abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juni 2014 @ 15:41:26 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140633928
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

maandag 2 juni 2014 @ 15:45:33 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140634040
Rammetjes O+

En ja dat maakt ineens een aantal activiteiten wel wat moeilijk natuurlijk Kyara! :{ Ik wilde zelf deze week bij een kersverse meisjestweeling op bezoek, ben benieuwd hoe dat gaat! Daar kun je natuurlijk ook niet aankomen met een dreumes met een enorme snotneus :')
pi_140634579
Naar een klein ukkie zou ik inderdaad ook niet doen, maar naar soos kan toch wel? Of komen daar veel baby's?
Voor dat ze zichtbare waterpokken krijgen zijn ze al een flinke periode besmettelijk zonder dat iemand dat weet. Zal je zien dat je meiden de vorige keer daar het virus opgepikt hebben, of de andere kindjes hebben besmet.
Juist omdat er al een periode besmetting mogelijk is voor dat het duidelijk is dat een kind waterpokken heeft, vinden ze het bij ons op het kdv prima als kinderen met waterpokken gewoon komen (behalve als het kind er ziek van is natuurlijk).
Van vrienden hoor ik dat er kdv's zijn waar kinderen met zichtbare waterpokken niet welkom zijn. Dat vind ik altijd zo krom...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 2 juni 2014 @ 16:00:03 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140634596
Ja, vooral jammer omdat ze zich wel goed voelt. Als ze ziek zijn dan doe je ze zelf natuurlijk ook geen plezier en dan is het eigenlijk voor alle partijen beter om niet te gaan.

Vandaag wel lekker naar het kdv geweest >:) :X (om M op te halen)
  maandag 2 juni 2014 @ 16:02:34 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140634676
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:59 schreef Piekie81 het volgende:
Naar een klein ukkie zou ik inderdaad ook niet doen, maar naar soos kan toch wel? Of komen daar veel baby's?
Voor dat ze zichtbare waterpokken krijgen zijn ze al een flinke periode besmettelijk zonder dat iemand dat weet. Zal je zien dat je meiden de vorige keer daar het virus opgepikt hebben, of de andere kindjes hebben besmet.
Juist omdat er al een periode besmetting mogelijk is voor dat het duidelijk is dat een kind waterpokken heeft, vinden ze het bij ons op het kdv prima als kinderen met waterpokken gewoon komen (behalve als het kind er ziek van is natuurlijk).
Van vrienden hoor ik dat er kdv's zijn waar kinderen met zichtbare waterpokken niet welkom zijn. Dat vind ik altijd zo krom...
Daar komen juist heel veel baby's (moeders met verlof en zo).

En ik denk inderdaad ook dat D de meeste kans op besmetten heeft. J volgens mij niet meer want de blaasjes zijn weg. Ze zijn nu ingedroogd en dan is het volgens mij niet meer besmettelijk. Dus het gaat eigenlijk meer om D dan om J. Maar desondanks dat ik niet dat nieuwbakken moeders blij zullen zijn als ik met een kind dat zo onder de pokken de soos binnen kom :D

Als je het niet weet is het wat anders, maar ik willens en wetens vind ik toch een ander verhaal.
pi_140634862
Willens en weten is natuurlijk zo, wat dat betreft is een soos natuurlijk iets anders dan een kdv. Had ik even niet bij stil gestaan. :@
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  maandag 2 juni 2014 @ 20:27:33 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140644299
Och LB, wat sneu, je meisje! Goed dat je even naar de huisarts bent geweest :Y. En niet zo twijfelen aan jezelf! Echt niet nodig :).

Kyara, fijn dat het beter gaat met de pokjes!

Shandaly, hier willen de katten ook niks van Noor weten -O-.

En verder weet ik het niet meer. Weekend weer ziek geweest en er is weinig blijven hangen.

Eten blijft moeilijk gaan. Lastig hoor. Staan is wel helemaal de bom nu en aan je handen stapjes zetten is ook erg leuk. En die mooie muggenbulten zitten er gewoon nóg.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 2 juni 2014 @ 20:51:01 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140645585
Wauw XM! Noor doet ook zo'n inhaalslag he! *O*

Ik heb écht de indruk dat E nu oa zo ziek is omdat ze weer met iets nieuws bezig is; namelijk woordjes! Alles wat op een beest lijkt is poesj, maar als ze een koe of paard ziet zegt ze boe :D O+ en ze is vandaag een beetje aan het papegaaien geslagen _O-

Ze ligt nu net -wakker- in bed overigens. Op hoop van zegen! Ze heeft een kwart vegagehaktballetje en een half sneetje stokbrood op, dus daar zal het niet aan liggen :')
pi_140646059
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:51 schreef LadyBlack het volgende: Alles wat op een beest lijkt is poesj
Ha dat doe m. ook! Heeft ie dit weekend nog een meneer met een enorme hond mee beledigd. Beest was anderhalf keer groter dan m. "oh poess" O+ _O-

Beterschap voor je mini lb :*
En bij koorts gaat ie hier ook weer in eigen bed. Sterker nog ik pak zijn deken af.

xm hoop dat het snel beter gaat /jij er meer vertrouwen in krijgt.
  maandag 2 juni 2014 @ 21:01:41 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140646145
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:59 schreef Zolena het volgende:
Beterschap voor je mini lb :*
En bij koorts gaat ie hier ook weer in eigen bed. Sterker nog ik pak zijn deken af.
Ik moest lachen :D Evil! })
pi_140647455
Aww LB, beterschap voor je meisje :* Je doet het hartstikke goed. Het is gewoon extra sneu bij die kleintjes die nog niet kunnen aangeven waar ze precies last van hebben.. Hier ook net weer een koortsperiode achter de rug.
En knap zeg, van die woordjes! Ik vind dat echt zo bizar hoe snel die ontwikkelingen allemaal gaan he, en zo mooi om elke keer weer iets nieuws te ontdekken O+. J. zegt nu als ze een ambulance of andere sirene hoort "tatu tatu" :o :D

Jij vroeg laatst toch over die moedervlekjes? Ik ben er op gaan letten en heb er ineens 2 ontdekt bij J! Toen je het vroeg had ze er nog geen en nu eentje boven haar rechterwenkbrauw en eentje op haar linkerarm, echt zo schattig O+
  maandag 2 juni 2014 @ 21:37:13 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140648060
Ha wat grappig! Ik trof er vandeweek volgens mij 1 aan op haar bil :D

Daar zitten nu trouwens allemaal krassen :X E ligt elke keer te krabben als de luier af is :? Er is niks te zien verder, dus ik probeer de schade maar wat te beperken door zelf haar onderrug wat te krabbelen. De gelukzalige blik dan is wel priceless O+
  maandag 2 juni 2014 @ 22:00:05 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140649338
Anders even insmeren met een of ander LB? Hier krabben ze ook vaak als ze een droge huid hebben.
En papegaaien O+
Zo herkenbaar wat je schrijft :D (hier was alles aapppp trouwens)
  maandag 2 juni 2014 @ 22:08:49 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140649846
Misschien komt dat doordat onze kat wel vrijwel de hele dag beneden is of in de tuin. Hij is dan ook doof dus heeft geen last van E, en ze vindt hem errrrrg lief en interessant maar ook wel een beetje eng O+ Dus meer dan een vingertje uitsteken naar zn oor doet ze meestal niet.

Oh en ze lijkt -godzijdank- de huid van haar vader te hebben in plaats van mijn schuurpapier! Dus wat die jeuk veroorzaakt... misschien dat er een kruimeltje in was gekomen? :? Maar t zal wel loslopen.
pi_140653142
Nonbijleesspam maar KIJK NOU!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 67% gewijzigd door Olf op 03-06-2014 11:27:49 ]
pi_140656716
LB, sterkte met E!

Olf, hoe lief!!

En verder kom ik niet... :')

Zit hier met een hoestende Ow op de bank. Nadat we al sinds 8 uur met hem bezig waren hebben we de rest van de nacht maar verdeeld. Ik mag om 3 uur slapen :O
Hij hoest zichzelf wakker, heel irritant want je kan er zo weinig aan doen.
pi_140659033
Olf O+

Loj, verkoudheid is ook hier garantie voor slapeloze nachten ;( Sterkte! Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen :*
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:32:33 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140659458
Olf, wat een leukerd O+

Loj, hier helpt tijmsiroop dan nog wel eens. Maar dat heb je vast al geprobeerd. Hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen idd.

Noor zegt nog geen woordjes. Ook geen mamma/die/poes oid. Alleen maar jibberish. Maar wel in allerlei klanken en tonen, dus het komt vast goed :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:52:50 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140660794
Olf O+ je meisjes O+ Wat wordt ze groot!
(en haar haartjes zijn ook flink gegroeid toch?)

Loj, sterkte.... beterschap voor Ow. Zo sneu....
pi_140661063
Hier is sshh helemaal de bom om te zeggen. Hij wijst ergens naar en dan is het steeds sshh, sshh en lachen! En een eend lijkt t te zijn. Vanuit M's slaapkamer kan je de sloot achter ons huis zien en daar zwemmen regelmatig eenden. Als ik dan zeg 'kijk een eend', zegt hij t, t, t. Zo lief!
Maar echt praten is het verder nog niet, komt vanzelf wel.
En buitenspelen is helemaal de bom! zodra hij een deur open ziet staan kruipt hij een sprintje en is zo vertrokken. Gister op de opvang was een van de juffies helemaal verbaasd dat hij het buiten zo naar zijn zin heeft. Vaak komt hij op het kdv niet buiten, omdat hij nog 2 keer slaapt en ze tussen 11.30 en 15.00 uur niet buitenspelen zomers. Maar met mooi weer spelen ze tot het eind van de dag buiten en gister dus ook. Dikke pret!

Echt, mijn kind is zoooo leuk! O+ Ik bedoel natuurlijk kinderen, maar de grote is offtopic hier 8-)

En wat ik helemaal niet leuk vind, is dat hij geen fles meer drinkt :N . Dat wasrond bedtijd nog even zo'n lekker knuffelmomentje, als de fles op was, bleef hij zo heerlijk tegen je aan liggen soezen... Nu wil hij niet meer knuffelen voor hij gaat slapen, hij gaat net zo lang draaien en wurmen tot ik hem in bed leg. Dan gaat hij lekker liggen, stopt zijn duim in zijn mond en gaat slapen O+ Hij wordt groot...

Loj, wat naar! :* hopelijk heb je nog wel even wat uurtjes kunnen slapen en is het hoesten minder. Ik bedenk in dat soort situaties dat het hoesten na een dag of twee/drie wel over het hoogtepunt (of eigenlijk dieptepunt) heen is. Dan is het makkelijker om door te gaan. (en dan komen daarna de snottebeldramanachten, maar die blok ik gewoon)

LB, de oudste reageerde hier ook altijd met stevig koorts op van alles en nog wat. Dat werd na goed 1,5 jaar in eens een heel stuk minder. Maar het is zo naar dat je kind steeds niet fit is. Ik voelde me vaak een ontaarde moeder omdat ik moest werken en niet de hele dag voor mijn kind kon zorgen. Het heeft me een hoop vakantiedagen gekost...

Olf, wat een heerlijke vrolijkheid!

XM, zo te horen ontwikkelt Noor zich echt helemaal prima! Probeer het wel/niet eten los te laten, hoe moeilijk dat ook is!

Oh, enneh misschien gaan we over niet zo heel erg lang voor een derde... *O* :D :s)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_140661098
Piekie! Een derde, wat tof! *O*
pi_140661118
Wat een heerlijke foto's Olf O+

Kyara, beperkt dan he. Komt je moeder vaak helpen/oppassen? Fijn!

Piekie, een 3e! Drie kindjes, zo leuk! (ook al heb ik dat maar een half uur gehad, maar meer kindjes is O+ O+ )

XM, gaat gewoon hartstikke goed met Noor!
Met een meidenkwartet
pi_140661231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:11 schreef Cathmar het volgende:
Piekie, een 3e! Drie kindjes, zo leuk! (ook al heb ik dat maar een half uur gehad, maar meer kindjes is O+ O+ )
:D _O-
pi_140661323
ik dacht even Huh?! en toen viel het kwartje! _O-
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_140661380
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:20 schreef Piekie81 het volgende:
ik dacht even Huh?! en toen viel het kwartje! _O-
Ja sorry. Maar leuk joh. Hoe oud is je oudste?
Met een meidenkwartet
pi_140661417
De oudste is van okt 2010, dus gaat hard richting de 4. Tussen M en R zit 2,5 jaar.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_140661463
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:25 schreef Piekie81 het volgende:
De oudste is van okt 2010, dus gaat hard richting de 4. Tussen M en R zit 2,5 jaar.
Leuk!! Voor alles qua leeftijdsverschil valt natuurlijk iets te zeggen, maar ik vond het voor mijn oudste vooral leuk dat ze echt haar eigen dingen al had op school en vriendinnetjes en sport. Alhoewel dat logistiek wel weer andere uitdagingen met zich meebrengt.
Met een meidenkwartet
pi_140661543
Ach, eerst maar eens de kogel definitief door de kerk en dan ga ik me wel een keer druk maken over allerlei practische zaken :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:35:46 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140661593
Wat leuk Piekie! 3 kindjes is echt heel tof!

Mijn moeder is gewoon op haar oppasdagen blijven komen. Op die dagen kan ik dan even wat voor mezelf doen (boodschappen, achterstallig huishouden), iets met een van de kindjes (peutergym met M sowieso) of we doen iets met z'n allen zoals naar de dierentuin.

Alleen lukt het ook wel maar allemaal wat beperkter. Peutergym kan nu niet, boodschappen moet met 3 kinderen etc.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:38:54 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140661666
Soms is het heel pittig met 3 dreinende kinderrn die aandacht vragen. En soms (nu) spelen 3 kindjes heel lief samen in de zandbak terwijl mama lekker met de voetjes omhoog zit ;)
pi_140661777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:35 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Piekie! 3 kindjes is echt heel tof!

Mijn moeder is gewoon op haar oppasdagen blijven komen. Op die dagen kan ik dan even wat voor mezelf doen (boodschappen, achterstallig huishouden), iets met een van de kindjes (peutergym met M sowieso) of we doen iets met z'n allen zoals naar de dierentuin.

Alleen lukt het ook wel maar allemaal wat beperkter. Peutergym kan nu niet, boodschappen moet met 3 kinderen etc.
Ik snap je he-le-maal!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:52:38 #32
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140661984
3e kindjes zijn leuk O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140662397
Wat tof Piekie! Driekindjeswensboks! O+
pi_140662430
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:38 schreef Kyara het volgende:
Soms is het heel pittig met 3 dreinende kinderrn die aandacht vragen. En soms (nu) spelen 3 kindjes heel lief samen in de zandbak terwijl mama lekker met de voetjes omhoog zit ;)
O+ Dat is denk ik 1 van de dingen die als eerste in onze tuin komt. Hoe die je dat eigenlijk met buiten kruipen? Isa begint te lopen, maar kruipen is makkelijker! Gaan dan alle broekjes niet razendsnel stuk?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:15:28 #35
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140662530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

O+ Dat is denk ik 1 van de dingen die als eerste in onze tuin komt. Hoe die je dat eigenlijk met buiten kruipen? Isa begint te lopen, maar kruipen is makkelijker! Gaan dan alle broekjes niet razendsnel stuk?
Zandbakken _O_ Favoriet hier, beste aanschaf van dit voorjaar (gewoon zo'n simpele plastic schildpad met deksel hier, tuin is niet zo groot).

J. kruipt ook door de hele tuin heen (tegels en grint). Broeken houden het goed, maar hij kruipt best voorzichtig buiten, tilt de beentjes goed op, geen gesleep. Zelfs de H&M joggingbroekjes van 3 voor 10 euro houden het prima. Verder veel spijkerbroekjes hier, die zijn ook stevig zat. En als het warm is dunnere katoenen broeken en 3 kwartbroeken (lees, maat 68 die veel te kort is maar in de breedte nog prima kan :') ). Je ziet het natuurlijk wel, valere plekken, maar ja, t is een dreumesjongen, die kleed je toch niet aan voor de mooi, hij weet t binnen 5 minuten weer smerig te maken...

Korte broeken zijn alleen niet zo'n goed idee...
pi_140663480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Wij hebben een stuk kunstgras liggen. Daar kan ze op kruipen en zitten zonder dat dr knietjes of broek stuk gaat ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140663542
Zandbak. Zo leuk!
Wij zitten als het even kan ook snel op het strand in het weekend. Hele grote zandbak.
Met een meidenkwartet
pi_140663633
Ik heb 2 kinderen die panisch van zand zijn. :')
Vieze vingers bah. Afgelopen zondag was ze spelen in het zand (klimtoestel) en wist niet hoe snel dr schoenen uit moesten in de auto want er zat zand in. En schoenen uit in het zand? BEN JE HELEMAAAAAL GEK GEWORDEN?!?
pi_140663750
Zo is die van mij ook!! :D Huuuu ik heb een vieze hand!!! En daar kom je het snelst af door je hand aan je haren af te vegen :') Ik moet zeggen dat ze daar nu wel minder last van heeft trouwens.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:01:37 #40
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140663804
Broeken houden het prima hoor. Het is meer dat sommige vlekken niet uit leggings gaan. En heb buitenspeelspijkerbroeken. Hoewel ze met blote benen ook gewoon over de tegels kruipen. Deed M trouwens ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 03-06-2014 12:06:59 ]
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:02:34 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140663834
Ik laat de meiden trouwens ook bij de kinderboerderij rondkruipen. Alleen niet in de stallen.
pi_140664301
Djenna moet ook niks van zand hebben. Had graag een zandbak voor der gekocht maar ze vindt het echt niks aan.

En als ze valt en dus 'vieze' handjes krijgt, dan gaat ze er gewoon met haar tong over heen en smeert het idd in haar haren :X

Ik heb een r.l. Floddertje in huis :D
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:21:46 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140664359
Oh, hier gaan handen zand naar binnen als ik niet op let....
pi_140665132
Wij hebben ook een zandbak. Aiden vond het wel leuk maar rent liever door de tuin.
Ik heb er meer plezier van. :@
Wel pakt hij zand eruit om het op de tegels te smijten of juist naar de rand van de zandbak. Gister vond hij dat de buxus ook wat zand kon gebruiken. :)

Water vind hij denk ik wel leuker want we hadden eerst een zeil over de zandbak gedaan. Dat werd nat en toen Aiden dat zag moest er natuurlijk gespetterd worden. Binnen 2 tellen was hij doorweekt. :')
En in een plasje water moest er ook gelopen en gezeten worden laatst.
pi_140666823
Bij Rosalie gaan ook handen zand naar binnen. Als je haar vast hebt en je let niet op schuift ze ook zo een hand zand in jouw mond :9 proeven Hoe lekker het is.

Eva was ook panisch, maar juist de zandbak heeft haar eroverheen geholpen.
pi_140669150
Na een periode van vieze-handendrama's, is de zandbak nu echt het einde! Donderdag starten we (of eigenlijk de hoveniers :+) met een tuinrenovatie. Daarna krijgen wij ook een eigen zandbak! *O* O+ Het Pinksterweekend hebben we een ultiem grote zandbak dus, speeldate anyone? :') :D

Toen mini vorig jaar met korte broek door de tuin kroop, besloot hij binnen twee weken dat hij dan maar leerde lopen. Kindermishandeling vond hij het, blote knieën op de tegels _O-. En op handen en voeten lopen was nu eenmaal ook niet ideaal.

Pieke, wat leuk!!!

[ Bericht 22% gewijzigd door Phaidra op 03-06-2014 15:26:06 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:51:05 #47
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140670743
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:05 schreef Phaidra het volgende:Toen mini vorig jaar met korte broek door de tuin kroop, besloot hij binnen twee weken dat hij dan maar leerde lopen. Kindermishandeling vond hij het, blote knieën op de tegels _O-. En op handen en voeten lopen was nu eenmaal ook niet ideaal.
O, dat is natuurlijk ook nog een idee om J. aan t lopen te krijgen. Misschien toch maar eens nieuwe korte broeken voor m kopen (hij heeft er 2 in maat 68, die prima passen, maar die wel een beetje hotpants zijn met die lange maat 80 benen :'( :X }:| )
pi_140671284
HIer gaat de zandbak er juist zo snel mogelijk uit :P De zandbak in de tuin is er zo een met een deksel dat je als bankjes op kan klappen. In de twee jaar dat we hem nu hebben is het hout kromgetrokken en het zand is steeds heel nat. Het regent nat, maar kan niet goed drogen doordat het deksel daarvoor te dicht is (plankjes met smalle openingen er tussen). Wellicht dat er wel een bak met zand komt, die goed afsluitbaar is.
En op het speelplein aan de voorkant van het huis staat ook een grote zandbak, die wel goed droogt.
Dus zand dat naar binnen komt hoeven we gelukkig niet te missen :X

Nu eens verzinnen wat we op de plek van de zandbak gaan doen. Wellicht iets van een vierkantemetermoestuin. Lijkt me ook erg leuk!

En kruipen buiten zorgt hier voor wat harder slijtende knieën, maar vooral keihard doorslijtende sloffen. Dus daar hebben we goedkope varianten voor. De aapies bewaren we voor binnen :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:08:15 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140671293
Tweedehands marktplaats-spijkerbroekjes! Tip van mn schoonzus, dan kruipt E niet al dr mooie kleren stuk oO<

Ze werd vanochtend trouwens súpervrolijk wakker en at een rijstwafel, dus heb dr wel naar de opvang gebracht. Net belde ik even, en ze was nog steeds vrolijk en wilde niet slapen :{w _O-
Mijn draakje O+

Piekie, tof! En deze klinkt al zo leuk!
pi_140671368
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Zo is die van mij ook!! :D Huuuu ik heb een vieze hand!!! En daar kom je het snelst af door je hand aan je haren af te vegen :') Ik moet zeggen dat ze daar nu wel minder last van heeft trouwens.
Oh god ja. Na fruit is ze met een wandelende aardbei :D
E.
pi_140671516
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:11 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Oh god ja. Na fruit is ze met een wandelende aardbei :D
Je had haar net moeten zien na het vingerverven :D
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:20:35 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140671652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:08 schreef Piekie81 het volgende:
HIer gaat de zandbak er juist zo snel mogelijk uit De zandbak in de tuin is er zo een met een deksel dat je als bankjes op kan klappen. In de twee jaar dat we hem nu hebben is het hout kromgetrokken en het zand is steeds heel nat. Het regent nat, maar kan niet goed drogen doordat het deksel daarvoor te dicht is (plankjes met smalle openingen er tussen). Wellicht dat er wel een bak met zand komt, die goed afsluitbaar is.
En op het speelplein aan de voorkant van het huis staat ook een grote zandbak, die wel goed droogt.
Dus zand dat naar binnen komt hoeven we gelukkig niet te missen

Ik denk dat wij dezelfde hebben. Maar met een tentzeil er over heen blijft hier het zand prachtig droog en daardoor ook geen last van kromgetrokken hout.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:21:51 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140671687
Fijn dat het de goede kant op gaat LB!

Mijn kinderen vonden de kersen niks. Echt onbegrijpelijk want het zijn echte Betuwse van een stalletje en ze zijn echt heel lekker.

Meer voor mama dus :9~
pi_140672952
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:20 schreef Kyara het volgende:

Ik denk dat wij dezelfde hebben. Maar met een tentzeil er over heen blijft hier het zand prachtig droog en daardoor ook geen last van kromgetrokken hout.
Dat hadden wij ook moeten bedenken toen we hem neerzetten. Maar ja, daar zijn we nu te laat mee ;)
En stiekem vind in het ook een onding :s)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:01:34 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140673012
:D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem een stuk mooier vind dan de felgekleurde plastic schelpen of schildpadden. Maar goed, het is ook lastiger om naar een openbare zandbak te gaan natuurlijk dus wat dat betreft ben ik blij me eigen voorzieningen O+

Morgen nog ergens een badje scoren voor van het weekend.
pi_140674211
Mja weet je wat het is met die openbare zandbakken hier in de buurt? Wij wonen niet in de meest frisse buurt met veel hangjongeren en zulks. De speeltuintjes (en dus het zand) liggen bezaaid met afval, blikjes en wellicht ook glas. Ik vind dat een beetje eng :X .. Dus als we haar al in zand laten spelen dan is het in zo'n binnenspeeltuin ofzo weet je wel.

En laatst had ik ook een kat gezien bij het wandelen met de hond. Die was zich mooi een kuiltje in het zand aan het graven om er vervolgens zijn behoefte in te doen. Dan heb ik ook gegeten en gedronken :X

Voorkomen zal me toch niet lukken :D .. Maar het idee dat ze daar vervolgens vrolijk met haar handjes in zit te graaien .. nee bedankt :X
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:51:46 #57
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140679360
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:01 schreef Kyara het volgende:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem een stuk mooier vind dan de felgekleurde plastic schelpen of schildpadden. Maar goed, het is ook lastiger om naar een openbare zandbak te gaan natuurlijk dus wat dat betreft ben ik blij me eigen voorzieningen O+

Morgen nog ergens een badje scoren voor van het weekend.
Wij hebben zo'n blauwe schelp :D. Lillik inderdaad, maar super praktisch! Sluit goed af en wij gebruiken de deksel als badje, ideaal :Y.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 3 juni 2014 @ 19:52:28 #58
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140679400
En was maar 5 euro via MP! :D
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:42:58 #59
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140681490
Ik hou het toch maar bij mijn houten. Zoals gezegd, hier bevalt hij prima ;)
pi_140681906
Even off-topic, sorry, maar ik moet mijn frustratie even kwijt. Ben dozen aan het inpakken voor de verhuizing en aan het schiften wat mee gaat en wat weg kan. Met pijn en moeite want ik ben geen weggooier. Mijn man wil ALLES nakijken en heeft werkelijk bij ALLES de opmerking: "Moet dit weg?! Waarom?". Waarom de siliconen tulbandvorm weg moet schat??? Omdat we dat onding nog NOOIT gebruikt hebben!! Aaarrgggg :( :( Waarom heb ik de enige man in Nederland die dit doet ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_140682160
Tsja :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_140682368
Fijn dat het met de zieke dreumesjes weer beter gaat ^O^
Hier ook een snotkoppie ! Met doorkomende tanden ! Nachten gaan wonderbaarlijk goed _O_
Overdag meer jengelen en pijn. Vreemd

Zandbak: Tsja, hier zowat elke dag openbaar en 1 keer een week last gehad van buikloop sinds haar geboorte. Valt misschien toch nog mee met de vuiligheid ? Ze eet het graag en is tevens een beroemde wilddrinker ( CS thx !)

Leuk hoor een derde kindje O+ Lijkt me geweldig ! 3 kindjes O+
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:11:28 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140682908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
Even off-topic, sorry, maar ik moet mijn frustratie even kwijt. Ben dozen aan het inpakken voor de verhuizing en aan het schiften wat mee gaat en wat weg kan. Met pijn en moeite want ik ben geen weggooier. Mijn man wil ALLES nakijken en heeft werkelijk bij ALLES de opmerking: "Moet dit weg?! Waarom?". Waarom de siliconen tulbandvorm weg moet schat??? Omdat we dat onding nog NOOIT gebruikt hebben!! Aaarrgggg :( :( Waarom heb ik de enige man in Nederland die dit doet ;(
Nee hoor. Er zit hier nog zoeen op de bank. Die alles wil bewaren. Ik heb laatst twee weken erover gedaan om een stukje overgebleven klei dat ie om een sinaasappel had gevouwen en een soort mini-kommetje met textuur was geworden, weg te mogen gooien. Hij is lief heur, maar dingen weggooien is niet z'n sterkste kant :').
pi_140684493
Wij wonen in zo'n doodlopende nieuwbouwstraat met speelpleintje, waar de ouders samen de zandbak gemaakt hebben. Met een gaasdoek erover, zodat er geen katten in kunnen. De kinderen maken hem alleen open als het mag van de ouders (de oudste kinderen worden binnenkort vijf en zijn nog heel braaf :Y ).
En er let altijd wel iemand op dat de zandbak weer dicht gaat als iedereen naar binnen gaat.
Dus ik durf het wel aan 8-)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_140684543
Vandaag trouwens twee doorgesleten knieën bij het ophalen van het kdv.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:46:18 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140684630
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee hoor. Er zit hier nog zoeen op de bank. Die alles wil bewaren. Ik heb laatst twee weken erover gedaan om een stukje overgebleven klei dat ie om een sinaasappel had gevouwen en een soort mini-kommetje met textuur was geworden, weg te mogen gooien. Hij is lief heur, maar dingen weggooien is niet z'n sterkste kant :').
_O-

Spirit, sterkte!! Ik heb schoonouders die op jouw vent (en die van XM lijken), dus vriend en ik zorgen er wel voor dat wij niet zo worden! :D
pi_140684730
XM, dat stukje klei :D!

Spirit, ik herken het niet, kun je het niet doen als hij weg is? Mijnes heeft weer andere kwaliteiten. Zoals in zijn eentje een kast naar beneden sjouwen waarvan ik hem had gezegd dat hij te zwaar is, dat eigenwijs toch doen, en daarbij niet alleen de kast mollen, maar ook de trap, de muur en de kapstok beschadigen O+ :')

Speaking of 3de kindjes: morgen gaat de mirena er uit! Door de gyn van de ks, dus de cirkel is mooi rond ;)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:49:01 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140684756
Goed om te horen KZ! Ik merk nu al bij mezelf dat ik E best schoon wil houden, terwijl ik me had voorgenomen om haar lekker los te laten :@ Dus ik zal haar toch vaker gewoon met dr kont op de tegels in de tuin zetten en lekker laten rondscharrelen. Oók als dat betekent dat ze misschien een mier of een plantje probeert te pakken... of zand in dr mond stopt :9

Ben zelf best een miep namelijk; heb zelden vlekken in mijn kleren, en kan jaaaaaren met mijn schoenen doen. Maar wat heeft een kind daar nou helemaal aan?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:49:56 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140684800
Oeh LE O+

Was jij nou de vorige keer zo snel zwanger?
pi_140684832
LB, ik ben het tegenovergestelde, ik zou best wat neurotischer mogen zijn daarin.. Mijn kind kan rustig zes happen aarde nemen eer ik het merk, en dan nog denk ik: ach gos, wat liefff! :@ :') :@
pi_140684852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh LE O+

Was jij nou de vorige keer zo snel zwanger?
Ja, beide keren :) Maar toen geen bv en nu wel, dus ik ben benieuwd!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:52:11 #72
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_140684896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Goed om te horen KZ! Ik merk nu al bij mezelf dat ik E best schoon wil houden, terwijl ik me had voorgenomen om haar lekker los te laten :@ Dus ik zal haar toch vaker gewoon met dr kont op de tegels in de tuin zetten en lekker laten rondscharrelen. Oók als dat betekent dat ze misschien een mier of een plantje probeert te pakken... of zand in dr mond stopt :9

Ben zelf best een miep namelijk; heb zelden vlekken in mijn kleren, en kan jaaaaaren met mijn schoenen doen. Maar wat heeft een kind daar nou helemaal aan?
Ze gaat sowieso geen jaren met schoenen doen ;)

Ik vind het soms ook wel lastig hoor. Heeft ze net nieuwe kleertjes, geeft oma haar een hele grote aardbei :'( . Maarja. Kind is gelukkiger met die aardbei dan met een schoon shirt denk ik dan maar.

Wat spannend LE!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:54:43 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140685004
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ze gaat sowieso geen jaren met schoenen doen ;)

Ik vind het soms ook wel lastig hoor. Heeft ze net nieuwe kleertjes, geeft oma haar een hele grote aardbei :'( . Maarja. Kind is gelukkiger met die aardbei dan met een schoon shirt denk ik dan maar.

Ja precies dat ja! Dat vind ik moeilijijijijijk!! :X

Maargoed, goed voornemen is dus om daar wat losser in te worden oO<
pi_140685504
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
Niet de enige :N. Sterkte! ;)
Home is where the O+ is...
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:05:10 #75
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140685605
Spannend L-E! O+

LB, en als je dan speciale buitenspeelkleding aantrekt? Die vies mag worden en kapot mag gaan?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:08:41 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140685782
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:05 schreef Kyara het volgende:
Spannend L-E! O+

LB, en als je dan speciale buitenspeelkleding aantrekt? Die vies mag worden en kapot mag gaan?
Jaaa dat doe ik wel hoor als we naar buiten gaan! Die tweedehands spijkerbroekjes ^O^
Maar met vlekken maken en insecten/planten/zand eten ben ik dus minder makkelijk dan ik had gehoopt :') En mijn vriend is net zo erg, die is bang dat ze dr voeten openhaalt als ze blootsvoets buiten kruipt :')
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:13:38 #77
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140686068

Ik moet wel zeggen dat ik wel makkelijker ben geworden. M liet ik echt niet bij de kinderboerderij kruipen (dat deed ie uiteindelijk wel maar toen liep hij al wel aan het handje).
pi_140688228
Hier in de buurt zijn helemaal geen zandbakken! Wel een paar speeltuinen waar de grond van zand is, maar daar kan je niet echt lekker mee spelen.
Maar goed, wel strand om de hoek, alleen zijn mijn kinderen bang voor de zee.. :')

Einde van de dag kan het me niks meer schelen of kleren vies worden, iets wat ik mooi wil houden doe ik dan wel eens uit, maar als ik in de ochtend koffie ga drinken bij opa en iedereen geeft ze expres koekjes en dingen wat knoeit baal ik ook wel eens.
Een vlek van een sprits heb ik nooit uit een duur merkshirtje gekregen van Mex, dat is gewoon zonde. Het was de eerste keer dat hij die aan had.

Ze mogen gewoon vies worden, maar ze hoeven er niet altijd vies bij te lopen zeg maar.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 23:01:13 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140688697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:52 schreef Troeta het volgende:
Ze mogen gewoon vies worden, maar ze hoeven er niet altijd vies bij te lopen zeg maar.
:Y

Jammer dat ze bang voor de zee zijn.

Volgens mij zijn er ook veel minder openbare zandbakken meer als vroeger. Dat ook wel zijn ivm katten, honden en hangjeugd denk ik.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 23:18:57 #80
426379 elamanilo
elämänilo
pi_140689526
Oei, ik heb ook zo'n schoonvader die dat doet (alles bewaren en alles controleren en weer uit de prullenbak vissen als mn schoonmoeder iets weggooit), mijn schoonouders gaan daar momenteel beiden aan onderdoor. Best sneu.. En m'n eigen ouders zijn dan niet zo erg, maar wel redelijk bewaarderig. Zoals bij LB passen mijn lief en ik ook wel link op en gooien alles te pas en te onpas gewoon weg :o :D

Verder ben ik juist ook minder voorzichtig dan ik had verwacht van mezelf (ik ben zelf ook altijd heel netjes op mijn kleding en spulletjes). Maar tot nu toe krijgen we alle vlekken er met gemak uit en is er ondanks buiten rondkruipen nog geen slijtplek te bekennen. Zelfs d'r aapies zijn nog hartstikke netjes! Dus ik laat haar eigenlijk altijd gewoon d'r gang gaan. Ook met d'r dure kleding :@ Helemaal aan het begin trok ik d'r wel eens kleding uit, als we iets 'vlekkerigs' gingen eten, maar dat doen we nu al nooit meer, ze eet hartstikke netjes (okee, misschien komt er wat op de vloer, maar zelf komt ze altijd ongeschonden uit de strijd haha).

De zandbak vindt ze machtig mooi, ze speelt er wel eens in bij de kinderboerderij hier. Zodra we een tuin hebben, dan komt er vast iets zandbakkerigs ;) En een waterspeelbak <3 (ik hou zelf zoveel van water!). (Speaking of which, a.s. zaterdag (als het heel warm wordt) gaan we bij een huisje (met tuin) kijken! Spannend!)

En net zoals bij L-E heb ik het ook altijd pas door als de halve plantenbak leeg is :D Toen ze klein was, spuugde ze dan als ze aarde had gegeten. Maar d'r maag is al gehard volgens mij :') Zelf at ik vroeger ook zand, van een schepje :D
pi_140696176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:01 schreef kleinzusje het volgende:
Fijn dat het met de zieke dreumesjes weer beter gaat ^O^
Hier ook een snotkoppie ! Met doorkomende tanden ! Nachten gaan wonderbaarlijk goed _O_
Overdag meer jengelen en pijn. Vreemd

Zandbak: Tsja, hier zowat elke dag openbaar en 1 keer een week last gehad van buikloop sinds haar geboorte. Valt misschien toch nog mee met de vuiligheid ? Ze eet het graag en is tevens een beroemde wilddrinker ( CS thx !)

Leuk hoor een derde kindje O+ Lijkt me geweldig ! 3 kindjes O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_140696599
Bij luuk sleten al zijn broeken enorm hard netvlies knie geloop. Een broek hield het gemiddeld 2 dagen met hele dagen buiten spelen. Hij had ook best veel eelt op zijn knieën.
Ik heb met de verhuizing dingen uitgezocht toen mijn man niet thuis was. Anders moest er ook teveel mee naar het nieuwe huis.
*poef* nu is het weg
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:13:09 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140699872
Boh... mijn kind had een leuke dag op de opvang gehad, maar wij kregen gisteravond de backlash daarvan :{

Het kostte best wat moeite om haar in bed te krijgen, en vervolgens werd ze elk uur huilend wakker :'( Ze was dan gelijk weer rustig als ik haar liet drinken, dus om half 2 ben ik maar weer met haar in het logeerbed gaan liggen...

Ik weet ook niet meer zo goed wat ik nog voor dr kan doen, behalve knuffelen en hopen dat die stomme verkoudheid snel over is. Dr hele neus zit steeds dichtgeplakt zodat ze geen lucht krijgt ;(
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:00:04 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140701240
Ohhhh soms he :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140701485
Gebruik je zoutoplossing neusspray LB? Dat doen we bij Luuk bij een verstopte neus om het uur zo ongeveer. Mag onbeperkt.

:*
*poef* nu is het weg
pi_140701487
LB, mannen soms :(

Hier ook een minder leuk verhaal.

SPOILER
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:12:46 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140701589
He getver LE -O- wat stom!!

Ik ken wel meer van dat soort verhalen, maar het blijft wazig zeg!

Oh en ja we hebben inderdaad neusspray, maar ik heb niet de indruk dat dat heel veel doet :? Het loopt er zo ook wel uit :') alleen in zulke hoeveelheden dat t soms echt het hele neusgat blokkeert als het stolt...
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:27:57 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140702028
Oh bah LE, dat wil je niet inderdaad. Je had dus zomaar al een derde on the way kunnen hebben :o.

LB, ja.. eh.. kerels :').

Ik werd vanochtend gebeld, ik mag volgende week donderdag voor mijn ingreep. Yay.. Hoop dat het effect gaat hebben.
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:29:19 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140702071
Oeh, ook spannend dus XM!

Maar voor jullie beide geldt dat het hopelijk iets goeds tot gevolg heeft ^O^
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:43:18 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140702486
Nou, geen tweede zeer voorlopig :). Het kan niet in ons huidige huis (appartement) en we vinden beiden eentje al best wel heftig en dan hebben we nog een redelijk makkelijk exemplaar ook. Wie weet ooit. Maar in de nabije toekomst iig niet.
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:44:44 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140702525
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, geen tweede zeer voorlopig :). Het kan niet in ons huidige huis (appartement) en we vinden beiden eentje al best wel heftig en dan hebben we nog een redelijk makkelijk exemplaar ook. Wie weet ooit. Maar in de nabije toekomst iig niet.
Hm ik bedoelde ook meer dat je klachten dan hopelijk verminderen! ;)

En jullie hebben zo'n leuk exemplaar, wie weet wat je ooit nog wil inderdaad ;)
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:50:41 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140702691
Oja, zeker! Eerst maar eens zien of dé activiteit nu überhaupt weer mogelijk wordt ja..
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:21:07 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140703638
Oh nee L-E, daar zat je ook niet op te wachten -O-

XM, ik heb het geloof ik gemist. Wat voor ingreep?
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:52:57 #94
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140704568
Wat balen LE.

Noor is hartstikke lief als ik je zo hoor! En een lievere moeder kan ze zich niet wensen!

D kruipt sinds vanochtend!! *O* *O* *O* Ik ben zo trots!
Vanochtend bij de kinderfysio deed hij het opeens.
In chronologische volgorde ging het de afgelopen maand zo: zitten, staan, op de knieën, kruipen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:03:33 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140704815
Whoehoeoe!! Tof mandy! *O* Slome kindjes ftw he? O+

Hoe is het met de ziekenboeg verder?

E ligt alweer 3 uur te slapen! :o _O_
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:11:42 #96
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140704982
*G* voor D Mandy!

LB, slapen is goed ^O^ Hopelijk is ze snel weer helemaal beter :*

Hier zijn de pokken echt helemaal ingedroogd. Geen last meer maar je ziet ze nog wel zeg maar. Bij D nog steeds niks te bekennen....
pi_140705826
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:12 schreef LadyBlack het volgende:
He getver LE -O- wat stom!!

Ik ken wel meer van dat soort verhalen, maar het blijft wazig zeg!

Oh en ja we hebben inderdaad neusspray, maar ik heb niet de indruk dat dat heel veel doet :? Het loopt er zo ook wel uit :') alleen in zulke hoeveelheden dat t soms echt het hele neusgat blokkeert als het stolt...
Even de huisarts bellen voor xylometazoline neusspray voor baby's. Die kan je vertellen of dat op recept moet of zo bij de apotheek gehaald kan worden. Mag je 1 a 2 keer per dag geven en ik doe het standaard bij Isa voor ze naar bed gaat als ze verkouden is, want anders doet ze geen oog dicht. Helpt echt geweldig!! Is gewone neusdruppel maar extra verdund.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spirit82 op 04-06-2014 15:26:51 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_140705904
LE en XM nu alvast sterkte met de ingrepen. No fun.
LE, hebben ze enig idee hoe dit kan?! Toch geen gat in je baarmoeder ofzo?
Sarcasme. Herken het.
pi_140706683
En ik moet even mijn knutselmeisje showen :D O+

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:22:01 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140706941
Hahaaa fantastisch Spirit O+

En je bedoelt (denk ik) Otrivin neusdruppels? :?
pi_140707097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:22 schreef LadyBlack het volgende:
Hahaaa fantastisch Spirit O+

En je bedoelt (denk ik) Otrivin neusdruppels? :?
Nope, ik bedoel echte echte neusspray. Ik weet alleen niet hoe ik net aan oxytocine kwam :') Het moet zijn xylometazoline. Dat zit ook in normale neusspray voor volwassenen, maar voor baby's hebben ze een minder geconcentreerde vorm die door de apotheek bereid moet worden.

Bij Isa trekt binnen enkele minuten haar snotfonteintje helemaal open en kan ze minimaal een aantal uur aaneengesloten lekker slapen.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:37:36 #102
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140711579
Spirit, wat tof! Noor zou het alleen maar opeten. Of op de grond gooien natuurlijk :').

Kyara, ik ben geknipt tijdens de bevalling, maar dat is niet goed genezen. Er heeft zich littekenweefsel gevormd, dat is normaal, maar met een zenuwknoop erin waardoor het enorm veel pijn doet bij aanraking. En dat is vrij onhandig zeg maar :'). Dus ze gaan dat weghalen, maar kunnen geen garantie geven dat die knoop niet weer net zo hard terug groeit. Dat is niet te voorspellen, noch te voorkomen.
pi_140711668
Féline heeft vandaag echt haar dag niet :')
Hele dag flinke huilbuien. Geen slaapje willen doen. Proberen te staan. Als dat niet lukt heel boos worden op zichzelf en dan de stervende zwaan opvoeren :')
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:03:10 #104
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_140716872
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Nope, ik bedoel echte echte neusspray. Ik weet alleen niet hoe ik net aan oxytocine kwam :') Het moet zijn xylometazoline. Dat zit ook in normale neusspray voor volwassenen, maar voor baby's hebben ze een minder geconcentreerde vorm die door de apotheek bereid moet worden.

Bij Isa trekt binnen enkele minuten haar snotfonteintje helemaal open en kan ze minimaal een aantal uur aaneengesloten lekker slapen.
Idd, gebruik die ook voor mijn dochter. Ik heb de dosering 0,025mg :) Werkt echt zo goed! Ook tegen oorontstekingen _O_ Alleen maar een week gebruiken en dan weer een hele tijd niet, net als die voor ons.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:54:17 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140719897
Hm nou ik zal eraan denken, thanks ladies ^O^

Vooralsnog lijkt het vandaag minder te zijn! En hebben we best een leuk dagje gehad. Mijn dochter kroop naar me toe in de Hornbach O+ en had toen de buitenafdeling in de gaten dus ipv achter mij aan sloeg ze gauw linksaf _O-

En ze heeft volledig met de pot meegegeten: koolrabi met rijst, pindasaus en een gekookt eitje. De koolrabi moest ze niet, rijst werd op het laatst vakkundig van haar tong geveegd :') maar het ei is schoon op :Y)
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:03:29 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140720586
O+

Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan LB!
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:11:06 #107
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140721186
Sterkte met de ingreep volgende week XM :* .

Klinkt lekker LB :Y) !

Oh Spirit je meisje, zo lief. Zo mooi bezig, *; .

Blij dat J haar waterpokken zijn ingedroogd en ze geen last meer heeft Kyara.
Heeft M ze ook al gehad?
Is er bij waterpokken ook zoiets als een incubatietijd? Of is dat een kwestie van besmet worden en haast meteen daarna ook last?

Beterschap voor alle zieke, snotterige en verkouden dreumesjes :* .

(8> is gelukkig zo goed als genezen van zijn longontsteking, D is nog wel een beetje snotterig maar gelukkig al geen piepende ademhaling of benauwdheid meer. We kunnen de ventolin terug in de commode stoppen.
HIj geeft zelf heel goed aan als het nodig is, en weet waarvoor het dient.
Dan pakt ie m zelf vast en zet ie het mondmasker op zijn gezicht, en dan wil hij dat je een pufje doet. Doe je dat niet, probeert ie het zelf wel in te drukken :P .
Ik ben alleen bang dat hij ook richting astma gaat net zoals (8> .
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_140721635
Oi da's heftig Mandy. Wel knap dat ie in de gaten heeft dat dat hem helpt! :)
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:22:51 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140721974
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 21:11 schreef -mandy- het volgende:
Blij dat J haar waterpokken zijn ingedroogd en ze geen last meer heeft Kyara.
Heeft M ze ook al gehad?
Is er bij waterpokken ook zoiets als een incubatietijd? Of is dat een kwestie van besmet worden en haast meteen daarna ook last?
Er is inderdaad wel een incubatietijd. Paar dagen geloof ik. Ik hoor van andere tweelingmoeders dat er maximaal 2 weken tussen zit.

Ik heb M er 2 weken geleden eventjes van verdacht om ze te hebben. Maar geen echte pokjes of blaasjes. Wel duidelijk ergens last van en wat huiduitslag. En daarna kreeg J het. Ik denk dus nu dat hij het inderdaad heeft gehad.

Fijn dat je man weer beter is en dat mini wat minder snotterig is :*
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:26:34 #110
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140722207
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 21:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Oi da's heftig Mandy. Wel knap dat ie in de gaten heeft dat dat hem helpt! :)
Het stomme is dat er pas echt astma kan vastgesteld worden door een longfunctietest als een kind 6 is of zo.
Bij een volgende verkoudheid met kortademigheid en benauwdheid heb ik (8> al gecharterd om mee naar de huisarts te gaan. Dan zit ik daar als bezorgde moeder maar (8> is ook astma-patiënt. Die laat zich minder snel onder tafel praten over die dingen.

quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2014 21:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Er is inderdaad wel een incubatietijd. Paar dagen geloof ik. Ik hoor van andere tweelingmoeders dat er maximaal 2 weken tussen zit.

Ik heb M er 2 weken geleden eventjes van verdacht om ze te hebben. Maar geen echte pokjes of blaasjes. Wel duidelijk ergens last van en wat huiduitslag. En daarna kreeg J het. Ik denk dus nu dat hij het inderdaad heeft gehad.

Fijn dat je man weer beter is en dat mini wat minder snotterig is :*
Ik hoop het echt voor je dat M het gehad heeft. Dan is hij er vanaf nu.
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:33:20 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140722626
Jeetje mandy, wat goed van D dat ie het zo door heeft!

E doet zelf wel 'tuut' op haar neus met de neusspray ;) maar ze wil ab-so-luut niet dat ik m daar in de buurt hou! Oh en dentinox, daarvan weet ze ook heel goed waarvoor het is. Het bekje gaat daar altijd gewillig voor open!

Ik mocht net ook voor t eerst sinds tijden weer een beetje voelen wat er nou allemaal zit, en rechtsonder is echt een flinke kies door, en ook op de andere plekken zitten randjes en bobbels. Niet gek dus dat ze zo sneu was, het deed denk ik hartstikke zeer... ;(
  woensdag 4 juni 2014 @ 21:37:34 #112
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140722866
Oh arme E, met dat tandjesleed. Zo sneu.
  woensdag 4 juni 2014 @ 22:16:32 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140725195
Gelukkig heeft ze nu iets heel leuks om naar uit te kijken: we gaan volgende week hiernaartoe:

Nijntje tentoonstelling *O*

Nooit gedacht dat ik daar heen zou gaan, ik heb helemaal niets met Nijntje. Maar E vindt dr heel leuk! O+
  woensdag 4 juni 2014 @ 22:24:11 #114
378192 -mandy-
I am who I am
pi_140725590
Wat een leuk idee LB!

Misschien dat ik daar ook nog wel heen ga met D (als ik het niet vergeet).
pi_140726607
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
Jeetje mandy, wat goed van D dat ie het zo door heeft!

E doet zelf wel 'tuut' op haar neus met de neusspray ;) maar ze wil ab-so-luut niet dat ik m daar in de buurt hou! Oh en dentinox, daarvan weet ze ook heel goed waarvoor het is. Het bekje gaat daar altijd gewillig voor open!

Ik mocht net ook voor t eerst sinds tijden weer een beetje voelen wat er nou allemaal zit, en rechtsonder is echt een flinke kies door, en ook op de andere plekken zitten randjes en bobbels. Niet gek dus dat ze zo sneu was, het deed denk ik hartstikke zeer... ;(
Oh man, kiezen waren hier een paar weken geleden ook echt dra-ma! Inderdaad ook heel snotterig en iedere nacht wakker, plakken, huilen, verhoging. Ik heb haar toen echt een dikke week iedere dag pcm gegeven ook, ik kon het niet aanzien dat ze zo'n last had. Wat een joekels he?!

Isa is inmiddels gewend aan de neusspray, zo vaak is ze verkouden. Als ik zeg dat ze moet helpen, houdt ze haar hoofdje naar me toe gedraaid en achterover zodat ik erbij kan O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:07:33 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140727902
Serieus? Wat dan ook bij haar neus of mond doen is echt goed voor keihard brulwerk. Draaamaaaa. Alsof ik weet niet wat bij haar doe. Het Allerergste Leed! Tandenpoetsen is ook zo'n gevecht iedere avond.. Ze wil het niét. Maar ja het moet.
pi_140728245
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Serieus? Wat dan ook bij haar neus of mond doen is echt goed voor keihard brulwerk. Draaamaaaa. Alsof ik weet niet wat bij haar doe. Het Allerergste Leed! Tandenpoetsen is ook zo'n gevecht iedere avond.. Ze wil het niét. Maar ja het moet.
Het afvegen van een snottebel is al goed voor een half uurtje stervende zwaan. Want dat is vreselijk natuurlijk!
pi_140729076
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:14 schreef Tally het volgende:

[..]

Het afvegen van een snottebel is al goed voor een half uurtje stervende zwaan. Want dat is vreselijk natuurlijk!
+1 :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140734037
Piekie, wat superleuk!! wij hebben het er al nu wel eens over, maar laat ik eerst maar eens wachten op die tweede ;)

Bij t kruipen door de tuin ging ook ook voor goedkope spijkerbroekjes en joggingbroekjes!

Zandbakken zijn tof! en lekker :X

Argh Spirit, wat irritant! Hier een vent die precies andersom doet... Als ik iets vraag of t weg kan zegt hij: wat jij wilt... :(

Ook voor jou spannend LE! --> en dan lees ik later je vervelende spoiler :'( sterkte en hopelijk valt t allemaal mee :*

Ah LB, zo zielig he! Hopelijk gaat t nu snel stukken beter!

Wat goed van D Mandy *O*

Sterkte met de ingreep XM

En mag ik ook ff melden (ondanks off-topic) dat ons huis is opgeleverd!! En over twee weken is Ow z'n kamer al bijna af! :D
pi_140734263
Loj leuk vooruitzicht! :)

O ja snottebellen :') .. zodra ze in de gaten krijgt dat ik die even weg wil poetsen rent ze keihard weg :') .. en als ik haar dan te pakken heb o boy o boy dan breekt de hel los :')
pi_140735076
Snottebelvegen is hier ook een no-go hoor :P Tandenpoetsen gaat wel heel goed, meestal. We doen het al vanaf dat ze 4 maanden is en meestal gaat het mondje goed open en kunnen we even, heel zachtjes, poetsen. Ze mag dan wel altijd een van onze tandenborstels vasthouden en poetst vaak dan onze tanden. Als wij haar tanden hebben gepoetst, mag ze zelf nog "poetsen" (lees: op haar tandenborstel kauwen). We maken er een spelletje van, maar als ze een keer echt niet wil, dwingen we haar niet.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 5 juni 2014 @ 08:28:14 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140735102
Wij doen het ook al vanaf tand 1 hoor, maar het is hier nooit een succes geweest. Laatst ging haar tandvlees zelfs bloeden :?. Op haar borstel kauwen doet ze niet, ze gooit 'm - heel origineel - op de grond. Dus zelf 'poetst' ze ook niet.
pi_140735117
Bel je tandarts anders eens, want als haar tandvlees gaat bloeden, doet poetsen misschien wel echt pijn? Kan me voorstellen dat ze dan niet mee wil werken..
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 5 juni 2014 @ 08:31:10 #124
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140735138
Mja, was eenmalig toen we overgestapt waren van de 9 mnd borstel naar de 12 mnd borstel. Maar die laatste vond ik nog best hard, dus ik denk dat ik eerst de etos eens ff in ren voor een andere. Maar als het zo blijft, dan kan ik dat wel eens doen ja :). Maar ze vindt alle gefriemel aan haar hoofd ware moordpogingen, dus ik snap wel dat tandenpoetsen daar geen uitzondering op is.
pi_140735152
Wij hadden dagelijks drama met luuk met tanden poetsen. Totdat hij de elektrische borstel van sofie in handen kreeg. Schateren :D . We poetsen nu dus elektrisch bij Luuk!
*poef* nu is het weg
pi_140735977
Excuses alvast, geen tijd om bij te lezen, maar wel een (vreselijk offtopic) vraag... :@
Wij gaan vanmiddag voor het allereerst kijken naar een koophuis... ik ben hoteldebotel verliefd, alleen al op de foto's op Funda... Waar moet ik nou vanmiddag allemaal op letten om geen vreselijke poot uitgedraaid te worden?
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:37:38 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140736250
Wat je er allemaal aan moet doen om het naar jouw smaak te krijgen (badkamer, keuken, vloeren, schilderwerk). Moet je flink gaan verbouwen? Is daar budget voor? Uit welk jaar komt de cv ketel? Inbouwapparatuur?

Wij hebben voor de technische kant mijn zwager meegenomen en een bouwtechnische keuring laten uitvoeren.
pi_140736325
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:37 schreef Kyara het volgende:
Wat je er allemaal aan moet doen om het naar jouw smaak te krijgen (badkamer, keuken, vloeren, schilderwerk). Moet je flink gaan verbouwen? Is daar budget voor? Uit welk jaar komt de cv ketel? Inbouwapparatuur?

Wij hebben voor de technische kant mijn zwager meegenomen en een bouwtechnische keuring laten uitvoeren.
Als het in het echt net zo is als op de foto's... helemaal niets!! O+ O+
En zo'n zwager heb ik helaas niet...
pi_140736386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:23 schreef Shandaly het volgende:
Excuses alvast, geen tijd om bij te lezen, maar wel een (vreselijk offtopic) vraag... :@
Wij gaan vanmiddag voor het allereerst kijken naar een koophuis... ik ben hoteldebotel verliefd, alleen al op de foto's op Funda... Waar moet ik nou vanmiddag allemaal op letten om geen vreselijke poot uitgedraaid te worden?
Laat als jullie echt de aankoop overwegen een bouwkundige keuring doen, bijv. via de Vereniging Eigen Huis. Tot die tijd: let op de ruimten en de indeling, kijk naar de staat van het onderhoud en wat je zelf wil doen. Kijk even naar scheuren in binnen en buitenmuren. Bespreek het schilderwerk, de elektra als het oud is...

Maar proef ook de sfeer. Ken je de buurt al? Is de tuin op de ligging die jullie willen? Zuid en Zuidwest geeft de meeste zon maar is ook heel warm.

Hoe oud is het huis? Dat scheelt nl nogal qua verwachtingen ;).
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:49:58 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140736568
Oh en misschien even bestemmingsplannen checken om te kijken wat er zoals in de buurt gepland staat...
pi_140736575
Huis is uit 1937, maar in 2006/2007 gerenoveerd/gemoderniseerd.
Indeling ziet er op de foto's en plattegronden super uit, ik heb 'm in m'n hoofd al helemaal ingericht met onze spullen ;)
Buurt ken ik niet, daar ben ik inderdaad wel heel benieuwd naar... wonen er meer kinderen in de buurt, of zit het vol met gepensioneerden/bejaarden. Zijn er speeltuintjes, kunnen ze op straat spelen, etc...
Tuin ligt op het zuidoosten, en is keigroot... O+

Volgens de gegevens is de HR Combiketel uit 2002, 12 jaar oud dus.. maar hoe lang gaat zo'n ketel mee?

Ik ga me eens verdiepen in die Vereniging Eigen Huis...
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:55:30 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140736729
Ketel moet je dan inderdaad binnenkort (= tussen nu en 3 jaar) wel vervangen denk ik. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het merk. Is ook geen ramp maar dan weet je dat in elk geval.

Bouwtechnische keuring is idd aan te raden. Zo te lezen ben jij al verliefd ;)
Veel plezier in elk geval!

Loj, gefeliciteerd met jullie huis! Leuk om nu weer voor Ow een kamer te maken O+
Tandenpoetsen is hier geen probleem eigenlijk. Gezicht poetsen is voor D wel een groot drama....
pi_140736843
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:50 schreef Shandaly het volgende:
Huis is uit 1937, maar in 2006/2007 gerenoveerd/gemoderniseerd.
Indeling ziet er op de foto's en plattegronden super uit, ik heb 'm in m'n hoofd al helemaal ingericht met onze spullen ;)
Buurt ken ik niet, daar ben ik inderdaad wel heel benieuwd naar... wonen er meer kinderen in de buurt, of zit het vol met gepensioneerden/bejaarden. Zijn er speeltuintjes, kunnen ze op straat spelen, etc...
Tuin ligt op het zuidoosten, en is keigroot... O+

Volgens de gegevens is de HR Combiketel uit 2002, 12 jaar oud dus.. maar hoe lang gaat zo'n ketel mee?

Ik ga me eens verdiepen in die Vereniging Eigen Huis...
Klinkt goed! Vergelijk ook de vraagprijs even met soortgelijke huizen. Waarom is het duurder/goedkoper? Of gewoon vergelijkbaar?
Op Kadaster.nl kun je ook wat gegevens opvragen mbt eerdere verkoopprijzen. Informeer ook waarom het huis nu weggaat.

Ketel van 12 jr oud is idd aan het einde van z'n leven, ligt een beetje aan het merk maar ga uit van nog máx 3 jaar.

Voor de buurt - kom ook een paar keer terug op verschillende dagen of tijdstippen, dan krijg je een goed beeld. Zijn er scholen en kdvs? Kan Lars op school blijven?
pi_140736864
Wat spannend Shandaly!!!!! *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_140736961
Nee, Lars zou naar een andere school moeten. Maar hij zit nu net 4 weken op school... denk dat ALS we uit de buurt verhuizen, het wel nu het moment is. Hij past zich nog wel aan. Het gaat voor hem sowieso veranderen na de zomervakantie omdat dan zijn school naar de nieuwbouw gaat. En voor Femke zitten we ook al te denken om na de zomervakantie van kdv te veranderen om haar bij Lars in het spilcentrum te krijgen. Dus veranderingen sowieso, ongeacht verhuizing.

Tandenpoetsen zou ik bij Femke ook eens moeten doen... :@ Ze heeft er natuurlijk al wel twéé!
pi_140736975
Heb trouwens net op de site van Vereniging Eigen Huis een 'Checklist bezichtiging' gevonden :) Handig!!
pi_140737253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:05 schreef Shandaly het volgende:
Heb trouwens net op de site van Vereniging Eigen Huis een 'Checklist bezichtiging' gevonden :) Handig!!
Dat is het zeker! Enne... Heb je een linkje? Ik ben dol op huizen :D
pi_140737296
Shandaly wat spannend! Je hebt volgens mij de belangrijkste tips al gehad, maar ik wil je nogmaals op het hart drukken: laat een bouwkundige keuring doen, zeker bij een wat ouder huis. Ons huis is uit 1976 en in die periode is veel gebouwd met het soort beton dat betonrot kan veroorzaken. Het bleek inderdaad dat wij daar last van hadden in de funderingen. Hierdoor is er toch wat van de vraagprijs afgegaan, omdat wij kosten hadden om het te laten repareren. Dit is iets wat je zelf echt niet kunt beoordelen.

Wij hadden ook een adviseur in de arm genomen voor onderhandelingen (via hypotheekverstrekker), maar dat is ook hoeveel ervaring je er zelf mee hebt. Wij hadden er zelf geen verstand van en ook geen feeling met wat 'normaal' is, dus wij vonden het wel fijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140737495
Oeh spannend Shandaly :P

Tips uhm... ja kijk idd of er veel vervangen moet worden. Hoe zijn de kozijnen/de ketel. Ben je tevreden met de keuken/badkamer? Zo nee .. ga je dat zelf aanpakken of regel je een prof? Wat gaat dat ongeveer kosten en heb je dat er voor over?

Probeer niet verliefd op het huis te worden. En goed onderhandelen. Ook in deze tijd kan dat prima!

Succes :D
pi_140737504
XM, wat klinkt dat naar, zo'n zenuwknoop in je litteken :X. Sterkte!

LE, ik hoor ook wel vaker dit soort verhalen over spiraaltjes. Jij ook sterkte!

Tandenpoetsen ging hier altijd redelijk, tot hij een maand of 14 was denk ik. Ook vreselijke drama's :{. Inmiddels gaat het iets beter, we zingen gekke liedjes ondertussen en hij mag kiezen waar we poetsen en door wie. Maar als hij alleen maar tegenstribbelt, gaan we toch op het aankleedkussen en is het even drama. Ik denk dat hij het aan het eind van de dag gewoon vervelend vindt om nog even stil te moeten staan/zitten. Vanaf 2 jaar moet het 2x per dag :'(.

LB, fijn dat E. weer wat beter te pas is. Vanuit het ziekenhuis hebben wij ook eens echte neusdruppels gehad, die waren met 0,25 werkzame stof. Zelf gebruik ik wel eens de variant voor kinderen van 2-6 jaar, die is 0,5, maar ik reageer er best heftig op. Mijn slijmvliezen drogen dan uit en ik krijg heel snel een bloedneus. Ik ben er daarom niet heel happig op voor de mini (maar het werkt wel heel goed!). Heb je al van die monodose zoutoplossing geprobeerd? Daarmee spoel je echt de neusholte schoon richting de keel. Werkt hier veel beter dan gewone zoutoplossing neusspray.

Mandy wat goed van D! En fijn dat hij ook weer opgeknapt is. Wel balen dat hij misschien ook astma heeft -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140737784
Mijn mini is de laatste tijd zo baldadig. Slaan en knijpen en dan met van die pretoogjes kijken hoe we reageren (vooral als hij moe is). Vandaag ook weer zoiets: hij pakt een glas van de tafel en ik vraag hem het weer op tafel te zetten, omdat het gevaarlijk is om met een glas te lopen, het kan stuk en je kan je er heel erg pijn mee doen. Vervolgens kijkt hij me heel ondeugend aan en smijt het glas zo op de grond. Stuk natuurlijk }:| en mini met zijn sokken er middenin. In mijn bezorgdheid reageerde ik bozer dan ik eigenlijk wilde, dus mini vervolgens overstuur -O-. Nadat ik het opgeruimd had heb ik het wel nog een keer rustig uitgelegd en was het snel weer goed. Maar dit soort situaties vind ik best lastig...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140739530
Gister ging mevrouw voor 22:00 uur slapen! :o
Ze had met grote zus een slaapje gedaan 's middags en is om half 10 gaan slapen. Is vroeg voor mevrouw. Niet dat we toen kindloos waren hoor want grote zus kon om half 12 nog niet slapen :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 11:41:42 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140739709
Moeilijk is dat Phaidra. Ik heb dat helaas ook wel eens. Vooral als je ergens van schrikt (hier is dat meestal met speelgoed dat gegooid wordt en bijna een zusje raakt :X ).

En laatst in de tuin ging ook een glas om. Toen moesten alle kinderen halsoverkop naar binnen want blote voetjes en glas gaat niet lekker samen. Was niet boos maar moest wel gebeuren, dat trokken ze ook slecht......

Vandaag een dagje thuis want slecht weer en geen auto tot mijn beschikking. Dat gaat bij vlagen goed maar ze kunnen elkaar ook weer lekker in de weg zitten.....
pi_140740172
Jee, Tally, jij hebt ook kinderen die weinig slaap nodig hebben he? Mijnes is 's avonds wel moe maar vervolgens rond 5.30 klaarwakker. Ook niet echt ideaal, maar denk toch dat ik dat liever heb dan 's avonds zo lang wakker nog.

Kyara, succes vandaag! Kan me voorstellen dat ze elkaar ook in de weg zitten met een hele dag thuis.

Achteraf bedacht ik me dat ik hem best eerst even had kunnen optillen en samen zitten om uit te leggen dat ik het glas moest opruimen (het glas loopt niet weg en de poezen waren niet in de woonkamer). Maar met de schrik wilde ik het zo snel mogelijk opruimen en heb hem op een stoel gezet en hem (bozig) gezegd dat hij echt moest blijven zitten. Nou ja, leerpuntje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140740272
Dat je dat trekt Tal, die lange avonden. Ik heb echt mijn avonden voor mezelf nodig :@ Nouja, een aantal in elk geval. Ik bedacht me net dat Isa gisteravond ook een uur bij ons heeft gezeten. Hebben we samen Hotter than my Daughter gekeken :D Dat vond ik stiekem ook wel heerlijk, zo'n plakkind O+ Voor een uurtje, af en toe een avondje :D :@
Sarcasme. Herken het.
pi_140740381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Dat je dat trekt Tal, die lange avonden. Ik heb echt mijn avonden voor mezelf nodig :@ Nouja, een aantal in elk geval. Ik bedacht me net dat Isa gisteravond ook een uur bij ons heeft gezeten. Hebben we samen Hotter than my Daughter gekeken :D Dat vond ik stiekem ook wel heerlijk, zo'n plakkind O+ Voor een uurtje, af en toe een avondje :D :@
Mja wat moet ik anders. Ik kan er ook niet even op uit en de kinders bij papa achterlaten want Fee die gaat geheid over dr nek van dr stress. Het moet naar even zo. Tot ze op een normaal tijdstip gaat slapen en ook blijft slapen.
pi_140740518
O dat heb ik hier vorige week ook gehad. Ze vindt het leuk om mee te helpen met het opruimen van de vaat. En eigenlijk gaat dat ook altijd wel goed. Alleen was ze vorige week een beetje baldadig. Ze had een glas vast en bleef er maar mee rond slepen. Dus ik wilde dat van haar afpakken want ik was bang dat ze het liet vallen. Ketst ze dat ding echt keihard, voor mijn gevoel 'expres' op de grond. Ik heb haar gelijk in haar eetstoel gezet zodat ze niet in het glas kon grijpen etc. Nou goed.. achteraf was het gewoon onze eigen stomme schuld. Dus spul wat kapot kan brengen we voort maar zelf naar de keuken.

Maar je schrikt je rot idd.
pi_140740562
Ik heb de maandag en dinsdag voor mezelf. Tenminste vaak. Afgelopen week ook niet omdat mn pa moest werken. Maar die gebruik ik voor het huishouden want daar kom ik met twee plakkerd niet tot weinig aan toe de rest van de week. Soms gebruik ik nog wel een uurtje voor een bad :') Want dat lukt doordeweeks 's avonds ook niet :')
pi_140740864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:06 schreef Twinkle20 het volgende:
O dat heb ik hier vorige week ook gehad. Ze vindt het leuk om mee te helpen met het opruimen van de vaat. En eigenlijk gaat dat ook altijd wel goed. Alleen was ze vorige week een beetje baldadig. Ze had een glas vast en bleef er maar mee rond slepen. Dus ik wilde dat van haar afpakken want ik was bang dat ze het liet vallen. Ketst ze dat ding echt keihard, voor mijn gevoel 'expres' op de grond. Ik heb haar gelijk in haar eetstoel gezet zodat ze niet in het glas kon grijpen etc. Nou goed.. achteraf was het gewoon onze eigen stomme schuld. Dus spul wat kapot kan brengen we voort maar zelf naar de keuken.

Maar je schrikt je rot idd.
De eetstoel hebben we recentelijk omgebouwd tot gewone hoge stoel waar hij zelf op en af kan klimmen. Dus eigenlijk kan ik hem nergens meer veilig neerzetten zonder dat hij kan besluiten er weer af te gaan. In dit soort situaties toch jammer :D. Al bleef hij nu ook lang genoeg zitten, van schrik ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:24:46 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140741095
Agos Phaidra... goed dat je het nog even rustig hebt uitgelegd. Ik zou van schrik ook heftig reageren hoor!

Tandenpoetsen kan hier ook drama zijn, maar ik blijf proberen om t ook leuk te houden. Ze mag eerst zelf erop kauwen, en als ze mijn tanden even heeft gepoetst doe ik die van haar nog even. Ik ben alleen wel bang voor de kiezen poetsen, want dan moet je echt goed het mondje in... :{ Nouja, t went hopelijk wel eens.

E heeft de hele nacht geslapen! O+ Gisteravond nog wat gejammer in haar slaap, maar ze zakte toch steeds weer weg. Ik heb goede hoop dat we er weer doorheen zijn!
pi_140741210
Gelukkig lijkt het weer beter te gaan LB! Het klinkt stom, maar ik vind het altijd wel fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn die dit meemaken, dat het erbij hoort. Op de een of andere manier maakt dat het makkelijker te accepteren.

Tal, zorg wel dat je die momenten voor jezelf blijft pakken hoor :*
Sarcasme. Herken het.
pi_140741358
Tal, slaapt ze bij jullie ook niet meer goed nu?

Spannend Shandaly, veel plezier!
pi_140741488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:32 schreef L-E het volgende:
Tal, slaapt ze bij jullie ook niet meer goed nu?

Spannend Shandaly, veel plezier!
Als ze slaapt, slaapt ze door. Als ik dr in de ledikant leg is het brullen. Ze speelt of dondersteent ook niet bij ons in bed. Maar het duurt zolang voor ze slaapt. Gistermiddag heeft ze geslapen van 3 tot 5. In de ochtend heeft ze bijna niet geslapen. Gisteravond heeft ze lief gespeeld en heb ik dr om 21:30 op bed gelegd en ging meteen slapen. Anders dan de avond er voor. 20:00 naar bed en gillen tot 23:30 en dan pas slapen (tussendoor even naar beneden).
pi_140741689
Ze slapen dan wel uit moet ik zeggen. Dat wil zeggen als Papa niet teveel lawaai maakt als hij doucht en aankleed :')
Dan kunnen ze zo tot 9:15 op bed liggen. Maar dat was extreem de afgelopen dagen. Nu is rond 8 uur en mag ik ook niet klagen vind ik. Ik probeer dan altijd eerder op te staan om te kunnen douchen. Maar dat lukt ook niet altijd want moeeeeeee :P
pi_140741693
En bij haar blijven tot ze slaapt, helpt dat?
pi_140741754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:42 schreef L-E het volgende:
En bij haar blijven tot ze slaapt, helpt dat?
Ja maar wil ik dan weg gaan is het bleren. Ze merkt het op één of andere manier :') Die ander blijft dan doorslapen. Maar Fee niet :')
pi_140741888
I feel your pain ;(
pi_140741944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:48 schreef L-E het volgende:
I feel your pain ;(
Ach in het ergste geval duurt het nog 18 jaar :P

Mijn man denkt dat als ze straks gaat lopen dat ze zich zo moe maakt dat het wel gaat lukken om door te slapen. Ik hoop het. Maar zo niet dan niet. Dan moet het maar 'ff' zo.
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:51:30 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140741993
Heftige situatie Tally. Wel fijn dat je nu nog even iets van rust kan pakken op de ma- en dinsdag. Ik denk dat alles tips al gegeven zijn en waarschijnlijk hebben jullie ook al heel veel zelf uitgeprobeerd. Hopelijk duurt de faaaaaase inderdaad niet lang meer :*
pi_140742158
Soms vind ik mezelf een aansteller en denk ik dat het allemaal wel meevalt :')
pi_140742249
Moeilijke slapers zijn lastig Tal, ik heb ook geen wondermiddel gevonden. Dat uitslapen klinkt wel hemels overigens O+
  donderdag 5 juni 2014 @ 12:59:44 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140742276
Ik vind mijn avonden echt wel belangrijk. M spookt af en toe ook s avonds en ik merk dat ik dat zwaarder vind dan nachtvoedingen. Dus ik vind je zeker geen aansteller :N

Wat betreft douchten heb ik laatst overdag gedoucht terwijl de kinderen wakker waren. Traphekjes dicht, deuren open en wat speelgoed mee. Uiteindelijk hingen ze alledrie aan de badrand om te kijken :')
pi_140742438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:59 schreef L-E het volgende:
Moeilijke slapers zijn lastig Tal, ik heb ook geen wondermiddel gevonden. Dat uitslapen klinkt wel hemels overigens O+
^^

Hier gaat het nu 3 nachten heel goed. Slaapt makkelijk in en daarna hoor ik hem niet meer tot 5 uur of soms iets later. Maar de afgelopen maanden als hij een keer een weekje dit ritme had werd hij ziek en waren we voor weken terug bij af (minstens 3x in paniek wakker en alleen mama willen (of eigenlijk borst, die mama komt er automatisch bij :')) en alsnog om 6 uur klaarwakker). Je doet er zo weinig aan, behalve het onszelf zo makkelijk mogelijk maken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140742998
En juist om mezelf zo makkelijk mogelijk te maken, maak ik er geen probleem van. Want dat werkt voor jezelf averechts.
Alleen soms ben je het wel eens ff zat :')
pi_140743799
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:19 schreef Tally het volgende:
En juist om mezelf zo makkelijk mogelijk te maken, maak ik er geen probleem van. Want dat werkt voor jezelf averechts.
Heel herkenbaar! Hier ook een late slaper en geen avond. :*
pi_140745689
Shandaly wat spannend!

quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:19 schreef Tally het volgende:

Kyara lekker douchen met al die oogjes in de buurt _O-

Mijn moeder kwam net even. L roept 'heeeeeey!', rent zo op haar af en slaat zijn armpjes om haar benen O+ zo schattig. Maar was ook wel even jaloers :P
En de papa-aanbid fase is hier ook begonnen. Hoelang duurt die? }:|
pi_140746177
Hebben jullie nog leuke vaderdag-knutsel tips? Ik vind het zo moeilijk!
pi_140746227
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:59 schreef Kyara het volgende:
Ik vind mijn avonden echt wel belangrijk. M spookt af en toe ook s avonds en ik merk dat ik dat zwaarder vind dan nachtvoedingen. Dus ik vind je zeker geen aansteller :N

Wat betreft douchten heb ik laatst overdag gedoucht terwijl de kinderen wakker waren. Traphekjes dicht, deuren open en wat speelgoed mee. Uiteindelijk hingen ze alledrie aan de badrand om te kijken :')
Ik douche altijd samen met Isa als man er niet is O+ Dan zet ik haar badje naast de douche op de grond en daar zit ze dan rustig een half uur in te spelen terwijl ik uitgebreid douche en me afdroog. Dan pluk ik haar er pas uit. Supergezellig ook :D
Sarcasme. Herken het.
pi_140746271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:52 schreef Fieder het volgende:
Hebben jullie nog leuke vaderdag-knutsel tips? Ik vind het zo moeilijk!
Ik heb Isa dinsdag een schildersdoek van 30x30 vol laten kledderen met vingerverf en er daarna 4 10x10 fotootjes van mijn man en kind samen opgeplakt O+
Sarcasme. Herken het.
pi_140746626
Meestal douche ik 's morgens ivm lang haar. Heb er een hekel aan om 's avonds met natte haren te gaan slapen. En dan zit het de volgende morgen ook nergens naar :')

Dan gaat hier idd ook het traphekje dicht. Ik heb wat speelgoed voor Djen liggen en die kuiert dan lekker wat rond. Ik ga niet uitgebreid hoor .. dat vind ik dan weer een beetje eng omdat je niet altijd kunt zien wat ze aan het doen is :') . Maar 9 op de 10 keer moet ik idd oppassen dat ze er niet met kleren en al bij komt staan :') .

Zeker nu met dikke buik laat ik meestal haar 's avonds door man douchen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:13:28 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140746780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 14:53 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik douche altijd samen met Isa als man er niet is O+ Dan zet ik haar badje naast de douche op de grond en daar zit ze dan rustig een half uur in te spelen terwijl ik uitgebreid douche en me afdroog. Dan pluk ik haar er pas uit. Supergezellig ook :D
Dat is met 1 kind een stuk makkelijker dan met 3 he ;)
pi_140746810
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat is met 1 kind een stuk makkelijker dan met 3 he ;)
Jij in het badje en dan die drie natspuiten met de douchekop? :P
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:15:22 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140746832

Ik vind het al eng om ze alledrie tegelijk in bad te doen in mijn eentje sinds er een keer 2 tegelijk kopje onder gingen :X
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:28:57 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_140747296
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 15:15 schreef Kyara het volgende:

Ik vind het al eng om ze alledrie tegelijk in bad te doen in mijn eentje sinds er een keer 2 tegelijk kopje onder gingen :X
Ze worden ook ouder, Bram gaat best vaak koppie onder, ook achterover en komt toch zelf weer tot zitstand. Voordeel is dat hij ook niet in paniek raakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:34:06 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140747474
Nou, hier gingen ze face forward en een boel gespartel en paniek. Dus ik probeer het maar even niet meer uit....

En het hoeft ook niet. Ze gaan meestal s avonds in bad en dan is mijn man ook thuis.
pi_140747623
Je doet ze ook in het grote bad he? Als Isa wegglijdt, kan ze zich aan den wanden van het badje vasthouden en houdt ze haar koppie boven water. Zou het helpen om minder water in bad te doen?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:46:57 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140747921
Ja, ze passen niet met z'n drieën in het babybadje.

Er zit ook niet veel water in hoor. Maar kinderen kunnen al in een klein laagje water verdrinken he.

Maar het is hier dus geen probleem om even te wachten tot mijn man thuis is. Dus laten we er vooral ook geen probleem van maken ;)
pi_140747956
^O^
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 5 juni 2014 @ 15:51:17 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140748093
Over face forward gesproken, zo ging D vandaag de bank af ;(
Tand door de lip :'(
pi_140749977
Ai Kyara, dat kan zo vreselijk bloeden ;(

Hier even GRRRR. We weten al maanden dat we een keukentje willen kopen voor de verjaardag van mini. Uiteraard is bestellen er nog niet van gekomen en juist nu ik alles in orde wil maken, is het niet op voorraad -O-. 7 dagen levertijd, dus best een grote kans dat we het niet binnen hebben op zijn verjaardag :'(

Volgende week heb ik gewoon een peuter :o Ja het gaat echt zo snel!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:43:13 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140750184
-O- dat is ook niet leuk Phaidra!

Welke willen jullie? Zijn er nog andere mogelijkheden? Ophalen of zo?
pi_140752134
Oei Kyara .. heeft Djen hier ook weleens gedaan .. echt zooo sneu ;(

Phaidra da's nie leuk! En huh, nou al bijna een peuter in huis? :o .. My god wat vliegt de tijd!

En kopje onder vind ik met 1 kind al doodeng, laat staan als je 3 van die ukken tegelijk in bad hebt :X
Ik heb mijn man laten zweren dat ie nooit NOOIT Djen ook maar 1 seconde uit het oog verliest als ze in bad zit ... Lijkt me echt de horror als dat fout gaat :X
pi_140755808
Ik ben verliefd... O+

Op dat huis... al kon ik toch ook nog wel wat minpuntjes vinden. Maar die tuin... en de badkamer, en de ruime slaapkamers, en de keuken, en de tuin, en de ruimte... ! Nadeel lijkt dat het toch aan een vrij drukke straat ligt, al weten we nog niet of dat alleen tijdens de spits is (want toen waren we er) of dat dat altijd is. En we hadden een paar fikse regenbuien, waardoor we de buitenkant van het huis, met name de voorkant niet echt goed bekeken hebben.

En ik ben verliefd op mijn kleine meisje... O+ Ze heeft vandaag het nee-schudden ontdekt. Zo schattig! O+ met zo'n glimlach van oor tot oor zit ze dan nee te schudden. En het is zo heerlijk om dat meisje te zien eten, ze kan echt overal zo van smullen O+ (al gaat dat eten en nee-schudden niet altijd even handig tegelijk ;) )

Ik vind kopje-onder niet zo eng eigenlijk :@ met het baby-peuterzwemmen dippen ze regelmatig onder water hier, en ze weten allebei wat ze moeten doen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik ze alleen zou laten in bad zonder toezicht.

Ah, Phaidra, da's irritant! Zijn er ook andere opties?

Kyara, faceforward van de bank af is nooit leuk :( En dan ook nog een tand door de lip... arme D. (En dan ben je stiekum nog aan het hopen dat ze pokken krijgt ook, gut...)

Douchen doe ik meestal alleen, als de kindjes al/nog op bed liggen. Ze gaan vaak met papa onder de douche, waarbij ik assisteer met dreumesje aangeven, en weer aanpakken en afdrogen en aankleden etc...

Vaderdagknutsels laat ik aan kdv en school over. En stiekum hoop ik dat papa daar ook doorgeeft dat ik de dag voor vaderdag jarig ben... :@ Maar ik zal er maar niet teveel op rekenen...
pi_140756034
Mja ik las een berichtje op facebook van een van de users hier op Fok! dat zij in ieder geval niet meer van plan waren om moederdag/vaderdag cadeaus te maken omdat dat te druk zou zijn :?

Dus reken maar gewoon nergens op, dan is de verrassing des te groter als het wel zo mag zijn :Y)
pi_140756315
Ow, van Femke is het vaderdagknutseltje al in huis hoor... bij ons vinden ze het nog wel leuk om met de kindjes te knutselen. (Al moet ik wel zeggen dat het 'vroeger' (hoor mij :X ) wel uitgebreidere knutsels waren. Tegenwoordig maken ze zich er wel sneller met een bekraste kleurplaat op een gekleurd kartonnetje van af, maar toch, ze doen wel iets)
Het is alleen dat je voor verjaardagknutsels vaak even aan moet geven dat er binnenkort een verjaardag te vieren valt. En ik denk dat papa daar niet aan denkt. Ik kom vrijwel nooit meer op het kdv omdat papa haar altijd brengt en haalt terwijl ik Lars naar school breng en bij de BSO ophaal.
pi_140757076
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:43 schreef Kyara het volgende:
-O- dat is ook niet leuk Phaidra!

Welke willen jullie? Zijn er nog andere mogelijkheden? Ophalen of zo?
We willen eentje van Janod en hadden een kortingsbon voor een specifieke website. Toeval wilde dat dat keukentje daar ook nog eens iets goedkoper was dan op andere sites die ik gevonden had. Dus totale voordeel kwam uit op 15 euro + gratis verzenden. Vond het toch wel zonde om dan ergens anders te bestellen. We hebben ook nog die skippy-koe als cadeautje, dus kunnen we die sowieso donderdag geven en dan het keukentje hopelijk zaterdag als zijn feestje is. *fingers crossed*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140757185
Op het KDV maken ze een knutsel, verder doen we niks aan vader/moederdag. Nou ja, lekker uitgebreid ontbijten :9. Als het KDV niks zou doen had ik zelf wel geknutseld met hem hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 5 juni 2014 @ 20:21:18 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_140757347
Tips gevraagd, zoon van 21 maanden zet de eerste stapjes richting zindelijkheid. Iemand suggesties voor een leuk 3-in1 potje? Het is allemaal zo ontzettend lelijk wat er te vinden is...
pi_140758042
Even een gedachtekronkel hoor... Man en ik hebben het steeds vaker over een tweede kindje. Eigenlijk gingen we hier gewoon van ui: er komt een tweede en wie weet een derde. Nu we een nieuw huis hebben, is er ruimte, hoewel ik nog even wil wachten tot ik zelf weer boven jan ben. Maar ik merk dat er steeds vaker twijfel komt: willen we wel een tweede? Is een tweede wel net zo leuk als de eerste? Kunnen we ze wel genoeg aandacht geven? Gaat het niet weer zo moeilijk worden? Kunnen we dit wel, moeten we het wel doen, of is met Isa ons gezin compleet?

Hoe hebben jullie die keuze gemaakt?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 5 juni 2014 @ 20:46:37 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140758369
Begrijpelijk Phaidra. Maar zo goed opgelost toch?

Spirit, ik denk dat je dat soort twijfels altijd wel blijft houden. Hier is de keuze voor ons gemaakt. En bij ons tijdens de zwangerschap natuurlijk ook wel wat schrik en twijfels. Maar dan is er geen weg meer terug dus dat is makkelijker ;)

Maar volgens mij zijn hier ook mensen in dezelfde situatie die nu uitgetwijfeld zijn dus die kunnen er misschien wat meer over zeggen.
pi_140758405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:37 schreef Spirit82 het volgende:
Even een gedachtekronkel hoor... Man en ik hebben het steeds vaker over een tweede kindje. Eigenlijk gingen we hier gewoon van ui: er komt een tweede en wie weet een derde. Nu we een nieuw huis hebben, is er ruimte, hoewel ik nog even wil wachten tot ik zelf weer boven jan ben. Maar ik merk dat er steeds vaker twijfel komt: willen we wel een tweede? Is een tweede wel net zo leuk als de eerste? Kunnen we ze wel genoeg aandacht geven? Gaat het niet weer zo moeilijk worden? Kunnen we dit wel, moeten we het wel doen, of is met Isa ons gezin compleet?

Ik wist dat ik een tweede wilde dus gedaan. Die twijfel kreeg ik pas toen ik al zwanger :')
Word ik wel net zo gek op haar als op Zoë.
Kan ik dit wel? Wil ik dit wel? Wat nou als het allemaal tegen valt? Ga ik niet een voorkeur krijgen? Vind ik haar wel net zo mooi/lief?

Ik kan op bijna alles volmondig ja zeggen. Een voorkeur? Nee!
Tegenvallen, ach het/ze is wat moeilijker maar het is het wel allemaal waard.
En als ze samen de grootste lol hebben, zit ik jankend in een hoekje van geluk O+
pi_140758543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:21 schreef Blik het volgende:
Tips gevraagd, zoon van 21 maanden zet de eerste stapjes richting zindelijkheid. Iemand suggesties voor een leuk 3-in1 potje? Het is allemaal zo ontzettend lelijk wat er te vinden is...
Waarom een mooi potje? Er wordt in gepoept hoor :P

Maar ik heb al geen idee wat een 3-in-1 potje is... Ik heb van de week een heel simpel uni-grijs potje van de Hema gekocht. Kind is er blij mee.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140758667
Mijn dochter heeft een prinsessenpot. Met een doortrekhendel die het geluid maakt alsof er getoverd word :')
Zij blij. Zij moet er op poepen. Niet ik :')
pi_140758688
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik wist dat ik een tweede wilde dus gedaan. Die twijfel kreeg ik pas toen ik al zwanger :')
Word ik wel net zo gek op haar als op Zoë.
Kan ik dit wel? Wil ik dit wel? Wat nou als het allemaal tegen valt? Ga ik niet een voorkeur krijgen? Vind ik haar wel net zo mooi/lief?

Ik kan op bijna alles volmondig ja zeggen. Een voorkeur? Nee!
Tegenvallen, ach het/ze is wat moeilijker maar het is het wel allemaal waard.
En als ze samen de grootste lol hebben, zit ik jankend in een hoekje van geluk O+
Alles wat ik net typte heb ik weer weggehaald. Wat Tally zegt is in principe hetzelfde als wat ik probeerde te typen.
Ze zijn zó leuk samen! O+ O+
  donderdag 5 juni 2014 @ 20:54:47 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140758691
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:54 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter heeft een prinsessenpot. Met een doortrekhendel die het geluid maakt alsof er getoverd word :')
Zij blij. Zij moet er op poepen. Niet ik :')
Geef nou maar toe dat jij na haar bedtijd ook stiekem... :P
pi_140758747
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Geef nou maar toe dat jij na haar bedtijd ook stiekem... :P
Ssssst..... *pling*
En dan geef ik de kat de schuld. Die liep er langs!
pi_140758988
Maar qua slaap en energie dan? Ik bedoel, ik ben nu overspannen, burn out, geef het beestje een naam en dat is met 1 kind!! En man loopt ook op zijn laatste benen met wallen tot op de knie. Wat nu als de tweede ook zo'n slechte slaper wordt het eerste jaar??
Sarcasme. Herken het.
pi_140759033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:01 schreef Spirit82 het volgende:
Maar qua slaap en energie dan? Ik bedoel, ik ben nu overspannen, burn out, geef het beestje een naam en dat is met 1 kind!! En man loopt ook op zijn laatste benen met wallen tot op de knie. Wat nu als de tweede ook zo'n slechte slaper wordt het eerste jaar??
Daarom pas doen als je die energie terug hebt misschien? Ik ben er meteen in door gegaan omdat ik dacht dat ik t beter allemaal nu kon hebben en dat het later best goed komt. En dan niet weer opnieuw hoeft te beginnen.
pi_140759178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:37 schreef Spirit82 het volgende:

Ik ben ook een gigantische twijfelaar wat dat betreft en zie heel snel beren op de weg. Maar ik weet ook dat dingen uiteindelijk best op hun pootjes terecht komen.

Het blijft een gok, een veel grotere dan bij de eerste vind ik. Toen wist ik helemaal niet waar ik aan begon (logisch), terwijl ik nu weet dat het zwaar kan zijn op sommige momenten en dat ik me moeilijk voor kan stellen hoe ik mijn tijd verdeel bij twee kinderen. Maar ik krijg wel steeds vaker het idee dat ons gezin nog niet af is en ik verlang toch ook wel weer naar zo'n mini baby'tje.

Praat je ook met je vriend/ man? Ik vind het heel fijn om met mijn vriend gedachten te wisselen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140759290
Ja, we praten heel veel :) Misschien is het nu ook gewoon de stress die ons parten speelt. Nu is sowieso geen goed idee, maar we hadden het er zojuist over en dat zette me aan het denken en jullie zijn zo'n heerlijk klankbord O+
Sarcasme. Herken het.
pi_140759321
Ja stom hé. Zo'n dag als vandaag dat ik tegen de muur op kruip omdat ze zo lastig zijn. Niet meer weet hoe ik het heb en zo'n overspannen gevoel begint te krijgen. En toch denk ik dan: ach met drie zou ik het ook redden O+
pi_140759385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:09 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, we praten heel veel :) Misschien is het nu ook gewoon de stress die ons parten speelt. Nu is sowieso geen goed idee, maar we hadden het er zojuist over en dat zette me aan het denken en jullie zijn zo'n heerlijk klankbord O+
Joh (mag ik van de oudste niet meer zeggen) jullie zijn druk met jullie huis. De zorg voor de kleine. Weinig tijd voor elkaar. Je bent overspannen. Hij ook een tikkie. Dus zo gek is het niet dat je twijfelt. :)
  donderdag 5 juni 2014 @ 21:30:07 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_140760121
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Waarom een mooi potje? Er wordt in gepoept hoor :P

Maar ik heb al geen idee wat een 3-in-1 potje is... Ik heb van de week een heel simpel uni-grijs potje van de Hema gekocht. Kind is er blij mee.
3 in 1 is potje, brilverkleiner en opstapje in 1. Is superhandig. En een beetje fatsoenlijk qua uiterlijk omdat het in onze woonkamer en weet ik veel waar nog meer komt te staan. Het oog wil ook wat
pi_140761704
Spirit, ik herken de twijfel. De band met mijn oudste is enorm intens, ik vond het moeilijk om me emotioneel open te stellen voor het idee dat ik weer zo een intense relatie met een volgend kindje kon hebben. Of nee, ik had bedacht dat ik dat niet kon en heb heel lang (jaren) nagedacht en gepraat voor ik het aandurfde. En hoewel het in alle facetten op papier een veel 'lastiger' verhaal is bij de tweede, is de liefde net zo overweldigend, en zou ik net zoals bij de eerste mijn linkerarm geven voor zijn geluk. Wat ik van tevoren niet kon bedenken en wel een van de tofste dingen blijkt is de dynamiek tussen de kindjes O+ Hoe je als individuen binnen het gezin ook allemaal verschuift naar een andere rol, en dat twee kindjes echt maakt dat het ouderschap twee keer zo leuk wordt ipv twee keer zo zwaar. Maar dat zijn wij, ik ken ook genoeg gezinnen die dolblij zijn met een kind, er is geen gezinssituatie die voor iedereen geschikt is uiteraard.

Hier is de tweede net zo'n slechte slaper als de eerste, is het logistiek en praktisch gezien echt ingewikkeld geweest op momenten, maar het feit dat wij nu al voor een derde gaan zegt denk ik wel iets over hoe succesvol wij die tweede hebben ervaren ;)

Niemand kan zo'n keus voor een ander maken, maar in ons geval was het zo dat op een gegeven moment alle bezwaren weg gevallen waren, en dat was hier het teken dat we er aan toe waren :)
pi_140762699
Weet je dat ik me op dit moment schuldig/kut voel :') Heb ik vanmiddag zo zitten zeiken over dat slaapgedrag van mijn meisjes zijn ze vanavond om half 8 in slaap gevallen en ze slapen nog :')
Ik ben zelfs even in bad geweest :')
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:38:33 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140763157
Omgekeerde fokwet O+

Geniet er even van Tally!
pi_140763400
Lekker juist Tally! Geniet er nou maar van ipv je schuldig te voelen, morgen halen ze de aandacht vast in ;)

En dank allemaal voor de reacties O+ Fijn om jullie ervaringen te horen :*
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:14:23 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140764930
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:47 schreef Tally het volgende:
Bohhhhh daar moet ik bijna van huilen! O+

IK WIL OOK!!!!! O+
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:15:30 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140764982
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:09 schreef Spirit82 het volgende:
Lekker blijven praten, en als jullie straks verhuisd zijn (wanneer eigenlijk???), dan merk je het vanzelf als je het aandurft ^O^
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:21:23 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140765281
Zo..... wijziging doorgegeven op MijnToeslagen over minder uur kinderopvang. Begint nu wel echt te worden, dat werkloze per 1 juli :X

Wel echt fijn dat je je uren op mag maken, ik kan straks nog een paar ochtendjes per week gebruiken om mijn studie af te maken ^O^
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:27:04 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140765538
Dat is wel fijn! Hier kwam het zo uit dat ik per 31-12 geen recht meer had dus helaas ongebruikte uren :(
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:39:32 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140766092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:27 schreef Kyara het volgende:
Dat is wel fijn! Hier kwam het zo uit dat ik per 31-12 geen recht meer had dus helaas ongebruikte uren :(
Damn, dat is zuur :X
  vrijdag 6 juni 2014 @ 06:41:23 #213
381212 Gulara
From the future
pi_140770387
Dat je vanochtend uitgebreid hebt bijgelezen en nu alleen nog maar het kleiverhaal van XM kunt herinneren. :')

Even denken:
L-E wat een stomme verrassing. Hopelijk valt ingreep mee.

XM ook succes met de ingreep.

D. van Mandy die kan kruipen. *O* Dat astmaverhaal is wel heel stom. -O-

Ik zag een knutselmeisje. O+

En een verliefde Shandaly. Spannend!

En even op de actualiteit inhaken:

Pi vindt zand geweldig. Maar ook stokjes en gras zijn tof. Vooral buiten zijn is helemaal zijn ding.
Nadeel is wel dat je hem binnen afentoe achter het spreekwoordelijke behang wilt plakken (met z'n knuffel en een koekje en wat drinken, anders is het zielig. ;) )

Tandenpoetsen gaat hier ook ellendig. Ik vind het lastig want ik ben niet zo van de in-de-houtgreep-en-krijs-maar-methode, maar tanden poetsen is niet optional. Dus wij poetsen vaak al wel twee keer per dag en wisselen hand en elektrisch af.

Hier vieren ze vaderdag ergens in het najaar, dus dit wordt de vierde vaderdag voor (8> !
En Moederdag is wel tegelijkertijd. ;(

En ik denk dat ik de vader in kwestie maar even mee laat lezen want die is er van overtuigd dat wij de enige 15 maander ter wereld hebben die nog niet doorslaapt. 'Fijn' om te lezen dat dat niet zo is.
Hoewel het de laatste weken wel echt drama is. Tussen 22:00-6:00 wordt ie minstens 5x wakker (kan ook 15x zijn :X ). En voor die tijd lopen we ook wel een paar keer heen en weer.
Vannacht was een hoogtepunt. Krijsen, gillen, slaan. Echt niet tof.
En er zit em van alles dwars. Ziek geweest, tanden, sprongen en die ellendige poep. Echt zo veel poep. En het doet zo'n zeer. :'(
Vandaag dus maar even orale paracetamol gehaald want de zetpilletjes zijn dan ook niet tof.

Overigens kun je hier geen zetpillen krijgen. In het ziekenhuis werd notabene zijn temperatuur onder z'n oksel gemeten (heul betrouwbaar :') ). En ik durf eigenlijk niet hardop te zeggen dat ie wel eens een zetpilletjes krijgt, want ze kijken je aan alsof je een registered sex offender bent. 8)7

Wat nog meer. Een derde weet ik niet. Maar een tweede wil ik wel. O+
Vannacht even niet trouwens.
Ik twijfel dus vooral op dat soort momenten. Hysterische nachten, dramatische dagen. Dan denk ik echt, wil ik er daar nog zo een van. Als alles pais en vree is wil ik er wel honderd. O+
pi_140770916
Zeker wanneer je niet voldoende aan je slaap toe komt kan ik me voorstellen dat dat een drempel kan zijn. Dat geluk hebben wij hier, anders hadden we zeker nog even gewacht. Slaaptekort kan zoveel met je doen!

Komt allemaal goed ladies. Hier zit er dadelijk 21 maanden tussen nr 1 en 2. Dat kwam zo uit. Maar, nu achteraf gezien, had ik het ook geen punt gevonden als die tijd ruimer was geweest. Maar het is goed zoals het is.

En idd soms wel zorgen over aandachtverdeling. Maar ook dat komt vast goed :)
pi_140771201
Van 19:30 tot 8:30 :o
Tussendoor even wat wakkere momentjes voor een knuffel of wat water. Maar dit is echt geweldig O+ Ik hoop dat ze het licht heeft gezien!
pi_140771676
Tally wat goed *O*
pi_140772353
Wat heerlijk Tally! Hopelijk zet de trend zich voort!
pi_140772942
Tally wat fijn *O*

Gulara ik moest lachen om je sex offender opmerking _O- balen van de slechte nachten

Wat een lekker weer O+

Ik wilde altijd 3,5/ 4 jaar tussen de eerste en de tweede maar merk dat ik steeds vaker twijfel of we het niet eerder zullen proberen :o dus de vraag is meer of ik mezelf nog zo lang kan tegenhouden
pi_140772991
Fieder :o Wat spannend!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:43:03 #220
381212 Gulara
From the future
pi_140773312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:25 schreef Fieder het volgende:
Tally wat fijn *O*

Gulara ik moest lachen om je sex offender opmerking _O- balen van de slechte nachten

Wat een lekker weer O+

Ik wilde altijd 3,5/ 4 jaar tussen de eerste en de tweede maar merk dat ik steeds vaker twijfel of we het niet eerder zullen proberen :o dus de vraag is meer of ik mezelf nog zo lang kan tegenhouden
Ja gewoon tegelijk met mij. Kunnen we weer samen zwangeren! *O*
pi_140775564
Ja stom is dat he. Vroeger dacht ik er ook altijd een jaar of 3 tussen te laten maar als je er dan eentje rond hebt huppelen .. ik had niet gedacht dat het zo snel weer zou kriebelen!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 16:36:04 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140783263
Ook als er 3 rondhuppelen kriebelt het nog wel eens ;)

Maar toch laat ik hierin maar mijn hoofd (en mijn huis en mijn portemonnee) spreken en niet mijn hart ;( en okey, ook mijn partner
pi_140783719
We hebben weer een mijlpaaltje vandaag... maar helaas niet zo'n leuke.
Het was vandaag de allereerste keer dat ze van het kdv opbelden om te vertellen dat (een van) mijn kindje(s) niet zo lekker was. Femke heeft vandaar daar al twee keer de hele boel ondergespuugd, en houdt blijkbaar niets binnen. Temperatuur is ok, maar ze is niet haar vrolijke zelf. Logisch, ze zal misselijk zijn...
Dus ik ben vroeg thuis vandaag ('k maak m'n werk vanavond thuis wel af). Heb Femke net twee maisboogies te knagen gegeven onder het mom dat die licht verteerbaar zijn, en wat verdunde appelsap. En ze ligt nu lekker te slapen (want dat had ze vandaag nog niet echt gedaan). Het zal wel loslopen...

Ook hier kriebelt het nog wel eens, maar meestal maar heel kort. Ik vind twee kindjes een mooi aantal, wij zijn compleet zo. O+

(En ik kreeg me toch net een mooie bos bloemen bezorgd! Bedankje van het kdv voor mijn werk als voorzitter van de oudercommissie O+ Heb daar deze week afscheid genomen omdat Femke daar na de zomervakantie hoogstwaarschijnlijk ook weg zal gaan, en om daar nou te blijven regelen terwijl je geen kindjes meer daar hebt... )
pi_140784009
Ik wil even iets kwijt, sorry lange lap.

Mijn moeder nam vandaag Aiden voor een paar uurtjes mee. Ik had nachtdienst gedraaid tot 04:00 uur dus ik kon wel wat extra rust gebruiken.
Geef ik nog speciale instructies mee: hou hem tussen 12 en 15 zoveel mogelijk uit de zon. Ga je toch lang met hem naar buiten, smeer hem in.
Ik geef nog speciaal zonnebrand mee.
En nu heb ik nog steeds niet met hem gefietst. :@ maar ik wil wel dat hij dat de eerste keer met míj doet.
Dat wéét mijn moeder heel goed.

Wat heeft ze nou gedaan vanmiddag: midden op de dag (om 13:00 uur), zonder bescherming (geen petje, zonnebrand of iets), tóch lekker de eerste keer met hem gaan fietsen. -O- :( :X

Sprak ik haar aan over die zon:"jaa, maar dat was om 13:00 en om 15:00 is het pas op z'n warmst."
Sprak ik haar aan op die eerste keer fietsen: "ja, maar dat duurt zo lang, dat kan nog wel een half jaar duren".

Het vertrouwen zakt want ze heeft al eerder dergelijke dingen gedaan. Ik wil 100% erop kunnen vertrouwen dat als ik bepaalde dingen aangeef dat er naar geluisterd wordt en gerespecteerd.
Mijn man, zijn zus en 2 neefjes van hem hebben ook een zonneallergie. Onbeschermd in de zon of zelfs mét bescherming betekent jeuk en bultjes. Wij weten niet of Aiden dat heeft maar de kans zit er wel. Dat weet mijn moeder ook maar ze 'gokt' er gewoon op dat hij het niet heeft want: "het is ook Venco's kind."

Hier baal ik dan zo van. Weer een 'eerste-keer-moment' wat afgepakt wordt. -O- ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 06-06-2014 17:17:58 ]
pi_140784157
Jezus Venco! Ik zou daar zo ontzettend kwaad om worden! Sterker nog, ik zit me hier al plaatsvervangend kwaad te maken. Dat dóe je toch niet met je kleinkind?! Sowieso dat onbeschermde - en om 13:00 is het echt al wel heel fel, die zon - maar gewoon zo'n eerste-moment "afpakken"... Dat is toch iets waar je zélf echt naar uitkijkt... Het is JOUW kind! o|O :(

Ze zou heel wat uit de kast moeten trekken om het vertrouwen ook maar een beetje terug te kunnen winnen...
:* voor jou
pi_140784365
Ik was niet eens emotioneel boos ofzo, maar heel kalm alsof het wel meeviel. Begon mij pas meer op te winden toen ik naar huis terugliep. -O-
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:29:18 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140784474
Neem je dan alsjeblieft nog wel even contact hierover op met je moeder?? :o

Net als Shandaly zit ik me hier plaatsvervangend kwaad te maken! :(
En ik denk echt dat jij meer op je strepen moet staan. Het is JOUW kind, jij bent zijn MOEDER, en niet meer het kleine dochtertje van je eigen moeder.
pi_140784541
Jeetje Venco wat Shandaly zegt ... ik zou pissed zijn! :(
Zou de laatste keer zijn dat ze der kleinkind krijgt zonder dat ik erbij ben iig. Wat een onempathische rotstreek zeg :(
  vrijdag 6 juni 2014 @ 17:34:22 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140784595
En wat voor moeite is het nou ook om het kind even in te smeren? :? Ongeacht het tijdstip van de dag; je moet gewoon smeren. Punt.
pi_140785484
Ben ik dan echt zo'n ontaarde moeder dat ik het wel mee vind vallen? Oke insmeren is wel een punt, maar daar ben ik zelf ook slecht in.
Op dat tijdstip naar buiten zou mij echt niet boeien. Ik geloof niet dat je moeder je kind express zou laten verbranden.
En die mijlpaal is leuk maar ik wil dat mijn kind plezier heeft en als die mijlpaal dan bij een ander is boeiend. Zeker omdat hij dan niet kan fietsen omdat het door wat dan ook bij jou nog niet van is gekomen.

maar misschien ben ik wel gewoon heel makkelijk daar in.
pi_140785880
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:14 schreef As1981 het volgende:
Ben ik dan echt zo'n ontaarde moeder dat ik het wel mee vind vallen? Oke insmeren is wel een punt, maar daar ben ik zelf ook slecht in.
Op dat tijdstip naar buiten zou mij echt niet boeien. Ik geloof niet dat je moeder je kind express zou laten verbranden.
En die mijlpaal is leuk maar ik wil dat mijn kind plezier heeft en als die mijlpaal dan bij een ander is boeiend. Zeker omdat hij dan niet kan fietsen omdat het door wat dan ook bij jou nog niet van is gekomen.

maar misschien ben ik wel gewoon heel makkelijk daar in.
Als je afspraken maakt dan heb je je daar aan te houden. Onacht of dat de ander het nou wel mee vind vallen.
Anders hoef je ook geen afspraken te maken. Venco is zijn moeder. Klaar uit.
pi_140785910
Niet insmeren vind ik ook heel erg onverstandig... Met name omdat je het gezegd hebt.

Maar JOUW mijlpaal van met hem fietsen is toch niet verknald? Hij herinnert het zich toch niet, heel cru gezegd. Maak er bij de volgende keer gewoon samen een leuk fietstochtje van :).
pi_140788431
Eens ff kijken wat ik nog weet:

Gewoon :* voor de slechte slapers. Hier gaat t nog steeds stukken beter, maar zit nog wel over het algemeen er 1x per nacht 2 uur lang..
Morgen gaan we hem voor het eerst in lange tijd weer ergens anders in bed leggen... Zodat wij niet om 7 uur weg moeten. Vind t stiekem wel spannend :@

:* Venco! Ik vind wel dat als je iets specifieks vraagt dat de oppas dat dan ook moet doen... Snap niets van t niet insmeren trouwens!
Ze zeiden vandaag op het kdv dat ik een petje moest meegeven.... Ik wens ze succes ermee :D

Fieder, je vaderdagknutsel: kledinghanger versieren, pennenbakke met memoblaadjes, parkeerschijf...
En een tweede is tof :P

Nou niet heel veel onthouden... :@
Heb ik trouwens wel eens verteld dat Ow iedere dag leuker wordt?
Hij wil nu altijd lopen, spuugt ijs met een boog weer uit, gaat stiekem op een stoel staan en roept dan mama zodat ik hem eraf til, roept 's avonds doehe (douchen) en wil dan vliegtuigjes laten crashen in bad, roept buituh als hij buiten wilt spelen, aait de poes, gooit afval (en speelgoed) in de prullenbak en probeert z'n eigen schoenen aan te doen!
Ik hou van m'n mannetje O+
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:02:24 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140789868
Venco, ik ben het er mee eens dat gemaakte afspraken nagekomen moet worden. En ik zou daar zeker nog een keer het gesprek over aangaan. Want als je niet van je oppas op aan kunt dan zit je ook niet lekker op je werk. Ongeacht wat wie dan ook daar nu van vindt, jouw kind, jouw regels (mits de oppas daar natuurlijk wel redelijkerwijs aan kan voldoen).

en ik ben ook een ontaarde moeder want ik ben ook een slechte smeerder :@ ik verbrand zelf nooit dus het zit er nog niet echt ingebakken. Heb hier nu echt een fles op tafel staan zodat ik het niet vergeet. Het is een kleine moeite inderdaad, maar je moet er wel aan denken ;)

Loj O+ O+ O+

Hier ging D vandaag staan. Buiten. Vanuit het niets. Echt een paar keer :o *O* en daarna weer lekker op haar knietjes op de stenen. En ze kletsen echt zoveel. Vandaag op pas geweest voor badpakjes en ik klets natuurlijk veel tegen M dus tegen de tijd dat we -eindelijk- badpakjes hadden gevonden, konden ze het ook zeggen O+
pi_140789912
Jemig Venco daar zou ik ook echt not amused van zijn.
En ik ga even heel bot zijn misschien, maar onder welke steen heeft ze gezeten dat ze niet weet dat tussen 12.00 en 15.00 de zon op zijn felst is. Dus ook om 13.00!!
En tuurlijk, hij zal niet verbrand zijn, maar smeren doe je niet alleen om niet te verbranden. Dat doe je ook om je te beschermen tegen mogelijke huidkanker. Daarvoor hoef je niet eerst te verbranden.
Ze zorgt gewoon goed voor die prullekes. Zeker als ze nog te klein zijn om dit zelf te doen.

Ik kan me herinneren dat je dit al eerder met haar had. Was dat niet met zijn verjaardag? En daarvoor ook al een keer?
Ik zou toch maar eens een keer goed met haar gaan praten. Zorg wel dat je dat op een rustig moment doet, dus dat je je niet opwindt van tevoren. En in een omgeving waar jij je prettig bij voelt.

pi_140790491
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 16:54 schreef Shandaly het volgende:
We hebben weer een mijlpaaltje vandaag... maar helaas niet zo'n leuke.
Het was vandaag de allereerste keer dat ze van het kdv opbelden om te vertellen dat (een van) mijn kindje(s) niet zo lekker was. Femke heeft vandaar daar al twee keer de hele boel ondergespuugd, en houdt blijkbaar niets binnen. Temperatuur is ok, maar ze is niet haar vrolijke zelf. Logisch, ze zal misselijk zijn...
Dus ik ben vroeg thuis vandaag ('k maak m'n werk vanavond thuis wel af). Heb Femke net twee maisboogies te knagen gegeven onder het mom dat die licht verteerbaar zijn, en wat verdunde appelsap. En ze ligt nu lekker te slapen (want dat had ze vandaag nog niet echt gedaan). Het zal wel loslopen...
Helaas kwam ook dat er weer uit toen ze wakker was. Ze speelde verder wel vrolijk, heeft inmiddles wat slokjes water gehad, en is uiteindelijk zonder eten toch weer lekker gaan slapen. Ze voelt niet warm, geen koorts, geen diarree, geen vlekjes... ze houdt alleen geen eten binnen. Hopelijk gaat het morgen beter...
pi_140790562
Kyara wat goed O+
Loj O+ en spannend ja, logeren
Shandaly beterschap

Venco wat naar voor je ;( een gesprek zou zeker op zijn plaats zijn, maar de vraag is of ze je zal begrijpen

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:43 schreef Gulara het volgende:

Ja gewoon tegelijk met mij. Kunnen we weer samen zwangeren! *O*
Jaaa *O* O+

Zo het badje staat klaar om opgepompt te worden O+ Ze hadden bij Kruidvat echt onwijs leuke waterspeeldingen. Zwembadjes met glijbaan en waterspuiten en weet ik het wat :o en niet duur!

Ik sprak net een vriendin, die heeft een uv-shirtje voor haar dochtertje gekocht. Toen zei ik dat ik L dan maar een gewoon shirt zou aantrekken. Zij legde toen uit dat dat extra gevaarlijk is omdat als het nat wordt de waterdruppels de uv-straling zouden versterken (of zoiets). Daar had ik nog nooit van gehoord. :{
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:09:45 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_140791954
Och shandaly, je meisje... maar lekker laten slapen dan! Hopelijk is dr maag gauw weer gekalmeerd.

D *O* knap hoor!!!

Wij gaan morgen naar mijn moeder, en daar vier ik zondag mijn verjaardag. Bij uitzondering zijn mijn oom, tante en nichtjes (13 en 10) er ook bij, dus E zal wel uitgeput zijn maandag! :D
Ze was trouwens vandaag echt niet helemaal ok ook :{ had eindelijk weer poepluiers na 5 dagen niks, en gelijk rode billetjes en weer wat verhoging -O- Slecht geslapen ook, dus hopelijk trekt ze vannacht wat bij...

Oh en Fieder, dat geldt dan ook voor blote huid toch? Gewoon goed en vaak insmeren ^O^
pi_140799506
Ik denk dat ik morgen ook nog ff langs de kruidvat rij...
Waterspeelgoed :D
  zaterdag 7 juni 2014 @ 05:32:51 #240
381212 Gulara
From the future
pi_140799559
Venco, wat belachelijk dat ze al jouw wensen gewoon negeert.
Zou ik het zeker met haar over hebben.

En wij smeren weinig, maar trekken bij voorkeur lange mouwen/pijpen aan. Veel effectiever.

Voor wat betreft het 'de eerste keer'. Ik probeer me daar afentoe wel overheen te zetten. Soms vind ik het lastig om dingen los te laten omdat Ik toch z'n Moeder ben. :@ En dat gevoel hoort er vast ook bij en is heel normaal en zo. :s)
Maar ik probeer me ook te beseffen dat andere mensen (familieleden) ook een diepe band met mijn kindje hebben, zielsveel van hem houden en hun rechterarm voor hem zouden geven. En dus zet ik soms gewoon even mijn Ik-De-Moeder-ego opzij. En gun anderen ook dat bijzondere moment met hem.
Ik ben tenslotte al z'n moeder. Een toffere rol bestaat er niet. *O*

Maar ik begrijp (ook uit eerdere verhalen) dat er veel meer speelt. En dan komen dat soort dingen extra hard aan. :*
Een goed gesprek houden en misschien ook uitvogelen waarom zij de behoefte voelt om zo te doen.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 06:11:35 #241
381212 Gulara
From the future
pi_140799586
Tuurlijk. Bij papa wordt er nog lekker twee keer overdag geslapen. :z
Maar bij mama blijven we lekker de hele dag wakker! *O*

En ik wil graag een kusje. En nu komt ie telkens aangelopen met kusmondje/-geluiden. Om dan vervolgens weer snel weg te rennen. ;(
pi_140799966
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 18:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Als je afspraken maakt dan heb je je daar aan te houden. Onacht of dat de ander het nou wel mee vind vallen.
Anders hoef je ook geen afspraken te maken. Venco is zijn moeder. Klaar uit.
nou er staat lievee niet op dat tijdstip weg, maar als je wel gaat insmeren. Dus er staat niet je mag niet. En wb insmeren ik zou ook pas onderweg bedenken dat ik dat vergeten ben. Geen onwil dus.
en wb het fietsen snap ik haar moeder beredenatie wel.
Ik probeer het positieve er van in te zien, hij heeft heerlijk gefietst. Maar als er steeds mot is moet je, je kind er misschien niet meer heen brengen en anders accepteren dat dingen misschien anders gaan dan je wilt.
pi_140799972
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 06:11 schreef Gulara het volgende:

En ik wil graag een kusje. En nu komt ie telkens aangelopen met kusmondje/-geluiden. Om dan vervolgens weer snel weg te rennen. ;(
dat is zo'n leuk spelletje ♡
Net als wie komt er in mijn huisje, heel hard aan komen lopen en op het laatst toch een andere kant op gaan.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:50:32 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140800181
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:16 schreef As1981 het volgende:

[..]

nou er staat lievee niet op dat tijdstip weg, maar als je wel gaat insmeren. Dus er staat niet je mag niet. En wb insmeren ik zou ook pas onderweg bedenken dat ik dat vergeten ben. Geen onwil dus.
en wb het fietsen snap ik haar moeder beredenatie wel.
Ik probeer het positieve er van in te zien, hij heeft heerlijk gefietst. Maar als er steeds mot is moet je, je kind er misschien niet meer heen brengen en anders accepteren dat dingen misschien anders gaan dan je wilt.
Heb je ook wel een punt, net als wat Gulara zegt. Wat betreft je laatste zin wil ik er nog wel aan toevoegen om toch duidelijk te zijn Venco. Want ik lees toch vaak dat je achteraf niet blij bent met de situatie maar niet of je er ook nog een gesprek over aangegaan bent. Want misschien je moeder heeft misschien helemaal niet in de gaten dat bepaalde dingen heel belangrijk voor je zijn.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:51:14 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140800187
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 06:11 schreef Gulara het volgende:

Met mama is het veel te leuk om te slapen *O*

En kusjes moet je stelen! O+
pi_140801259
O ja dat doet die kleine draak hier ook. Of dan wil je ook een rozijntje. Komt ze heel blij met haar handje naar voren met zo'n ding aangesjokt. Doe jij je mond dus al open want ze heeft haar vinger er al praktisch in. En dan trekt ze gauw stiekem der hand terug en rent ginnegappend de andere kant op en steekt hem vervolgens gauw zelf in de mond :') :D
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:18:46 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140803180
*binnenwalst

Madam heeft al twee ochtenden pap gegeten en net twee boterhammen én een aardbei voor de lunch. *O* Alleen het drinken gaat nu weer ruk :') gewone melk is bah, rietjesbeker is stom, alleen de fles is welkom, maar dan wel alleen als er nutrilon inzit :').

Portret :')
pi_140804267
Boefjesdreumesen! O+ :D

Shandaly hoe is het met je meisje vandaag?

XM, fijn dat het eten weer beter gaat. Drinken misschien uit een open beker? Met dit weer kan ze lekker buiten knoeien ;).

De taalontwikkeling gaat hier zó hard! Net opeens een zin met vier (4!) woorden: met de auto rijden! :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140804834
Hier gaat de taalontwikkeling voor mijn gevoel ook heul hard.. alleen beperkt het zich hier tot woordjes.. geen zinnen :+

XM mooie gelegenheid om te oefenen met een open beker idd!
En fijn dat het eten weer wat beter gaat :)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:52:46 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140804975
Ja, hebben we gedaan, maar ze flikkerde m steeds het badje uit :'). Drinken uit iets anders dan de fles en dan wel melk, is not an option. Achja. Komt vast wel voordat ze 18 is :Y).

Hier nog geen woordjes helaas. Vraag me af wanneer dat komt. Ze begrijpt wel veel. Wijst haar neus aan als je vraagt waar haar neus is en op haar knoeiplank op tafel weet ze ook de de goede dieren aan te wijzen als je er naar vraagt, etc. Maar echt woordjes zeggen, nee.
pi_140805693
Ok daar zit je dan met je badje }:| waar is de zon
pi_140806060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 14:23 schreef Fieder het volgende:
Ok daar zit je dan met je badje }:| waar is de zon
Ik moest zo hard lachen _O- :@
pi_140806091
Kom hem hier maar weg halen want het is echt bloedje heet.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 14:39:03 #254
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140806126
Waar is hier dan? Want hier was de zonnige dag tussen 11-12 ongeveer. Ruim gerekend. Nu al hele tijd compleet bewolkt en ook niet noemenswaardig warm ofzo. Niet de gruwelijke zonkracht, strakblauwe lucht en allesverzengende hitte die was beloofd..
pi_140806166
Gatver, alles gelezen en nu al weer de helft vergeten :@ :{w

Maar ik las over papa fase, 2 x slapen bij vader, taalontwikkeling, brood eten, staan van D, keukentje voor I, gedoe met fietsen en smeren bij Venco, Huis voor Shanda en LE, zin in een 3e kind als de 2e nog moet komen, twijfels over een 2e, buitenspeelgoed en zwembadjes, buiten kleren, zieke dreumesjes die weer opknappen, bijna peuter _O_ , snotkoppies en sprayen , en en en .....

Na ja !

Hier heerlijk genoten van het pierenbadje en mn dame zei "ijs kopen" c_/
pi_140806267
Nog tips voor verjaardag kadootjes ? Iemand ?
pi_140806867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 14:44 schreef kleinzusje het volgende:
Lijsje van I:

Boekjes: dikkie dik, kikker, boekjes uit de serie 'Gonnie', Die daar, Mama kwijt, Kind van de Gruffalo

Duplo (o.a. gevraagd om dingen als graafmachine, vuilnisauto), (blok)puzzels, zandbakspeeltjes, alles op wielen, puzzle pilot (die puzzeltreinbaan uit meneer paprika), dikke waskrijtjes, houten speeltjes voor in zijn keukentje (groente/fruit).

Volgens mij was dat het :P
Edit: plastic bootjes voor in het zwembad!

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaidra op 07-06-2014 15:18:17 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140807103
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 14:44 schreef kleinzusje het volgende:
Torenspelletje.
Discolampje, gekleurde lampjes O+
Met een meidenkwartet
pi_140807559
Hier is Noord Limburg :)
Mijn man heeft vanmorgen de zoldervloer gestort met drie anderen maar men, ik had echt met ze te doen.

Ze waren expres om 6 begonnen. Dus ik ook opgestaan want had minstens verwacht dat Djen gelijk rechtop bed zou zitten door de pokke herrie. Ligt ze gewoon tot half 9 in der bed te knarren :')

Ik weet trouwens niet of het door de hitte komt maar zowel gister als vandaag lag ze er alweer in om 11 uur ... helemaal kapot. En we hebben hier een soort van afspraak dat ze er uiterlijk om 15 uur weer uit gehaald wordt zodat ze 's avonds om 19 uur beter in slaapt. Maar als we haar uit haarzelf hadden laten wakker worden lag ze nu nog te pitten denk ik
pi_140811920
Top ! Die lijstjes Thx ! Cathmar en Phaidra

Bedoel je die vloerpuzzel Phaidra ?

Slaapkopje Twink :o
pi_140815741
Over slaapkopjes gesproken... Volgens mij is Femke vandaag slechts drie keer een half uurtje wakker geweest... Het arme ding voelt zich echt niet lekker. Geen koorts, maar eet niets, drinkt maar een beetje en hangt als een slappe lappenpop tegen me aan te duimen. :'(
pi_140818331
Niet leuk ;(
pi_140821760
Beterschap voor Femke . Zo sneu :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_140824268
Beterschap voor Femke Shandaly!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_140824526
Arme Femke ;( Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_140825257
Nou de zon is toch nog gekomen gister, eind vd middag. O+ Lekker met zn blote billen door de tuin gebanjerd O+ vandaag is het weer flut geloof ik

KZ 'ijs kopen' is toch wel een vd belangrijkste dingen om te kunnen zeggen :D en kadootjes vind ik moeilijk maar gelukkig heb je al tips gehad

Shandaly wat zielig! Hoe is het vandaag? Dat plakweer zal ook niet echt helpen :{
  zondag 8 juni 2014 @ 10:18:57 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140825587
Wat sneu Shandaly. Beterschap. Hoe is het nu? Drinkt ze wel genoeg?

Wij hebben gister heerlijk in ons familiezwembad gepoedeld. Vandaag is het wat bewolkter maar het ziet er nog steeds wel redelijk warm uit.

Volgens mij zijn mijn meisjes linkshandig O+ *O*
pi_140825940
Morgen belooft het qua hitte echt een pittig dagje te worden. We gaan morgen, samen met buurmeisje waar Djen dikke vriendinnetjes mee is, lekker naar Hemelrijk *O*

De dag begon met een hoop zon hier vandaag maar inmiddels is het ook bewolkt aan het worden idd.
pi_140826765
Hier (Eindhoven) drupt het af en toe wat, maar niet noemenswaardig. De tegels zijn niet volledig nat geweest.

Met Femke nog niet veel verandering/verbetering. Ze slaapt vooral heel veel. Vanochtend wel een flinke fles melk op en twee maisboogies, en vooralsnog zit dat er nog in. Ik hoop dat ze straksjes een boterhammetje ofzo wil eten.. anders raakt ze ook in zo'n vicieuze cirkel: geen puf om te eten, maar heeft eten nodig om weer wat puf te krijgen om überhaupt iets te doen.
  zondag 8 juni 2014 @ 12:14:13 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_140827681
Wat sneu zo voor je meisje. Hoop dat ze snel opknapt!

Hier is het echt al de hele ochtend aan het gieten -O-.
pi_140840122
Hoi, ik zal me even netjes voorstellen voordat ik me in gesprekken meng :-)
Ik ben Goitske, 32 jaar en heb samen met mijn man 2 zoontjes Jan van 18 maanden en Teun van bijna 2 maanden
  zondag 8 juni 2014 @ 19:36:27 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140840164
Welkom Goitske!
Hebben wij niet al toevallig wat foto's van krullebol Jan gezien? ;)
pi_140840280
Kyara dat zou heel goed kunnen ;-)
  zondag 8 juni 2014 @ 19:57:05 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140840835
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 11:30 schreef Shandaly het volgende:
Hier (Eindhoven) drupt het af en toe wat, maar niet noemenswaardig. De tegels zijn niet volledig nat geweest.

Met Femke nog niet veel verandering/verbetering. Ze slaapt vooral heel veel. Vanochtend wel een flinke fles melk op en twee maisboogies, en vooralsnog zit dat er nog in. Ik hoop dat ze straksjes een boterhammetje ofzo wil eten.. anders raakt ze ook in zo'n vicieuze cirkel: geen puf om te eten, maar heeft eten nodig om weer wat puf te krijgen om überhaupt iets te doen.
Hpelijk voelt ze zich inmiddels weer beter? En anders een fles pap ipv melk. Dat wil J. altijd wel, en t vult net iets meer dan melk.
  zondag 8 juni 2014 @ 19:59:58 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140840984
Ik had vandaag een zwembaddate met 2 vriendinnen + kinderen, regent het gewoon :(.

Uiteindelijk dus maar hier thuis afgesproken, en het heel gezellig gehad met een baby, twee dreumesjongens en 2 peutermeisjes. Ze hebben uiteindelijk toch bijna de hele middag buiten gespeeld in de zandbak, het zwembad en op de schommel. Erg gezellig, en eindelijk weer eens bij kunnen kletsen met vriendinnen. Zelfs de kat vond t allemaal prima en liet zich aaien O+
  zondag 8 juni 2014 @ 20:01:29 #276
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_140841054
O, en welkom Goitske! Ik denk dat ik ook wel eens en foto van Jan langs heb zien komen. En nog een late gefeliciteerd met de tweede!

3 op een rij...
pi_140841403
Balenvan de zwembad date maar bekijk het van de positieve kant nu zul je nogmaals moeten afspreken om het in te halen!
Hier was de planning naar het spoortje te gaan om de stoomtrein die extra rijd ivm pinksterdagen maar precies op de tijden dat de trein hier langs kwam regende het... Morgen nieuwe poging
pi_140841440
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:01 schreef mousemicky het volgende:
O, en welkom Goitske! Ik denk dat ik ook wel eens en foto van Jan langs heb zien komen. En nog een late gefeliciteerd met de tweede!

3 op een rij...
Thnx
pi_140841666
Thx nog voor jullie reacties op mijn 'moeder-die-oppast-verhaaltje'.
Ik denk inderdaad dat ik er bij haar nog op terugkom. Maar anderzijds probeer ik mij ook niet te druk te maken om die dingen. Ik word er alleen maar meer gefocust op hoe ze dan verder op hem past. En dat wil ik ook weer niet. :)

Ander vraagje. Ik heb morgen mijn eerste babyshower van een goeie vriendin maar ik was het een beetje vergeten. :@ Dus ben óók vergeten een cadeautje te kopen en morgen is er niets open.
Wat moet ik doen? Waar kan ik mee komen wat geen echt cadeau is? En geef je normaal bij de babyshower iets en óók nog bij het kraambezoek?
  zondag 8 juni 2014 @ 20:24:58 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140841987
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:41 schreef Goitske het volgende:
Kyara dat zou heel goed kunnen ;-)
Leuk dat je ook mee komt schrijven!
pi_140842056
Helaas kan ik je niet helpen, ik heb geen babyshower gehad en ben er ook nooit naar toe geweest. Er is wel het eea open maar helaas geen babywinkels...
Weet je wat het wordt? Misschien dat je nog creatief kan zijn en wat maken? Ik wil deze week nog een haarclipjes bord maken voor mijn schoonzusjes
  zondag 8 juni 2014 @ 20:27:07 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140842068
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:15 schreef vencodark het volgende:
Ander vraagje. Ik heb morgen mijn eerste babyshower van een goeie vriendin maar ik was het een beetje vergeten. :@ Dus ben óók vergeten een cadeautje te kopen en morgen is er niets open.
Wat moet ik doen? Waar kan ik mee komen wat geen echt cadeau is? En geef je normaal bij de babyshower iets en óók nog bij het kraambezoek?
Ai, pijnlijk.

Kun je zelf nog iets maken/haken oid? En anders een mooie zelfgemaakte cadeaubon voor het een of ander (of een bonnenboekje).
pi_140842145
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Leuk dat je ook mee komt schrijven!
Ik had geen keuze ik ben door spockjuh aangemeld en een snelkoppeling op mijn tablet gekregen maar heb nu eindelijk tijd om echt actief te worden :-)
pi_140842545
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:15 schreef vencodark het volgende:
Thx nog voor jullie reacties op mijn 'moeder-die-oppast-verhaaltje'.
Ik denk inderdaad dat ik er bij haar nog op terugkom. Maar anderzijds probeer ik mij ook niet te druk te maken om die dingen. Ik word er alleen maar meer gefocust op hoe ze dan verder op hem past. En dat wil ik ook weer niet. :)

Ik heb tot nu toe telkens bij de babyshower iets voor mama bij het kraambezoek iets voor de baby.
Zijn er ook geen supermarkten in de buurt morgen open? (In m'n kleine dorpje namelijk wel) Dan kan je wat mama tijdschriften kopen met een 0.0 biertje (ofzoiets) en iets te snoepen...
  zondag 8 juni 2014 @ 20:40:35 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_140842618
Ja of een AH to go ofzo? Met lege handen aankomen is wel een beetje awkward denk ik.
pi_140842771
Wat zwitsal producten doen het meestal ook wel goed of voor moeder bijv lekkere douchegel, badspons, leuk blad erbij heb je ook wat leuks! Als je nog doorzichtige folie er om heen doet lijkt het al heel wat.
Evt bij een tankstation een bos bloemen?
pi_140842997
Welkom Goitske!

Beterschap nog met Femke!

Hier zijn we vandaag met Ow naar Antwerpen zoo geweest. Ff een dagje alle aandacht voor Ow, zo tussen het klussen door. Hij vond t fantastisch! Ik voelde me zo gelukkig en rijk vandaag.

Nog een mooie opmerking van Ow van gisteren. Als Ow nu vieze (zand) handjes heeft zegt hij "bah" en klapt hij z'n handjes schoon. Nu stonden we even te praten met onze nieuwe buurman. Hij was druk bezig met klussen dus hij had een klein beetje vieze handen. Hij geeft Ow een hand, Ow kijkt heel bedenkelijk en roept vervolgens heel hard "bah" em begint z'n handjes schoon te klappen :') :D
  zondag 8 juni 2014 @ 20:50:51 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140843064
:D Ow :D O+
Klinkt lekker zo'n dagje. Ik vind dat nu ook nog heerlijk om even een dagje alleen met peuter op pad te ggaan O+

Goitske, hoe vindt Jan zijn broertje? Gaat hij er goed mee om dat niet alle aandacht meer naar hem gaat?
pi_140843239
Welkom Goitske :*
Beterschap voor Femke
Venco: lekker naar de AH en een mooi pakketje samenstellen ! Of tekening van je ventje ?
Loj: Schattig !
Kyara: Heerlijk zo'n zwembad
Fieder: Gelukkig ^O^

Hier Artis met motregen ( = heerlijk rustig en dus veel binnen dieren bekijken) en daarna badderen in de stadsfontein !
Mn meisje krijgt 4 hoektanden en 1 snijtand tegelijk :o De laatste *O* Daarna nog 4 kiezen
pi_140843986
Kyara hij heeft er helemaal geen moeite mee, geeft kusjes en knuffels' brengt Teun zijn speentje etc. Als ik zit te voeden komt hij naar ons toe en geeft hij Teun een knuffel, vindt vast houden heel erg leuk. Natuurlijk grijpt hij wel zijn kans om wat dingen te doen die niet mogen als ik met Teun bezig ben.
Hij heeft altijd al dat hij heel goed zelf speelt dus datscheelt wel
  zondag 8 juni 2014 @ 21:14:55 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140844433
Fijn! En hij is natuurlijk ook nog erg jong dus hij weet al snel niet beter.
Hoewel mijn zoontje toch wel vaak bij me kwam hangen als ik aan het voeden was.... zeker toen ze nog flesjes afgekolfde melk kregen (dan had ik vaak nog een flesje koemelk achter de hand voor hem).
pi_140845331
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:14 schreef Kyara het volgende:
Fijn! En hij is natuurlijk ook nog erg jong dus hij weet al snel niet beter.
Hoewel mijn zoontje toch wel vaak bij me kwam hangen als ik aan het voeden was.... zeker toen ze nog flesjes afgekolfde melk kregen (dan had ik vaak nog een flesje koemelk achter de hand voor hem).
Hij heeft zover ik weet geen moment echt moeten omschakelen, ik kwam thuis uit het ziekenhuis hij was die dag naar de gastouder die stond standby voor als ik weg moest en hij werd door haar thuis gebracht en het was goed. Ook het mee naar het ziekenhuis toen Teun na 5 dagen werd opgenomen met het enterovirus was allemaal geen probleem ging mee naar de couveuse afdeling etc hij vond het alleen raar toen hij smorgens bij het bedje ging kijken dat Teun weg was.
Flesjes wil hij juist bij Teun er in stoppen, laatst had hij bedacht dat het infacol flesje op een fles dus toen kreeg Ernie de fles :) helemaal geen jaloers gedrag gelukkig
pi_140845372
Loj :D

Heerlijke dag gehad hier in de tuin en het nieuwe zwembad. In het begin een beetje aftasten met papa en mama. Daarna ging ze helemaal los inclusief iedereen en alles natspetteren O+ >:)
pi_140845736
Oh jongens wat een heerlijkheid dit weer en vrije dagen he. Ik geniet van de verhalen en mijn eigen jongens. Het zijn echte buiten liefhebbers dus die komen heerlijk aan hun trekken. Alhoewel rustig picknicken er niet bij zit. Continu achter kyan aan rennen en hij proeft alles maar eet niks :P
  zondag 8 juni 2014 @ 21:50:57 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140846582
Heerlijk he! O+

Wij hebben vandaag de maxi cosi's uit de auto gehaald en vervangen voor groep 1 stoeltjes. Ik vond het wel weer een mijlpaaltje :@ Ze vonden hun nieuwe stoelen in elk geval wel erg leuk.

pi_140846677
Gezellig zo kyara. Alhoewl kyan zijn armen er door zou wurmen volgens mij kan hij bij d of j nog wat strakker.
pi_140846685
O+ lieffff
  zondag 8 juni 2014 @ 21:56:48 #298
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140847010
Ze waren ook nog niet lekker afgesteld inderdaad.

(meer foto's in het fototopic trouwens)
pi_140847253
Ideaal autostoeltjes! Maxicosi is altijd zo'n gedoe!

Hier vanmorgen buiten spelen en vanmiddag na zijn slaapje in badje hij liep gelijk naar de achterdeur met de tekst buiten! En dat blijven vol houden tot de achterdeur open ging....

Vanmorgen was dit favoriet
pi_140847398
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Ze waren ook nog niet lekker afgesteld inderdaad.

(meer foto's in het fototopic trouwens)
Elke keer goed aan die onderste lus trekken tot hij strak zit. Jan wiebelt zich anders ook los
  zondag 8 juni 2014 @ 22:03:22 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140847461
Ik weet hoe ik moet afstellen hoor ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')