Ik ken ze niet. Ik ben het op hoofdlijnen trouwens wel met je eens, maar ik draag eerlijk gezegd ook vaak T-shirts en sweaters met olijke opdruk: auto's, motorfietsen, surfdudes, whatever.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef DS4 het volgende:
Ik heb het niet over T-shirts in het algemeen, maar de kennelijke populariteit van potter T-shirts.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:20 schreef fathank het volgende:
Ontiegelijke straatbeeld-vervuiler die Primark. Sinds vorige week issie open in Arnhem en mijn god wat een mensen komen erop af man man man.
Het is helemaal erg dat het vroeger de Bijenkorf was en nu dus een Primarkquote:
Auw!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:34 schreef fathank het volgende:
Het is helemaal erg dat het vroeger de Bijenkorf was en nu dus een Primark
Zowel de Bijenkorf als Primark behoren toe aan de Canadese familie Weston. In Engeland heeft men ook de warenhuizen Selfridges in hun zak.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is helemaal erg dat het vroeger de Bijenkorf was en nu dus een Primark
Moët zit in dezelfde stal als Louis Vuitton, maar om nu te zeggen dat je een flesje bubbels gelijk kan stellen met een koffer is ook weer zoiets...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Mylene het volgende:
Zowel de Bijenkorf als Primark behoren toe aan de Canadese familie Weston. In Engeland heeft men ook de warenhuizen Selfridges in hun zak.
Er zijn zat mensen die mijn ondergoed zien, maar ok...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:05 schreef Apekoek het volgende:
Natuurlijk is bijna alles daar troep, maar sommige basics haal ik daar wel hoor.
Ondergoed, zit prima en ziet niemand. Slim fit overhemden die beter zitten dan gemiddeld H&M overhemd, handig voor mijn werk voor casual days. Aangezien ik toch wel elke dag een nieuw overhemd aan wil. Mijn tommy en andere overhemden van hoger segment voor specialere gelegenheden.
Kortom voor wat basics is Primark prima wat mij betreft, daar snap ik het gezeur niet echt op. Wel als het gaat om 'specialere' kledingstukken, dat wil je daar echt niet halen.
Ondergoed is gewoon grijs of zwart, ziet er echt niet beter uit bij een andere willekeurige franchiser, H&M of WE, echt 1 pot nat als het gaat om uiterlijk. Ik snap weer het probleem niet echt. Of loop jij regelmatig modeshows door de reguliersdwarsstraat, ok dan snap ik dat het iets fancier mag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die mijn ondergoed zien, maar ok...
Overhemd van primark daarentegen... Ik neem overhemden wat serieuzer eerlijk gezegd. Een mooi overhemd kost gewoon geld. Dat hoeft niet meteen 500 euro te zijn, maar 5 euro (of wat het dan ook kost bij primark), daar koop je echt niets moois voor...
Het begint bij comfort natuurlijk... H&M en WE... Ik heb geen idee. Nooit gehad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:05 schreef Apekoek het volgende:
Ondergoed is gewoon grijs of zwart, ziet er echt niet beter uit bij een andere willekeurige franchiser, H&M of WE, echt 1 pot nat als het gaat om uiterlijk. Ik snap weer het probleem niet echt. Of loop jij regelmatig modeshows door de reguliersdwarsstraat, ok dan snap ik dat het iets fancier mag.
Het gaat al mis zodra je een t-shirt onder een overhemd aan gaat doen... Pasvorm is wel belangrijk, mee eens, maar voor 7 euro koop je troep waarvan het in een oogopslag duidelijk is dat het troep is voor mensen die het willen zien.quote:Overhemden die ik daar pak zijn wel 'slim fit', gek genoeg zijn die gemiddeld beter dan ik bij H&M vind. Niet gek voor een overhemd van 7 euro. Verder draag ik er een dun slimfit wit t-shirt onder. Ookal weiger jij het te vinden, het ziet er prima plain en slimfit uit. Het zit zelfs beter dan sommige overhemden die ik vanuit een hoger segment heb. Het gaat mij toch echt meer om pasvorm, heerlijk dat dat zo goedkoop kan zijn, zeker voor standaard kantoor dagen. De kwaliteit voor het langer termijn kan wel eens tegenvallen, maar dat ben ik nog aan het testen.
Snap ik op zich wel, maar minder stuks kopen helpt vaak ook al. Of wat meer balans. Zo geweldig is tommy niet bv. Voor minder koop je elders dezelfde kwaliteit.quote:Los daarvan blijf ik wel betere/duurdere overhemden kopen. Maar wel met mate, ook mijn portemenee heeft een grens. Ik mix daarom ook goedkoper segment spul met duurder segment spul.
Dat dus. Van die brallerige figuren die met overhemd en colbert de kroeg in komen en halverwege de avond het hemd zover losknopen en er vervolgens een t-shirt te zien isquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het begint bij comfort natuurlijk... H&M en WE... Ik heb geen idee. Nooit gehad.
[..]
Het gaat al mis zodra je een t-shirt onder een overhemd aan gaat doen... Pasvorm is wel belangrijk, mee eens, maar voor 7 euro koop je troep waarvan het in een oogopslag duidelijk is dat het troep is voor mensen die het willen zien.
[..]
Snap ik op zich wel, maar minder stuks kopen helpt vaak ook al. Of wat meer balans. Zo geweldig is tommy niet bv. Voor minder koop je elders dezelfde kwaliteit.
Ja beetje jammerlijkquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:35 schreef friekin_ het volgende:
Altijd die eeuwige discussie hier. Zonde.
Ja, jammer. En dat op een discussieforum.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:35 schreef friekin_ het volgende:
Altijd die eeuwige discussie hier. Zonde.
Wat je nooit geprobeerd hebt kun je niet beoordelen op comfort.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het begint bij comfort natuurlijk... H&M en WE... Ik heb geen idee. Nooit gehad.
[..]
Het gaat al mis zodra je een t-shirt onder een overhemd aan gaat doen... Pasvorm is wel belangrijk, mee eens, maar voor 7 euro koop je troep waarvan het in een oogopslag duidelijk is dat het troep is voor mensen die het willen zien.
[..]
Snap ik op zich wel, maar minder stuks kopen helpt vaak ook al. Of wat meer balans. Zo geweldig is tommy niet bv. Voor minder koop je elders dezelfde kwaliteit.
Zal wel meevallen dat jouw mening zo breed gedragen isquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je trekt het jezelf wel erg aan...
Ik ben bang voor je dat mijn mening ter zake net zo breed gedragen is als dat crocs geen porum zijn.
En ik snap best dat de primark geen fashionistas trekt, maar het andere uiterste hoeft toch ook niet zou ik denken...
Dat staat er dan ook...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat je nooit geprobeerd hebt kun je niet beoordelen op comfort.
Dat grut is ook niet echt volwassen, of wel?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:20 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Zal wel meevallen dat jouw mening zo breed gedragen isloop eens rond in een willekeurige universiteit (op Leiden na).
Jij denkt dat er alleen 18-jarigen rondlopen daar?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat grut is ook niet echt volwassen, of wel?
Nee, maar je denkt nu aan de wettelijke grens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:40 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jij denkt dat er alleen 18-jarigen rondlopen daar?
Jij zegt nooit dit soort onderbroeken te kopen, ook niet bij H&M en ook niet bij WE. Waarom wil je het dan opeens op comfort gooien, je weet niet eens hoe het zit. Ik kan zeggen dat het prima zit, niet top of the bill maar gewoon goed. Maar misschien niet zo goed als een onderbroek van 40 euro nee, geen idee nooit gehad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Denk dat het wel meevalt, maar hey, wie ben ik? Ik ben ook maar een student, ik kan daar geen mening over vormen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar je denkt nu aan de wettelijke grens.
Studenten zijn nog in ontwikkeling. Dat is het hele doel daar.
Ach wat schattig... Je vindt dat Fok een discussieforum is... Een plek waar topics in KLB, ONZ en UTO de meeste reacties krijgen...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, jammer. En dat op een discussieforum.
Ja dat je je kinderen in de groei in kleren van de Primark steekt kan ik prima inkomen, na een half jaar kunnen ze 't toch niet meer aan. Maar volwassen mensen die in de rij gaan staan om voor 2 euro een tshirtje te kunnen kopen? Dan heb je toch ergens een paar afslagen gemist imho.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
That het is makkelijk praten als je het lekker breed kunt laten hangen. Plaats je ook even in de mensen die het misschien niet zo makkelijk hebben.
Ik vind de primark ook niet denderend. Maar dan nog wie ben ik om daar over te beslissen? Er zijn maar zat mensen die er blij mee zijn omdat ze dan bijvoorbeeld hun kindjes eens in de zoveel tijd in het nieuw kunnen steken zonder dat ze daardoor meteen in de problemen komen.
Laat elkaar alsjeblieft een beetje in zijn/haar waarde.
Ik zit binnenkort ook met dubbele vaste lasten dan zal ik toch ook beter moeten nadenken over waar ik mijn geld aan besteed. Dan zit uitgebreid schoppen bij de blue er ook even niet meer in.
Je leest iets anders in mijn posts dan ik bedoel te zeggen. Jij gaf aan dat je onderbroeken daar koopt omdat niemand ziet wat je aan hebt. Ik heb aangegeven dat ik op zich snap dat je voor onderbroeken die keuze maakt, alleen jouw argumentatie over "niemand ziet het" vond ik wat vreemd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef Apekoek het volgende:
Jij zegt nooit dit soort onderbroeken te kopen, ook niet bij H&M en ook niet bij WE. Waarom wil je het dan opeens op comfort gooien, je weet niet eens hoe het zit. Ik kan zeggen dat het prima zit, niet top of the bill maar gewoon goed. Maar misschien niet zo goed als een onderbroek van 40 euro nee, geen idee nooit gehad.
Als het frisser is lijkt mij dat een jasje de betere keuze is, maar als je onder je overhemd nog wat wil is er altijd nog het bekende mouwloze shirt.quote:Verder heb ik ook soms bij duurdere overhemden wel eens een shirt onder. Dat is warmer met koude dagen en kan je overhemd langer schoon houden. Maar wel altijd slimfit met een diepekraag, nee, dus niet a la boeren platte land stijl. Ik weet mijzelf echt wel goed af te kleden.
Ik vind een overhemd dus geen basic en ik heb al helemaal niet gezegd dat ik tommy bagger vind. Ik heb gezegd dat ik tommy duur vind voor de geboden kwaliteit. Dat je dezelfde kwaliteit voor veel minder kunt kopen en wat je dan overhoudt kun je investeren in betere overhemden. Was maar een idee hoor...quote:Ik koop goedkope basics en duurder segment spul (en nee niet alleen tommy, wat jij kennelijk ook al bagger vind), dit combineerd wat mij betreft zeer goed. Ik koop soms veel basics en soms weinig, hangt ook maar van mijn inkomsten en uitgaven af.
Als je mijn posts leest zoals jij ze leest heb je die indruk al snel ja... Maar er staat (lees maar terug) toch echt iets anders.quote:Wat ik wel erg vind is dat jij hoe je het ook went of keert, altijd pretendeert juist te hebben. Of er zo een slinger aan te geven dat jij wel even weet hoe het allemaal zit. Vooral in een topic waar niet iedereen even veel te makken heeft als jij (lekker makkelijk praten dus). Je hebt met bepaalde dingen wel een punt, maar je loopt er ook mee te koop dat het zwaar onder jouw standaard is. Dat hoeft niet.
Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat je als student jezelf in zijn algemeenheid anders kleedt dan wanneer je met je loopbaan bezig bent? Of vind jij het normaal dat een rechtenstudent iedere dag in pak naar college gaat? Dat was iig in mijn tijd raar...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:01 schreef Heroinjunk het volgende:
Denk dat het wel meevalt, maar hey, wie ben ik? Ik ben ook maar een student, ik kan daar geen mening over vormen.
Ik heb het vaker gezegd: er zijn genoeg alternatieven. De H&M is al een forse step up.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
That het is makkelijk praten als je het lekker breed kunt laten hangen. Plaats je ook even in de mensen die het misschien niet zo makkelijk hebben.
Mijn probleem is dat er mensen aan de andere kant van de wereld door in de problemen komen. En volstrekt onnodig, want laten we wel zijn: ook in de bijstand krijg je voldoende geld om bij de H&M te kopen. En voor kinderen op een budget: vaak zat kun je tweedehands kleertjes kopen voor zo goed als niets. Overal in NL wordt dat eens in de zoveel tijd georganiseerd en dan koop je voor nog veel minder prima kleertjes. Is nog duurzaam ook, want weggooien van goede kinderkleertjes is vanuit milieuoogpunt ook vrij bizar.quote:Ik vind de primark ook niet denderend. Maar dan nog wie ben ik om daar over te beslissen? Er zijn maar zat mensen die er blij mee zijn omdat ze dan bijvoorbeeld hun kindjes eens in de zoveel tijd in het nieuw kunnen steken zonder dat ze daardoor meteen in de problemen komen.
Ik trek niet de conclusie dat de kleding gelijkwaardig is. Misschien beter lezen. Bovendien heb ik zelf bij de Bijenkorf op de Dam aan de MAC counter gewerkt, dus ik weet wel wat ze er verkopen, en wat het verschil is met een keten als Primark.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Moët zit in dezelfde stal als Louis Vuitton, maar om nu te zeggen dat je een flesje bubbels gelijk kan stellen met een koffer is ook weer zoiets...
Bij de Bijenkorf verkoopt men fatsoenlijke kleding en bij Primark (wat volgens mij toch een oorsprong heeft in Ierland, wat op zich al te denken geeft voor een kledingzaak), nou ja... In ieder geval een stuk minder.
Mijn vriendin moet ook nog nieuwe strings hebben, kan je wat foto's plaatsen van de pasvorm als je ze aan hebt? Alvast bedankt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 23:16 schreef Seven. het volgende:
Ik heb zaterdag in Milton Keynes mijn slag geslagen. Voor £50:
10 strings
4 longsleeves
2 hemdjes
2 shirtjes met korte mouwen
1 onesie
Vandaag gecombineerd met mijn DKNY cozy en Jones Bootmakers laarzen.
Primark
Dit is dus precies wat ik bedoel, jij ziet zelf niet eens meer hoe jij altijd je eigen gelijk probeert te halen. Ook wanneer je eens niet een keer gelijk hebt. Ik zou zeggen lees eens al je eigen posts eens terug, er staat toch echt niet altijd iets anders.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Als je mijn posts leest zoals jij ze leest heb je die indruk al snel ja... Maar er staat (lees maar terug) toch echt iets anders.
Uitbuiting, dat moet inderdaad niet kunnen mee eens. Echter waar kun je dan wel met gezondverstand kleding kopen dan?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het vaker gezegd: er zijn genoeg alternatieven. De H&M is al een forse step up.
[..]
Mijn probleem is dat er mensen aan de andere kant van de wereld door in de problemen komen. En volstrekt onnodig, want laten we wel zijn: ook in de bijstand krijg je voldoende geld om bij de H&M te kopen. En voor kinderen op een budget: vaak zat kun je tweedehands kleertjes kopen voor zo goed als niets. Overal in NL wordt dat eens in de zoveel tijd georganiseerd en dan koop je voor nog veel minder prima kleertjes. Is nog duurzaam ook, want weggooien van goede kinderkleertjes is vanuit milieuoogpunt ook vrij bizar.
Niemand is gedwongen om deze vooroploper als het gaat om uitbuiting financieel aan te moedigen.
Het komt mij voor dat jij nu je gelijk probeert te halen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:24 schreef Apekoek het volgende:
Dit is dus precies wat ik bedoel, jij ziet zelf niet eens meer hoe jij altijd je eigen gelijk probeert te halen. Ook wanneer je eens niet een keer gelijk hebt. Ik zou zeggen lees eens al je eigen posts eens terug, er staat toch echt niet altijd iets anders.
Nu draai je het weer om.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het komt mij voor dat jij nu je gelijk probeert te halen.
Een van de meest simpele zaken naast kopen bij merken die echt heel erg aansturen op duurzaam ondernemen is in het label kijken naar waar kleding is geproduceerd. Landen als Bangladesh, China, India, enz. hebben een hele slechte naam. Betere naam, waar veel wordt geproduceerd: Tunesië, Turkije. Binnen de EU is de kans op uitbuiting nihil, zeker bij productie in Scandinavische landen, Nederland, Duitsland, enz.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:47 schreef Apekoek het volgende:
Uitbuiting, dat moet inderdaad niet kunnen mee eens. Echter waar kun je dan wel met gezondverstand kleding kopen dan?
Dit betreft niet de productie (Gucci produceert daar ook niet), maar een winkel en Gucci heeft zo lees ik ingegrepen.quote:
Coolcat, Wibra, Prenatal en C&A vertrouw ik ook voor geen meter. Van H&M is bekend dat ze schoorvoetend aan het verbeteren zijn, maar dat gaat kennelijk niet altijd goed. Kijk dus in het label waar iets vandaan komt. Het is een beetje gokken vaak, helaas.quote:- Coolcat, Wibra, Prenatal: http://touch.metronieuws.(...)rZmky!nOduRpcnQgi0A/
- C&A en H&M: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)gebuit-voor-ca-en-hm
Het is inderdaad niet zo simpel en vereist wat moeite om het zoveel mogelijk te voorkomen. Echter, als de consument het niet meer pikt, dan zullen de ondernemingen mee moeten.quote:En als je er niets meer zou kopen, kunnen die mensen zich ook niet meer voeden. Het verhaal heeft ook nog eens twee kanten.
Maar inderdaad ik wil best wel 2 euro meer betalen voor die mensen per kleding stuk. Maar ook dat lijkt niet de oplossing te zijn, zie bovenstaande voorbeelden.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:14 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Mijn vriendin moet ook nog nieuwe strings hebben, kan je wat foto's plaatsen van de pasvorm als je ze aan hebt? Alvast bedankt.
Ik vraag me eigenlijk af of jij je nobele standaard ook toepast op voedsel?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een van de meest simpele zaken naast kopen bij merken die echt heel erg aansturen op duurzaam ondernemen is in het label kijken naar waar kleding is geproduceerd. Landen als Bangladesh, China, India, enz. hebben een hele slechte naam. Betere naam, waar veel wordt geproduceerd: Tunesië, Turkije. Binnen de EU is de kans op uitbuiting nihil, zeker bij productie in Scandinavische landen, Nederland, Duitsland, enz.
Daarnaast is de prijs ook wel een indicator in de zin van dat een te lage prijs (zoals bij Primark) gewoon een enorme red flag is. Zie b.v. die uitzending van keuringsdienst van waarde waar een jeans van Primark in NL wordt verkocht voor een prijs ex belastingen die lager ligt dan de prijs van productie in China.
[..]
Dit betreft niet de productie (Gucci produceert daar ook niet), maar een winkel en Gucci heeft zo lees ik ingegrepen.
[..]
Coolcat, Wibra, Prenatal en C&A vertrouw ik ook voor geen meter. Van H&M is bekend dat ze schoorvoetend aan het verbeteren zijn, maar dat gaat kennelijk niet altijd goed. Kijk dus in het label waar iets vandaan komt. Het is een beetje gokken vaak, helaas.
[..]
Het is inderdaad niet zo simpel en vereist wat moeite om het zoveel mogelijk te voorkomen. Echter, als de consument het niet meer pikt, dan zullen de ondernemingen mee moeten.
Een deel van het probleem is ook dat als men een redelijk loon gaat betalen de hele keten daar weer geld op wenst te zetten. Dus het dubbeltje meer betalen voor de productie is in de winkel gewoon een euro.
Misschien ligt er ook wel een rol voor de overheid waarbij een opslag op kleding komt indien niet aangetoond wordt waar en onder welke omstandigheden is geproduceerd en dat e.e.a. niet meer onder uitbuiting valt, waardoor uitbuiting juist financieel nadeel oplevert. Maar goed, dat is ook lastig te controleren, zeker als de landen waar geproduceerd wordt niet mee wensen te werken.
Toch al dood mag niet (wegens mogelijke ziektes). Maar verder: ja. Ik betaal graag meer voor diervriendelijk voedsel. Ik heb ook extra geïnvesteerd in mijn woning om deze zo duurzaam mogelijk te maken. Hell, we hebben zelfs een Tesla (vol-elektrische auto, erg duurzaam) op de oprit.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:51 schreef jpg97 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of jij je nobele standaard ook toepast op voedsel?
Dus alleen maar vlees eten van dieren die toch al dood waren en dergelijke, zonder bio-industriële toestanden?
Wel hendig voor de carnavalquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:23 schreef Lyssa het volgende:
Vandaag wat baby-kleding gekocht bij de Primark in Arnhem. Geen achterlijke grote Primark trouwens. Verkoopster gaf aan dat tussen 0900 en 1100 je het beste kan komen, na 11.00 is het alweer achterlijk druk.
Ik verbaas me vooral over de grote hoeveelheid dieren-onesies voor volwassenen. Ik heb er ook een voor een baby gekocht, dat is leuk, maar voor volwassenen.. Hmmm, niet mijn smaak
Ik dacht nav jouw post: toch eens googlen op dieren-onsies. Even dus afgezien van carnaval: wanneer is de bedoeling dat je dit aantrekt in godsnaam? Ik zou mijn dochtertje van net geen twee al zoiets niet aandoen... (behalve dan met carnaval). En met aandoen bedoel ik niet primair het aantrekken daarvan.quote:
Verkleedpartijtjes als iedereen vol op de LSD en de paddo's zit te trippenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dacht nav jouw post: toch eens googlen op dieren-onsies. Even dus afgezien van carnaval: wanneer is de bedoeling dat je dit aantrekt in godsnaam? Ik zou mijn dochtertje van net geen twee al zoiets niet aandoen... (behalve dan met carnaval). En met aandoen bedoel ik niet primair het aantrekken daarvan.
Lekker op de bank in de winterquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dacht nav jouw post: toch eens googlen op dieren-onsies. Even dus afgezien van carnaval: wanneer is de bedoeling dat je dit aantrekt in godsnaam? Ik zou mijn dochtertje van net geen twee al zoiets niet aandoen... (behalve dan met carnaval). En met aandoen bedoel ik niet primair het aantrekken daarvan.
Is je goed recht. Maar het is echt een onmogelijke opgave om dat voor een hele bevolking te proberen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch al dood mag niet (wegens mogelijke ziektes). Maar verder: ja. Ik betaal graag meer voor diervriendelijk voedsel. Ik heb ook extra geïnvesteerd in mijn woning om deze zo duurzaam mogelijk te maken. Hell, we hebben zelfs een Tesla (vol-elektrische auto, erg duurzaam) op de oprit.
Zo ver vraag ik anderen niet te gaan, maar compleet schijt hebben aan alles in iedereen, daar protesteer ik wel tegen.
Je kan toch ook lekker warm op de bank zitten zonder er bespottelijk (met alle respect, wat ik op de plaatjes zie bij google kan ik niet anders omschrijven) uit te zien?quote:
De overheid moet misschien wel ingrijpen. Die wegwerpmaatschappij is (m.i.) gewoon iets waar we ons enorm voor moeten schamen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:20 schreef jpg97 het volgende:
Is je goed recht. Maar het is echt een onmogelijke opgave om dat voor een hele bevolking te proberen.
Feit blijft, doordat mensen minder te besteden hebben, de vraag naar goedkope (wegwerp) producten groot blijft. En om aan die vraag te voldoen moet er érgens op bezuinigd worden.
In het geval van kleding is dat grondstoffen en arbeid.
Maar ook "high end" producten doen dit ( Apple, microsoft etc. etc. ) om kosten te drukken, en om marges te vergroten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |