Toen ik last had van paniekaanvallen was oxazepam te licht voor mij. Het is volgens mij een van de lichtere benzo's. Ik kreeg daarna Alprazolam (Xanax) voorgeschreven en dat werkte toen wel. Voor welk doeleinde dien jij die medicatie te gebruiken?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:34 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Niemand hier ervaring mee?
Ik vond het jammer dat ik de pillen zelf moest betalen, maarja, pammetjes he.
Andere ervaringen met andere rustgevers zijn ook goed
Hapje van nemen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 11:25 schreef Mord_Sith het volgende:
Hmm die pillen hebben dus helemaal geen breuklijn
Erg slordig, er staat ook op de verpakking een halve tot een hele. Nu gekloot met een mesje maar da's niks.
Heb geklooid met een mesje, ga van de week een pillensnijder halen.quote:
Angst voor angst. Zoek op hoe lang zo'n pilletje 'echt werkt'.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:40 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Heb geklooid met een mesje, ga van de week een pillensnijder halen.
Herkennen jullie het dat het maar een uurtje werkt? Of ligt dat gewoon aan mij? (angst voor de angst zeg maar)
Nee he?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Angst voor angst. Zoek op hoe lang zo'n pilletje 'echt werkt'.
Dat is hetzelfde als een paracetamol nemen en zeggen dat het maar een half uur werkt. Volgens mij (correct me if im wrong) kan dat helemaal niet.
Angst voor mij persoonlijk is vaak een verandering van mindset.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:01 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Nee he?
Ik zie het, de piek wordt bereikt na 3 uur en de werking houdt zes uur aan.
Ansgt voor de angst dus.
Ik zal even tegen mezelf zeggen dat ik normaal moet doen.
Sorry voor de vele vragen, I'm new to this en ik vind het lastig.
Het ging wel ok. Het was de eerste keer dat ik dr sprak.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:22 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoe is het gesprek gegaan? Had je die psychiater al eerder gesproken?
Gewoon een hele nemen de volgende keer. Waarschijnlijk was het de verwachting dat het wat zou doen waardoor het even beter ging (placebo-effect dus).quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:40 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Heb geklooid met een mesje, ga van de week een pillensnijder halen.
Herkennen jullie het dat het maar een uurtje werkt? Of ligt dat gewoon aan mij? (angst voor de angst zeg maar)
Maar wilde jij niet ook schematherapie? Cgt lijkt me een beetje ... weinig, gezien je ervaring met therapie.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 14:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het ging wel ok. Het was de eerste keer dat ik dr sprak.
Volgende week word ik in het team besproken, de week daarop word ik gebeld voor een nieuwe afpraak. En het word waarschijnlijk CGT, en na 10 of 15 sessies een psychologisch onderzoek. Iets waar ik op heb aangedrongen omdat er tot nu toe gewoon aangekloot is![]()
Ze twijfelde of ik ASS of een angststoornis had.. dat moet dan uit een onderzoek komen. Ik geloof dat ik de halve DSM inmiddels gehad hebDus kom maar op met die onderzoeken
![]()
Maar goed het gaat pas lopen als ik echt ga beginnen met het vrwijilligerswerk, want dan zal ik weer tegen situaties aanlopen die iets bij me losmaken of waar ik tegenaan loop.
Dat heb ik zo ontzettend vaak.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:20 schreef kuolema het volgende:
Maar dat gevoel dat ik niet wakker ben, niet helder, alsof ik droom, dat is echt zo naar. Het gebeurt best vaak de laatste tijd.
En wat gaat er fout dan in je hoofd? Want er moet een oorzaak zijn toch? Of wil je dan gewoon te graag?quote:Op zondag 15 juni 2014 03:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Fullllcking kolere wat voel ik me crap. Vol in de melatonine, kruidenthee, AD en andere meuk maar loop te trillen in bed. : (
Yep ik wilde inderdaad schematherapie. Maar zij vond dat misschien te heftig en te langdurig op dit moment: "dan ben je wel 1 of 2 jaar bezig!" Dus mijn reactie was "ach ik ben nu ook bijna anderhalf jaar bezig...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:20 schreef kuolema het volgende:
Maar wilde jij niet ook schematherapie? Cgt lijkt me een beetje ... weinig, gezien je ervaring met therapie.
Hoe gaat het verder met jou nu?
Ligt eraan waar je bang voor bent? Waar komt je angst vandaan?quote:Op zondag 15 juni 2014 11:22 schreef Mord_Sith het volgende:
Hmm, ik ben vandaag en gisteren al wakker geworden met angst, en het trekt bijna niet weg, terwijl het normaal een paar periodes per dag zijn. Ik heb net de Paroxetine verhoogd, is het normaal dat het eerst erger wordt, en daarna minder?
En hebben jullie tips om die angst te verminderen?
Niet bekend, nergens voor, overal voor, ondertussen lijkt het wel de angst voor de angst, angst voor een angstaanval. Ik ga therapie krijgen maar moet wachten op een uitnodiging.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je bang voor bent? Waar komt je angst vandaan?
Ik ben bang dat ik je geen ander advies kan geven dan wat je zelf al waarschijnlijk hebt bedacht: afleiding zoeken en proberen te ontspannen...quote:Op zondag 15 juni 2014 11:38 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Niet bekend, nergens voor, overal voor, ondertussen lijkt het wel de angst voor de angst, angst voor een angstaanval. Ik ga therapie krijgen maar moet wachten op een uitnodiging.
Maar juist dat lukt niet ergquote:Op zondag 15 juni 2014 11:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik je geen ander advies kan geven dan wat je zelf al waarschijnlijk hebt bedacht: afleiding zoeken en proberen te ontspannen...
Probeer zo min mogelijk prikkels te krijgen. Dus niet gaan wandelen in een natuurgebied want dat zal nu wel retedruk zijnGeen horrorfilms of thrillers kijken.
Heb je een hobby waar je helemaal in op kan gaan? Iets met je handen doen zodat je minder 'in je hoofd zit'?quote:Op zondag 15 juni 2014 11:55 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Maar juist dat lukt niet ergHet is er altijd, overal. Ik vind het erg lastig.
Oefening baart kunst misschien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |