Streamsquote:Saturday 7 June 2014
Session Channel Coverage starts Session starts Session ends
Canadian Grand Prix third practice live BBC2 14:55 15:00 16:00
Canadian Grand Prix third practice live Sky Sports F1 14:45 15:00 16:00
Canadian Grand Prix qualifying live BBC1 17:00 18:00
Canadian Grand Prix qualifying live Sky Sports F1 17:00 18:00
Sunday 8 June 2014
Session Channel Coverage starts Session starts
Texas 600 live BT Sport 2 01:30 02:00
Canadian Grand Prix live BBC1 18:20 19:00
Canadian Grand Prix live Sky Sports F1 17:30 19:00
quote:Op zondag 8 juni 2014 21:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht...
Even kijken. Beide Mercedessen moeten kapot gaan en de Force India's moeten alles en iedereen ophouden. Dan krijg je dus een leuke race.
Geweldig hoor.
Nee joh, na dat gefaal van Koby krijgt Frijns een kans, impneert en rijdt volgend jaar bij McClaren, ja toch.quote:
Ik zet mijn geld op de groeibriljant Max V.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:52 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee joh, na dat gefaal van Koby krijgt Frijns een kans, impneert en rijdt volgend jaar bij McClaren, ja toch.
Echt niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:51 schreef WEST het volgende:
Dit volkslied klinkt beter dan de duitse volkslied
McLarenquote:Op zondag 8 juni 2014 21:52 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee joh, na dat gefaal van Koby krijgt Frijns een kans, impneert en rijdt volgend jaar bij McClaren, ja toch.
Sowieso een goede gast ja.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:52 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Als ik Ricciardo zie lachen word ik helemaal blij. Ik kan nog herinneren dat hij bij HRT reed, wat een baas is hij
Daar is die reactiequote:
Hij imponeert dan ook zo, dat hij daar de bus mag rijdenquote:
Je hebt echt wat gemistquote:Op zondag 8 juni 2014 21:50 schreef Nober het volgende:
Ben in slaap gevallen na 10 ronde's en werd wakker in ronde 61.
Massa
Hamilton
Ricciardo
Sommigen zijn zuur, no matter what.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar is die reactie
Alsof iedereen van tevoren al op slagvolgorde moet rijden
Ook zonder de problemen was het mooi geweest.
Misschien heeft hij die bus wel gemaakt!quote:Op zondag 8 juni 2014 21:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hij imponeert dan ook zo, dat hij daar de bus mag rijden
Wie had gedacht dat een paar auto's die iedereen ophouden close racing zou kunnen opleveren?quote:Op zondag 8 juni 2014 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar is die reactie
Alsof iedereen van tevoren al op slagvolgorde moet rijden
Ook zonder de problemen was het mooi geweest.
Swsquote:Op zondag 8 juni 2014 21:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eerste overwinning voor iemand die ooit in een HRT heeft gezeten in de F1?
Dat is het recept voor een mooie race, dat is al jaren het geval. Als je dit geen mooie race vond ben je geen f1 fan.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wie had gedacht dat een paar auto's die iedereen ophouden close racing zou kunnen opleveren?
Ja sorry, het is van mij een gewoonte om het met 2 C's te typen. Old habits die hard.quote:
Oh ik heb me hartstikke goed vermaakt, mooie acties gezien en een hele mooie winnaar.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het recept voor een mooie race, dat is al jaren het geval. Als je dit geen mooie race vond ben je geen f1 fan.
Massa verdient toch dequote:Op zondag 8 juni 2014 21:56 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Samenvatting van deze race:
Ricciardo
Rosberg![]()
Vettel![]()
Hamilton![]()
Marussia![]()
Perez![]()
Massa Vannaar
Massa Kon er echt niets aan doen. Perez doet idiootquote:Op zondag 8 juni 2014 21:56 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Samenvatting van deze race:
Ricciardo
Rosberg![]()
Vettel![]()
Hamilton![]()
Marussia![]()
Perez![]()
Massa Vannaar
Thanks. Wanneer had Magnussen Kimi ingehaald?quote:Op zondag 8 juni 2014 21:57 schreef Googolplexian het volgende:
1 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault Winner 6 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes +4.2 secs 1 18
3 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault +5.2 secs 3 15
4 22 Jenson Button McLaren-Mercedes +11.7 secs 9 12
5 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +12.8 secs 11 10
6 14 Fernando Alonso Ferrari +14.8 secs 7 8
7 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes +23.5 secs 4 6
8 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault +28.0 secs 8 4
9 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +29.2 secs 12 2
10 7 Kimi Räikkönen Ferrari +53.6 secs 10 1
11 11 Sergio Perez Force India-Mercedes +1 Lap 13
12 19 Felipe Massa Williams-Mercedes +1 Lap 5
13 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 Lap 16
14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +6 Lap 22
Ret 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +11 Lap 14
Ret 26 Daniil Kvyat STR-Renault +23 Laps 15
Ret 44 Lewis Hamilton Mercedes +24 Laps 2
Ret 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault +47 Laps 21
Ret 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault +49 Laps 17
Ret 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault +63 Laps 20
Ret 4 Max Chilton Marussia-Ferrari + secs 18
Ret 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari + secs 19
Ja okequote:Op zondag 8 juni 2014 21:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa verdient toch de, toch ook nog voor mooie acties gezorgd
Drm is die weg bij McLarenquote:Op zondag 8 juni 2014 21:58 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Massa Kon er echt niets aan doen. Perez doet idioot
[ afbeelding ]
Waaruit blijkt dat Perez idioot doet? Hij had namelijk slechte remmen en moest daardoor vroeger dan normaal aanremmen voor de bocht. Massa hield hier geen rekening mee. Daarnaast had Massa de bocht nooit kunnen halen op fatsoenlijke wijze mocht hij er wel langs gekomen zijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:58 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Massa Kon er echt niets aan doen. Perez doet idioot
[ afbeelding ]
Hoezo niet? Hij stond ook op het punt te gaan remmen. Had hij best gehaald.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:00 schreef zoem het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Perez idioot doet? Hij had namelijk slechte remmen en moest daardoor vroeger dan normaal aanremmen voor de bocht. Massa hield hier geen rekening mee. Daarnaast had Massa de bocht nooit kunnen halen op fatsoenlijke wijze mocht hij er wel langs gekomen zijn.
blame mediatrainingquote:Op zondag 8 juni 2014 22:01 schreef ufopiloot het volgende:
Als coureur heb ik niks tegen Vettel. Maar zodra hij zijn cliché-bek weer opentrekt begin ik weer te koken. Tering robot.
Dit.quote:
Altijd hetzelfde verhaaltje na een win.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:01 schreef ufopiloot het volgende:
Als coureur heb ik niks tegen Vettel. Maar zodra hij zijn cliché-bek weer opentrekt begin ik weer te koken. Tering robot.
BBC> Veronica.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:02 schreef Sjarkiee het volgende:
LOL...heb ik de hele race op BBC gekeken terwijl Veronica em ook uit zond
Op GIF II is niets te zienquote:
Niet kijken vanwege je vriendin? Het is geen voetbal......quote:Op zondag 8 juni 2014 22:03 schreef Vriezzer het volgende:
En dan kijk je één keer niet vanwege je vriendin ennnn.... jaaaahhhh grote tombola. Miljaaaaaar!
A-friggin-menquote:Op zondag 8 juni 2014 22:05 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Niet kijken vanwege je vriendin? Het is geen voetbal......
Eens in de twee weken heeft ze pech.
was volgens mij ook een foutje van hemquote:Op zondag 8 juni 2014 22:05 schreef Fer het volgende:
Op de slomo onboard van Perez zie je dat hij naar links stuurt en op een ander shot ook dat ie naar het midden komt terwijl Massa ernaast ligt.
Perez heeft vorig jaar hier ook al commentaar op gehad, dat ie te agressief verdedigd en teveel slingert.
Hij heeft alleen niet gewonnenquote:Op zondag 8 juni 2014 22:07 schreef Smoofie het volgende:
Wel jammer dat Rosber heeft gewonnen. Na Monaco mag ik hem niet meer
die heeft niet gewonnenquote:Op zondag 8 juni 2014 22:07 schreef Smoofie het volgende:
Wel jammer dat Rosber heeft gewonnen. Na Monaco mag ik hem niet meer
quote:
Sorry, ik bedoelde natuurlijk punten heeft gewonnen tov Hamiltonquote:
Gifje?quote:Op zondag 8 juni 2014 22:06 schreef Nattekat het volgende:
Die onboard van Vettel, wat heeft hij een geluk gehad zeg
Ik wist van tevoren al bijna zeker dat hij er ook uit zou gaan
Hij remt toch net op tijd?quote:Op zondag 8 juni 2014 22:06 schreef Nattekat het volgende:
Die onboard van Vettel, wat heeft hij een geluk gehad zeg
Ik wist van tevoren al bijna zeker dat hij er ook uit zou gaan
Interessante postquote:Op zondag 8 juni 2014 22:07 schreef Smoofie het volgende:
Wel jammer dat Rosber heeft gewonnen. Na Monaco mag ik hem niet meer
quote:
quote:Op zondag 8 juni 2014 22:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Sorry, ik bedoelde natuurlijk punten heeft gewonnen tov Hamilton
Dat wel ... maar het verschil is nog steeds minder dan 25 punten en nog zat races te gaan. Het wordt close tot het einde, zullen we maar hopenquote:Op zondag 8 juni 2014 22:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Sorry, ik bedoelde natuurlijk punten heeft gewonnen tov Hamilton
Laatste 2 races is ook nog eens 50 punten toch?quote:Op zondag 8 juni 2014 22:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat wel ... maar het verschil is nog steeds minder dan 25 punten en nog zat races te gaan. Het wordt close tot het einde, zullen we maar hopen
Ja dat is wel jammer voor het kampioenschapquote:Op zondag 8 juni 2014 22:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
[..]
Sorry, ik bedoelde natuurlijk punten heeft gewonnen tov Hamilton
Meh, zag haar voor het eerst in 6 maanden weer in levende lijve.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:05 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Niet kijken vanwege je vriendin? Het is geen voetbal......
Eens in de twee weken heeft ze pech.
Dat dacht ik ookquote:Op zondag 8 juni 2014 22:09 schreef Fer het volgende:
Op dat lage shot, waar we tijdens de race de crash zagen, zie je niet dat Perez naar het midden komt. Op het hogere shot wel, schuin vanuit de hoogte genomen. Net als je op de normale onboard niks zien, maar als het ernstig zou vertragen, zie je dat ie net voor de crash naar links stuurt.
Alleen laatste race in Abu Dhabiquote:Op zondag 8 juni 2014 22:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Laatste 2 races is ook nog eens 50 punten toch?
DRS zonequote:Op zondag 8 juni 2014 22:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mooie race![]()
Jammer dat Massa Perez ramde. Het is een race incident natuurlijk, maar Perez had meermalen over de radio gezegd dat hij remproblemen had. Die info zal vast wel doorgegeven zijn aan Massa.
Ik vraag me trouwens af wanneer Button nog voorbij Alonso en de Hulk gegaan is?? Dat heb ik compleet gemist.
Was inderdaad een probleem met ERS. Remmen -die het toch al zwaar hadden- werden daardoor extra belast en omdat HAM in de tow reed van ROS had 'ie ook nog eens minder downforce. Zijn remmen faalden, Ros kon het nog managen.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:14 schreef Fer het volgende:
Iemand al een idee wat er met Hamilton gebeurde? Ik had het idee dat zijn achterremmen kapot zijn gegaan, vermoedelijk kregen ze het te zwaar, omdat ERS niet meer meedeed met remmen/opladen. Wat weer een verklaring is voor het vermogensverlies.
Leek mij een ontplofte KERS?quote:Op zondag 8 juni 2014 22:14 schreef Fer het volgende:
Iemand al een idee wat er met Hamilton gebeurde? Ik had het idee dat zijn achterremmen kapot zijn gegaan, vermoedelijk kregen ze het te zwaar, omdat ERS niet meer meedeed met remmen/opladen. Wat weer een verklaring is voor het vermogensverlies.
Dat Nico voorop rijdt is inderdaad een goede verklaring, waarom zijn remmen het wel tot het einde uithielden. Of ze die "EB mode 1" kan nog geholpen hebben.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was inderdaad een probleem met ERS. Remmen -die het toch al zwaar hadden- werden daardoor extra belast en omdat HAM in de tow reed van ROS had 'ie ook nog eens minder downforce. Zijn remmen faalden, Ros kon het nog managen.
Heeft hij toch wel heel netjes gedaanquote:Op zondag 8 juni 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat Nico voorop rijdt is inderdaad een goede verklaring, waarom zijn remmen het wel tot het einde uithielden. Of ze die "EB mode 1" kan nog geholpen hebben.
De Merc is gewoon zo snel zonder ERS gok ikquote:Op zondag 8 juni 2014 22:19 schreef Nattekat het volgende:
Dat Nico voor het einde de rest nog aardig kon bijhouden hint dat er wel een oplossing is gevonden.
Massa hoort niet in de F1, ik ging er wel vanuit dat hij Vettel of Pérez zou uitschakelen.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mooie race![]()
Jammer dat Massa Perez ramde. Het is een race incident natuurlijk, maar Perez had meermalen over de radio gezegd dat hij remproblemen had. Die info zal vast wel doorgegeven zijn aan Massa.
Neuh, het kwam eerder door Perez die banden moest sparen en gewoon niet harder kon. Ricciardo was meer dan een seconde per rondje sneller toen hij er eenmaal voorbij was.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:19 schreef Nattekat het volgende:
Dat Nico voor het einde de rest nog aardig kon bijhouden hint dat er wel een oplossing is gevonden.
Niet per sé, hij en Hamilton reden 1:22 toen het begon, tegen het einde kon hij makkelijk onder de 1:20 blijven.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neuh, het kwam eerder door Perez die banden moest sparen en gewoon niet harder kon. Ricciardo was meer dan een seconde per rondje sneller toen hij er eenmaal voorbij was.
Of het Mercedes chassis is zo goed, dat zelfs met minder vermogen, ze nog steeds snel gaan. Maar ik denk niet dat zijn ERS helemaal eruit lag, dat zou 160pk minder zijn. Dan ga je toch wel heel veel langzamer.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:19 schreef Nattekat het volgende:
Dat Nico voor het einde de rest nog aardig kon bijhouden hint dat er wel een oplossing is gevonden.
dan waren ze volgens helemaal een sitting duck geweest. Juist door de nieuwe banden hebben ze het volgens mij nog zolang vol kunnen houden.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Of het Mercedes chassis is zo goed, dat zelfs met minder vermogen, ze nog steeds snel gaan. Maar ik denk niet dat zijn ERS helemaal eruit lag, dat zou 160pk minder zijn. Dan ga je toch wel heel veel langzamer.
Wagens worden natuurlijk lichter tegen het einde.
Ze hadden ook de gok kunnen nemen, ze door te laten rijden met de oude banden. Minder vermogen is minder slijtage toch?
En omdat Perez gang miste in sector 1quote:Op zondag 8 juni 2014 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neuh, het kwam eerder door Perez die banden moest sparen en gewoon niet harder kon. Ricciardo was meer dan een seconde per rondje sneller toen hij er eenmaal voorbij was.
Brandstof.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet per sé, hij en Hamilton reden 1:22 toen het begon, tegen het einde kon hij makkelijk onder de 1:20 blijven.
Die stop kostte de voorsprong van 30s op de rest. Vooral het opschakelen onder vol vermogen kost achterbanden.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan waren ze volgens helemaal een sitting duck geweest. Juist door de nieuwe banden hebben ze het volgens mij nog zolang vol kunnen houden.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 08-06-2014 om 22:24:47Perez's impact was 27G, @allanmcnish reports #BBCF1 reageer retweet
Het verschil was op dat moment al een stuk kleiner. We zullen nooit weten of het wat opgeleverd had of niet, maar zelf denk ik van niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Die stop kostte de voorsprong van 30s op de rest. Vooral het opschakelen onder vol vermogen kost achterbanden.
En nieuwe banden lijkt mequote:
Was volgens mij voor die pitstop. Ik wil nu wel even die tijdenlijst zienquote:
Caterham: "Double DNF brings to an end a hard week in Canada. For Marcus it was a problem with a pipe connected to the turbo, for Kamui it was a rear suspension problem."quote:Op zondag 8 juni 2014 22:30 schreef Sjarkiee het volgende:
Wat zijn de oorzaken dat de Caterhams uitvielen?
Dank jequote:Op zondag 8 juni 2014 22:32 schreef DenS het volgende:
[..]
Caterham: "Double DNF brings to an end a hard week in Canada. For Marcus it was a problem with a pipe connected to the turbo, for Kamui it was a rear suspension problem."
wat heeft die een mazzel gehad zegquote:Op zondag 8 juni 2014 22:35 schreef Gramulanion het volgende:
Vettel onboard:
https://vine.co/v/MD07j6lMTeW
Zoveel geluk dat hij overstuur hadquote:Op zondag 8 juni 2014 22:35 schreef Gramulanion het volgende:
Vettel onboard:
https://vine.co/v/MD07j6lMTeW
Bij onderstuur gaan je handen een stuur niet mee hoor. Vettel was gewoon goed in zijn spiegels aan het loeren.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:36 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Zoveel geluk dat hij onderstuur had
Wiequote:Op zondag 8 juni 2014 22:36 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Zoveel geluk dat hij onderstuur had
Dan nog klopt er niets vanquote:Op zondag 8 juni 2014 22:40 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Vettel.
Onderstuur moest overstuur zijn
Gewoon een stuuractie, bij overstuur ga je niet plots naar de andere kant.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:40 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Vettel.
Onderstuur moest overstuur zijn
En waarom niet?quote:Op zondag 8 juni 2014 22:41 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Die kan Massa nooit gezien hebben.
Ik zat de hele tijd te roepen: 'Pak Vettel nou!' toen Massa naderdequote:Op zondag 8 juni 2014 22:41 schreef opreis het volgende:
sommige mensen moeten hun anti vettel bril ff afzetten
Bij overstuur verlies je je achterkant waardoor je moet corrigeren en naar recht/links sturenquote:Op zondag 8 juni 2014 22:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon een stuuractie, bij overstuur ga je niet plots naar de andere kant.
Bij overstuur staat je neus te ver naar links (in dit geval), en corrigeer je zodat je neus de goede kant op staat. Dit was gewoon een reflex van Vettel.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Bij overstuur verlies je je achterkant waardoor je moet corrigeren en naar recht/links sturen
Als je Vettel/RB weghaalt is het gat tussen de mercedessen en de rest nog groter (Ricciardo buiten beschouwing gelaten omdat hij geen haters heeft).quote:Op zondag 8 juni 2014 22:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat de hele tijd te roepen: 'Pak Vettel nou!' toen Massa naderde
Dan had Massa zomaar kunnen winnenquote:Op zondag 8 juni 2014 22:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je Vettel/RB weghaalt is het gat tussen de mercedessen en de rest nog groter (Ricciardo buiten beschouwing gelaten omdat hij geen haters heeft).
Is dat soms wat mensen willen vraag ik me dan af.
Vind je? Ik denk dat niemand beter verwacht had, die motor van hun heeft een chronisch tekort aan pk'tjes. En dan missen ze nog wat bochtensnelheid ten opzichte van Red Bull. Dit is behalve Monza hun slechtste circuit denk ik.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:44 schreef Tarado het volgende:
Grootste tegenvaller was wel Ferrari eigenlijk
Crashtor does it againquote:Maldonado was er inmiddels tussenuit gevallen met schade aan zijn Lotus.
Ze waren lanzgamer dan McLaren. McLaren!quote:Op zondag 8 juni 2014 22:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vind je? Ik denk dat niemand beter verwacht had, die motor van hun heeft een chronisch tekort aan pk'tjes. En dan missen ze nog wat bochtensnelheid ten opzichte van Red Bull. Dit is behalve Monza hun slechtste circuit denk ik.
Vond het al zo verrassend dat Alonso op 1 stond in FP1.
ik ben het totaal niet eens met jouw postquote:Op zondag 8 juni 2014 22:50 schreef twiFight het volgende:
Hmm apart gevoel bij de race voor mij. Ik had het tijdens de safety car al he-le-maal gehad met de race. Fucking 10% van een race achter een safety car rijden. Ik ben dat gezanik helemaal zat en ben ook bijna wat anders gaan doen.
Wat mij tijdens de race daarna nog opviel is dat de regie deze race ontzettend zwak was. Keer op keer werden de interessante momenten op de baan niet getoond. Het was beduidend slechter dan andere races.
Gelukkig werd de race daarna een stuk interessanter. Ik vond het nog slecht van Ricciardo dat hij zo lang achter Perez bleef, maar ben blij dat hij uiteindelijk de race won.
De oorzaak van de grote crash ligt mijns inziens zeker bij Perez, maar of er schuld is weet ik niet. Het kan inderdaad aan de remmen gelegen hebben. Daar zullen wij nooit 100% uitsluitsel over krijgen.
Ik vraag me overigens af waarom Mercedes zulke ontzettend beroerde pitstops had? Voor hun doen in ieder geval.
Positief punt zijn de podium/grid babes, er stond een mooi rijtje dames
Dat dan weer niet. Button kon Alonso alleen inhalen omdat Alonso vast zat achter Hulkenberg. Wederom de Mercedes-motor.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:50 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ze waren lanzgamer dan McLaren. McLaren!
Tijdens de race wel.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:53 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al de opmerking gemaakt dat Chilton voor de eerste keer ooit is uitgevallen?
Volgens mij is dat iets waar we allemaal blij over kunnen zijnquote:Op zondag 8 juni 2014 22:53 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al de opmerking gemaakt dat Chilton voor de eerste keer ooit is uitgevallen?
Daar juichte ik meteen omquote:Op zondag 8 juni 2014 22:53 schreef Nattekat het volgende:
Heeft iemand al de opmerking gemaakt dat Chilton voor de eerste keer ooit is uitgevallen?
Ook doen Alonso free air had was Button sneller.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:55 schreef Fir3fly het volgende:
niet. Button kon Alonso alleen inhalen omdat Alonso vast zat achter Hulkenberg. Wederom de Mercedes-motor.
Verbaas ik me nu ook wel overquote:
Dat bepaalt uiteindelijk alleen Marussia zelf en die vinden blijkbaar van wel.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:00 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hij verdient het niet om in de Marrusia te rijden
Wanneer is Sutil uitgevallen dan? Of is Raikkonen weer gespind?quote:Op zondag 8 juni 2014 23:02 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje; iedereen die is gefinishd (binnen een ronde) heeft een punt gescoord
Raikkonen laatste
quote:Op zondag 8 juni 2014 23:02 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat bepaalt uiteindelijk alleen Marussia zelf en die vinden blijkbaar van wel.
Iedereen binnen een rondequote:Op zondag 8 juni 2014 23:04 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Wanneer is Sutil uitgevallen dan? Of is Raikkonen weer gespind?
Die gast liep maar te pochen over hoe graag hij dat record wilde en britse commentatoren over hoe knap dat wel niet was. Hij rijdt consequent achteraan en is meer bezig geen krasje op zn wagen te krijgen zodat ie dat record kan pakken ipv dat ie gewoon zo hoog mogelijk probeert te finishen.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verbaas ik me nu ook wel over
Wie heeft dat record nu? Kan wat verklaren...
38, Chilton had 25quote:Op zondag 8 juni 2014 23:10 schreef opreis het volgende:
[..]
Die gast liep maar te pochen over hoe graag hij dat record wilde en britse commentatoren over hoe knap dat wel niet was. Hij rijdt consequent achteraan en is meer bezig geen krasje op zn wagen te krijgen zodat ie dat record kan pakken ipv dat ie gewoon zo hoog mogelijk probeert te finishen.
En uit mn hoofd staat het record van meest gefinishte races op naam van Nick Heidfeld met ergens in de 40 en zat Chilton pas in de 20
Klopt. Onder andere tot twee keer toe bij de hairpin het publiek vol in beeld, terwijl er actie op de baan was.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:50 schreef twiFight het volgende:
Wat mij tijdens de race daarna nog opviel is dat de regie deze race ontzettend zwak was. Keer op keer werden de interessante momenten op de baan niet getoond. Het was beduidend slechter dan andere races.
Waarom ligt de schuld volgens jou bij Perez? Door de slecht werkende remmen moest Perez wel vroeg aanremmen. Daar had Massa absoluut geen rekening mee gehouden. Ik zie Perez ook geen stuurbeweging naar links maken. Hij houdt het stuur juist recht, waardoor hij niet exact met de flauwe rechtse bocht meedraait en daardoor ietwat afwijkt naar links. Massa probeert er met minimale stuurbeweging en op korte afstand langs te willen, terwijl er nog een zee van ruimte links van hem was om veilig in te halen. Daarom ben ik geneigd om het op onoplettendheid van Massa te gooien.quote:De oorzaak van de grote crash ligt mijns inziens zeker bij Perez, maar of er schuld is weet ik niet. Het kan inderdaad aan de remmen gelegen hebben. Daar zullen wij nooit 100% uitsluitsel over krijgen.
De Caterham van dit jaar is al helemaal een natte krant. Marussia begint Caterham nu echt achter zich te laten en een beetje dichter bij het middenveld te komenquote:Op zondag 8 juni 2014 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen binnen een ronde
Sauber is bijna net zo traag als Caterham vorig jaar
Is daar een gifje van? Op de onboard gif zie ik hem niet naar links sturen, maar rechtdoor. Enkele tellen voor de impact maakt Massa een flauwe stuurbeweging naar rechts, wat je niet zou verwachten.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:12 schreef Nattekat het volgende:
Ok, ik zag de shot van bovenaf weer. Overduidelijk een fout van Perez dit.
https://vine.co/v/MD0BgJYVeamtwitter:AlonsistaF1 twitterde op zondag 08-06-2014 om 22:39:34@inacioF1 achei culpa do perez por esse angulo https://t.co/h5CxkrdPEK reageer retweet
Als ik toegang had tot Sky Sports F1 op mijn decoder had ik er wel eentje kunnen maken, op de computer is zoiets timen bijna onmogelijkquote:Op zondag 8 juni 2014 23:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Is daar een gifje van? Op de onboard gif zie ik hem niet naar links sturen, maar rechtdoor.
https://vine.co/v/MD0BgJYVeamquote:Op zondag 8 juni 2014 23:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik toegang had tot Sky Sports F1 op mijn decoder had ik er wel eentje kunnen maken, op de computer is zoiets timen bijna onmogelijk
Daarop zie je goed de rechtse stuurbeweging van Massa net voor de botsing.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:15 schreef Tarado het volgende:
https://vine.co/v/MD0BgJYVeamtwitter:AlonsistaF1 twitterde op zondag 08-06-2014 om 22:39:34@inacioF1 achei culpa do perez por esse angulo https://t.co/h5CxkrdPEK reageer retweet
Ik zie Perez naar links gaanquote:Op zondag 8 juni 2014 23:19 schreef zoem het volgende:
[..]
Daarop zie je goed de rechtse stuurbeweging van Massa net voor de botsing.
Dan moet je de onboard eens bekijken uit het begin van dit topic. Ik zie Massa flauw naar rechts sturen en Perez's stuur blijft recht. Omdat de baanlijn naar rechts loopt betekent het niet dat iemand naar links stuurtquote:
Lees even. Ik zeg dat ik nergens schuld leg. Vervolgens vraag je waarom ik de schuld bij Perez leg :Squote:Op zondag 8 juni 2014 23:13 schreef zoem het volgende:
[..]
Waarom ligt de schuld volgens jou bij Perez? Door de slecht werkende remmen moest Perez wel vroeg aanremmen. Daar had Massa absoluut geen rekening mee gehouden. Ik zie Perez ook geen stuurbeweging naar links maken. Hij houdt het stuur juist recht, waardoor hij niet exact met de flauwe rechtse bocht meedraait en daardoor ietwat afwijkt naar links. Massa probeert er met minimale stuurbeweging en op korte afstand langs te willen, terwijl er nog een zee van ruimte links van hem was om veilig in te halen. Daarom ben ik geneigd om het op onoplettendheid van Massa te gooien.
Ik zie allebei.quote:
Perez blijft zeker niet rechtquote:Op zondag 8 juni 2014 23:22 schreef zoem het volgende:
[..]
Dan moet je de onboard eens bekijken uit het begin van dit topic. Ik zie Massa flauw naar rechts sturen en Perez's stuur blijft recht. Omdat de baanlijn naar rechts loopt betekent het niet dat iemand naar links stuurtOptisch bedrog.
Alright, schuld != oorzaakquote:Op zondag 8 juni 2014 23:23 schreef twiFight het volgende:
Lees even. Ik zeg dat ik nergens schuld leg. Vervolgens vraag je waarom ik de schuld bij Perez leg :S
Mja, wat is de definitie van recht. Stuur recht, of parallel met de baan?quote:Op zondag 8 juni 2014 23:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Perez blijft zeker niet recht, hij wijkt af van de lijn maar Massa kwam wel wat hard aanzetten, de vraag is of hij die bocht nog wel gehaald zou hebben
Precies dat bedoel ikquote:Op zondag 8 juni 2014 23:25 schreef twiFight het volgende:
Wat ik eigenlijk zie is dat Perez, ongeacht de baan, kaarsrecht door blijft rijden terwijl Massa meestuurt met die flauwe bocht. Ik denk dat hij had verwacht dat Perez dat ook zou doen.
Hoe dan ook Perez remt VEEL en VEEL te vroeg. Normaal remt men bij 80-100m voor de bocht dit was tussen de 200 en 300 meter voor de bocht. Dus Massa had de bocht echt wel gehaald Daarbij volgt Perez de racelijn niet en komt dus naar Massa toe. Al lijkt mij bij Massa ook een lichte onbalans te zitten bij dat knikje naar rechtsquote:Op zondag 8 juni 2014 23:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Perez blijft zeker niet recht, hij wijkt af van de lijn maar Massa kwam wel wat hard aanzetten, de vraag is of hij die bocht nog wel gehaald zou hebben
de ideale lijn, daar wijkt hij vanafquote:Op zondag 8 juni 2014 23:26 schreef zoem het volgende:
[..]
Mja, wat is de definitie van recht. Stuur recht, of parallel met de baan?
[..]
Precies dat bedoel ik![]()
Het vroeg remmen is te verklaren door de slechte conditie van de remmen van zijn wagen. Canada staat erom bekend remmen te slopen.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:27 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Hoe dan ook Perez remt VEEL en VEEL te vroeg. Normaal remt men bij 80-100m voor de bocht dit was tussen de 200 en 300 meter voor de bocht. Daarbij volgt Perez de racelijn niet en komt dus naar Massa toe. Al lijkt mij bij Massa ook een lichte onbalans te zitten bij dat knikje naar rechts
Ik weet niet, misschien moeten we daar eens een discussie over beginnenquote:Op zondag 8 juni 2014 23:29 schreef heywoodu het volgende:
Wat is hier eigenlijk de mening over Perez/Massa? Leek wel of Perez veel te vroeg remde ofzo ineens, waardoor Massa niks meer kon.
Sorryquote:
twitter:adamcooperF1 twitterde op zondag 08-06-2014 om 23:16:43'@maxchilton has been given a 3-place grid penalty for Austria after his clash with @Jules_Bianchi reageer retweet
Valt weinig te belichten. Het léék alsof Hamilton contact maakte, maar dat was niet zo. De rook die je ziet is van het falen van de remmen, er was geen contact. Hamilton schoot door omdat de rem faalde en viel kort daarna ook uit v.z.i.w.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef opreis het volgende:
http://www.sport1.nl/nieu(...)-mercedes-knakt.html
dit moment is wat mij betreft ook een beetje onderbelicht gebleven, zie rond 0:40 als hamilton langs Rosberg gaat
Het meest bizarre aan die straf is de handtekening van Lars Osterlind. Ik word er duizelig vanquote:Op maandag 9 juni 2014 01:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rare straf, maar ok, niet helemaal onbegrijpelijk.
Mag je ook afwijken van je lijn tijdens het remmen?quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef zoem het volgende:
Ah ik wilde het net posten. Blijkbaar was het afwijken van de racelijn doorslaggevend. Raar, want je mag -zoals hierboven al gepost was- één keer afwijken van de lijn. De afwijking leek mij niet dermate abrupt of excessief dat hiervoor een straf nodig is. Doe het dan af als raceincident.
quote:Op maandag 9 juni 2014 01:34 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Mag je ook afwijken van je lijn tijdens het remmen?
De oorzaak lijkt al bekend te zijn. Iets met electronic control, zegt mij niks iig. Voor de rest zitten ze er wel een beetje naast met deze alinea:quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef opreis het volgende:
http://www.sport1.nl/nieu(...)-mercedes-knakt.html
dit moment is wat mij betreft ook een beetje onderbelicht gebleven, zie rond 0:40 als hamilton langs Rosberg gaat
Het gaat om de racelijn en die loopt daar naar rechts. Zie de lijn van Vettel. Ja dus.quote:
Je hoeft toch niet per se de ideale lijn te nemen.quote:Op maandag 9 juni 2014 01:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het gaat om de racelijn en die loopt daar naar rechts. Zie de lijn van Vettel. Ja dus.
Jawel, staat in de regels. Elke centimeter afwijking is 1 plaats straf op de grid voor de volgende race.quote:Op maandag 9 juni 2014 01:51 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet per se de ideale lijn te nemen.
Nee je hoeft niet de ideale lijn te nemen. Ja je mag verdedigen. Maar je mag NIET in een remzone van lijn veranderen. Iets wat Perez wel deed door en VEEL te vroeg te remmen en niet de lijn naar rechts te volgen maar al richting links te gaan.quote:Op maandag 9 juni 2014 01:51 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet per se de ideale lijn te nemen.
Beetje flauw plaatje dit van Sky, dat hij van zijn lijn afweek nádat hij geraakt werd kon je zonder still ook wel zien.quote:
Tja,wat wil je. F1 is de CL waar men niet zit te wachten op onnodige oneffenheden en krijg je dit soort mierenneukerij voor het minste geringste.quote:Op maandag 9 juni 2014 02:13 schreef THEFXR het volgende:
ik wordt echt helemaal gek van dat gezeiks, waar het in elke open wheel klasse een race incident is, wordt er in de F1 altijd weer een straf voor gegeven!
wat een mierenneukerssss
quote:Op maandag 9 juni 2014 09:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Tja,wat wil je. F1 is de CL waar men niet zit te wachten op onnodige oneffenheden en krijg je dit soort mierenneukerij voor het minste geringste.
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:14 schreef Tarado het volgende:
Nou ja als er iemand schuldig is bevonden aan een crash vind ik het wel logisch dat hij gestraft wordt
Of het opzet of niet is vind ik er niet toe doen maar blijkbaar zien de stewards het niet als een racing incident en dan vind ik het ook logisch dat er gestraft wordtquote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
blijft altijd moeilijk, Massa had wat mij betreft niet terug hoeven komen na zijn Hongarije ongeluk, aardige gozer hoor maar heeft het niet meer, Perez blijft een onberekenbaar ventje, heeft wel eens vaker dit soort akkefietjes gehad en die stewards hebben meer beelden en andere data dan wij.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:33 schreef Geralt het volgende:
Ja dan wel ja, als er een schuldige aangewezen wordt dan moet die ook iets van een straf krijgen en of dat dan een reprimande is of een punt op zn rijbewijs of een gridpenalty of wat dan ook; dat moet dan wel ja.
Maar ik vond dat niemand schuld had eigenlijk. Maarja, ik ben geen steward natuurlijk
Precies. Het zag er gewoon uit als een race ongevalquote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
Een race incident is waar beide evenveel schuld aan hebben. Dit is duidelijk de fout van 1 van de 2 coureurs.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Noem het gewoon een race incident. Hij deed dat echt niet met opzet ofzo.
Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk niet de fout van Perez...
Nee, gwn niet. Vettel reed de race lijn, Perez niet. Perez had ook rem problemen. Hij had Vettel dus nooit kunnen inhalen. Als Perez gwn rechts had gestuurd, dan was deze ongeluk niet gebeurd. Dit is serieus duidelijk de fout van Perez. Massa kon het niet voorkomen, Perez wel.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.
quote:Op maandag 9 juni 2014 11:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Perez anticipeerde op de wagen voor hem en op de komende bocht naar links. Niks mis mee lijkt me. Het is misschien een raceincident, maar de schuld ligt voor een veel groter percentage bij Massa die duidelijk blind een situatie inreed.
Leuk voor die jongen, voor het kampioenschap verder te hopen dat Rosberg een keertje uitvalt, verder niets op tegen als hij het uiteindelijk wordt maar het moet wel close blijven tot het eindequote:Op maandag 9 juni 2014 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
Ricciardo zat voor zijn tweede stop even een aantal ronden in clean air. Normaal doe je met de stop de undercut, maar dat pakte voor Vettel ditmaal slecht uit doordat hij in verkeer terecht kwam. Het was minimaal allemaal maar net voldoende voor Ricciardo om er voor te komen
Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:52 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Nee, gwn niet. Vettel reed de race lijn, Perez niet. Perez had ook rem problemen. Hij had Vettel dus nooit kunnen inhalen. Als Perez gwn rechts had gestuurd, dan was deze ongeluk niet gebeurd. Dit is serieus duidelijk de fout van Perez. Massa kon het niet voorkomen, Perez wel.
Dat zal nog wel lastig worden. Rosberg heeft nu wel bewezen heel zuinig met zijn auto om te gaan en heeft nog vijf hele powerunits. Hamilton heeft al een blok en twee stuurunits gesloopt.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Leuk voor die jongen, voor het kampioenschap verder te hopen dat Rosberg een keertje uitvalt, verder niets op tegen als hij het uiteindelijk wordt maar het moet wel close blijven tot het einde
is moeilijk inhalen op de racelijn als er iemand al op zit, het gaat erom dat Perez op het laatste moment er vanaf week.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.
Zo zie je maar, ik denk dat Hamilton de snellere van de 2 is maar if you want to finish first you have to finish firstquote:Op maandag 9 juni 2014 11:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat zal nog wel lastig worden. Rosberg heeft nu wel bewezen heel zuinig met zijn auto om te gaan en heeft nog vijf hele powerunits. Hamilton heeft al een blok en twee stuurunits gesloopt.
Hoe kan je dan iemand inhalen?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Massa reed net zo min op de racelijn. En Massa had de situatie heel eenvoudig kunnen voorkomen door gewoon niet in te halen. Hij reed duidelijk blind een situatie in zonder over de consequenties na te denken. Ik blijf het een rare straf vinden.
Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:02 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Hoe kan je dan iemand inhalen?
F van F1 staat voor Filerijdenquote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.
Räikkönen: "Yeah well disappointing of course, we were not fast enough, but next time we'll try again and we'll see what happens."quote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn er ergens nog quotes te vinden van Alonso of Raikkonen?
Ze zijn erg gelukkig met de ontwikkeling van hun Iveco, wat een knakenbakquote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef JohnB52 het volgende:
Zijn er ergens nog quotes te vinden van Alonso of Raikkonen?
Veel te veel woorden voor Kimi, even aangepast.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Räikkönen: "Yeah well disappointing of course, we were not fast enough, but next time we'll try again and we'll see what happens."
O ja, dank.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Veel te veel woorden voor Kimi, even aangepast.
Dan kunnen we net zo goed gewoon de race afschaffen en punten geven op basis van de quali.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ie niet moet inhalen.
Omdat er op een moment in een race niet ingehaald kan worden?quote:Op maandag 9 juni 2014 13:00 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Dan kunnen we net zo goed gewoon de race afschaffen en punten geven op basis van de quali.
dit was niet zo'n momentquote:Op maandag 9 juni 2014 13:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat er op een moment in een race niet ingehaald kan worden?
Dit was dan wel weer geniaal om te zien:quote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Het interesseert de racefans geen zier hoe die mensen reageren![]()
Dank U.
Dat was bij de Indy 500 ook dramatisch, de laatste 5 ronden hadden we gewoon split screenquote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Het interesseert de racefans geen zier hoe die mensen reageren![]()
Dank U.
Dit was dan ook ná de race, niet tijdensquote:Op maandag 9 juni 2014 13:55 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Dit was dan wel weer geniaal om te zien:
[ afbeelding ]
Wat, Mrs Sutil is de enige reden om hem nog mee te laten rijden.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Het interesseert de racefans geen zier hoe die mensen reageren![]()
Dank U.
Massa behoudt zn lijn en als Perez niet naar links was gekomen was er niks gebeurt!quote:Op maandag 9 juni 2014 11:43 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[ afbeelding ]
Duidelijk niet de fout van Perez...
Als Massa niet zou inhalen was er ook niets gebeurtquote:Op maandag 9 juni 2014 15:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Massa behoudt zn lijn en als Perez niet naar links was gekomen was er niks gebeurt!
Duidelijk te zien!
Ja inderdaad.. om die hysterische golddiggers vrouwen in beeld te krijgen...quote:Op maandag 9 juni 2014 13:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was bij de Indy 500 ook dramatisch, de laatste 5 ronden hadden we gewoon split screen.
Daarbij remde Perez ook aardig te vroeg, duidelijk rem problemen. Straf had van mij nog wel hoger gemogen, je weet dat je rem problemen hebt, dus probeer dan niet van zulke domme acties uit te voerenquote:Op maandag 9 juni 2014 15:32 schreef M.Melandri het volgende:
Dat hier nog discussie over is begrijp ik niet. Perez wijkt van de ideale lijn af nabij de remzone, Massa rekent hier natuurlijk niet op. Duidelijk een fout van Perez.
Dat kan je net zo goed andersom redeneren.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:39 schreef DenS het volgende:
[..]
Daarbij remde Perez ook aardig te vroeg, duidelijk rem problemen. Straf had van mij nog wel hoger gemogen, je weet dat je rem problemen hebt, dus probeer dan niet van zulke domme acties uit te voeren
Jij laat je ook niet snel overtuigenquote:Op maandag 9 juni 2014 15:43 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat kan je net zo goed andersom redeneren.
Massa was op de hoogte van de remproblemen, maar kiest ervoor om heel dicht achter/naast Perez te rijden terwijl er links nog een halve baan vrij was.
Ze hebben allebei aandeel in het ongeval, ergo raceongeval.
Dat !quote:Op maandag 9 juni 2014 15:43 schreef zoem het volgende:
[..]
Dat kan je net zo goed andersom redeneren.
Massa was op de hoogte van de remproblemen, maar kiest ervoor om heel dicht achter/naast Perez te rijden terwijl er links nog een halve baan vrij was.
Ze hebben allebei aandeel in het ongeval, ergo raceongeval.
Nee dat was na de race van zijn zoon die al over start/finish kwam, maar niet na de race van degene die nog wereldkampioen werd nadat zijn zoon al gefinished was.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit was dan ook ná de race, niet tijdens [ afbeelding ]
Niet waar, want links bovenin staat al de hele top 6 die gefinisht is, plus als Lewis nog niet gefinisht was wist die monteur ook niet dat Massa geen WK wasquote:Op maandag 9 juni 2014 15:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee dat was na de race van zijn zoon die al over start/finish kwam, maar niet na de race van degene die nog wereldkampioen werd nadat zijn zoon al gefinished was.
Verrek!quote:Op maandag 9 juni 2014 16:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet waar, want links bovenin staat al de hele top 6 die gefinisht is, plus als Lewis nog niet gefinisht was wist die monteur ook niet dat Massa geen WK was [ afbeelding ]
En om je eigen woorden te gebruiken: Ergo, het was na de race
Ik vind dat mensen te zwart/wit redeneren dat het 100% Perez' schuld is. De schuld ligt m.i. in een grijs gebied.quote:
Volgens de officiele regels mag Perez niet slingeren/verdedigen in de remzone, dus volgens de regels is het zijn fout.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:03 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen te zwart/wit redeneren dat het 100% Perez' schuld is. De schuld ligt m.i. in een grijs gebied.
jaquote:Op maandag 9 juni 2014 15:58 schreef Dudeweiser het volgende:
Weet iemand waar ik de race kan terugkijken trouwens?
torrents plus usenetquote:Op maandag 9 juni 2014 17:04 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Zou je het mij ook willen vertellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |