Dat denk ik ook. Al zal het geen kwaad kunnen...quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...
Nope, geen OBD-apparaat hier, maar ik heb nu ook geen foutmeldingen.quote:[..]
Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.
't zit wel goed. Waarschijnlijk was het een beetje laat/vroeg. Beetje ochtendhumeur van mijn kant...quote:[..]
Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...
quote:Op zondag 1 juni 2014 09:00 schreef mien-moeke het volgende:
80 op de snelweg?
Als mede-weggebruiker verwacht je dat van:
-Vrachtwagens
-Auto's met aanhanger/trailer
Niet van een 'normale' personenauto.
Het verschil 80-130 is veel te hoog. Dan kom je met 50/u achterop iemand.
Overdag valt dat nog wel te zien, mits je goed op let, maar vooral als het donker is zie je dat amper.
Heel gevaarlijk naar mijn mening.
Ga dan ajb minimaal 100 rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tja, voor sommige mensen zijn de brandstofkosten toch heel belangrijk, daarom rijd ik op LPG, het zal mij jeuken hoeveel hij verbruikt.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:29 schreef quinoahipster het volgende:
Het valt mij ook op hoeveel mensen geen 120 of 130 ookal mag dat wel.
Ik ben gisteren op en neer naar Amsterdam gereden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:09 schreef Meike26 het volgende:
Vandaag onderweg naar Amersfoort heb ik gemerkt dat het wellicht al een trend aan het worden is. Ik heb op het korte stukje A27 tussen Maartensdijk en knooppunt Eemnes tot 2 keer toe een auto achter mij gehad die achter mij bleef rijden, waar ik zelf met een gangetje van 90 (95 op de teller) achter een touringcar aan het rijden was. Ze hadden alle ruimte om mij in te halen, maar bleven met een normale doch ietwat krappe afstand mij volgen.
Toen ik richting Amersfoort ging, de A1 aop , sloeg de touringcar juist af naar Amsterdam, waar een Prius heel opvallend het spoor van de touringcar volgde ipv het gros van de automobilisten die daar juist meestal touringcars en vrachtwagens gaan inhalen.
Inderdaad. Van die figuren die hun eigen onzekerheid (slecht afstand en snelheid in kunnen schatten) als maatstaf gebruiken. Daar heb ik dus ook geen boodschap aan. Als ik <Vmax wil rijden dan doe ik dat ook. Snelwegen lenen zich uitstekend daarvoor; je kunt gewoon inhalen.quote:
Dat weet ik, misschien is het juist het verschil van karakter van de benzine meter in mijn Alto zoveel maal liever en optimistischer, dan de meter in de YRV. In de Alto duurt het onderhand 100km voordat de naald in beweging komt, bij circa 280 km verlaat hij het benzinepomp-symbooltje, dat ongeveer de helft is. Daarna gaat het iets sneller en bereikt de naald het rode reserve 'gebied' bij de 440km. Dan kan ik er nog zo'n 60 tot 80km mee rijden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:46 schreef Dingest het volgende:
Ik zou gewoon eerst eens de tank leger rijden, tot de helft of driekwart, en dan kijken hoever dat afwijkt. Ik ken genoeg auto's waarbij de wijzerstand niet overeenkomt met het daadwerkelijke percentage in de tank; bij mijn Mazda ging de wijzer bij een volle tank tot voorbij Full. Dan kon ik eerst nog tot 80 km rijden voordat de wijzer daadwerkelijk op Full stond. En het laatste 1/8ste deel voor de halfvol streep deed hij ook veel langer over, daarna ging de wijzer een stuk vlotter. Eén en ander kan gerust aan het ontwerp van de tank of wijzer liggen.
OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:29 schreef Meike26 het volgende:
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.
Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF !![]()
We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken
Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer
Jemig ! Dat is wel heel extreem. Dacht dat juist die obd meter wel accuraat zou zijnquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:08 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...
En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:07 schreef silenthill het volgende:
Mijn sweetspot op constant snelheid is tussen de 2700 en 3000 toeren. Dan rij ik 90 gps met minste verbruik op snelweg.
Mijn oude auto deed dat ook. En dat was een vijfbak.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
Ben benieuwd naar de resultaten en naar je ervaring als (semi) Hypermiler.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:16 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Straks ga ik het maar eens proberen.
Semi hypermiling dan ik trek wel normaal op en voeg op juiste snelheid in![]()
Rit van 160 km
Hij rijdt een toerenjankerd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Is dat niet een idioot hoog toerental? Ik ken eigenlijk alleen maar autos die die toerentallen op de 120 doen. Of je moet een 4-bak Alto hebben of zo.
Bedoel je niet 1 op 20, mijn obd vond ik wel accuraat of je hebt je je gegevens niet goed ingevuld.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:08 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
OBD meter heeft het ook niet altijd goed. Die meter van mij geeft 20l verbruik per 100km aan met 80km/u... Zelfs een v8 is zuiniger...
En ik heb een 1.2, dus die doet echt geen 1 op 5
20 liter per 100km gaf ie aan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Bedoel je niet 1 op 20, mijn obd vond ik wel accuraat of je hebt je je gegevens niet goed ingevuld.
Ik doe beidequote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Nee doe ik niet aan, bespaar geld door inDuitsland te tanken :p
Mens, maak je niet zo druk om die metersquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:29 schreef Meike26 het volgende:
Vanochtend de YRV opgehaald uit Brabant.
Ik ben er eerlijk over... ik schrok me echt kapot en ik was behoorlijk pissed bij thuiskomst. Heb ik hier zoveel geld voor betaald? In Etten Leur direct de tank vol gegooid en terug gereden naar Utrecht. Met circa 90km op de dagteller stond het naaldje van de benzine tank bij thuiskomst al richting de kwart tank... WTF !![]()
We zijn toen terug gereden naar de pomp en weer de tank volgegooid. Blijkt dat ik maar iets van 5 liter verbruikt heb. Toen ik hem in Et & Leur volgooide, ben ik gestopt na het eerste klikje = 1 keer extra bijgegooid. In Utrecht heeft mijn vriend dit wel 4 of 5 keer herhaald en iets van 6 liter er in gegooid. Met andere woorden, als ik dit ook in Brabant had gedaan, had hij denk ik niet verder gekomen dan 5 liter nog iets. Ik heb niet de hele weg gehypermiled, maar vanaf Hank/Dussen ongeveer wel. Toch was ik even zwaar pissed vanwege die benzine meter die zo snel daalt. Nu het verbruik toch mee lijkt te vallen, begin ik weer met een heldere optimistische blik naar die zwarte kar te kijken
Voor de zekerheid nu toch maar even kijken of dat obd2 wat duidelijkheid kan verschaffen. Die benzine meter vertrouw ik al niet meer
Kan ook gewoon een sensor zijn die niet helemaal lekker werkt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat weet ik, maar als je een auto koopt waarvan je weet dat er een 40 liter tank in zit, een verbruik van 1:18 en zuiniger, dan is dat toch verdomd *** als de benzine meter al bij 30km de daling inzet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |