abonnement Unibet Coolblue
pi_140673567


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php



Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.

Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.

Budget:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer

Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe



[ Bericht 3% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-06-2014 16:45:48 ]
pi_140673596
Ik ga gewoon hier mee scheren denk ik.
pi_140673749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:20 schreef Cliffy het volgende:
Ik ga gewoon hier mee scheren denk ik.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:33:06 #4
148823 znarch
ondertitel
pi_140674036
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:17 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Ik wil uiteindelijk met een straight razor scheren. Naar mijn mening is dat pas klassiek scheren. Ik heb al een shavette besteld om te oefenen.
Shavette kun je mee beginnen maar is moeilijk dan een beginners straight.

Gewoon wat filmpjes op youtube kijken http://www.scheercursus.be/ doorlezen bijvoorbeeld en gaan oefenen.

Welke shavette btw? Qua instap shavette zou ik voor een parker gaan als je die mogelijkheid nog hebt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140674399
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:33 schreef znarch het volgende:

[..]

Shavette kun je mee beginnen maar is moeilijk dan een beginners straight.

Gewoon wat filmpjes op youtube kijken http://www.scheercursus.be/ doorlezen bijvoorbeeld en gaan oefenen.

Welke shavette btw? Qua instap shavette zou ik voor een parker gaan als je die mogelijkheid nog hebt.
Ik had met een bod van 2 dollar een ebay veiling van een shavette inclusief 10 mesjes uit China gewonnen. Maakt het eigenlijk uit wat voor een shavette je gebruikt. Het gaat toch om het mesje wat erin zit en je techniek.
pi_140675033


Cadeautje van Remark groep :) De Vergulde Hand Aftershave Balsem en De Vergulde Hand Aluin, die laatste vind ik vooral retro uit zien maar zal ik niet in gebruik nemen. En ze hebben me ook nog een Amando Shave & Balm in 1 mee gestuurd.

Ik geloof dat het een soort kwastloze scheercreme is welke je ook als aftershave balsem kunt gebruiken, misschien dat ik dit spul ook eens uitprobeer.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 18:19:22 #7
148823 znarch
ondertitel
pi_140675621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:42 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Ik had met een bod van 2 dollar een ebay veiling van een shavette inclusief 10 mesjes uit China gewonnen. Maakt het eigenlijk uit wat voor een shavette je gebruikt. Het gaat toch om het mesje wat erin zit en je techniek.
Verschillende shavettes hebben een verschillende manier om het mesje vast te houden en te borgen.

Ik vind die van Parker het meest stevig en "goed" vastzitten. Verder is het inderdaad mesje + techniek. En gewoon een kwestie van bloeden + oefenen in het begin.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:00:44 #8
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_140677243
Voor eventuele twijfelaars die er aan dachten de kwast van de vergulde hand te kopen even een foto gemaakt. Dit is na enkele maanden gebruik (2 a 3 x in de week)



Het betreft hier trouwens de "Scheerkast in koker" en niet de kapperskwast.
Gewoonweg veelte klein om echt prettig te zijn

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Cadeautje van Remark groep :) De Vergulde Hand Aftershave Balsem en De Vergulde Hand Aluin, die laatste vind ik vooral retro uit zien maar zal ik niet in gebruik nemen. En ze hebben me ook nog een Amando Shave & Balm in 1 mee gestuurd.
....
Waarom niet in gebruik nemen? Lijkt mij juist een beter product dan de gemiddelde aluin staafjes om puntjes te bij te werken?
Aigh aigh Captain!
pi_140677342
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:00 schreef Captain_koek het volgende:
Waarom niet in gebruik nemen? Lijkt mij juist een beter product dan de gemiddelde aluin staafjes om puntjes te bij te werken?
Omdat ik geen aluin gebruik, ik heb namelijk al een aluin blok liggen en ik vind dat ik geen aluin nodig heb. En ik zie het ook niet zitten om een hele review over een aluin blok te schrijven.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:04:41 #10
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140677419
Aluin is aluin. Tenzij je die us stick hebt. En die blokken zijn juist retro. Diie had mijn opa ook.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 3 juni 2014 @ 20:04:33 #11
74056 crew  ToT
pi_140679835
Ik merk dat als ik echt een stevige baardgroei heb (van een week of zo) het echt veel, VEEL makkelijker scheren is dan als ik na 2 - 3 dagen scheer. De haren zijn een stuk zachter en de huid is veel minder gevoelig.
pi_140680312
Iedere dag scheren is voor mijn huid ook teveel van het goede en daarom doe ik om de 48 uur scheren, dan heb ik sowieso meer baardgroei staan en de huid heeft tijd gehad om te herstellen.
pi_140682978
Bij mij is het noodzakelijk om elke dag te scheren. Op dagen waar ik nog in de avond ergens heen moet, scheer ik me nog een keer. Enige plek waar ik soms irritatie krijg ik rond me hals. In het weekend probeer ik niet te scheren om mijn huid te laten herstellen.
pi_140684291
Die Amando Shave & balm in 1 is geloof ik gewoon een kwastloze scheercreme.

Een aftershave balsem is het dus in iedere geval niet, al doet de naam dat wel suggereren maar ze bedoelen ermee dat je geen aftershave balsem nodig hebt.

Ik heb een review gevonden, maar ik ben niet 1,2,3 overtuigd of het echt goed spul zou zijn.

Dus misschien moet ik een keer maar zondigen en mijn scheerkwast opzij leggen en deze kwastloze scheercreme uitproberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-06-2014 21:55:59 ]
pi_140701735
Hoe is de geur van de amando shaving cream? Vergelijkbaar met Amando noir?
pi_140702496
Hij ruikt vrij neutraal vind ik, maar wel lekker fris :) Of het vergelijkbaar is met Amando Noir zou ik niet weten, ik heb namelijk nooit producten van dit merk in bezit gehad.

Trouwens het zal sommige opgevallen zijn dat er aanbevolen scheersets in de OP staan, momenteel alleen een budget welke ik samengesteld heb.

Maar ik en Sosuacafe wilden ook nog een "mid" en "high ( Duur )", alleen dat laat ik liever aan twee andere personen over.

Ik realiseer dat het allemaal ook subjectief blijft en daarom staat er een disclaimer bij ;) Wellicht heeft Ubershave interesse om het dure scheerset samen te stellen?

Al is natuurlijk ook prima wanneer iemand anders dat doet. Omdat ik de op in deze reeks ben zal ik de stukjes dan in de TS plaatsen.
pi_140702998


Woensdag, week doormidden.
Tijd voor een shave!

Setup:
Merkur 34C HD Supermax Stainless
Simpson Wee Scot
How To Grow A Moustache Cavendish
Captain's Choice Cat O' Nine Tails Bay Rum Aftershave
Vandaag in het haar: Layrite Super Hold

Tis weer even geleden dat de Cavendish aan de beurt geweest is. Dus die mag vandaag weer aan het werk. Die heerlijke hele zoete lucht van pijptabak best gemist. Ook de Wee Scot heb ik al enorm lang niet meer gebruikt, dus ook die weer aan het werk gezet. Normaal komt dat ding alleen in actie rond de vakantie, als ie mee op reis gaat. Maar nu mag ie vandaag ook weer aan de slag :P

Vandaag de boel eens gefacelathered, waar de Wee Scot wel het beste mee tot zn recht komt. Inzepen ging allemaal moeiteloos. Zoveel zeep in het kwastje dat makkelijk 4 passes gehaald konden worden (mocht dat nodig zijn geweest)

Mooi 3 passes gehaald met mooi BBS resultaatje.
De Supermax mesjes presteren prima. Lekker smooth en redelijk gemiddeld scherp.

Shave beëindigd met een hele flinke splash Captain's Choice.
Begint met een lichte prik als je hem opdoet, maar daarna toch wel een flinke lange warme gloed op het gezicht, dat een paar minuten aanhoud. Erg lekker! Flink kruidig geurtje ook, dat lang blijft hangen.

De Layrite doet t ook weer prima vandaag. Waarschijnlijk de laatste dag van deze week dat ik m in doe. De Reuzel's zijn binnen, dus die gaan nu als eerste op de testbank ;)
(2 van de waterbased blikken zijn voor mezelf)


Fijne dag verder!
pi_140705615
Van Reuzel scheerzeep heb ik nog nooit van gehoord? Een nieuwe ambachtelijke Nederlandse scheerzeep ofzo?
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:15:44 #19
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140706742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hij ruikt vrij neutraal vind ik, maar wel lekker fris :) Of het vergelijkbaar is met Amando Noir zou ik niet weten, ik heb namelijk nooit producten van dit merk in bezit gehad.

Trouwens het zal sommige opgevallen zijn dat er aanbevolen scheersets in de OP staan, momenteel alleen een budget welke ik samengesteld heb.

Maar ik en Sosuacafe wilden ook nog een "mid" en "high ( Duur )", alleen dat laat ik liever aan twee andere personen over.

Ik realiseer dat het allemaal ook subjectief blijft en daarom staat er een disclaimer bij ;) Wellicht heeft Ubershave interesse om het dure scheerset samen te stellen?

Al is natuurlijk ook prima wanneer iemand anders dat doet. Omdat ik de op in deze reeks ben zal ik de stukjes dan in de TS plaatsen.
om de leesbaarheid te bevorderen, lijkt het mij verstandig om ze in een spoiler te plaatsen. Met ieder eventueel een eigen kopje. Budget. Mid-range en luxe. Ik had ubershave gevraagd idd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_140707041
Staan wel een aantal (spel)fouten in die budget handleiding.
pi_140707928
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:24 schreef Cliffy het volgende:
Staan wel een aantal (spel)fouten in die budget handleiding.
Ik was er nog niet helemaal klaar mee ;) In de zin van geen tijd gehad om na te lezen.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:15 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

om de leesbaarheid te bevorderen, lijkt het mij verstandig om ze in een spoiler te plaatsen. Met ieder eventueel een eigen kopje. Budget. Mid-range en luxe. Ik had ubershave gevraagd idd.
Goed idee :) Het word inderdaad veel tekst wanneer er meerdere scheersets in de OP staan.

[ Bericht 38% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-06-2014 16:20:57 ]
  woensdag 4 juni 2014 @ 19:09:36 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140714495
welk mesje zal ik er vanavond in gooien?
pi_140714652
Voskhod :D
  woensdag 4 juni 2014 @ 19:28:24 #24
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140715290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 19:13 schreef Ubershave het volgende:
Voskhod :D
mmm, heb ik wel, maar de eerste keer razorburn gehad, we gaan het proberen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 19:34:15 #25
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140715530
Eehm.. reuzel.. ja.. oke...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzel
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_140718101
Leuk nieuwe scheerkwasten in werken :( Die eerste scheerbeurten werken die nieuwe scheerkwasten meestal maar voor de helft. Dus ik moet nog een paar scheerbeurten geduld hebben tot ik mijn Whippeddog 24MM Silvertip in volle glorie kan gebruiken.

Ik heb bij de tweede pass Amando Shave & Balm in 1 gebruikt, en ik moet zeggen dat spul werkt beslist niet slecht want ik kon er me tweede pass gewoon netjes mee afmaken. Maar ik snap nu wel waarom ze het shave & balm in 1 noemen, want dit spul is gewoon zo vettig dat het je inderdaad geen aftershave balsem nodig hebt als je dit spul niet weg wast.

Dit spul ruikt overigens wel echt heerlijk moet ik toegeven, en ik denk dat het minder neutraal is dan ik eerst zei, maar het is wel echt zo'n moderne frisse geur. Amando zelf omschrijft het als een licht energieke geur, en die kun je dan combineren met je eigen eau de toilette.
pi_140719082
Ik vind het wel leuk hoor, een nieuwe kwast inwerken. Beetje pielen en experimenteren met verhoudingen. Dassenhaar heeft doorgaans niet zoveel tijd nodig om op gang te komen. Varkenshaar daarentegen, met een beetje pech ben je flink wat scheerbeurten en/of testlathers verder voordat je wat resultaat hebt.
pi_140719580
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 20:41 schreef MarcelR het volgende:
Ik vind het wel leuk hoor, een nieuwe kwast inwerken. Beetje pielen en experimenteren met verhoudingen. Dassenhaar heeft doorgaans niet zoveel tijd nodig om op gang te komen. Varkenshaar daarentegen, met een beetje pech ben je flink wat scheerbeurten en/of testlathers verder voordat je wat resultaat hebt.
Ik vind het ook leuk hoor ;) Maar weet wel gewoon dat die eerste scheerbeurten gewoon niet mee tellen in de beoordeling.

Maja het zal inderdaad weer experimenteren worden, want ik heb naast een nieuwe scheerkwast vandaag ook nog de Williams Scheercrème Gevoelige Huid aangebroken, en die textuur is ook vrij dun voor een crème.

Overigens wel een goede scheercreme heb ik zo het idee, maar de geur doet mij denken aan de Florena Scheercrème, echt zo'n aromatische geur wat nog moeilijk te beschrijven is ook.
pi_140725053
Vandaag vergulde hand scheerzeep gekocht. Ik vind het naar toiletverfrisser ruiken. Morgen ermee scheren, kijken of het een beetje goed scheert.
pi_140726540
De geur vind ik persoonlijk juist een van de goede punten bij De Vergulde Hand scheerzeep.

Maar toilet verfrisser geur? Ik vind van niet, ik omschrijf het als een klassieke frisse zeepgeur met een hint van citrus.

Je moet trouwens eens Arko proberen :P dan heb je pas echt een toilet verfrisser geur :P
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:11:01 #31
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140728085
Vandaag deze 2 gekocht, de Balea heeft meer een zonnebrandcreme structuur, dus niet zo waterig/vloeibaar dan ander balsems.



pi_140734343
Dat klopt wel wat je over de textuur van de Balea Men Aftershave Balsem zegt, je merkt dat namelijk ook bij het aanbrengen van deze aftershave balsem want hij trekt iets minder snel in dan de Nivea.

Desondanks is het toch echt goed spul, maar ik ben wel benieuwd wat je van de geur vind? Ik vond die juist niet zo fijn ruiken, al raakte ik er wel aan gewend uiteindelijk.

[ Bericht 31% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 06:48:09 ]
  donderdag 5 juni 2014 @ 08:23:50 #33
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140735050
Enige nadeel van DVH is dat het wel een beetje bekend staat dat het de huid uitdroogt. Zelf merk ik het ook wel eens (zelfs tijdens het scheren) dat het een trekkerig prikkend effect heeft.

Heb ik met palmolive nog nooit gehad. Alleen die geur is daar weer jammer van. Beetje muf. Als die 2 nou eens zouden samenwerken.

Ben wel erg benieuwd naar die tfs zepen. Niet duur! Misschien eens een sampler setje proberen. Die bdf zepen zijn toch ook van tfs? Iemand advies welke daar lekker van zijn? Of een geur beschrijving?

Zelf ben nog steeds onder de indruk van de proraso lijn. Eeg goeie bang for buck. En die splash lotion O+ .
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_140737411
Ubershave heeft hier waarschijnlijk de grootste verzameling TFS scheerzepen, dus die zal je vast van advies kunnen voorzien. Ik zou op zich ook wel eens zo'n TFS scheerzeep willen uitproberen, maar daar vind ik de prijs te duur voor.

Ja ik weet nu zullen bepaalde personen mij gierig vinden of whatever, maar ¤ 10 voor een scheerzeep exclusief verzendkosten is gewoon best duur vergeleken met budget spul uit Duitsland, Spanje, Frankrijk, Groot Brittannië, Nederland, Italië etc.

Proraso zou trouwens spotgoedkoop zijn in eigen land ;) Dus mocht ik ooit in Italië komen dan koop ik direct wat Proraso.

Ik krijg overigens een scheerzeep sample opgestuurd van soapworld.eu, die produceren ambachtelijk Nederlands ( Scheer ) zeep.

Ze verkopen het alleen niet zelf of je moet er 90 stuks willen bestellen ;) Zo'n aantallen zou je misschien met een groupbuy wel kwijt komen wellicht.
pi_140737752
Vrijwel alle TFS zepen zijn flinke aanraders. TFS maakt ook de BdF zepen, dat klopt alleen zit er wel verschil in recept. Zijn absoluut ook aanraders! De Raffinato (de typische Italiaanse amandelgeur) is een hele fijne. Heel vol, dik en echt super, maar dan ook supermakkelijk te kloppen en een hele berg slick aan boord.

Mijn aanrader: begin met de Bergamotto Neroli :D Dat is DE zeep die mijn TFS tik aanwakkerde :D
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:51:04 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140738279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 06:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat klopt wel wat je over de textuur van de Balea Men Aftershave Balsem zegt, je merkt dat namelijk ook bij het aanbrengen van deze aftershave balsem want hij trekt iets minder snel in dan de Nivea.

Desondanks is het toch echt goed spul, maar ik ben wel benieuwd wat je van de geur vind? Ik vond die juist niet zo fijn ruiken, al raakte ik er wel aan gewend uiteindelijk.
geur merk ik als ik er aan ruik, is middelmatig, dus niet lekker maar ook niet goor en is weg zodra je het opdoet.
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:55:28 #37
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140738415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geur merk ik als ik er aan ruik, is middelmatig, dus niet lekker maar ook niet goor en is weg zodra je het opdoet.
kan ook niet anders voor zo'n prijs toch? Enige goedkope geur die lang blijft hangen is tabac. Maar die lucht wil je eigenlijk zo snel mogelijk kwijt. Althans ik. _O-
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:59:30 #38
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140738545
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

kan ook niet anders voor zo'n prijs toch? Enige goedkope geur die lang blijft hangen is tabac. Maar die lucht wil je eigenlijk zo snel mogelijk kwijt. Althans ik. _O-
ik zie een aftershave balsem meer als verzorging dan geur, waar ik een aftershave zie als geur en ontsmetted, door 1000 naalden gevoel.
pi_140738594
Ik vind Tabac echt wel een lekkere zeep :D Presteert goed, kost niet veel. Ruikt lekker :D Ik heb zelfs de aftershave lotion ervan staan :D
  donderdag 5 juni 2014 @ 11:02:59 #40
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140738635
Deze blijft overigens wel wat langer hangen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 5 juni 2014 @ 11:04:17 #41
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140738659


Groepje omegas die liggen te verstoffen.

-O-
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_140738691
Oeh, Omega's :D

Ennem, je zou de nieuwe Proraso Groen Balm eens moeten proberen ;) DIE IS LEKKER! :D

Ik heb nu Reuzel waterbased erin zitten, maar dat is ook wel ff nice spul zeg eej :P
Op bijna droog haaar ingedaan, grijpt stevig aan en spul heeft een vrij sterke hold, maar wel goed doorkambaar. Ruikt echt heerlijk, En tot nu toe blijft het ook redelijk flexibel. Zeker weten fijn spul!
Eens kijken hoe het de rest van de dag zich houd! :D

Hmmm....paar losse haartjes niet goed meegepakt :(

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 12:29:04 ]
pi_140741566
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 08:23 schreef SosuaCafe het volgende:
Enige nadeel van DVH is dat het wel een beetje bekend staat dat het de huid uitdroogt. Zelf merk ik het ook wel eens (zelfs tijdens het scheren) dat het een trekkerig prikkend effect heeft.

Heb ik met palmolive nog nooit gehad. Alleen die geur is daar weer jammer van. Beetje muf. Als die 2 nou eens zouden samenwerken.

Ben wel erg benieuwd naar die tfs zepen. Niet duur! Misschien eens een sampler setje proberen. Die bdf zepen zijn toch ook van tfs? Iemand advies welke daar lekker van zijn? Of een geur beschrijving?

Zelf ben nog steeds onder de indruk van de proraso lijn. Eeg goeie bang for buck. En die splash lotion O+ .
Ik heb van BdF een sample TFS Mandorlatte gekregen, ruikt echt heerlijk! Ik vond het alleen niet zo geweldig scheren, het droogde niet uit oid maar het was ook niet echt lekker slick zodat je mes er lekker doorheen glijdt.. Al zou ik niet kunnen zeggen of dat aan de zeep lag of mijn onkunde of dat het wellicht geen goede combo met mijn huid was.. :o
pi_140741594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:34 schreef Ubershave het volgende:

Mijn aanrader: begin met de Bergamotto Neroli :D Dat is DE zeep die mijn TFS tik aanwakkerde :D
Naar die variant ben ik inderdaad het meest nieuwsgierig, is dat dan een beetje een Earl Grey Thee-achtige geur?
pi_140741807
Nee, absoluut niet. Beetje citrus / sinaasappelgeur, zoet en fris! Heerlijk!
pi_140741824
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

kan ook niet anders voor zo'n prijs toch? Enige goedkope geur die lang blijft hangen is tabac. Maar die lucht wil je eigenlijk zo snel mogelijk kwijt. Althans ik. _O-
Bij aftershave balsems blijft de geur sowieso niet lang hangen, en volgens mij is dat ook niet de bedoeling bij de meeste asb's, het gaat zich meer om de verzorgend werking.

Want daar zijn juist aftershave lotion voor bedoeld ;) Zelfs de Crabtree & Evelyn asb ruik ik niet zo lang.

En als je echt iets wilt dat lang blijft hangen dan kun je beter parfum gebruiken lijkt me.
pi_140742017
Daar vergis je je sterk in. Er zijn vrij veel aftershave balsems en normale aftershave splashes die je heeeeel lang blijft ruiken.
pi_140742138
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:52 schreef Ubershave het volgende:
Daar vergis je je sterk in. Er zijn vrij veel aftershave balsems en normale aftershave splashes die je heeeeel lang blijft ruiken.
Ja natuurlijk zijn die er ;) Maar zelfs de dure Baume.be asb ruikt niet sterk ;)

Daarom zei ik ook meeste, want ja Crabtree is er nog ook eentje die je nog wel even kan ruiken.
pi_140742632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:45 schreef Ubershave het volgende:
Nee, absoluut niet. Beetje citrus / sinaasappelgeur, zoet en fris! Heerlijk!
Aha, ik heb even de wiki van Bergamot gelezen en dat blijkt dus een citrusvrucht. Blijkbaar komt de bergamot-smaak in Earl Grey van de schil van de onrijpe vrucht, en dan zal de geur van die zeep wel meer op die van het vruchtvlees lijken. Nog steeds heel benieuwd!

quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Want daar zijn juist aftershave lotion voor bedoeld ;) Zelfs de Crabtree & Evelyn asb ruik ik niet zo lang.
Welke C&E heb jij dan? Ik heb hele goede dingen over de 'Nomad' geur gehoord, zou die graag eens proberen. Helaas schijnen de C&E zepen zelf slechts middelmatig te zijn. Maar dan bestel ik toch liever een zeepje om de geur te testen dan gelijk een ASB of Eau de Toilette. Lastig :P
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:14:27 #50
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140742812
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:09 schreef n0ir het volgende:

[..]

Aha, ik heb even de wiki van Bergamot gelezen en dat blijkt dus een citrusvrucht. Blijkbaar komt de bergamot-smaak in Earl Grey van de schil van de onrijpe vrucht, en dan zal de geur van die zeep wel meer op die van het vruchtvlees lijken. Nog steeds heel benieuwd!

[..]

Welke C&E heb jij dan? Ik heb hele goede dingen over de 'Nomad' geur gehoord, zou die graag eens proberen. Helaas schijnen de C&E zepen zelf slechts middelmatig te zijn. Maar dan bestel ik toch liever een zeepje om de geur te testen dan gelijk een ASB of Eau de Toilette. Lastig :P
Daarom zouden samples á 2 euro juist leuk zijn :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:38:11 #51
148823 znarch
ondertitel
pi_140743616
Mensen die benieuwd zijn, de eerste doos van die wetshaveclub (abonnement op zeep en mesjes om te testen)

http://imgur.com/a/vijDi

http://www.wetshaveclub.com/
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:39:40 #52
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140743668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:38 schreef znarch het volgende:
Mensen die benieuwd zijn, de eerste doos van die wetshaveclub (abonnement op zeep en mesjes om te testen)

http://imgur.com/a/vijDi
Waar en prijs?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:41:48 #53
148823 znarch
ondertitel
pi_140743742
quote:
99s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:39 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Waar en prijs?
Dom van me, heb hem ge edit. http://www.wetshaveclub.com/
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140744697
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:09 schreef n0ir het volgende:

[..]
[..]

Welke C&E heb jij dan? Ik heb hele goede dingen over de 'Nomad' geur gehoord, zou die graag eens proberen. Helaas schijnen de C&E zepen zelf slechts middelmatig te zijn. Maar dan bestel ik toch liever een zeepje om de geur te testen dan gelijk een ASB of Eau de Toilette. Lastig :P
Ik heb de C&E West Indian Lime Aftershave Balsem, die ruikt heerlijk maar de werking is maar middelmatig vind ik.

Oh en die geur blijft niet lang hangen ;) Wellicht een uurtje hoogstens.
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:28:57 #55
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140745384
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:41 schreef znarch het volgende:

[..]

Dom van me, heb hem ge edit. http://www.wetshaveclub.com/
is dat inclusief verzending? Iedere maand spul hoeft niet van mij. Om de 2 maanden is beter.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 5 juni 2014 @ 14:46:36 #56
148823 znarch
ondertitel
pi_140745960
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:28 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

is dat inclusief verzending? Iedere maand spul hoeft niet van mij. Om de 2 maanden is beter.
Ja inclusief. Wel alleen in de VS nog.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140749276
Op mij maakt dat set in iedere geval geen indruk, het oogt namelijk nogal saai en goedkoop eerlijk gezegd. Goedkoopste scheerzeep van dat merk is overigens $ 4 ;) .

Ik was trouwens bij de Turkse kapper, en die hebben Turkse lemon cologne en Camelot Scheerstaven, maar echt direct voor de verkoop lijkt het niet bedoeld. Ik had namelijk wel gevraagd en die scheerstaven gebruiken ze om klanten te scheren.



Zo vandaag gebruik ik Isana Men Deo Spray Deep Grey, Prolodent med tandpasta, Balea Men Hang Loose, 7 Kruiden Shampoo, Balea Men Sensitive Wash crème.

[ Bericht 18% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 16:34:14 ]
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:46:52 #58
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140750331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef znarch het volgende:

[..]

Ja inclusief. Wel alleen in de VS nog.
en hoe kom jij dr aan dan? Of woon je daar?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:53:45 #59
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140750602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef znarch het volgende:

[..]

Ja inclusief. Wel alleen in de VS nog.
dat is juist de drempel.
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:55:24 #60
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140750665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Op mij maakt dat set in iedere geval geen indruk, het oogt namelijk nogal saai en goedkoop eerlijk gezegd. Goedkoopste scheerzeep van dat merk is overigens $ 4 ;) .

Ik was trouwens bij de Turkse kapper, en die hebben Turkse lemon cologne en Camelot Scheerstaven, maar echt direct voor de verkoop lijkt het niet bedoeld. Ik had namelijk wel gevraagd en die scheerstaven gebruiken ze om klanten te scheren.

[ afbeelding ]

Zo vandaag gebruik ik Isana Men Deo Spray Deep Grey, Prolodent med tandpasta, Balea Men Hang Loose, 7 Kruiden Shampoo, Balea Men Sensitive Wash crème.
Weet jij toevalig of ze bij DM markt een goedkope 100% neutrale deo hebben?
pi_140750740
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Weet jij toevalig of ze bij DM markt een goedkope 100% neutrale deo hebben?
Het zijn allemaal vrij neutrale geuren ;) Want die deodorants zijn bedoeld om zweet tegen te gaan, en niet zoals Axe wat meer een parfum deodorant is.

Maar die deo spray's werken wel goed en zijn goedkoop, althans die van Rossmann, maar dat zal voor DM vast hetzelfde zijn.
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:59:35 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140750813
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:57 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het zijn allemaal vrij neutrale geuren ;) Want die deodorants zijn bedoeld om zweet tegen te gaan, en niet zoals Axe wat meer een parfum deodorant is.

Maar die deo spray's werken wel goed en zijn goedkoop, althans die van Rossmann, maar dat zal voor DM vast hetzelfde zijn.
nee, ik heb daar deo's gekocht van Balea en die reuken allemaal sterk, ik zoek echt een geurloze deospray.
misschien hebben ze die daar niet.
pi_140750859
Nivea of Sanex rollers pakken :P fixed!
pi_140750887
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, ik heb daar deo's gekocht van Balea en die reuken allemaal sterk, ik zoek echt een geurloze deospray.
misschien hebben ze die daar niet.
Ik weet het niet ;) Maar ik vind de Isana Men Deo Spray Deep Gray niet sterk ruiken, gewoon fris maar niet dat je een uur in wind stinkt naar parfum.

DM is trouwens wel iets anders dan Rossmann, de Rossmann komt bij mij volwassene over dan de DM wat betreft bepaalde producten, de DM probeert soms namelijk teveel populaire jongeren merken te kopiëren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 17:18:27 ]
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:09:16 #65
148823 znarch
ondertitel
pi_140751105
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:46 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

en hoe kom jij dr aan dan? Of woon je daar?
Nee niet, is niet van mij.

Zag het op /r/wickededge en aangezien er hier eerder over gesproken werd heb ik gewoon de fotos hier weg gezet.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:35:45 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140760381
Wie heeft er weleens deze mesjes geprobeert?

pi_140760532
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:35 schreef THEFXR het volgende:
Wie heeft er weleens deze mesjes geprobeert?

[ afbeelding ]
Nee ;) Maar waarschijnlijk worden ze geproduceerd door Personna ofzo. Maar ik heb deze op mijn wenslijst staan :P En misschien koop ik ze wanneer er weer 20% korte op het gehele Isana assortiment is.

Maar waarom koop je ze niet gewoon? Ik heb wel al eens mesjes bij de Real- gekocht, en die bevielen helaas niet maar waren net als deze mesjes gewoon goedkoop.
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:57:43 #68
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140761398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee ;) Maar waarschijnlijk worden ze geproduceerd door Personna ofzo. Maar ik heb deze op mijn wenslijst staan :P En misschien koop ik ze wanneer er weer 20% korte op het gehele Isana assortiment is.

Maar waarom koop je ze niet gewoon? Ik heb wel al eens mesjes bij de Real- gekocht, en die bevielen helaas niet maar waren net als deze mesjes gewoon goedkoop.
Omdat ik ver weg woon van een rossman filiaal, ben er nl nog nooit geweest.
pi_140761568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Omdat ik ver weg woon van een rossman filiaal, ben er nl nog nooit geweest.
Oh op die manier, ik zou zeggen hou de aanbiedingen anders eens in de gaten want het kan zich best lonen om er dan te kopen ( Vooral de eigen merken ). Ik woon er overigens ook zo'n 6KM vandaan, maar mijn Duitse collega woont er dicht in de buurt :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 22:10:44 ]
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:04:25 #70
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140761699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:01 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Oh op die manier, ik zou zeggen hou de aanbiedingen anders eens in de gaten want het kan zich best lonen om er dan te kopen. Ik woon er overigens ook zo'n 6KM vandaan, maar mijn Duitse collega woont er dicht in de buurt :)
Heb me aangemeld op de nieuwsbrief ;)
pi_140773679


Goedemorgen dames en heren!

Vandaag is het weer vrijdag, start van het weekend!
En wat is het vandaag? Juist, een scheerdag! :D

Setup:
Merkur 34C HD met Supermax Stainless (2)
Muhle Silvertip Fibre
GFT Coral Skin Food Pre-Shave
Klar Kabinett
DR Harris Aftershave Milk Pink
En in het haar vandaag, voor de 2e keer: Reuzel Waterbased!

Ik had weer eens zin in de geur van roosjes. Dus deze setup weer van de plank gehaald.
Eerst maar lekker even de boel ingesmeerd met de GFT Skin Food, lekker vast de boel preppen voor scheren.
Daarna maar eens een mooi schuimpje gemaakt van de Klar Kabinett. Is met de Muhle geen probleem, al merk ik wel dat ik af en toe wat meer water toe moet voegen omdat ie anders te dik aanvoelt :p

Scheren ging zoals gewoonlijk weer uitstekend.
Nette 3 passes met near BBS resultaat.
Afgerond met de DR Harris, die echt heerlijk ruikt en uitstekend zijn werk doet, MAAR wel ontzettend dun is, dus ik moet de volgende keer wel wat beter opletten hoeveel dat ik eruit wil hebben....had nu dus weer veel te veel :')

Goed, wat de Reuzel betreft:
Ruikt heerlijk! Kan het niet helemaal goed thuisbrengen, maar het heeft iets weg van sinaasappel/mandarijn/grapefruit, iets in die richting. Doet me een beetje denken aan de BonaFide Superior Hold die ik eerder heb geprobeerd.
Qua hold zit het maar net boven de Suavicito Firme Hold en net onder de Layrite Super Hold. Grijpt echt prachtig aan, kamt makkelijk door en binnen no time zit de boel zoals je het wilt hebben. Word niet echt hard, maar blijft gewoon wel lekker flexibel.
Herkammen kan redelijk makkelijk. Drupje water op je handen uitwrijven en even door je haar heen halen. Kam erdoorheen en het zit weer! :D Prima spul dit! :D Valt me niet tegen, zeker voor de prijs niet (¤14,-)

Ben er alleen wel weer pijnlijk achter gekomen dat ik voor een hele mooie volle pompadour gewoon VEEEL langer haar nodig ga hebben.... :P Dus dat word nog even opsparen :P

Prettig weekend allemaal!
pi_140775204
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:35 schreef THEFXR het volgende:
Wie heeft er weleens deze mesjes geprobeerd?
Toevallig heb ik deze pas aangeschaft, maar nog niet uitgeprobeerd.

Volgens mij kosten ze iets van ¤ 1,49 per tien stuks bij de Duitse drogist.
Geen idee uit welke fabriek ze komen; Made in Germany staat er op.
pi_140776371
Interessant om te weten dat ze made in Germany zijn :) Wellicht worden ze dan gewoon door Merkur of Wilkinson Sword geproduceerd.

Maar dat is natuurlijk allemaal gissen, want Duitse drogisterijen geven zoiets nooit prijs ;)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 13:55:34 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140778553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
Interessant om te weten dat ze made in Germany zijn :) Wellicht worden ze dan gewoon door Merkur of Wilkinson Sword geproduceerd.

Maar dat is natuurlijk allemaal gissen, want Duitse drogisterijen geven zoiets nooit prijs ;)
In selfkant zit een apotheker, zouden ze daar ook scheerspullen verkopen?
pi_140779069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 13:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

In selfkant zit een apotheker, zouden ze daar ook scheerspullen verkopen?
Ja op bestelling vast en zeker ;) Vraag dan maar naar Kappus Aloe Vera Rasiercreme.

Betaal je wel iets meer voor bij de apotheek, maar dan heb je geen verzendkosten.

[ Bericht 24% gewijzigd door Diqiu-Long op 06-06-2014 14:58:35 ]
  vrijdag 6 juni 2014 @ 14:56:28 #76
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140780487
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:10 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja op bestelling vast en zeker ;) Vraag dan maar naar Kappus Aloe Vera Rasiercreme.

Betaal je wel iets meer voor bij de apotheek, maar dan heb je geen verzendkosten.
wat is daar dan zo speciaal aan?
pi_140780613
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is daar dan zo speciaal aan?
Kun je op mijn weblog lezen, ik heb nu geen tijd om dat hier uitgebreid te vertellen. Dus Google maar op Kappus Aloë Vera Scheercreme en dan kom je vanzelf bij mijn blog uit.

Hier mijn sotd foto snel ;)



Let niet op de rommel :P
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:18:53 #78
148823 znarch
ondertitel
pi_140781059
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 14:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat is daar dan zo speciaal aan?
Niet veel blijkbaar:

quote:
Overall, I’m going to say it’s a 6/10. It’s a solid middle of the road cream, nothing outstanding, nothing terrible. Decent price for what you get though.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:38:37 #79
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140781592
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kun je op mijn weblog lezen, ik heb nu geen tijd om dat hier uitgebreid te vertellen. Dus Google maar op Kappus Aloë Vera Scheercreme en dan kom je vanzelf bij mijn blog uit.

Hier mijn sotd foto snel ;)

[ afbeelding ]

Let niet op de rommel :P
kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?
pi_140782196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?
Is dat zo moeilijk dan? Het is gewoon een beschrijving om de kwaliteit van het scheerschuim te beschrijven.

En we wonen niet in Duitsland, dus cijfer 1 is laag en cijfer 9 is hoog, zo simpel is het.

Dus het is net zoals op school, als je een vier of vijf krijgt heb je dus een laag cijfer gekregen en een negen en tien is een hoog cijfer.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 06-06-2014 16:07:25 ]
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:38:00 #81
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_140783313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?
nee dus....
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:07:12 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140783997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:38 schreef Bramito het volgende:

[..]

nee dus....
idd, en we zitten niet op school, dus weer zwaar offtopic, het leek mij ook geen moeilijke vraag ofzo.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:30:39 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140784508
Mijn Rimei is binnen *O*

pi_140784768
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:30 schreef THEFXR het volgende:
Mijn Rimei is binnen *O*

[ afbeelding ]
Ah die van eBay?
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:46:53 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140784877
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:42 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ah die van eBay?
Yep, zal wel een tijdeje duren voordat die getest wordt.
pi_140785479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 17:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, en we zitten niet op school, dus weer zwaar offtopic, het leek mij ook geen moeilijke vraag ofzo.
Dan moet je niet met dat soort vragen aan komen ;) Want de beschrijving in het artikel lijkt mij geen hosus posus, en ik leg het zelfs nog in het kort uit.

En ik ga niet beginnen met Engelse termen zoals slick, smooth ;) Maar goed op Duitse scheerforums staat de Kappus Aloë Vera Scheercreme hoog aangeschreven.

Alleen de geur moet je van houden. Het is trouwens een plantaardige scheercreme, dus het bevat geen dierlijk vet.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 18:22:28 #87
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140785671
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:14 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dan moet je niet met dat soort vragen aan komen ;) Want de beschrijving in het artikel lijkt mij geen hosus posus, en ik leg het zelfs nog in het kort uit.

En ik ga niet beginnen met Engelse termen zoals slick, smooth ;) Maar goed op Duitse scheerforums staat de Kappus Aloë Vera Scheercreme hoog aangeschreven.

Alleen de geur moet je van houden. Het is trouwens een plantaardige scheercreme, dus het bevat geen dierlijk vet.
Als je geen antwoord weet op de vraag, dan zeg je dat en niet met onzin aankomen.
Ik vraag wat ik wil, want jij schrijft het nl op je blog!
pi_140785821
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als je geen antwoord weet op de vraag, dan zeg je dat en niet met onzin aankomen.
Ik vraag wat ik wil, want jij schrijft het nl op je blog!
Precies je antwoord staat gewoon op mijn blog ;)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 19:43:11 #89
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_140787632
Heb vandaag besloten te stoppen met dvh, de resultaten werden steeds slechter door matig/slechte glide dan wel voeding van de huid ( uitdroging)

Opzich appart, enkele maanden geleden kreeg ik met exact dezelfde setup geen razorburn en en een glad resultaat. nu toch zeker een flinke razorburn en irritatie. Met schuim of gel uit een bus helemaal geen last!

Gewenning aan de zeep? Ouderdom van de zeep(plus min 4 maanden) iemand enig idee?

Enige verandering is de toevoeging van nivea aftershave balm!
Aigh aigh Captain!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:42:06 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140789305
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:30 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Precies je antwoord staat gewoon op mijn blog ;)
nogmaals mijn vraag waar ik nog geen antwoordt op heb gehad:

kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?
  vrijdag 6 juni 2014 @ 20:42:56 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140789327
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 19:43 schreef Captain_koek het volgende:
Heb vandaag besloten te stoppen met dvh, de resultaten werden steeds slechter door matig/slechte glide dan wel voeding van de huid ( uitdroging)

Opzich appart, enkele maanden geleden kreeg ik met exact dezelfde setup geen razorburn en en een glad resultaat. nu toch zeker een flinke razorburn en irritatie. Met schuim of gel uit een bus helemaal geen last!

Gewenning aan de zeep? Ouderdom van de zeep(plus min 4 maanden) iemand enig idee?

Enige verandering is de toevoeging van nivea aftershave balm!
zelf vind ik DVH ook te droog.
pi_140790062
Er zijn idd genoeg zepen die het stukken beter doen dan Vergulde Hand.
Het is een leuk beginnerszeepje, maar daar houd het ook mee op. Niet bijzonder qua geur, performance.

Leuk dat het zo cheap is, maar verder.....

Hoge kwaliteit scheerschuim, is makkelijk klopbaar, dik (dichtheid) en flink slick
Lage kwaliteit is moeilijk klopbaar, slap en niet slick

just my 2 cents :D
pi_140790422
Zelfs aan beginners raad ik De Vergulde Hand Scheerzeep niet aan ;) Want ja Palmolive Scheercreme werkt gewoon stuk beter, en kost het zelfde ( Naja de helft in Duitsland :P ).
pi_140790689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zelfs aan beginners raad ik De Vergulde Hand Scheerzeep niet aan ;) Want ja Palmolive Scheercreme werkt gewoon stuk beter, en kost het zelfde ( Naja de helft in Duitsland :P ).
Vergeet Balea scheercrème niet. Vind ik persoonlijk beter dan Palmolive.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:39:39 #95
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140790999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:28 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Vergeet Balea scheercrème niet. Vind ik persoonlijk beter dan Palmolive.
ook 15 cent goedkoper
pi_140791169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ook 15 cent goedkoper
Zit ook Aloë Vera complex in. Daarnaast is Palmolive groen dat vind ik onsmakelijk eruit zien. Balea is gewoon wit.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:03:43 #97
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_140791750
Ik snap echt niet wat jullie tegen dvh hebben. Het is geen makkelijke zeep, maar ik vind 'm verder prima. Ik heb me er echt jaren mee geschoren (en nog af en toe) en nooit last van uitdroging gehad.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:06:39 #98
148823 znarch
ondertitel
pi_140791837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:03 schreef Bramito het volgende:
Ik snap echt niet wat jullie tegen dvh hebben. Het is geen makkelijke zeep, maar ik vind 'm verder prima. Ik heb me er echt jaren mee geschoren (en nog af en toe) en nooit last van uitdroging gehad.
Er is simpelweg veel beter te krijgen :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140791884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:06 schreef znarch het volgende:

[..]

Er is simpelweg veel beter te krijgen :)
Dit inderdaad ;) Ik heb er niks tegen, maar voor hetzelfde geld krijg ik beter spul.
pi_140794118
Niks mis met vergulde hand, van uitdrogende zeep of een trekkend gezicht heb ik geen last meer. Vroeger wel maar blijkbaar heb ik het trucje door hoe deze zeep goed te gebruiken is. En dan doet het voor mij zeker niet onder voor Palmolive.
Ik heb het trouwens over de zeep, niet de creme, van zowel vergulde hand als Palmolive.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:29:10 #101
148823 znarch
ondertitel
pi_140794576
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:17 schreef MarcelR het volgende:
Niks mis met vergulde hand, van uitdrogende zeep of een trekkend gezicht heb ik geen last meer. Vroeger wel maar blijkbaar heb ik het trucje door hoe deze zeep goed te gebruiken is. En dan doet het voor mij zeker niet onder voor Palmolive.
Ik heb het trouwens over de zeep, niet de creme, van zowel vergulde hand als Palmolive.
Palmolive is ook niet geweldig. Tuurlijk voor het geld kun je het niet laten liggen.

Maar ook voor Palmolive zijn imo betere alternatieven.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 7 juni 2014 @ 00:14:55 #102
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140796213
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 23:29 schreef znarch het volgende:

[..]

Palmolive is ook niet geweldig. Tuurlijk voor het geld kun je het niet laten liggen.

Maar ook voor Palmolive zijn imo betere alternatieven.
Nivea bijvb, lekkere lemongeur
pi_140796537
Ik hou het wel lekker bij mijn eigen favorieten :D Zondag vast een mooie shave in gedachten!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 01:01:50 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140797418
iemand bekend/gebruikt met deze mesjes?

pi_140799069
Heeft iemand zich hier ooits met Rapira's geschoren?



Ik heb nu één of twee sample-packs maar ik vind het echt bras. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 03:20:22 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140799319
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 02:43 schreef rapelsen het volgende:
Heeft iemand zich hier ooits met Rapira's geschoren?

[ afbeelding ]

Ik heb nu één of twee sample-packs maar ik vind het echt bras. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
ja, zijn gevoelige mesjes, de techniek en prep moet optimaal zijn, soms krijg ik er razorburn van. niet een mesje wat ik opnieuw zal bestellen.
pi_140799591
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 02:43 schreef rapelsen het volgende:
Heeft iemand zich hier ooits met Rapira's geschoren?

[ afbeelding ]

Ik heb nu één of twee sample-packs maar ik vind het echt bras. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Ja die Rapira's zijn goede mesjes scherp en smooth, niks mis mee dus naar mij mening.

Oh De Vergulde Hand droogt bij mij ook niet uit, dat heeft denk ik met te weinig water gebruiken als het uitdroogt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 07-06-2014 10:14:36 ]
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:43:49 #108
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140800128





2 Zepen die ik wel eens wil proberen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_140800211
Fine aftershave zou ook goed zijn heb ik gehoord.

Fine Aftershaves - Comprehensive Review:
pi_140800681
Ik vond die Rapira's best OK. Geen toppers maar goed bruikbaar, bovendien kosten ze geeen drol. Medium scherp en smooth als ik het me goed herinner.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 10:06:38 #111
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_140801061
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 06:24 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja die Rapira's zijn goede mesjes scherp en smooth, niks mis mee dus naar mij mening.

Oh De Vergulde Hand droogt bij mik ook niet uit, dat heeft denk ik met te weinig water gebruiken als het uitdroogt.
Volgens mij ook, je moet effe de slag vinden, dan is het prima zeep. Het is natuurlijk geen MWF.
Siesta & Fiesta!
pi_140801602
Wat is de shaving bowl van Wilkinson een fijne scheerzeep!
pi_140801605
Rapira is idd prima, prima scherp, redelijk smooth....Zijn best goede mesjes :D heb hier toch best een aantal pakjes van versleten al :D
pi_140801633
Die Wilkinson is ook maar een middle of the road scheerzeep. Lathered redelijk makkelijjk op, geurt gewoon naar zeep, niets bijzonders. Scheert op zich ook niet heel bijzonder....vrij middelmatig zeepje
pi_140801813
De Wilkinson Sword Scheerstaaf in iedere geval niet ;) Die behoort tot de top en word door sommige waaronder een gebruiker op B&B als de beste scheerstaaf beschouwd.

Ik was er gister zelfs nog aan het denken om voor ¤ 1,45 alvast een nieuwe te kopen, want de mijne is bijna op.
pi_140801835
Je ziet zelf wat ie typt, de BOWL!

Probeer dan niet weer zo'n staaf bij iedereen in zn smoel te duwen.
pi_140802251
Die zeep in een bowl vond ik zelf volkomen ruk, dat zeg ik toch niet heel snel van zepen... De stick is schijnbaar totaal niet vergelijkbaar maar daar werd ook niet om gevraagd.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:34:45 #118
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_140802454
Ik vind sticks echt onhandig. Maar volgens mij ik echt de enige. Ik moet denk ik eens op een cursus...
Siesta & Fiesta!
pi_140802516
Je kunt ze ook raspen en in kom bij een duwen. Maar in begin vond ik scheerstaven ook onhandig, maar omdat ik toch rechtstreeks via me gezicht de scheerzeep opklop is het ook wel handig.

Maar scheercremes vind ik nog steeds het fijnste in gebruik, maar zo'n scheerstaaf dat went wel vind ik.
pi_140802631
Als je niet aan facelathering doet kan ik me goed voorstellen dat een stick onhandig is. Dan is raspen inderdaad een goede optie, zeker bij zepen die alleen als stick verkrijgbaar zijn.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:31:23 #121
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140803382
Heb ze gewoon allemaal! Zeep, stick, cremes. Net hoe m'n pet staat.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:45:16 #122
97745 Thorical
finding a way
pi_140803616
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 02:43 schreef rapelsen het volgende:
Heeft iemand zich hier ooits met Rapira's geschoren?

[ afbeelding ]

Ik heb nu één of twee sample-packs maar ik vind het echt bras. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
En ik vind ze geweldig, de 1e drie scheerbeuren glijden over mijn gezicht, alle stoppels neermaaiend zonder dat je er erg in hebt. Daarna worden ze snel minder.
pi_140803680
Het ligt bij mij meer aan het aanbod, als de scheerzeep in verhouding goedkoper is dan de scheercreme dan is de keuze snel gemaakt.

Zo heb ik in Tsjechië de Barbus Scheerzeep gekocht in plaats de scheercreme omdat die 75ML bevatte tegenover de 150G die de scheerzeep bevat, en ze waren beide ongeveer ¤ 2,20.

In Spanje hadden ze trouwens alleen scheerzeep in staafvorm, en dat zijn toevallig wel goede scheerzepen.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:14:45 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140804149
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:56 schreef Ubershave het volgende:
Je ziet zelf wat ie typt, de BOWL!

Probeer dan niet weer zo'n staaf bij iedereen in zn smoel te duwen.
waarschijnlijk zal dat lekker smaken, wat ongetest gaat ie dat niet zeggen....
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:16:02 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140804180
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:45 schreef Thorical het volgende:

[..]

En ik vind ze geweldig, de 1e drie scheerbeuren glijden over mijn gezicht, alle stoppels neermaaiend zonder dat je er erg in hebt. Daarna worden ze snel minder.
LOL, dat is bij mij na 1 scheerbeurt, lange leve de zware baard.
pi_140804220
:D

Morgen weer een mooi beurtje plannen. Zit alleen nog een beetje te dubben voor mn setupje....

Morgen weer een Proraso-tje of zal ik alles weer eens met Tabac doen....? Of toch mn Penhaligons maar weer eens gebruiken?
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:20:52 #127
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140804260
Tabac? Met dit weer?
Ik vind het onmogelijk stinken maar wel een winterse stank. ;)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:21:07 #128
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140804262
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:18 schreef Ubershave het volgende:
:D

Morgen weer een mooi beurtje plannen. Zit alleen nog een beetje te dubben voor mn setupje....

Morgen weer een Proraso-tje of zal ik alles weer eens met Tabac doen....? Of toch mn Penhaligons maar weer eens gebruiken?
lol, daar denk je nu al aan?
pi_140804303
Jazeker :D
pi_140804506
Het is dat ik een paar dagen aan het camperen ben, zonder scheerspullen. Anders was het menthol voor en menthol na geweest! Tabac, als ik het al lekker zou vinden, valt voor mij ook in de categorie winterse zepen.
pi_140804552
Ja voor mij ook alleen menthol scheerproducten tijdens deze warme dagen. Ik heb zelfs mijn Ingram Scheercreme, en Alpa 378 Aftershave Lotion mee genomen naar Dusseldorf want ik blijf er een lang weekend i.v.m. Pinksteren.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:46:36 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140804840
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja voor mij ook alleen menthol scheerproducten tijdens deze warme dagen. Ik heb zelfs mijn Ingram Scheercreme, en Alpa 378 Aftershave Lotion mee genomen naar Dusseldorf want ik blijf er een lang weekend i.v.m. Pinksteren.
ik zou langer blijven, dan kan je meer op zoek naar scheersoftware en die zeldzame uithalen, die niemand heeft.
pi_140804950
(alleen red je dat niet met 2 euro per zeepje, iets exclusiefs vinden)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 14:31:20 #134
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140805886
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:52 schreef Ubershave het volgende:
(alleen red je dat niet met 2 euro per zeepje, iets exclusiefs vinden)
maar wel steeds dokken voor de reizen/verblijf er naar toe :+
  zaterdag 7 juni 2014 @ 15:41:47 #135
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140807569
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 14:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar wel steeds dokken voor de reizen/verblijf er naar toe :+
+1. Ieder z'n ding.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_140808064
Mannen hebben jullie nog tips om je oksels te scheren die van mij zijn beete hol en kan er niet bij met een scheermesje moet ik een ander toestel kopen ofzo?
lol
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:02:19 #137
148823 znarch
ondertitel
pi_140808109
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 15:59 schreef 1elegast8x het volgende:
Mannen hebben jullie nog tips om je oksels te scheren die van mij zijn beete hol en kan er niet bij met een scheermesje moet ik een ander toestel kopen ofzo?
Waar probeer je het mee?

Scheer me daar niet maar ik gok dat je huid daar nogal gevoelig is. Miss scheermesje met en zo flexibel mogelijke kop zodat je overal bij kan?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:07:25 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140808230
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:02 schreef znarch het volgende:

[..]

Waar probeer je het mee?

Scheer me daar niet maar ik gok dat je huid daar nogal gevoelig is. Miss scheermesje met en zo flexibel mogelijke kop zodat je overal bij kan?
gewoon harsen, doen de vrouwtjes ook
pi_140808381
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:52 schreef Ubershave het volgende:
(alleen red je dat niet met 2 euro per zeepje, iets exclusiefs vinden)
Ik weet zeker dat ik spul heb dat jij nooit zult kunnen kopen, en de reden is omdat jij alles vanuit je luie stoel op internet besteld.

Pascale Scheercreme, Alpa 378 Aftershave Lotion, Monsavon Scheerzeep, Barbus Scheerzeep, Bea Scheerstaaf.

En zo kan ik nog wel door gaan, want exclusief hoeft te betekenen duur ;) Exclusief kan ook betekenen dat je iets hebt wat andere niet zomaar kunnen kopen.

Maar ik ruikt jaloezie onder bepaalde personen ;) Want wat heeft mijn voorkeur er mee te maken dat ik een paar keer in het jaar steden trips maak met mijn vriendin?

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 07-06-2014 16:39:33 ]
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:13:34 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140808407
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik spul heb dat jij nooit zult kunnen kopen, en de reden is omdat jij alles vanuit je luie stoel op internet besteld.

Pascale Scheercreme, Alpa 378 Aftershave Lotion, Monsavon Scheerzeep, Barbus Scheerzeep.

En zo kan ik nog wel door gaan, want exclusief hoeft te betekenen duur ;) Exclusief kan ook betekenen dat je iets hebt wat andere niet zomaar kunnen kopen.

Maar ik ruikt jaloezie onder bepaalde personen ;) Want wat heeft mijn voorkeur er mee te maken dat ik een paar keer in het jaar steden trips maak?
iedereen moet gewoon zelf weten wat ie doet, he
pi_140808888
Er is gewoon spul dat ik niet WIL proberen. En LANG LEVE HET INTERNET! Waar gewoon ALLES te koop is, als je maar goed zoekt.
pi_140809225
Is het gebruik van alcohol na het scheren slecht voor je huid? Op het internet zie ik staan dat aftershave met alcohol beter vermeden kunnen worden. Ook heeft Nivea aftershave geen alcohol. Ik spray altijd parfum of eau de toilet rond me hals na het scheren.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:47:52 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140809286
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:45 schreef hafez1234 het volgende:
Is het gebruik van alcohol na het scheren slecht voor je huid? Op het internet zie ik staan dat aftershave met alcohol beter vermeden kunnen worden. Ook heeft Nivea aftershave geen alcohol. Ik spray altijd parfum of eau de toilet rond me hals na het scheren.
bron, waar dat stond?
pi_140809383
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:31 schreef Ubershave het volgende:
Er is gewoon spul dat ik niet WIL proberen. En LANG LEVE HET INTERNET! Waar gewoon ALLES te koop is, als je maar goed zoekt.
Ik zal je maar uit je droom helpen, op internet is niet alles te koop want bepaalde producten worden alleen in het buitenland verkocht en in Disneyland Parijs ga je natuurlijk geen Monsavon Scheerzeep vinden.

Juist veel van die Duitse scheerproducten kun je niet online kopen, zo kun je ook geloof ik niet de Nivea Men Cool Kick Aftershave Balsem online kopen. En de Adam Aftershave Balsem koop je ook niet online, alleen in Tsjechië. En zo kan ik nog wel heel wat meer producten op noemen die niet online te koop.

Maar daar gaat het mij helemaal niet om, maar dat getroll van jou en THEFXR mag wel eens afgelopen zijn. Want ik laat jou ja ook in je waarde met je voorkeur en verslaving van het kopen van dure scheerproducten.

En duur is niet automatische beter, al denkt men dat in China wel vaak en daarom zie je allemaal mensen in het straatbeeld met iPhones rond lopen.
pi_140809586
Alles is op internet te krijgen, ALLES. Als je maar zoekt, de juiste contacten hebt, kun je alles krijgen.

ALLES. Van wapens, drugs, vrouwen, huisdieren en dus ook ieder stukje scheergerei wat er gemaakt word. Zolang je maar de juiste mensen kent, is alles tot aan je deur te krijgen.

Getroll en in waarde laten, really, want to play that card?
Ik geloof niet dat je die kant op wilt, knul.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:04:46 #146
148823 znarch
ondertitel
pi_140809718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:45 schreef hafez1234 het volgende:
Is het gebruik van alcohol na het scheren slecht voor je huid? Op het internet zie ik staan dat aftershave met alcohol beter vermeden kunnen worden. Ook heeft Nivea aftershave geen alcohol. Ik spray altijd parfum of eau de toilet rond me hals na het scheren.
Dan doe je het precies verkeerd. Parfum of au de toilette moet je niet gebruiken waar je je scheert.

Alcohol hoort in een splash, behalve als je er echt niet tegen kan.

Parfum of eau de toilette hoort juist achter je oren of ed.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:09:43 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140809833
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik zal je maar uit je droom helpen, op internet is niet alles te koop want bepaalde producten worden alleen in het buitenland verkocht en in Disneyland Parijs ga je natuurlijk geen Monsavon Scheerzeep vinden.

Juist veel van die Duitse scheerproducten kun je niet online kopen, zo kun je ook geloof ik niet de Nivea Men Cool Kick Aftershave Balsem online kopen. En de Adam Aftershave Balsem koop je ook niet online, alleen in Tsjechië. En zo kan ik nog wel heel wat meer producten op noemen die niet online te koop.

Maar daar gaat het mij helemaal niet om, maar dat getroll van jou en THEFXR mag wel eens afgelopen zijn. Want ik laat jou ja ook in je waarde met je voorkeur en verslaving van het kopen van dure scheerproducten.

En duur is niet automatische beter, al denkt men dat in China wel vaak en daarom zie je allemaal mensen in het straatbeeld met iPhones rond lopen.
WAT?? je roept mij naam en dan trollen, kijk eens naar jezelf, je leest nooit wat er gevraagd wordt, geef nooit fatsoenlijk antwoordt op vragen en ik heb al 100x moeten lezen dat het goedkoper is bij dm markt in Duitsland + actuele prijs, niemand heeft hier een geheugen als een vergiet!
Constant in herhaling vallen en anderen persoonlijk aanvallen is nog erger dan trollen, jij flamed en spamt er maar op los, GGZ patientje.
pi_140810099
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik zal je maar uit je droom helpen, op internet is niet alles te koop want bepaalde producten worden alleen in het buitenland verkocht en in Disneyland Parijs ga je natuurlijk geen Monsavon Scheerzeep vinden.

Juist veel van die Duitse scheerproducten kun je niet online kopen, zo kun je ook geloof ik niet de Nivea Men Cool Kick Aftershave Balsem online kopen. En de Adam Aftershave Balsem koop je ook niet online, alleen in Tsjechië. En zo kan ik nog wel heel wat meer producten op noemen die niet online te koop.

Maar daar gaat het mij helemaal niet om, maar dat getroll van jou en THEFXR mag wel eens afgelopen zijn. Want ik laat jou ja ook in je waarde met je voorkeur en verslaving van het kopen van dure scheerproducten.

En duur is niet automatische beter, al denkt men dat in China wel vaak en daarom zie je allemaal mensen in het straatbeeld met iPhones rond lopen.
Nou kom ik hier nog niet zo lang maar ik heb je toch al een aantal keer je niet zo positieve mening over duurdere producten en degenen die ze kopen laten doorschemeren, dat anderen dan ook hun mening over jouw aankoopgedrag uitten is niet zo heel verwonderlijk.

Daarnaast snap ik het probleem met internetshoppen ook niet zo... :?
pi_140810430
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:19 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Nou kom ik hier nog niet zo lang maar ik heb je toch al een aantal keer je niet zo positieve mening over duurdere producten en degenen die ze kopen laten doorschemeren, dat anderen dan ook hun mening over jouw aankoopgedrag uitten is niet zo heel verwonderlijk.

Daarnaast snap ik het probleem met internetshoppen ook niet zo... :?
Ja dat kopen kopen is inderdaad geen gezond gedrag ( Vooral bij dure producten ), daar heb ik wel eens iets over gezegd en kan ook niet anders wanneer zo'n persoon die dure aankopen steeds laat zien ;) Maar in dit wereldje word daar gewoon hard om gelachen dat mensen een aankoopverslaving hebben.

Maar ik spreek over de recente dagen, en dan zijn er toch weer bepaalde personen die willens en wetens de sfeer in dit topic komen verzieken en ja dat heet dan trollen. Zo is het gewoon hartstikke onrespectvol om een antwoord proberen af te dwingen, en een dankjewel mag ook gerust wanneer ik toch te moeite neem om zo'n verzonnen vraag te beantwoorden.

Ik heb geen probleem met internet shoppen, maar men moet niet zo laag dunkend gaan doen wanneer er mensen zijn die geen 10 euro per scheerzeep uit willen geven, en dan moet je ook niet gaan zeggen alles is te koop op internet want dat is niet zo.

En nu zal ik arrogant klinken, maar die Alpa 378 Aftershave Lotion, Floid Aftershave Lotion, Williams Aqua Velva Aftershave Lotion hadden bepaalde personen ook niet zo voordelig gekregen als ik niet de tijd en moeite nam om het terug mee te nemen, want daar doelt Ubershave natuurlijk op met zolang je de juiste mensen maar kent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 07-06-2014 17:36:41 ]
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:33:01 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140810513
-edit: nee

[ Bericht 77% gewijzigd door Mylene op 07-06-2014 18:15:54 ]
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:35:55 #151
148823 znarch
ondertitel
pi_140812025
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:30 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja dat kopen kopen is inderdaad geen gezond gedrag ( Vooral bij dure producten ), daar heb ik wel eens iets over gezegd en kan ook niet anders wanneer zo'n persoon die dure aankopen steeds laat zien ;) Maar in dit wereldje word daar gewoon hard om gelachen dat mensen een aankoopverslaving hebben.
Aldus onze amateur psycholoog. Want als mensen niet elke euro 5x omdraaien hebben ze een aankoopverslaving. Dat beslis jij wel even natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:30 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]
Maar ik spreek over de recente dagen, en dan zijn er toch weer bepaalde personen die willens en wetens de sfeer in dit topic komen verzieken en ja dat heet dan trollen.
Jij vooral.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 7 juni 2014 @ 18:39:16 #152
16715 Mylene
*schatje*
pi_140812091
Het gezeik onderling mag nu echt wel eens afgelopen zijn. Heb je een probleem met een ander, gebruik dan de dm om het uit te vechten. Anders ben ik genoodzaakt een banaanvraag te doen. En dat doe ik liever niet. Hou het gewoon leuk en laat elkaar in de waarde. Zo moeilijk is het toch niet? :).
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:08:55 #153
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140812656
Zijn deze mesjes een beetje scherp en smooth?

pi_140812670
Scherp zijn ze wel ja, smooth zijn ze ook wel, niet zoals Astra of Supermax, maar wel lekkere mesjes! :D

Bovendien niet erg duur ook.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:12:59 #155
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140812723
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:10 schreef Ubershave het volgende:
Scherp zijn ze wel ja, smooth zijn ze ook wel, niet zoals Astra of Supermax, maar wel lekkere mesjes! :D

Bovendien niet erg duur ook.
nou, die astra's groen en mijn gezicht vormen geen goed paar en ik zag een ebay aanbieding per 100, voor minder stuks betaal je relatief echt veel geld.
pi_140812772
Ligt eraan waar je haalt, welke je haalt. Meen dat degene die je laat zien de Personna Medicals zijn? Die zijn over t algemeen wat goedkoper dan de Personna Platinum Chrome ookwel Reds genoemd.

Zijn nog steeds geen dure mesjes zoals de Feathers en de Kai's :P
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:15:41 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140812775
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:39 schreef Mylene het volgende:
Het gezeik onderling mag nu echt wel eens afgelopen zijn. Heb je een probleem met een ander, gebruik dan de dm om het uit te vechten. Anders ben ik genoodzaakt een banaanvraag te doen. En dat doe ik liever niet. Hou het gewoon leuk en laat elkaar in de waarde. Zo moeilijk is het toch niet? :).
gezien je vraag, het kan dus wel erg moeilijk zijn in sommige situaties.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 19:20:35 #158
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140812900
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 19:15 schreef Ubershave het volgende:
Ligt eraan waar je haalt, welke je haalt. Meen dat degene die je laat zien de Personna Medicals zijn? Die zijn over t algemeen wat goedkoper dan de Personna Platinum Chrome ookwel Reds genoemd.

Zijn nog steeds geen dure mesjes zoals de Feathers en de Kai's :P
deze zijn perssona blue labs en staan nu op 35% korting :D
pi_140812926
Personna's zijn over het algemeen iig prima mesjes. Daar kan je niet omheen. Staan overal goed aangeschreven, niet overdreven duur en goed verkrijgbaar.

Linkje? :D Thnx :D

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2014 19:40:26 ]
pi_140826472
Ik ben trouwens sinds enkele weken weer terug bij de Mach3. Heb nog 2 mesjes dus maak die op en daarna gebruik ik de Balea 3-mesjes scheerapparaat variant (10 mesjes voor 5 euro). DE scheren was toch elke keer afwachten of ik geen bloedbad had aan het einde van de beurt, hoe rustig ik ook schoor. Nu kost het ietsje meer (maar maak ik goed door goedkope Balea scheercreme en after shave balsem welke prima werken), en altijd zonder wondjes en dus rust op de vroege morgen.
pi_140827559
Het is blijkbaar zondag dus is het tijd voor een scheerbeurt in Düsseldorf *;




• Wilkinson Sword Classic krabber
• Astra SP
• Virginiasheng Fijnste Dashaar Scheerkwast
• Ingram Scheercreme
• Alpa 378 Aftershave Lotion

Met dit weer alleen lekker menthol, want ik heb nu al het zweet op me voorhoofd staan en dan is de koelende werking van menthol wel fijn.
  zondag 8 juni 2014 @ 14:12:43 #162
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140830689


Ri-mei binnen. Echt geen geld 4 euro.

Geen verz kosten. Bouwkwaliteit op het eerste gezicht super. *O*
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_140831333
Heb je de Rimei via Dealextreme gekocht? Ik heb voorheen ook een Rimei gehad, en ook een tijdje in gebruik gehad en over de bouwkwaliteit kon ik ook niks slechts over zeggen.

Met het scheren zelf merkte ik destijds wel dat ie net wat minder goed deed scheren dan mijn Chinese Gillette Tech, maar het is geen groot verschil.

De Wilkinson Sword Classic krabber bevalt mij ook erg goed,een ding wat ik er goed aan vind is de balans in het gewicht van de krabber. Bij de Chinese Gillette Tech is die balans namelijk ver te zoeken ;) en zit het meeste gewicht in de scheerkop.

Maar ik bedacht me wel van de week dat je het handvat van zo'n Chinese Gillette Tech ook wel kan verzwaren met een stukje staal ofzo maar ik ben niet zo'n persoon die gaat modden.
  zondag 8 juni 2014 @ 15:33:57 #164
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140832938
Ja bij dx. Heb hem meer voor de heb. Eventueel mee op reis. Morgen effe la toja halen enzo. Ik ga er niet van uit dat 'ie mijn gillette superspeed kan evenaren.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 8 juni 2014 @ 18:02:19 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140837473
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:12 schreef SosuaCafe het volgende:
[ afbeelding ]

Ri-mei binnen. Echt geen geld 4 euro.

Geen verz kosten. Bouwkwaliteit op het eerste gezicht super. *O*
lol, ik had alleen die plastic doos in blister verpakking.
  zondag 8 juni 2014 @ 18:04:36 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140837546
Zelf heb ik op mijn chinese tech, een ander metalen handvat geschroefd, waardoor de balans met sprongen vooruit ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door THEFXR op 08-06-2014 22:52:54 ]
  zondag 8 juni 2014 @ 21:49:55 #167
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_140846504
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 14:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Heb je de Rimei via Dealextreme gekocht? Ik heb voorheen ook een Rimei gehad, en ook een tijdje in gebruik gehad en over de bouwkwaliteit kon ik ook niks slechts over zeggen.

Met het scheren zelf merkte ik destijds wel dat ie net wat minder goed deed scheren dan mijn Chinese Gillette Tech, maar het is geen groot verschil.

De Wilkinson Sword Classic krabber bevalt mij ook erg goed,een ding wat ik er goed aan vind is de balans in het gewicht van de krabber. Bij de Chinese Gillette Tech is die balans namelijk ver te zoeken ;) en zit het meeste gewicht in de scheerkop.

Maar ik bedacht me wel van de week dat je het handvat van zo'n Chinese Gillette Tech ook wel kan verzwaren met een stukje staal ofzo maar ik ben niet zo'n persoon die gaat modden.
^O^ :Y) w/
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  maandag 9 juni 2014 @ 04:59:19 #168
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_140860962
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_140861584
Prijzig spul he die L'Occitane ;) Maar ze hebben op zijn minst gratis samples :) Heb je een paar samples meegevraagd?
pi_140868828
Ja Dorco zijn acceptabele mesjes, niet heel scherp maar ze scheren gewoon prima.

Maar het zijn wel mesjes waar de meningen erg over verdeeld zijn, maar ik plaats ze in het zelfde rijtje als Derby mesjes.

Maar eerlijk gezegd kun je voor minder geld beter Astra SP mesjes in bulk kopen via eBay want de meeste mensen vinden die wel goede mesjes, dus het is redelijk veilig om in een keer 100 stuks te kopen.
pi_140869965
quote:
Zitten daar 100 stuks in? Want op ebay heb ik 100 stuks voor 10 dollar gezien.
pi_140872887
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:28 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Zitten daar 100 stuks in? Want op ebay heb ik 100 stuks voor 10 dollar gezien.
200 volgens mij.
pi_140872911
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja Dorco zijn acceptabele mesjes, niet heel scherp maar ze scheren gewoon prima.

Maar het zijn wel mesjes waar de meningen erg over verdeeld zijn, maar ik plaats ze in het zelfde rijtje als Derby mesjes.

Maar eerlijk gezegd kun je voor minder geld beter Astra SP mesjes in bulk kopen via eBay want de meeste mensen vinden die wel goede mesjes, dus het is redelijk veilig om in een keer 100 stuks te kopen.
Super, koop ik die.
  maandag 9 juni 2014 @ 15:56:42 #175
148823 znarch
ondertitel
pi_140873359
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:44 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Super, koop ik die.
Mwah. Heb je er ervaring mee? Ik zou nooit zomaar 100 mesjes kopen die ik niet goed ken.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140873908
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:56 schreef znarch het volgende:

[..]

Mwah. Heb je er ervaring mee? Ik zou nooit zomaar 100 mesjes kopen die ik niet goed ken.
Nee, heb nu wilkinson die goed bevallen maar wil iets goedkopers, en in bulk is goedkoper :-). Ik zou wellicht eerst iets minder kunnen kopen, thnx.
  maandag 9 juni 2014 @ 16:14:04 #177
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140873982
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:11 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Nee, heb nu wilkinson die goed bevallen maar wil iets goedkopers, en in bulk is goedkoper :-). Ik zou wellicht eerst iets minder kunnen kopen, thnx.
je zou ook een sample pakket kunnen bestellen, iets van 5 mesjes per merk krijg je dan.
  maandag 9 juni 2014 @ 16:14:55 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140874014
quote:
zijn trouwens superduur, op ebay 100 voor 8 euro.
  maandag 9 juni 2014 @ 17:21:53 #179
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140876147
Dorco's zijn waardeloos.
Vind ze zelfs nog botter dan de Derby's
pi_140877635
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 16:11 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Nee, heb nu wilkinson die goed bevallen maar wil iets goedkopers, en in bulk is goedkoper :-). Ik zou wellicht eerst iets minder kunnen kopen, thnx.
Met Astra SP mesjes is het risico om direct bulk te kopen in iedere geval niet zo groot.

In geval dat ze niet bevallen kun je ze nog steeds voor hetzelfde geld, of zelfs meer door verkopen zo scherp zijn die eBay prijzen.

Laat ons maar weten hoe ze bevallen ;) Die Dorco's van aliexpress zou ik inderdaad ook niet kopen.
  maandag 9 juni 2014 @ 18:29:01 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140878395
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 18:05 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Met Astra SP mesjes is het risico om direct bulk te kopen in iedere geval niet zo groot.

In geval dat ze niet bevallen kun je ze nog steeds voor hetzelfde geld, of zelfs meer door verkopen zo scherp zijn die eBay prijzen.

Laat ons maar weten hoe ze bevallen ;) Die Dorco's van aliexpress zou ik inderdaad ook niet kopen.
Ik zou gewoon 200 india Wilkinson gillettes bestellen voor 11 euro incl verzenden, die zijn veel beter dan die Astra's.
  maandag 9 juni 2014 @ 18:41:00 #182
97745 Thorical
finding a way
pi_140878902
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 18:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik zou gewoon 200 india Wilkinson gillettes bestellen voor 11 euro incl verzenden, die zijn veel beter dan die Astra's.
Nou kan ik me het eerstkomende decennium wel scheren met de mesjes die ik al heb maar doet eens een link naar die Wilkinson Gillettes uit India. Je weet maar nooit of ik er toe over ga om me dagelijks te scheren en dan gaat het toch harder met de mesjes.
  maandag 9 juni 2014 @ 18:59:32 #183
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140879692
quote:
7s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:21 schreef Twiitch het volgende:
Dorco's zijn waardeloos.
Vind ze zelfs nog botter dan de Derby's
Het nadeel van Dorco's is dat je nooit weet welke kopie van een kopie van die ene kopie het is...
De Dorco's die bij mn Weishi zaten waren praktisch hetzelfde als Hema mesjes voor mijn gevoel..
Niet bar slecht.. maar er is zoveel meer wat veel beter voldoet..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 9 juni 2014 @ 19:38:25 #184
97745 Thorical
finding a way
pi_140882174
quote:
7s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:21 schreef Twiitch het volgende:
Dorco's zijn waardeloos.
Vind ze zelfs nog botter dan de Derby's
Ook ik heb met scheren geen geluk gehad met de Dorco's die bij mijn Weishi zaten.
Trekken, werken, nee, ik werd er niet bij van.
  maandag 9 juni 2014 @ 20:41:54 #185
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_140886823
Even een vraag: kun je als je je nat scheert op de een of andere manier voorkomen dat al die haartjes in de wastafel komen? Zijn niet echt makkelijk weg te spoelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 9 juni 2014 @ 20:44:25 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140886997
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:41 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraag: kun je als je je nat scheert op de een of andere manier voorkomen dat al die haartjes in de wastafel komen? Zijn niet echt makkelijk weg te spoelen.
teiltje in de wasbak
pi_140887209
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 18:41 schreef Thorical het volgende:

[..]

Nou kan ik me het eerstkomende decennium wel scheren met de mesjes die ik al heb maar doet eens een link naar die Wilkinson Gillettes uit India. Je weet maar nooit of ik er toe over ga om me dagelijks te scheren en dan gaat het toch harder met de mesjes.
Alsjeblieft ik heb ze zelf ook besteld, maar het is gewoon ook een gok.

Maar Snowballed heeft ze al uitgeprobeerd en zei dat het goede mesjes zijn, dus daarom durfde ik wel het risico te nemen.
pi_140887355
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Alsjeblieft ik heb ze zelf ook besteld, maar het is gewoon ook een gok.

Maar Snowballed heeft ze al uitgeprobeerd en zei dat het goede mesjes zijn, dus daarom durfde ik wel het risico te nemen.
Komt er een review over op je blog?
  maandag 9 juni 2014 @ 20:51:45 #189
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_140887457
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

teiltje in de wasbak
Mag ik even een teiltje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_140887687
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:49 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Komt er een review over op je blog?
Ja waarschijnlijk wel, past namelijk perfect bij het thema van mijn blog. Ik had net bij thuis komst ook een envelop met ambachtelijke Nederlandse scheerzeep van soapworld.eu op mijn bureau liggen.
  maandag 9 juni 2014 @ 20:56:10 #191
148823 znarch
ondertitel
pi_140887736
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:41 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraag: kun je als je je nat scheert op de een of andere manier voorkomen dat al die haartjes in de wastafel komen? Zijn niet echt makkelijk weg te spoelen.
1 vochtig wc papiertje en klaar?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 9 juni 2014 @ 20:57:11 #192
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_140887801
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:56 schreef znarch het volgende:

[..]

1 vochtig wc papiertje en klaar?
In mijn vorige badkamer wel. Maar ik heb nu een rechthoekige wastafel. Dat is echt irritant met schoonmaken. Zou zo mijn oude badkamer terug willen. ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 9 juni 2014 @ 21:02:18 #193
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_140888181
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Alsjeblieft ik heb ze zelf ook besteld, maar het is gewoon ook een gok.

Maar Snowballed heeft ze al uitgeprobeerd en zei dat het goede mesjes zijn, dus daarom durfde ik wel het risico te nemen.
Ja maar dat had ik ook gewoon van andere fora hoor... :+

Heel simpel: ik keek op Ebay wat op dat moment het goedkoopste aangeboden werd..
En dat waren dit keer de Gillette Wilkinsons.. dan ga ik even googelen wat de reviews er gemiddeld over zeggen.. en heb er toen 50 (voor een belachelijk lage prijs) van gekocht..

In elk geval voldoen ze erg goed.. (moet wel eerlijk zeggen dat ik niet echt let op hoe lang ze meegaan, maar denk dat het vrij gemiddeld is... iig roesten ze niet)

Maar zo zijn er wel meer.. ik geloof dat Topaz en Croma ook vaak spotgoedkoop zijn.. die wil ik ook nog proberen..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_140888293


Zoo, kleine SOTD van gisteren.
Gisteren door tijdgebrek eigenlijk niet de post gemaakt, dus dan nu maar even snel :P

Iets lekker fris voor de dag getoverd, iets wat lekker bij het zonnige dagje paste.

Setup:
Merkur 34C HD met Supermax Stainless (3)
Semogue 1305
TFS Bergamotto Neroli pre-shave
TFS Bergamotto Neroli scheerzeep
TFS Bergamotto Neroli aftershave balm
En in het haar: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Fijne 3 pass BBS.

De Supermax is wel redelijk op zijn eind, begint een beetje licht te trekken.
Volgende keer dus gewoon weer wat nieuws erin :D

Ook de JS Sloane maar weer eens gepakt.
Ging weer erg lekker ermee, spul houd zich ook met dit warme weer uitstekend!

Fijna avond allemaal :)
  maandag 9 juni 2014 @ 21:11:17 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140888832
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:02 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja maar dat had ik ook gewoon van andere fora hoor... :+

Heel simpel: ik keek op Ebay wat op dat moment het goedkoopste aangeboden werd..
En dat waren dit keer de Gillette Wilkinsons.. dan ga ik even googelen wat de reviews er gemiddeld over zeggen.. en heb er toen 50 (voor een belachelijk lage prijs) van gekocht..

In elk geval voldoen ze erg goed.. (moet wel eerlijk zeggen dat ik niet echt let op hoe lang ze meegaan, maar denk dat het vrij gemiddeld is... iig roesten ze niet)

Maar zo zijn er wel meer.. ik geloof dat Topaz en Croma ook vaak spotgoedkoop zijn.. die wil ik ook nog proberen..
ik had ze vorige maand ook besteld, voor de prijsverhoging.
pi_140890836
Ik heb geloof ik deze scheerzeep van soapworld.eu ontvangen, al weet ik het natuurlijk niet precies.



Soapworld.eu zelf verwees in iedere geval naar deze webwinkel, want zij produceren het voor derde partijen, zeg maar net zoals het huismerk van Barbiere di Figaro dat door TFS geproduceerd word.
pi_140893592
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb geloof ik deze scheerzeep van soapworld.eu ontvangen, al weet ik het natuurlijk niet precies.

[ afbeelding ]

Soapworld.eu zelf verwees in iedere geval naar deze webwinkel, want zij produceren het voor derde partijen, zeg maar net zoals het huismerk van Barbiere di Figaro dat door TFS geproduceerd word.
Er staat dat het niet op dieren is getest dus zou ermee oppassen. Waarschijnlijk is er een kans dat er bijwerkingen komen die nog niet bekend zijn.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:19:43 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140893729
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:17 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Er staat dat het niet op dieren is getest dus zou ermee oppassen. Waarschijnlijk is er een kans dat er bijwerkingen komen die nog niet bekend zijn.
dat kan alleen maar positief uitvallen, toch?
  maandag 9 juni 2014 @ 22:40:51 #199
148823 znarch
ondertitel
pi_140895162
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:17 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Er staat dat het niet op dieren is getest dus zou ermee oppassen. Waarschijnlijk is er een kans dat er bijwerkingen komen die nog niet bekend zijn.
|:( |:( _O- _O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140895391
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:17 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Er staat dat het niet op dieren is getest dus zou ermee oppassen. Waarschijnlijk is er een kans dat er bijwerkingen komen die nog niet bekend zijn.
Zoiets is juist alleen maar positief, want scheerzeep op dieren testen lijkt me ook niet zo vriendelijk.

Oh en trouwens, zo'n bedrijf moet aan strenge ( Europese ) wetgevingen voldoen. En het is echt niet een persoon die in een kelder het hobbyen is en dan zijn scheerzeep verkoopt zonder dat het goed gekeurd is door de instanties.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:48:02 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140895598
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:44 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zoiets is juist alleen maar positief, want scheerzeep op dieren testen lijkt me ook niet zo vriendelijk.

Oh en trouwens, zo'n bedrijf moet aan strenge ( Europese ) wetgevingen voldoen. En het is echt niet een persoon die in een kelder het hobbyen is en dan zijn scheerzeep verkoopt zonder dat het goed gekeurd is door de instanties.
het is maar geintje, van die gast,joh
pi_140895897
Nouuu.....daar zou ik niet zo zeker van zijn van die uitspraak.

Genoeg kleine zeepmakers die zeep verkopen in kleine kring die niet al die tests doorlopen. Waarom niet? Omdat het een belachelijk dure procedure is om te doorlopen, al die tests.

Daarom zie je ook wel dat ze alleen maar in bepaald land verkocht worden en verder via prive-handen verkocht worden en niet uit naam van webwinkels zelf.

Mooi recent voorbeeld was de Pannacrema als ik me niet vergis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2014 22:59:05 ]
pi_140896530
Ja die zeepmakers zijn er zeker, maar lijkt me niet het geval bij soapworld.eu te zijn.

Maar goed die procedures zijn er niet voor niks, en zeepmakers die zich niet aan de regels houden zijn oneerlijke concurrentie voor de zeepmakers die wel netjes de procedure doorlopen.

Dat is net zoiets als computer winkeltjes die het niet zo nauw nemen met de wet ( Lees geen garantie verlenen, illegale software installeren etc bijvoorbeeld ), en daardoor goedkoper zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diqiu-Long op 09-06-2014 23:11:04 ]
pi_140897280
Als je als uitgegroeide hobby scheerzepen maakt en die wil verkopen in kleine kring ga ik er vanuit dat je niet eerst nog eens 15 a 20k in euro's gaat betalen om al die shit op Europees niveau gekeurd te krijgen.

Eer dat je dat geld eruit hebt omdat je afzetmarkt maar klein is, ben je daar achterlijk lang mee bezig eer dat je die kosten eruit hebt.

Lijkt me niet dat iedere zeepmaker daarop zit te wachten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2014 23:15:13 ]
  maandag 9 juni 2014 @ 23:20:39 #205
148823 znarch
ondertitel
pi_140897669
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 23:14 schreef Ubershave het volgende:
Als je als uitgegroeide hobby scheerzepen maakt en die wil verkopen in kleine kring ga ik er vanuit dat je niet eerst nog eens 15 a 20k in euro's gaat betalen om al die shit op Europees niveau gekeurd te krijgen.

Eer dat je dat geld eruit hebt omdat je afzetmarkt maar klein is, ben je daar achterlijk lang mee bezig eer dat je die kosten eruit hebt.

Lijkt me niet dat iedere zeepmaker daarop zit te wachten
Zeker. Maar om dan te denken dat er in zeer spul zit waar je bijwerkingen van krijgt?

Juist die kleine bedrijfjes die zelf zeep maken doen dat zo natuurlijk mogelijk.

En bovendien. Het is zeep. Zoveel absurde chemicaliën kunnen daar niet in zitten.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140905200
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb geloof ik deze scheerzeep van soapworld.eu ontvangen, al weet ik het natuurlijk niet precies.

[ afbeelding ]

Soapworld.eu zelf verwees in iedere geval naar deze webwinkel, want zij produceren het voor derde partijen, zeg maar net zoals het huismerk van Barbiere di Figaro dat door TFS geproduceerd word.
Ik heb de citroenzeep twee weken geleden gekocht. Tot dusverre slechts een maal gebruikt en dat was geen positieve ervaring. Ontzettend onstabiel schuim, veel te luchtig schuim. Mijn scheerbeurt heb ik er niet mee afgemaakt. Naderhand heb ik nog wat testlathers gemaakt en toen ging het marginaal beter, maar vooralsnog ben ik niet overtuigd.

Dat certificeren van de EU wekt bij mij regelmatig de indruk alsof bestaande/grote producenten dan achter de schermen gegereld hebben om nieuwkomers te ontmoedigen. Of het veel zegt over de kwaliteit betwijfel ik.
Pannacrema, zoals door Ubershave genoemd, mag overal verkocht worden. Jabonman is momenteel een voorbeeld van een kleine producent die geen certificering heeft.
pi_140906732
Ah, dan was het Jabonman :P my bad :D

Ik wist dat er recentelijk wat was. Dacht eerst dat het Pannnacrema was. Nou ja, there is a answer now :D
pi_140906955
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 08:59 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Ik heb de citroenzeep twee weken geleden gekocht. Tot dusverre slechts een maal gebruikt en dat was geen positieve ervaring. Ontzettend onstabiel schuim, veel te luchtig schuim. Mijn scheerbeurt heb ik er niet mee afgemaakt. Naderhand heb ik nog wat testlathers gemaakt en toen ging het marginaal beter, maar vooralsnog ben ik niet overtuigd.
AH dat klinkt inderdaad niet zo positief inderdaad. Ik ben benieuwd of ik het zelfde zal ervaren.

Maar voorlopig test ik deze scheerzeep nog niet.

quote:
Dat certificeren van de EU wekt bij mij regelmatig de indruk alsof bestaande/grote producenten dan achter de schermen gegereld hebben om nieuwkomers te ontmoedigen. Of het veel zegt over de kwaliteit betwijfel ik.
Ik heb er niet echt een mening over, maar ik denk dat die regelgeving ook bedoeld is om consumenten te beschermen.

Bepaalde bestandsdelen zijn ja verboden bijvoorbeeld. Maar of het wat over de kwaliteit zegt? Lijkt mij inderdaad ook niet, maar datzelfde geld voor gecertificeerde natuur cosmetica ook natuurlijk.

quote:
Pannacrema, zoals door Ubershave genoemd, mag overal verkocht worden. Jabonman is momenteel een voorbeeld van een kleine producent die geen certificering heeft.
Ik weet niet hoe de regelgeving geregeld is, en of er uitzonderingen zijn? Maar je eigen scheerzeep verkopen is wel wat anders dan af en toe een gewoon product verkopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 10-06-2014 11:54:48 ]
  dinsdag 10 juni 2014 @ 17:57:31 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140921490
Is er iemand die weet waar ik die aftershave lemon kan kopen gebruikt in deze clip?
(rond de 14 min)

pi_140921685
Niet precies dezelfde ( merk ) fles, maar in de Akerstraat in Kerkrade bij Zam Zam Kapsalon verkopen ze deze ''Lemon'' cologne voor ¤ 8, maar misschien kun je nog wel wat van de prijs afdingen.

Die Kapsalon ligt naast de Kapsalon waar vroeger Go Go Kapsalon zat, en ze knippen daar trouwens ook voor ¤ 5.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 18:22:30 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140922393
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 18:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niet precies dezelfde ( merk ) fles, maar in de Akerstraat in Kerkrade bij Zam Zam Kapsalon verkopen ze deze ''Lemon'' cologne voor ¤ 8, maar misschien kun je nog wel wat van de prijs afdingen.

Die Kapsalon ligt naast de Kapsalon waar vroeger Go Go Kapsalon zat, en ze knippen daar trouwens ook voor ¤ 5.
HUH, 5 euro knippen?? :D , dat is terug richting 1950, je mag al blij zijn als het onder de 20 kan. |:(
  dinsdag 10 juni 2014 @ 22:23:27 #212
97745 Thorical
finding a way
pi_140934032
quote:
Die Kapsalon ligt naast de Kapsalon waar vroeger Go Go Kapsalon zat, en ze knippen daar trouwens ook voor ¤ 5.
Ze zijn hier niet duur maar je betaald voor een tondeuse modelletje bij een Turk al meer dan een tientje.
En dan snap ik nog niet hou het kan qua bedrijfsvoering.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:02:08 #213
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_140940211
15,50 hier voor een turkse schaar, doen het keurig trouwens. Heb er met uitzondering van de werknemers nooit een turk gezien trouwens :')

Gebruik nu al een tijdje feathers en dat bevalt! Ook fijne verpakking waar de oude mesjes in kunnen, merk niet dat ze zo extreem scherp zijn tijdens het scheren maar wel aan het resultaat
Aigh aigh Captain!
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:13:29 #214
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140940617
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:02 schreef Captain_koek het volgende:
15,50 hier voor een turkse schaar, doen het keurig trouwens. Heb er met uitzondering van de werknemers nooit een turk gezien trouwens :')

Gebruik nu al een tijdje feathers en dat bevalt! Ook fijne verpakking waar de oude mesjes in kunnen, merk niet dat ze zo extreem scherp zijn tijdens het scheren maar wel aan het resultaat
in welke krabber gebruik je die feathers?
pi_140952006
Ik heb nu een goedkoop kwastje bij de trekpleister gehaald met een doosje scheerzeep van Vergulde Hand, had nl. nog een krabber liggen dus ik dacht waarom ook niet. Eens kijken of dit iets is.

Bij die krabber zaten nog maar vijf mesjes, heeft iemand een tip voor goede mesjes voor een beginner?
  woensdag 11 juni 2014 @ 13:25:25 #216
148823 znarch
ondertitel
pi_140952250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:17 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik heb nu een goedkoop kwastje bij de trekpleister gehaald met een doosje scheerzeep van Vergulde Hand, had nl. nog een krabber liggen dus ik dacht waarom ook niet. Eens kijken of dit iets is.

Bij die krabber zaten nog maar vijf mesjes, heeft iemand een tip voor goede mesjes voor een beginner?
Bij die HEMA een doosje halen. Qua prijs/kwaliteit/verkrijgbaarheid ga je geen betere vinden en kun je ff vooruit.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140953333
Damnn, net mijn nek geschoren en waar ik normaal elektrisch vijf minuten over doe gaat nu in één keer goed _O_

Deze houden we er in!
pi_140953349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:25 schreef znarch het volgende:

[..]

Bij die HEMA een doosje halen. Qua prijs/kwaliteit/verkrijgbaarheid ga je geen betere vinden en kun je ff vooruit.
Dank, zal meteen een paar pakjes halen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:04:05 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140953399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:17 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik heb nu een goedkoop kwastje bij de trekpleister gehaald met een doosje scheerzeep van Vergulde Hand, had nl. nog een krabber liggen dus ik dacht waarom ook niet. Eens kijken of dit iets is.

Bij die krabber zaten nog maar vijf mesjes, heeft iemand een tip voor goede mesjes voor een beginner?
ik raad je ook schreecreme aan van Palmolive of Nivea. erg goed schuim met bowl lathering
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:14:44 #220
148823 znarch
ondertitel
pi_140953722
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:02 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dank, zal meteen een paar pakjes halen.
Begin met 1, anders zit je ermee als ze niet bevallen :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140957924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 13:17 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik heb nu een goedkoop kwastje bij de trekpleister gehaald met een doosje scheerzeep van Vergulde Hand, had nl. nog een krabber liggen dus ik dacht waarom ook niet. Eens kijken of dit iets is.

Bij die krabber zaten nog maar vijf mesjes, heeft iemand een tip voor goede mesjes voor een beginner?
Als je mesjes zoekt welke in algemene zin wel als goed bekend staat dan zou je ook eventueel de gok kunnen nemen om 100 Astra SP mesjes in bulk te kopen op eBay.

Het word door de meeste niet aan geraden om direct in bulk te kopen, maar bij mesjes die algemeen goed bekend staan is het risico minimaal dat ze niet goed zullen werken.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:46:39 #222
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140958577
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:29 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Als je mesjes zoekt welke in algemene zin wel als goed bekend staat dan zou je ook eventueel de gok kunnen nemen om 100 Astra SP mesjes in bulk te kopen op eBay.

Het word door de meeste niet aan geraden om direct in bulk te kopen, maar bij mesjes die algemeen goed bekend staan is het risico minimaal dat ze niet goed zullen werken.
Dat zijn juist diegenen die bij mij razor burn veroorzaken.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:59:08 #223
148823 znarch
ondertitel
pi_140959081
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat zijn juist diegenen die bij mij razor burn veroorzaken.
Bij mij ook. Niet doen dus.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140959260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:59 schreef znarch het volgende:

[..]

Bij mij ook. Niet doen dus.
Het is natuurlijk iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid om bulk te kopen ja of nee, en het is niet zo heel moeilijk om buiten om dit forum even op Google te zoeken naar ervaringen van andere mensen.

Ik kan in iedere geval maar weinig mensen die slechte ervaringen met deze mesjes hebben, en op de internationale scheerforums hoor ik ook bijna alleen maar positieve ervaringen. En de prijs die je voor die Astra SP mesjes in bulk neer legt betaal je online in Nederland bijna alleen al voor een paar pakjes en verzendkosten.

Maar de HEMA mesjes zijn een mooi alternatief als je snel mesjes wilt.
pi_140959978
Ik heb een sample packje besteld op de baai. Alle mesjes na elkaar eens geprobeerd, beetje bijgehouden in boekje, en daarna bulk besteld. Kwam zelf uit op de Astra SS: merkte dat ik die hert prettigst vond. Vaak was stainless de betere (o.a. Shark SS vs SC) voormijn routine.

Oftewel, als je twijfelt gewoon de aanraders in sample bestellen en even proberen :)
Immer.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:13:22 #226
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_140961361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

in welke krabber gebruik je die feathers?
De simpele chinese tech, zodra die overlijd of sneuvelt door een val koop ik wat fraaiers maar tot die tijd geen klagen
Aigh aigh Captain!
  FOK!fotograaf woensdag 11 juni 2014 @ 18:16:46 #227
145146 Andyy
pi_140961457
Hema mesjes zijn mwah, niet echt scherp en ze trekken best wel. Kreeg best veel wondjes met die mesjes, nu met Astra mesjes niet meer.
pi_140961531
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:13 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

De simpele chinese tech, zodra die overlijd of sneuvelt door een val koop ik wat fraaiers maar tot die tijd geen klagen
Een Edwin Jagger die kan wel stuk gaan door een val :X , maar bij de Chinese Gillette Tech is die kans klein want die is ja zo licht als een veertje.

Dus je kunt beter een andere excuus zoeken >:) De Chinese Gillette Tech gewoon als reis krabber gebruiken, dan heb je in iedere geval een excuus voor een luxere krabber, want snel overlijdt zo'n Chinese Gillette Tech niet ;) .
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:20:03 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140961571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het is natuurlijk iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid om bulk te kopen ja of nee, en het is niet zo heel moeilijk om buiten om dit forum even op Google te zoeken naar ervaringen van andere mensen.

Ik kan in iedere geval maar weinig mensen die slechte ervaringen met deze mesjes hebben, en op de internationale scheerforums hoor ik ook bijna alleen maar positieve ervaringen. En de prijs die je voor die Astra SP mesjes in bulk neer legt betaal je online in Nederland bijna alleen al voor een paar pakjes en verzendkosten.

Maar de HEMA mesjes zijn een mooi alternatief als je snel mesjes wilt.
ik ben eigenlijk op zoek naar bulk van de HEMA mesjes?
pi_140961741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ben eigenlijk op zoek naar bulk van de HEMA mesjes?
Gewoon meerdere HEMA's leeg kopen, dan heb jij je bulk ;) Alleen extra korting krijg je natuurlijk niet of ze moeten toevallig een actie hebben, maar zover ik weet hebben ze die niet nu.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:26:35 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140961779
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:25 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Gewoon meerdere HEMA's leeg kopen, dan heb jij je bulk ;) Alleen extra korting krijg je natuurlijk niet of ze moeten toevallig een actie hebben, maar zover ik weet hebben ze die niet nu.
waarom zet je die actie niet hier neer, als die geldig is? nu heeft niemand er wat aan.
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:01:49 #232
148823 znarch
ondertitel
pi_140962884
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Feit blijft dat het niet slim is een beginner aan te raden om 100 mesjes te kopen die hij niet kent. Bij hoeveel mensen ze ook bevallen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_140963237
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:01 schreef znarch het volgende:

[..]

Feit blijft dat het niet slim is een beginner aan te raden om 100 mesjes te kopen die hij niet kent. Bij hoeveel mensen ze ook bevallen.
Ik ben het helaas niet eens met je ;) Want ik vind dat je een beginner wel degelijk een als goed bekende staande mesje in bulk kunt aanraden.

En als ze echt niet bevallen dan kun je die mesjes zelfs nog met winst verkopen, dus het risico is gewoon heel klein, maar de besparing door direct in bulk te kopen is juist groot, want sample sets zijn helaas prijzig in vergelijking met bulk. Ik zelf heb dit risico meer dan een keer genomen direct in bulk kopen en nog nooit heb ik er een miskoop mee gedaan.

De enige miskoop was juist eigen merk mesjes van de Real- supermarkt in Duitsland, maar daar vind je ook geen echte ervaringen over. Maar voor je besluit in bulk te kopen zou ik op zijn minst eigen onderzoek doen.

Eigenlijk is het hebben van zoveel verschillende mesjes ook nog een luxe ook, want bij cartridges heb je de keuze uit maar liefst een mesje per handvat :+ Enige feit is trouwens dat de ervaring per persoon kan verschillen ;)
  woensdag 11 juni 2014 @ 19:39:31 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140964179
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik ben het helaas niet eens met je ;) Want ik vind dat je een beginner wel degelijk een als goed bekende staande mesje in bulk kunt aanraden.

En als ze echt niet bevallen dan kun je die mesjes zelfs nog met winst verkopen, dus het risico is gewoon heel klein, maar de besparing door direct in bulk te kopen is juist groot, want sample sets zijn helaas prijzig in vergelijking met bulk. Ik zelf heb dit risico meer dan een keer genomen direct in bulk kopen en nog nooit heb ik er een miskoop mee gedaan.

De enige miskoop was juist eigen merk mesjes van de Real- supermarkt in Duitsland, maar daar vind je ook geen echte ervaringen over. Maar voor je besluit in bulk te kopen zou ik op zijn minst eigen onderzoek doen.

Eigenlijk is het hebben van zoveel verschillende mesjes ook nog een luxe ook, want bij cartridges heb je de keuze uit maar liefst een mesje per handvat :+ Enige feit is trouwens dat de ervaring per persoon kan verschillen ;)
wat voor jou geldt, hoef niet voor anderden te gelden, want iedereen heeft een ander gezicht, maar hoeveel bied je voor 90 astra's groen?
pi_140965104
Ik heb vandaag Fresh up Aftershave Lotion toegestuurd gekregen :) Fresh up is een klassiek Nederlandse menthol aftershave merk welke mijn opa blijkbaar nog gebruikt zou hebben.



Ik heb direct even aan de aftershave geroken, en ik vind het wel lekker fris ruiken, ja klassiek ruikt dit spul zeker maar eigenlijk net als bij de Aqua Velva, Floid, Alpa etc vind ik het niet oubollig ruiken.
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:10:37 #236
97745 Thorical
finding a way
pi_140967953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb vandaag Fresh up Aftershave Lotion toegestuurd gekregen :) Fresh up is een klassiek Nederlandse menthol aftershave merk welke mijn opa blijkbaar nog gebruikt zou hebben.

[ afbeelding ]

Ik heb direct even aan de aftershave geroken, en ik vind het wel lekker fris ruiken, ja klassiek ruikt dit spul zeker maar eigenlijk net als bij de Aqua Velva, Floid, Alpa etc vind ik het niet oubollig ruiken.
Fresh Up depper met zo'n gaasje.Maar wat moet je met drie van die flesjes? Zo bijzonder is het niet.
pi_140968047
Volgens mij hadden ze die verpakking ook al toen je opa het nog gebruikte
pi_140968120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:10 schreef Thorical het volgende:

[..]

Fresh Up depper met zo'n gaasje.Maar wat moet je met drie van die flesjes? Zo bijzonder is het niet.
Gratis toegestuurd gekregen :) En ik ben van plan om misschien over een tijdje een win actie te organiseren via mijn forum waarbij ik dan wat scheerproducten weg geef, waaronder een zo'n Fresh Up flesje.

Maja inderdaad wel overdreven dat ze direct de hele productlijn opsturen, want het product is in iedere flesje gewoon het zelfde. Ik zag op de lijst dat ze ook nog pre-shave eerst wilde opsturen, maar dat is voor elektrische scheren.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:12 schreef Cliffy het volgende:
Volgens mij hadden ze die verpakking ook al toen je opa het nog gebruikte
Ja dat geloof ik ook eerlijk gezegd, maja dat zal bij Floid, Aqua Velva ook wel het geval zijn ;) Dat zijn ja allemaal klassiekers.
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:25:28 #239
97745 Thorical
finding a way
pi_140968629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ben eigenlijk op zoek naar bulk van de HEMA mesjes?
Is dit http://www.ebay.nl/itm/10(...)&hash=item5d4c338a59 iets voor je?
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:46:05 #240
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140969602
Die Fresh Up stinkt echt onmogelijk hard.
pi_140969909
hahaha xD Is het echt zo erg ja? :D Ik heb de naam wel eens vaker voorbij zien komen, maar nooit eerder geroken...maar als ik het zo eens hoor mis ik er niets aan? :D
pi_140970288
Ik heb er alleen even aan geroken, en mijn eerste indruk is dat het gewoon lekker fris ruikt, maar wel echt klassiek. Maar goed Aqua Velva, Floid, Old Spice etc ruiken ook allemaal klassiek, en die zitten ook in het rijtje aftershaves die de jongere generatie links laat liggen.

Ik denk overigens dat je dit soort aftershaves niet voor de geur moet kopen maar vanwege de verzorging, want deze aftershave bevat menthol en witchhazel ;)

Voor een lekker modern geurtje zou ik eerdere bij de Lidl de Hugo Boss Bottled kloon kopen, X-Bolt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 11-06-2014 22:11:35 ]
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:17:45 #243
97745 Thorical
finding a way
pi_140970998
quote:
Voor een lekker modern geurtje zou ik eerdere bij de Lidl de Hugo Boss Bottled kloon kopen, X-Bolt.
Wel over gelezen maar nog nooit bij een Lidl gezien.
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:20:02 #244
97745 Thorical
finding a way
pi_140971129
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat voor jou geldt, hoef niet voor anderden te gelden, want iedereen heeft een ander gezicht, maar hoeveel bied je voor 90 astra's groen?
Moet je ze kwijt?
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:26:15 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140971433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:20 schreef Thorical het volgende:

[..]

Moet je ze kwijt?
nou, volgens d-long kan ik ze met winst verkopen, dus dan wil ik ze wel kwijt.
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:50:27 #246
97745 Thorical
finding a way
pi_140972827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nou, volgens d-long kan ik ze met winst verkopen, dus dan wil ik ze wel kwijt.
Astra's met winst aan mij verkopen gaat je niet lukken maar er zullen best mensen zijn die er een ¤ + per pakje plus verzendkosten voor over hebben.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 juni 2014 @ 23:19:28 #247
74056 crew  ToT
pi_140974392
Het scheren gaat steeds beter! ^O^
Ik scheer nu zelfs mijn hele kop kaal met lange halen van mijn nek in 1x door tot mijn voorhoofd, en van de achterkant van mijn hoofd naar voren, boven de oren langs.

Ook op de keel gaat het nu prima; zelden meer een sneetje, en weinig irritatie meer! :)
pi_140974411
Kijk aan! Netjes!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 juni 2014 @ 23:21:02 #249
74056 crew  ToT
pi_140974462
Oh en de Adam aftershave balsem bevalt ook goed; tot mijn verbazing zit er toch iets van alcohol in of zo; het prikt aardig als je het gebruikt. Dat vind ik wel fijn! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 juni 2014 @ 23:31:30 #250
74056 crew  ToT
pi_140975005
Wat voor mij de omslag heeft veroorzaakt is dat ik nu eerst mijn gezicht flink inzeep met Bartex (bedoeld als pre-shave) en vervolgens De Gulden Hand scheercrème royaal rechtstreeks op de natte kwast aanbrengen en dat goed op mijn gezicht mengen met de Bartex zodat er een mooie, egale laag ontstaat.
Dat maakt de baardharen zacht genoeg en beschermt mijn huid ook voldoende. Ook heb ik daardoor genoeg zeep in mijn kwasten voor meerdere extra scheerbeurten en om mijn hoofd nog minstens 2x te scheren.

Super glad resultaat en het scheren gaat tegenwoordig ook lekker vlot! :D
Nu langzaam maar zeker wat minder crème gebruiken, want ik gebruik wel ECHT royaal veel! _O-
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:54:38 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140976111
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:19 schreef ToT het volgende:
Het scheren gaat steeds beter! ^O^
Ik scheer nu zelfs mijn hele kop kaal met lange halen van mijn nek in 1x door tot mijn voorhoofd, en van de achterkant van mijn hoofd naar voren, boven de oren langs.

Ook op de keel gaat het nu prima; zelden meer een sneetje, en weinig irritatie meer! :)
hey super, dus niks meer openhalen enzo, waar je in het begin last van had?
lig toch aan de techniek, he?
pi_140980012
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:21 schreef ToT het volgende:
Oh en de Adam aftershave balsem bevalt ook goed; tot mijn verbazing zit er toch iets van alcohol in of zo; het prikt aardig als je het gebruikt. Dat vind ik wel fijn! :Y
Fijn om te horen dat de Adam Aftershave Balsem je goed bevalt :) Voel je ook de lichte koelende werking van de menthol? Ja daar zit inderdaad alcohol ;)

Maar mooi om te horen dat het scheren goed gaat nu :)
pi_140983154
Zo, mijn SOTD van gisteren. Gisteren niet de tijd genomen om het te posten, dus hier issie dan maar.



Vanwege het warme weer maar mooi iets met menthol uit de kast getrokken. Was daar best aan toe! :D

Setup:
Muhle R41 (2011) met Pearl handle in Pearl stand met Voskhod (vers)
Semogue SOC 2 Band Badger
Proraso "Green" Pre-shave
Proraso "Green" Shaving Soap
Proraso "Green" Aftershave Balm
Layrite Super Hold in het haar!

Easy 3 pass shave gehad.
BBS resultaat.
Erg tevreden over de nieuwe balm, ben zeer blij dat deze eindelijk weer bij Proraso te krijgen is :D Lekker beetje menthol in je balm, dat geurtje dat lekker bij de zeep matcht en ook nog eens superzacht op je huid :D HEERLIJK!

Fijne dag heren! Morgen komt die van morgen gewoon weer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 12 juni 2014 @ 11:16:57 #254
74056 crew  ToT
pi_140984031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hey super, dus niks meer openhalen enzo, waar je in het begin last van had?
lig toch aan de techniek, he?
Nou volgens mij waren de stoppeltjes eerst nog te hard. Ik denk dat het voor een groot deel aan de inzeeptechniek lag, maar je moet idd ook echt feeling voor het scheren krijgen! :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 06:50 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat de Adam Aftershave Balsem je goed bevalt :) Voel je ook de lichte koelende werking van de menthol? Ja daar zit inderdaad alcohol ;)

Maar mooi om te horen dat het scheren goed gaat nu :)
^O^

Ja ik merk idd een lichte koeling ja! :Y

Toch moet ik zeggen dat die andere 2 me het beste bevallen. Mocht je ooit nog weer wat van 1 van beiden hebben, geef maar een gil! :P Met name die goedkope Tjechische! Die valt erg in de smaak bij de ladies! B-)
pi_140986660
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 11:16 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

^O^

Ja ik merk idd een lichte koeling ja! :Y

Toch moet ik zeggen dat die andere 2 me het beste bevallen. Mocht je ooit nog weer wat van 1 van beiden hebben, geef maar een gil! :P Met name die goedkope Tjechische! Die valt erg in de smaak bij de ladies! B-)
Je bedoeld met die twee andere de Floid Vigoroso Aftershave Lotion en de Alpa 378 Aftershave Lotion of niet?

Die Alpa 378 Aftershave bevalt me mij persoonlijk ook erg goed, en daarom hou me de laatste onaangebroken flesjes voor mezelf ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 12 juni 2014 @ 13:33:17 #256
74056 crew  ToT
pi_140988287
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:38 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Je bedoeld met die twee andere de Floid Vigoroso Aftershave Lotion en de Alpa 378 Aftershave Lotion of niet?

Die Alpa 378 Aftershave bevalt me mij persoonlijk ook erg goed, en daarom hou me de laatste onaangebroken flesjes voor mezelf ;)
Yupyup, die 2 idd! :Y

Ah jammer! :P Nou mocht je een keer naat Tsjechië op vakantie gaan of zo, geef maar een gil! ;) Dan wil ik wel een doos van die flesjes! :P
pi_140994104
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 13:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Yupyup, die 2 idd! :Y

Ah jammer! :P Nou mocht je een keer naat Tsjechië op vakantie gaan of zo, geef maar een gil! ;) Dan wil ik wel een doos van die flesjes! :P
Nee naar Tsjechië zal ik denk ik niet zo snel terug gaan ;) En achteraf denk ik had ik maar nog meer Alpa 378 Aftershave Lotion mee genomen, maar ik had er al 10 totaal terug meegenomen. Want zo'n groot land als Spanje of Frankrijk is Tsjechië niet, maar Praag is echt de moeite waard om te bezoeken.

Ik ga dit jaar namelijk de tweede keer naar Frankrijk, het land van de heerlijke Monsavon Scheerzeep
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 12 juni 2014 @ 19:46:04 #258
74056 crew  ToT
pi_140999994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 16:27 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee naar Tsjechië zal ik denk ik niet zo snel terug gaan ;) En achteraf denk ik had ik maar nog meer Alpa 378 Aftershave Lotion mee genomen, maar ik had er al 10 totaal terug meegenomen. Want zo'n groot land als Spanje of Frankrijk is Tsjechië niet, maar Praag is echt de moeite waard om te bezoeken.

Ik ga dit jaar namelijk de tweede keer naar Frankrijk, het land van de heerlijke Monsavon Scheerzeep
Ja ik ben ook wel eens in Praag geweest. Echt een tourist trap zeg!
  donderdag 12 juni 2014 @ 20:06:44 #259
97745 Thorical
finding a way
pi_141000888
Weet iemand waar je voor een redelijke < 20¤ prijs thuis kunt krijgen voor 100 stuks?
Ik heb ze voor het eerst gebruikt maar geweldige mesjes.
pi_141004622
Ik geloof dat Shaving.ie ze verkoopt voor 19,95 per 100 stuks. Daar komen dan de verzendkosten nog bij. Overigens zijn die op vakantie zie ik net, dus dat wordt extra geduld opbrengen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:17:06 #261
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141004624
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:06 schreef Thorical het volgende:
Weet iemand waar je [ afbeelding ] voor een redelijke < 20¤ prijs thuis kunt krijgen voor 100 stuks?
Ik heb ze voor het eerst gebruikt maar geweldige mesjes.
dat bestaat niet, ze zijn nu eenmaal goed dus ook aan de prijs.
pi_141006807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 20:06 schreef Thorical het volgende:
Weet iemand waar je [ afbeelding ] voor een redelijke < 20¤ prijs thuis kunt krijgen voor 100 stuks?
Ik heb ze voor het eerst gebruikt maar geweldige mesjes.
Op ebay 100 voor 21 euro. 200 voor 36.
pi_141009037
En dan straks weer risico lopen dat je nepspul hebt, nee dankje
pi_141009297
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:19 schreef Ubershave het volgende:
En dan straks weer risico lopen dat je nepspul hebt, nee dankje
Dan dien je toch simpel weg een PayPal claim in? Ik zie eerlijk gezegd niet wat het probleem is? Want als een Nederlandse webwinkel een partij neppe mesjes inkoopt, en verkoopt dan sta jij met je iDeal in iedere geval minder sterk dan met PayPal en moet je het hebben van de goede wil van de webwinkel om het probleem om te lossen.
pi_141009776
Nou, je staat wettelijk gezien net zo sterk, misschien nog wel sterker dan met je paypal claim.
Daar komt bij dat de Paypal geschillen echt niet zaligmakend zijn, zoals je het wel laat v oorkomen.
Als Paypal je bewijs niet voldoende vind, word de claim mooi van de hand gewezen.
pi_141010200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:29 schreef Ubershave het volgende:
Nou, je staat wettelijk gezien net zo sterk, misschien nog wel sterker dan met je paypal claim.
Daar komt bij dat de Paypal geschillen echt niet zaligmakend zijn, zoals je het wel laat v oorkomen.
Als Paypal je bewijs niet voldoende vind, word de claim mooi van de hand gewezen.
Volgens mij heb jij nog maar weinig aankopen op eBay gedaan?, want als jij je claim goed onderbouwd dan wijst PayPal die echt niet zomaar af. Je moet natuurlijk wel realistische blijven, maar je recht halen is in Nederland duur ;) Oh 0,0 van mijn PayPal claims zijn afgewezen ;) En ik heb er redelijk wat ingediend in de jaren dat ik via eBay koop.

Dus dan is het fijn dat je kopers bescherming bij PayPal hebt, en meeste eBay verkopers lossen het al met je op voordat het escaleert, want eBay feedback is heilig voor een verkoper. Maar goed als jij liever bij een Nederlandse webwinkel koopt dan is dat jou keuze, maar dan betaal je in het geval van DE mesjes meestal wel veel teveel.
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:37:10 #267
97745 Thorical
finding a way
pi_141010334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:17 schreef MarcelR het volgende:
Ik geloof dat Shaving.ie ze verkoopt voor 19,95 per 100 stuks. Daar komen dan de verzendkosten nog bij. Overigens zijn die op vakantie zie ik net, dus dat wordt extra geduld opbrengen.
Dat is toch een redelijke prijs?
Ik heb gezien dat wat Bulgaren deze mesjes voor wat minder aanbieden maar of je daar dan blij van wordt.
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:40:18 #268
97745 Thorical
finding a way
pi_141010485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:19 schreef Ubershave het volgende:
En dan straks weer risico lopen dat je nepspul hebt, nee dankje
De keren dat ik hier mee te maken heb gehad wist de aanbieder niet hoe snel hij mij kon compenseren.
Als ik er maar een positieve beoordeling gaf.
pi_141010603
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:40 schreef Thorical het volgende:

[..]

De keren dat ik hier mee te maken heb gehad wist de aanbieder niet hoe snel hij mij kon compenseren.
Als ik er maar een positieve beoordeling gaf.
Dat is precies wat ik bedoel, die PayPal bescherming is zo goed dat verkopers ook wel realiseren dat ze aan het kortste eind trekken, zelfs wanneer de koper de claim verzonnen zou hebben bijvoorbeeld.
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:55:18 #270
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141011283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:34 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij nog maar weinig aankopen op eBay gedaan?, want als jij je claim goed onderbouwd dan wijst PayPal die echt niet zomaar af. Je moet natuurlijk wel realistische blijven, maar je recht halen is in Nederland duur ;) Oh 0,0 van mijn PayPal claims zijn afgewezen ;) En ik heb er redelijk wat ingediend in de jaren dat ik via eBay koop.

Dus dan is het fijn dat je kopers bescherming bij PayPal hebt, en meeste eBay verkopers lossen het al met je op voordat het escaleert, want eBay feedback is heilig voor een verkoper. Maar goed als jij liever bij een Nederlandse webwinkel koopt dan is dat jou keuze, maar dan betaal je in het geval van DE mesjes meestal wel veel teveel.
dat betekent dus, dat je al vaak bent opgelicht, anders hoef je die claims niet in te dienen.
pi_141011656
With THEFXR
pi_141012151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat betekent dus, dat je al vaak bent opgelicht, anders hoef je die claims niet in te dienen.
Jij snapt duidelijk niet hoe de PayPal kopersbescherming werkt :X Want je kunt al een claim indienen wanneer je een batterij koopt welke niet de capaciteit bevat die geadverteerd is, dat valt dan onder de noemer object voldoet niet aan omschrijving ;)

Maar goed kopen jij en Ubershave maar mooi je DE mesjes bij die dure Nederlandse webwinkels, ik koop ze wel via eBay met ook nog betere kopersbescherming, dan ik met iDeal heb.
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:20:09 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141012555
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Jij snapt duidelijk niet hoe de PayPal kopersbescherming werkt :X Want je kunt al een claim indienen wanneer je een batterij koopt welke niet de capaciteit bevat die geadverteerd is, dat valt dan onder de noemer object voldoet niet aan omschrijving ;)

Maar goed kopen jij en Ubershave maar mooi je DE mesjes bij die dure Nederlandse webwinkels, ik koop ze wel via eBay met ook nog betere kopersbescherming, dan ik met iDeal heb.
ooh, persoonlijke aanvallen en webshops?, seizure incoming......
  vrijdag 13 juni 2014 @ 08:49:52 #274
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_141020731
Gisteren was ik even in Hongarije, en dus heb ik meteen even een nieuwe tube Barbon aangechaft. Ik heb ook de after shave aangeschaft en die is best lekker. Die zit in een mooi klein plastic flesje dus die hou ik ook mooi voor op reis.
Siesta & Fiesta!
pi_141021002
Ja D-L, je zoekt het maar uit met je geneuzel.
pi_141021573
Binnenkort ga ik een paar weken naar Frankrijk. Hebben jullie nog tips wat betreft scheerzepen en/of scheercremes die ik daar kan/moet halen? Ik wil namelijk niet weer spijt krijgen dat ik te weinig scheerproducten mee neem net zoals 2 jaar geleden in Italië. Na die vakantie ben ik begonnen te scheren met een DE scheermes en had wat Proraso producten meegenomen. In Italië kan je dat namelijk overal kopen (supermarkt, drogist ) en het kost geen drol. Een tube Proraso scheercreme heb ik daar voor bijvoorbeeld 1,50 gekocht. Zou nu alle schappen leeg halen:p
pi_141021655
Gilette Bleue Extra mesjes, als je ze kan vinden. Zeer goede mesjes, scherp en vooral erg smooth. Absolute aanraders.

Frankrijk = Martin de Candre _O_
Wel zon beetje de duurste must-have zeep als je naar Frankrijk gaat :D
Zeer zuinig in gebruik die zeep, pot van 200ml.
Is er in verschillende geuren.
Reken wel op een euro of 30 a 35 per pot. Goed, duur, maar je doet wel bijna 2,5 jaar met zon pot denk ik, als het niet meer is!
pi_141021724
En aan de andere kant van het spectrum: Monsavon.
Een prima low-budget zeep, maar niet meer dan dat naar mijn idee. Als je het zou vergelijken met Proraso, dan vind ik de laatste beduidend beter.

@ubershave: vergeet niet dat je Martin de Candre in Frankrijk maar op een paar plekken kunt kopen, het is geen algemeen verkrijgbare zeep.
pi_141021778
Nee, klopt. Is idd maar op hele specifieke plekken te krijgen ja.
Duur, exclusief!
pi_141021835
Plisson scheerkwasten (de syntetische kwast ervan schijnt een erg goede te zijn)
Ook hier geld weer, Plisson is een duurder merk, verwacht dan ook prijzen vanaf de ¤50,-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:01:44 #281
97745 Thorical
finding a way
pi_141022191
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:46 schreef Ubershave het volgende:
Plisson scheerkwasten (de syntetische kwast ervan schijnt een erg goede te zijn)
Ook hier geld weer, Plisson is een duurder merk, verwacht dan ook prijzen vanaf de ¤50,-
Bij l Occitane op de Heiligeweg in Amsterdam nog een laatste gezien voor ¤42,--

Ik heb er nog een gevonden maar niet schrikken van de prijs.

Genuine ivory badger1 266,23 ¤

[ Bericht 11% gewijzigd door Thorical op 13-06-2014 10:37:40 ]
pi_141022241
Ja die kwasten ja :D

Ja op de site heb je ze met verschillende materialen handles en die varieren van 40 tot 140 euro ofzo....Dus ¤50 is een mooie middenweg :D
pi_141022383
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:35 schreef zmokkie het volgende:
Binnenkort ga ik een paar weken naar Frankrijk. Hebben jullie nog tips wat betreft scheerzepen en/of scheercremes die ik daar kan/moet halen? Ik wil namelijk niet weer spijt krijgen dat ik te weinig scheerproducten mee neem net zoals 2 jaar geleden in Italië. Na die vakantie ben ik begonnen te scheren met een DE scheermes en had wat Proraso producten meegenomen. In Italië kan je dat namelijk overal kopen (supermarkt, drogist ) en het kost geen drol. Een tube Proraso scheercreme heb ik daar voor bijvoorbeeld 1,50 gekocht. Zou nu alle schappen leeg halen:p
Monsavon Scheerzeep vind ik persoonlijk een heerlijke scheerzeep die naar Lavendel ruikt.

Dus dit is zeker een aanrader, maar verder vind je er niet zo veel. Al zijn de Gillette Blue Extra mesjes ook wel goed.

Oh en als je er toch bent, koop dan ook direct een tube Williams Scheercreme want dat kost ook geen drol voor Franse standaards.
pi_141023077


Zo, het is weer vrijdag! Lekker zonnig weekendje komt eraan!

Vandaag maar lekker de Di Vino erbij gepakt! :D

Setup:
Muhle R41/Pearl combo met Voskhod (1)
Semogue SOC 2 Band Finest
TFS LE Di'Vino
Pinaud Clubman Aftershave Lotion
En in het haar vandaag: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Had wel weer in in een wat fris, licht geurend zeepje. Dus vandaag weer de Di'Vino.
Licht wit wijn geurtje wat er aan de zeep zit is prima te combineren met een lichte aftershave zoals de Pinaud van vandaag.

Scheren ging uit de kunst weer vandaag.
Op het dooie gemakkie met een Early Morning playlist van Spotify op de achtergrond.
Lekker 3 passes geschoren zonder schade :)

Vandaag ook maar weer de JS Sloane in het haar gedaan ipv de Reuzel. Lekker weinig nodig gehad en het zat vrijwel direct goed. De Reuzel valt me een beetje tegen. Is net niet sterk genoeg. Ruikt wel oke, maar qua sterkte is het gewoon niet voldoende tenzij je achterlijk veel in doet...en daar heb ik dan net weer geen zin in. Tis qua prijs/kwaliteit best oke, maar niet voor mijn haar iig. Als dit op is, geen Reuzel meer.

Fijn weekend allemaal, hoop dat iedereen maar goed geniet van het zonnetje! :D
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:48:55 #285
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_141025276
Goh je sukkelt wel met je haar zeg. :-)
Als die foto's van je zie, heb je denk ik wat dun haar voor een vetkuif. Je kan het altijd nog afscheren gelukkig. (grapje)
Siesta & Fiesta!
pi_141025395
Oow, te dun is het zeker niet. Goed spul ervoor hebben is wel een must. Kwestie van expirimenteren tot je het juiste tegenkomt. Voorlopig zijn er maar 2 merken die t echt goed gedaan hebben bij mij.

Layrite Super Hold
JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Bonafide ging wel, zolang mn haar nog wat korter was.
Reuzel doet het goed als je er heel veel van in doet, vergeleken met de JS Sloane bijvoorbeeld. Dus dat word m gewoon niet :)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:13:49 #287
97745 Thorical
finding a way
pi_141026065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:52 schreef Ubershave het volgende:
Oow, te dun is het zeker niet. Goed spul ervoor hebben is wel een must. Kwestie van expirimenteren tot je het juiste tegenkomt. Voorlopig zijn er maar 2 merken die t echt goed gedaan hebben bij mij.

Layrite Super Hold
JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Bonafide ging wel, zolang mn haar nog wat korter was.
Reuzel doet het goed als je er heel veel van in doet, vergeleken met de JS Sloane bijvoorbeeld. Dus dat word m gewoon niet :)
Geen flauw idee of dit ook echt werkt maar de namen alleen al.

pi_141026521
Ja, ja dat werkt ook ja :P En ja dat zijn erg mooi gekozen namen ja :P
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:31:12 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141026623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Jij snapt duidelijk niet hoe de PayPal kopersbescherming werkt :X Want je kunt al een claim indienen wanneer je een batterij koopt welke niet de capaciteit bevat die geadverteerd is, dat valt dan onder de noemer object voldoet niet aan omschrijving ;)

Maar goed kopen jij en Ubershave maar mooi je DE mesjes bij die dure Nederlandse webwinkels, ik koop ze wel via eBay met ook nog betere kopersbescherming, dan ik met iDeal heb.
TR gezet wegens spam in je onderschrift
TR gezet wegens persoonlijke aanvallen
TR gezet wegens het verzieken van dit topic
TR gezet wegens flaming
TR gezet wegen trollen

bye bye, tot over een maand :W
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:36:32 #290
148823 znarch
ondertitel
pi_141026784
Cock grease _O- _O-


Multi functioneel?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_141027617
xD dat mag jij uitproberen xD

Is er trouwens iemand die een Nederlands adres weet voor de Dominica Bay Rum Aftershave?

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 13:11:18 ]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:48:53 #292
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141031556
Tussenstand Spanje:

La Toja stick
Aqua velva as
Wilkinson krabber
En nog een schercreme.

Lea niet gekocht.
Floid ook niet, beetje vreemde geur. Had meer proraso lotion verwacht.

Nog tips?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_141031600
Ligt eraan welke floid je geroken hebt denk ik?
Floid Blue is een vrij fris geurtje iig :D
  vrijdag 13 juni 2014 @ 14:53:15 #294
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141031674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:50 schreef Ubershave het volgende:
Ligt eraan welke floid je geroken hebt denk ik?
Floid Blue is een vrij fris geurtje iig :D
de oranje vigoroso.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_141031715
Dat is toch de variant met een stevige mentholkick?
pi_141032453
Als het goed is wel ja.....
pi_141033772
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:48 schreef SosuaCafe het volgende:
Tussenstand Spanje:

La Toja stick
Aqua velva as
Wilkinson krabber
En nog een schercreme.

Lea niet gekocht.
Floid ook niet, beetje vreemde geur. Had meer proraso lotion verwacht.

Nog tips?
Mooie aanwinst tot nu toe :) Van Floid is er ook nog een moderne variant, maar ik had niet het idee dat die beter rook dan de klassieke varianten.



De Floid Vigoroso heb ik trouwens ook toen gekocht, maar het ruikt wel echt klassiek inderdaad. Maar eigenlijk is dat zo'n beetje met al die klassieke aftershave lotions, want ik vond de Aqua Velva in iedere geval vergelijkbaar ruiken, maar het prijs kaartje is gewoon een stuk lager.

Ja ik heb nog wel een tip ;) Ik zou ook de Deliplus Aftershave Gel kopen, 300ML voor ¤ 2,60 bij de Mercadona, en als je er dan toch bent dan kun je ook een Bea Scheerstaaf kopen die heeft niet de Arko achtige geur die Lea wel heeft, en verder is het precies dezelfde scheerstaaf als de Lea.

Lekker goedkoop zijn die Spaanse scheercrèmes en aftershaves he ;) Heb je trouwens ook La Toja Scheercrème gekocht? Die had ik laatste ook gekocht in Spanje, en dan ook nog de Lea Scheercrème.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:05:27 #298
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141036889
Deze mesjes komen uit Turkije en zouden de smoothness van een Derby hebben maar de scherpte van een Feather.
Heeft iemand ervaring met deze mesjes?



  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:14:40 #299
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141037171
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:05 schreef THEFXR het volgende:
Deze mesjes komen uit Turkije en zouden de smoothness van een Derby hebben maar de scherpte van een Feather.
Heeft iemand ervaring met deze mesjes?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
heb ze gehad, nog. Beviel niet echt. Nogal rasperig. Met een gillette ss.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:15:11 #300
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141037191
En...
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:15:23 #301
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141037200
Dicht :|W
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')