abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:30:03 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141009803
Da's zeker best netjes!

Oh ik ben ook weer lekker aardig. Nog even een dikke :* voor Isa & Spirit, D van Kyara en F van Shandaly. Hopelijk allemaal gauw weer topfit! En Spirit, de rest heeft gelijk; gun jezelf de tijd....
pi_141010637
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
En ik denk dat Gulara met 'bananen' overstrekken bedoelt :D
Haha, ik dacht dat 'ie 's nachts een banaan (of meerdere) wilde eten en dan rustiger werd :D _O- :')

Phaidra, van harte gefeliciteerd! *O* *O* *O*Twee jaar alweer :o Wat vliegt de tijd! Hopelijk hebben jullie een heel fijne dag gehad O+

Spark, goeie vingerverffoto :D
Goitske, dan doet die van jou dat idd heel erg netjes :Y Zeker voor een eerste keer :)

Spriit, wat de rest al zegt eigenlijk. Niet teveel van jezelf verwachten. Zeker niet nu. Verhuizen is gewoon stressvol. En daarbij, als je nu al steeds vaker het gevoel hebt dat het wél goed gaat, dat ga je volgens mij ook gewoon vooruit hoor :Y Dat er dan een (tijdelijke) terugval volgt is klote, maar volgens mij ook niet heel vreemd. Anyhoo, hopelijk na de verhuizing wat meer rust en gaat het dan écht een stuk beter :*

Beterschap voor de zieke kindjes allemaal!
pi_141010699
Spark, wat een bazenfoto _O-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 07:18:56 #254
381212 Gulara
From the future
pi_141019856
OMG die bananenverwarring. _O- :')
Ik ga het eens een keer proberen. Want Pi + bananen = *;

Vannacht trouwens een verrassend goede nacht. Eerst 2 uur toen een flesje (baby :X ) toen weer 3,5 uur. En daarna maar een keer of 10 wakker. Maar de laatste 7 waren in de co-sleeper en waren ook omdat ie afwisselend heel dichtbij O+ en helemaal niet dichtbij :{w mama wilde liggen.
En tsja we doen het er maar mee. Hoewel het gillen echt naar is. Vooral omdat we geen flauw idee hebben wat het is.

Goitske wat schildert hij netjes! En hij kijkt er zo blij bij. O+

En die schortjes zijn hier ook voor het eten inderdaad. En ook nog nooit gestreken. :P

Spark wat een toffe foto. Het wordt echt een stoere he, je meisje. O+

Beterschap voor alle zieke dames. :* :* :*

En een beetje D. negeren vanwege een paar waterpokken. :{w
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:58:42 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141023661
:W

Gisteren geopereerd, dus ik heb een goed excuus voor een belated felicitatie voor Phaidra! :P Nog van harte met I!

Spark, die foto :D

Spirit :*. Alles is al gezegd geloof ik. Verhuizen staat volgens mij in de top 3 van meest stressvolle gebeurtenissen, dus een terugval is niet gek. Rustig aan en accepteren is alles wat je kunt doen.

Beterschap voor alle zieke dreumesen! Arme D, gewoon genegeerd worden om een paar pokken. Tsk.

Verder weet ik het niet meer. Post-operatief geheugenverlies denk ik :').

Noor eet eindelijk wel weer aardig. Het wisselt nog wel. En ze begint het begrip 'nijdig' te kennen. En slaan :'). Het opvoeden is begonnen!

Vanochtend is (8> met haar naar het cb geweest. Wat vinden jullie vd curve?

Lengte blijft een beetje achter. Cb maakte zich geen zorgen, ze was in verhouding prima. Gewichtcurve is wat vertekend denk ik, want ze had nog niet gepoept en wel pap gehad..

Wel moesten we stoppen met flesvoedingen... En maar aan laten klooien met een beker... Maar ze snapt bekers echt nog niet. Geen idee hoe we er dan voldoende vocht in moeten krijgen.

Ook moesten we niet meer apart voor haar koken, maar met de pot mee laten eten. Ook een uitdaging, want stukjes zijn en blijven een Groot Probleem. Als we gewoon stukjes pasta voor haar neerleggen gooit ze het op de grond. Niet gepureerd of ongemengd eten aanbieden is tot op heden een ernstige faal.

En we moesten de speen gaan afbouwen, want ze kon anders kno-problemen krijgen.

Mja. Werk aan de winkel dus.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141023770
Doen waar jij je goed bij voelt. Kyan krijgt ook nog flessen en heeft bij het slapen ook gewoon nog een speen.
stukjes eten doet hij dan weer wel maar hij eet al weken slecht ivm kiezen.
pi_141024116
Laat dat CB nou eens gewoon kletsen, XM. Ze zijn er voor inentingen, wegingen en *advies*. Wat er met dat advies gedaan wordt, mag je helemaal zelf weten. Het is niet dat ze 's avonds stiekum door het raam staan te gluren of je het wel 'goed' doet. Als Noor nu lekker uit een flesje drinkt, en niet genoeg binnenkrijgt uit een bekertje, dan laat je dat flesje voorlopig toch lekker? Ze zal echt voor haar 16e wel uit een glas drinken.
En die speen afbouwen.. ik heb tot m'n 12e geduimd, en ik praat prima. En ook al toen ik nog klein was ;)

Overigens ontbijt Lars nog altijd met pap.. uit een fles! Hij vindt het lekker zo, wie ben ik om hem te dwingen dat met een lepel uit een schaaltje te laten eten? Komt vast wel een keer...

Sterkte met je herstel van die operatie. Hopelijk heeft het gewerkt :*
pi_141024143
Overigens is Femke vandaag gewoon naar het kdv *O* We hebben haar beter verklaard!
Ze mist nog wel wat energie, maar dat krijgt ze sneller terug als ze weer gewone dagen draait ipv voornamelijk te slapen.
pi_141024479
Wat zij zeggen dus. En de curve is prachtig hoor, lekker gemiddeld ;)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:25:18 #260
381212 Gulara
From the future
pi_141024511
Pi krijgt ook nog twee flessen: een met pap voor het ontbijt (vooral omdat ik om 6:00 nog geen eetbende aankan :@ ) en 's avonds nog eentje. Hij bunkert echt de hele dag door maar hij heeft die late fles echt nog nodig. Het is ook een magertje, dus van mij mag het.
En hij heeft ook nog een speen. Als wij ooit bijgeslapen zijn gaan we het wel afleren.

Met stukjes kan ie wel uit de voeten, maar die krijgt ie dan ook al heel lang.

Mee-eten lijkt me voor jezelf handig. En ze hoort er natuurlijk als dreumes ook gewoon bij aan tafel. En dan gewoon lekker loslaten en d'r aan laten klooien. En dan laat je die flessen gewoon nog even voor je gemoedsrust totdat ze dat stukjes eten een beetje heeft opgepikt. ;)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:26:50 #261
381212 Gulara
From the future
pi_141024559
Ooh en soms mix ik wel eens wat koemelk met gekookt water in een flesje en geef ik dat voor z'n middagslaapje als ie niet zo veel gedronken heeft. Vinden we allebei gezellig. *;
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:28:07 #262
381212 Gulara
From the future
pi_141024601
Yeah Femke. *O* Het werd hoog tijd dat je je weer beter ging voelen. Lekker veel ijsjes vragen aan papa en mama, daar krijg je heul veul energie van!
pi_141024622
Zo doen wij dat dus ook gulara nog een vroege fles (5.30 uur) en een avond fles (voor het slapen). Dan maak ik me ook niet druk als hij slecht eet.

bij de oudste de speen cold turkey met 2,5 afgebouwd. Nou als er 1-tje goed praat is hij het wel. Ondanks zijn speen.

en wat fijn dat het met femke weer beter gaat.
pi_141025147
Ik kook voor beide kinderen apart. Als ik dat wil doe ik dat. En Fee krijgt ook nog een fles :)

Vanmorgen is ze gewogen en gemeten. 9600 gram en 73,5 cm met 14 maanden. *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141025216
Hmm XM moet jou weet overkomen dat ze dan zulke dingen gaan zeggen he :*

Het is niet zo dat je abrupt van het een naar het ander moet gaan. Je kunt het naast elkaar doen totdat je merkt dat Noor het steeds beter begint te snappen.. rn dan kun je het een afbouwen.

Hier zeiden ze ook dat Djen naar een gewone beker moest. Maar ze snapte het gewoon niet en ik was zo bang dat ze te weinig vocht binnen zou krijgen. Wij hebben de oplossing gevonden in de Kiddieboo welke ze nog elke dag gebruikt. Daarnaast laat ik haar heel vaak het laatste beetje uit een gewone beker drinken als ik zelf melk of water heb gehad. De overgang van fles naar Kiddieboo was al binnen 3 dagen gelukt.

En wij hanteren hier de regel dat mevrouw gewoon met de pot mee eet. Soms gaat dat goed.. soms niet. Eet ze heel slecht dan haal ik een potje gepureerd voedsel uit de diepvries of zon kant en klaar olvarit ding. Dat gaat er dan natuurlijk in als zoete koek :') . Gewoon blijven proberen!

Je schrijft iets over dat stukjes eten lastig zijn. Krijgt ze het niet weg/snapt ze het niet/stikt ze er half in (dat laatste hadden wij)?
Ook dat gaat vanaf dat we de kiddieboo gebruiken zooooveel beter. Sterker nog.. volgens mij is het daarna niet meer gebeurd!

Over de speen kan ik niet meepraten want daar zijn wij al na 6 maanden mee gestopt. Maar ook daarbij denk ik.. als die alleen voor het inslapen gebruikt wordt is het toch prima?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:21:06 #266
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141026304
Wat fijn dat Femke weer voldoende is opgeknapt Shandaly! :Y

Noor eet samen met ons aan tafel hoor! Maar wel ander eten. "Losse onderdelen" qua eten wil/snapt ze niet. Het moet gemengd en bij voorkeur tot moes gepureerd, stukjes worden welbewust uit de mond gevist en op de grond gegooid. Brood kan ze wel eten, dus het is niet alsof ze alleen maar gepureerd kan/wil. Maar apart aardappelen, groente en wat vlees voor haar neerleggen is écht volkomen kansloos. Dan eet ze niks. Ze gaat er alleen maar mee spelen. Het komt niet eens in de buurt van haar mond.

Kiddieboo ken ik niet. En ze hebben 1001 soorten bekers zag ik :D.

Wat we al hebben geprobeerd:

- rietjesbeker hema. Die gaat nog het best, maar daar mag alleen water/diksap in.
- tuitbeker avent. Kansloos.
- oefenbeker avent. Kansloos.
- rietjesbeker Nuby. Kansloos. Daar moet je tegelijk in het rietje bijten en zuigen :?. Zo onlogisch.
- nutricia beker met oren. Daar doen we de yoghurt in, want dikker en dan kiept ze het niet gelijk over zich heen. Ze neemt twee slokken en houdt t dan voor gezien en gaat er met haar handen in graaien.

En ze laat zich rustig compleet dorstig worden hoor. Laatst alleen die rietjesbeker vd hema met water aangeboden. Wilde ze niet. Gooide m weg, etc. Toen uit ellende maar een fles gegeven en die werd echt in 5 minuten leeggedronken.

Heb dus een heel arsenaal staan, maar tot dusver niet een die echt een succes is of werkt -O-.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141028212
O ik wist niet dat er zoveel soorten kiddyboo waren. Wij hebben de 360. Bijkomend voordeel vind ik dat ie echt anti lek is.. maar ze moet dezelfde techniek gebruiken als bij een open beker.

Tuitbeker/rietjesbeker snapte Djen ook totaal niet :')

Kont goed meid :* . Aan de ene kant is Noor al heul groot! Maar aan de andere kant eigenlijk nog zo klein .. in bepaalde dingen zijn wij nu ook nog heel makkelijk/schappelijk omdat het best lastig communiceren is soms. Want ze kan zelf nog niet zeggen waarom ze dan geen stukjes wil. Kon ze dat wel.. dan kon je er zelf ook mee aan de gang. Nu is het ook maar gissen soms.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:20:51 #268
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141028409
Ah, ja die beker heeft hetzelfde principe als de avent oefenbeker :). Ze gaat dan dat randje indrukken en laat alsnog alles uit de beker lopen :').
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:22:28 #269
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141028453
Wij helpen haar altijd met uit een glas of beker (of 'gewoon' flesje water onderweg) drinken. Als we het haar helemaal in d'r eentje laten doen, dan kiept ze het ook 8 van de 10 keer over zichzelf heen, vooral uit enthousiasme :D We laten d'r ook in bad oefenen, ze kan daar al zelf het bekertje vullen uit de kraan en drinken <3

Het stukjes eten heeft hier ook echt een poos geduurd, van 6 maanden t/m 10-11 maanden speelde ze er alleen mee, daarna ging ze steeds vaker hapjes nemen, maar gebeurde het ook nog wel dat ze hele maaltijden alleen maar speelde. Inmiddels eet ze echt aanzienlijke hoeveelheden, maar als ze net aan de borst is geweest, dan zit ze daarvan vol (logischer wijs) en speelt ze weer alleen maar een beetje ;)

Hier krijgt ze dan nog vol op de borst (minstens 6-7 voedingen), dus wij zijn er verder niet mee bezig of ze wel of niet serieus eet. We hebben wel vaak een monkey platter staan met wat dingetjes erop, en tijdens het eten krijgt ze ook altijd een hele reeks aan gevarieerde dingetjes. Een maaltijd bestaat bijv. uit:
- 5 rozijnen
- 1 mini rijstwafel
- een schijf komkommer
- 3 partjes appel (1 kwart van een appel in 3 stukjes)
- een halve wortel in reepjes
Een andere maaltijd bestaat bijv. uit:
- een bakje yoghurt (hier help ik trouwens ook bij, pas als het bakje zo goed als leeg is, dan laat ik haar de laatste hapjes zelf doen)
- een paar gojibessen
- een paar pijnboompitten
- een stukje kaas
- 3 aardbeien
(De monkey platter bestaat trouwens uit dezelfde dingen, behalve echt vlekkerige/kliederige dingen, die laat ik weg of snij ik echt in 1 haps stukjes zodat het netjes blijft.)
Als ze iets heel lekker vindt en snel op heeft, dan vullen we het gewoon aan. Het gebeurd ook vaak dat ze 1 of meerdere dingen niet op eet, meestal proeft ze wel van alles iets. Dit geldt voor zowel de maaltijd als de monkey platter.

Tijdens het eten koken ('s avonds), dan wil ze daarbij kijken en dan krijgt ze van veel ingredienten alvast een stukje (rauw) te eten. Dit is altijd een succes, de helft tot 3 kwart van de maaltijd eet ze hierbij soms al! Wij geven haar ook alles rauw wat ze wil ;) Zo is ze gek op rauwe ui en prei, eet ze gerust een stukje rauwe aardappel of een rauwe sperzieboon :') Als ze iets echt vies vindt, dan spuugt ze het uit en veegt ze haar tong af :D :D Hilarisch whehehe!

[ Bericht 1% gewijzigd door elamanilo op 13-06-2014 13:31:24 ]
pi_141028641
@Xcus: Je krijgt zo wel een hoop don'ts mee hè. -O-
Wij hebben nooit een speen gebruikt dus daar kan ik niet over meepraten. Eten gaat hier ook goed.

Maar dat gedoe met die flesjes? Aiden drinkt ook gewoon regelmatig melk want dat vind hij gewoon lekker. Water en thee drinkt hij ook en het zijn allemaal normale flesjes met speentjes eraan. We hebben weleens een beker geprobeerd waar hij tijdens het drinken dan met z'n neusjes op het dekseltje ofzo moet drukken. Maar toch loopt alles er altijd uit.
Ik maak mij er nu niet druk om want hij is vooral geïnteresseerd in spelen met nieuwe dingen. Komt later wel.
Flesjes gaan nu gewoon prima.
pi_141028673
XM Jan had op die leeftijd ook een fles voor drinken of normale beker wat een grote knoeibende was. Tip de difrax tuitbeker met zachte tuit, die ging als eerste goed bij hem
( http://webwinkel.etos.nl/(...)+Anti+lek+tuitbeker+(willekeurige+kleur) )

Speen hebben wij hem geleerd speentje alleen in bed, hij gooit hem zelf ook ijn bed als wij hem uit bed halen. Misschien kijken of er voorkeur is voor een speen en welke juist niuet. Jan heeft voorkeur voor de bibi en juist niet voor de avent dus hij heeft tegenwoordig avent spenen. Bij de gastouder is hij al van de speen af, thuis snachts nog niet omdat hij dan doodmoe is dan wil hij hgem graag hebben

Groeicurve ziet er goed uit! Helpt met heet eten niet eerst prakken en dan steeds iets grover laten? Maja Jan eet nu savonds vaak alleen zijn vlees en toetje hij wil niet nou dan niet. Ook de wijkverpleegkundige zei trek je er mnaar niks vcan aan hij eet vanzelf weer!
pi_141028716
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ah, ja die beker heeft hetzelfde principe als de avent oefenbeker :). Ze gaat dan dat randje indrukken en laat alsnog alles uit de beker lopen :').
Denk dat wij die ook hebben ja. :)
pi_141028863
Difrax oefenbeker staat hier ook in de kast geen succes!
pi_141028966
Mijnes krijgt ook nog een speen tijdens zijn slaapjes. Na het slapen legt hij hem ook zelf in zijn bed terug. Afleren, tja, zou mooi zijn, maar ik ben allang blij dat er tegenwoordig af en toe doorgeslapen wordt. Geen zin om dat ook maar enigszins op het spel te zetten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:39:18 #275
381212 Gulara
From the future
pi_141029090
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:22 schreef elamanilo het volgende:
veegt ze haar tong af :D :D Hilarisch whehehe!
Haha, lekker ding. O+
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:41:10 #276
381212 Gulara
From the future
pi_141029185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:36 schreef Phaidra het volgende:
Geen zin om dat ook maar enigszins op het spel te zetten.
Dat dus.
pi_141029480
Hier nog 3 flesjes. 's ochtends en 's middags 3 schepjes en voor het slapen 6 schepjes. Verder drinkt hij Hipp thee uit een rietjesbeker (van prenatal, niet helemaal antilek)

Avondeten: olvarit potje. Met ons mee eten lukt totaal niet en vaak is ons eten ook niet geschikt voor hem. In het ergste geval eet hij als hij 18 is nog potjes :+ komt vast wel goed!

En speen fulltime in bed, en overdag als hij overstuur is.

Oftewel dag cb :W
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:54:30 #278
381212 Gulara
From the future
pi_141029705
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:49 schreef Fieder het volgende:
Hier nog 3 flesjes. 's ochtends en 's middags 3 schepjes en voor het slapen 6 schepjes. Verder drinkt hij Hipp thee uit een rietjesbeker (van prenatal, niet helemaal antilek)

Avondeten: olvarit potje. Met ons mee eten lukt totaal niet en vaak is ons eten ook niet geschikt voor hem. In het ergste geval eet hij als hij 18 is nog potjes :+ komt vast wel goed!

En speen fulltime in bed, en overdag als hij overstuur is.

Oftewel dag cb :W
Shhh, straks lezen ze mee! :o

Ik zie em al helemaal zitten als 18 jarige, flink aangeschoten om 4:35 in de snackbar. Dat al z'n matties dan een frikandel speciaal bestellen en hij een potje Olvarit uit z'n binnenzak tovert. *)
pi_141029789
L zegt de hele dag door papa. Tegen alle mannen die hij ziet maar ook bij ieder geluid dat hij hoort. Eerst vond ik het schattig maar nu ben ik het spuugzat :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:54 schreef Gulara het volgende:
Shhh, straks lezen ze mee! :o

Ik zie em al helemaal zitten als 18 jarige, flink aangeschoten om 4:35 in de snackbar. Dat al z'n matties dan een frikandel speciaal bestellen en hij een potje Olvarit uit z'n binnenzak tovert. *)
O+ _O- hebben ze ook kebab smaak?
pi_141029805
Idd wel een lijst met must don't's XM! Ik zou het gewoon zien als suggesties die je de komende maanden eens kunt proberen en oefenen en vooral niet als zaken die volgende week in orde moeten zijn.

Ik vind Noors curve er prima uitzien, ze groeien soms een spurtje in de lengte en soms in de breedte. Zie je mooi terug!

Hier bij 20 maanden ook nog altijd een speen in bed (al vanaf het begin alleen in bed gehouden eigenlijk), die wordt ook hier zelf teruggelegd. Hij vraagt er tussendoor wel eens om, maar hij weet ook dat hij m niet krijgt. Dus vist ie m zelf tussen de spijlen van het ledikant door als hij de kans krijgt _O- Hij legt m wel weer terug als we daarom vragen.
Drinken uit een rietjesbeker of een tuitbeker met speen, en soms uit een open beker/glas, bij voorkeur die van ons uiteraard :+
Waar drinkt Noor op het kdv uit, ook flessen? Ik zou gewoon andere bekers blijven aanbieden om te oefenen, maar vocht binnenkrijgen lijkt me belangrijker dan dat het uit een bepaalde beker komt. Wat zou je verder in een rietjesbeker willen doen behalve diksap of water?

Prakken en pureren hebben wij ook nog lang gedaan, ik denk dat het sinds een maand of zo pas is dat we dat niet meer doen? Eenpansgerechten als chili of risotto al wel langer. Het is ook pas sinds heel kort dat hij echt meer interesse in eten heeft, in wat er op zijn bord ligt en dat hij nieuwe dingen wil proberen. Grote stukken a la rapley en idd avg werden sowieso geweigerd. Liefst alles onherkenbaar door elkaar. Behalve erwten, daar is hij dol op! Die mochten juist niet geprakt.

Elamanilo, nav jouw maaltijdlijstje, krijgt ze ook warm avondeten, als in wat jullie eten, behalve de rauwe dingen tijdens het koken? Gewoon benieuwd hoor, omdat je zegt dat dit een maaltijd is.

Pittige nachten Gulara :X Sterkte.

Phaidra, nog van harte gefeliciteerd! leuke dag gehad?
pi_141030211
XM, ik kan oprecht niet inzien hoe je over deze curve ook maar enige seconde twijfel kan hebben. :X

Gulara, wow, die nachten! Niet leuk! Het kan wel opeens omslaan, hopelijk komt dat moment binnenkort.

Maar waar ik vooral voor kwam, Phaidra waaaaaaaauw een peuter! *O* GEFELICITEERD!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:22:58 #282
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141030676
Mineola, bij de warme maaltijden krijgt ze eigenlijk alles wat wij ook eten, een warme maaltijd voor haar bestaat bijv. uit:
- een beetje sperzieboonsalade, bestaande uit:
gestoomde aardappel, sperziebonen met azijn, olie, sjalot en peterselie
- beetje (zelfgemaakte) tzatziki
- een (zelfgemaakt) falafel/kikkererwten balletje
- blaadje sla

Een andere maaltijd bestaat bijv uit:
- gestoomde en licht opgebakken aardappeltjes
- beetje geraspte rode bietjes met wat ui erdoor
- paar partjes appel
- blaadje sla
- stukje kaas

Of:
- (zelfgemaakte) pesto-tomaten-taart uit de oven
- wat salade (zonder vinaigrette)
- beetje kwark
- paar druifjes

Meestal krijgt ze bij de warme maaltijd ook wat extra's, zodat het lekker gevarieerd is, zoals de stukjes appel bij de bietjes maaltijd, maar het zijn soms ook wat rozijnen of wat rauwkost zoals komkommer of (wilde) tomaat of juist wat fruit of kaas of zo. (We hebben echt altijd wel een aantal soorten kaas in huis, m'n lief is half-frans, dus ook dat wisselen we weer af.)

En soms eten we ook wel eens pannekoeken met ananas en rozijnen of zelfgemaakte frietjes met mayonaise, daar eet ze ook (met veel smaak) van mee. We doen het zout er pas door op ons eigen bord en kruidjes e.d. krijgt ze allemaal gewoon. We maken wel eigenlijk altijd alles zelf en bio, dus soms kunnen we ingredienten er pas later in doen/er eerst iets uithalen voor haar, als we denken dat dat relaxter is voor haar.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:28:37 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141030843
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:54 schreef Gulara het volgende:
Ik zie em al helemaal zitten als 18 jarige, flink aangeschoten om 4:35 in de snackbar. Dat al z'n matties dan een frikandel speciaal bestellen en hij een potje Olvarit uit z'n binnenzak tovert.
Cola over mijn beeldscherm....
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:31:49 #284
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141030958
Nog een paar grote hits hier tijdens het eten:
- je eigen bestek (vorkje en lepel)
- zelf hapjes delen met papa en mama
- maar ook dat papa en mama hun hapjes delen met kindje / hapjes van papa en mama's bord krijgen
- sausjes :Y) Alles is nog lekkerder met een beetje saus erop (bijv. zelfgemaakte knoflooksaus van yoghurt)
- tussendoor slokjes water drinken uit een beker (mama/papa helpt)
- tussendoor iets nieuws/anders op je bordje krijgen
- sowieso je eigen bord natuurlijk 8-)

En ze vindt het ook heeeeel tof als ik haar laat meekijken bij het opscheppen (naast meekijken en helpen met koken in het algemeen), dat haar eten uit de pan komt waar eerder de ingredienten in zijn gegaan en waar in geroerd is. En dat het uit dezelfde pan komt als het eten van papa en mama!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:36:15 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141031148
XM, ik denk dat alles hierboven al wel een beetje gezegd is. Ik vind het curve erg mooi :Y
Qua eten zou ik lekker doorgaan met waar jullie je goed voelen en de rest van wat het cb zegt eoiaou :6

Monkeyplatter vind ik ook een goed idee maar ik denk dat hier het bord + inhoud door de kamer wordt gegooid. Op de een of andere manier zijn borden hier om mee te frisbeeën.

Andere vraag: meisjes eten weinig vlees, ze krijgen dat eigenlijk niet fijn weg. Vis ook maar een klein beetje. Vind ik geen probleem maar wil wel iets vervangends aanbieden. Maar wat? Noten lijkt me geen goed idee en meer dan ei kan ik ook niet bedenken (of de echte vleesvervangers als tofu en zo).

Meisjes kregen vandaag een hapje ijs. Heel hard huilen, zo vies vonden ze het :'( :D :')
D voelt zich inmiddels weer wat beter. Speelt weer en lacht weer. Zo onder die bulten en vlekjes zie ik mijn Daffy weer een beetje terug. Ze ziet er echt nog steeds niet uit, de pokjes zorgen behalve voor veel rode huid ook voor wat verdikkingen en ze heeft ook pokjes bij mond, neus en op de oogleden. Haar hele gezichtje lijkt wel wat misvormd.....
pi_141031259
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
nee. Die kiddyboo werkt veel fijner en knoeit minder. Bij de avent liet Luc er wel drinken uit lopen en bij deze niet
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141031373
Ah duidelijk Elamanilo, ze eet ook gewoon met jullie mee dus. Ik kreeg uit je post de indruk dat ze alleen rauwkost at. :) Klinkt erg lekker wat jullie allemaal eten en maken!

Hier is het grootste succesfactor, naast de tips die jij noemt, samen eten. Het lukt vanwege werk niet altijd maar ik zie echt duidelijk verschil als we met z'n drieën eten of dat hij alleen eet!

Kyara, mijn jochie is dol op vega-dingen, vegetarische balletjes voorop. Vis eet hij eigenlijk niet behalve kibbeling :X vlees eet hij pas sinds kort een klein beetje eigenlijk.
Beterschap met de waterpokken, sneu zijn die toch! Kidsclin werkte hier ook goed idd.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:44:02 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141031428
En die vega dingen kan je kant en klaar kopen? Ik ben helemaal niet thuis in de vegetarische wereld :@
pi_141031530
Ja! Dat maakt het helemaal makkelijk, het hoeft alleen maar warm gemaakt. Niks gaar worden en zo :)

Ik vind zelf die burgers van Valess bijvoorbeeld erg lekker, met Toscaanse of spinazievulling. Of lasagne of chili met vegetarisch gehakt, of noodles met vega wokreepjes ipv kip/garnalen etc.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:52:14 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141031644
Gehakt eten ze wel flinters van :Y

Ik zal eens in het schap kijken. Bedankt!
pi_141031816
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:47 schreef Mineola het volgende:
Ja! Dat maakt het helemaal makkelijk, het hoeft alleen maar warm gemaakt. Niks gaar worden en zo :)

Ik vind zelf die burgers van Valess bijvoorbeeld erg lekker, met Toscaanse of spinazievulling. Of lasagne of chili met vegetarisch gehakt, of noodles met vega wokreepjes ipv kip/garnalen etc.
Die zijn wel lekker ja. Maar probeer niet die 'knakworstjes'. :r
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:12:17 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141032383
Thnx voor alle adviezen :) :Y Ik ben nog een beetje terughoudend in weer een nieuwe beker kopen van ca. 10¤. Bang dat die hetzelfde lot ondergaat als de rest. Net gewone melk in de tuitbeker geprobeerd. Nope. Gewone melk in de fles gedaan: leeg.

Ik denk dat we dmaar gewoon doorgaan met aanrommelen en oefenen zoals we al deden. Misschien wat vaker gewone melk in de fles ipv nutrilon. Langzaam afbouwen. Ik weet het ook niet meer anders.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:13:19 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141032422
Klinkt prima XM! Gewoon regelmatig aanbieden, komt vast goed :*
pi_141032430
Kyara, ook hier wordt er gefrisbeed (?) met het bord. Wij leggen dus gewoon alles op zijn blad. Voor alles wat alsnog op de grond terecht komt hebben we twee katten genomen.

Wb je vleesvraag: ik vind die vegadingen echt heel ranzig allemaal :@ maar je zou gehakt ergens doorheen kunnen doen? Rijst en dan gehakt rul er doorheen werkt hier wel goed. Wij eten ook wel eens tagliatelle met o.a. blokjes ham, krijgt hij makkelijk weg. Als je toch in de richting van noten gaat denken: fijn maken met een vijzel en door de yoghurt?

XM, ik ga het gewoon nog een keer zeggen: jullie doen het prima, Noor doet het prima, probeer daar op te vertrouwen en laat je niet gek maken door de 13-in-een-dozijn-adviezen die niet perse op maat zijn voor jouw kindje :)
pi_141032462
Ik gebruik sinds begin april (2 weken voor zijn verjaardag) al geen Nutrilon meer. Veel te duur en je mág tenslotte dan al gewone melk geven. :)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:16:35 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141032545
L-E, ze hebben hier geen blad. En een monkeyplatter zou ik eigenlijk ook op de salontafel neer willen zetten zodat ze daar alledrie van kunnen pakken. Maar dat komt wel als ze wat ouder zijn.

Gehakt kan inderdaad wel, maar alleen gehakt vind ik ook wat eenzijdig. Van mij hoeven ze ook niet perse vlees te hebben maar ik wil niet dat ze tekorten opdoen van t een of ander. Dus als ze dat uit andere dingen kunnen halen ook prima. Probeer wel af en toe een stukje en als ze het eten prima en zo niet ook goed.
pi_141032572
Oh ja melk kan natuurlijk ook in een tuitbeker 8)7 mijne drinkt geen melk, ik denk daar dus niet aan
Je kunt idd na 1 jaar over op gewone melk ipv Nutrilon.

Klinkt prima, laat haar gewoon lekker uit flessen drinken als ze dat wil! Ze is pas net 1. Die andere bekers komen vanzelf wel als je ze regelmatig aanbiedt :) Je kan melk bv in de fles geven en ander drinken altijd in een tuit/rietjes/whateverbeker. Zou idd geen nieuwe beker gaan kopen als je er al een zooi hebt staan.
pi_141032766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:56 schreef Fieder het volgende:
L zegt de hele dag door papa. Tegen alle mannen die hij ziet maar ook bij ieder geluid dat hij hoort. Eerst vond ik het schattig maar nu ben ik het spuugzat :P

:D

Zijn die van jullie ook geobsedeerd door mannen? Vrouwen vindt hij wel aardig hoor, maar naar mannen begint hij echt te roepen, hij wil echt contact. Moet papa minder gaan werken? :')
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:24:29 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141032821
J roept de hele dag "papaaaaaa" en als papa thuis komt staat ze meteen voor het raam. M heeft ook in zo'n fase gezeten maar die roept tegenwoordig "nee, niet papa!".....
pi_141032859
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:24 schreef Kyara het volgende:
J roept de hele dag "papaaaaaa" en als papa thuis komt staat ze meteen voor het raam. M heeft ook in zo'n fase gezeten maar die roept tegenwoordig "nee, niet papa!".....
Ook sneu, zo net voor vaderdag... ;)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:32:44 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141033125
zal ik hem dan maar dichtgooien ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')