volgens mij heb ik nu alle Civ 5 DLC'S weet niet zekerquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:37 schreef STING het volgende:
Nice, op Civ 1 & 2 na de hele Civ franchise 75% off!
http://store.steampowered.com/sale/civilizationfranchise
Verloopt over ca. 20 uur.
Zelf Civ IV Complete opgepikt voor 6,24![]()
Toch de beste Civ game tot dusver van dit millenium
Nice!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:37 schreef STING het volgende:
Nice, op Civ 1 & 2 na de hele Civ franchise 75% off!
http://store.steampowered.com/sale/civilizationfranchise
Verloopt over ca. 20 uur.
Zelf Civ IV Complete opgepikt voor 6,24![]()
Toch de beste Civ game tot dusver van dit millenium
trade and expand, veel exploren en city states leechen kan ook nog.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:16 schreef yamiown het volgende:
Civ echt een topgame, maar ben er wel een beetje op uit gekeken.
Als je een kut ligging hebt t.o.v. andere civs heb je vaak meteen een kutgame.
Ik maak dan vaak nieuwe steden maar dat gaat ten koste van mijn leger wat vaak ervoor zorgt dat ik snel weer overgenomen wordt.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:40 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
trade and expand, veel exploren en city states leechen kan ook nog.
barbarians in de beurt? een quest die nog open staat?quote:Op zondag 22 juni 2014 19:00 schreef Zihuatanejo het volgende:
Stomme vraag misschien: ik speel nu met Alexander en ben nu vriendjes met een city state (40). Er staat echter dat influence -1 per beurt is. je zou toch -0.5 verwachten met de ability van de greeks?
Oh, maak dat uit?quote:Op zondag 22 juni 2014 19:03 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
barbarians in de beurt? een quest die nog open staat?
Speel je op Quick? Volgens mij heb je dan -2 per beurt, en met de Grieken dan -1. Maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:00 schreef Zihuatanejo het volgende:
Stomme vraag misschien: ik speel nu met Alexander en ben nu vriendjes met een city state (40). Er staat echter dat influence -1 per beurt is. je zou toch -0.5 verwachten met de ability van de greeks?
Is het niet standaard -1,7?quote:Op zondag 22 juni 2014 19:00 schreef Zihuatanejo het volgende:
Stomme vraag misschien: ik speel nu met Alexander en ben nu vriendjes met een city state (40). Er staat echter dat influence -1 per beurt is. je zou toch -0.5 verwachten met de ability van de greeks?
BNW vond ik qua gameplay een veel mooiere uitbreiding G&K is leuk maar bij keuze zou ik zeker voor BNW gaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:54 schreef Koenie1911 het volgende:
KHAAAAAAAAN!
Echt een geweldig spel. Net een lekkere Sciene victory met (uiteraard) Babylon.
Net bezig met de Mongolen, lekker oorlogje voeren.'
Trouwens, welke DLC is beter: BNW of G&K? G&K is leuk omdat er Willempie bij zit, voor ons Hollanders dan weer leuk, maar BNW voegt wel meer gameplay toe. Allebei gaat niet lukken qua financiën...
1. Even doorzetten, als je dit soort games niet gewend bent lijkt het nogal een overload aan informatie maar het zit allemaal vrij logisch in elkaar. Het kwartje valt snel genoeg na nog wat uurtjesquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:38 schreef TonyTanter het volgende:
ik heb zo juist het spel gekocht en 5 a 7 gespeeld alleen snap er niet veel van.
Iemand paar basic tips?
Dan zet je alle overwinningen uit behalve die van militair, klaar.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:07 schreef T-zooi het volgende:
Ik vind het erg jammer dat het zo moeilijk is om een militaire overwinning te krijgen. Meestal als ik daarmee bezig ben krijg ik plots zonder dat ik het door heb een diplomatieke of science overwinning.
Tegen de tijd dat ik eindelijk een Giant Death Robot heb is de game allang voorbij.
Zonder het door te hebben? Knap. Diplomatie draait om stemmen en is dus te voorkomen. Science het bouwen van het ruimteschip. Kun je ook gewoon niet bouwen. De enige die 'onverwacht' kan gebeuren is culture, maar ook daar moet je veel voor doen om 'm te behalen. Maar om 100% zeker een militaire showdown te krijgen moet je idd zoals de post hierboven zegt de andere overwinningen gewoon uitzetten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:07 schreef T-zooi het volgende:
Ik vind het erg jammer dat het zo moeilijk is om een militaire overwinning te krijgen. Meestal als ik daarmee bezig ben krijg ik plots zonder dat ik het door heb een diplomatieke of science overwinning.
Tegen de tijd dat ik eindelijk een Giant Death Robot heb is de game allang voorbij.
quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:01 schreef Prik0 het volgende:
Iemand zin om vandaag een duel te spelen?
Ik wil wel, maar dan moet ik hem wel eerst kopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef AntiChrist7 het volgende:
Ben wat Multiplayers van de yogscast aan het kijken, is toch enorme fun als je een groep hebt die wat toegewijd is.
Van alle MP's die ik heb gespeeld is er jammer genoeg maar één tot het einde gespeeld, bij alle anderen kwam er altijd iets tussen, meestal omdat het eikels waren, die halverwege plotseling heel wat minder tijd hadden...
Well hij staat dik in sale op steam, je hebt geen excuus meerquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:30 schreef Super-B het volgende:
[..]
[..]
Ik wil wel, maar dan moet ik hem wel eerst kopen.
Oeps.. die post moet in het topic van Paradox games.. Ik bedoelde Europa Universalis 4 (ik heb hem nu).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:58 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Well hij staat dik in sale op steam, je hebt geen excuus meer
Hangt af van de difficulty en hoe dicht hij bij je zit. Op prince (normale/level 4) voert de AI bijna nooit oorlogquote:Op donderdag 18 september 2014 08:21 schreef stbabylon het volgende:
Gisteren weer even verder gespeeld met mijn potje Brasil in de jungle. In het begin (en nu ook nog wel een beetje) ontzettend veel last gehad van barbs, en nu loopt Monty voor met research. Moet ik bang zijn?
Ook Monty niet? Scheelt weer, zit op Prince en alleen Culture vic.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:46 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Hangt af van de difficulty en hoe dicht hij bij je zit. Op prince (normale/level 4) voert de AI bijna nooit oorlog
Moest je hem continu kloten door je religie en ideologie op te dringen, lastig doen in het wereldcongress, hem bespioneren, land kopen, en amper een leger hebben, dan valt hij misschien aan.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ook Monty niet? Scheelt weer, zit op Prince en alleen Culture vic.
Ik vind het turn-based aspect van Civ heerlijk passen bij mijn speelstijl. Door MP te gaan spelen, verlies ik datquote:Op donderdag 18 september 2014 10:17 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Moest je hem continu kloten door je religie en ideologie op te dringen, lastig doen in het wereldcongress, hem bespioneren, land kopen, en amper een leger hebben, dan valt hij misschien aan.
Zijn mensen eigenlijk ooit nog van plan om hier een civ V mp sessie te doen of niet? Er spelen minder mensen EU4 als ik steam mag geloven, maar daar is het wel gelukt
MP is ook turnbased hoor. Er verandert amper iets. Buiten dat er vaak een timer wordt gezet op de turns, zodat het geen uren duurt om door tien turns te komen.quote:Op donderdag 18 september 2014 10:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind het turn-based aspect van Civ heerlijk passen bij mijn speelstijl. Door MP te gaan spelen, verlies ik dat
Precies, dus kan ik niet een uur weglopen om een serie te kijken op de bank of het na 10 minuten alweer afsluiten omdat er iets tussenkomt. Dat soort zaken. Ik weet dat het allemaal kan, maar is lullig voor diegene met wie ik speel.quote:Op donderdag 18 september 2014 11:23 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
MP is ook turnbased hoor. Er verandert amper iets. Buiten dat er vaak een timer wordt gezet op de turns, zodat het geen uren duurt om door tien turns te komen.
Geldt dat niet voor elke mp game? :pquote:Op donderdag 18 september 2014 11:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies, dus kan ik niet een uur weglopen om een serie te kijken op de bank of het na 10 minuten alweer afsluiten omdat er iets tussenkomt. Dat soort zaken. Ik weet dat het allemaal kan, maar is lullig voor diegene met wie ik speel.
Bwa MP games in civ duren niet overdreven lang (kan op een avond of twee/drie gedaan zijn. Kijk bijvoorbeeld naar mp sessies van de yogscast). Vraagt alleen wat commitmentquote:Op donderdag 18 september 2014 11:28 schreef STING het volgende:
Voor turnbased MP heb ik het geduld nietDan toch veel liever RTS, en het liefst een civ-achtige RTS, zoals Empire Earth en Rise of Nations, al is er op dit moment niets interessants op de markt van dat hele specfieke genre.
Jawel, maar ik had het er over dat ik juist dat aspect van sp in civ zo waardeer, en dat dat wegvalt bij mpquote:Op donderdag 18 september 2014 17:32 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor elke mp game? :p
Waarom niet? Maakt het spel zoveel beter.quote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef MrStalin het volgende:
Zijn er nog actieve Civ'ers?Ik heb alleen BNW niet
quote:Op maandag 29 september 2014 13:47 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waarom niet? Maakt het spel zoveel beter.
Ik weet, ik weet, maar dat wist ik toen nog niet. En nu is 'ie 30 euroquote:
http://www.kinguin.net/ca(...)world-dlc-steam-key/quote:Op maandag 29 september 2014 14:21 schreef MrStalin het volgende:
[..]
[..]
Ik weet, ik weet, maar dat wist ik toen nog niet. En nu is 'ie 30 euro
nice, thanksquote:Op maandag 29 september 2014 14:45 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
http://www.kinguin.net/ca(...)world-dlc-steam-key/
7.5 euro
Ja. Game begonnen met de Amerikanen. Eerste stad gebouwd ergens in Brazilië.quote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef MrStalin het volgende:
Zijn er nog actieve Civ'ers?Ik heb alleen BNW niet
Ja, de AI mag en moet veel beter. Je zou bijvoorbeeld gezamenlijk in een coalitie oorlog moeten kunnen voeren of heimelijk barbarians bewapenen / financieel ondersteunen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:25 schreef AntiChrist7 het volgende:
Alleen jammer dat spelen tegen de AI zo oersaai is. Of je speelt op een hoge moeilijkheidsgraad waar het continu inhalen is, of je speelt op prince/king en je weet dat je gewonnen hebt zodra je in de renaissance bent. Zeker omdat de AI niet kan samenwerken in oorlog of in het world Congress (waar je op termijn iedereen pissig maakt ipv samen te werken)
Jah eens, Vanilla Civ V is meh, zeker als je uit Civ IV met alle toeters en bellen gerold komt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:07 schreef AntiChrist7 het volgende:
Civ is niet moeilijk om te leren, en handleidingen lezen is tegenwoordig tijdverspilling, alles staat tegenwoordig in game. Er zit trouwens een dikke civilopedia in de game die je direct kan oproepen. Greece is een goeie leerciv: sterke early game units, en makkelijkere relaties met city-states.
Qua moeilijkheidsgraad van strategy games die ik speel zou ik het één trap hoger zetten dan Total War, en 3 trappen lager dan Paradox games.
Zorg wel dat je Gods en Kings en Brave New World hebt, de base game van Civ V is maar matig.
Of je kan ook een mpgame spelen met een vriend, samen tegen de AI, leer je ook veel van
Je hebt twee opties voor het starten van civ: DX11 of DX9/10. DirectX11 is aanbevolen, en zou elke redelijke recente PC kunnen draaien. Maar anders moet je de andere variant proberen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 19:42 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
hmmm ik kan niet eens spelen. Blijft zeuren over mijn beeldscherm resolutie. Krijg bericht dat ik m op 1920X1080@60hz moet zetten maar dat staat ie. Kan dit aan mijn directX liggen?
Zag het idd....helaas werkt het beide nietquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt twee opties voor het starten van civ: DX11 of DX9/10. DirectX11 is aanbevolen, en zou elke redelijke recente PC kunnen draaien. Maar anders moet je de andere variant proberen.
Wel netjes dat ze Civ nog patchen, of is dit het laatste cadeautje?quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:51 schreef AntiChrist7 het volgende:
Nieuwe patch voor Civ V, die eindelijk de trading exploit in MP eruit haalt. En ze hebben de tradition en Piety tree veranderd.
Ik probeer al een tijdje met mods te spelen die civs toevoegen, maar de game crasht er teveel vn
De game gaat echt niet crashen van nieuwe civsquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:51 schreef AntiChrist7 het volgende:
Nieuwe patch voor Civ V, die eindelijk de trading exploit in MP eruit haalt. En ze hebben de tradition en Piety tree veranderd.
Ik probeer al een tijdje met mods te spelen die civs toevoegen, maar de game crasht er teveel vn
waarschijnlijk. Langs de ene kant was ik verbaasd dat die patch nog kwam, langs de andere kant verbaasde het me ook dat het zolang duurde eer die trade exploit was gefixtquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:55 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Wel netjes dat ze Civ nog patchen, of is dit het laatste cadeautje?
De game loopt goed zonder mods, en met die mods reageert hij regelmatig niet en mag ik Ctrl-alt-del doen. Is ook maar een simpele optelsom he.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:21 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
De game gaat echt niet crashen van nieuwe civs
Vreemd soms speel ik met wel 20 mods, nog geen crash gehad die niet was toe te wijden aan een bug in de mod.quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:33 schreef AntiChrist7 het volgende:
De game loopt goed zonder mods, en met die mods reageert hij regelmatig niet en mag ik Ctrl-alt-del doen. Is ook maar een simpele optelsom he.
Game is ook niet zo modvriendelijk: het laden duurt enorm lang en het is moeilijk om ze goed te activeren
Welke nieuwe pacth?quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:51 schreef AntiChrist7 het volgende:
Nieuwe patch voor Civ V, die eindelijk de trading exploit in MP eruit haalt. En ze hebben de tradition en Piety tree veranderd.
Ik probeer al een tijdje met mods te spelen die civs toevoegen, maar de game crasht er teveel vn
Aardig veel modsquote:Op maandag 27 oktober 2014 23:35 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Vreemd soms speel ik met wel 20 mods, nog geen crash gehad die niet was toe te wijden aan een bug in de mod.
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=537043quote:Op maandag 27 oktober 2014 23:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Welke nieuwe pacth?
[..]
Aardig veel mods
En wanneer je een Science Victory behaald krijg je de knop "Go Beayond Earth" te zien. Daarmee ga je naar de steam pagina van de nieuwe gamequote:Op maandag 27 oktober 2014 22:51 schreef AntiChrist7 het volgende:
Nieuwe patch voor Civ V, die eindelijk de trading exploit in MP eruit haalt. En ze hebben de tradition en Piety tree veranderd.
Ahaquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:10 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=537043
Ik zal in totaal ook iets van een 20mods gebruiken, aangezien elke nieuwe civ als 1 mod telt. Civilizations van JFD en van Tomatekh. Daarbij Perfectworld3, een mod die alleen de modcivs activeert, en infoaddict. En dat zorgt er blijkbaar voor dat de game regelmatig freezt. Al werkt infoaddict al niet eens...
Ja, online valt er niet meer normaal te spelen. Echt te achterlijk voor woorden.quote:Op vrijdag 7 november 2014 20:33 schreef emmyemmy het volgende:
Civ V MP helemaal kapot sinds de nieuwe patch.
Dan speel je niet online. Die hebben ze verneukt met de laatste patch.quote:Op zaterdag 8 november 2014 06:55 schreef ems. het volgende:
Geen problemen hier met civ 5.
En ik ben een beetje klaar met beyond earth. Misschien na een paar patches/dlc dat het wat interessanter is.
Ik speel alleen maar online samen met een vriend. Gisteravond ook weer 3-4 uur zonder problemenquote:Op zaterdag 8 november 2014 16:36 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Dan speel je niet online. Die hebben ze verneukt met de laatste patch.
dit spelquote:Op maandag 22 december 2014 12:31 schreef eQuaL het volgende:
TVP!
Dit weekend gekocht (+ alle dlc's), bevalt tot nu toe goed. Ben echt nog compleet onbekend met de serie, dus eerst wat potjes oefenen voordat ik online ga
Ik heb precies hetzelfde gedaan ^^ Speelde het al regelmatig via een vriend z'n account, maar nu heb ik het ook, dus kunnen we samen spelen =)quote:Op maandag 22 december 2014 12:31 schreef eQuaL het volgende:
TVP!
Dit weekend gekocht (+ alle dlc's), bevalt tot nu toe goed. Ben echt nog compleet onbekend met de serie, dus eerst wat potjes oefenen voordat ik online ga
als het maar geen marathon speed isquote:
Mijne: Scout--> Worker --> Stonehenge (daarna zit je gebakken betreft religie het hele spel) of Great Libraryquote:Op maandag 5 januari 2015 17:22 schreef cherrycoke het volgende:
mijn opening
scout>worker>settler>monument>shrine>trade units
Als je een worker doet en die meteen farms laat bouwen gaat je productie omhoog en is het soms wel haalbaar om de GL te bouwen op niveau 6. Maar hoe meer tegenstanders je hebt, hoe lastiger het wordt idd. Het is me op een kleine map op niveau 6 eens gelukt de GL en Stonehenge te bouwen.quote:Op zondag 17 mei 2015 11:30 schreef Montov het volgende:
Great Library is vanaf niveau 6 niet meer haalbaar imho.
Scout is de beste eerste keuze. Ik ga daarna meestal voor monument of shrine, daarna pas worker.
Hetzelfde. Speel over het algemeen liever op moeilijk etc. maar bij Civ speelt de AI gewoon vals en vind ik het verder niet boeiend.quote:Op maandag 18 mei 2015 10:48 schreef AntiChrist7 het volgende:
Meh ik blijf op King. Ik vind continu inhaalrace spelen niet meer leuk. En je kan praktisch niets doen met religies of early wonders omdat de AI ze toch allemaal opraapt.
Het ligt een beetje aan welke mods denk ik. Ja het duurt lang dat laden. Maar ik heb echt iets van 40 mods (meeste zijn gewoon andere Civs) tegelijk en hij crasht niet. Ik had wel een verkeerde mod er tussen en toen crashte die na de setup van een game, en ik wist niet welke het was want ik had er gelijk 10 toegevoegd, dus moest lang zoeken..quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:23 schreef AntiChrist7 het volgende:
Heb alleen Civ Mods gebruikt, en dan nog doet hij er belachelijk lang over om alles te laden en crasht hij veel makkelijker.
Vind het niet direct de meest mod vriendelijke game, terwijl er juist zoveel mogelijkheden zijn
Laat even weten of het ondertussen al enigszins interessant is geworden. Ik heb het alleen een paar uurtjes gespeeld toen het net uit was, weggegooid geldquote:
Opmerkelijk. Ik heb eigenlijk nog nooit een crash gehad in een gemodde civ game. Ook niet als ik er 5+ tegelijkertijd aan had staan.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:23 schreef AntiChrist7 het volgende:
Heb alleen Civ Mods gebruikt, en dan nog doet hij er belachelijk lang over om alles te laden en crasht hij veel makkelijker.
Vind het niet direct de meest mod vriendelijke game, terwijl er juist zoveel mogelijkheden zijn
Ik heb die mod nooit gebruikt dus ik kan niet uitsluiten dat het daaraan ligt. Maar als je ook nog problemen krijgt met drivers lijkt het me niet geheel onaannemelijk om de schuld misschien bij je computer te leggen? Zijn er geen mensen in de workshop-comments die hetzelfde probleem ervaren?quote:Op zondag 14 juni 2015 18:47 schreef AntiChrist7 het volgende:
Was opnieuw begonnen met weer wat civmods (maar enkel Bactria geactiveerd), en eentje die beslissingen en events toevoegt (zoals in EU4), maar was weer van hetzelfde. Eerste 100 turns niets, dan loopt ie eens vast op zo'n event, moet je de autosave bovenhalen en weer 7 turns opnieuw doen. En dan 15 turns later nog eens driver crash... dan heb je het wel gehad.
Unmodded civ speel ik zonder problemen. Maar zodra ik gemodde civs erin steek weet ik dat ik mij kan verwachten aan langere laadtijden en meer crashes dan normaal.quote:Op zondag 14 juni 2015 18:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb die mod nooit gebruikt dus ik kan niet uitsluiten dat het daaraan ligt. Maar als je ook nog problemen krijgt met drivers lijkt het me niet geheel onaannemelijk om de schuld misschien bij je computer te leggen? Zijn er geen mensen in de workshop-comments die hetzelfde probleem ervaren?
En heb je het alleen met die specifieke mod of gaat het om gemodde civ games in het algemeen?
Ik heb het gedownload dus no harm done 😉quote:Op zondag 14 juni 2015 18:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Laat even weten of het ondertussen al enigszins interessant is geworden. Ik heb het alleen een paar uurtjes gespeeld toen het net uit was, weggegooid geld
[..]
Opmerkelijk. Ik heb eigenlijk nog nooit een crash gehad in een gemodde civ game. Ook niet als ik er 5+ tegelijkertijd aan had staan.
Dat zeg jij, maar ik gebruik dus ook meerdere mods en heb geen problemenquote:Op zondag 14 juni 2015 19:09 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Game is gewoon niet modvriendelijk
Game= werkt heel goedquote:Op maandag 15 juni 2015 00:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zeg jij, maar ik gebruik dus ook meerdere mods en heb geen problemenDus misschien zou ik iets verder kijken dan dat.
Niet helemaal, want je neemt je eigen computer niet mee in de som en het feit dat andere mensen totaal geen last hebben van problemen. Maar succes met BE dan maar.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:07 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Game= werkt heel goed
Game+mods= miserie
Ik pas ook maar zuivere wiskunde toe.
Ok danquote:Op maandag 15 juni 2015 12:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet helemaal, want je neemt je eigen computer niet mee in de som en het feit dat andere mensen totaal geen last hebben van problemen. Maar succes met BE dan maar.
TW werkt nochtans perfect met mods waar ik er tien tegelijkertijd geactiveerd hebt.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:11 schreef ems. het volgende:
*Jouw computer werkt niet goed met mods. Niet die van anderen, die van jou. Occam's razer heeft daar niets mee te maken.
Maar je moet doen wat je niet laten kan. Ik ga vanavond weer even verder met mijn gemodde civgame zonder dat ik enige problemen daarmee heb.
Een andere game werkt goed met mods en dat zou moeten bewijzen dat het probleem met civ niet aan jouw computer of de mods ligtquote:Op maandag 15 juni 2015 13:14 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
TW werkt nochtans perfect met mods waar ik er tien tegelijkertijd geactiveerd hebt.
Ik zeg toch dat het probleem waarschijnlijk aan je computer/de mods ligt? En nee, ik ben geen helpdesk. Ik ben gewoon een van de duizenden mensen die een gemodde civ foutloos kan runnen.quote:Werk je toevallig in een helpdesk? "ik heb geen probleem meneer, goede avond verder".
Misschien jouw PC,niet van anderen.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:06 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Ok dan
Computer+game= werkt goed
Computer+game+mods= werkt halfslachtig
Ooit gehoord van ockham's razor
Het ligt ook aan je computer, of dus aan de mods. Ik kan Skryim ook zonder problemen runnen maar soms leveren bepaalde mods conflicten en dan crashed hij. Vaak als ik dan wat onderzoek heb gedaan en bepaalde mods op een bepaalde manier/volgorde installeerde werkte het helemaal foutloos.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:08 schreef AntiChrist7 het volgende:
Ik verwacht ook niet dat je logica kan als je continu zit te roepen "het ligt aan je computer"
Het kan aan van alles liggen. Misschien is het een klein windowsprogrammaatje dat nog even geupdate moet werken (.net framework, drivers en direct x zijn meestal de eerste verdachten), misschien is het een conflict tussen 2 verschillende mods. Ik probeer je PC heus niet te beledigen hoor, hou je slipje aan.quote:, maar helemaal geen reden kan geven wat mijn computer zo radicaal anders maakt wanneer hij mods gebruikt.
Slechte vergelijking. Jouw gemodde civ werkt niet. Van mij, en iedereen die ik ken loopt het zonder problemen. Dan kan je in ieder geval al enigszins stellen dat het probleem misschien iets ingewikkelder ligt dan "civ 5 is een stom kutspel dat geen mods kan trekken".quote:Dat is even nuttig als ik bij de dokter ga en zeg "als ik x doe krijg ik dat" en hij antwoordt "het ligt aan je lichaam!"
Dat jij het zo interpreteert doet anders denken.quote:Serieus: fok off met je "hihi ik heb geen problemen en ik ga nu spelen", ik ben de lagere school al lang ontgroeid
Dat soort dingen zou ik ook opzoeken als ik heb kunnen concluderen dat het probleem waarschijnlijk bij mezelf ligt ja. Waarom doe je dat eigenlijk als je toch al concludeerde dat het aan civ lag en niet aan je pc/instellingen?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:20 schreef AntiChrist7 het volgende:
Of je had iets nuttig kunnen zeggen als "stel je autosave in op minder turns", zoals ik op een ander forum als raad gekregen heb, zonder een hele epistel erbij.
Ik vergeleek niet met GTA. Ik toonde alleen aan dat soms games niet goed werken en dat dat dan niet automatisch aan de game zelf ligt. Jij begint over Total war en dat dat goed werkt en dat dat dan zou betekenen dat alle mods met alle games automatisch goed zouden moeten werken, dat is incorrect, of zoals jij het zou zeggen, onzuivere wiskunde.quote:Ik mag niet vergelijken met TW, maar jij wel met GTA?
Dat zeg ik toch net. Dat waren er ookquote:A Bovendien zullen er een hele hoop zijn die GTA daarvoor ook zonder problemen speelden, zelfde situatie, maar dat telt niet....
Ik wou dat ik het weer opnieuw kon ontdekkenquote:Op maandag 28 september 2015 16:12 schreef Super-B het volgende:
Deze game staat continu in de eerste top 10 van 'top games by current player count' op Steam. Uiteindelijk wat recensies zitten lezen en met de demo aan de slag gegaan (ondanks dat die enorm beperkt lijkt te zijn ten opzichte van het volledige spel, inclusief alle DLCs, voor zover ik mij heb ingelezen).
Uiteindelijk de knoop doorgehakt:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of het mij daadwerkelijk gaat bevallen.
Hoeveel uur heb je al achter de rug?quote:Op maandag 28 september 2015 16:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik wou dat ik het weer opnieuw kon ontdekkenVeel plezier.
294 uur op mijn steam account. Maar dat is exclusief flink wat stoute pirate-uurtjes die ik met het spel heb doorgebracht voordat ik uiteindelijk de complete edition legit kochtquote:Op maandag 28 september 2015 16:17 schreef Super-B het volgende:
[..]
Hoeveel uur heb je al achter de rug?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:40 schreef Jump het volgende:
*bump*
21 oktober 2016, zet alvast maar in jullie agenda.
Hmm, dit is het CivV topic, misschien beter ene CivVI topic maken
En gedaan: GAM / Sid Meier's Civilization VI
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |