abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:23:47 #126
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140940913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk; er is inderdaad wel magie en zo, maar de meeste mensen zijn als gewone mensen zoals wij die ook kennen in ons dagelijks leven. Als je dan zonder nadere verklaring plots ziet dat zo iemand zich 1000km op een paard kan verplaatsen binnen één dag dan is dat binnen de werkelijkheid van het verhaal een storende fout. Ned is geen magier, hij heeft geen draken om op te vliegen en ook al geen vliegend paard. Ned hoort er dus minstens een week over te doen, en eigenlijk nog wel wat langer.
Met de lift, ja. Snap ik.

Maar Ned deed er wel meer dan een week over. Je krijgt alleen niet elke dag te zien. ;)
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:24:26 #127
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140940936
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:23 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Obscure term introduceren maar niet de moeite willen doen om hem uit te leggen. :')
:D
Is dat een obscure term? Ben ik dan zo'n fanatieke seriekijker? :P
pi_140940981
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:24 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Is dat een obscure term? Ben ik dan zo'n fanatieke seriekijker? :P
Ik heb een aardig vocabulaire maar heb er nog nooit van gehoord. Zal wel iets serie-specifieks zijn ja.
Het kwam op mij alleszins wat hautain over.. :D (niet de term zelf maar het niet uit willen leggen)
Maar hij heeft iig wel gewoon gelijk, gaat nergens over om je om zulke dingen echt druk te maken.

Maar er zitten een hoop nerdjes op dit forum die graag alles op een mythbusters/fysische manier willen kunnen verklaren en dat gaat bij GoT niet altijd. :P
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140941044
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:23 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Met de lift, ja. Snap ik.

Maar Ned deed er wel meer dan een week over. Je krijgt alleen niet elke dag te zien. ;)
Het was een voorbeeld, geen feitelijk iets in de serie. Als je alles moet accepteren krijg je een soort Tibetaans sprookje waar alles wat de held zich voorneemt ook precies zo wordt uitgevoerd en leidt tot het gewenste resultaat. Dodelijk oninteressant, omdat de realiteit steeds aangepast wordt.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:28:21 #130
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140941059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:25 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik heb een aardig vocabulaire maar heb er nog nooit van gehoord. Zal wel iets serie-specifieks zijn ja.
Het kwam op mij alleszins wat hautain over.. :D (niet de term zelf maar het niet uit willen leggen)
Het is lastig uit te leggen, er is ook geen Nederlandse vertaling voor. Maar het komt min of meer neer op het accepteren dat sommige dingen kunnen gebeuren, die misschien wat minder geloofwaardig zijn. Bij sci-fi en fantasy is het vaak wat meer nodig.

Geloofwaardig is misschien ook niet helemaal het goede woord. Geloofwaardig, mogelijk, plausibel, iets in die hoek.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:29:49 #131
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_140941099
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:28 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Het is lastig uit te leggen, er is ook geen Nederlandse vertaling voor. Maar het komt min of meer neer op het accepteren dat sommige dingen kunnen gebeuren, die misschien wat minder geloofwaardig zijn. Bij sci-fi en fantasy is het vaak wat meer nodig.
Ik zou voor het "opschorten van ongeloof" gaan. Het is een beetje letterlijk, maar het dekt de lading.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:29:55 #132
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140941103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld, geen feitelijk iets in de serie. Als je alles moet accepteren krijg je een soort Tibetaans sprookje waar alles wat de held zich voorneemt ook precies zo wordt uitgevoerd en leidt tot het gewenste resultaat. Dodelijk oninteressant, omdat de realiteit steeds aangepast wordt.
Nu ben ik je even kwijt. :P
pi_140941105
quote:

[..]

Okee duidelijk. Ja heb er zelf niet zo megaveel last van. Alleen toen die WW met die halfblote baby vele kilometers door de vrieskou ging rijden, ja toen had ik het wel effe moeilijk. :P
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140941118
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:25 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Het is absoluut geen obscure term, het is een engelse term, maar wel de meest gebruikte term voor het verschijnsel. Volgens mij bestaat er niet eens een nederlandse uitdrukking voor.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:31:47 #135
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140941157
quote:

[..]

Geloofwaardig is misschien ook niet helemaal het goede woord. Geloofwaardig, mogelijk, plausibel, iets in die hoek.
Betekent het gewoon niet, het geloven van alles wat niet mogelijk is in de serie?
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:32:14 #136
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_140941170
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:31 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Betekent het gewoon niet, het geloven van alles wat niet mogelijk is in de serie?
Of niet mogelijk lijkt. Ik praat af en toe ook wat goed voor mezelf door te beseffen dat er een hoop gebeurt wat je niet ziet.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:33:27 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140941206
http://abcnews.go.com/Ent(...)ob/story?id=24069840
dit gebeurt er met de vrouwenhartjes!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_140941216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:29 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik zou voor het "opschorten van ongeloof" gaan. Het is een beetje letterlijk, maar het dekt de lading.
Nee dat is een te onprecieze omschrijving; waar het om gaat is dat een verhaal een eigen waarheid heeft en wat er in dat verhaal gebeurt geloofwaardig moet zijn binnen die waarheid. Als een verhaal zich niet aan zijn eigen waarheid houdt, dan wordt het ongeloofwaardig.

Het gaat ook eigenlijk voor alle verzonnen verhalen op; als je een boek schrijft over iets dat zich afspeelt tijdens de Eerste Wereldoorlog moeten de luchtgevechten zich niet afspelen tussen JSF's.
pi_140941240
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:29 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nu ben ik je even kwijt. :P
:) Ja, dat had ik van die Tibetaanse sprookjes nou ook.
pi_140941359
"You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable."
Voorbeeld wat khaleesi noemt komt wel in de buurt, het publiek wil best geloven dat er een dode ijszombie is, maar niet dat ie een grote afstand kan afleggen met een halfnaakte baby.

Hetzelfde als in actiefilms de hoofdpersonen bijna altijd onbeperkte ammo heeft, het publiek accepteert dit vaak. Maar als de bad guy op het moment suprême een meteoriet op zijn hoofd krijgt, dan zal dit als ongeloofwaardig bestempeld worden.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:39:33 #141
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_140941363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee dat is een te onprecieze omschrijving; waar het om gaat is dat een verhaal een eigen waarheid heeft en wat er in dat verhaal gebeurt geloofwaardig moet zijn binnen die waarheid. Als een verhaal zich niet aan zijn eigen waarheid houdt, dan wordt het ongeloofwaardig.

Het gaat ook eigenlijk voor alle verzonnen verhalen op; als je een boek schrijft over iets dat zich afspeelt tijdens de Eerste Wereldoorlog moeten de luchtgevechten zich niet afspelen tussen JSF's.
Het is een term geen omschrijving. Dit wat ik citeer is een omschrijving die niet de volledige lading van de term dekt. Het opschorten van je ongeloof betekent precies dat: het tijdelijk negeren van ongelofelijke dingen. Dat slaat zowel op het gegeven dat Superman kan vliegen als dat het op het gegeven dat Superman met zijn armen van staal met 300 km/u tegen Lois Lane aan kan vliegen om haar van een val te redden zonder haar te verbrijzelen.
pi_140941433
Ik heb met mijn domme hoofd gezocht op google naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, nadat ik dat in dit topic las. Domme fout. Dus mensen die niet gespoilerd willen worden, bij deze 😉.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:44:31 #143
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_140941466
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:42 schreef stijn_ het volgende:
Ik heb met mijn domme hoofd gezocht op google naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, nadat ik dat in dit topic las. Domme fout. Dus mensen die niet gespoilerd willen worden, bij deze 😉.
Hopelijk zien we haar dit seizoen nog. Ik ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen.
pi_140941791
Die Thenns waren trouwens ook maar lange slungels. :')

Sterk waren ze niet zo.
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:00:04 #145
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140941798
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:59 schreef Skillstorm het volgende:
Die Thenns waren trouwens ook maar lange slungels. :')

Sterk waren ze niet zo.
Zijn ze nu uitgeroeid?
pi_140941810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:00 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Zijn ze nu uitgeroeid?
Geen idee, maar het enige voordeel wat ze in combat hadden leken hun lange armen+lange bijlen wel. En maar rondzwaaien.
pi_140941960
eindelijk weer een fatsoenlijke TT
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140942051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:04 schreef Khaleesi het volgende:
YES, extended promo!!!
De vorige was niet zo veelbelovend, deze echter!

SPOILER
zit wel een mega spoiler in zeg :')

SPOILER
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140942291
-Rabia Al-Basri
pi_140942380
:D

-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')