toch weer 7 km erbij
Die vliegjes zijn irritant he?! Ik heb ze gisteren gelukkig kunnen ontwijken. Ik adem ook meestal door mijn mond en dan is er bijna geen ontkomen aan Wel goed dat je gewoon hebt doorgezet en het rondje hebt afgemaakt.
Op donderdag 12 juni 2014 12:14 schreef Tyler-Girl het volgende: Die vliegjes zijn irritant he?! Ik heb ze gisteren gelukkig kunnen ontwijken. Ik adem ook meestal door mijn mond en dan is er bijna geen ontkomen aan Wel goed dat je gewoon hebt doorgezet en het rondje hebt afgemaakt.
Ze zijn erg irritant, ik ben ook blij dat ik heb doorgezet.
Ik ga hem onthouden voor volgend jaar in elk geval!
Oeh Naar zoiets was ik al op zoek!
Edit: het is wel duur! 1000 euro en dan heb je nog niet je reis en ook niet alle dagen eten. En als je alleen wil slapen betaal je nog 200nog wat euro bij
[ Bericht 7% gewijzigd door Murmeli op 12-06-2014 13:26:25 ]
Edit: het is wel duur! 1000 euro en dan heb je nog niet je reis en ook niet alle dagen eten. En als je alleen wil slapen betaal je nog 200nog wat euro bij
En het is dan ook nog eens niet in het mooiste deel van Skandinavië. Hoewel de foto's van de omgeving wel aardig zijn.
En als je gewoon een leuke vakantie zoekt, kun je in zo'n gebied altijd wel ergens zelf hardlopen, clubjes zoeken en andere lopers. Ik vind het nogal onzinnig.
Ik was ook aan het zoeken geweest en schijnbaar hadden mijn cookies dat ook opgevangen want dit kwam nu als reclame voorbij op FB.
Maar het is idd veel geld voor een vakantie waar nog heel veel kosten bij komen.
Op donderdag 12 juni 2014 13:35 schreef mosselmossel het volgende: En als je gewoon een leuke vakantie zoekt, kun je in zo'n gebied altijd wel ergens zelf hardlopen, clubjes zoeken en andere lopers. Ik vind het nogal onzinnig.
Als je het al zou willen.
Hmm ja clubjes opzoeken is wel eem idee. Maar hoe? Maar alleen vind ik wel eng, ik verdwaal snel (zelfs met garmin ben ik daar bang voor) en je weet ook niet waar je terecht komt, of het gevaarlijk/crimimeel is etc.
Met lege handen bij de hardloopwinkel vertrekken is toch verkeerd.
Nike Lunardinges aangehad. Zaten prima, bijna overal, behalve de hak. Erg hoog en stug en zat nu al 'dwars'. Jammer! Ravenna 5 hadden ze niet in m'n maat. Sterker nog, ze hadden niet heel veel in m'n maat.... misschien toch nog maar één keer de ravenna's bestellen online.
Op donderdag 12 juni 2014 13:35 schreef mosselmossel het volgende: En als je gewoon een leuke vakantie zoekt, kun je in zo'n gebied altijd wel ergens zelf hardlopen, clubjes zoeken en andere lopers. Ik vind het nogal onzinnig.
Verrek, zomervakantie.. Daar heb ik helemaal niet over nagedacht! Ik wil eigenlijk wel een weekje o.i.d weg, maar geen idee waar naartoe. Geen trek in een feest & beest vakantie, en ook geen zin om veel geld uit te geven.
Lekker relaxt een weekje aan het strand in de zon liggen, camera mee om zo nu en dan pittoreske dorpjes in te gaan, goed eten, een stukje hardlopen tijdens zonsondergang en een lekker koud biertje na. Suggesties?
Wat hardlopen betreft. Volgende week weer lopen Helemaal geen last meer van m`n enkel (geen lagere schoenen aan gehad..), maar toch even extra rust pakken om niks te forceren.
Ik vond de combi wel fijn zoals ik/wij 'm hebben gedaan. Soms is een 'local' wel handig qua routing. Maar verder trek ik er lekker zelf op uit. Ik kan me dan ook niet in het verdwalen en eng om alleen te gaan verplaatsen. It's what I like the most! Ben eerst het geplande hardlooprondje gaan wandelen trouwens, dag erna gaan hardlopen.
Verrek, zomervakantie.. Daar heb ik helemaal niet over nagedacht! Ik wil eigenlijk wel een weekje o.i.d weg, maar geen idee waar naartoe. Geen trek in een feest & beest vakantie, en ook geen zin om veel geld uit te geven.
Lekker relaxt een weekje aan het strand in de zon liggen, camera mee om zo nu en dan pittoreske dorpjes in te gaan, goed eten, een stukje hardlopen tijdens zonsondergang en een lekker koud biertje na. Suggesties?
Wat hardlopen betreft. Volgende week weer lopen Helemaal geen last meer van m`n enkel (geen lagere schoenen aan gehad..), maar toch even extra rust pakken om niks te forceren.
Sinds we hier in Nederland topweer hebben: ik zou gewoon lekker een plekkie ergens aan de Zeeuwse kust zoeken.
Barcelona en omgeving? *kuch*
Ik red dat in die Zuid-Europese landen niet, na/tijdens zonsondergang lopen. Voor ik het weet zit er rond lunchtijd alweer een wijntje in
Op woensdag 11 juni 2014 23:27 schreef Voccar het volgende: Vanavond geprobeerd op een wat rustiger tempo te lopen. Dit voelde toch wel wat onwennig en lijk nu al meer spierpijn te hebben dan laatst toen ik verder liep op hoge tempo.
Nieuwe route was erg leuk. Stuk door bos en langs kasteel. Temperatuur was ook prima na die warme dagen.
Op donderdag 12 juni 2014 14:35 schreef Quoi het volgende: Ik vond de combi wel fijn zoals ik/wij 'm hebben gedaan. Soms is een 'local' wel handig qua routing. Maar verder trek ik er lekker zelf op uit. Ik kan me dan ook niet in het verdwalen en eng om alleen te gaan verplaatsen. It's what I like the most! Ben eerst het geplande hardlooprondje gaan wandelen trouwens, dag erna gaan hardlopen.
Mja dat eng is misschien wel eem beetje onzin als ik erbij nadenk. Ik durf ook alleen naar Maleisië en Thailand Ik ga me nog eens wat orienteren
Hmm ja clubjes opzoeken is wel eem idee. Maar hoe? Maar alleen vind ik wel eng, ik verdwaal snel (zelfs met garmin ben ik daar bang voor) en je weet ook niet waar je terecht komt, of het gevaarlijk/crimimeel is etc.
We hebben het hier over Skandinavie he? De enige gevaarlijke plekken daar zijn aan de Russische grens. En o ja, op Spitsbergen moet je uitkijken voor ijsberen.
Ik ga liever zelf een stukje lopen dan dat ik in een groepje meedoe. Heerlijk zelf een paadje langs een fjord opzoeken.
Dat idee heb ik ook! Je staat net een paar tienden van seconde langer op je voet/been en juist dat gaat op de duur zwaar aanvoelen. Misschien net training van andere spieren en pezen bij langzaam tempo. Maar ja, je houdt het wel langer vol = langer genieten
zoverik het zie aan mijn data valt dat op zich wel mee. Als ik wat langzamer loop dan is mijn grondcontact tijd over het algemeen wel wat langer maar echt marginaal. Het verschilt dan net 20 milliseconden ongeveer. Er valt ook niet echt te zeggen dat bij een bepaalde snelheid een bepaalde grondcontacttijd hoort.
We hebben het hier over Skandinavie he? De enige gevaarlijke plekken daar zijn aan de Russische grens. En o ja, op Spitsbergen moet je uitkijken voor ijsberen.
Ik ga liever zelf een stukje lopen dan dat ik in een groepje meedoe. Heerlijk zelf een paadje langs een fjord opzoeken.
Iets voor volgend jaar.
Scandinavie was die georganiseerde reis, ik heb nergens gezegd dat ik daarheen ga als ik op eigen houtje ga
Op donderdag 12 juni 2014 16:06 schreef Wolve000 het volgende: Wel jammer dat het leven verder in Noorwegen best duur is. Dus een vakantie wordt er dan ook niet veel goedkoper op, ook niet als je het zelf regelt.
Je moet er ook gaan wonen. Dan verdien je ook naar de prijzen die je betaalt.
Een vriendin van ons woont er sinds een aantal jaar. Logeeradresjes daar zijn nooit verkeerd.
Op donderdag 12 juni 2014 16:06 schreef Wolve000 het volgende: Wel jammer dat het leven verder in Noorwegen best duur is. Dus een vakantie wordt er dan ook niet veel goedkoper op, ook niet als je het zelf regelt.
Wildkamperen mag daar, dus je kunt er echt goedkoop op vakantie hoor! Mijn fietsvakantie in Finland was één van de goedkoopste ooit. Goedkope vliegtickets, voor 50 euro mochten de fietsen mee. En verder lekker in je tentje gratis slapen, af en toe wat vis vangen en de andere dagen lekker simpel koken op je gasstelletje. Twee keer op een camping geslapen en één keer uit eten geweest
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Wildkamperen mag daar, dus je kunt er echt goedkoop op vakantie hoor! Mijn fietsvakantie in Finland was één van de goedkoopste ooit. Goedkope vliegtickets, voor 50 euro mochten de fietsen mee. En verder lekker in je tentje gratis slapen, af en toe wat vis vangen en de andere dagen lekker simpel koken op je gasstelletje. Twee keer op een camping geslapen en één keer uit eten geweest
Wij hadden een heel krat met pakjes, zakjes, macaroni en rijst enzo mee maar ik realiseer me heel goed dat als je er geen auto hebt dat geen mogelijkheid is.
Zweden is overigens net zo mooi en wel iets goedkoper dan Noorwegen...
zoverik het zie aan mijn data valt dat op zich wel mee. Als ik wat langzamer loop dan is mijn grondcontact tijd over het algemeen wel wat langer maar echt marginaal. Het verschilt dan net 20 milliseconden ongeveer. Er valt ook niet echt te zeggen dat bij een bepaalde snelheid een bepaalde grondcontacttijd hoort.
hm bizar, dat had ik niet verwacht.
Als je het al zou willen.
Ja of op Garmin site eens kijken, staan echt tonnen aan loopjes in die je naar je horloge kan downloaden . Zo kwam ik aan een route in Grindelwald en Noordwijk.
Ik hou het bij Gatorade, is iets beter voor je maag ook geloof ik (hier schrijven ze gatorade voor als je een gastritis infectie hebt, chronisch kwaaltje bij mij). En vaak leng ik het nog aan met water ook, hoewel ik een echte zoetekauw ben, vind ik AA echt veel té zoet
Terug van loopje nummer zoveel, de 1x20´/1´/10´ moest ik nog doen dus maar even afgeraffeld. Met hondje, en zowel Endomondo op mobiel als Garmin mee om te zien of er nog gekke dingen gebeurden, maar nope... Hoewel ik wel een tiental seconden miszat met timen Verdomd verkleumde hand met mobiel, niet handig en geen handschoenen mee (he, het zonnetje scheen). Had er ook een heel klein beetje (eerste keer) fartlekje van gemaakt met af en toe (meer af dan toe) een versnellinkje. Wel grappig, maar nog niet echt mijn ding. De 5km ook weer niet vol kunnen maken, maar vanaf nu wordt het steeds 32´ lopen (in 2 delen he), dus dan ga ik toch mooi wél over die 5km als het goed is. Oh ja, en laatste heuveltje had ik écht geen zin meer in, dus omgekeerd voor de laatste minuut http://www.endomondo.com/workouts/356262297/14149185 http://connect.garmin.com:80/activity/embed/519168462 En omdat de mobiel toch mee was, ook nog snel een fotootje geschoten van badderende vogeltjes (hm, vast niet te zien maar kon niet dichterbij komen)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op donderdag 12 juni 2014 18:56 schreef flipsen het volgende: Ik hou het bij Gatorade, is iets beter voor je maag ook geloof ik (hier schrijven ze gatorade voor als je een gastritis infectie hebt, chronisch kwaaltje bij mij). En vaak leng ik het nog aan met water ook, hoewel ik een echte zoetekauw ben, vind ik AA echt veel té zoet
Terug van loopje nummer zoveel, de 1x20´/1´/10´ moest ik nog doen dus maar even afgeraffeld. Met hondje, en zowel Endomondo op mobiel als Garmin mee om te zien of er nog gekke dingen gebeurden, maar nope... Hoewel ik wel een tiental seconden miszat met timen Verdomd verkleumde hand met mobiel, niet handig en geen handschoenen mee (he, het zonnetje scheen). Had er ook een heel klein beetje (eerste keer) fartlekje van gemaakt met af en toe (meer af dan toe) een versnellinkje. Wel grappig, maar nog niet echt mijn ding. De 5km ook weer niet vol kunnen maken, maar vanaf nu wordt het steeds 32´ lopen (in 2 delen he), dus dan ga ik toch mooi wél over die 5km als het goed is. Oh ja, en laatste heuveltje had ik écht geen zin meer in, dus omgekeerd voor de laatste minuut http://www.endomondo.com/workouts/356262297/14149185 http://connect.garmin.com:80/activity/embed/519168462 En omdat de mobiel toch mee was, ook nog snel een fotootje geschoten van badderende vogeltjes (hm, vast niet te zien maar kon niet dichterbij komen)
Op donderdag 12 juni 2014 19:05 schreef flipsen het volgende: Waren er meer, ieder rondje zaten ze weer te badderen tot wij eraan kwamen Zal volgende keer wel een rondje over mijn "atletiekbaan" filmen
Leuk! Ik had bijv. niet gedacht dat het zo bebost zou zijn. Al had ik door Google maps wel beter moeten weten natuurlijk.
30 jaar Dam tot Damloop: de eerste editie vond plaats in 1985. Maar liefst 4.300 hardloopliefhebbers stonden aan de start op de Dam in Amsterdam en dat was meer dan Le Champion ooit had verwacht!
2x bak magere yogurth met muesli 6 boterhammen met verschillend beleg 2 bananen 1 bord warm eten aardappelen vlees en groenten. 1,5-2 liter water
ik vindt het al behoorlijk veel eigenlijk
Van zo'n lijstje is het moeilijk beoordelen hoeveel kcal dat precies is en hoeveel je nodig hebt. Ik weet ook niet hoe hard je traint. Maar ik weet wel dat ik al een aantal jaar lichte roeiers coach, die zitten vaak rond een vetpercentage van 4-10% en ik weet ook dat als ze naar ammoniak beginnen te ruiken, het echt een slecht teken is.
Ik zou vooral proberen wat meer koolhydraten voor en na je training te nemen. En tijdens je training isotoon drinken ipv water..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Van zo'n lijstje is het moeilijk beoordelen hoeveel kcal dat precies is en hoeveel je nodig hebt. Ik weet ook niet hoe hard je traint. Maar ik weet wel dat ik al een aantal jaar lichte roeiers coach, die zitten vaak rond een vetpercentage van 4-10% en ik weet ook dat als ze naar ammoniak beginnen te ruiken, het echt een slecht teken is.
Ik zou vooral proberen wat meer koolhydraten voor en na je training te nemen. En tijdens je training isotoon drinken ipv water..
Normaal liep ik best wel hard, en had gelezen dat het kon zijn dat je te intensief trainde. Dus heb ik een hardslag meter gekocht en ben ik gaan trainen tussen 135-155 hartslagen, wat stuk rustiger is dan ik hiervoor trainde.
2x bak magere yogurth met muesli 6 boterhammen met verschillend beleg 2 bananen 1 bord warm eten aardappelen vlees en groenten. 1,5-2 liter water
ik vindt het al behoorlijk veel eigenlijk
Ik at vandaag niet bijzonder, maar kreeg het volgende binnen.
. 2 meergranen boternhammen met kaas 1 banaan 2 meergranen met een gekookt ei en mayo 1 met ham 1 met kipfilet 1 met appelstroop 1 appel flinke bak volle kwark met aardbeien 2 flinke porties lasagna 1 flinke hand noten
Tussendoor drink ik daarnaast nog veel koffie, water en fris.
. 2 meergranen boternhammen met kaas 1 banaan 2 meergranen met een gekookt ei en mayo 1 met ham 1 met kipfilet 1 met appelstroop 1 appel flinke bak volle kwark met aardbeien 2 flinke porties lasagna 1 flinke hand noten
Volgens mij is het bij de Makro wel in de aanbieding, de Aquarius dan. Ik meende dat te zien maandag, toen ik er was.
-edit- Het zal wel niet, want ik kan er niks over vinden in de folders
Ze waren idd in de aanbieding. Alleen niet deze week maar het vorige. Ik had een treetje gehaald maar ik wil eigenlijk 1 extra. Ze gaan harder dan ik had verwacht. Zo'n (koud) flesje is heerlijk tijdens de terugweg naar huis.
Ik heb besloten om morgen mijn LDL te doen. 15km en 17km in twee opeenvolgende dagen leek me teveel, rustpols was ook een beetje hoog. Dus morgen lekker rustig tijdens de voetbal lopen
En ik moet oppassen dat ik niet afval.
En als ik dat elke dag zou opeten, kun je me wegrollen lichamen zijn zo anders!
Maar wat La_Tramposa ook zegt, naar ammoniak ruiken is niet helemaal oké. Toch meer eten. Maar vooral anders, met meer voedingswaarde.
In het begin voelde ik mijn benen nog wel van de training van de AV dinsdag maar toch doorgelopen en maar zien. Toen het echt zwaar werd gaan dribbelen en vooral niet wandelen (ok, even dan na het stoplicht maar niet ver)
En toen kwam ik thuis en toen zag ik dat ik het hele stuk ruim een halve min/km sneller gelopen heb dan anders en het voelde nog niet eens als wedstrijd tempo.
Misschien dat je me wat tips kunt geven voor meer voedingswaarde in mijn geval.
Vandaag had ik b.v. 6 boterhammen waarvan 2 pindakaas 2 met kipfilet en 2 met kaas.
En wat zijn boterhammen? Is dat wit, bruin, meergranen, volkoren, of anders? Want daarin is al wat te halen, zoek brood wat zo voedzaam mogelijk is. In wit brood zit minder dan in bruin brood.
En doe er eens wat extra bij op je brood. Denk aan avocado bijvoorbeeld, daar zitten heel veel goede vetten in.
Verder durf ik je niet al te veel advies te geven, ik ben geen voedingsdeskundige… Maar je zou sowieso eens op zoek kunnen gaan naar het hardloperskookboek. Daarin staan veel recepten die voor hardlopers veel waarde hebben. Je kunt eens kijken of daar iets voor je bij zit?
En wat zijn boterhammen? Is dat wit, bruin, meergranen, volkoren, of anders? Want daarin is al wat te halen, zoek brood wat zo voedzaam mogelijk is. In wit brood zit minder dan in bruin brood.
En doe er eens wat extra bij op je brood. Denk aan avocado bijvoorbeeld, daar zitten heel veel goede vetten in.
Verder durf ik je niet al te veel advies te geven, ik ben geen voedingsdeskundige… Maar je zou sowieso eens op zoek kunnen gaan naar het hardloperskookboek. Daarin staan veel recepten die voor hardlopers veel waarde hebben. Je kunt eens kijken of daar iets voor je bij zit?
Ik eet meegranen boterhammen, dus beter dan dat kan volgens mij niet
En op de ochtend van een wedstrijd die om een uur of 11 start is juist witbrood weer het beste. Het is altijd wat anders.
Voor zover ik heb begrepen moet je vooral eiwitten en koolhydraten naar binnen werken en zeker op dagen dat je loopt, letten dat je ook voldoende kcal binnenkrijgt.
Ik eet meegranen boterhammen, dus beter dan dat kan volgens mij niet
Volkoren is beter dan meergranen Maar goed, het klinkt niet meteen alsof je iets heel erg verkeerds doet qua eten, maar als het na meer drinken niet overgaat zou ik toch eens naar een (sport)dietist gaan.. Misschien pasta of rijst eten op de dagen dat je rent, en wat meer eiwitten, eventueel shakes.
Volkoren is beter dan meergranen Maar goed, het klinkt niet meteen alsof je iets heel erg verkeerds doet qua eten, maar als het na meer drinken niet overgaat zou ik toch eens naar een (sport)dietist gaan.. Misschien pasta of rijst eten op de dagen dat je rent, en wat meer eiwitten, eventueel shakes.
Ik ga beginnen met 2 extra boterhammen per dag en meer water.
Shakes heb ik al geprobeerd, maar dan staat mijn hoofd meteen onder de puisten dus daar ben ik mee gestopt
Ik ga beginnen met 2 extra boterhammen per dag en meer water.
Shakes heb ik al geprobeerd, maar dan staat mijn hoofd meteen onder de puisten dus daar ben ik mee gestopt
Ben je ook afgevallen sinds je die geur merkt of dat niet? Volgens mijn vriend kan het ook komen doordat je de eiwitten die je hebt gegeten aan het verbranden hebt, ipv de eiwitten uit je spieren. Maar uit jouw lijstje lijken er niet bovengemiddeld veel eiwitten te zijn..
Ben je ook afgevallen sinds je die geur merkt of dat niet? Volgens mijn vriend kan het ook komen doordat je de eiwitten die je hebt gegeten aan het verbranden hebt, ipv de eiwitten uit je spieren. Maar uit jouw lijstje lijken er niet bovengemiddeld veel eiwitten te zijn..
Ik denk dat er in deze 1,5 maand 1 hooguit 2kg af is. Maar komt meer omdat ik denk ik van voetbal training naar intensievere hardlooptraining ben gegaan.
Die discussie hebben we al zovaak gehad, ieder mens is anders. Ik eet iets minder dat hetgeen Dirkos opschrijft, maar ik heb dan ook nog wel wat vet te verbranden voordat ik op mijn spierweefsel ga interen. Maar als ik wat meer eet kom ik alweer aan
Misschien dat je me wat tips kunt geven voor meer voedingswaarde in mijn geval.
Vandaag had ik b.v. 6 boterhammen waarvan 2 pindakaas 2 met kipfilet en 2 met kaas.
Post ook eens mee in het slank-topic met daglijstjes, hebben we ook nog wel wat leuke tips voor je
Schoenen-update: nu 2x bootcamptraining gehad en mn Brooks zitten als chille pantoffels. Zo blij dat ik mn andere schoenen terug heb gebracht. Vandaag ook weer 5km pijnloos mogen lopen, heerlijk. Maandag maar weer zelf eens een rondje lopen, dit weekend gaat het er iig niet van komen.
Op donderdag 12 juni 2014 21:15 schreef Dirkos1987 het volgende: Shakes heb ik al geprobeerd, maar dan staat mijn hoofd meteen onder de puisten dus daar ben ik mee gestopt
Dan drink je volgens mij te weinig.. Zou je ammoniak geur ook meteen kunnen verklaren.
Overigens ruik ik, vooral na een interval training, ook iets naar ammoniak. Te weinig eten lijkt me in mijn geval sterk. Als ik bijvoorbeeld niet zoveel loop, kom ik na 1 week al iets aan (met hetzelfde voedingspatroon op een dag). Drinken deed ik wel structureel te weinig en daar let ik nu heel erg op (zeker met dit weer) - Sindsdien ook geen last meer van die geur...
Kijk eens wat je basisbehoefte is op deze website: http://fitnessjunk.nl/vet(...)en/energie-behoefte/ Bereken dan eens wat je gemiddeld aan kcal binnen krijgt. Dan heb je al snel een antwoord of je te weinig eet. Let wel, dit is een indicatie. Kan iets afwijken..
Op donderdag 12 juni 2014 21:24 schreef Guard het volgende: Die discussie hebben we al zovaak gehad, ieder mens is anders. Ik eet iets minder dat hetgeen Dirkos opschrijft, maar ik heb dan ook nog wel wat vet te verbranden voordat ik op mijn spierweefsel ga interen. Maar als ik wat meer eet kom ik alweer aan
Maar jij ruikt dan waarschijnlijk ook niet naar ammoniak. Ik ook niet, trouwens. Maar het zou me niet verbazen als ik dat wel ga doen als ik minder ga eten.
Maar jij ruikt dan waarschijnlijk ook niet naar ammoniak. Ik ook niet, trouwens. Maar het zou me niet verbazen als ik dat wel ga doen als ik minder ga eten.
Ik ruik altijd naar bloemetjes natuurlijk
Ammoniak klinkt niet echt goed. Nog nooit meegemaakt bij mijzelf, ondanks dat ik ook wel aardig dun ben. Maar naast hardlopen is eten zo ongeveer m'n hobby, dus dat compenseert mooi.
Vanavond de CampusRun gelopen, op / rond het terrein van de uni hier in Delft. Best leuke loop, waren nog wel veel deelnemers ook (kleine 300 denk) en je kon 1, 2 of 3 rondjes lopen. Ik ging voor de 10 kilometer / 2 rondjes, had er wel zin in ook. Parcours alleen wel flink bochtig af en toe en best warm, maar toch in een paar mooie groepjes kunnen lopen. Mentaal zat ik er een beetje doorheen na 1 rondje en achteraf had ik toen gewoon moeten proberen aan te haken bij een paar anderen, want op zich viel m'n tempo niet heel erg terug de tweede ronde.
Uiteindelijk gefinisht in 38:38, maar het was "10" km: maar 9.71 km volgens m'n Garmin. Nou had ik als het 10k was ook nog wel < 40 gelopen, maar was iets te traag bezig voor een PR... Positieve is wel dat ik nu bij 'kleinere' wedstrijdjes ook al < 40 mins kan lopen, maar ik heb toch nog wel moeite met tempo's net wat sneller. Loop een beetje tegen een grens aan of zo, al moet ik ook iets meer 'durven' op de 10 kilometer, wat eerder meer geven in de race.
Wat is er loos? Griepig, moe, last van de warmte? Als je je echt beroerd voelt mag een avondje spijbelen best hoor.
Ik had nog last van de vier nachtdiensten van eerder deze week.
De afgelopen nacht sliep ik dan ook weer niet goed doordat er nog warmte in huis hing. Bovendien zit er hier in de sloot beneden een kudde jonge brulkikkers die de hele nacht door kwaken. Ik woon in het asfalt- en betonwalhalla Zoetermeer en heb alsnog last van de natuur. Zwaar leven.
Ik ben echter wel gewoon gegaan. 10x400p400 en het ging prima. Het was zo'n lekkere zwoele zomeravond, zonder dat het echt te warm was. En dan na afloop rekken en strekken met uitzicht op de watertoren en de zonsondergang. De intervallen gingen vaak ook sneller dan ik van Lok mag, maar voor een keertje is dat niet zo erg.
Verder heb ik a la pijll wat ontbrekende paadjes meegepikt in de buurt. Ik heb o.a. rondom Yuki's kantoorgebouw gelopen, dus hopelijk voelt zij zich nu gestalkt.
Ik ben ook weer terug van m'n rondje. 7 KM vlak gelopen, lekker in duurlooptempo. Was fijn, mooi weer ook. Temperatuur was best okee, zeker in combinatie met wat wind en af en toe wat schaduw om doorheen te lopen. Veel lopers trouwens op de weg.
Ben trouwens vanaf vandaag officieel verkeersregelaar. Tijdens de Jeroen Boschloop ga ik parcourswacht spelen en daarvoor moest ik een e-learning en examentje doen. Niet zo boeiend, maar moest wel nog even gebeuren.
@Nanook: Fijn dat het zo lekker ging! En Zwabber ook al zo lekker gelopen!
Zo, dat was een ontspannen lichte Fartlek. Tot zondag doe ik niets meer. Ik heb me ook voorgenomen zondag niet voor een snelle tijd te gaan maar Maastrichts Mooiste als start te beschouwen van de HVT M begin oktober. Niet helemaal kapot gaan wordt het devies.
Op donderdag 12 juni 2014 22:23 schreef Gogo83 het volgende: Ik ben ook weer terug van m'n rondje. 7 KM vlak gelopen, lekker in duurlooptempo. Was fijn, mooi weer ook. Temperatuur was best okee, zeker in combinatie met wat wind en af en toe wat schaduw om doorheen te lopen. Veel lopers trouwens op de weg.
Ben trouwens vanaf vandaag officieel verkeersregelaar. Tijdens de Jeroen Boschloop ga ik parcourswacht spelen en daarvoor moest ik een e-learning en examentje doen. Niet zo boeiend, maar moest wel nog even gebeuren.
@Nanook: Fijn dat het zo lekker ging! En Zwabber ook al zo lekker gelopen!
Moet je daar echt examen voor doen?
Ik loop gemiddeld zo'n 30-35 kilometer in de week en heb gewoon zittend werk.
Loop je die afstanden nog steeds of ben je al aan het opvoeren voor je marathon training?
Loop je die afstanden nog steeds of ben je al aan het opvoeren voor je marathon training?
Ik loop ze deze week net even niet, omdat ik zondag mag aantreden bij een HM, maar anders had ik ze wel gelopen ja. Tot vorige week deed ik dat wel ja. Opvoeren voor marathontraining komt na mijn vakantie. Dus eerste zondag HM, dan een weekje thuis herstellen, dan 10 dagen vakantie en dan begin ik met de gerichte maerathontraining.
Eten.... hier op een gewone dag (lopen of niet, daar hou ik geen rekening mee) Ontbijt: muesli met melk Lunch: 4 boterhammen met kaas of vleeswaren Avondeten: normaal portie
Tussendoortje: banaan en/of mueslireep
Op donderdag 12 juni 2014 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende: Eten.... hier op een gewone dag (lopen of niet, daar hou ik geen rekening mee) Ontbijt: muesli met melk Lunch: 4 boterhammen met kaas of vleeswaren Avondeten: normaal portie
Tussendoortje: banaan en/of mueslireep
Dat is wel echt heel weinig jij ultra-machine
Op donderdag 12 juni 2014 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende: Eten.... hier op een gewone dag (lopen of niet, daar hou ik geen rekening mee) Ontbijt: muesli met melk Lunch: 4 boterhammen met kaas of vleeswaren Avondeten: normaal portie
Tussendoortje: banaan en/of mueslireep (of een ijsje met 2 bolletjes.)
Zo aangepast.
Maar op wat jij nu noemt kom ik ook de dag niet door hoor RD en ik ben écht geen grote eter. Dat jij niet afvalt waar je bij staat met de afstanden die je loopt.
Als ik echt eens een uitspatting heb dan zijn het 6 boterhammen
Maar ik ben er van overtuigd dat eten voor veel mensen, vooral in de westerse wereld, een gewoonte is en hoe minder je eet hoe efficienter je lichaam er mee om gaat (onder normale omsrandigheden, ik bedoel hier geen extreem dieet maar als ienand bijv 25% minder zou eten dan functioneert hij/zij nog gewoon(
Maarja het klinkt een beetje als mijn vader, die eet overdag ook niet veel maar wat hij een normale portie avondeten vindt is wel 2x zoveel als wat ik eet
Ik eet niet elke dag hetzelfde. 's ochtends wel meestal magere yoghurt en wat havermout en besjes 's middags soms een restje avondeten, soms 2-4 boterhammen 's avonds vaak pasta, rijst of bonen met vlees/vis/groenten, rond de 500-700 kcal
Maar vooral elke 1,5-2 uur een tussendoortje in de vorm van banaan, appel, babybel, rijstwafel etc.
Maar ik ben er van overtuigd dat eten voor veel mensen, vooral in de westerse wereld, een gewoonte is en hoe minder je eet hoe efficienter je lichaam er mee om gaat (onder normale omsrandigheden, ik bedoel hier geen extreem dieet maar als ienand bijv 25% minder zou eten dan functioneert hij/zij nog gewoon(
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Ik mag tijdelijk geen suiker, melk en tarwe, dan moet je improviseren met rijstwafels en fruit e.d. qua calorieën kom ik hierdoor lang niet aan de hoeveelheid die ik normaal eet maar ik kom er wel gewoon de dag op door en hardlopen vanavond ging prima.
Op donderdag 12 juni 2014 23:10 schreef Zwabberhark het volgende: Ik heb vanavond gelopen op een dubbele patat oorlog, een gehaktstaaf en een melkchocolademagnum. Na afloop een hamkaasbroodje.
Snel! Neem een puddingbroodje om de eiwitten weer aan te vullen!
Niets verkeerd mee Zwabber, Vajin Armstrong eet de dsg voor een wedstrijd altijd fish and chips...koolhydraten en eiwitten
Zo maar even een loopje langs het strand om het ijsje er weer af te lopen
Ik had nog last van de vier nachtdiensten van eerder deze week.
De afgelopen nacht sliep ik dan ook weer niet goed doordat er nog warmte in huis hing. Bovendien zit er hier in de sloot beneden een kudde jonge brulkikkers die de hele nacht door kwaken. Ik woon in het asfalt- en betonwalhalla Zoetermeer en heb alsnog last van de natuur. Zwaar leven.
Ik ben echter wel gewoon gegaan. 10x400p400 en het ging prima. Het was zo'n lekkere zwoele zomeravond, zonder dat het echt te warm was. En dan na afloop rekken en strekken met uitzicht op de watertoren en de zonsondergang. De intervallen gingen vaak ook sneller dan ik van Lok mag, maar voor een keertje is dat niet zo erg.
Verder heb ik a la pijll wat ontbrekende paadjes meegepikt in de buurt. Ik heb o.a. rondom Yuki's kantoorgebouw gelopen, dus hopelijk voelt zij zich nu gestalkt.
Als je dat nou overdag, tussen 8 en 4 doet... Dan misschien wel
Toch vandaag maar een rondje en morgen voetbal kijken.
Ja, even een kilometer of 10-15 "to get the cobwebs off"
Snel! Neem een puddingbroodje om de eiwitten weer aan te vullen!
Ik heb nog een handje pistachenoten gegeten. En wat bekers melk. Pfew.
quote:
Op donderdag 12 juni 2014 23:12 schreef rechtsedirecte het volgende: Niets verkeerd mee Zwabber, Vajin Armstrong eet de dsg voor een wedstrijd altijd fish and chips...koolhydraten en eiwitten
Precies. Bovendien mag eten soms schaamteloos lekker zijn. Genieten is óók gezond.
Al enige tijd eet ik bijna volledig plantaardig. Dit eet ik op een dag: Ontbijt: groene smoothie met 4 bananen, 2 sinaasappels, 2 stuks ander fruit zoals peer, kiwi of perzik, 250 gram groene bladgroente zoals spinazie, boerenkool of andijvie, wat "superfoods" en stukje gember. Lunch: grote salade of 4 boterhammen met meestal pindakaas Avondeten: iets met linzen, kikkererwten, bonen, rijst of aardappels en veel groenten. Tussendoor: veel fruit: gemiddeld 3/4 bananen, 3/4 appels, ander fruit. Handje noten. Voel me er erg goed bij
Op donderdag 12 juni 2014 23:25 schreef Tarahumara het volgende: Al enige tijd eet ik bijna volledig plantaardig. Dit eet ik op een dag: Ontbijt: groene smoothie met 4 bananen, 2 sinaasappels, 2 stuks ander fruit zoals peer, kiwi of perzik, 250 gram groene bladgroente zoals spinazie, boerenkool of andijvie, wat "superfoods" en stukje gember. Lunch: grote salade of 4 boterhammen met meestal pindakaas Avondeten: iets met linzen, kikkererwten, bonen, rijst of aardappels en veel groenten. Tussendoor: veel fruit: gemiddeld 3/4 bananen, 3/4 appels, ander fruit. Handje noten. Voel me er erg goed bij
Dank voor deze post, ik deed ineens een heleboel ideeën op van dingen die ik als broodvervanger kan eten.
Dank voor deze post, ik deed ineens een heleboel ideeën op van dingen die ik als broodvervanger kan eten.
Ik volg http://www.deplanteneter.nl vrij intensief. Hij heeft er veel informatieve filmpjes op YouTube, erg leerzaam en inspirerend. Hij is overigens ook fanatiek hardloper
Ik volg http://www.deplanteneter.nl vrij intensief. Hij heeft er veel informatieve filmpjes op YouTube, erg leerzaam en inspirerend. Hij is overigens ook fanatiek hardloper
Thanks, ik heb zijn facebook even geliked en zal me van het weekend eens in de website verdiepen. Ik probeer hier zo veel mogelijk zonder pakjes en zakjes te koken en dit soort sites geven daarbij toch vaak weer leuke tips.
Thanks, ik heb zijn facebook even geliked en zal me van het weekend eens in de website verdiepen. Ik probeer hier zo veel mogelijk zonder pakjes en zakjes te koken en dit soort sites geven daarbij toch vaak weer leuke tips.
Hij houdt deze maand (weer) een videoblog bij en laat dan zien wat hij zoal eet op een dag. Het is wel een aparte gast, niet iedereen kan naar m luisteren. Mijn vriendin kan m niet uitstaan
Op donderdag 12 juni 2014 23:10 schreef Zwabberhark het volgende: Ik heb vanavond gelopen op een dubbele patat oorlog, een gehaktstaaf en een melkchocolademagnum. Na afloop een hamkaasbroodje.
Goddank, tenminste nog iemand die gewoon lekker eet Voelde me al bijna een vreemde eend in de bijt
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Eindelijk vroeg kunnen opstaan om eens een rondje te lopen. Het was nog niet zo warm en er was nog weinig verkeer waardoor het niet al te gevaarlijk was.
Op vrijdag 13 juni 2014 06:37 schreef De_kluizenaar het volgende: Pff ik heb de hele nacht liggen dromen over hardlopen Ik heb al de Ekiden en een marathon gelopen! Die laatste met 1 fokker
Op vrijdag 13 juni 2014 06:37 schreef De_kluizenaar het volgende: Pff ik heb de hele nacht liggen dromen over hardlopen Ik heb al de Ekiden en een marathon gelopen! Die laatste met 1 fokker
Nog meer mensen met COPD hier? Ik heb volle longen en houd me wat rustig. Maar aangezien ik de komende tijd veel Jupiler nuttig, ga ik dadelijk toch maar een rustige 10 doen. Ik hoop dat mijn longen het ermee eens zijn...
Op vrijdag 13 juni 2014 09:37 schreef Ciscus het volgende: Nog meer mensen met COPD hier? Ik heb volle longen en houd me wat rustig. Maar aangezien ik de komende tijd veel Jupiler nuttig, ga ik dadelijk toch maar een rustige 10 doen. Ik hoop dat mijn longen het ermee eens zijn...
Nee, maar ik verbaas me altijd over mensen die het wel hebben en desondanks veel alcohol nuttigen.
Eerste 500 meter kun je de wereld aan, daarna is het pure hel.
Na 500 meter ben je wel weg uit het gezichtsveld van het meeste publiek tijdens de Ekiden... just sayin (tot aan de finish uiteraard, of doorkomst als je meer dan 5 km loopt)
[ Bericht 1% gewijzigd door Guard op 13-06-2014 09:54:06 ]
En nu maar hopen dat het bewolkt is, ik verwacht dat er maar weinig schaduw is. En anders lekker zwoten
Ik hoop met je mee. Je staat in elk geval in de OP nu.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2014 09:37 schreef Ciscus het volgende: Nog meer mensen met COPD hier? Ik heb volle longen en houd me wat rustig. Maar aangezien ik de komende tijd veel Jupiler nuttig, ga ik dadelijk toch maar een rustige 10 doen. Ik hoop dat mijn longen het ermee eens zijn...
Ja ik, nouja niet officieel maar wel Ventolin enzo. Als ik het niet vertrouw neem ik daar een puf van een half uurtje voor het lopen.
Pff, zondag alweer een wedstrijd. De laatste officiële run van het seizoen, 14km in Harreveld. Heb nog niet heel veel moed, het herstellen beviel net zo lekker
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Vakantieplan krijgt wat vorm. Denk dat ik op eigen houtje wil, naar zweden, omgeving stockholm. Ben via Facebook wat loopmensen/organisaties aan het opsnorren om bij aan te sluiten. Wil denk ik in augustus en dan anderhalve week ofzo, 2 weken als het niet te duur wordt. Moet nog wel zoeken hoe het zit met slaapplaatsen en kosten en hoe het daar dan mugtechnisch zit. Vond in garmin connect al tig routes daar dus dat moet te doen zijn
Op vrijdag 13 juni 2014 10:04 schreef Murmeli het volgende: Vakantieplan krijgt wat vorm. Denk dat ik op eigen houtje wil, naar zweden, omgeving stockholm. Ben via Facebook wat loopmensen/organisaties aan het opsnorren om bij aan te sluiten. Wil denk ik in augustus en dan anderhalve week ofzo, 2 weken als het niet te duur wordt. Moet nog wel zoeken hoe het zit met slaapplaatsen en kosten en hoe het daar dan mugtechnisch zit. Vond in garmin connect al tig routes daar dus dat moet te doen zijn
Jeej! Zin in!
Goed anti-muggen spul is een aanrader!
En misschien kun je via die Facebooks iets van een slaapplaats regelen?
Op vrijdag 13 juni 2014 10:04 schreef Murmeli het volgende: Vakantieplan krijgt wat vorm. Denk dat ik op eigen houtje wil, naar zweden, omgeving stockholm. Ben via Facebook wat loopmensen/organisaties aan het opsnorren om bij aan te sluiten. Wil denk ik in augustus en dan anderhalve week ofzo, 2 weken als het niet te duur wordt. Moet nog wel zoeken hoe het zit met slaapplaatsen en kosten en hoe het daar dan mugtechnisch zit. Vond in garmin connect al tig routes daar dus dat moet te doen zijn
Jeej! Zin in!
Gaaf! Stockholm heeft zulke mooie eilanden. Je zult daar ook behoorlijk wat hoogtemeters maken
En misschien kun je via die Facebooks iets van een slaapplaats regelen?
Ja zou ook nog kunnen evt. Al ben ik niet zo van bij mensen thuis. Ik ben graag regelmatig oo mezelf. Anders zou ik ook kunnen gaan couchsurfen. Maar dan moet je denk ik ook mensen bij jezelf kunnen laten slapen en dat gaat niet ivm plassende kater in huis
Nee, maar ik verbaas me altijd over mensen die het wel hebben en desondanks veel alcohol nuttigen.
Ikzelf heb het hele jaar geen last (anders zou ik ook niet meer dan 40km per week hardlopen), alleen in deze periode. Ik kan me voornemen om geen alcohol te nuttigen, maar morgen sta ik met 20 vrienden in de tuin naar oa. voetbal te kijken. Ik drink dan idd geen ranja.
Wel heb ik 10 jaar lang gerookt, dat snap ik nog steeds niet...hoe dom was dat.
Ikzelf heb het hele jaar geen last (anders zou ik ook niet meer dan 40km per week hardlopen), alleen in deze periode. Ik kan me voornemen om geen alcohol te nuttigen, maar morgen sta ik met 20 vrienden in de tuin naar oa. voetbal te kijken. Ik drink dan idd geen ranja.
Wel heb ik 10 jaar lang gerookt, dat snap ik nog steeds niet...hoe dom was dat.
Meer dan 40 km per week rennen en COPD. Wow. Ik ken alleen de ziekenhuisgevallen COPD en die mensen kunnen niet eens naar de WC wandelen zonder buiten adem te raken (logisch, vertekend door selectie). Hoe veel last heb jij ervan in dagelijks leven en met hardlopen?
Meer dan 40 km per week rennen en COPD. Wow. Ik ken alleen de ziekenhuisgevallen COPD en die mensen kunnen niet eens naar de WC wandelen zonder buiten adem te raken (logisch, vertekend door selectie). Hoe veel last heb jij ervan in dagelijks leven en met hardlopen?
COPD is de nieuwe naam voor alles wat met astma te maken heeft tegenwoordig. Jouw beeld kan dus heel goed kloppen maar het begrip is ruimer geworden dan voorheen.
COPD is de nieuwe naam voor alles wat met astma te maken heeft tegenwoordig. Jouw beeld kan dus heel goed kloppen maar het begrip is ruimer geworden dan voorheen.
Dat is waar ook. Verwarrend, zo'n overkoepelende naam, trouwens. Beter om te weten wát iemand heeft: longemfyseem, chronische bronchitis, astma.. Varieert van overmatig kuchelen tot aan het zuurstof zitten.
[..] Ik kan me voornemen om geen alcohol te nuttigen, maar morgen sta ik met 20 vrienden in de tuin naar oa. voetbal te kijken. Ik drink dan idd geen ranja.
Dat is waar ook. Verwarrend, zo'n overkoepelende naam, trouwens. Beter om te weten wát iemand heeft: longemfyseem, chronische bronchitis, astma.. Varieert van overmatig kuchelen tot aan het zuurstof zitten.
Maarjaaaaa.
Inderdaad. In mijn geval astma. Na mijn laatste controle (2x een longfunctietest) bleek dat ik weliswaar aan de onderkant zit (dus niet positief), maar dat het met seretide goed onder controle is. Als ik heel hard ren (onder de 4.45 minuut de km in mijn geval), en het is warm, dan heb ik veel last. Duizelig, kortademig enzo. Bij lange afstanden neem ik dan ook altijd medicatie mee, tegenwoordig in mijn camelbak. Dus alleen tijdens deze periode zit ik, ook dankzij hooikoorts (ja zucht), wat minder in mijn energie en zuurstof enzo.
Inderdaad. In mijn geval astma. Na mijn laatste controle (2x een longfunctietest) bleek dat ik weliswaar aan de onderkant zit (dus niet positief), maar dat het met seretide goed onder controle is. Als ik heel hard ren (onder de 4.45 minuut de km in mijn geval), en het is warm, dan heb ik veel last. Duizelig, kortademig enzo. Bij lange afstanden neem ik dan ook altijd medicatie mee, tegenwoordig in mijn camelbak. Dus alleen tijdens deze periode zit ik, ook dankzij hooikoorts (ja zucht), wat minder in mijn energie en zuurstof enzo.
Merk je dat hardlopen ervoor zorgt dat je op andere momenten minder last hebt? Of maakt dat niet uit? Ik las gisteren op de FB van prorun dat er ook speciale apparaten zijn om je ademhalingsspieren te trainen en dat dit voor copd patiënten wel een uitkomst kan zijn maar ook een voordeel voor hardlopers.
En even egoposten: Ik heb volgens de weegschaal geen obesitas meer, maar slechts overgewicht En toen ik begon met hardlopen had ik zelfs morbide obesitas. Al 28 kg afgevallen tot nu toe
Op vrijdag 13 juni 2014 10:55 schreef Nirak het volgende: En even egoposten: Ik heb volgens de weegschaal geen obesitas meer, maar slechts overgewicht En toen ik begon met hardlopen had ik zelfs morbide obesitas. Al 28 kg afgevallen tot nu toe
Op vrijdag 13 juni 2014 10:55 schreef Nirak het volgende: En even egoposten: Ik heb volgens de weegschaal geen obesitas meer, maar slechts overgewicht En toen ik begon met hardlopen had ik zelfs morbide obesitas. Al 28 kg afgevallen tot nu toe
K ben me psychisch aan t voorbereiden op de 4 km van vanavond Gaat nog wat worden
Je voeten hebben bijna een week kunnen uitrusten Ynske. Jij gaat dat gewoon doen vanavond. Een beetje wedstrijdspanning is prima, dat hebben we allemaal, maar als je eenmaal aan het lopen bent is het allemaal weer vergeten.
Er zijn verschillende stadia van COPD, maar of het een verzamelnaam is geworden voor astma weet ik zo net nog niet. Hier wel astma of kortademig. Het ook de Seritide, gebruik deze 1x per dag, maar als ik hem even niet gebruik kan ik ook echt niet meer hardlopen. Maar mijn conditie is echt stukken beter dan 2 jaar geleden toen ik net begon met Evy.
Wauw Nirak! goed bezig hoor! Vind het knap dat je het zo goed volhoudt.
Heel herkenbaar. Hier ook de combi astma en hooikoorts.
En even egoposten: Ik heb volgens de weegschaal geen obesitas meer, maar slechts overgewicht En toen ik begon met hardlopen had ik zelfs morbide obesitas. Al 28 kg afgevallen tot nu toe
[..] En even egoposten: Ik heb volgens de weegschaal geen obesitas meer, maar slechts overgewicht En toen ik begon met hardlopen had ik zelfs morbide obesitas. Al 28 kg afgevallen tot nu toe
Ja zou ook nog kunnen evt. Al ben ik niet zo van bij mensen thuis. Ik ben graag regelmatig oo mezelf. Anders zou ik ook kunnen gaan couchsurfen. Maar dan moet je denk ik ook mensen bij jezelf kunnen laten slapen en dat gaat niet ivm plassende kater in huis
Wat wil je gaan doen dan, wandelen? Dan kun je ook een tentje op je rug meenemen. Mag je overal opzetten tenzij het staat dat het niet mag. Ze hebben op veel plekken ook was, kook en drinkplaatsen..
Wat wil je gaan doen dan, wandelen? Dan kun je ook een tentje op je rug meenemen. Mag je overal opzetten tenzij het staat dat het niet mag. Ze hebben op veel plekken ook was, kook en drinkplaatsen..
Nee hardlopen. En ik hou niet van kamperen. En niet van sjouwen met spullen de hele dag. Vind elke paar dagen verkassen wel leuk maar niet rondtrekken. Ik ben een luie reiziger
Merk je dat hardlopen ervoor zorgt dat je op andere momenten minder last hebt? Of maakt dat niet uit? Ik las gisteren op de FB van prorun dat er ook speciale apparaten zijn om je ademhalingsspieren te trainen en dat dit voor copd patiënten wel een uitkomst kan zijn maar ook een voordeel voor hardlopers.
Ja, dat merk ik zeker. Mijn conditie is heel goed, waardoor ik verder zo weinig last heb, dat ik zelfs vergeet mijn seretide te gebruiken.
Gefeliciteerd met je resultaat! Dat is een knappe prestatie!
Nee hardlopen. En ik hou niet van kamperen. En niet van sjouwen met spullen de hele dag. Vind elke paar dagen verkassen wel leuk maar niet rondtrekken. Ik ben een luie reiziger
Maar je kunt toch niet gaan hardlopen met al je bagage? Hoe zie je dat dan voor je?
Maar je kunt toch niet gaan hardlopen met al je bagage? Hoe zie je dat dan voor je?
Je kan toch ook gewoon je spullen op een hotelkamer mikken en een rondje gaan hollen, waarna je heerlijk gaat douchen of badderen in een fijne badkamer en neerploft in een relaxed bed ipv in een tentje?
Je kan toch ook gewoon je spullen op een hotelkamer mikken en een rondje gaan hollen, waarna je heerlijk gaat douchen of badderen in een fijne badkamer en neerploft in een relaxed bed ipv in een tentje?
Dat kan ook ja. Maar als je in hotels gaat zitten, zie je het mooiste gedeelte van het land niet In Finland in ieder geval, zitten de hotels grotendeels in Helsinki en is de rest van het land ontzettend dunbevolkt. En dan wordt het ook wel een stuk duurder..
Potver.... motelkamer zonder foxtel, kleine kabs dat ik morgen dus voetbal kan kijken. Dus gewoon maar de hardloopschoenen aan voor het ontbijt denk ik voor een klein rondje
Op vrijdag 13 juni 2014 11:49 schreef La_Tramposa het volgende: Dat kan ook ja. Maar als je in hotels gaat zitten, zie je het mooiste gedeelte van het land niet
Dat kan ook ja. Maar als je in hotels gaat zitten, zie je het mooiste gedeelte van het land niet In Finland in ieder geval, zitten de hotels grotendeels in Helsinki en is de rest van het land ontzettend dunbevolkt. En dan wordt het ook wel een stuk duurder..
Hebben ze daar dan geen B&B-achtige dingen? Ideaal lijkt me dat, wel privacy, maar toch bij mensen thuis die kennis van de streek hebben en je dus wel naar de mooiste spots kunnen wijzen.
Ik ben een luxepaardje en ga niet in een tent in de modder bivakkeren, zonder fatsoenlijk sanitair en bed. Als ik dat had gewild dan was ik wel in een tijd geboren voor de uitvindingen van de moderne beschaving.
Op vrijdag 13 juni 2014 11:57 schreef Zwabberhark het volgende: Ik ben een luxepaardje en ga niet in een tent in de modder bivakkeren, zonder fatsoenlijk sanitair en bed. Als ik dat had gewild dan was ik wel in een tijd geboren voor de uitvindingen van de moderne beschaving.
oh, jij hebt invloed gehad op het moment waarop je geboren bent?
En Nirak, echt een fantastische prestatie...!! Ik neem aan dat je hierbij de steun van he mevrouw hebt gehad dus voor jullie beiden een buiging en keep up the good work!
Op vrijdag 13 juni 2014 11:57 schreef Zwabberhark het volgende: Ik ben een luxepaardje en ga niet in een tent in de modder bivakkeren, zonder fatsoenlijk sanitair en bed. Als ik dat had gewild dan was ik wel in een tijd geboren voor de uitvindingen van de moderne beschaving.
Wat hij zegt....ooit MOETEN doen maar daar aan een levenslang trauma over gehouden voor kamperen
Ben meer water gaan drinken en meer boterhammen overdag. Maar het blijft dus telkens terug komen, mensen met tips??
Beetje laat misschien maar ik heb daar ook een tijdje last van gehad. Dit ging wel samen met een abnormale vermoeidheid en lusteloosheid. Weet niet hoe je je verder voelt maar bij mij bleek het te gaan om een tekort aan ijzer.
Op vrijdag 13 juni 2014 11:50 schreef rechtsedirecte het volgende: Potver.... motelkamer zonder foxtel, kleine kabs dat ik morgen dus voetbal kan kijken. Dus gewoon maar de hardloopschoenen aan voor het ontbijt denk ik voor een klein rondje
5 uur 's morgens...Aussie slaapt dan nog op een zaterdagmorgen
Hebben ze daar dan geen B&B-achtige dingen? Ideaal lijkt me dat, wel privacy, maar toch bij mensen thuis die kennis van de streek hebben en je dus wel naar de mooiste spots kunnen wijzen.
Zoiets lijkt me ook wel fijn. Ik zat nu voor hostels te kijken maar is ook best prijzig (ben azie gewend, moet ff omschakelen). Er zijn ook campings met hutjes, dat lijkt me ook fijn. Ook ff kijken hoe het ov is of taxi of mensen die me ergens kunnen oppikken etc
Thnx all! Ik ben ook trots op mij. Mijn mevrouw ook, die is idd heel supportive maar heeft nooit gezegd "zou je dat nou wel doen" als ik even een bui had en dacht dat die extra koekjes vast zouden helpen om me fijner te voelen Lieverds is het
Kamperen heet in mijn woordenboek kramperen ik ben wat dat betreft ook een prinsesje. Hoewel mijn broer in Noorwegen hele mooie en goede campings heeft gehad en zo'n gestabiliseerd luchtbed in zijn tent. Dan ga ik toch twijfelen of ik dat ook niet ooit wil proberen..
Op vrijdag 13 juni 2014 12:40 schreef Nirak het volgende: Thnx all! Ik ben ook trots op mij. Mijn mevrouw ook, die is idd heel supportive maar heeft nooit gezegd "zou je dat nou wel doen" als ik even een bui had en dacht dat die extra koekjes vast zouden helpen om me fijner te voelen Lieverds is het
Op vrijdag 13 juni 2014 10:19 schreef Murmeli het volgende: Anders zou ik ook kunnen gaan couchsurfen. Maar dan moet je denk ik ook mensen bij jezelf kunnen laten slapen en dat gaat niet ivm plassende kater in huis
Je hoeft geen 'host' te zijn als je bij andere mensen wil slapen hoor loopt een topic over CS in [TRV], is zeker een goede optie
Nirak:
Op vrijdag 13 juni 2014 13:08 schreef Daywalk3r het volgende: Fantastisch Nirak! Je zal nu eens met je verloren gewicht aan bepakking moeten gaan lopen, dan ga je kapot. Superprestatie.
Als we wandelen heb ik een deuter kid comfort rugzak aan met 2,5 jarige peuter erin. Hij weegt 13,5 kg, dus rugzak 2 en dan de bagage nog (water en eten). Al met al zo'n 17/18 kg en dat vind ik wandelend al rete zwaar nu
Je voeten hebben bijna een week kunnen uitrusten Ynske. Jij gaat dat gewoon doen vanavond. Een beetje wedstrijdspanning is prima, dat hebben we allemaal, maar als je eenmaal aan het lopen bent is het allemaal weer vergeten.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Als je de lekkerst zittende schoenen koopt, zijn dat heel vaak ook de schoenen met de beste ondersteuning, denk ik. Op zich kun je met die wijsheid ook bij Perry of Aktiesport een paar kekke hardloopschoenen kopen. De slijtage van de schoen gaat wel harder bij goedkopere schoenen, maar het nu van de loopanalyse bij RW of R2D wordt ook nog weleens overschat, denk ik.
Tja, het enige wat ik weet is dat ik me een tijd terug de vernieling in heb gelopen door op mijn zaalvoetbalschoenen te gaan joggen en dat het opvangen van harde dreunen me geen kwaad lijkt te kunnen.
Als je jezelf overbelast zal het geen blessures voorkomen nee en je hoeft het ook niet in het extreme te overdrijven (als in schoenen van 300 euro bij wijze van spreken) maar een deel van blessures kan toch echt wel aan brakke schoenen liggen naar mij idee.
Op vrijdag 13 juni 2014 13:49 schreef m0ridin het volgende: Tja, het enige wat ik weet is dat ik me een tijd terug de vernieling in heb gelopen door op mijn zaalvoetbalschoenen te gaan joggen en dat het opvangen van harde dreunen me geen kwaad lijkt te kunnen.
Een zaalvoetbalschoen is dan ook weer niet te vergelijken met een goedkope hardloopschoen imo.