Mij zal het i.i.g. worst wezen wat mensen ervaren. Als de bedoeling maar niet verkeerd is, dan moet je verder maar gewoon wat incasseringsvermogen kweken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Niets, maar wel met Nederlanders van niet-Europese afkomst die het ook als racistisch ervaren.
Dan moeten we juist de Zwarte Piet zwart laten want dat verdrag is een heel slecht plan wat alleen maar voordelen heeft voor multinationals.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In verband met het nieuwe verdrag met de US van A. http://nos.nl/artikel/640(...)ndelsverdrag-vs.html
Als het daarom gaat, dan kunnen we de VS niet genoeg tegen de haren in strijken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In verband met het nieuwe verdrag met de US van A. http://nos.nl/artikel/640(...)ndelsverdrag-vs.html
Dat is dan jammer voor ze, het is namelijk niet racistisch.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Niets, maar wel met Nederlanders van niet-Europese afkomst die het ook als racistisch ervaren.
Ja, want Zwarte Piet is belangrijker dan een impuls voor onze economie. Hoe zou Obama het vinden als hij opeens tussen alle blackfaces terecht zou komen in december?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:56 schreef budvar het volgende:
[..]
Dan moeten we juist de Zwarte Piet zwart laten want dat verdrag is een heel slecht plan wat alleen maar voordelen heeft voor multinationals.
Alsof het alleen 'buitenlanders' zijn die hierover klagen. Haal je kortzichtige kop eens uit het zand.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:52 schreef AMangold het volgende:
Die buitenlanders moeten onze cultuur maar accepteren of terug oprottenZwarte Piet doet helemaal niets verkeerd..
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, want Zwarte Piet is belangrijker dan een impuls voor onze economie. Hoe zou Obama het vinden als hij opeens tussen alle blackfaces terecht zou komen in december?
Ja hoor, jij hebt zweepslagen nodig om er wat verstand in te rammen volgens mijquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, want Zwarte Piet is belangrijker dan een impuls voor onze economie. Hoe zou Obama het vinden als hij opeens tussen alle blackfaces terecht zou komen in december?
Zou ik niet missen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:05 schreef LXIV het volgende:
Sneaky om dit midden juni te doen. Op het moment dat de interesse in het Sinterklaasfeest het kleinste is.
Als ZP verdwenen is, is het afwachten totdat kerstmis, hemelvaart en pinksteren verdwijnen.
Die "feestdagen" zou ik ook niet missen, Zwarte Piet wel.quote:
Onzin. Hellend vlak drogreden wat je hier gebruikt. Het racistische element van zwarte piet zit niet in die andere dagen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:05 schreef LXIV het volgende:
Als ZP verdwenen is, is het afwachten totdat kerstmis, hemelvaart en pinksteren verdwijnen.
De Zwarte.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Kom op, je kan beter dan dit... Welke piet? De page van jan schenkman, of de domme en gewelddadige kinderschrik van de jaren '60 die niet eens normaal kon praten? Of welke van de andere vormen?
Het racistische element van Zwarte Piet bestaat niet echt, alleen in het hoofd van de huilebalken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onzin. Hellend vlak drogreden wat je hier gebruikt. Het racistische element van zwarte piet zit niet in die andere dagen.
Die kwalificatie doet geen recht aan de situatie. Je komt behoorlijk gekleurd overquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:10 schreef budvar het volgende:
[..]
Het racistische element van Zwarte Piet bestaat niet echt, alleen in het hoofd van de huilebalken.
Om deze reden propageer ik ook voor een donkere sinterklaas. Kinderen zien het verschil toch niet en zien de Sint niet als neger.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef LXIV het volgende:
Voor kinderen is zwarte piet helemaal geen neger. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn kinderen naar een neger renden om snoepjes te vragen. Terwijl ze helemaal ZP-fan zijn.
Zij zien het gewoon als iets heel anders.
Oke dan moeten het maar Blanke Pieten worden met een blanke sinterklaas, of is dat ook weer racistisch?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die kwalificatie doet geen recht aan de situatie. Je komt behoorlijk gekleurd over
Huilebalkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:15 schreef budvar het volgende:
[..]
Oke dan moeten het maar Blanke Pieten worden met een blanke sinterklaas, of is dat ook weer racistisch?
Na al die jaren zwarte piet en blanke sint mag het nu eens omgekeerd. Zwarte sint en blanke piet. Gedurende minimaal 20 jaar.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:15 schreef budvar het volgende:
[..]
Oke dan moeten het maar Blanke Pieten worden met een blanke sinterklaas, of is dat ook weer racistisch?
Ik vind het gewoon zo ontzettend dom gelul, het lijkt net of de Quincygario's vergeten zijn wat echte rasisme en slavernij inhoudt maar ik wil ze er graag aan herinnerenquote:
Dat komt omdat jij ze niet met die gedachte opvoed.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef LXIV het volgende:
Voor kinderen is zwarte piet helemaal geen neger. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn kinderen naar een neger renden om snoepjes te vragen. Terwijl ze helemaal ZP-fan zijn.
Zij zien het gewoon als iets heel anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |