De serie is dan ook echt overhyped, lijkt een beetje alsof Apple een handje in de productie heeft van GoT want die kunnen ook altijd mensen lyrisch maken om niks.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:36 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik word het een beetje beu hoe D&D zich blijven verbazen over hun eigen serie.
Dit was nou niet bepaald het beste seizoen thus far en dat ligt mede aan hun eigen inbreng.
Ik verwacht dan ook (mede afgaand op de trailer) niet al te veel van de final en laat me graag verrassen.
Voor zover ik me kan herinneren (en toegegeven, dat is niet ver), waren de laatste afleveringen van seizoen 2 en 3 nou ook niet echt spectaculair te noemen. Meer opzetjes voor het volgende seizoen dan echt grootse cliffhangers.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:36 schreef Khaleesi het volgende:
Ik word het een beetje beu hoe D&D zich blijven verbazen over hun eigen serie.
Dit was nou niet bepaald het beste seizoen thus far en dat ligt mede aan hun eigen inbreng.
Ik verwacht dan ook (mede afgaand op de trailer) niet al te veel van de final en laat me graag verrassen.
De cliffhangers waren eigenlijk in aflevering 9 al, en aflevering 10 was een aflevering met nieuwe aanknopingspunten voor het nieuwe seizoen. Dat is dit keer dus anders, waarschijnlijk een WTF momentje aan het einde. En dan een jaar wachtenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren (en toegegeven, dat is niet ver), waren de laatste afleveringen van seizoen 2 en 3 nou ook niet echt spectaculair te noemen. Meer opzetjes voor het volgende seizoen dan echt grootse cliffhangers.
Ze hebben natuurlijk groot gelijk dat de serie qua aankleding en CGI enz. steeds blijft groeien, niks dan lof daarvoor. Maar het wrange is m.i. dat juist het scriptgedeelte (hun gedeelte dus) niet lijkt mee te groeien. (ik weet, het is een stokpaardje van mij).quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren (en toegegeven, dat is niet ver), waren de laatste afleveringen van seizoen 2 en 3 nou ook niet echt spectaculair te noemen. Meer opzetjes voor het volgende seizoen dan echt grootse cliffhangers.
Ik vond het eigenlijk gewoon een slechte LOTR ripoff... OOk dat stukje waarbij je in 1x een overicht van de battle krijgt was gejat van the battle for helms deep. Had liever wat meer verhaallijn er in gehad. Die reuzen voegen ook niets toe, hadden ze net zo goed er uit kunnen laten en 1000 wildlings extra voor kunnen plaatsen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk in de bibliotheek oidIk dacht even dat ik hem ergens tussen de gevechten zag lopen, dus ik vroeg hardop 'is dat aemon". Maar bedacht toen direct dat het onhandig en niet logisch was dat hij zich ook maar in de buurt van de gevechten vertoonde.
Beste stukjes:
* de jongens die die reus te lijf gingen terwijl ze de nightwatcheed reciteerden
* die scythe
* ygritte die wordt dood geschoten terwijl ze net good memories over Jon liet langskomen in haar hoofd
* dat knikje van Olly nadat hij haar neerschiet
* de harpoen van de reus die tot boven aan de wall komt
Ik vond de aflevering snel gaan en helemaal niet vervelend dat het eens allemaal op 1 plek was. Alleen vond ik het geen typische episode 9 aflevering, er waren geen schokkende doden of zo. Die kameraden van Jon die dood gingen: vervelend, maar ik had er geen band mee. En dat Ygritte zou sneuvelen had ik/iedereen al lang zien aankomen.
Om één of andere reden irriteer ik me aan alle love interests van de hoofdrolspelersquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vond het over het algemeen best een vermakelijke en spannende aflevering, maar al met al heb ik meer met de intriges in Kings's Landing en afleveringen met veel goede dialogen. De aflevering was goed in elkaar gezet qua spanning, maar qua dialogen of echt goed verhaal was er niet echt sprake vond ik. Het gevecht is belangrijk voor de serie, maar het had ( van wat ik heb gezien in ieder geval ) ook best in 15-20 minuten gekund zodat er ook nog wat ruimte over was geweest voor andere verhaallijnen. Helpt ook niet mee dat ik sowieso niet heel geinvesteerd bent in Snow or de lui op de Wall. Het is een leuke verhaallijn omdat het belangrijk is voor het verhaal, maar dat is het dan ook wel. Ik geef eigenlijk alleen om Sam, die vriendin van hem en GhostYgritte's dood was zielig, maar het voelde niet echt heel emotioneel ofzo. Had allemaal net wat beter gekund.
Ik snap niet dat ze al die moeite nemen om zo'n neparm te maken terwijl je ook gewoon de hand van Nicolai eraf kan hakken voor precies hetzelfde resultaat.quote:
Die reuzen zijn juist pure epicnessquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:03 schreef Maanvis het volgende:
Die reuzen voegen ook niets toe, hadden ze net zo goed er uit kunnen laten en 1000 wildlings extra voor kunnen plaatsen.
Inderdaad, ik had nog veel meer van die reuzen willen zien.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Die reuzen zijn juist pure epicnesseen reus met een harpoenboog die een mammoet berijdt, dat is toch gewoon supervet?
Boeiend, die moet haar smoel houden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:57 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Dat kwam meer omdat Cat dat niet echt kon waarderen volgens mij.
HBO series hebben dat sowieso heel vaak...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:55 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
De cliffhangers waren eigenlijk in aflevering 9 al, en aflevering 10 was een aflevering met nieuwe aanknopingspunten voor het nieuwe seizoen. Dat is dit keer dus anders, waarschijnlijk een WTF momentje aan het einde. En dan een jaar wachten
Ygrittequote:
YAY , beste van de hele aflevering !quote:
Vind ik ook. Mensen bitchen teveel hieroquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:25 schreef Mike het volgende:
Ik vind dit ook gewoon een topseizoen: elke andere serie was al blij met 1 episch moment zoals de dood van Joffrey, en GoT geeft je bijna elke week zo'n WTF-moment. Ben dan ook erg benieuwd naar de aflevering van volgende week!
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:29 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Vind ik ook. Mensen bitchen teveel hiero
+1quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:29 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Indeedquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:25 schreef Altron het volgende:
[..]
YAY , beste van de hele aflevering !
''You know nothing Jon Snow''
Opbokkuh
Emotionele gebondenheid??? Ik denk dat dat wel meevalt. De trend om characters toe te voegen, ze vervolgens te weinig diepgang mee te geven en daarna meedogenloos weer de serie uit te schrijven zal wss alleen maar gekker worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
Mensen die op deze serie zeiken
Seizoen 4 is qua regie met afstand het beste, ook het acteerwerk, emotionele gebondenheid met de karakters is bij mij en velen dit seizoen het grootst. Kijk alleen al naar hoe ongelofelijk echt alles leek in deze aflevering, al die gevechten, de scenery en de effecten. Het internet stond bij geen enkele aflevering zo op z'n kop als na de dood van Oberyn, een van de beste acteurs.
En nog een enorm pluspunt, dit is een seizoen met verhoudingsgewijze weinig Daenerys Targaeryen, de saaiste van de hele serie, en ook de slechtst gecaste.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:29 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Volgens mij projecteer jij al je eigen ideeën op een hele groep. Als je bijvoorbeeld op reddit meeleest, waar een zeer groot aantal mensen over de serie discussieert, dan kom je dit totaal niet tegen. Zowel als onder boeklezer en niet-boeklezers is men altijd zeer enthousiast over de serie.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:37 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Emotionele gebondenheid??? Ik denk dat dat wel meevalt. De trend om characters toe te voegen, ze vervolgens te weinig diepgang mee te geven en daarna meedogenloos weer de serie uit te schrijven zal wss alleen maar gekker worden.
De verhaallijn van Jon heeft nooit op veel sympathie kunnen rekenen van fans. De Bran verhaallijn wordt inmiddels uitgekotst. Ook de Yara verhaallijn werd grandioos opgezet maar bleek enorm slecht geschreven. Het Dany kamp is ook verdeeld zoals je zelf al aangeeft.
De dood van Oberyn deed inderdaad veel stof opwaaien maar ik heb me altijd afgevraagd waarom.
Wat betreft te veel zeiken, true, een gegeven serie mag je eigenlijk ook niet in de bek kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |