Kleffe_Dop | maandag 9 juni 2014 @ 18:00 | |
![]() Lap data Lap length 4.361km (2.71 miles) Race laps 70 Race distance 305.27km (189.686 miles) Pole position Left-hand side of the track Lap record* 113.622 (213.246 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Fastest lap 112.275 (217.22 kph) by Ralf Schumacher, 2004 Maximum speed 309kph (192.004 mph) DRS zone/s (race) Pit straight and back straight Distance from grid to turn one 260m Car performance Full throttle 59% Longest flat-out section 1190m Downforce level Medium Fuel use per lap 1.5kg Time penalty per lap of fuel 0.03s Strategy Quickest complete pit stop in 2013 20.212s by McLaren 2014 prime tyre: Soft (2013: Medium) 2014 option tyre: Super-soft (2013: Super-soft) *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() Streams ![]() Zaterdag - 11.00 : VT3 Zaterdag - 14.00: Quali Zondag - 14.00 : Race Sfeerimpressie 2013 2014 Montreal Formula 1 Grand Prix Highlights ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Game On!! [ Bericht 9% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-06-2014 21:26:37 ] | ||
JohnB52 | maandag 9 juni 2014 @ 18:04 | |
Flinke bitchfight op Twitter tussen Williams en force India (Mooie OP trouwens;)) | ||
Gramulanion | maandag 9 juni 2014 @ 18:06 | |
| ||
Kleffe_Dop | maandag 9 juni 2014 @ 18:06 | |
![]() Column: de winnaars en verliezers van Canada Zo moeilijk is het niet om een dijk van een Grand Prix neer te zetten. Neem een klassiek circuit, het liefst in een Noord-Amerikaanse stad, gooi een spaak in het wiel van de dominante mannen en laat de coureurs verder het werk doen. De Grand Prix van Canada was een 'belter' en leverde duidelijke winnaars en verliezers op. Winnaars In een seizoen als deze zijn de kansjes dun gezaaid. Mercedes is niet alleen snel, maar ook nog eens bijzonder betrouwbaar. En áls het dan een keer verkeerd loopt met de zilveren vrienden, moet je er als de kippen bij zijn om de grootste kruimels te pakken. En dat was precies wat Daniel Ricciardo deed in Montreal met zijn manoeuvre op Perez, na ellendig lang achter de Force India te hebben gereden. Zijn eerste overwinning is het resultaat van een mazzeltje, maar daarom niet minder waardevol en populair in de paddock. Ricciardo is een sympathieke, benaderbare en niet te vergeten, steengoede coureur. De inmiddels karakteristieke grijns ontsteeg zijn gezicht en zal niet verdwenen zijn op zondagavond. Dik verdiend en de eerste van velen. Dat moet wel. Als je wereldkampioen wil worden, moet je het maximale uit de omstandigheden halen als alles eens niet jouw kant op valt. En dat was precies wat Nico Rosberg deed in Canada. Het KERS van de Duitser faalde, maar hij leek lange tijd toch écht op de overwinning af te gaan. Toen Ricciardo hem bij het nekvel pakte, legde hij zich echter direct op zijn rug. Het was de enige juiste beslissing. Bij een uitvalbeurt van Hamilton, is deze tweede plaats meer waard dan de zege in Monaco. McLaren heeft opnieuw een slecht seizoen, maar ook voor hen geldt: pakken wat je pakken kunt. Jenson Button toonde zijn geslepenheid door in de slotfase langs kibbelende concurrenten te glippen en tegelijkertijd te profiteren van de spijkerharde klapper van Sergio Perez en Felipe Massa. Het is geen podium en al helemaal geen overwinning, maar voor het vleugellamme McLaren is een vierde plaats zeker reden tot een klein, gebald vuistje. Verliezers Iedereen vulde hem in als winnaar van de Canadese Grand Prix bij de wedkantoren. En als zijn Mercedes heel was gebleven, was dat waarschijnlijk ook gelukt. Op de softs had Lewis Hamilton duidelijk het beste tempo van de twee Mercedes-coureurs en het leek een kwestie van tijd voordat hij de leiding over zou nemen. Maar in plaats daarvan hielden eerst het KERS en vervolgens de remmen ermee op en ontsnapten hij en Rosberg aan een enorm ongeluk. Opvallend; het was de enige keer dat de twee zij-aan-zij de chicane ingingen. Had Hamilton Rosberg gevolgd, dat was hij er snoeihard bovenop geklapt. Gelukje bij een ongeluk, maar het resultaat is niet best. Nul punten en opeens weer een grote achterstand op Rosberg. Hij kan weer overnieuw beginnen. Felipe Massa verdiende meer dan hij kreeg in Canada. Hij was de snelste man van de race in de laatste tien ronden, maar de Red Bull van Sebastian Vettel bleek niet te passeren. Was hij er wel soepeltjes langs geflitst, dan had de race wel eens een heel ander gezicht kunnen hebben. Maar in plaats daarvan eindigde zijn race met een serieuze stuiter in de banden, na een aanvaring met Sergio Perez. Vervelend voor hem en Williams, maar het belangrijkste is dat hij in orde is. En ook bij Sergio Perez is het voornaamste punt van zorg zijn toestand na het ongeluk. Zulke harde klappers zien we eigenlijk nooit meer en het was goed om te zien dat hij direct aanspreekbaar was. En dus mogen we kijken naar wat hem uit de vingers glipte in Montreal. Een podium en héél misschien een overwinning. Wat had hij kunnen doen met een goed functionerend DRS en fatsoenlijke remmen? De Mexicaan was dichtbij een gigantische stunt, maar houdt enkel hoofdpijn over aan de Canadese Grand Prix. Letterlijk. | ||
Gramulanion | maandag 9 juni 2014 @ 18:08 | |
| ||
Gebraden_Wombat | maandag 9 juni 2014 @ 18:21 | |
Lol hij stuurt licht naar rechts op een stuk baan dat licht naar rechts gaat. Case closed. | ||
JohnB52 | maandag 9 juni 2014 @ 18:26 | |
Bekijk de tweet van @takiinoue: https://twitter.com/takiinoue/status/476036835714793473 Reden crash Kobayashi ook bekend ![]() | ||
Fer | maandag 9 juni 2014 @ 18:56 | |
Ik heb de plaatjes nu al meerdere keren bekeken, maar niet anders concluderen dat Perez eerst begon met remmen en pas toen Massa erlangs kwam, afweek van de racing line. Ofwel een verdedigende actie probeerde te maken. | ||
Gramulanion | maandag 9 juni 2014 @ 18:58 | |
![]() Waar zie je dat? | ||
THEFXR | maandag 9 juni 2014 @ 18:59 | |
nee, het is 100% duidelijk dat Massa naar rechts instuurde, terwijl die ruimte er niet was. | ||
opreis | maandag 9 juni 2014 @ 19:11 | |
Massa stuurt hem zelf in de auto van Perez, Perez rijdt rechtdoor in een bocht die lichtjes naar naar rechts gaat (ben niet zo in de ideale racelijnen/appex shit en alles maar heb altijd geleerd dat je niet een bocht moet maken en remmen tegelijk, zorgen dat je voor je de bocht maakt al op de juiste snelheid bent, ergo als perez al aan het remmen is moet ie niet ondertussen ook gaan sturen toch?). Dan nog vind ik dat Massa gewoon had moeten zien waar Perez reed, het is niet zo dat Perez 'opeens' en halve meter naar links rijdt, sterker nog, het is Massa die naar rechts stuurt, naar waar Perez al reed. | ||
Fir3fly | maandag 9 juni 2014 @ 19:13 | |
Ah, daar komen de experts ![]() Zeg eens, wat vonden jullie van de straf voor Hamilton in 2008 op Spa? Ook onterecht? | ||
opreis | maandag 9 juni 2014 @ 19:16 | |
??????? | ||
#ANONIEM | maandag 9 juni 2014 @ 19:30 | |
Hey, leuk, laten we die discussie nog eens over doen. | ||
Fer | maandag 9 juni 2014 @ 19:30 | |
Het afwijken van de racelijn, wordt gezien als een verdedigende actie. Je mag 1 kant op verdedigen en niet meer verder opzij als iemands voorvleugel naast je achterwiel zit. Dat zijn nu de regels en daar zullen we het mee moeten doen. | ||
opreis | maandag 9 juni 2014 @ 19:34 | |
Het beeld happert net op het cruciale moment voor mij, maar ik meen te zien dat het contact bestaat uit de voorvleugel van massa tegen de achterband van perez, dus de voorvleugel was er nog niet naast dus mocht ie nog verdedigen? Als ik er goed over na denk vind ik die regel die jij stelt nogal discutabel. | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 9 juni 2014 @ 19:42 | |
De baan loopt naar recht waar hij niet heen stuurde. Vettel reed op de race lijn | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 9 juni 2014 @ 19:44 | |
Massa was toch sneller dan Perez... | ||
Fer | maandag 9 juni 2014 @ 19:51 | |
Waar het om draait, Perez voerde een verdedigende actie uit terwijl hij wist dat Massa veel later kon remmen en de actie onherroepelijk zou leiden tot een crash. | ||
opreis | maandag 9 juni 2014 @ 19:59 | |
Ja, maar dat betekend toch niet dat je iemand er langs moet laten? | ||
opreis | maandag 9 juni 2014 @ 20:04 | |
Oke, het was dan zn eerste 'defensive move' omdat hij niet de racelijn hield (maar recht doorging ipv met de bocht naar rechts). Dan mag hij dus de hele baan gebruiken om te verdedigen zolang de auto achter hem maar niet met zn voorvleugel NAAST het achterwiel is. Massa zn voorvleugel is nooit naast het achterwiel van Perez geweest | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 9 juni 2014 @ 20:17 | |
Iemand zei dat je een verdedigende manoeuvre mag doen wanneer de andere courerus's voorvleugel nog niet naast de achterwiel is. Dat was het geval bij Massa en Perez. Maar Massa was veel sneller dus de kans was groot dat Massa naast Perez zou rijden. | ||
Kleffe_Dop | maandag 9 juni 2014 @ 20:56 | |
![]() Frame by frame analyse op Reddit, klikken voor groot. | ||
Gebraden_Wombat | maandag 9 juni 2014 @ 21:23 | |
THEFXR | maandag 9 juni 2014 @ 22:47 | |
nog een keer, Massa stuurde naar rechts, op perez in, waar perez zijn stuur recht hield. verder als je in het verkeer iemand van achter aanrijdt ben je ook schuld. | ||
M.Melandri | maandag 9 juni 2014 @ 22:48 | |
Mogen blij zijn dat jij niet bij de FIA werkt. | ||
THEFXR | maandag 9 juni 2014 @ 22:50 | |
nee, want dan was het gewoon bij een race incident gebleven, net zoals in andere open wheel klassen. FIA mierenneukers, echt he, wat een aanstellers, altijd maar straf dit, zus en zo! | ||
M.Melandri | maandag 9 juni 2014 @ 23:03 | |
Volgens mij kreeg Verstappen laatst nog een penalty voor track limits. Dan kwam Rosberg gisteren nog goed weg toen hij weer een beloning kreeg voor een stuurfout. Dus in andere raceklassen zijn ze ook streng. | ||
ButtonenLiverpoolfan | maandag 9 juni 2014 @ 23:33 | |
| ||
Fiorano | maandag 9 juni 2014 @ 23:41 | |
Gelukkig worden de meesten andere klassen ook onder FIA gereden .. | ||
THEFXR | dinsdag 10 juni 2014 @ 00:33 | |
Hier zitten ook mierenneukers, die eindeloos doordiscussieren over straffen van jaren geleden. | ||
twiFight | dinsdag 10 juni 2014 @ 02:25 | |
Heul echt wel meer vriendinnen/vrouwen laten zien ![]() | ||
twiFight | dinsdag 10 juni 2014 @ 02:33 | |
Uiteindelijk is er geen discussie mogelijk over wie schuldig is. Perez is dat per definitie, omdat het enige orgaan die dat bepaalt al een uitspraak heeft gedaan (motor sport counsil etc. even niet meegerekend). Hun besluit is 'wet', of je het er nou mee eens bent of niet. Daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn, maar het is wel 'de waarheid' zoals deze nu bepaald is. En natuurlijk zijn FI en Williams beide pissed. Terecht, ze verloren hier allebei ontzettend veel punten. | ||
THEFXR | dinsdag 10 juni 2014 @ 03:18 | |
Als er iemand schuldig is, dan is dat Massa, met zijn naar rechts sturen, dat ziet een blinde mol nog, daar heb ik geen zogenaamde experts voor nodig. Perez heeft ook bezwaar aangetekend tegen die falende beslissing. | ||
#ANONIEM | dinsdag 10 juni 2014 @ 08:23 | |
Dus als jij op de weg rijdt, iemand aan het inhalen bent op een stuk waar een bocht is, en die ander houdt het stuur recht (en stuurt dus niet mee mee de bocht) en rijdt je van de weg, dan is het jouw schuld? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2014 08:24:35 ] | ||
Mexicanobakker | dinsdag 10 juni 2014 @ 08:37 | |
F1 vergelijken met het dagelijks verkeer ![]() ![]() | ||
twiFight | dinsdag 10 juni 2014 @ 09:19 | |
Wat stom van mij, je hebt helemaal gelijk! Alsnog ben ik blij dat jij niet bij de FIA werkt ![]() | ||
Syntix | dinsdag 10 juni 2014 @ 09:30 | |
Zelfs al is Massa er medeschuldig aan, who gives a fuck about Force India ![]() | ||
Mexicanobakker | dinsdag 10 juni 2014 @ 09:35 | |
Heb je die idioten niet 10x uitgescholden dat ze het voor de 1000e keer in de laatste 5 jaar verneukt hebben door die kuttactiek? Tis echt een genant slecht team aan de pitmuur - wat mij betreft slechter dan Caterham en Marussia. Ik bedoel, Williams' tactiek is meer debet aan het uitvallen van Massa dan Perez. | ||
Syntix | dinsdag 10 juni 2014 @ 09:38 | |
Eens, ze hebben stappen gemaakt wat betreft de wagen zelf, maar als team moet het nog veel professioneler. Gelukkig zijn de pitstops (op die van massa's na) wel een stuk sneller en meer competitief nu. Echter hadden ze nu al zeker 2/3 keer op het podium moeten staan met 1 van hun drivers en zelf verkloten ze het de hele tijd door strategieën, teamfoutjes of de drivers zelf (bottas die de muur schaaft in 1 van de eerste races, massa nu weer). | ||
Kreator | dinsdag 10 juni 2014 @ 09:38 | |
Ik kan er niet meer naar kijken. Volg F1 sinds ik 6 ben, ben bijna elk jaar wel bij een race geweest de afgelopen 10 jaar, maar het is niet meer om aan te gluren. Ik kan ook niet wennen aan het geluid. Heb gisteren weer geprobeerd om te kijken, maar het is alsof ik naar een mislukte Formule Ford race zit te kijken. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 10 juni 2014 @ 09:39 | |
Had Massa doorgereden was ie 2e geworden denk ik, Rosberg en Perez waren daar nooit meer voorbij gekomen. Misschien zelfs 1e maar dat is discutabel. | ||
Tarado | dinsdag 10 juni 2014 @ 09:47 | |
Hij deed er wel erg lang over er voorbij te komen nadat hij was aangesloten bij de kopgroep, had plek 1 of 2 moeten scoren gezien de aanwezige snelheid en beschikbare banden. Maar goed toch wel jammer om te zien dat Massa eigenlijk niet meer thuishoort in F1, al een tijdje trouwens. | ||
twiFight | dinsdag 10 juni 2014 @ 10:37 | |
Volgens mij is Massa zijn grootste tegenstander Massa zelf. Ergens heeft hij de snelheid wel, denk ik, maar hij weet het er maar niet uit te krijgen. | ||
Mexicanobakker | dinsdag 10 juni 2014 @ 10:41 | |
Williams' strategie is wel echt al jaren waardeloos, save 1 goede race in Spanje 2012. | ||
Nattekat | dinsdag 10 juni 2014 @ 10:46 | |
Ik kreeg juist de indruk dat ie het hartstikke goed heeft gedaan. Zonder die mislukte pitstop was hij voor Alonso gekomen en had hij versere banden voor de kopgroep gehad. Dat was een zekere podium of misschien zelfs een overwinning. Massa die Alonso inhaalde was ook wel een ![]() ![]() | ||
Tarado | dinsdag 10 juni 2014 @ 12:18 | |
Maar in die slotfase haalde hij er niet uit wat er in zit, die crash nog even daar gelaten, hij had er al voorbij moeten zijn. | ||
zoem | dinsdag 10 juni 2014 @ 12:26 | |
Massa leek veel te harken met zijn nieuwe banden (oa in de hairpin) waardoor ze er sneller aan gingen dan normaal. Alsof hij te graag wil en daardoor wat foutjes begint te maken. Hij is geen sierlijke en geduldige rijder die zijn aanval tot in de puntjes plant. | ||
Nattekat | dinsdag 10 juni 2014 @ 12:28 | |
Volgens mij waren zijn bandjes er toen al aardig aan ![]() | ||
Tarado | dinsdag 10 juni 2014 @ 12:39 | |
Dat ligt dan toch mede aan hem, waren 10 rondjes verser dan die van zijn voorliggers | ||
Ferry_76 | dinsdag 10 juni 2014 @ 16:14 | |
Daarom kon hij ook niet aan Vettel voorbij komen, ondanks dat de Williams 30 km/h harder hoorde te lopen op het rechte stuk. Dat hij ook nog eens zijn DRS vergat hielp ook niet echt. | ||
Fer | woensdag 11 juni 2014 @ 00:11 | |
Vettel had natuurlijk ook DRS openstaan voor achter Perez. En hij is natuurlijk ook niet zomaar een coureurtje. Denk dat Massa vooral stress heeft omdat de race ook alweer bijna op het eind liep en het erop leek dat Vettel, niet voorbij Perez zou raken. Verder had RedBull ook een beregoede snelheid de bocht uitkomend. | ||
sasquatsch | woensdag 11 juni 2014 @ 00:27 | |
Nee, want het was in de remzone en Perez remde zelfs eerder dan de ronde ervoor omdat hij remproblemen had. Perez mocht dus helemaal niet meer van de racelijn afwijken. | ||
Fer | woensdag 11 juni 2014 @ 00:53 | |
Wat ik mij afvraag, vanaf het moment dat Lewis over de radio riep dat er no power was, wisten de engineers allang dat ERS oververhit was en uitgevallen. Waarom niet gelijk de teamorder eruit gooien dat ze rustiger moesten rijden en niet meer elkaar aanvallen? | ||
#ANONIEM | woensdag 11 juni 2014 @ 09:42 | |
Volgens mij hadden ze een aantal ronden eerder al aangegeven dat er problemen waren en "first priority is to finish". Hoewel het ook zou kunnen dat ze dat richting Rosberg aangaven nadat Hamilton was uitgevallen. | ||
Fer | woensdag 11 juni 2014 @ 17:32 | |
Ieder geval, Lewis was nog vol aan het trappen en probeerde tot het laatste moment Rosberg in te halen. Terwijl Rosberg uiteindelijk liet zien, dat je met de brake-balance naar voren ook nog aardige rondes kan rijden. Ik lees hier en daar dat Perez en Bottas ook een kapotte MGU-K en remproblemen hadden. | ||
DutchTrain | donderdag 12 juni 2014 @ 19:40 | |
Weer terug van de GP in Canada. >Hier< wat fotootjes voor de liefhebbers. De races (en het weer) waren dit jaar natuurlijk ook zeer geslaagd. Die spanning op de tribune in de laatste 25 ronden van de F1 race was echt heel mooi om mee te maken. Wel veel Hamilton fans, maar toen die was uitgevallen wisten de altijd aanwezige Mexicanen iedereen enthousiast te maken voor Perez. Dat Massa als schuldige werd aangewezen door het publiek was dus ook geen verrassing... Mooie toevoeging aan het programma dit jaar waren de Formule Masters HGP, de historische F1 wagens uit eind jaren '70 / begin jaren '80. De rest van het voorprogramma bestond zoals andere jaren uit de Ferrari Challenge, Formule Ford en het Canadese toerwagen kampioenschap. Niet heel bijzonder allemaal, wel spannende races. Nu voor de derde keer geweest en het was op alle dagen veel drukker dan in de andere jaren. Volkomen terecht dat de overheid daar wat geld geïnvesteerd heeft om de komende 10 jaar de race te behouden. Wel moet er dan vanaf 2017 een nieuw pitcomplex staan. Voor de rest moeten ze niet te veel willen veranderen; de sfeer is er echt super en de hele stad staat een week lang in het teken van de races met verschillende straat- en muziekfestivals. Trek een willekeurig raceshirt aan en je hebt overal aanspraak; van een paar ouderen die er in '77 bij waren op de 'Glenn tot en met families die er een jaarlijks dagje uit van maken. [ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 12-06-2014 23:03:28 ] | ||
kepler | donderdag 12 juni 2014 @ 22:26 | |
![]() ![]() Gelukkig wist ik de uitslag nog niet ![]() | ||
Nattekat | donderdag 12 juni 2014 @ 22:26 | |
Dat heb je lang volgehouden ![]() | ||
Nattekat | donderdag 12 juni 2014 @ 22:29 | |
Investering voor mijn eerste F1 race is trouwens zeker ![]() De tribune aan Bruxelles met net wel of net niet uitzicht op het rechte stuk tot Les Combes ![]() | ||
kepler | donderdag 12 juni 2014 @ 22:37 | |
Zat op een camping in Noorwegen ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 12 juni 2014 @ 22:41 | |
Echt waar? Dit vind je mooi ![]() | ||
Nattekat | donderdag 12 juni 2014 @ 22:43 | |
![]() | ||
kepler | donderdag 12 juni 2014 @ 22:50 | |
Nu heb ik de afgelopen dagen gemist, maar dit is een serieuze vraag? | ||
Fir3fly | donderdag 12 juni 2014 @ 22:52 | |
Ja. Het einde van de race was zeer vermakelijk maar heeft verder toch weinig met racen of F1 in het algemeen te maken? | ||
Gebraden_Wombat | donderdag 12 juni 2014 @ 22:58 | |
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Niet eens de beste race in Canada sinds 2008 imo. Maar wel zeer vermakelijk. | ||
kepler | donderdag 12 juni 2014 @ 23:01 | |
eh? Het heeft alles met racen te maken toch? Pech, crashes, inhaalacties, strijd om plek 1 (tussen vier! wagens), safety car, geen/weinig brandstof besparing door SC, etc. Enige wat je eventueel slecht zou kunnen noemen is DRS. Als je dit geen interessante race vond dan weet ik het ook niet meer hoor ![]() ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 12 juni 2014 @ 23:03 | |
Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo. | ||
kepler | donderdag 12 juni 2014 @ 23:03 | |
Ok, dat is waar ![]() ![]() | ||
kepler | donderdag 12 juni 2014 @ 23:10 | |
Nou ja, zal wel aan mij liggen dan hoor. Ik vond het een erg vermakelijke race, 1 van de betere van afgelopen jaren. Ook zonder de crashes, maar dat hoort erbij en is voor mij ook deel van de charme (zolang er niemand gewond raakt). Top 5 zat rondenlang binnen een aantal seconden en tot zo goed als de laatste ronde was niet zeker wie zou winnen. Dat kwam door pech van Mercedes, maar ook dat is onderdeel van F1 Iedereen klaagt de hele tijd dat het zo saai is, dan gebeurt er eens wat en is het weer niet goed... | ||
Fir3fly | donderdag 12 juni 2014 @ 23:12 | |
Dan vond ik Bahrain dit jaar stukken beter. Gewoon een straight up gevecht zonder bizarre gebeurtenissen en auto's die alles en iedereen ophouden. | ||
kepler | donderdag 12 juni 2014 @ 23:16 | |
Ook dat was inderdaad een hele leuke race ![]() Wat mij betreft horen die gebeurtenissen bij de F1 en kan het een race nog interessanter maken. Ik zou het juist saai vinden als er niet zo af en toe iets 'bizars' gebeurt. Altijd al zo geweest in de F1 (zolang ik me kan herinneren ![]() | ||
nils7 | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:32 | |
![]() Je bedoeld neem ik aan deze bocht (onderaan)? Heb ooit eens bij Les Combes gestaan maar nooit de bocht of tribune gezien van Bruxelles. Dat rechte stuk ligt significant hoger dan die bocht. Op Spa zijn er niet echt stukken waarbij je ze meerdere keren per ronde kan zien.... Vanwege de bebossing en het hoogteverschil. | ||
twiFight | vrijdag 13 juni 2014 @ 09:47 | |
Tsja, gewoon lekker kijken wat je leuk vindt. Het is bij een aantal fokkers nu superhip om te vinden dat niemand mag genieten van sport als die bewuste fokker dat zelf niet kan. Onder het motto "gedeelde zuurheid is halve zuurheid" of zo. | ||
Nattekat | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:00 | |
Zoiets dacht ik al toen ik de foto's zag. Tenminste mooi dat je ze van ver al ziet aankomen daar, mits ik niet aan de linkerkant van de tribune terecht kom. Waar je dan wel weer dichter bij de baan zit. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 13 juni 2014 @ 10:04 | |
Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden. Ik heb nog nooit een optocht interessant gevonden. Niet een race als Canada 1994, niet een race als Spanje 1999, ook geen race als Bahrein 2010, en zelfs geen Maleisië 2014. Autoracen heeft iets onvoorspelbaars nodig om spannend te zijn, en dat geldt vooral voor de F1. Tegenwoordig is de voorspelbaarheid echter groter dan vroeger, en daarom ervaren we het als saaier. Het enige wat jammer is is dat er minder gevechten op de baan zijn dan pakweg 10 jaar geleden. | ||
nils7 | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:52 | |
Daar kan de commercie niks mee helaas Hoe meer auto's er uitvallen hoe minder interessant het is voor een sponsor hun sticker op de auto te laten plakken. Daarom hebben we ook asfalt uitloopt stroken... zodat de auto's in de race kunnen blijven (het is niet alleen een veiligheidsaspect). In de hedendaagse F1 had een minardi of tyrell het gewoon niet meer gered. Zeker niet als ze veel zouden uitvallen. Ik ben ook voor meer technologie en gevechten en enkele uitvallers door mechanische pech of een domme actie. En races waren vroeger niet spannender.. de meest indrukwekkende heb je gewoon onthouden. Maar van de afgelopen paar jaar kan je er ook wel een paar noemen (Japan 2005 geloof ik, Imola 2005 en 2006, Brazilië 2008). Ik vind het jammer dat er geen tabaksreclame meer is en ik hoorde dat alcohol op de ban list gaat komen. Dat zijn toch grote geldschieters... ik ben er geen sigaret meer van gaan roken of special een John de Wandelaar gekocht omdat Button zo goed reed. Maar goed dat ben ik alleen en geen ander. Tabaksreclame bracht herkenbare/iconische auto's en veel geld mee. In dat opzicht denk ik dat ik veel geluk heb gehad en eind '96 begon met kijken en zodoende heel 1997 heb mee gemaakt... wat naar mijn idee nog een van de mooiste seizoenen is qua spanning, techniek, auto's en coureurs en circuits. | ||
Mexicanobakker | vrijdag 13 juni 2014 @ 11:54 | |
De echte 'fall from grace' is dan ook pas gekomen in 2009. Na 2009 zijn er weinig echt iconische races geweest.. buiten Maleisie 2012, Canada 2011 en misschien Australie 2009 kan ik er weinig noemen | ||
Mexicanobakker | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:07 | |
Mooie races vanaf 1994 trouwens: Adelaide 1994 Canada, België, Nurburgring, Japan 1995 Monaco, Duitsland, België 1996 Monaco, Duitsland, Hongarije, België, Jerez 1997 Groot-Brittanië, België 1998 Frankrijk, Nurburgring 1999 Duitsland 2000 Duitsland, België, VS 2001 Eigenlijk niets in 2002 Brazilië, GB, Hongarije, VS 2003 Monaco, Frankrijk, België, Italië 2004 Japan 2005 Hongarije 2006 Nurburgring, China 2007 Australië, Canada, Italië, Brazilië 2008 Australië 2009 Turkije 2010 Canada 2011 Maleisië 2012 Geen in 2013 Canada 2014 Dan zie je toch wel dat het de laatste jaren, buiten 2008, een stuk magerder is met echt mooie en vreemde races. Nu zie je wel vaak dat weer, kampioenschapsstrijd of een gek op de baan iets doet. | ||
sasquatsch | vrijdag 13 juni 2014 @ 12:43 | |
Opvallend dat je 2009 als 'fall from grace' noemt. Juist vanaf dat jaar is de F1 imho veel competitiever geworden waarbij het hele veld (uitgezonderd de nieuwe teams) binnen 2 seconden zat. Dit jaar is het verschil wel weer groter geworden met de nieuwe motoren. Ook zijn er sinds 2010 (toen nog met Bridgestones en geen DRS) veel meer inhaalacties op de baan in tegenstelling tot de 15 jaar ervoor. Nu zijn veel van die inhaalacties met DRS, maar ook zonder DRS waren er al meer inhaalacties. In ieder geval beter dan inhalen in de pits zoals daarvoor. 2010 was in ieder geval imho een leuk F1 seizoen om te kijken. En volgens mij was Canada dat jaar ook een mooie race. En heb ik de afgelopen jaren wel meer leuke races gezien dan jij noemt. Of je moet de overmacht van Red Bull en dit jaar Mercedes al meteen als niet leuk aanmerken. | ||
Mexicanobakker | maandag 16 juni 2014 @ 09:56 | |
Mja, maar jij vindt de strategieen van de tankstops niks. Ik vind die juist leuk.. ik denk dat dat veel verschil maakt. 2009 was overigens vooral spannend in de kwalificaties, maar de races waren vaak optochten.. | ||
JohnB52 | maandag 16 juni 2014 @ 10:05 | |
2013 waren de races tot Silverstone zeer goed te pruimen! | ||
twiFight | maandag 16 juni 2014 @ 10:10 | |
En zo heeft iedereen zijn voorkeur. Maar het is niet alleen oneerlijk, maar ook zinloos, om die races met elkaar te gaan vergelijken. Het is niet 1999 meer en de regels zijn ook compleet anders. Met alle respect, maar als je die races mooi vond dan moet je het gewoon bij youtube houden. De races van dit jaar moet je ook beoordelen in de sfeer van dit jaar. Iedereen mag de huidige F1 saai vinden, maar de F1 blijft vooruit gaan en niet achteruit naar de races van het vorige millenium. | ||
Weltschmerz | maandag 16 juni 2014 @ 10:15 | |
De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi. Ik denk dat de laatste jaren het probleem zat in de spanningsboog, en niet zozeer in wat er nou eigenlijk gebeurde. Als een wedstrijd een beetje suf begint en er een uur weinig te doen is, maar je het laatste kwartier op het puntje van je stoel zit om wat er allemaal gebeurt, heb je een fantastische wedstrijd. De laatste jaren was het vaak 20 ronden voor het einde klaar. Dan kan er best veel leuks gebeurd zijn, de wedstrijd gaat wel als een nachtkaars uit. Nu is de mix van ingredienten veranderd, en is het slot van de wedstrijd doorgaans waar het gebeurt. | ||
Mexicanobakker | maandag 16 juni 2014 @ 10:21 | |
Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij. Vroeger was een race waar het slot spannend was, en waar er in het slot gevechten op de baan waren automatisch spannend. Je had de start, hopelijk een klein incidentje - of soms gewoon een fikse crash waardoor je 7 ronden achter de SC kon gapen - vervolgens kreeg je een mini-optochtje waarbij je moest hopen dat een Williams (<97), McLaren(98-99, 05-08) of Ferrari (00-04) een poepstart had zodat ie moest inhalen. Daarna de pitstops, en in het midden van de race ontwikkelde hij zich, tot aan de laatste stop. Na de laatste stop lag het hele veld uit elkaar, en ging de race als een nachtkaars uit. Nu zit het veld dichter bij elkaar, dus zijn er altijd wel gevechten, maar is het midden vaak relatief saai. Of mensen halen meteen in met DRS of ze halen niet in, want banden sparen. Er is geen middenweg met verdediging, behalve in regen, na een SC of als er toch iets misgaat bij een Mercedes. Ik denk wel dat er vroeger ook meer echt saaie races waren, juist omdat het slot nu bijna standaard nog spannend is. In ieder geval: de mooiste races waren ook vroeger die waar veel uitvallers waren of waar het slot spannend was. Maar nu is er vaak een calamiteit nodig om het spannend te maken, want anders is het in het midden van de race, waar de race zich ontwikkelt, simpelweg niet spannend. En dat was het vroeger vaak wel. De echte prutraces zijn diegene waar het in het midden en aan het eind niet spannend is. Daarom zie je dat tegenwoordig ook minder. Het is gemakkelijker geworden om een ok race te krijgen, maar lastiger om echt een superrace te krijgen. | ||
Mexicanobakker | maandag 16 juni 2014 @ 10:24 | |
Ik vind het een zeer leuk seizoen hoor ![]() | ||
Weltschmerz | maandag 16 juni 2014 @ 11:09 | |
Je moet ook rekening houden met je eigen sensatie-inflatie natuurlijk. In het eerste seizoen dat je kijkt is een race een heel groot iets. Maar je 300e race is er een van de 300, en een fantastische race is er dan één van 30 fantastische races, dat voelt toch minder fantastisch dan je eerste fantastische race. Ik ben wel met je eens dat er een trend is om de races meer gemiddeld te maken, de saaiste wedstrijden moeten minder saai worden, maar dat gaat ook een beetje ten koste van de sensationele wedstrijden. F1 is natuurlijk vooral handel met een vleugje sport, dus mag je geen kijkers wegjagen, terwijl een kijker die op het puntje van zijn stoel zit weinig meer oplevert dan een kijker die het net interessant genoeg vindt om niet weg te zappen. Ook heb je gewoon het simpele feit dat als er meer inhaalacties komen, een inhaalactie daardoor vanzelf al minder interessant is. Ook inflatie. DRS doet daar nog een flinke schep bovenop. Wat gewoon heel goed is, is dat de mix van bandenslijtage, brandstof en betrouwbaarheid weer als effect heeft dat er naar het einde toe nog van alles kan gebeuren doordat de een nog over heeft terwijl de ander het heel moet houden. Maar dat is niet iets wat de FIA echt kan sturen. | ||
twiFight | maandag 16 juni 2014 @ 11:35 | |
Kunstmatige regenraces dan maar? ![]() | ||
franklop | maandag 16 juni 2014 @ 11:41 | |
Schummie schijnt uit coma te zijn
| ||
twiFight | maandag 16 juni 2014 @ 11:55 | |
Uit coma betekent natuurlijk niet dat hij alles weer kan. Hij kan er nog steeds als een kasplantje bij zitten. | ||
franklop | maandag 16 juni 2014 @ 12:01 | |
Klopt uiteraard, maar goed dat zal wel even duren voordat er daar bericht over komt. | ||
#ANONIEM | maandag 16 juni 2014 @ 12:02 | |
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)acher-uit-coma.dhtml | ||
twiFight | maandag 16 juni 2014 @ 12:05 | |
![]() ![]() | ||
kepler | maandag 16 juni 2014 @ 12:06 | |
Er wordt gezegd dat hij communiceert met vrouw en kinderen, maar dat zijn geruchten natuurlijk ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 16 juni 2014 @ 12:08 | |
Dat is inderdaad wel een erg pijnlijke fout van het AD... | ||
sasquatsch | donderdag 19 juni 2014 @ 19:01 | |
FIA onderzoekt nogmaals de crash van Perez en Massa
| ||
sasquatsch | vrijdag 20 juni 2014 @ 11:38 | |
Uitslag VT1
| ||
twiFight | vrijdag 20 juni 2014 @ 14:54 | |
Iemand die weet welke dat dan moeten zijn? | ||
bedachtzaam | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:04 | |
Dit terug graag, maar dan zonder traction control. Kippevel, wat een geluid. http://www.gpupdate.net/n(...)ectaculairder-maken/ ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:11 | |
Zegt wel genoeg lijkt me ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:46 | |
Tijden VT2
| ||
Wertha | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:51 | |
Dat geluid blijft zo goddelijk! | ||
Fir3fly | vrijdag 20 juni 2014 @ 15:59 | |
Hoe hij hem die tweede bocht ingooit ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:23 | |
Niet alleen de vonken, Ferrari zal tijdens de testen in Silverstone een oplossing voor beter geluid testen, terwijl voor volgend jaar de regels m.b.t. de neus waarschijnlijk worden aangepast zodat de lelijke piemel neuzen niet meer voor kunnen komen. | ||
Waffle | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:31 | |
Probleem is dat ik eigenlijk niet echt weet of ik de piemel neuzen nou echt lelijker vind dan de neuzen van Mercedes of Ferrari. | ||
Breaker.Faker | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:39 | |
Super dat geluid van de v10. Ik vraag me ook af of die bolides toen moeilijker te besturen waren? Hoe Schumacher de wagen driften de bocht in stuurt super mooi ![]() Maar wat is de vervolgende wat de teams gaan testen een sound installatie die een V10 na doet? De FIA had moeten testen met v6 turbo motoren hadden de teams gezien en de fans dat dit niet werkt. En vervolgens de teams vragen of ze hier door me willen gaan. Vervolgens klaag de FIA dat de formule-1 goedkoper moet worden maar ze hebben wel de v6 turbo moeten ontwikkelen en nu gaan de teams testen om de geluid harder te maken. Ze hadden gewoon bij de v8 motoren moeten blijven was goedkoper geweest en niemand had hier problemen mee. Het ergste vindt ik dat de GP2 wel met v8 motoren rijdt daar hadden ze v6 in moeten stoppen | ||
sasquatsch | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:47 | |
De FIA heeft 3 speerpunten: veiligheid, relevantie voor de auto-industrie en kostenbesparing. Deze 3 speerpunten conflicteren op een aantal plekken met elkaar en leiden dus tot dit soort situaties. Want de V6 turbo met ERS is relevant voor de auto-industrie (en Mercedes heeft al aangegeven als de F1 bij de V8 was gebleven dat zij eruit gestapt waren en Renault misschien ook wel) maar leidt tot initieel hogere kosten. En van dat geluid wisten ze al toen de regels voor 2014 werden opgesteld. Dat is ze toen al gezegd. Alleen hadden ze waarschijnlijk het idee dat het zo'n vaart niet zou lopen. En nu proberen ze het geluid weer op niveau te krijgen vanwege alle kritiek, bang dat ze zijn nog meer fans te verliezen. Al komt imho het grootste deel van de terugloop van (TV) kijkers door het achter de decoder plaatsen van de F1. | ||
Bluurgh | vrijdag 20 juni 2014 @ 16:53 | |
Kunnen ze niet gewoon een vlammenwerper achterop de auto's binden? | ||
sasquatsch | vrijdag 20 juni 2014 @ 17:03 | |
Hij is niet gehoord (doordat hij naar het ziekenhuis was) en ze hebben de telemetrie van de Force India niet gehad. | ||
Wertha | vrijdag 20 juni 2014 @ 17:25 | |
Eerst flink tegensturen om het uitbreken op te vangen en dan nog nagenoeg perfect die bocht doorkomen. Dat is best episch idd. 99% van de coureurs is dan de draad kwijt en pakt geen pole meer. | ||
ButtonenLiverpoolfan | vrijdag 20 juni 2014 @ 18:07 | |
Dat moment wanneer McLaren de meeste voorvleugel grip heeft en Ferrari de minste ![]() | ||
Fer | vrijdag 20 juni 2014 @ 19:16 | |
Toen zo voor de fuel flow limiter kozen, kozen ze voor efficiëntere motoren. Immers, hoe efficiënter de motor, hoe meer vermogen. Iedere f1 techneut kon wel voorspellen dat een efficiënte motor, ook een stille motor is. | ||
ufopiloot | zaterdag 21 juni 2014 @ 09:46 | |
Alle F1 achter de decoder is inderdaad wel een terugval. Maar tegelijkertijd is dat met de MotoGP ook, en dat kijk ik dit seizoen met alle plezier. Daar heb je nog wel gewoon oordoppen nodig als je langs de baan staat en is het elke week een inhaalspektakel en ligt het veld heel erg dicht op elkaar. Ik moet zeggen dat de laatste weken meer heb uitgekeken naar de MotoGP dan de weekenden van de F1. Alhoewel de race in Canada wel erg leuk was ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 10:07 | |
Even vlot een OP in elkaar geknald, voordat er weer een GP-topic met de Monaco OP verder gaat ![]() ![]() ![]() Lap data Lap data Lap length - 4.326km (2.688 miles) Race laps - 71 Race distance - 307.02km (190.773 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’08.337 (227.894 kph) by Michael Schumacher, 2003 Fastest lap - 1’07.908 (229.334 kph) by Michael Schumacher, 2003 Maximum speed - 301.5kph (187.343 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and second straight Distance from grid to turn one - 185m Car performance Full throttle - 63% Longest flat-out section - 868m Downforce level - Low/medium Fuel use per lap - 1.4kg Time penalty per lap of fuel - 0.056s Strategy 2014 prime tyre - Soft 2014 option tyre - Super-soft NB. No race in 2013 *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes Tijden en weer ![]() TV-gids Sport1 select FP3:zaterdag 21 juni, 10:55 Quali: zaterdag 21 juni, 13:45 Quali HH : zondag 22 juni13.00 Voorbeschouwing en race: zondag 22 juni, 13:30 BBC heeft geen live uitzendingen, wel zijn er uitgebreide samenvattingen. Quali: BBC 1 | zaterdag 21 juni | 17u45 Race: BBC 2 | zondag 22 juni | 20u30 RTL (DE) Zaterdag: 12:00 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights Streams Zaterdag 11.00 FP3 Zaterdag 14.00 Quali Zondag 14.00 Race Continue stream Sky F1 Sfeerimpressie ![]() CGI Rondje Red Bull Ring ![]() ![]() Game On!!
| ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 12:02 | |
Perez wilde voor vliegtuig spelen ![]() | ||
Geralt | zaterdag 21 juni 2014 @ 12:06 | |
Ow kut!!! Helemaal de Q vergeten ![]() | ||
Geralt | zaterdag 21 juni 2014 @ 12:07 | |
Gelukkig ben ik op tijd opgestaan vandaag ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 12:37 | |
En is het gelukt? ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 21 juni 2014 @ 12:44 | |
Zouden er Spaanse of Engelse coureurs zijn die speciale WK helm designs klaar hadden staan voor deze GP? ![]() Ik moet weer denken aan de Oranje bazenhelm van Jos in 2000. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 12:55 | |
![]() ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:02 | |
Kwalificatie: m98-856-690 Race: m72-811-057 | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:22 | |
Het ging de gebroeders Wright in 1903 toch wat beter af | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:32 | |
Z'n monteurs hadden de vleugels ondersteboven gemonteerd. | ||
Beach | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:36 | |
http://www.ustream.tv/channel/cubejam Sky F1 stream | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:43 | |
mooie stream | ||
Fer | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:52 | |
Net de Motogp bekeken, omdat de tv toch aanstond na VT2. Was wel spannend, maar toch anders dan F1, F1 is gewoon lomper, waarschijnlijk omdat de wagens zo veilig zijn itt los op een motorpak. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 13:56 | |
Dju ja! De MotoGP van Catalonië heb ik ook nog op m'n HDD staan voor te kijken ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:02 | |
Ik verwacht niet dat McLaren Q3 gaat halen, maar Toro Rosso wel. | ||
Zuivelkoe | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:06 | |
Bedankt! | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:09 | |
Die Ferrari ziet er niet echt stabiel uit. | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:12 | |
marussia boven lotus, die renault motor is echt drama hier blijkbaar | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:12 | |
BIA en GUT beiden +2.153. Iemand die weet waarom BIA boven GUT staat? | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:12 | |
Zal de tijd als eerste hebben gereden. | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:13 | |
Volgens mij staat de eerste die de tijd neerzet bovenaan. | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:14 | |
Nu is het niet meer van toepassing, maar GUT stond op de wip, BIA kon door. Wat als dit zo was gebleven? Was BIA dan doorgegaan, enkel en alleen omdat ie eerder naar buiten is geweest? | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:16 | |
Ja. Zo kan je ook als derde kwalificeren met exact dezelfde tijd als de poletijd: | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:17 | |
billenknijpen voor Vettel | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:18 | |
Mwah ik zie Guttie/Sutil niet samen met Maldonado langs 'm gaan.... | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:19 | |
Scheelt niet veel. | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:20 | |
Sutil had het gehaald als zijn snelste tijd niet afgenomen was ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:20 | |
Mazzel voor Vettel en de Sauber gaat voor geen meter hier, net als op de rest van de circuits trouwens. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:21 | |
Om Vettel uit Q2 te houden moesten minstens 2 van de 3 hun tijd verbeteren. Guttie zelfs met 1,5s in een auto die de laatste GP's niet uit Q3 komt. Denk niet dat Vettel zich ongerust was aan het maken..... | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:22 | |
Aan de andere kant : waarom zou hij het het risico überhaupt nemen? | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:22 | |
Maar bij Red Bull hebben ze nog een hoop werk aan Vettel... Wat een drama tot nu toe. | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:23 | |
Uiteindelijk zaten Maldonado en Sutil er maar 2 tienden achter. Dat noem ik niet veel. | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:23 | |
Nee, sterker nog, de Red Bull is dan nog goed genoeg om vanaf die plaats richting podium te gaan | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:23 | |
Ricciardo niet veel beter ![]() | ||
THEFXR | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:24 | |
bbc zend het niet uit | ||
jasperz89 | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:25 | |
Anderen ook problemen op Sport 1 Select HD? Pitlanekanaal en onboard doen het wel, kijk nu maar via RTL | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:25 | |
Het Select HD kanaal werkt hier prima (UPC). | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:25 | |
Hier ook prima (Ziggo) | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:25 | |
Werkt hier gewoon. | ||
jasperz89 | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:26 | |
Hmm hier met ziggo niet, maar eens kijken dan | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:26 | |
En, wie denken we dat Q3 in gaan? Of anders, wie niet? | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:27 | |
McLaren, Lotus en Force India niet | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:28 | |
Ik zie STR de Q3 nog wel halen dit keer. | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:30 | |
FI wel. Vettel niet. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:31 | |
Alonso dacht ook even Kimi's rally adviezen op te volgen ![]() -=edit=- en dan ook maar direct de herhaling 4x laten zien ![]() | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:32 | |
- 0,004! ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:34 | |
Toro Rosso heeft echt een goede chassis. | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:34 | |
Kvyat is lekker bezig vandaag | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:35 | |
Magnussen heeft zijn snelste ronde op 5 rondes oude banden gedaan ![]() ![]() | ||
Fer | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:38 | |
Wat doet STR nu beter dan RBR | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:39 | |
Misschien betere bakverhoudingen? | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:40 | |
Vettel ![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:40 | |
Vettel ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:40 | |
Vettel ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:40 | |
Nu mag Vettel wel met de billen gaan knijpen.... | ||
Beach | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:40 | |
VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA VETTEL HAHAHAHAHAHA | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41 | |
Vettel ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41 | |
kunnen we morgen weer wat inhaal acties van hem verwachten | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41 | |
Wel goeie marketing voor RBR op hun eigen circuit ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41 | |
Maldonado weer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Maver24 | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41 | |
Redbulls zijn gewoon slecht | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41 | |
Maldonado ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:41 | |
RIC steevast .2 tot .3 sneller dan Vettel RIC zal zich wel veel beter voelen in de auto ... elke race. Want Vettel is een topper. [/sarcam] | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42 | |
Vettel hoort echt niet in de elite 3 | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42 | |
Ah, ik vroeg me al af of Maldonado er niet nog even af moest stuiteren. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:42 | |
Al iets spannends gebeurd? | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:43 | |
Amen Goed materiaal lost het probleem van gebrek aan skills niet op. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:43 | |
Vettel op P13 spannend genoeg? | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:43 | |
Vettel is vandaag niet goed genoeg | ||
Uccie | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:43 | |
Vettel niet naar Q3 | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:43 | |
Genot. | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:44 | |
Toch een reden om vannacht even de beeb samenvatting te kijken ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:45 | |
Ik hoor Helmut Marko nu alweer klagen dat de Renault motor niet goed genoeg is ![]() | ||
Uccie | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:46 | |
Oeh die heeft de ziekte in ![]() | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:46 | |
Is ook zo, vergelijk de auto's die met een mercedes motor rijden maar met de renault wagens | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:48 | |
Tuurlijk is die Mercedes beter, maar dat was mijn punt niet..... | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:49 | |
Klagen wanneer het slecht is en mond houden wanneer het goed is. Dat je punt? | ||
Meike26 | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:49 | |
Toch wel open en eerlijk van Button... Wel tof dat antwoord van hem op de vraag over inhaalmogelijkheden : "Ik hoop zo min mogelijk" ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:49 | |
Zoiets ja ![]() En dat Helmut Marko een lul is die alleen zijn lievelingetje verdedigt. | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:49 | |
Ferrari bevindt zich in hetzelfde schuitje. Van de Ferrari-teams doet Marussia het relatief gezien gewoon het beste | ||
Meike26 | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:50 | |
Indd. Sauber is echt om te janken. Daar moet echt snel iets veranderen.. ![]() | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:51 | |
![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:51 | |
Mja, laatst riep hij wel dat Vettel beter moest presteren. Dat is ook het enige negatieve dat hij over Vettel heeft gezegd. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:51 | |
Te beginnen met de coureurs.... | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:51 | |
Ik zie Marussia ze dadelijk nog inhalen als ze niet snel verbeteren. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:51 | |
![]() ![]() | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:52 | |
Een print van een horloge op de handschoenen van Mercedes. ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:52 | |
Sutil zal balen dat hij nu niet bij Force India zit | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:52 | |
Ik betwijfel alleen of Force India daar net zo van baalt. ![]() | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:52 | |
Sutil, en ook Hulkenberg zijn een beetje pechvogels wat dat betreft. | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:53 | |
Is het trackrecord ondertussen trouwens al verbroken? | ||
Meike26 | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:54 | |
Hoeveel rondes gaan zehier rijden eigenlijk ? 100 ? ![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:54 | |
![]() Nope. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:55 | |
71. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:55 | |
Hamilton ![]() ![]() ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:55 | |
Bottas ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:55 | |
Hamilton tijd afgenomen. | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:55 | |
williams zou wel is pole kunnen pakken | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:56 | |
Hoe zijn ze in '98 bijna 20s kwijt geraakt? ![]() | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:57 | |
Die 1:29 ineens ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:57 | |
Regen? | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:57 | |
Mja, Hülk zit dit jaar wel goed. Hij heeft alleen zijn lengte niet mee. Tien centimeter kleiner en hij had al lang bij een topteam gezeten | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:57 | |
Regen, daarom ook fisi pole ipv mclaren/schumi | ||
Gramulanion | zaterdag 21 juni 2014 @ 14:59 | |
Hamilton. ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Hamilton flinke fout gemaakt ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Hamilton was 6 tienden sneller gegaan zonder die fout ![]() ![]() | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
doei hamilton | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Hamilton koekoek ![]() | ||
Gramulanion | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
MASSA | ||
Zorro | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Hamilton veroorzaakt expres geel om Rosberg de pole niet te gunnen. ![]() Zo, jankerd. | ||
Beach | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Hamilton kan de druk niet aan ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Massa ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Massa voorlopig pole! | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Massa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
1,2 Williams!!!!!![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Zorro | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:00 | |
Toch jammer van Bottas ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:01 | |
Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Beach | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:01 | |
Williams verneukt het toch wel met de strategie. | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:01 | |
Massa ![]() ![]() | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:01 | |
| ||
johannes_vermeer | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:01 | |
Williamsgoden | ||
ElmarO | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:01 | |
Dit. En erg leuk voor Williams. ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:01 | |
Lol. | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Echt leuk voor Bottas & Massa ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Prachtig dit ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Komen toch wel teamorders voor Massa ![]() | ||
Maver24 | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Mercedes gaat morgen wel even flink inhalen, zonder die fout was hamilton een klap sneller | ||
Zorro | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Het had alleen andedrsom moeten zijn. | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Williams ![]() Als je het een team gunt dan is het Williams wel ![]() | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
wordt mooie race morgen dan, | ||
Waffle | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Geweldig ![]() Williams ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:02 | |
Wordt het gevecht aan het einde van het jaar Ferrari / Red Bull vs Williams? Ik geloof niet dat Mercedes in te halen is dus vandaar. | ||
Zorro | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:03 | |
Zonder fouten was Verstappen misschien wel wereldkampioen. Kulargument. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:03 | |
Williams is sneller dan beide | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:03 | |
Ola, de boezem van mevrouw Massa stuiterde flink heen en weer ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:03 | |
Oeh ... poep-opmerking, gezien het foutje en de status quo | ||
Uccie | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:03 | |
Heel fijn voor mijn manager ![]() | ||
Maver24 | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:03 | |
Is gewoon een feit dat Hamilton sneller was dan Bottas. zonder die fout in de laatste sector was hij een klap sneller geweest | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04 | |
De auto is er goed genoeg voor | ||
Meike26 | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04 | |
Ik was het gisteravond vergeten... ![]() Volgende GP misschien geld voor 2 Williams onderdeeltjes ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04 | |
Wordt dus een zeer interessante race morgen! | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04 | |
Dit ![]() Blij dat ik het vergeten ben. | ||
Zorro | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04 | |
Hij maakt de fout echter wel en doet het dus zelf en is dus niet goed genoeg. Simpel. | ||
Geralt | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04 | |
![]() ![]() ![]() Je gunt het ze zo he!! ![]() ![]() ![]() | ||
Uccie | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:05 | |
Ik hoop na dit weekend genoeg te hebben om Chilton weer in te ruilen. | ||
Maver24 | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:05 | |
We zullen morgen wel zien wie er sneller is ![]() ![]() | ||
Luctor.et.Emergo | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:06 | |
| ||
Zorro | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:06 | |
De auto. Dat heeft niks met de kwaliteteit van de rijder te maken. Zet een willekeurige rijder in die Mercedes (behalve Maldonado) en hij rijdt pole. | ||
Twieki | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:08 | |
Williams. ![]() Echt een heel leuk team met een gigantische historie. Leuk voor Massa na zijn vertrek bij Ferrari, leuk voor Frank Williams. Ik gun het ze van harte! Ik hoop dat ze nog flink verbeteren de komende races, en cruciale punten kunnen pakken voor het kampioenschap. | ||
Googolplexian | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:08 | |
![]() | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:08 | |
Ik kies willekeurig Hamilton en Rosberg. Oh, wacht. | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:09 | |
Ik ken heel dit circuit niet meer ![]() | ||
Marcoss | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:10 | |
Sta je op de 1ste startrij met een Williams, sta je alsnog enorm te balen ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:10 | |
Dus, Mercedes krijgt op zijn donder en zakt terug en we krijgen een fantastische finale in abu dhabi? ![]() | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:12 | |
Die dubbele punten kunnen lewis nog wel is gaan helpen | ||
Zorro | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:13 | |
Hamilton: case closed Rosberg; opgehouden door de gele vlag van Hamilton . | ||
Fir3fly | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:16 | |
Leuk voor Massa en Williams. De Mercedessen gaan er natuurlijk nog steeds gewoon keihard vandoor in de race, maar hopelijk wordt het ze niet te gemakkelijk gemaakt. | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:18 | |
In die stream zie ik de hele tijd de kop van pastor maldonado over het scherm zweven ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:26 | |
Het is een mickeymousecircuit | ||
Peterselieman | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:27 | |
Hij gaat morgen dan ook voor vuurwerk zorgen | ||
Tarado | zaterdag 21 juni 2014 @ 15:45 | |
Leuk voor Massa en Williams, Hamilton is die titel al aan het weggeven | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 16:21 | |
Vanaf volgend jaar misschien staande herstarts na safety cars, ben benieuwd hoe dat dat gaat, volgens mij is bij de start de kans op ongelukken het grootst, als je er straks meerdere heb heb je nog meer ongelukken, nog meer safety cars, etcs | ||
Mexicanobakker | zaterdag 21 juni 2014 @ 16:43 | |
Hamilton gecrashed? ![]() Wat een dakhaas is het ook | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:24 | |
BBC uitzending bezig. Q2 al ondertussen.... | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:26 | |
Dat kan er idd ook nog wel bij na alle andere kunstmatige regeltjes die er aan het bijkomen zijn ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:45 | |
Die kop van Frank Williams heb ik daarstraks helemaal gemist nadat de tijd op 0.00 ging in Q3 ![]() Echt zo van: ''zou gvd tijd worden stelletje beunen ![]() ![]() | ||
Fiorano | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:53 | |
Ha tof zeg Massa op pole. Mag hij vaker doen. Gun het hem persoonlijk en het hele team ook trouwens! Spin van Hamilton leek toch wel een beetje op een failure van de auto in de slomo. Achterwiel dat zo extreem blokkeert vanuit het niets lijkt me niet echt een driver failure | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:54 | |
Maar er worden in ieder geval geen rondes afgereden achter een safety car | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:55 | |
Hoe gaan ze dan de achterblijvers unlappen? Of vervalt dat dan ook weer? | ||
opreis | zaterdag 21 juni 2014 @ 18:56 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)tarts-na-safety-car/ | ||
Geralt | zaterdag 21 juni 2014 @ 19:30 | |
Ik heb alvast zin in morgen ![]() Ow en ik maak me geen illusies dat Massa hem kan winnen morgen, maar hoe gaaf zou dat zijn? ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 21 juni 2014 @ 19:49 | |
Gaaf ![]() | ||
rgras | zaterdag 21 juni 2014 @ 20:03 | |
Het lijkt mij een leuk idee om een keer een GP bij te wonen, dus ik vraag mij eigenlijk af wat een betrouwbare plek is om kaarten te bestellen. Het doel is de volle drie dagen van Spa mee te pakken en dan voor bronze-kaarten ad ¤120,- te gaan.. heeft er iemand nog tips? | ||
Geralt | zaterdag 21 juni 2014 @ 20:11 | |
Ja nou dat bedoen ik dus ![]() | ||
Fer | zaterdag 21 juni 2014 @ 20:26 | |
Willams roken de banden te snel op, waarna Rosberg rustig naar de overwinning kruist. Hamilton haalt de rest in en pakt P2. | ||
twiFight | zondag 22 juni 2014 @ 02:50 | |
Is er al wat meer bekend over de spin van hamilton? Een blokkerende achteras is vrij zeldzaam. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 22 juni 2014 @ 10:15 | |
| ||
Weltschmerz | zondag 22 juni 2014 @ 11:14 | |
Misschien was het een mentale blokkade van de achteras. | ||
Syntix | zondag 22 juni 2014 @ 11:35 | |
Williams ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 22 juni 2014 @ 11:50 | |
Kijk wat ik nog had klaarstaan voor het volgende topic ![]() ![]() ![]() Lap data Lap data Lap length - 4.326km (2.688 miles) Race laps - 71 Race distance - 307.02km (190.773 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’08.337 (227.894 kph) by Michael Schumacher, 2003 Fastest lap - 1’07.908 (229.334 kph) by Michael Schumacher, 2003 Maximum speed - 301.5kph (187.343 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and second straight Distance from grid to turn one - 185m Car performance Full throttle - 63% Longest flat-out section - 868m Downforce level - Low/medium Fuel use per lap - 1.4kg Time penalty per lap of fuel - 0.056s Strategy 2014 prime tyre - Soft 2014 option tyre - Super-soft NB. No race in 2013 *Fastest lap set during a Grand Prix Data sources: FIA, Williams, Mercedes Tijden en weer ![]() TV-gids Sport1 select FP3:zaterdag 21 juni, 10:55 Quali: zaterdag 21 juni, 13:45 Quali HH : zondag 22 juni13.00 Voorbeschouwing en race: zondag 22 juni, 13:30 BBC heeft geen live uitzendingen, wel zijn er uitgebreide samenvattingen. Quali: BBC 1 | zaterdag 21 juni | 17u45 Race: BBC 2 | zondag 22 juni | 20u30 RTL (DE) Zaterdag: 12:00 Formel 1: Freies Training 13:30 Formel 1: Qualifying Zondag: 12:45 Formel 1: Countdown 14:00 Formel 1: Das Rennen 15:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights Streams Zaterdag 11.00 FP3 Zaterdag 14.00 Quali Zondag 14.00 Race Continue stream Sky F1 Sfeerimpressie ![]() CGI Rondje Red Bull Ring ![]() ![]() Game On!!
| ||
Geralt | zondag 22 juni 2014 @ 11:52 | |
Toch jammer dat ze baan ook ingekort hebben toen. Ik snap dat niet zo goed eigenlijk. | ||
kepler | zondag 22 juni 2014 @ 12:22 | |
Eh Sport1 zend de F1 helemaal niet uit in HD... Was dit al zo? Volgens mij niet toch?? | ||
Geralt | zondag 22 juni 2014 @ 12:31 | |
Wat? De Q was gewoon in HD hier gisteren voor zover ik weet?! ![]() | ||
Tarado | zondag 22 juni 2014 @ 12:35 | |
Dacht het wel hoor | ||
kepler | zondag 22 juni 2014 @ 12:42 | |
Enige sport1 HD wat ik nu heb is voetbal... F1 wordt uitgezonden op Sport1 select en die is (nu) geen HD (Ziggo). Zou kunnen dat het dadelijk HD wordt, maar is me eerder niet opgevallen Edit: gevonden ![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 22 juni 2014 @ 12:44 | |
Bij mij (UPC) is het toch echt Sport1 Select HD | ||
Sinister-D- | zondag 22 juni 2014 @ 12:52 | |
dicht? | ||
Sinister-D- | zondag 22 juni 2014 @ 12:52 | |
nu wel.... |