*geeft knuffel*quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:20 schreef starla het volgende:
[..]
Hét voorbeeld van dorisch inderdaad
Zie je wel, ik kan jazz wel waarderen

Het is inderdaad vrij nihilistisch, maar wel een mooi voorbeeld, en wat Miles ermee doet is natuurlijk wel geweldig.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n mooie standard.
Dat hele modale op en neer spelen

Ja klopt. En natuurlijk de beroemde So What chord.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:34 schreef starla het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij nihilistisch, maar wel een mooi voorbeeld, en wat Miles ermee doet is natuurlijk wel geweldig.

Heb het gedaan. Het is wel een ''10 minuten hatseflats'' dinges, dus soms synct het best wel niet met elkaar, maar ach. Het idee is duidelijkquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:06 schreef starla het volgende:
Hey Sam,
leek me wel leuk als hier een hammond-achtig geluid bij kwam, wellicht kun je een aanvullend motiefje bij de gitaarmelodie verzinnen?
https://soundcloud.com/kurtkill/g-majeur-riedeltje
Sorry dat het volume zo laag is, maar mijn opnameapparatuur is zoals gezegd vrij matig.
De akkoorden voor het gemak:
G - Bm7 - Em7 - Cmaj7
B7 - Cmaj7
That's it.
Ben benieuwd
PS misschien kun je het ook wat harder maken met één van jouw programmaatjes ofzo?

Leuk! Dat geluid zocht ik inderdaadquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Heb het gedaan. Het is wel een ''10 minuten hatseflats'' dinges, dus soms synct het best wel niet met elkaar, maar ach. Het idee is duidelijk
https://soundcloud.com/me(...)mmond-dinges/s-sUuN8

Ga ik ook nog even kijken.quote:

(zijn wel wat oudere nummers overigens, maar had ze nog niet op yt)
 (zijn wel wat oudere nummers overigens, maar had ze nog niet op yt) 

Geen getraind oor...quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:36 schreef starla het volgende:
Niemand die een balletje durft op te gooien?

Te lui om op het linkje te klikken wetend dat ik dan moet opletten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:36 schreef starla het volgende:
Niemand die een balletje durft op te gooien?

| 1 2 3 4 5 6 | e|--9-8p7-------------------------------| B|--------9-8p7---8p7-------------------| G|--------------9-----9p8p7--7-9/10-9---| D|--------------------------9-----------| A|--------------------------------------| E|--------------------------------------| | 

op sorry, lees al een tijdje mee tussen neus en lippen door dus de op sloeg ik meestal ove . Ga het even doornemen. Thnx!quote:Op maandag 29 december 2014 07:45 schreef starla het volgende:
In de OP staat een link naar een progje dat ik zelf ook gebruik: functional ear trainer. Echt van alles kun je ermee trainen; intervallen, akkoorden herkennen binnen een progressie etc.

Goeie posts, ook een mooie analyse van Great Gig. Ik kon 't specifieke deel van je post niet quoten omdat ik op een telefoon zit maar Dave Brubeck heeft ooit wat geschreven in tritones. Het klinkt als volgt.quote:Op zondag 28 december 2014 17:20 schreef starla het volgende:
Starla's atonale oneindige lick voor de luie gitarist:
[ code verwijderd ]
Kun je in een nummer zoveel frets omhoog en omlaag schuiven, hoeveel maakt niet uit, over welk akkoord maakt niet uit, en iedereen maar denken 'zie die improvisatie!'
Probeert het zelf thuis maar uit, zelfs over een D majeur akkoord en ik schuif de lick 2 frets omhoog op beginnend op de D# dan klinkt het nog.

Lekker dissonantquote:Op dinsdag 30 december 2014 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Goeie posts, ook een mooie analyse van Great Gig. Ik kon 't specifieke deel van je post niet quoten omdat ik op een telefoon zit maar Dave Brubeck heeft ooit wat geschreven in tritones. Het klinkt als volgt.
 Het mooie van tritone-intervallen en de daarop gebaseerde toonladders, is dat ze een symmetrisch karakter hebben. Dus de intervallen zijn ascenderend en descenderd hetzelfde.
  Het mooie van tritone-intervallen en de daarop gebaseerde toonladders, is dat ze een symmetrisch karakter hebben. Dus de intervallen zijn ascenderend en descenderd hetzelfde. 

nou ik had wat voor zondag dus nog, wat de bedoeling is met kinderen te zingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:16 schreef starla het volgende:
Ik ben benieuwd kree, of we er weer iets spannends van kunnen maken.
Ben dit weekend vrij, dus wellicht kun je het dan posten? Weer lekker met muziek bezig zijn heb ik wel zin in. Wie weet geeft dat ook weer inspiratie, want loop een beetje tegen een writer's block aan te hikken
 maarja wie weet,
 maarja wie weet,

Nou ik ff t boekje opzoekenquote:

dus als ik het goed begrijp is dit de intro zowel de coupletten. En kunnen we alleen in de versjes veranderingen brengen?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:32 schreef kree het volgende:
Ok zo dan, even een paar dingetjes voordat iemand er tijd aan gaat besteden.
Ik kan dit niet oefenen van te voren met die kinderen, dus ok t intro (wat dus gewoon het hele liedje wordt) moet duidelijk zijn en denk zoals ie is.
Tempo moet hetzelfde zijn.
Melodie mag niet veranderen.
Nu heeft dat versje 3 coupletten, dus ok ik denk dan kan ik mss (afhankelijk of t een beetje meegezongen wordt) wat veranderen qua akkoorden in versje 2 en 3.
[ afbeelding ]
Music xml (http://www.filedropper.com/kopw40)
Verder mag natuurlijk alles ook sowieso voor de lol en om te kijken wat ermee kan

Zal er eind van de middag even naar kijken. Sowieso gaat die ii - V - I op het einde compleet op de schop...dat is zóóó jaren '50quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:32 schreef kree het volgende:
Ok zo dan, even een paar dingetjes voordat iemand er tijd aan gaat besteden.
Ik kan dit niet oefenen van te voren met die kinderen, dus ok t intro (wat dus gewoon het hele liedje wordt) moet duidelijk zijn en denk zoals ie is.
Tempo moet hetzelfde zijn.
Melodie mag niet veranderen.
Nu heeft dat versje 3 coupletten, dus ok ik denk dan kan ik mss (afhankelijk of t een beetje meegezongen wordt) wat veranderen qua akkoorden in versje 2 en 3.
[ afbeelding ]
Music xml (http://www.filedropper.com/kopw40)
Verder mag natuurlijk alles ook sowieso voor de lol en om te kijken wat ermee kan

Klopt, dit is het hele liedje nl, beetje kort, maarja dat is altijd met die kinderliedjes, dus om t intro net zo als de versjes te doen is handig, plus dat ik het sowieso moet voorspelen. En tja bij een liedje met tig maten dan haal ik er wat uit als intro, maar deze is zo kort dat het handiger is om gewoon helemaal voor te spelenquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:43 schreef spierbal het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is dit de intro zowel de coupletten. En kunnen we alleen in de versjes veranderingen brengen?

Haha top, ben benieuwdquote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:44 schreef starla het volgende:
[..]
Zal er eind van de middag even naar kijken. Sowieso gaat die ii - V - I op het einde compleet op de schop...dat is zóóó jaren '50

Ik snap ook niet echt wat nu couplet en vers is. Zou je dat nog kunnen verduidelijken? Echt spannend klinkt het niet in m'n hoofd zo snel gekeken naar die akkoorden, dus wil best aardig wat aanpassen. Maar goed, ik begrijp het wel, want het is blijkbaar een kinderliedje.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:43 schreef spierbal het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp is dit de intro zowel de coupletten. En kunnen we alleen in de versjes veranderingen brengen?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |