Daar komen juist heel veel baby's (moeders met verlof en zo).quote:Op maandag 2 juni 2014 15:59 schreef Piekie81 het volgende:
Naar een klein ukkie zou ik inderdaad ook niet doen, maar naar soos kan toch wel? Of komen daar veel baby's?
Voor dat ze zichtbare waterpokken krijgen zijn ze al een flinke periode besmettelijk zonder dat iemand dat weet. Zal je zien dat je meiden de vorige keer daar het virus opgepikt hebben, of de andere kindjes hebben besmet.
Juist omdat er al een periode besmetting mogelijk is voor dat het duidelijk is dat een kind waterpokken heeft, vinden ze het bij ons op het kdv prima als kinderen met waterpokken gewoon komen (behalve als het kind er ziek van is natuurlijk).
Van vrienden hoor ik dat er kdv's zijn waar kinderen met zichtbare waterpokken niet welkom zijn. Dat vind ik altijd zo krom...
Ha dat doe m. ook! Heeft ie dit weekend nog een meneer met een enorme hond mee beledigd. Beest was anderhalf keer groter dan m. "oh poess"quote:
Ik moest lachenquote:Op maandag 2 juni 2014 20:59 schreef Zolena het volgende:
Beterschap voor je mini lb![]()
En bij koorts gaat ie hier ook weer in eigen bed. Sterker nog ik pak zijn deken af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 67% gewijzigd door Olf op 03-06-2014 11:27:49 ]
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:11 schreef Cathmar het volgende:
Piekie, een 3e! Drie kindjes, zo leuk! (ook al heb ik dat maar een half uur gehad, maar meer kindjes is![]()
)
Ja sorry. Maar leuk joh. Hoe oud is je oudste?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:20 schreef Piekie81 het volgende:
ik dacht even Huh?! en toen viel het kwartje!
Leuk!! Voor alles qua leeftijdsverschil valt natuurlijk iets te zeggen, maar ik vond het voor mijn oudste vooral leuk dat ze echt haar eigen dingen al had op school en vriendinnetjes en sport. Alhoewel dat logistiek wel weer andere uitdagingen met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:25 schreef Piekie81 het volgende:
De oudste is van okt 2010, dus gaat hard richting de 4. Tussen M en R zit 2,5 jaar.
Ik snap je he-le-maal!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:35 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Piekie! 3 kindjes is echt heel tof!
Mijn moeder is gewoon op haar oppasdagen blijven komen. Op die dagen kan ik dan even wat voor mezelf doen (boodschappen, achterstallig huishouden), iets met een van de kindjes (peutergym met M sowieso) of we doen iets met z'n allen zoals naar de dierentuin.
Alleen lukt het ook wel maar allemaal wat beperkter. Peutergym kan nu niet, boodschappen moet met 3 kinderen etc.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:38 schreef Kyara het volgende:
Soms is het heel pittig met 3 dreinende kinderrn die aandacht vragen. En soms (nu) spelen 3 kindjes heel lief samen in de zandbak terwijl mama lekker met de voetjes omhoog zit
Zandbakkenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Dat is denk ik 1 van de dingen die als eerste in onze tuin komt. Hoe die je dat eigenlijk met buiten kruipen? Isa begint te lopen, maar kruipen is makkelijker! Gaan dan alle broekjes niet razendsnel stuk?
Wij hebben een stuk kunstgras liggen. Daar kan ze op kruipen en zitten zonder dat dr knietjes of broek stuk gaatquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Dat is denk ik 1 van de dingen die als eerste in onze tuin komt. Hoe die je dat eigenlijk met buiten kruipen? Isa begint te lopen, maar kruipen is makkelijker! Gaan dan alle broekjes niet razendsnel stuk?
O, dat is natuurlijk ook nog een idee om J. aan t lopen te krijgen. Misschien toch maar eens nieuwe korte broeken voor m kopen (hij heeft er 2 in maat 68, die prima passen, maar die wel een beetje hotpants zijn met die lange maat 80 benenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:05 schreef Phaidra het volgende:Toen mini vorig jaar met korte broek door de tuin kroop, besloot hij binnen twee weken dat hij dan maar leerde lopen. Kindermishandeling vond hij het, blote knieën op de tegels
. En op handen en voeten lopen was nu eenmaal ook niet ideaal.
Oh god ja. Na fruit is ze met een wandelende aardbeiquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Zo is die van mij ook!!Huuuu ik heb een vieze hand!!! En daar kom je het snelst af door je hand aan je haren af te vegen
Ik moet zeggen dat ze daar nu wel minder last van heeft trouwens.
Je had haar net moeten zien na het vingervervenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:11 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Oh god ja. Na fruit is ze met een wandelende aardbei
Ik denk dat wij dezelfde hebben. Maar met een tentzeil er over heen blijft hier het zand prachtig droog en daardoor ook geen last van kromgetrokken hout.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:08 schreef Piekie81 het volgende:
HIer gaat de zandbak er juist zo snel mogelijk uit De zandbak in de tuin is er zo een met een deksel dat je als bankjes op kan klappen. In de twee jaar dat we hem nu hebben is het hout kromgetrokken en het zand is steeds heel nat. Het regent nat, maar kan niet goed drogen doordat het deksel daarvoor te dicht is (plankjes met smalle openingen er tussen). Wellicht dat er wel een bak met zand komt, die goed afsluitbaar is.
En op het speelplein aan de voorkant van het huis staat ook een grote zandbak, die wel goed droogt.
Dus zand dat naar binnen komt hoeven we gelukkig niet te missen
Dat hadden wij ook moeten bedenken toen we hem neerzetten. Maar ja, daar zijn we nu te laat meequote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:20 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat wij dezelfde hebben. Maar met een tentzeil er over heen blijft hier het zand prachtig droog en daardoor ook geen last van kromgetrokken hout.
Wij hebben zo'n blauwe schelpquote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:01 schreef Kyara het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem een stuk mooier vind dan de felgekleurde plastic schelpen of schildpadden. Maar goed, het is ook lastiger om naar een openbare zandbak te gaan natuurlijk dus wat dat betreft ben ik blij me eigen voorzieningen
Morgen nog ergens een badje scoren voor van het weekend.
Nee hoor. Er zit hier nog zoeen op de bank. Die alles wil bewaren. Ik heb laatst twee weken erover gedaan om een stukje overgebleven klei dat ie om een sinaasappel had gevouwen en een soort mini-kommetje met textuur was geworden, weg te mogen gooien. Hij is lief heur, maar dingen weggooien is niet z'n sterkste kantquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
Even off-topic, sorry, maar ik moet mijn frustratie even kwijt. Ben dozen aan het inpakken voor de verhuizing en aan het schiften wat mee gaat en wat weg kan. Met pijn en moeite want ik ben geen weggooier. Mijn man wil ALLES nakijken en heeft werkelijk bij ALLES de opmerking: "Moet dit weg?! Waarom?". Waarom de siliconen tulbandvorm weg moet schat??? Omdat we dat onding nog NOOIT gebruikt hebben!! Aaarrgggg![]()
Waarom heb ik de enige man in Nederland die dit doet
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zit hier nog zoeen op de bank. Die alles wil bewaren. Ik heb laatst twee weken erover gedaan om een stukje overgebleven klei dat ie om een sinaasappel had gevouwen en een soort mini-kommetje met textuur was geworden, weg te mogen gooien. Hij is lief heur, maar dingen weggooien is niet z'n sterkste kant.
Ja, beide kerenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh LE![]()
Was jij nou de vorige keer zo snel zwanger?
Ze gaat sowieso geen jaren met schoenen doenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Goed om te horen KZ! Ik merk nu al bij mezelf dat ik E best schoon wil houden, terwijl ik me had voorgenomen om haar lekker los te latenDus ik zal haar toch vaker gewoon met dr kont op de tegels in de tuin zetten en lekker laten rondscharrelen. Oók als dat betekent dat ze misschien een mier of een plantje probeert te pakken... of zand in dr mond stopt
Ben zelf best een miep namelijk; heb zelden vlekken in mijn kleren, en kan jaaaaaren met mijn schoenen doen. Maar wat heeft een kind daar nou helemaal aan?
Ja precies dat ja! Dat vind ik moeilijijijijijk!!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:52 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ze gaat sowieso geen jaren met schoenen doen
Ik vind het soms ook wel lastig hoor. Heeft ze net nieuwe kleertjes, geeft oma haar een hele grote aardbei. Maarja. Kind is gelukkiger met die aardbei dan met een schoon shirt denk ik dan maar.
Niet de enigequote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
Even off-topic, sorry, maar ik moet mijn frustratie even kwijt. Ben dozen aan het inpakken voor de verhuizing en aan het schiften wat mee gaat en wat weg kan. Met pijn en moeite want ik ben geen weggooier. Mijn man wil ALLES nakijken en heeft werkelijk bij ALLES de opmerking: "Moet dit weg?! Waarom?". Waarom de siliconen tulbandvorm weg moet schat??? Omdat we dat onding nog NOOIT gebruikt hebben!! Aaarrgggg![]()
Waarom heb ik de enige man in Nederland die dit doet
Jaaa dat doe ik wel hoor als we naar buiten gaan! Die tweedehands spijkerbroekjesquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:05 schreef Kyara het volgende:
Spannend L-E!
LB, en als je dan speciale buitenspeelkleding aantrekt? Die vies mag worden en kapot mag gaan?
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:52 schreef Troeta het volgende:
Ze mogen gewoon vies worden, maar ze hoeven er niet altijd vies bij te lopen zeg maar.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:01 schreef kleinzusje het volgende:
Fijn dat het met de zieke dreumesjes weer beter gaat![]()
Hier ook een snotkoppie ! Met doorkomende tanden ! Nachten gaan wonderbaarlijk goed![]()
Overdag meer jengelen en pijn. Vreemd
Zandbak: Tsja, hier zowat elke dag openbaar en 1 keer een week last gehad van buikloop sinds haar geboorte. Valt misschien toch nog mee met de vuiligheid ? Ze eet het graag en is tevens een beroemde wilddrinker ( CS thx !)
Leuk hoor een derde kindjeLijkt me geweldig ! 3 kindjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm ik bedoelde ook meer dat je klachten dan hopelijk verminderen!quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, geen tweede zeer voorlopig. Het kan niet in ons huidige huis (appartement) en we vinden beiden eentje al best wel heftig en dan hebben we nog een redelijk makkelijk exemplaar ook. Wie weet ooit. Maar in de nabije toekomst iig niet.
Even de huisarts bellen voor xylometazoline neusspray voor baby's. Die kan je vertellen of dat op recept moet of zo bij de apotheek gehaald kan worden. Mag je 1 a 2 keer per dag geven en ik doe het standaard bij Isa voor ze naar bed gaat als ze verkouden is, want anders doet ze geen oog dicht. Helpt echt geweldig!! Is gewone neusdruppel maar extra verdund.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:12 schreef LadyBlack het volgende:
He getver LEwat stom!!
Ik ken wel meer van dat soort verhalen, maar het blijft wazig zeg!
Oh en ja we hebben inderdaad neusspray, maar ik heb niet de indruk dat dat heel veel doetHet loopt er zo ook wel uit
alleen in zulke hoeveelheden dat t soms echt het hele neusgat blokkeert als het stolt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Nope, ik bedoel echte echte neusspray. Ik weet alleen niet hoe ik net aan oxytocine kwamquote:Op woensdag 4 juni 2014 15:22 schreef LadyBlack het volgende:
Hahaaa fantastisch Spirit
En je bedoelt (denk ik) Otrivin neusdruppels?
Idd, gebruik die ook voor mijn dochter. Ik heb de dosering 0,025mgquote:Op woensdag 4 juni 2014 15:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nope, ik bedoel echte echte neusspray. Ik weet alleen niet hoe ik net aan oxytocine kwamHet moet zijn xylometazoline. Dat zit ook in normale neusspray voor volwassenen, maar voor baby's hebben ze een minder geconcentreerde vorm die door de apotheek bereid moet worden.
Bij Isa trekt binnen enkele minuten haar snotfonteintje helemaal open en kan ze minimaal een aantal uur aaneengesloten lekker slapen.
Er is inderdaad wel een incubatietijd. Paar dagen geloof ik. Ik hoor van andere tweelingmoeders dat er maximaal 2 weken tussen zit.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:11 schreef -mandy- het volgende:
Blij dat J haar waterpokken zijn ingedroogd en ze geen last meer heeft Kyara.
Heeft M ze ook al gehad?
Is er bij waterpokken ook zoiets als een incubatietijd? Of is dat een kwestie van besmet worden en haast meteen daarna ook last?
Het stomme is dat er pas echt astma kan vastgesteld worden door een longfunctietest als een kind 6 is of zo.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Oi da's heftig Mandy. Wel knap dat ie in de gaten heeft dat dat hem helpt!
Ik hoop het echt voor je dat M het gehad heeft. Dan is hij er vanaf nu.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er is inderdaad wel een incubatietijd. Paar dagen geloof ik. Ik hoor van andere tweelingmoeders dat er maximaal 2 weken tussen zit.
Ik heb M er 2 weken geleden eventjes van verdacht om ze te hebben. Maar geen echte pokjes of blaasjes. Wel duidelijk ergens last van en wat huiduitslag. En daarna kreeg J het. Ik denk dus nu dat hij het inderdaad heeft gehad.
Fijn dat je man weer beter is en dat mini wat minder snotterig is
Oh man, kiezen waren hier een paar weken geleden ook echt dra-ma! Inderdaad ook heel snotterig en iedere nacht wakker, plakken, huilen, verhoging. Ik heb haar toen echt een dikke week iedere dag pcm gegeven ook, ik kon het niet aanzien dat ze zo'n last had. Wat een joekels he?!quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
Jeetje mandy, wat goed van D dat ie het zo door heeft!
E doet zelf wel 'tuut' op haar neus met de neusspraymaar ze wil ab-so-luut niet dat ik m daar in de buurt hou! Oh en dentinox, daarvan weet ze ook heel goed waarvoor het is. Het bekje gaat daar altijd gewillig voor open!
Ik mocht net ook voor t eerst sinds tijden weer een beetje voelen wat er nou allemaal zit, en rechtsonder is echt een flinke kies door, en ook op de andere plekken zitten randjes en bobbels. Niet gek dus dat ze zo sneu was, het deed denk ik hartstikke zeer...
Het afvegen van een snottebel is al goed voor een half uurtje stervende zwaan. Want dat is vreselijk natuurlijk!quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Serieus? Wat dan ook bij haar neus of mond doen is echt goed voor keihard brulwerk. Draaamaaaa. Alsof ik weet niet wat bij haar doe. Het Allerergste Leed! Tandenpoetsen is ook zo'n gevecht iedere avond.. Ze wil het niét. Maar ja het moet.
+1quote:Op woensdag 4 juni 2014 23:14 schreef Tally het volgende:
[..]
Het afvegen van een snottebel is al goed voor een half uurtje stervende zwaan. Want dat is vreselijk natuurlijk!
Als het in het echt net zo is als op de foto's... helemaal niets!!quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:37 schreef Kyara het volgende:
Wat je er allemaal aan moet doen om het naar jouw smaak te krijgen (badkamer, keuken, vloeren, schilderwerk). Moet je flink gaan verbouwen? Is daar budget voor? Uit welk jaar komt de cv ketel? Inbouwapparatuur?
Wij hebben voor de technische kant mijn zwager meegenomen en een bouwtechnische keuring laten uitvoeren.
Laat als jullie echt de aankoop overwegen een bouwkundige keuring doen, bijv. via de Vereniging Eigen Huis. Tot die tijd: let op de ruimten en de indeling, kijk naar de staat van het onderhoud en wat je zelf wil doen. Kijk even naar scheuren in binnen en buitenmuren. Bespreek het schilderwerk, de elektra als het oud is...quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:23 schreef Shandaly het volgende:
Excuses alvast, geen tijd om bij te lezen, maar wel een (vreselijk offtopic) vraag...
Wij gaan vanmiddag voor het allereerst kijken naar een koophuis... ik ben hoteldebotel verliefd, alleen al op de foto's op Funda... Waar moet ik nou vanmiddag allemaal op letten om geen vreselijke poot uitgedraaid te worden?
Klinkt goed! Vergelijk ook de vraagprijs even met soortgelijke huizen. Waarom is het duurder/goedkoper? Of gewoon vergelijkbaar?quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:50 schreef Shandaly het volgende:
Huis is uit 1937, maar in 2006/2007 gerenoveerd/gemoderniseerd.
Indeling ziet er op de foto's en plattegronden super uit, ik heb 'm in m'n hoofd al helemaal ingericht met onze spullen![]()
Buurt ken ik niet, daar ben ik inderdaad wel heel benieuwd naar... wonen er meer kinderen in de buurt, of zit het vol met gepensioneerden/bejaarden. Zijn er speeltuintjes, kunnen ze op straat spelen, etc...
Tuin ligt op het zuidoosten, en is keigroot...
Volgens de gegevens is de HR Combiketel uit 2002, 12 jaar oud dus.. maar hoe lang gaat zo'n ketel mee?
Ik ga me eens verdiepen in die Vereniging Eigen Huis...
Dat is het zeker! Enne... Heb je een linkje? Ik ben dol op huizenquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:05 schreef Shandaly het volgende:
Heb trouwens net op de site van Vereniging Eigen Huis een 'Checklist bezichtiging' gevondenHandig!!
Mja wat moet ik anders. Ik kan er ook niet even op uit en de kinders bij papa achterlaten want Fee die gaat geheid over dr nek van dr stress. Het moet naar even zo. Tot ze op een normaal tijdstip gaat slapen en ook blijft slapen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:59 schreef Spirit82 het volgende:
Dat je dat trekt Tal, die lange avonden. Ik heb echt mijn avonden voor mezelf nodigNouja, een aantal in elk geval. Ik bedacht me net dat Isa gisteravond ook een uur bij ons heeft gezeten. Hebben we samen Hotter than my Daughter gekeken
Dat vond ik stiekem ook wel heerlijk, zo'n plakkind
Voor een uurtje, af en toe een avondje
![]()
De eetstoel hebben we recentelijk omgebouwd tot gewone hoge stoel waar hij zelf op en af kan klimmen. Dus eigenlijk kan ik hem nergens meer veilig neerzetten zonder dat hij kan besluiten er weer af te gaan. In dit soort situaties toch jammerquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:06 schreef Twinkle20 het volgende:
O dat heb ik hier vorige week ook gehad. Ze vindt het leuk om mee te helpen met het opruimen van de vaat. En eigenlijk gaat dat ook altijd wel goed. Alleen was ze vorige week een beetje baldadig. Ze had een glas vast en bleef er maar mee rond slepen. Dus ik wilde dat van haar afpakken want ik was bang dat ze het liet vallen. Ketst ze dat ding echt keihard, voor mijn gevoel 'expres' op de grond. Ik heb haar gelijk in haar eetstoel gezet zodat ze niet in het glas kon grijpen etc. Nou goed.. achteraf was het gewoon onze eigen stomme schuld. Dus spul wat kapot kan brengen we voort maar zelf naar de keuken.
Maar je schrikt je rot idd.
Als ze slaapt, slaapt ze door. Als ik dr in de ledikant leg is het brullen. Ze speelt of dondersteent ook niet bij ons in bed. Maar het duurt zolang voor ze slaapt. Gistermiddag heeft ze geslapen van 3 tot 5. In de ochtend heeft ze bijna niet geslapen. Gisteravond heeft ze lief gespeeld en heb ik dr om 21:30 op bed gelegd en ging meteen slapen. Anders dan de avond er voor. 20:00 naar bed en gillen tot 23:30 en dan pas slapen (tussendoor even naar beneden).quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:32 schreef L-E het volgende:
Tal, slaapt ze bij jullie ook niet meer goed nu?
Spannend Shandaly, veel plezier!
Ja maar wil ik dan weg gaan is het bleren. Ze merkt het op één of andere manierquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:42 schreef L-E het volgende:
En bij haar blijven tot ze slaapt, helpt dat?
Ach in het ergste geval duurt het nog 18 jaarquote:
^^quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:59 schreef L-E het volgende:
Moeilijke slapers zijn lastig Tal, ik heb ook geen wondermiddel gevonden. Dat uitslapen klinkt wel hemels overigens
Heel herkenbaar! Hier ook een late slaper en geen avond.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:19 schreef Tally het volgende:
En juist om mezelf zo makkelijk mogelijk te maken, maak ik er geen probleem van. Want dat werkt voor jezelf averechts.
Alleen soms ben je het wel eens ff zat
quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:19 schreef Tally het volgende:
En juist om mezelf zo makkelijk mogelijk te maken, maak ik er geen probleem van. Want dat werkt voor jezelf averechts.
Alleen soms ben je het wel eens ff zat
Ik douche altijd samen met Isa als man er niet isquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:59 schreef Kyara het volgende:
Ik vind mijn avonden echt wel belangrijk. M spookt af en toe ook s avonds en ik merk dat ik dat zwaarder vind dan nachtvoedingen. Dus ik vind je zeker geen aansteller
Wat betreft douchten heb ik laatst overdag gedoucht terwijl de kinderen wakker waren. Traphekjes dicht, deuren open en wat speelgoed mee. Uiteindelijk hingen ze alledrie aan de badrand om te kijken
Ik heb Isa dinsdag een schildersdoek van 30x30 vol laten kledderen met vingerverf en er daarna 4 10x10 fotootjes van mijn man en kind samen opgeplaktquote:Op donderdag 5 juni 2014 14:52 schreef Fieder het volgende:
Hebben jullie nog leuke vaderdag-knutsel tips? Ik vind het zo moeilijk!
Dat is met 1 kind een stuk makkelijker dan met 3 hequote:Op donderdag 5 juni 2014 14:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik douche altijd samen met Isa als man er niet isDan zet ik haar badje naast de douche op de grond en daar zit ze dan rustig een half uur in te spelen terwijl ik uitgebreid douche en me afdroog. Dan pluk ik haar er pas uit. Supergezellig ook
Jij in het badje en dan die drie natspuiten met de douchekop?quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dat is met 1 kind een stuk makkelijker dan met 3 he
Ze worden ook ouder, Bram gaat best vaak koppie onder, ook achterover en komt toch zelf weer tot zitstand. Voordeel is dat hij ook niet in paniek raakt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:15 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het al eng om ze alledrie tegelijk in bad te doen in mijn eentje sinds er een keer 2 tegelijk kopje onder gingen
We willen eentje van Janod en hadden een kortingsbon voor een specifieke website. Toeval wilde dat dat keukentje daar ook nog eens iets goedkoper was dan op andere sites die ik gevonden had. Dus totale voordeel kwam uit op 15 euro + gratis verzenden. Vond het toch wel zonde om dan ergens anders te bestellen. We hebben ook nog die skippy-koe als cadeautje, dus kunnen we die sowieso donderdag geven en dan het keukentje hopelijk zaterdag als zijn feestje is. *fingers crossed*quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:43 schreef Kyara het volgende:
dat is ook niet leuk Phaidra!
Welke willen jullie? Zijn er nog andere mogelijkheden? Ophalen of zo?
Ik wist dat ik een tweede wilde dus gedaan. Die twijfel kreeg ik pas toen ik al zwangerquote:Op donderdag 5 juni 2014 20:37 schreef Spirit82 het volgende:
Even een gedachtekronkel hoor... Man en ik hebben het steeds vaker over een tweede kindje. Eigenlijk gingen we hier gewoon van ui: er komt een tweede en wie weet een derde. Nu we een nieuw huis hebben, is er ruimte, hoewel ik nog even wil wachten tot ik zelf weer boven jan ben. Maar ik merk dat er steeds vaker twijfel komt: willen we wel een tweede? Is een tweede wel net zo leuk als de eerste? Kunnen we ze wel genoeg aandacht geven? Gaat het niet weer zo moeilijk worden? Kunnen we dit wel, moeten we het wel doen, of is met Isa ons gezin compleet?
Hoe hebben jullie die keuze gemaakt?
Waarom een mooi potje? Er wordt in gepoept hoorquote:Op donderdag 5 juni 2014 20:21 schreef Blik het volgende:
Tips gevraagd, zoon van 21 maanden zet de eerste stapjes richting zindelijkheid. Iemand suggesties voor een leuk 3-in1 potje? Het is allemaal zo ontzettend lelijk wat er te vinden is...
Alles wat ik net typte heb ik weer weggehaald. Wat Tally zegt is in principe hetzelfde als wat ik probeerde te typen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik wist dat ik een tweede wilde dus gedaan. Die twijfel kreeg ik pas toen ik al zwanger
Word ik wel net zo gek op haar als op Zoë.
Kan ik dit wel? Wil ik dit wel? Wat nou als het allemaal tegen valt? Ga ik niet een voorkeur krijgen? Vind ik haar wel net zo mooi/lief?
Ik kan op bijna alles volmondig ja zeggen. Een voorkeur? Nee!
Tegenvallen, ach het/ze is wat moeilijker maar het is het wel allemaal waard.
En als ze samen de grootste lol hebben, zit ik jankend in een hoekje van geluk
Geef nou maar toe dat jij na haar bedtijd ook stiekem...quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:54 schreef Tally het volgende:
Mijn dochter heeft een prinsessenpot. Met een doortrekhendel die het geluid maakt alsof er getoverd word
Zij blij. Zij moet er op poepen. Niet ik
Ssssst..... *pling*quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Geef nou maar toe dat jij na haar bedtijd ook stiekem...
Daarom pas doen als je die energie terug hebt misschien? Ik ben er meteen in door gegaan omdat ik dacht dat ik t beter allemaal nu kon hebben en dat het later best goed komt. En dan niet weer opnieuw hoeft te beginnen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:01 schreef Spirit82 het volgende:
Maar qua slaap en energie dan? Ik bedoel, ik ben nu overspannen, burn out, geef het beestje een naam en dat is met 1 kind!! En man loopt ook op zijn laatste benen met wallen tot op de knie. Wat nu als de tweede ook zo'n slechte slaper wordt het eerste jaar??
Ik ben ook een gigantische twijfelaar wat dat betreft en zie heel snel beren op de weg. Maar ik weet ook dat dingen uiteindelijk best op hun pootjes terecht komen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:37 schreef Spirit82 het volgende:
Even een gedachtekronkel hoor... Man en ik hebben het steeds vaker over een tweede kindje. Eigenlijk gingen we hier gewoon van ui: er komt een tweede en wie weet een derde. Nu we een nieuw huis hebben, is er ruimte, hoewel ik nog even wil wachten tot ik zelf weer boven jan ben. Maar ik merk dat er steeds vaker twijfel komt: willen we wel een tweede? Is een tweede wel net zo leuk als de eerste? Kunnen we ze wel genoeg aandacht geven? Gaat het niet weer zo moeilijk worden? Kunnen we dit wel, moeten we het wel doen, of is met Isa ons gezin compleet?
Hoe hebben jullie die keuze gemaakt?
Joh (mag ik van de oudste niet meer zeggen) jullie zijn druk met jullie huis. De zorg voor de kleine. Weinig tijd voor elkaar. Je bent overspannen. Hij ook een tikkie. Dus zo gek is het niet dat je twijfelt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:09 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, we praten heel veelMisschien is het nu ook gewoon de stress die ons parten speelt. Nu is sowieso geen goed idee, maar we hadden het er zojuist over en dat zette me aan het denken en jullie zijn zo'n heerlijk klankbord
3 in 1 is potje, brilverkleiner en opstapje in 1. Is superhandig. En een beetje fatsoenlijk qua uiterlijk omdat het in onze woonkamer en weet ik veel waar nog meer komt te staan. Het oog wil ook watquote:Op donderdag 5 juni 2014 20:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Waarom een mooi potje? Er wordt in gepoept hoor
Maar ik heb al geen idee wat een 3-in-1 potje is... Ik heb van de week een heel simpel uni-grijs potje van de Hema gekocht. Kind is er blij mee.
Bohhhhh daar moet ik bijna van huilen!quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:47 schreef Tally het volgende:
En als ze samen de grootste lol hebben, zit ik jankend in een hoekje van geluk
Lekker blijven praten, en als jullie straks verhuisd zijn (wanneer eigenlijk???), dan merk je het vanzelf als je het aandurftquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:09 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, we praten heel veelMisschien is het nu ook gewoon de stress die ons parten speelt. Nu is sowieso geen goed idee, maar we hadden het er zojuist over en dat zette me aan het denken en jullie zijn zo'n heerlijk klankbord
Damn, dat is zuurquote:Op donderdag 5 juni 2014 23:27 schreef Kyara het volgende:
Dat is wel fijn! Hier kwam het zo uit dat ik per 31-12 geen recht meer had dus helaas ongebruikte uren
Ja gewoon tegelijk met mij. Kunnen we weer samen zwangeren!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 10:25 schreef Fieder het volgende:
Tally wat fijn![]()
Gulara ik moest lachen om je sex offender opmerkingbalen van de slechte nachten
Wat een lekker weer![]()
Ik wilde altijd 3,5/ 4 jaar tussen de eerste en de tweede maar merk dat ik steeds vaker twijfel of we het niet eerder zullen proberendus de vraag is meer of ik mezelf nog zo lang kan tegenhouden
Als je afspraken maakt dan heb je je daar aan te houden. Onacht of dat de ander het nou wel mee vind vallen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:14 schreef As1981 het volgende:
Ben ik dan echt zo'n ontaarde moeder dat ik het wel mee vind vallen? Oke insmeren is wel een punt, maar daar ben ik zelf ook slecht in.
Op dat tijdstip naar buiten zou mij echt niet boeien. Ik geloof niet dat je moeder je kind express zou laten verbranden.
En die mijlpaal is leuk maar ik wil dat mijn kind plezier heeft en als die mijlpaal dan bij een ander is boeiend. Zeker omdat hij dan niet kan fietsen omdat het door wat dan ook bij jou nog niet van is gekomen.
maar misschien ben ik wel gewoon heel makkelijk daar in.
Helaas kwam ook dat er weer uit toen ze wakker was. Ze speelde verder wel vrolijk, heeft inmiddles wat slokjes water gehad, en is uiteindelijk zonder eten toch weer lekker gaan slapen. Ze voelt niet warm, geen koorts, geen diarree, geen vlekjes... ze houdt alleen geen eten binnen. Hopelijk gaat het morgen beter...quote:Op vrijdag 6 juni 2014 16:54 schreef Shandaly het volgende:
We hebben weer een mijlpaaltje vandaag... maar helaas niet zo'n leuke.
Het was vandaag de allereerste keer dat ze van het kdv opbelden om te vertellen dat (een van) mijn kindje(s) niet zo lekker was. Femke heeft vandaar daar al twee keer de hele boel ondergespuugd, en houdt blijkbaar niets binnen. Temperatuur is ok, maar ze is niet haar vrolijke zelf. Logisch, ze zal misselijk zijn...
Dus ik ben vroeg thuis vandaag ('k maak m'n werk vanavond thuis wel af). Heb Femke net twee maisboogies te knagen gegeven onder het mom dat die licht verteerbaar zijn, en wat verdunde appelsap. En ze ligt nu lekker te slapen (want dat had ze vandaag nog niet echt gedaan). Het zal wel loslopen...
Jaaaquote:Op vrijdag 6 juni 2014 10:43 schreef Gulara het volgende:
Ja gewoon tegelijk met mij. Kunnen we weer samen zwangeren!
nou er staat lievee niet op dat tijdstip weg, maar als je wel gaat insmeren. Dus er staat niet je mag niet. En wb insmeren ik zou ook pas onderweg bedenken dat ik dat vergeten ben. Geen onwil dus.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Als je afspraken maakt dan heb je je daar aan te houden. Onacht of dat de ander het nou wel mee vind vallen.
Anders hoef je ook geen afspraken te maken. Venco is zijn moeder. Klaar uit.
dat is zo'n leuk spelletje ♡quote:Op zaterdag 7 juni 2014 06:11 schreef Gulara het volgende:
Tuurlijk. Bij papa wordt er nog lekker twee keer overdag geslapen.![]()
Maar bij mama blijven we lekker de hele dag wakker!![]()
En ik wil graag een kusje. En nu komt ie telkens aangelopen met kusmondje/-geluiden. Om dan vervolgens weer snel weg te rennen.
Heb je ook wel een punt, net als wat Gulara zegt. Wat betreft je laatste zin wil ik er nog wel aan toevoegen om toch duidelijk te zijn Venco. Want ik lees toch vaak dat je achteraf niet blij bent met de situatie maar niet of je er ook nog een gesprek over aangegaan bent. Want misschien je moeder heeft misschien helemaal niet in de gaten dat bepaalde dingen heel belangrijk voor je zijn.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 08:16 schreef As1981 het volgende:
[..]
nou er staat lievee niet op dat tijdstip weg, maar als je wel gaat insmeren. Dus er staat niet je mag niet. En wb insmeren ik zou ook pas onderweg bedenken dat ik dat vergeten ben. Geen onwil dus.
en wb het fietsen snap ik haar moeder beredenatie wel.
Ik probeer het positieve er van in te zien, hij heeft heerlijk gefietst. Maar als er steeds mot is moet je, je kind er misschien niet meer heen brengen en anders accepteren dat dingen misschien anders gaan dan je wilt.
Met mama is het veel te leuk om te slapenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 06:11 schreef Gulara het volgende:
Tuurlijk. Bij papa wordt er nog lekker twee keer overdag geslapen.![]()
Maar bij mama blijven we lekker de hele dag wakker!![]()
En ik wil graag een kusje. En nu komt ie telkens aangelopen met kusmondje/-geluiden. Om dan vervolgens weer snel weg te rennen.
Ik moest zo hard lachenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:23 schreef Fieder het volgende:
Ok daar zit je dan met je badjewaar is de zon
Lijsje van I:quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:44 schreef kleinzusje het volgende:
Nog tips voor verjaardag kadootjes ? Iemand ?
Torenspelletje.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:44 schreef kleinzusje het volgende:
Nog tips voor verjaardag kadootjes ? Iemand ?
Hpelijk voelt ze zich inmiddels weer beter? En anders een fles pap ipv melk. Dat wil J. altijd wel, en t vult net iets meer dan melk.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:30 schreef Shandaly het volgende:
Hier (Eindhoven) drupt het af en toe wat, maar niet noemenswaardig. De tegels zijn niet volledig nat geweest.
Met Femke nog niet veel verandering/verbetering. Ze slaapt vooral heel veel. Vanochtend wel een flinke fles melk op en twee maisboogies, en vooralsnog zit dat er nog in. Ik hoop dat ze straksjes een boterhammetje ofzo wil eten.. anders raakt ze ook in zo'n vicieuze cirkel: geen puf om te eten, maar heeft eten nodig om weer wat puf te krijgen om überhaupt iets te doen.
Thnxquote:Op zondag 8 juni 2014 20:01 schreef mousemicky het volgende:
O, en welkom Goitske! Ik denk dat ik ook wel eens en foto van Jan langs heb zien komen. En nog een late gefeliciteerd met de tweede!
3 op een rij...
Ai, pijnlijk.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:15 schreef vencodark het volgende:
Ander vraagje. Ik heb morgen mijn eerste babyshower van een goeie vriendin maar ik was het een beetje vergeten.Dus ben óók vergeten een cadeautje te kopen en morgen is er niets open.
Wat moet ik doen? Waar kan ik mee komen wat geen echt cadeau is? En geef je normaal bij de babyshower iets en óók nog bij het kraambezoek?
Ik had geen keuze ik ben door spockjuh aangemeld en een snelkoppeling op mijn tablet gekregen maar heb nu eindelijk tijd om echt actief te worden :-)quote:
Ik heb tot nu toe telkens bij de babyshower iets voor mama bij het kraambezoek iets voor de baby.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:15 schreef vencodark het volgende:
Thx nog voor jullie reacties op mijn 'moeder-die-oppast-verhaaltje'.
Ik denk inderdaad dat ik er bij haar nog op terugkom. Maar anderzijds probeer ik mij ook niet te druk te maken om die dingen. Ik word er alleen maar meer gefocust op hoe ze dan verder op hem past. En dat wil ik ook weer niet.![]()
Ander vraagje. Ik heb morgen mijn eerste babyshower van een goeie vriendin maar ik was het een beetje vergeten.Dus ben óók vergeten een cadeautje te kopen en morgen is er niets open.
Wat moet ik doen? Waar kan ik mee komen wat geen echt cadeau is? En geef je normaal bij de babyshower iets en óók nog bij het kraambezoek?
Hij heeft zover ik weet geen moment echt moeten omschakelen, ik kwam thuis uit het ziekenhuis hij was die dag naar de gastouder die stond standby voor als ik weg moest en hij werd door haar thuis gebracht en het was goed. Ook het mee naar het ziekenhuis toen Teun na 5 dagen werd opgenomen met het enterovirus was allemaal geen probleem ging mee naar de couveuse afdeling etc hij vond het alleen raar toen hij smorgens bij het bedje ging kijken dat Teun weg was.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:14 schreef Kyara het volgende:
Fijn! En hij is natuurlijk ook nog erg jong dus hij weet al snel niet beter.
Hoewel mijn zoontje toch wel vaak bij me kwam hangen als ik aan het voeden was.... zeker toen ze nog flesjes afgekolfde melk kregen (dan had ik vaak nog een flesje koemelk achter de hand voor hem).
Elke keer goed aan die onderste lus trekken tot hij strak zit. Jan wiebelt zich anders ook losquote:Op zondag 8 juni 2014 21:56 schreef Kyara het volgende:
Ze waren ook nog niet lekker afgesteld inderdaad.
(meer foto's in het fototopic trouwens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |