Wij helpen haar altijd met uit een glas of beker (of 'gewoon' flesje water onderweg) drinken. Als we het haar helemaal in d'r eentje laten doen, dan kiept ze het ook 8 van de 10 keer over zichzelf heen, vooral uit enthousiasme

We laten d'r ook in bad oefenen, ze kan daar al zelf het bekertje vullen uit de kraan en drinken <3
Het stukjes eten heeft hier ook echt een poos geduurd, van 6 maanden t/m 10-11 maanden speelde ze er alleen mee, daarna ging ze steeds vaker hapjes nemen, maar gebeurde het ook nog wel dat ze hele maaltijden alleen maar speelde. Inmiddels eet ze echt aanzienlijke hoeveelheden, maar als ze net aan de borst is geweest, dan zit ze daarvan vol (logischer wijs) en speelt ze weer alleen maar een beetje

Hier krijgt ze dan nog vol op de borst (minstens 6-7 voedingen), dus wij zijn er verder niet mee bezig of ze wel of niet serieus eet. We hebben wel vaak een monkey platter staan met wat dingetjes erop, en tijdens het eten krijgt ze ook altijd een hele reeks aan gevarieerde dingetjes. Een maaltijd bestaat bijv. uit:
- 5 rozijnen
- 1 mini rijstwafel
- een schijf komkommer
- 3 partjes appel (1 kwart van een appel in 3 stukjes)
- een halve wortel in reepjes
Een andere maaltijd bestaat bijv. uit:
- een bakje yoghurt
(hier help ik trouwens ook bij, pas als het bakje zo goed als leeg is, dan laat ik haar de laatste hapjes zelf doen)- een paar gojibessen
- een paar pijnboompitten
- een stukje kaas
- 3 aardbeien
(De monkey platter bestaat trouwens uit dezelfde dingen, behalve echt vlekkerige/kliederige dingen, die laat ik weg of snij ik echt in 1 haps stukjes zodat het netjes blijft.)
Als ze iets heel lekker vindt en snel op heeft, dan vullen we het gewoon aan. Het gebeurd ook vaak dat ze 1 of meerdere dingen niet op eet, meestal proeft ze wel van alles iets. Dit geldt voor zowel de maaltijd als de monkey platter.
Tijdens het eten koken ('s avonds), dan wil ze daarbij kijken en dan krijgt ze van veel ingredienten alvast een stukje (rauw) te eten. Dit is altijd een succes, de helft tot 3 kwart van de maaltijd eet ze hierbij soms al! Wij geven haar ook alles rauw wat ze wil

Zo is ze gek op rauwe ui en prei, eet ze gerust een stukje rauwe aardappel of een rauwe sperzieboon

Als ze iets echt vies vindt, dan spuugt ze het uit en veegt ze haar tong af

Hilarisch whehehe!
[ Bericht 1% gewijzigd door elamanilo op 13-06-2014 13:31:24 ]