abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140903646
Vond het een goede aflevering, maar goed in tegenstelling tot de filler van de vorige afleveringen boeit een belangrijke gebeurtenis als deze me dan weer wel. :)

Ser Alliser _O_
pi_140903988
Ik vraag me af, waar was Aemon later tijdens het gevecht?

Gewoon ergens verscholen neem ik aan?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 04:54:03 #204
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140903996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 04:52 schreef Skillstorm het volgende:

Aan het poepen
pi_140904004
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 04:54 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Aan het poepen
Zou best kunnen.
pi_140904062
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef timmmmm het volgende:
O, en TT's zijn voor het gewone volk. Game of Thrones is meer dan genoeg voor een duidelijke TT
Nu de nummering nog weg
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_140904323
Timmmmm doe jij maar geen lapo's meer
  dinsdag 10 juni 2014 @ 07:03:57 #208
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_140904373
Toch wel geestig hoe autistisch sommige users zijn.
Laffe huichelaar
pi_140904471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:03 schreef timmmmm het volgende:
Toch wel geestig hoe autistisch sommige users zijn.
Geef me een pleister, want die was scherp! 😂 Sukkel
  dinsdag 10 juni 2014 @ 08:04:35 #210
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_140904648
Ok
Laffe huichelaar
  dinsdag 10 juni 2014 @ 08:22:51 #211
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_140904808
Dat stukje met die pijl van de reus... 8)7
pi_140904920
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 04:52 schreef Skillstorm het volgende:

Ik denk in de bibliotheek oid :Y Ik dacht even dat ik hem ergens tussen de gevechten zag lopen, dus ik vroeg hardop 'is dat aemon". Maar bedacht toen direct dat het onhandig en niet logisch was dat hij zich ook maar in de buurt van de gevechten vertoonde.

Beste stukjes:
* de jongens die die reus te lijf gingen terwijl ze de nightwatcheed reciteerden
* die scythe
* ygritte die wordt dood geschoten terwijl ze net good memories over Jon liet langskomen in haar hoofd
* dat knikje van Olly nadat hij haar neerschiet
* de harpoen van de reus die tot boven aan de wall komt

Ik vond de aflevering snel gaan en helemaal niet vervelend dat het eens allemaal op 1 plek was. Alleen vond ik het geen typische episode 9 aflevering, er waren geen schokkende doden of zo. Die kameraden van Jon die dood gingen: vervelend, maar ik had er geen band mee. En dat Ygritte zou sneuvelen had ik/iedereen al lang zien aankomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140904977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 08:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk in de bibliotheek oid :Y Ik dacht even dat ik hem ergens tussen de gevechten zag lopen, dus ik vroeg hardop 'is dat aemon". Maar bedacht toen direct dat het onhandig en niet logisch was dat hij zich ook maar in de buurt van de gevechten vertoonde.

Beste stukjes:
* de jongens die die reus te lijf gingen terwijl ze de nightwatcheed reciteerden
* die scythe
* ygritte die wordt dood geschoten terwijl ze net good memories over Jon liet langskomen in haar hoofd

Ik vond de aflevering snel gaan en helemaal niet vervelend dat het eens allemaal op 1 plek was. Alleen vond ik het geen typische episode 9 aflevering, er waren geen schokkende doden of zo. Die kameraden van Jon die dood gingen: vervelend, maar ik had er geen band mee. En dat Ygritte zou sneuvelen had ik/iedereen al lang zien aankomen.
Dat het niet verrassend was, was eigenlijk het verrassende..en dat werkt ook :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_140905071
quote:

[..]

Alleen vond ik het geen typische episode 9 aflevering, er waren geen schokkende doden of zo. Die kameraden van Jon die dood gingen: vervelend, maar ik had er geen band mee. En dat Ygritte zou sneuvelen had ik/iedereen al lang zien aankomen.
Op zich had The Battle of the Blackwater ook geen "schokkende doden" o.i.d. Wat denk ik een typische ep 9 aflevering bevat is eigenlijk een belangrijk keerpunt in het verhaal.
pi_140905243
Die Scythe :D

_O_

En Ygritte dood, eindelijk :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_140905246
quote:

[..]

Beste stukjes:
* die scythe

Dat dus! :)
Ja doei.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:18:32 #217
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140905424
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:03 schreef Barbusse het volgende:
Die Scythe :D

[ afbeelding ]

_O_
Hoe die 2 zo droog emotieloos staan te kijken terwijl dat ding iedereen van de muur flatst _O-
pi_140905479
Ik vond het een epische aflevering. Daar wil ik het bij houden _O_
pi_140905495
Wel netjes dat Ramsay nu de achternaam Bolton mag dragen van Roose. Heeft Ned nooit gedaan voor Jon.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:25:27 #220
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140905522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 08:22 schreef JaafkeEHV het volgende:
Dat stukje met die pijl van de reus... 8)7
Hoe episch was dat _O_
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:26:12 #221
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_140905540
Vond het ook een hele toffe aflevering maar ben wel erg benieuwd naar de laatste waarin we hopelijk meer nieuws krijgen over Tyrion e.d.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_140905608
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:18 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hoe die 2 zo droog emotieloos staan te kijken terwijl dat ding iedereen van de muur flatst _O-
Ik had dat met deze scène:

Die gast links, stopt met rennen en staat met armen gespreid te kijken"Dude, WTF happened here?!?!" _O-
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 09:57:08 #223
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_140906104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:23 schreef Nielsch het volgende:
Wel netjes dat Ramsay nu de achternaam Bolton mag dragen van Roose. Heeft Ned nooit gedaan voor Jon.
Dat kwam meer omdat Cat dat niet echt kon waarderen volgens mij.
pi_140906250
Aflevering 10 gaat wat beloven en volgens mij eindigen met een mega cliffhanger:

http://insidetv.ew.com/2014/06/09/game-of-thrones-showrunners-finale-4-tease/
Gewoon normaal doen ja.
pi_140906952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:04 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Aflevering 10 gaat wat beloven en volgens mij eindigen met een mega cliffhanger:

http://insidetv.ew.com/2014/06/09/game-of-thrones-showrunners-finale-4-tease/
Ik word het een beetje beu hoe D&D zich blijven verbazen over hun eigen serie. :')
Dit was nou niet bepaald het beste seizoen thus far en dat ligt mede aan hun eigen inbreng.

Ik verwacht dan ook (mede afgaand op de trailer) niet al te veel van de final en laat me graag verrassen. ^O^
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_140907232
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:36 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik word het een beetje beu hoe D&D zich blijven verbazen over hun eigen serie. :')
Dit was nou niet bepaald het beste seizoen thus far en dat ligt mede aan hun eigen inbreng.

Ik verwacht dan ook (mede afgaand op de trailer) niet al te veel van de final en laat me graag verrassen. ^O^
De serie is dan ook echt overhyped, lijkt een beetje alsof Apple een handje in de productie heeft van GoT want die kunnen ook altijd mensen lyrisch maken om niks.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 10:49:32 #227
27648 Weakling
available in strong mint
pi_140907242
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:36 schreef Khaleesi het volgende:

Voor zover ik me kan herinneren (en toegegeven, dat is niet ver), waren de laatste afleveringen van seizoen 2 en 3 nou ook niet echt spectaculair te noemen. Meer opzetjes voor het volgende seizoen dan echt grootse cliffhangers.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_140907382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:49 schreef Weakling het volgende:

[..]

Voor zover ik me kan herinneren (en toegegeven, dat is niet ver), waren de laatste afleveringen van seizoen 2 en 3 nou ook niet echt spectaculair te noemen. Meer opzetjes voor het volgende seizoen dan echt grootse cliffhangers.
De cliffhangers waren eigenlijk in aflevering 9 al, en aflevering 10 was een aflevering met nieuwe aanknopingspunten voor het nieuwe seizoen. Dat is dit keer dus anders, waarschijnlijk een WTF momentje aan het einde. En dan een jaar wachten :9
Gewoon normaal doen ja.
pi_140907483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:49 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ze hebben natuurlijk groot gelijk dat de serie qua aankleding en CGI enz. steeds blijft groeien, niks dan lof daarvoor. Maar het wrange is m.i. dat juist het scriptgedeelte (hun gedeelte dus) niet lijkt mee te groeien. (ik weet, het is een stokpaardje van mij).

Maar zei het al aan het begin van het seizoen en 9 eps. later hebben we bijvoorbeeld de Yara verhaallijn gehad (of meer het gebrek eraan) wat het e.e.a. perfect illustreert. En dat is gewoon jammer.

Toch jammer als je je bij scenes af moet vragen: "waarom laten ze juist dit zien, en waarom zo lang" of "dat loopt niet vloeiend voort uit het voorgaande" of "dat heb ik al een aantal keer meer gezien in de serie alleen dan net effe anders, of zelfs niet eens anders (zoals bijv. verraad in Moat Cailin vgl. met Winterfell)".
pi_140907527
Vond het over het algemeen best een vermakelijke en spannende aflevering, maar al met al heb ik meer met de intriges in Kings's Landing en afleveringen met veel goede dialogen. De aflevering was goed in elkaar gezet qua spanning, maar qua dialogen of echt goed verhaal was er niet echt sprake vond ik. Het gevecht is belangrijk voor de serie, maar het had ( van wat ik heb gezien in ieder geval ) ook best in 15-20 minuten gekund zodat er ook nog wat ruimte over was geweest voor andere verhaallijnen. Helpt ook niet mee dat ik sowieso niet heel geinvesteerd bent in Snow or de lui op de Wall. Het is een leuke verhaallijn omdat het belangrijk is voor het verhaal, maar dat is het dan ook wel. Ik geef eigenlijk alleen om Sam, die vriendin van hem en Ghost :P Ygritte's dood was zielig, maar het voelde niet echt heel emotioneel ofzo. Had allemaal net wat beter gekund.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:03:49 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_140907591
quote:

[..]

Beste stukjes:
* die scythe

Ik vond het eigenlijk gewoon een slechte LOTR ripoff... OOk dat stukje waarbij je in 1x een overicht van de battle krijgt was gejat van the battle for helms deep. Had liever wat meer verhaallijn er in gehad. Die reuzen voegen ook niets toe, hadden ze net zo goed er uit kunnen laten en 1000 wildlings extra voor kunnen plaatsen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_140907669
Kwam deze tegen online:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140907703
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vond het over het algemeen best een vermakelijke en spannende aflevering, maar al met al heb ik meer met de intriges in Kings's Landing en afleveringen met veel goede dialogen. De aflevering was goed in elkaar gezet qua spanning, maar qua dialogen of echt goed verhaal was er niet echt sprake vond ik. Het gevecht is belangrijk voor de serie, maar het had ( van wat ik heb gezien in ieder geval ) ook best in 15-20 minuten gekund zodat er ook nog wat ruimte over was geweest voor andere verhaallijnen. Helpt ook niet mee dat ik sowieso niet heel geinvesteerd bent in Snow or de lui op de Wall. Het is een leuke verhaallijn omdat het belangrijk is voor het verhaal, maar dat is het dan ook wel. Ik geef eigenlijk alleen om Sam, die vriendin van hem en Ghost :P Ygritte's dood was zielig, maar het voelde niet echt heel emotioneel ofzo. Had allemaal net wat beter gekund.
Om één of andere reden irriteer ik me aan alle love interests van de hoofdrolspelers :') Maar ik heb me meer dan prima vermaakt met deze aflevering :P
pi_140907727
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:06 schreef Isabeau het volgende:
Kwam deze tegen online:
[ afbeelding ]
Ik snap niet dat ze al die moeite nemen om zo'n neparm te maken terwijl je ook gewoon de hand van Nicolai eraf kan hakken voor precies hetzelfde resultaat.

Ja zo kom je wel aan die gigantische budgetten ja. :?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:11:38 #235
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_140907809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:03 schreef Maanvis het volgende:
Die reuzen voegen ook niets toe, hadden ze net zo goed er uit kunnen laten en 1000 wildlings extra voor kunnen plaatsen.
Die reuzen zijn juist pure epicness _O_ een reus met een harpoenboog die een mammoet berijdt, dat is toch gewoon supervet?
pi_140907982
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:11 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Die reuzen zijn juist pure epicness _O_ een reus met een harpoenboog die een mammoet berijdt, dat is toch gewoon supervet?
Inderdaad, ik had nog veel meer van die reuzen willen zien. _O_

Had trouwens nog een keer ep.8 gekeken, en nu heb ik heul veul medelijden met Ellaria ;(
  Forum Admin dinsdag 10 juni 2014 @ 11:20:24 #237
58651 crew  murp
murp
pi_140908139
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 09:57 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Dat kwam meer omdat Cat dat niet echt kon waarderen volgens mij.
Boeiend, die moet haar smoel houden.
pi_140908165
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 10:55 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

De cliffhangers waren eigenlijk in aflevering 9 al, en aflevering 10 was een aflevering met nieuwe aanknopingspunten voor het nieuwe seizoen. Dat is dit keer dus anders, waarschijnlijk een WTF momentje aan het einde. En dan een jaar wachten :9
HBO series hebben dat sowieso heel vaak...
pi_140908193
Mensen die op deze serie zeiken :')
Seizoen 4 is qua regie met afstand het beste, ook het acteerwerk, emotionele gebondenheid met de karakters is bij mij en velen dit seizoen het grootst. Kijk alleen al naar hoe ongelofelijk echt alles leek in deze aflevering, al die gevechten, de scenery en de effecten. Het internet stond bij geen enkele aflevering zo op z'n kop als na de dood van Oberyn, een van de beste acteurs.
En nog een enorm pluspunt, dit is een seizoen met verhoudingsgewijze weinig Daenerys Targaeryen, de saaiste van de hele serie, en ook de slechtst gecaste.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_140908211
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:20 schreef murp het volgende:
Ygritte ;(
Ygritte *O* Stupid wildling bitch :W
  Moderator dinsdag 10 juni 2014 @ 11:25:29 #242
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_140908233
Ik vind dit ook gewoon een topseizoen: elke andere serie was al blij met 1 episch moment zoals de dood van Joffrey, en GoT geeft je bijna elke week zo'n WTF-moment. Ben dan ook erg benieuwd naar de aflevering van volgende week!
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_140908255
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:20 schreef murp het volgende:
Ygritte ;(
YAY , beste van de hele aflevering !

''You know nothing Jon Snow''

Opbokkuh :W
- Djehoetie / Jehuty -
pi_140908380
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:25 schreef Mike het volgende:
Ik vind dit ook gewoon een topseizoen: elke andere serie was al blij met 1 episch moment zoals de dood van Joffrey, en GoT geeft je bijna elke week zo'n WTF-moment. Ben dan ook erg benieuwd naar de aflevering van volgende week!
Vind ik ook. Mensen bitchen teveel hiero
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:29:57 #245
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140908390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:29 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

dinsdag 10 juni 2014 @ 11:32:51 #246
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_140908485
quote:

[..]

+1
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_140908531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:25 schreef Altron het volgende:

[..]

YAY , beste van de hele aflevering !

''You know nothing Jon Snow''

Opbokkuh :W
Indeed _O_
pi_140908593
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
Mensen die op deze serie zeiken :')
Seizoen 4 is qua regie met afstand het beste, ook het acteerwerk, emotionele gebondenheid met de karakters is bij mij en velen dit seizoen het grootst. Kijk alleen al naar hoe ongelofelijk echt alles leek in deze aflevering, al die gevechten, de scenery en de effecten. Het internet stond bij geen enkele aflevering zo op z'n kop als na de dood van Oberyn, een van de beste acteurs.
En nog een enorm pluspunt, dit is een seizoen met verhoudingsgewijze weinig Daenerys Targaeryen, de saaiste van de hele serie, en ook de slechtst gecaste.
Emotionele gebondenheid??? Ik denk dat dat wel meevalt. De trend om characters toe te voegen, ze vervolgens te weinig diepgang mee te geven en daarna meedogenloos weer de serie uit te schrijven zal wss alleen maar gekker worden.

De verhaallijn van Jon heeft nooit op veel sympathie kunnen rekenen van fans. De Bran verhaallijn wordt inmiddels uitgekotst. Ook de Yara verhaallijn werd grandioos opgezet maar bleek enorm slecht geschreven. Het Dany kamp is ook verdeeld zoals je zelf al aangeeft.

De dood van Oberyn deed inderdaad veel stof opwaaien maar ik heb me altijd afgevraagd waarom.

De dood van Ned, dat was pas gebondenheid, en als de serie in die tijd meer exposure had gehad dan was de online verontwaardiging pas echt gigantisch geweest.

Wat betreft regie, acteerwerk, aankleding. Zeker topniveau, maar ook een blinkende drol blijft gewoon een drol (ik zeg overigens niet dat GoT an sich een drol is)

Wat betreft te veel zeiken, true, een gegeven serie mag je eigenlijk ook niet in de bek kijken. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Khaleesi op 10-06-2014 11:43:05 ]
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:39:49 #249
37295 Luigi
mario pls
pi_140908671
quote:

[..]

pi_140908828
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:37 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Emotionele gebondenheid??? Ik denk dat dat wel meevalt. De trend om characters toe te voegen, ze vervolgens te weinig diepgang mee te geven en daarna meedogenloos weer de serie uit te schrijven zal wss alleen maar gekker worden.

De verhaallijn van Jon heeft nooit op veel sympathie kunnen rekenen van fans. De Bran verhaallijn wordt inmiddels uitgekotst. Ook de Yara verhaallijn werd grandioos opgezet maar bleek enorm slecht geschreven. Het Dany kamp is ook verdeeld zoals je zelf al aangeeft.

De dood van Oberyn deed inderdaad veel stof opwaaien maar ik heb me altijd afgevraagd waarom.

Wat betreft te veel zeiken, true, een gegeven serie mag je eigenlijk ook niet in de bek kijken. :P
Volgens mij projecteer jij al je eigen ideeën op een hele groep. Als je bijvoorbeeld op reddit meeleest, waar een zeer groot aantal mensen over de serie discussieert, dan kom je dit totaal niet tegen. Zowel als onder boeklezer en niet-boeklezers is men altijd zeer enthousiast over de serie.
Op serieuze review-sites scoren de aflevering vaak ook hoge cijfers en kom ik de kritieken die jij hier noemt totaal niet naar voren. Ik vraag me dan ook eigenlijk af of jij niet gewoon een matige troll bent die hier iedereen loopt te fucken, omdat je eigen geliefde khaleesi maar een rol in de marge speelt dit seizoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')