abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143686593
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:20 schreef starla het volgende:

[..]

Hét voorbeeld van dorisch inderdaad _O_

Zie je wel, ik kan jazz wel waarderen :P
*geeft knuffel* :D
pi_143686614
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:21 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

*geeft knuffel* :D
O+
I feel kinda Locrian today
pi_143686806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:22 schreef starla het volgende:

[..]

O+
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n mooie standard. ;(
Dat hele modale op en neer spelen ;(
pi_143687018
Bill Evans blijft mijn lieverd O+
Stan Getz en hij zijn een geweldige combo.

Maar echt die gast zijn harmonie..
Zijn line playing is misschien niet super bijzonder ofzo, maar zijn harmoniseringen daar ga ik echt van kwijlen.

pi_143687232
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n mooie standard. ;(
Dat hele modale op en neer spelen ;(
Het is inderdaad vrij nihilistisch, maar wel een mooi voorbeeld, en wat Miles ermee doet is natuurlijk wel geweldig.
pi_143687499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 23:34 schreef starla het volgende:

[..]

Het is inderdaad vrij nihilistisch, maar wel een mooi voorbeeld, en wat Miles ermee doet is natuurlijk wel geweldig.
Ja klopt. En natuurlijk de beroemde So What chord.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:28:23 #257
313320 telefoonmaatschappij
DM voor pokemon kaarten
pi_143716758
Help

Ik moet een droevige/melancholische melodie hebben. Maar hij moet overeen komen met een constante basslijn op F.

Het moet een simpele melodie zijn en ik wil er graag een maken maar ik zoek op internet naar chords en keys en ik snap geen HOL van chords en keys. Iemand een idee welke noten ik moet gebruiken etc.?
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her
pi_143719309
Als je voor iets melancholiek gaat kun het beste een mineur tonaliteit kiezen (maar ook nummers in majeur kunnen prima droevig klinken.

Dus ik zou voor F mineur gaan. Weet je welke noten de F mineur toonladder bevat? Dus welke intervallen?

Dat is wel belangrijk om te weten omdat de intervallen in elke natuurlijke mineur toonladder hetzelfde zijn. Dan weet je dus ook in de toekomst welke noten E mineur bevat of A mineur.

En weet je welke 3 soorten mineur toonladders er zijn?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:20:27 #259
313320 telefoonmaatschappij
DM voor pokemon kaarten
pi_143722430
Lieve schat ik weet niet eens wat toonladders zijn (ik neem aan bijv. C F E gecombineerd ofzo.) :')

Maar bedankt hier heb ik in ieder geval een beetje aan ik ga zelf ff verder puzzelen :D
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her
pi_143733733
Toonladder kun gewoon je idd opzoeken op het internet, dat zijn een stel noten met bepaalde intervallen met een grondtoon (tonica) waar je melodieën mee kunt maken en akkoorden (harmoniseren van toonladders). Is het vorige deel en dit deel al aan bod gekomen. Ook de links in de OP leggen dat uit.

Begin eerst daar mee, want als je niet weet wat een toonladder inhoudt dan moet je echt bij 0 beginnen en er nog niet eens aan denken om al zelf een melodielijn te maken in een bepaalde toonsoort.

Succes!
pi_143783370
Hey Sam,

leek me wel leuk als hier een hammond-achtig geluid bij kwam, wellicht kun je een aanvullend motiefje bij de gitaarmelodie verzinnen?

https://soundcloud.com/kurtkill/g-majeur-riedeltje

Sorry dat het volume zo laag is, maar mijn opnameapparatuur is zoals gezegd vrij matig.

De akkoorden voor het gemak:

G - Bm7 - Em7 - Cmaj7
B7 - Cmaj7

That's it.

Ben benieuwd O+

PS misschien kun je het ook wat harder maken met één van jouw programmaatjes ofzo?
pi_143785776
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:06 schreef starla het volgende:
Hey Sam,

leek me wel leuk als hier een hammond-achtig geluid bij kwam, wellicht kun je een aanvullend motiefje bij de gitaarmelodie verzinnen?

https://soundcloud.com/kurtkill/g-majeur-riedeltje

Sorry dat het volume zo laag is, maar mijn opnameapparatuur is zoals gezegd vrij matig.

De akkoorden voor het gemak:

G - Bm7 - Em7 - Cmaj7
B7 - Cmaj7

That's it.

Ben benieuwd O+

PS misschien kun je het ook wat harder maken met één van jouw programmaatjes ofzo?
Heb het gedaan. Het is wel een ''10 minuten hatseflats'' dinges, dus soms synct het best wel niet met elkaar, maar ach. Het idee is duidelijk :P

https://soundcloud.com/me(...)mmond-dinges/s-sUuN8
pi_143786509
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:57 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Heb het gedaan. Het is wel een ''10 minuten hatseflats'' dinges, dus soms synct het best wel niet met elkaar, maar ach. Het idee is duidelijk :P

https://soundcloud.com/me(...)mmond-dinges/s-sUuN8
Leuk! Dat geluid zocht ik inderdaad :)
pi_144034047
quote:
Ga ik ook nog even kijken.
Heb die eerste drie nu gezien. Maar opzich wordt t allemaal aardig uitgelegd.

Kom niet echt dingen tegen die ik niet wist. Maar het is wel verhelderend om het allemaal even te horen met voorbeeldjes erbij.

Las laatst ook iets over een docu finding the funk oid.

Die is in Amerika uitgezonden. Maar heb nog geen site gevonden waar ie te bekijken is vanuit nl.

Edit.

Deze dus
http://www.okayplayer.com(...)miere-vh1-video.html
Do what you love, love what you do!
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:37:23 #267
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144040725
Hier wat licht contrapuntale piano nummertjes van mij, net nieuwe uploads. :) (zijn wel wat oudere nummers overigens, maar had ze nog niet op yt)

Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144049262
Vond dit nummer destijds altijd zo knap gespeeld, maar heb geen idee of het technisch hoogstaand is :')

Respect voor dit topic overigens. Steek er veel van op _O_
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_144052848
En nu is het genoeg met de linkdumps! :P

Die filmpjes over muziektheorie zijn wel interessant. Hij vertelt het ook leuk.
Maar probeer toch zoveel mogelijk te voorkomen dat dit topic straks alleen volstaat met youtubefilmpjes en eigen gemaakte werk (behalve als je er vragen over hebt). Daar zijn genoeg andere topics over ;)
pi_144077949
Het collegejaar is weer begonnen hoor. Daar gaat m'n ''de hele dag piano spelen'' routine. :')
pi_144084606
Ik speel ook te weinig eigenlijk, en als ik dan achter de piano zit dan ontbreekt het me een beetje aan inspiratie om liedjes te spelen.

Nu vul ik dat altijd aardig op met dingen die ik al ken en gewoon zelf een beetje riedelen, maar soms gaat dat ook vervelen.

Hoe doen jullie dat?
Do what you love, love what you do!
pi_144085854
Gewoon veel pielen en als daar niks vruchtbaars uitkomt dan speel ik al bestaande nummers.

Het is niet zo dat ik zeg: nu ga ik een nummer maken. Dat groeit vanzelf na wat gepiel of soms een deuntje dat te binnen schiet.
pi_144585795
Luisteroefeningetje voor het getrainde oor...

https://soundcloud.com/kurtkill/luister

1) Toonsoort?
2) Akkoorden?
3) Progressie?
pi_145718928
Niemand die een balletje durft op te gooien?
pi_145719871
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:36 schreef starla het volgende:
Niemand die een balletje durft op te gooien?
Geen getraind oor... :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')