Wat gebeurt er als je voor 's avonds een tussendoortje inplant? Dus dat je 's avonds nog iets MAG eten, in plaats van dat je het probeert tegen te houden.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ik ben al twee keer eerder fluitend 20+ kilo kwijt geraakt Sarabi, dus ik weet dat ik het kan. In die zin vind ik 5 kilo dus een heel klein doel al.
[..]
's avonds.
Dat is echt mijn grootste struikelblok de laatste tijd. Ik overweeg om maar gewoon om half 8 naar bed te gaan voortaan.Want ook al ben ik druk bezig en eet ik de hele avond niet. Zodra ik dan stop met wat ik aan het doen ben MOET er alsnog eten in. Echt te achterlijk voor woorden.
En het maakt niet uit wat. Zijn er geen biscuitjes dan wordt het wel een stuk kaas ofzo...
Bij mij werkt dat nietquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:41 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je voor 's avonds een tussendoortje inplant? Dus dat je 's avonds nog iets MAG eten, in plaats van dat je het probeert tegen te houden.
We waren vandaag in de E.landen (even lekker anoniem haha).quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Rond dat tijdstip in het park hier gewandeld, maar jullie waren er niet
Wel idioot dat we met z'n drieën uit het zelfde plaatsje posten![]()
Is het dan geen idee om calorie arme dingen te gaan eten 's avonds? Dus bijvoorbeeld fruit/worteltjes ofzo. Of heb je daar dan geen zin in? Want dat kan ik mij dan weer goed voorstellen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ik ben al twee keer eerder fluitend 20+ kilo kwijt geraakt Sarabi, dus ik weet dat ik het kan. In die zin vind ik 5 kilo dus een heel klein doel al.
[..]
's avonds.
Dat is echt mijn grootste struikelblok de laatste tijd. Ik overweeg om maar gewoon om half 8 naar bed te gaan voortaan.Want ook al ben ik druk bezig en eet ik de hele avond niet. Zodra ik dan stop met wat ik aan het doen ben MOET er alsnog eten in. Echt te achterlijk voor woorden.
En het maakt niet uit wat. Zijn er geen biscuitjes dan wordt het wel een stuk kaas ofzo...
Duh... als het zo makkelijk was...quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:36 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Is het dan geen idee om calorie arme dingen te gaan eten 's avonds? Dus bijvoorbeeld fruit/worteltjes ofzo. Of heb je daar dan geen zin in? Want dat kan ik mij dan weer goed voorstellen.
Dat werkt heel goed, als ik de knop te pakken heb.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:41 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je voor 's avonds een tussendoortje inplant? Dus dat je 's avonds nog iets MAG eten, in plaats van dat je het probeert tegen te houden.
Ja, maar je hebt 'van alles in je hoofd stoppen' en 'van alles in je hoofd stoppen'.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef loveli het volgende:
Ik denk dat aanleg een grote oorzaak van overgewicht is. Er zijn veel meer mensen zonder ruggegraat die vanalles in hun hoofd stoppen, maar voor sommigen kost het veel meer moeite om ofwel maat te houden, of om af te vallen. Misschien speelt psychologie mee, maar ik denk dat het biologische aspect een grotere rol speelt.
Dit herken ik wel, de laatste paar weken eet ik elke avond 125gr kwark met een schep whey en dat was prima. En nu heb ik daar dus echt geen zin meer in en ga ik ook op zoek naar snaaiquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, maar dat moet ook gewoon.
Of anders, wat ik vorig jaar deed, gewoon yoghurt met een schepje cruesli, heerlijk! Echt, en ik viel prima af, waarom ik dat dan nu niet eet...
Hmm ik heb dit eetgedrag vooral als ik me "verveel"en lui op de bank zit. Wat bij mij helpt om dan een kop thee of glas water te pakken. Dan heb ik wat om handen en het dempt dat zeurgevoel in je maag dat je moet snacken een beetje.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Duh... als het zo makkelijk was...![]()
Ik beperk me al tot waterijsjes ipv naar de B&J te grijpen, maar groente... tssss.
Nee, maar dat moet ook gewoon.
Of anders, wat ik vorig jaar deed, gewoon yoghurt met een schepje cruesli, heerlijk! Echt, en ik viel prima af, waarom ik dat dan nu niet eet...
quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:33 schreef Patoshik het volgende:
[..]
We waren vandaag in de E.landen (even lekker anoniem haha).
En V1z0R komt ook uit H.?
Was een onderzoek naar BMR in Schotland op basis van de VVM waar er bij gelijke gevallen een verschil was van 750kcal.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:07 schreef loveli het volgende:
Ik denk dat aanleg een grote oorzaak van overgewicht is. Er zijn veel meer mensen zonder ruggegraat die vanalles in hun hoofd stoppen, maar voor sommigen kost het veel meer moeite om ofwel maat te houden, of om af te vallen. Misschien speelt psychologie mee, maar ik denk dat het biologische aspect een grotere rol speelt.
Dit herken ik bij mezelf ook heel erg! En ik pak dan inderdaad ook een kop thee met een lekker smaakje om zo toch wat lekkers te hebben. Ondertussen vult het iets en gaat de snaaizin meestal wel weg. En als ik dit meerdere weken vol weet te houden, dan is het iets normaals geworden en hoef ik sowieso niks meer te eten/snaaien 's avonds. Het is alleen zo klote dat er maar een paar slechte avonden nodig zijn om die snaaizin weer helemaal terug te laten komenquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmm ik heb dit eetgedrag vooral als ik me "verveel"en lui op de bank zit. Wat bij mij helpt om dan een kop thee of glas water te pakken. Dan heb ik wat om handen en het dempt dat zeurgevoel in je maag dat je moet snacken een beetje.
De laatste tijd neem ik vaak verse munt thee, zo lekkerVoor mij een ideale "snack".
O: Smoothie met 200 gram aardbeien
T: - (werk in de thuiszorg op donderdagen, geen kans om te eten)
L: 2 broodjes met boterhamworst en wat komkommer met wat zongedroogde tomaatjes
T: magere yoghurt
D: iets met andijvie want dat is nog over van gister
Best een redelijk lijstje vandaag. Tussendoortjes zijn geloof ik niet mijn sterkste kant, ik eet vaak pas als ik honger krijg.
Dat doet ie ook wel hoor, dan zegt ie 'doe nou niet joh, daar krijg je spijt van', maar wat er oa in het boek 'Het geheim van slanke mensen' staat... ik ben dan net een kleuter en heb daar dan lak aan. Ik moet en ik zal NU iets eten. Punt... Alle rationele gedachten komen langs, en ik loop er dwars doorheen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het ook bullshit dat je helemaal geen suiker meer zou kunnen nemen. Aks een schep crusli door de kwark nou werkt voor jou. Dan moet je dat vooral gewoon lekker doen.
Ik heb ook niet de bepaald perfecte lijstjes maar ik val wel af, heb geen honger en vind het geen martelgang waardoor het vol te houden blijft. En in het weekend gewoon een chippie bij het kaarten. Of in mijn geval aankomend weekend lekker bbqen.
En BE. Kun je je man niet gewoon de opdracht geven die zak koekjes onder je neus weg te halen? Klinkt heel kinderachtig maar misschien werkt het.
Mja het doet mij een beetje aan stoppen met roken denken.. Aan een verslaving dusquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat doet ie ook wel hoor, dan zegt ie 'doe nou niet joh, daar krijg je spijt van', maar wat er oa in het boek 'Het geheim van slanke mensen' staat... ik ben dan net een kleuter en heb daar dan lak aan. Ik moet en ik zal NU iets eten. Punt... Alle rationele gedachten komen langs, en ik loop er dwars doorheen.
Maar goed, enough about me. Hoewel het wel heel fijn is het hier te kunnen spuien hoor, want het voelt zo ongelofelijk ongrijpbaar soms...
Het lijkt mij nogal weinig, of de broodjes moeten echt broodjes zijn en geen boterhammen. Anders kom je met andijvie (wat me niet erg calorierijk lijkt) nauwelijks boven de 1000 uit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmm ik heb dit eetgedrag vooral als ik me "verveel"en lui op de bank zit. Wat bij mij helpt om dan een kop thee of glas water te pakken. Dan heb ik wat om handen en het dempt dat zeurgevoel in je maag dat je moet snacken een beetje.
De laatste tijd neem ik vaak verse munt thee, zo lekkerVoor mij een ideale "snack".
O: Smoothie met 200 gram aardbeien
T: - (werk in de thuiszorg op donderdagen, geen kans om te eten)
L: 2 broodjes met boterhamworst en wat komkommer met wat zongedroogde tomaatjes
T: magere yoghurt
D: iets met andijvie want dat is nog over van gister
Best een redelijk lijstje vandaag. Tussendoortjes zijn geloof ik niet mijn sterkste kant, ik eet vaak pas als ik honger krijg.
Dat is het irritante, dat is me dus wel gelukt!quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja het doet mij een beetje aan stoppen met roken denken.. Aan een verslaving dus![]()
1001 redenen weten om het niet te doen en toch doen en er niet af kunnen blijven,
'Morgen ga ik echt stoppen'. Is zowel op roken als op teveel eten van toepassingquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja het doet mij een beetje aan stoppen met roken denken.. Aan een verslaving dus![]()
1001 redenen weten om het niet te doen en toch doen en er niet af kunnen blijven,
Hmm, irritant, komt een beetje belerend over. Hopen dat ie dan niet gaat beginnen met 'weet je dat wel zeker....?' als je een keer een koekje invoertquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:01 schreef BananaPancake het volgende:
MyFitnessPal doet trouwens iets nieuws. Als ik eten invoer dan zet ie erbij, "goede keus, dit bevat veel vezels" of "dat je het weet, dit product bevat veel verzadigde vetten".
Ik vond het juist wel fijn dat ik me met dat ding alleen om de calorieën hoefde te bekommeren, nu gaat ie zich ook nog bemoeien met wat ik eet
Ik ben vandaag precies 100 dagen gestopt. (Nee ik tel de dagen niet maar een app houd het wel allemaal voor me bijquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is het irritante, dat is me dus wel gelukt!Al 8,5 jaar!
(Maar daar heb ik toen lasertherapie bij gebruikt. Dat hebben ze ook in een helpen met afvallen versie, maar dat kost een godsvermogen dan.)
"Goed zo, dit bevat veel ijzer!"quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:01 schreef BananaPancake het volgende:
MyFitnessPal doet trouwens iets nieuws. Als ik eten invoer dan zet ie erbij, "goede keus, dit bevat veel vezels" of "dat je het weet, dit product bevat veel verzadigde vetten".
Ik vond het juist wel fijn dat ik me met dat ding alleen om de calorieën hoefde te bekommeren, nu gaat ie zich ook nog bemoeien met wat ik eet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |