Ben Frostquote:Op woensdag 4 juni 2014 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is dat? De nieuwe My Bloody Valentine of zo?
Gelukkig zijn er nog 2 mooie kandidaten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:32 schreef kciR het volgende:
[..]
Die laatste is volgens mij al eens langs gekomen
Edit: Ja
A U R O R A? Edit: ja dus.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is dat? De nieuwe My Bloody Valentine of zo?
quote:
Dat is Psytrance.quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
Overigens mag ik dan weinig verstand van Electro hebben, maar ik weet wel dat Shpongle geniaal is, heerlijke muziek.
Psybient om precies te zijn.quote:
quote:
quote:Psybient, short for psychedelic ambient, (also known as ambient goa, psychill, psydub), is a style of electronic music that contains the elements of psychedelic trance, ambient, downtempo, dub, ethnic music, "new age" music.[30] It is 2 times slower than psytrance (generally under 110 BPM), usually with a less defined rhythm. It often has a slow rhythmic base and may use ambient elements, filtered and reworked with many effects, to achieve a particular psychedelic sound.
Wiki copypasten is niet echt uitleggen Kerft. Mijn punt is dat elektronische genres altijd vaag zijn en dat je eeuwig kunt zeuren waar iets in past, zeker als je het over sub-sub-subgenres als psybient hebt.quote:
Is twee keer zo traag staat er, dat lijkt me wel een duidelijk verschil.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wiki copypasten is niet echt uitleggen Kerft. Mijn punt is dat elektronische genres altijd vaag zijn en dat je eeuwig kunt zeuren waar iets in past, zeker als je het over sub-sub-subgenres als psybient hebt.
Het is ook niet twee keer zo traag. Dan zou trance 220 bpm zijn, dat is dit:quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is twee keer zo traag staat er, dat lijkt me wel een duidelijk verschil.
Word gewoon voorgelogen. :Squote:Op woensdag 4 juni 2014 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook niet twee keer zo traag. Dan zou trance 220 bpm zijn, dat is dit:
Hardcoretempo
Untrue heeft een BPM van ongeveer 135:quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:18 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Word gewoon voorgelogen. :S
Nee maar heb er zelf weinig verstand van hoor. Zo zou bijvoorbeeld Untrue van Burial een hoge BPM horen te hebben maar dat hoor ik er echt niet in.
Ja die is goedquote:
Ja dat hoor ik er niet in, het klinkt zo rustig en traag, zou echt niet zeggen dat er zon hoog tempo inzit.quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Untrue heeft een BPM van ongeveer 135:
Maar Burial is wat lastig. 2step heeft sowieso al een raar ritme om mee te tellen en Burial is wat dat betreft nog erger omdat zijn beats heel onregelmatig zijn. Voor een deel is dat stijl en voor een deel komt het omdat hij zijn muziek maakt zonder vast schema (zoals in Fruityloops bijvoorbeeld zit) door de clicks en beats gewoon naar hartelust op zijn plek te slepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |