quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:04 schreef 16meter het volgende:
sinds ik shakes onder de douche drink maak ik de gains van m'n leven
helpen met wat?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:20 schreef Goudvis87 het volgende:
Hoeveel sporten jullie dat je shakes neemt?
Twijfel er zelf over, ik sport 4/5 uur in de week en vraag me af of het zou kunnen helpen.
kwark is dan ook kaasquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:33 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
PreciesEn als je niet van melk houdt (zoals ik, hoewel ik wel kwark eet)
Met genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:26 schreef 16meter het volgende:
[..]
helpen met wat?
'shakes' zijn gewoon water/melk met whey poeder
een eiwitsupplement, niets meer, niets minder
Joh...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:47 schreef 16meter het volgende:
als vrouw zijnde t makkelijk om die (pak 'm beet) 100g eiwitten uit voeding binnen te krijgen
[..]
Goede beargumentatiequote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:47 schreef 16meter het volgende:
als vrouw zijnde t makkelijk om die (pak 'm beet) 100g eiwitten uit voeding binnen te krijgen
bak kwark, stukje vlees, paar glazen melk, beetje kaas op brood, handje noten, klaarrr
weggegooid geld dus, in de meeste gevallen
Jij typte dus onzin. Jij erkent hier immers dat je niet meer aminozuren kan opnemen dan dat je uit goede voeding kan halen wat precies was wat ik stelde, wat jij afdeed als onzin. Het lijkt me trouwens ook een nogal onzinnige stelling dat ze in Australië geen kwark kennen om nog maar te zwijgen over andere bronnen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Een bak kwark telt goed mee ja, dat hebben ze hier in Australie alleen niet.![]()
En ze willen verantwoorden dat ze er zoveel geld aan besteden dus zullen ze niet toegeven dat het ook prima kan met normale voeding. Het heeft wat zieligs.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:33 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
PreciesEn als je niet van melk houdt (zoals ik, hoewel ik wel kwark eet) zijn er genoeg alternatieven die in de categorie 'normaal eten' vallen (vis, ei, linzen etc.), zodat je niet genoodzaakt bent om zo'n laf smakende shake achterover te klokken, want shakes worden niet voor niks 'supplementen' genoemd, en dat ligt meer in de lijn van vitaminepillen (meestal ook flauwekul), dieetrepen (goor en ongezond) en afslankpoeders- en shakes (idem). Je hoeft geen voedingsdeskundige te zijn om te snappen dat die surrogaatproducten nooit in de buurt komen van natuurlijke eiwitbronnen, die bovendien ook nog eens lekker zijn.
Maar goed, misschien zijn er mensen (vooral jonge mensen, denk ik dan) die weinig gevarieerd en gezond eten, en dan kan een shake uitkomst bieden.
Magere kwark, ~20 g eiwit voor 100-150 kcalquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:49 schreef Dizorn het volgende:
Shakes vind ik superchill omdat je dan ~25g eiwit binnen kan krijgen voor in totaal zo'n 100-150 kcal. Bijna elke andere eiwitbron is óf veel duurder, óf er zit veel kcal in (bijv noten, heul veul vet).
Jawel, maar heb je niet voldoende reserve van wat je eerder op de dag hebt gegeten als je een goede voeding hebt? Het zal geen kwaad kunnen, ik vraag me slechts af of dat het ook nodig is.quote:PPS: @bramvanloon: ja natuurlijk. Als je na intensief sporten herstelt erdoor, herstel je al helemaal na minder intensief sporten. Mechanisme blijft gelijk, namelijk zorgen dat je voedingsstoffen hebt na het sporten.
Cottage cheese kopenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Een bak kwark telt goed mee ja, dat hebben ze hier in Australie alleen niet.![]()
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:34 schreef Klokov het volgende:
Cottage cheese is in Aziatische landen supergoedkoop inderdaad. Weet niet of dat ook voor Australie geld, het zit natuurlijk wel redelijk dichtbij. In Nederland hoef je er niet aan te beginnen zonder 10k/day ceo-status.
per gram eiwit is whey een stuk goedkoper dan een lap vlees.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En ze willen verantwoorden dat ze er zoveel geld aan besteden dus zullen ze niet toegeven dat het ook prima kan met normale voeding. Het heeft wat zieligs.
[..]
Magere kwark, ~20 g eiwit voor 100-150 kcal
[..]
Jawel, maar heb je niet voldoende reserve van wat je eerder op de dag hebt gegeten als je een goede voeding hebt? Het zal geen kwaad kunnen, ik vraag me slechts af of dat het ook nodig is.
Gelukkig maar voor de vegetariërs.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef fathank het volgende:
[..]
per gram eiwit is whey een stuk goedkoper dan een lap vlees.
In magere kwark zit geen vet, omdat het magere kwark is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Dizorn het volgende:
Gast bram van loon als je niet kan tellen probeer t dan ook niet. Magere kwark is nowhere near 90% of meer eiwit, veel vet en vaak suiker. Plus smerig om los te eten.
ga anders geactiveerde amandelen eten, dat is vast wat voor jullie shake-haters. Niemand zegt dat 100g eiwit niet haalbaar is. Maar shakes zijn lekker en goedkoop. Internet stoerdoenerij in een vrij srieus topic
Magere kwark vol vetquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:23 schreef Dizorn het volgende:
Gast bram van loon als je niet kan tellen probeer t dan ook niet. Magere kwark is nowhere near 90% of meer eiwit, veel vet en vaak suiker. Plus smerig om los te eten.
ga anders geactiveerde amandelen eten, dat is vast wat voor jullie shake-haters. Niemand zegt dat 100g eiwit niet haalbaar is. Maar shakes zijn lekker en goedkoop. Internet stoerdoenerij in een vrij srieus topic
Ik bedoel dat cottage cheese in Nederland duur is en in Australie waarschijnlijk redelijk goedkoop.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
69 cent per 500 gram lijkt me toch wel te overzien. Je moet natuurlijk geen kwark met een smaakje kopen, dat smaakje kan je zelf toevoegen door er iets van fruit in te doen, bijv. bananen of blauwe bessen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |