Volgens mij is ook een van de issues dat je er na jaren van problemen er 'in duikt' ... en dus niet meer goed kunt beseffen hoe je daar het beste uit kunt komen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
gister 1 of andere studie erover gelezen. Conclusie; bij mensen met depressie komt het het vaakst voor.. Goh![]()
Vind het dan ook lastig om het verschil tussen depressie en anhedonie te zien/te begrijpen. Al lijkt het erop dat anhedonie ook (af en toe) voorkomt bij 'gezonde' mensen.
Maar het hele "geen plezier meer aan dingen beleven of in beperkte mate" tja, dat is natuurlijk datgene waar ik al tijden last van heb.
Waarom? Daar heb je toch niets aan als je dood bent?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 18:24 schreef Gewas het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat ik veel energie uit de natuur kan halen. Deze foto heb ik een tijdje geleden gemaakt:
[ afbeelding ]
Als ik nog eens doodga wil ik dat ze mij cremeren en dan de as in een natuurgebied gooien.
1 worden met de natuur lijkt mij het mooiste wat er is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Waarom? Daar heb je toch niets aan als je dood bent?
Maar natuur is fijn ja, vooral bos, het is zo sereen. Ik vind vooral naaldbossen mooi.
Niemand hier ervaring mee?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:17 schreef Mord_Sith het volgende:
Hebben jullie ook ervaring met Oxazepam betreffende onrust en angsten?
In zoverre dat ik ze tijdens een angstaanval inneem waar ik zelf niet uit kan komen en er dan rustig van word. Dokter was nogal huiverig voor regelmatig gebruik.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:34 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Niemand hier ervaring mee?
Ik vond het jammer dat ik de pillen zelf moest betalen, maarja, pammetjes he.
Andere ervaringen met andere rustgevers zijn ook goed
Ik heb temazepam voorgeschreven gekregen omdat ik zo moeilijk in slaap kom. Ik heb er gisteren één genomen en het werkt prima. Heerlijk geslapen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:34 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Temazepam heeft mij 1 week geholpen en toen niks meer (op veel dufheid de volgende dag na)quote:Op zaterdag 14 juni 2014 00:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik heb temazepam voorgeschreven gekregen omdat ik zo moeilijk in slaap kom. Ik heb er gisteren één genomen en het werkt prima. Heerlijk geslapen.Je mag het alleen niet lang gebruiken i.v.m. verslavende werking.
Ik had ze ook maar ben nogal ongevoelig voor benzo's. Dus het hielp niet echt, niet de 10 mg tenminste. Ik hoefde ze niet zelf te betalen trouwens. Door wie heb je ze voorgeschreven gekregen?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 23:34 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Hoe is het gesprek gegaan? Had je die psychiater al eerder gesproken?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:40 schreef Elvi het volgende:
Vanacht voor het eerst deze week geen nachtmerrieWel wakker om ass o'clock dus dat is minder
Door mijn huisarts.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:20 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik had ze ook maar ben nogal ongevoelig voor benzo's. Dus het hielp niet echt, niet de 10 mg tenminste. Ik hoefde ze niet zelf te betalen trouwens. Door wie heb je ze voorgeschreven gekregen?
Volgens mij worden ze tegenwoordig nooit vergoedquote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Vandaar. Ik kreeg ze van een arts van de GGZ.
Wel als degene die het voorschrijft een code (b2) op het recept zet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:29 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze tegenwoordig nooit vergoed
Hoewel ik bij geen van bovenstaande dingen hoor ...quote:B2-code: benzodiazepinen worden door de zorgverzekeraar vergoed bij de volgende indicaties:
onderhoudsbehandeling bij epilepsie of behandeling van een epileptisch insult;
behandeling van angststoornissen, waarbij therapie met ten minste twee antidepressiva conform de geldende richtlijnen heeft gefaald;
behandeling bij meervoudige psychiatrische problematiek, waarbij behandeling met hoge doses benzodiazepinen noodzakelijk is;
palliatieve sedatie bij terminale zorg.
uitbreiding per 18 augustus 2009:
Spierspasmen (diazepam, als andere middelen niet meer werken)
Daar is het juist voor bedoeld, het is namelijk geen slaapmiddel maar erop gericht dat je juist nog kunt functioneren doordat de spanning minder wordt. Maar iedereen reageert er anders op dus het is een kwestie van uitproberen. Succes!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:07 schreef Mord_Sith het volgende:
Oh, da's goed om te weten, dank je.
Ik wil er 1 nemen maar durf niet goed, ben bang dat ik er te moe/suf van word. Kun je het in een lage dosering overdag nemen en nog functioneren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |