Probeer eens met Untrue mee te tellen, (1,2,3,4,1,2,3,4 enz) waarbij je de kicks (de lage bastoon van de beat) op 1 en 3 legt. Dan hoor je ook dat die andere clicks niet op de beat vallen, en dat is wat dat springerige gevoel geeft wat alle nummers van Burial haast hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik er niet in, het klinkt zo rustig en traag, zou echt niet zeggen dat er zon hoog tempo inzit.
Wil echt graag wat meer weten over elektronische muziek, want dat is toch echt een gedeelte waar ik heel weinig verstand van heb.
Zal hem zo weer eens opzetten en het uitproberen, vind dat sowieso echt een heerlijke plaat.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Probeer eens met Untrue mee te tellen, (1,2,3,4,1,2,3,4 enz) waarbij je de kicks (de lage bastoon van de beat) op 1 en 3 legt. Dan hoor je ook dat die andere clicks niet op de beat vallen, en dat is wat dat springerige gevoel geeft wat alle nummers van Burial haast hebben.
Hmmm... Lastig. Burial is echt heel uniekquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zal hem zo weer eens opzetten en het uitproberen, vind dat sowieso echt een heerlijke plaat.
Weet je meer dingen die erop lijken?
Zeker waar. Maarja er wacht nog zoveel op me.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:44 schreef DO2 het volgende:
Dan heb je gewoon nog veel te weinig echt beluisterd, Kerft.
Ik weet het niet. Veel electronica klinkt fijn, maar er is maar erg weinig dat me van mijn stoel lift.Het is aan de ene kant vrij eenvoudige muziek om te maken, maar aan de andere kant lastige muziek om te blijven boeien. Briljant zijn er maar enkele imo. Burial is daar wel een vanquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:42 schreef DO2 het volgende:
Het is voor mij trouwens echt onmogelijk om uit al die electronische artiesten 2 of 3 favorieten te tillen.
Er gebeuren zoveel briljante dingen op dat vlak. Ik zou het echt niet weten.
Nee, inderdaad. Al heb ik wel een paar helden die ik echt geweldig vind. Op basis van plays is het trouwens ongeveer:quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:42 schreef DO2 het volgende:
Het is voor mij trouwens echt onmogelijk om uit al die electronische artiesten 2 of 3 favorieten te tillen.
Er gebeuren zoveel briljante dingen op dat vlak. Ik zou het echt niet weten.
Ik vind dit altijd zo tenenkrommendquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:46 schreef Moody het volgende:
Het is aan de ene kant vrij eenvoudige muziek om te maken,
Zeg ik toch. Dan ken ik die bewuste artiesten nog niet of ze zitten niet in mijn smaak-zonequote:Op woensdag 4 juni 2014 23:48 schreef DO2 het volgende:
Ben ik het niet mee eens, Moody.
Er zijn zat zeer creatieve artiesten die een heel eigen geluid hebben en verdomd goed zijn.
Tenenkrommend is het wanneer je een deel van een post er uit piktquote:
Wat maakt dat uit? Denk je dat zangtalent minder veelvoorkomend is dan, bij gebrek aan een beter woord, elektrotalent?quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Eletrco is vrij representatief en ook niet afhankelijk van zang.
Jaaquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:52 schreef Kerftminister het volgende:
Vind SBTRKT trouwens ook erg fijn, die nieuwe plaat kwam er ook aan toch?
Voorbeeldje?quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:57 schreef Moody het volgende:
Ik trek me terug. Mijn mening is wellicht gebaseerd op de tenenkrommende periode van house muziekOok electro btw.
Ik heb er serieus naar geluisterd maar ADULT. vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:00 schreef ranja het volgende:
geen elctroclashliefhebbers dus? verrassend
Hoe komt je daar bij?quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:01 schreef Tchock het volgende:
Nog zoiets frappants: als er slechte punk of blues gemaakt wordt is het niet "alle gitaarmuziek is kut" en als er een keer een hardcoreplaat aan staat die niet om aan te horen is is het "elektronische muziek is zo slecht".
Tja dat is bij Hip-Hop net zo goed he. Daarover denken nog steeds mensen dat het 'rapnegermuziek is over bitches, geld en gangsters'quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:01 schreef Tchock het volgende:
Nog zoiets frappants: als er slechte punk of blues gemaakt wordt is het niet "alle gitaarmuziek is kut" en als er een keer een hardcoreplaat aan staat die niet om aan te horen is is het "elektronische muziek is zo slecht".
Nee. Ik heb hem hier op vinyl liggen en draai 'm regelmatig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:02 schreef Vatta het volgende:
Ben geloof ik 1 van de weinige die dit heerlijk vind en niet over de top.
Ten eerste oudere indrukken, en ten tweede ook jij die eerst dingen stelt over elektronische muziek om vervolgens toe te geven dat die gebaseerd zijn op slechte house.quote:
Dan bedoel je alles wat is gemasterd of zo?quote:Daarbij is 99,7% van de hedendaagse muziek electronisch.
Hij geeft nooit shows he? Beetje jammer.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ik heb hem hier op vinyl liggen en draai 'm regelmatig.
Naja....ik ken weinig muziek waar geen elektriciteit aan te pas komtquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ten eerste oudere indrukken, en ten tweede ook jij die eerst dingen stelt over elektronische muziek om vervolgens toe te geven dat die gebaseerd zijn op slechte house.
[..]
Dan bedoel je alles wat is gemasterd of zo?
Bijna nooit nee. Super mysterieus type. Tot begin dit jaar wisten "we" niet eens hoe hij er uit zag.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:05 schreef Vatta het volgende:
[..]
Hij geeft nooit shows he? Beetje jammer.
Harharharhar.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Naja....ik ken weinig muziek waar geen elektriciteit aan te pas komt
Dat komt omdat je alles op één hoop veegt. Wat is de "sub-top elektro" dan? MSP en The Verve kwamen hier bij iedereen in de top tien britpop. De top tien elektro is... eh...quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik sta nogsteeds achter mijn mening overigens. Sub-top electro is voor mij veel lastiger te beluisteren dan sub-top britrock (The Verve, MSP) om maar een voorbeeld te geven. Ik redeneer vanuit mijn eigen smaak he
Als kenner laat ik dat aan jou over. Geef een top-10 en ik beloof ze te beluisterenquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat komt omdat je alles op één hoop veegt. Wat is de "sub-top elektro" dan? MSP en The Verve kwamen hier bij iedereen in de top tien britpop. De top tien elektro is... eh...
Ik vind het er prima bijpassenquote:Op donderdag 5 juni 2014 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb er serieus naar geluisterd maar ADULT. vind ik echt verschrikkelijk.Instrumentaal is het nog wel aardig, een beetje jaren '80. Maar die zang
![]()
Haha dan ben ik toch erg benieuwd welke jij weet op te noemen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner van "alle electro". Ik kan je namen noemen uit de specifieke genres die ik enigszins ken maar dat is op geen enkele manier een representatief beeld van de elektronische muziek. Als ik je drie minimal artiesten geef die je rete saai vindt en je blijkt achteraf van hardstyle te houden ligt dat niet aan mijn selectie, maar aan het feit dat niet alle elektronische muziek hetzelfde is. In tegendeel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Als kenner laat ik dat aan jou over. Geef een top-10 en ik beloof ze te beluisteren
Waarom maken we ergens een probleem van terwijl er geen is?quote:Op donderdag 5 juni 2014 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner van "alle electro". Ik kan je namen noemen uit de specifieke genres die ik enigszins ken maar dat is op geen enkele manier een representatief beeld van de elektronische muziek. Als ik je drie minimal artiesten geef die je rete saai vindt en je blijkt achteraf van hardstyle te houden ligt dat niet aan mijn selectie, maar aan het feit dat niet alle elektronische muziek hetzelfde is. In tegendeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |