Nee, net onder de goede tijd van Gallopin.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:47 schreef jaykop het volgende:
"En ook hij gaat de tijd niet halen" ja hoor josé, goed gezien
echt he, ze schakelen direct van nibali naar froome die 500 meter te rijden heeft en een minuut later gestart is. Dan is het toch duidelijk.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:47 schreef jaykop het volgende:
"En ook hij gaat de tijd niet halen" ja hoor josé, goed gezien
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1. FROOME Christopher1SKY in 13' 13'' 2. CONTADOR Alberto21TCS in 13' 21'' at 00' 08'' 3. JUNGELS Bob111TFR in 13' 22'' at 00' 09'' 4. TALANSKY Andrew168GRS in 13' 24'' at 00' 11'' 5. KELDERMAN Wilco191BEL in 13' 24'' at 00' 11'' 6. BOOM Lars193BEL in 13' 25'' at 00' 12'' 7. KIRYIENKA Vasili2SKY in 13' 25'' at 00' 12'' 8. NIBALI Vincenzo11AST in 13' 26'' at 00' 13'' 9. VAN GARDEREN Tejay121BMC in 13' 26'' at 00' 13'' |
Terwijl dat juist een beter deel voor Nibali zou moeten zijn met die lastige afdaling. Maar misschien dat Nibali helemaal geen risico's wilde nemen (of hij heeft zich opgeblazen bergop)quote:Op zondag 8 juni 2014 14:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nibali verliest 16 seconden in 5 vlakke kilometers op Froome.
Boom de enige niet-klimmer voorin. Blijkbaar is dat klimmetje toch belangrijker geweest dan de grote molen en de technische stukken.quote:
Als Contador in de buurt van Froome kan blijven vind ik het best.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:50 schreef forzaudinese het volgende:
Lijkt wel alsof de TDF al is begonnen !![]()
Dit gaan we straks 3 weken lang zien. Froome tegen Contador.
Je bedoelt in de Tour neem ik aan? Want in de Dauphiné zit geen tijdrit meerquote:Op zondag 8 juni 2014 14:53 schreef FredWielergek het volgende:
Contador en Nibali en anderen zullen echt tijd moeten winnen in de bergen voor dat de tijdrit begint
ja, de dauphine staat eigenlijk in de teken van de tourquote:Op zondag 8 juni 2014 14:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Je bedoelt in de Tour neem ik aan? Want in de Dauphiné zit geen tijdrit meer
hebben we in ieder geval wat te bekijken op 2e pinksterdagquote:Op zondag 8 juni 2014 14:51 schreef Columbiafan het volgende:
Morgen Froome in het geel, Contador in het groen, Nibali in de bollen en Jungels in het wit in een zware bergrit, leuk om zien
Op de steentjes van Roubaix mischien?Ik hoop op een flinke regenbui die dagquote:Op zondag 8 juni 2014 14:53 schreef FredWielergek het volgende:
Contador en Nibali en anderen zullen echt tijd moeten winnen in de bergen voor dat de tijdrit begint
Maar het niveau van tijdrijders is hier wel lager dan het niveau van klassementsrenners.quote:Op zondag 8 juni 2014 14:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Boom de enige niet-klimmer voorin. Blijkbaar is dat klimmetje toch belangrijker geweest dan de grote molen en de technische stukken.
Echt?quote:De Brit Christopher Froome van de Sky-formatie is de eerste leider in het Critérium du Dauphiné. De Tour de France-winnaar van 2013 bleef in de 10,4 kilometer lange tijdrit door de straten van Lyon de Spanjaard Alberto Contador acht tellen voor.
Belkinrenner Wilco Kelderman die met het oog op een mogelijke weersomslag besloot om vroeg te starten, had lang de beste tijd. Pas in de slotfase wisten vier renners onder zijn tijd te duiken. Kelderman eindigde op elf seconden als vijfde, net voor zijn ploegmakker Lars Boom, die twaalf tellen toe moest geven op Froome.
Froome won de voorbereidingskoers op de Tour de France vorig jaar ook. Contador eindigde toen op de tiende plaats.
Jungels, die kent u niet. Dus daarom zullen we zijn naam vakkundig in de doofpot stoppen onder het mom van chauvinisme.quote:
Nope. Quintana gaat dat eigenhandig voorkomen.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Froome wordt één van de beste wielrenners aller tijden. Of 'ie nou gedoped is of niet, de Tour de Frances van de komende vijf jaar lijken al beslist, net als met Armstrong
In tijdritten rijdt Froome ze allemaal op een hoop en bergop verliest 'ie nu maar heel weinig, of helemaal niets, op Quintana.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nope. Quintana gaat dat eigenhandig voorkomen.
Dit jaar is nog van Froome, laat hem ervan genieten zolang het kan.
Dat is ie allang. Zo'n supermens heeft zich nog nooit eerder aangediend hoor.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Froome wordt één van de beste wielrenners aller tijden.
Niets natuurlijk, Froome rijdt Quintana compleet op een hoop als ie wil/geen verzonnen hongerklops heeft.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In tijdritten rijdt Froome ze allemaal op een hoop en bergop verliest 'ie nu maar heel weinig, of helemaal niets, op Quintana.
Dit jaar is gewoon voor Contador, deze tijdrit vind ik maar irrelevant.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:23 schreef DecoAoreste het volgende:
Mandy en Ulrich zouden ook alles gaan winnen...quote:Op zondag 8 juni 2014 15:20 schreef Slobeend het volgende:
Froome wordt één van de beste wielrenners aller tijden. Of 'ie nou gedoped is of niet, de Tour de Frances van de komende vijf jaar lijken al beslist, net als met Armstrong
Contador gaat Froome er echt niet van af rijden.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dit jaar is gewoon voor Contador, deze tijdrit vind ik maar irrelevant.
Contador maakte een dealtje met Valverde en samen vallen ze Froome aan op een moment dat hij 't niet verwacht. Kans lijkt me klein dat Froome dan kalm blijft en dat slim gaan aanpakken.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:53 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Contador gaat Froome er echt niet van af rijden.
Daarom is de NOSquote:Op zondag 8 juni 2014 15:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jungels, die kent u niet. Dus daarom zullen we zijn naam vakkundig in de doofpot stoppen onder het mom van chauvinisme.
Laat ze het maar proberen. Sky pakt toch iedereen terug die ze wat aan doe en laat ze janken bij hun moeders net zoals ze bij Contador hebben gedaan vorig jaar in de TdF, net zoals het jaar daarvoor bij Nibali en Valverde hoeven we niet eens over te praten.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Contador maakte een dealtje met Valverde en samen vallen ze Froome aan op een moment dat hij 't niet verwacht. Kans lijkt me klein dat Froome dan kalm blijft en dat slim gaan aanpakken.
Quintana gaat echt niet Froome eraf rijden. Sowieso al niet in de tijdritten en Froome kan ook nog steeds beter worden bergop.quote:Op zondag 8 juni 2014 15:23 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nope. Quintana gaat dat eigenhandig voorkomen.
Fixed.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:05 schreef Ereinion het volgende:
Hij heeft weer de juiste motivatie te pakken, of de goede trainingsschema's of zo Steven. Die is een stuk beter dan de afgelopen 2 jaar.
Sky pakt iedereen terug? Vorig jaar schoten ze ook serieus te kort in de waaieretappe en dit jaar lijken ze een stuk zwakker dan in 2013.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:01 schreef Syntix het volgende:
Laat ze het maar proberen. Sky pakt toch iedereen terug die ze wat aan doe en laat ze janken bij hun moeders net zoals ze bij Contador hebben gedaan vorig jaar in de TdF, net zoals het jaar daarvoor bij Nibali en Valverde hoeven we niet eens over te praten.
Joh, da's Syntix,daar ga je toch niet serieus op reageren?quote:Op zondag 8 juni 2014 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sky pakt iedereen terug? Vorig jaar schoten ze ook serieus te kort in de waaieretappe en dit jaar lijken ze een stuk zwakker dan in 2013.
Ik probeer te reageren op inhoud, niet op username.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Joh, da's Syntix,daar ga je toch niet serieus op reageren?
Syntix heeft inhoud?quote:Op zondag 8 juni 2014 16:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik probeer te reageren op inhoud, niet op username.
omdat NL het goed deed in de waaieretappe is dat opeens zo'n grote etappe gewordenquote:Op zondag 8 juni 2014 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sky pakt iedereen terug? Vorig jaar schoten ze ook serieus te kort in de waaieretappe en dit jaar lijken ze een stuk zwakker dan in 2013.
Jij wilt beweren dat er een team beter is dan Sky?quote:
Dus je concludeert dat ze het alleen niet aan kunnen en dat er minstens 5 goede renners zijn van verschillende ploegen om hem te pakken? Lijk een beetje op het scenario van de Vuelta in het jaar dat Froome 2e werd in de tour.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:14 schreef DeeBee het volgende:
Haha, juiste motivatie.
En ik hoop ook op het genotscenario wat SoK schetst, namelijk dat Froome net zo achterlijk gaat rijden als vorig jaar en de Spaanse armada hem meerdere keren in het pak steekt. Zou echt heerlijk zijn!
Verandert niets aan het feit dat Contador veel en veel beter is in het lezen van de koers en in het inspelen op de omstandigheden. Froome is daar gewoon op te pakken en als Contador de juiste handlangers vindt, dan kan dat beslissend worden.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:19 schreef Syntix het volgende:
[..]
omdat NL het goed deed in de waaieretappe is dat opeens zo'n grote etappe gewordenVolgens mij pakte Sky idd iedereen daarna terug, want op de Mont Ventoux was het Froome die won en iedereen jankend achter zich. Froome zat bij die waaieretappe iets te ver van achteren en zal die fout niet nog een keer maken, daarnaast denk ik dat het team van dit jaar sterker is dan dat van vorig jaar in de TdF. Nu kunnen Thomas, Porte, Nieve, (Wiggins), Lopez, Kiryienka mee naar de TdF.
Tenzij Sky zo sterk is, dat ze alles en iedereen weer terug rijden.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Verandert niets aan het feit dat Contador veel en veel beter is in het lezen van de koers en in het inspelen op de omstandigheden. Froome is daar gewoon op te pakken en als Contador de juiste handlangers vindt, dan kan dat beslissend worden.
Plaatsing wordt denk ik ook heel belangrijk. In Roubaix is het met 260 kilometer en 55 kilometer kasseien veel meer een natuurlijke afvalrace. Volgens mij was het met de vorige keer Tour op kasseien bepalend dat Schleck onderuit ging.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:07 schreef Pedroso het volgende:
Zou Froome een beetje kunnen rijden op kasseien met dat gratenpakhuis ?
Als het een beetje tegenzit (voor hem dan) dan kan ie daar zomaar een paar minuten kunnen verliezen op enkele klassementsrenners.
Zou wel een mooi scenario zijn.
Zou zomaar kunnen dat er daar een of meer grote namen vallen en de strijd moeten staken. Zal wel veel gedrang zijn en ook angst bij de grote namen.quote:Op maandag 9 juni 2014 00:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Plaatsing wordt denk ik ook heel belangrijk. In Roubaix is het met 260 kilometer en 55 kilometer kasseien veel meer een natuurlijke afvalrace. Volgens mij was het met de vorige keer Tour op kasseien bepalend dat Schleck onderuit ging.
Hij is ook tegen alle menselijke logica in een toptijdrijder met dat gratenpakhuis. Dus het zal wel.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:07 schreef Pedroso het volgende:
Zou Froome een beetje kunnen rijden op kasseien met dat gratenpakhuis ?
quote:Op maandag 9 juni 2014 13:41 schreef Pedroso het volgende:
Blijft toch een vreemd gezicht, een neger op een fiets.
quote:
quote:De teambus van Belkin is in het Critérium du Dauphiné slachtoffer geworden van een inbraak. Vandalen sloegen vannacht de ruit in van de zijdeur om de bus in te komen. De ploeg meldt op Twitter dat er weinig spullen zijn gestolen.
Desondanks is de ravage groot, schrijft mecanicien Martijn van Schaijk, die een foto van de bus op zijn Twitter plaatste: “Op het eerste oog is niet heel veel weg. Vooral alles overhoop gehaald en ruiten kapot.”
Dat is toch een vrij gebruikelijke uitspraak ?quote:
Is toch wet van Bartjens?quote:Op maandag 9 juni 2014 14:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat is toch een vrij gebruikelijke uitspraak ?
Is ook de correcte vorm:quote:Op maandag 9 juni 2014 14:38 schreef baggerbaas het volgende:
[..]![]()
DoorDeMart
steevast gebruikt in de vorm: "Volgens Bartjens..."
Als Sky in dit tempo blijft rijden dan zal dat nog wel even duren.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:46 schreef OProg het volgende:
Het wachten is nu op wie de eerste tik uit probeert te delen.
nee hoorquote:
Te oud, vooral Bardet is gevaarlijk en wellicht Olivier als die er nog bij zitquote:Op maandag 9 juni 2014 14:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Doet Talansky nog mee voor wit of gaat dat vandaag naar Kelderman (als hij niet lost)?
Vooral Kwiatkowski gaat er wel erg vroeg af, die had ik een top 5 plaats toegedicht in het eindklassement.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:53 schreef Mykonos het volgende:
Als je ziet hoe groot die groep nog is, verbaast het me dat sommige grote namen er zo vroeg af gaan
Nope, Kelderman staat virtueel in het witquote:Op maandag 9 juni 2014 14:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Doet Talansky nog mee voor wit of gaat dat vandaag naar Kelderman (als hij niet lost)?
Mja. Normaal ook Kwiatko maar die is dus los nu.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:54 schreef Max23 het volgende:
[..]
Te oud, vooral Bardet is gevaarlijk en wellicht Olivier als die er nog bij zit
die gaat nog wel keertje vallenquote:
Wen er trouwens maar aan. Over een paar jaar gaan de Eritreeërs alles domineren.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:41 schreef Pedroso het volgende:
Blijft toch een vreemd gezicht, een neger op een fiets.
Precies, hij heeft er nu voor gezorgd dat Nibali zich heeft opgeblazenquote:Op maandag 9 juni 2014 15:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heel slim van Kelderman, dit soort zaken zou Vandenbroeck eigenlijk moeten doen als hij ooit eens een koers wil winnen.
quote:Op maandag 9 juni 2014 15:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nibali lost.
Ik wil nu een beeld van Vino.
Hij heeft je gehoord.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Heel slim van Kelderman, dit soort zaken zou Vandenbroeck eigenlijk moeten doen als hij ooit eens een koers wil winnen.
Hij hoort je.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
twitter:TeamBelkin twitterde op maandag 09-06-2014 om 15:02:31#Dauphine - @W1lcokelderman, one word: #impressive! reageer retweet
Wablief?quote:
Koersinzicht van een vaatdoek. Hij doet alles op pure kracht ja.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Froome lijkt wel de meesterknecht van Contador.
Kost hem schijnbaar weinig moeite dus waarom niet.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Koersinzicht is hem vreemd.
Maar dat hou je ook geen drie weken vol.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Kost hem schijnbaar weinig moeite dus waarom niet.
Op die manier heeft hij vorig jaar wel een keer zijn eigen ploeg opgeblazen. Erg slim is het meestal niet.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Het leek Contador nog minder moeite te kosten om te volgen.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:07 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Volgen is makkelijker dan aanvallen aldus Jose Beenquote:Op maandag 9 juni 2014 15:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het leek Contador nog minder moeite te kosten om te volgen.
+1quote:
Dat ook weer niet.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hahahahaha
Wielrennen was nog nooit zo lachwekkend.
Zal de hele week zo zijn, behalve in het weekend geloof ik.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:
wist niet dat het zo vroeg finishte, alleen de laatste 10 seconde gezien
twitter:TeamBelkin twitterde op maandag 09-06-2014 om 15:10:36#Dauphine - What a race! Froome wins, Contador second, @W1lcokelderman third! Great job by our youngster! reageer retweet
Die laatste 500 meter van Froome, dat gaat echt nergens over hoor.quote:
Kan gewoon zo sprinten door z'n zitpositie hoor.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hahahahaha
Wielrennen was nog nooit zo lachwekkend.
Ik denk ook dat de Tour hem kwa bergen beter moet liggen dan de Giroquote:Op maandag 9 juni 2014 15:10 schreef Slobeend het volgende:
Als de klimmen niet zo steil zijn kan Kelderman makkelijk mee.
Dat ontken ik niet. Maar ik heb meer belachelijke dingen gezien in de 25 jaar dat ik wielrennen kijk.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die laatste 500 meter van Froome, dat gaat echt nergens over hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |