ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Maar om op je vraag terug te komen bork: Het ging ook voor een (groot) deel over mijn moeder. Die is morgen jarig, maar woont in Veenendaal, dus jah, zondag, kan niet he. Gordijnen dicht, ademhalen alleen met ontheffing, dat soort werk. Dus die viert haar verjaardag vandaag En ja ik gisteren naar Willingen voor kadootje.
Maar goed, ik ben vandaag zelf jarig idd, je zou het bijna vergeten (ik doe er ook nooit wat aan verder hoor Heb er ook steeds een hekel aan om op het feestje van m'n moeder door allerlei mensen die ik ook ken "gefeliciteerd met je moeder" te horen. Zijn bovendien niet zo bijster interessante mensen, maar okee. Op mijn eigen verjaardag daar een beetje toneelvulling te gaan zitten spelen werd me wat al te gek. Dus ik was weer van de pleiterik voordat de grote bups kwam.)
Op zaterdag 31 mei 2014 23:49 schreef Dr_Flash het volgende: Maar om op je vraag terug te komen bork: Het ging ook voor een (groot) deel over mijn moeder. Die is morgen jarig, maar woont in Veenendaal, dus jah, zondag, kan niet he. Gordijnen dicht, ademhalen alleen met ontheffing, dat soort werk. Dus die viert haar verjaardag vandaag En ja ik gisteren naar Willingen voor kadootje.
Maar goed, ik ben vandaag zelf jarig idd, je zou het bijna vergeten (ik doe er ook nooit wat aan verder hoor Heb er ook steeds een hekel aan om op het feestje van m'n moeder door allerlei mensen die ik ook ken "gefeliciteerd met je moeder" te horen. Zijn bovendien niet zo bijster interessante mensen, maar okee. Op mijn eigen verjaardag daar een beetje toneelvulling te gaan zitten spelen werd me wat al te gek. Dus ik was weer van de pleiterik voordat de grote bups kwam.)
Duidelijk, goed gedaan lekker doen wat jij leuk vindt.
Raadplaatje dan maar eentje die jij wel weet (te waarderen).
Welk station?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wil heel graag maar vier mijn verjaardag de dag ervoor en vrees dat de kater me niet toe gaat staan om om 10:00 uit bed te rollen. Maar er staat ook een leuke modelbaan in de NedTrain loods. Do Want. Grmbl.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Doodzonde wel. Er zijn bij talloze museumclubjes nog letterlijk vele tientallen Uerdinger Schienenbusse in bedrijf. Ja dat weten we nu wel. Maar een Görlitz inzetbaar? Vergeet het
Nou inderdaad, ook zo'n tranendal. Net als de 766 trouwens. Niemand kan op oud papier liefdewerk 100 meter trein stallen. 20 meter wel. Dat is het hele verhaal denk ik.
Trein is vrijdag beladen in Steenwijk, en gaat vandaag of morgen waarschijnlijk door naar Marche en Flamenne, ergens in België. Staat ook nog een militaire trein in Venlo, die is vrijdag ook beladen, maar dan in Acht. Die gaat ergens naar Duitsland, bestemming is voor mij onbekend.
Trein is vrijdag beladen in Steenwijk, en gaat vandaag of morgen waarschijnlijk door naar Marche en Flamenne, ergens in België. Staat ook nog een militaire trein in Venlo, die is vrijdag ook beladen, maar dan in Acht. Die gaat ergens naar Duitsland, bestemming is voor mij onbekend.
Op zondag 1 juni 2014 01:22 schreef Dr_Flash het volgende: Nou inderdaad, ook zo'n tranendal. Net als de 766 trouwens. Niemand kan op oud papier liefdewerk 100 meter trein stallen. 20 meter wel. Dat is het hele verhaal denk ik.
Ze zijn volgens mij al redelijk ver met de revisie van de 766, al moet er nog heel erg veel gebeuren.
De TEE is een verhaal apart. Zolang dat ding geen motorbak heeft zal er geen meter mee gereden kunnen worden, tenzij gesleept.
Iemand vroeg in een van de vorige delen hoe men dat in Brussel gaat doen met de Eurostar Amsterdam - Londen.
Het antwoord is niet zo leuk maar wel heel simpel: reizigers moeten in Brussel gaan overstappen op hun eigen trein. De trein uit Amsterdam komt aan en dan moeten alle reizigers moeten er met hun bagage uit. De trein wordt weggereden naar het afgesloten gedeelte van het opstelterrein ten zuiden van Brussel-Zuid. De trein wordt daar aan alle veiligheidschecks onderworpen. Vervolgens wordt de trein vanaf daar zonder te mogen stoppen weer terug naar de afgesloten sporen in Brussel-Zuid gereden. De reizigers zijn ondertussen allemaal door de sluis met paspoortcontrole gegaan in de Eurostar-terminal van Brussel-Zuid en na ongeveer drie kwartier stilstand gaan de reizigers in dezelfde trein verder naar Londen.
De andere kant op worden de veiligheidschecks, voor zover nodig, al in Londen gedaan, de trein kan vanaf de HSL uit Frankrijk direct langs de doorgaande perrons van Brussel-Zuid staan en na een korte stop meteen verder rijden naar Nederland. In die richting zal de reis bijna drie kwartier sneller zijn en dus zonder overstap.
Wat is dan nog het voordeel van een rechtstreekse trein Amsterdam - Londen? Richting Nederland is dat voordeel er zeker, de andere kant op is het voordeel dat je in ieder geval een verzekerde overstap hebt, want je stapt over op je eigen trein en die kan je dus nooit missen.
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks, marges inbouwen etc. Dat wordt op zo'n manier wel weggehaald en dan kan je inderdaad net zo goed gaan vliegen.
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks
VK zit niet in de schengenzone dus je zult altijd door een checkpoint heen moeten...ook als je Duinkerken - dover met de boot doet ga je al in Frankrijk door Britse paspoortcontrole
Maar het voordeel van de trein op dit soort afstanden zou juist moeten zijn dat er minder gezeik is met veiligheidschecks, marges inbouwen etc. Dat wordt op zo'n manier wel weggehaald en dan kan je inderdaad net zo goed gaan vliegen.
Ik pak het vliegtuig wel, sneller comfortabeler en goedkoper. Waarom wilden we ook weer zo graag de eorostar door die kanaaltunnel? Is alleen nuttig voor badslippers.
Ik pak het vliegtuig wel, sneller comfortabeler en goedkoper. Waarom wilden we ook weer zo graag de eorostar door die kanaaltunnel? Is alleen nuttig voor badslippers.
Om maar even wat perspectief te geven: eind dit jaar is de kanaaltunnel 20 jaar open. Sindsdien is er zowel politiek als economisch veel veranderd.
Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef b2py het volgende: Er zijn tientallen 'overwegen' onder beheer van Post Amsterdam, op de Meer heb je er al een heleboel..
En toen wilde ik bijna zeggen dat de Watergraafsmeer zijn eigen VL-post heeft, maar dat is kennelijk al niet meer ofzo?
Op zondag 1 juni 2014 16:15 schreef b2py het volgende: Er zijn tientallen 'overwegen' onder beheer van Post Amsterdam, op de Meer heb je er al een heleboel..
Het gaat om de openbaar toegankelijke overwegen in het hoofdspoor.
Volgens mij was die studie voor station Eindhoven Acht er in 2004, maar ik heb ze er nooit meer opnieuw over gehoord. Zal dus wel niet doorgaan. Ze wilden er ook Intercity's laten stoppen
Op zondag 1 juni 2014 19:04 schreef greavy het volgende: Volgens mij was die studie voor station Eindhoven Acht er in 2004, maar ik heb ze er nooit meer opnieuw over gehoord. Zal dus wel niet doorgaan. Ze wilden er ook Intercity's laten stoppen
Ik dacht dat het een snelle verbinding met de airport moest worden, maar voor de rest zal het weinig reizigers trekken zo in de middle of nowhere
Halverwege vorig jaar is daar al invulling mee gegeven, als aanvulling op Lijn 401 (Eindhoven Station - Eindhoven Airport) rijdt er nu ook een Lijn 400, die Eindhoven station - Airport rechtstreeks zonder tussenhalte's doet.
Oké, dat wist ik niet. Dat zal ook al een hoop schelen ja. Zolang men dan maar een goede dienst op beide lijnen blijft bieden, en dan niet de "oude" lijn gaat uitdunnen.
Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Facepalm het volgende: Ik lees net dat de nachttrein naar Polen, Denemarken en Tsjechië waarschijnlijk gaat verdwijnen aan het eind van het jaar.
Shit.
quote:
Op zondag 1 juni 2014 17:49 schreef James1988 het volgende: Alstom heeft bezwaar ingediend tegen de gunning van SBB aan Stadler voor 29 nieuwe HSTs.
Op zondag 1 juni 2014 14:30 schreef Facepalm het volgende: Ik lees net dat de nachttrein naar Polen, Denemarken en Tsjechië waarschijnlijk gaat verdwijnen aan het eind van het jaar.
Hoeveel mensen stappen in NL nou in zo'n trein? Heb wel eens in Arnhem staan kijken, volgens mij was toen de conducteur de enige die in en uitstapte
Hoeveel mensen stappen in NL nou in zo'n trein? Heb wel eens in Arnhem staan kijken, volgens mij was toen de conducteur de enige die in en uitstapte
Ik ben in november 2012 meegeweest in het deel naar Warschau, dat zat in Arnhem al wel aardig vol. In het Ruhrgebiet stapten nog veel meer mensen in. Ook de politie stapte daar in met speurhonden en veel lawaai.
Zomer 2002 met de nachttrein naar Praag geweest. Zat aardig vol. Nou vlogen er toen ook nog geen low cost vliegmaatschappijen die kant op, dat kan ook nog gescheeld hebben.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Kopenhagen-Keulen kan in de zomermaanden zeker uit. Naar Nederland is het minder maar ook niet leeg.
Het is natuurlijk wel zo dat de laatste jaren veel nachttreinen worden afgeschaft vanwege de opkomst van hogesnelheidstreinen en goedkoper vliegen. Afgelopen jaar was er ook al sprake van dat deze trein zou worden afgeschaft, het deel naar Warschau en verder komt nu ook later aan en het deel van Amsterdam naar Moskou is al afgeschaft.
Begrijpelijk maar ook wel jammer, vind het reizen per nachttrein wel iets bijzonders hebben.
Oh en in 2003 met de pimpel naar Berlijn en een of andere EC naar Praag.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 1 juni 2014 20:48 schreef greavy het volgende: Morgenavond gaat Plan U 115 voor onderhoudswerkzaamheden van de Bokkeduinen een paar dagen naar Zutphen verkassen. De dienstregeling is als volgt:
Tr. 90799: Bokkeduinen V 18:26 Amersfoort D 18:31 Stroe A 18:49 Stroe V 18:56 Apeldoorn D 19:10 Deventer D 19:22 Zutphen Goederen A 19:34
De trein wordt door Christo ingepakt om profiteurs te voorkomen. Dan hadden die teringlijers maar donateur moeten worden van de stichting.
Op zondag 1 juni 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Toch is er recentelijk nog een studie gedaan naar hogesnelheids-nachttreinen, waaruit bleek dat er wel potentieel in zit geloof ik. Ff zoeken.
Lijkt me wel tof, als het Europese netwerk straks meer uniform is zou je dan in een nacht van bijvoorbeeld Amsterdam naar Barcelona kunnen rijden.
Op zondag 1 juni 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Toch is er recentelijk nog een studie gedaan naar hogesnelheids-nachttreinen, waaruit bleek dat er wel potentieel in zit geloof ik. Ff zoeken.
Het nadeel van een nacht-HST is dat je dan om 4 uur 's ochtends in de plaats van bestemming staat, waar alles nog dicht is en aansluitend OV vaak ook nog niet rijdt. Dan kun je die trein wel later laten vertrekken, maar dan moet je om 3 uur 's nachts in Amsterdam op het perron staan en dat doen mensen ook liever niet.
Het nadeel van een nacht-HST is dat je dan om 4 uur 's ochtends in de plaats van bestemming staat, waar alles nog dicht is en aansluitend OV vaak ook nog niet rijdt. Dan kun je die trein wel later laten vertrekken, maar dan moet je om 3 uur 's nachts in Amsterdam op het perron staan en dat doen mensen ook liever niet.
Nee gek. Het voordeel is dat je dan gewoon Amsterdam - Rome in 1 nacht kunt rijden ipv Amsterdam - Zürich
Nee gek. Het voordeel is dat je dan gewoon Amsterdam - Rome in 1 nacht kunt rijden ipv Amsterdam - Zürich
Ik zag net na m'n post de studie die hier werd neergezet, dat is wel waar op zich. Je kunt nieuwe markten aanboren met nacht-HST's, mits ze ook daadwerkelijk de infra kunnen gebruiken. In Frankrijk gaan alle LGV's 's nachts op slot voor 'onderhoud'.
Is toch doodnormaal? In China en Japan gaan de HSL-lijnen 's nachts ook dicht, en die Chinese nacht-hogesnelheidstreinen rijden daarom tijdens die 'nachtgaten' over de gewone routes ipv over de HSL.
Meen ik ooit eens gelezen te hebben
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2014 21:10:35 ]
Mijn tentamenweken beginnen morgen weer, wat inhoudt dat de kans op een storing tussen Enschede en Zwolle de komende twee weken 140% zal zijn. Ik ben nog aan het nadenken over wat deze keer de oorzaak zal zijn, na 2x een omlaag getrokken bovenleiding en 1x een goederentreintje in het grint.
Op zondag 1 juni 2014 21:09 schreef Igen het volgende: Is toch doodnormaal? In China en Japan gaan de HSL-lijnen 's nachts ook dicht, en die Chinese nacht-hogesnelheidstreinen rijden daarom tijdens die 'nachtgaten' over de gewone routes ipv over de HSL.
Op zondag 1 juni 2014 21:09 schreef Igen het volgende: Is toch doodnormaal? In China en Japan gaan de HSL-lijnen 's nachts ook dicht, en die Chinese nacht-hogesnelheidstreinen rijden daarom tijdens die 'nachtgaten' over de gewone routes ipv over de HSL.
Meen ik ooit eens gelezen te hebben
Volgens Wikipedia is dat tegenwoordig niet meer het geval op bepaalde lijnen.
Op zondag 1 juni 2014 20:48 schreef greavy het volgende: Morgenavond gaat Plan U 115 voor onderhoudswerkzaamheden van de Bokkeduinen een paar dagen naar Zutphen verkassen. De dienstregeling is als volgt:
Tr. 90799: Bokkeduinen V 18:26 Amersfoort D 18:31 Stroe A 18:49 Stroe V 18:56 Apeldoorn D 19:10 Deventer D 19:22 Zutphen Goederen A 19:34
Op zondag 1 juni 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wijzen de statistieken misschien uit dat de trefkans omlaag is gegaan toen de treinen niet schoon waren?
Zou best kunnen, weet niet wanneer dat precies begonnen is, maar een Mann-Whitney-testje ligt wel voor de hand ja. Ik heb iig wel het idee dat de trefkans gestaag aan het afnemen is ja.
Hmm. Ze noemen daar de route Peking-Shanghai, maar er staat niet nadrukkelijk bij dat ze de *hele* route over de HSL rijden. In de treinplanner doen de nachttreinen er ook twee keer zo lang over als de dagtreinen en komen in Shanghai ook niet op het HSL-station aan.
Maar goed, een nachttreinrit van nog geen 5 uur zou ook nergens op slaan natuurlijk.
Klopt het dat ik op spoor 1 van roosendaal een ovchippaal mis? Wie dus van NL naar Belgie gaat kan dus niet uitchecken als de aankomst en vertrek op spoor 1 is....
Op zondag 1 juni 2014 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende: Klopt het dat ik op spoor 1 van roosendaal een ovchippaal mis? Wie dus van NL naar Belgie gaat kan dus niet uitchecken als de aankomst en vertrek op spoor 1 is....
Ja dat klopt. Wat dacht jij dan, dat er over het systeem was nagedacht?
Echt schijtirritant die poortjes ook. 't Duurt een seconde totdat ze detecteren dat je een kaart ervoor houdt en vervolgens nog een seconde voordat ze volledig open zijn. En oh wee als je ze een duwtje geeft, dan blokkeren ze meteen en gaan de alarmbellen af .
Op zondag 1 juni 2014 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende: Klopt het dat ik op spoor 1 van roosendaal een ovchippaal mis? Wie dus van NL naar Belgie gaat kan dus niet uitchecken als de aankomst en vertrek op spoor 1 is....
Bij grensoverschrijdende reizen check je toch ook niet in en uit, je reist dan toch met een papieren vervoerbewijs?
Nou 9/10de seconde dan. Ze zijn hoe dan ook veel te traag om reizigersstromen te verwerken, zelfs voor een relatief rustig station als Roosendaal. Die poortjes van de metro die zijwaarts openen, zijn aanzienlijk beter.
Nou 9/10de seconde dan. Ze zijn hoe dan ook veel te traag om reizigersstromen te verwerken, zelfs voor een relatief rustig station als Roosendaal. Die poortjes van de metro die zijwaarts openen, zijn aanzienlijk beter.
Je kan er toch gewoon achter elkaar doorheenlopen? Als je maar uitgecheckt hebt blijft het poortje open tot je er doorheen loopt. Gaat niet na iedere reiziger dicht ofzo.
Ja dat klopt. Wat dacht jij dan, dat er over het systeem was nagedacht?
Echt schijtirritant die poortjes ook. 't Duurt een seconde totdat ze detecteren dat je een kaart ervoor houdt en vervolgens nog een seconde voordat ze volledig open zijn. En oh wee als je ze een duwtje geeft, dan blokkeren ze meteen en gaan de alarmbellen af .
Sterkte dan als je ooit bij een Arriva of Veolia paal komt
Bij grensoverschrijdende reizen check je toch ook niet in en uit, je reist dan toch met een papieren vervoerbewijs?
In Theorie wel ja...
Maar de Ns is er al half achter dat die vlieger niet altijd opgaat, op Roosendaal spoor 3/4 staat dus 1 paal met een bordje erboven "Reis u naar Belgie? Stap1 Check uit bij NS. Stap 2 Reis verder naar Belgie" en "Reist u vanuit Belgie? Stap 1 U reist uit Belgie Stap 2 Check in Bij NS" t staat er echt? Heeft iemand een Foto?
Verder doe ik mn meindelijkse reisje naar Nederland dus altijd Brussel Zuid Roosendaal op een NMBS kaartje, want dat is goedkoper en verder op Dalvoordeel... ipv een Totaalpakkeet bij de NS aan te schaffen...Dat is dan mijn Praktijk
(Waarbij de "PROFIT!!!!"is dat de reiziger de volgende keer de auto pakt)
Nee maar t is zo half half...Dat bordje is kleuterschoolsgewijs..maar je hebt zo een paal wel nodig in het afgelsloten gebied...Maar doe het dat op beide perrons
Ik heb de laaste keer de varkensneus op spoor 1 zien vertrekken en de Brusselaer ook. Als je van de een op de andere zou overstappen (wat niet een onlogische is) moet je dus of heen en weer naar spoor 3 rennen, of bij een poortje bliepen, en niet door het poortje gaan, waardoor het dus openblijft...
Of ben ik nou de enige die zover vooruit denkt? Dat dit na 9 Juni toch echt een probleem gaat worden?
Ik heb de laaste keer de varkensneus op spoor 1 zien vertrekken en de Brusselaer ook. Als je van de een op de andere zou overstappen (wat niet een onlogische is) moet je dus of heen en weer naar spoor 3 rennen, of bij een poortje bliepen, en niet door het poortje gaan, waardoor het dus openblijft...
En wat is daar het probleem mee dan? Het is toch niet jouw verantwoordelijkheid dat dat poortje open of dicht gaat?
Ik verwacht dat die dingen na enige tijd weer vanzelf sluiten. Dat doen de poortjes in Engeland tenslotte ook.
quote:
Of ben ik nou de enige die zover vooruit denkt? Dat dit na 9 Juni toch echt een probleem gaat worden?
Ik maak me er niet eens meer druk over. We zien vanzelf wel wat voor teringbende het wordt.
Ja, de check-in/uit geldt vanaf het moment dat het display zegt dat het goed zit.
Klotedingen zijn die poortjes trouwens. Ik heb een paar weken terug een check-out gemist in Rotterdam Centraal, terwijl ik toch echt een dubbele piep hoorde. Ik heb niet naar het scherm gekeken omdat dat ding heel onlogisch is geplaatst ten opzichte van de looproute (rechtdoor) en wat ik als linkshandige gewend ben.
Die dubbele piep zal wel van een andere reiziger zijn geweest dan...
Ja, de check-in/uit geldt vanaf het moment dat het display zegt dat het goed zit.
Klotedingen zijn die poortjes trouwens. Ik heb een paar weken terug een check-out gemist in Rotterdam Centraal, terwijl ik toch echt een dubbele piep hoorde. Ik heb niet naar het scherm gekeken omdat dat ding heel onlogisch is geplaatst ten opzichte van de looproute (rechtdoor) en wat ik als linkshandige gewend ben.
Zodra de poortjes dicht zijn, zul je die check-uit niet meer missen in ieder geval
Op zondag 1 juni 2014 22:50 schreef Salatrel het volgende: twitter is wel het ideale medium om je eigen falen tentoon te stellen ja
Wat heeft een dramatische user experience te maken met eigen falen? IK kan er niks aan doen dat die dingen voor mij als linkshandige best wel onlogisch zijn ingedeeld hè?
Op zondag 1 juni 2014 22:28 schreef KnightSolaire het volgende: Inderdaad, hebben alle andere treinvervoerders met elkaar afgesproken klotepaaltjes te kopen ofzo? Volgens mij hebben ze allemaal dezelfde variant
Komt door de andere systemen die erachter zitten. Onder meer Arriva, Syntus en Veolia gebruiken ProData, terwijl Thales (onder meer NS, xx en Kubus) veel sneller werkt. Een deel van de lezers van Arriva/Syntus is nog van ERG Transit Systems, maar werkt hetzelfde als ProData
[ Bericht 6% gewijzigd door Peterselieman op 01-06-2014 22:59:52 ]
Goed idee, laten we het aanpassen aan 10 tot 15% van de bevolking tegen gigantische kosten zodat het grootste gedeelte van de bevolking er meer hinder van ondervindt terwijl het een kleine moeite is om het jezelf aan te leren.
Wat heeft een dramatische user experience te maken met eigen falen? IK kan er niks aan doen dat die dingen voor mij als linkshandige best wel onlogisch zijn ingedeeld hè?
[..]
Breda heeft nog geen poortjes, Den Haag CS en HS hebben ze ook niet en in Rotterdam staan ze nog open.
want je hebt zon verstoorde motoriek dat je nog niet eens een ovchipkaart voor de lezer kunt houden met rechts?
Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goed idee, laten we het aanpassen aan 10 tot 15% van de bevolking tegen gigantische kosten zodat het grootste gedeelte van de bevolking er meer hinder van ondervindt terwijl het een kleine moeite is om het jezelf aan te leren.
Gewoon een linkshandigenprodukt van 0 euro erop laden, zodat de computer weer of er een poortje links of rechts van de lezer openmoet
want je hebt zon verstoorde motoriek dat je nog niet eens een ovchipkaart voor de lezer kunt houden met rechts?
Nee maar een pasje uit een portomonee pulken doe ik nou eenmaal met links...daarna moetje pasje en portomonee van plaats wisslen en weer terug na het poortje
Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Goed idee, laten we het aanpassen aan 10 tot 15% van de bevolking tegen gigantische kosten zodat het grootste gedeelte van de bevolking er meer hinder van ondervindt terwijl het een kleine moeite is om het jezelf aan te leren.
10% tot 15% van de bevolking is 1,68 miljoen tot 2,52 miljoen inwoners, dat zijn meer mensen dan er bijvoorbeeld SGP-stemmers zijn terwijl daar wel volop rekening mee wordt gehouden. Je kunt daar bij het ontwerp van je poortjes best rekening mee houden, bijvoorbeeld door belangrijke bedieningselementen (zoals het display) op een betere manier te plaatsen.
quote:
Op zondag 1 juni 2014 22:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het is niet alsof het een gigantisch moeilijke taak is waar fijne motoriek bij komt kijken zoals schrijven.
Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Ik vind het een minor annoyance, wat men had kunnen voorkomen als men vooraf beter had nagedacht. Dat geldt overigens ook voor de RET en de verschillende soorten poortjes die ik in het buitenland tegenkom.
10% tot 15% van de bevolking is 1,68 miljoen tot 2,52 miljoen inwoners, dat zijn meer mensen dan er bijvoorbeeld SGP-stemmers zijn terwijl daar wel volop rekening mee wordt gehouden. Je kunt daar bij het ontwerp van je poortjes best rekening mee houden, bijvoorbeeld door belangrijke bedieningselementen (zoals het display) op een betere manier te plaatsen.
Ja, het lijkt me dus dat we moeten stoppen met rekening houden met de SGP-stemmers. En waar zie je het display dán? Het is gewoon óf links, óf rechts. Boven is niet te doen, in de vloer is onpraktisch... Maar als jij een oplossing hebt hoor ik die graag.
quote:
Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Ik vind het een minor annoyance, wat men had kunnen voorkomen als men vooraf beter had nagedacht. Dat geldt overigens ook voor de RET en de verschillende soorten poortjes die ik in het buitenland tegenkom.
Je hebt het over een stroom van klachten.
Ja, het lijkt me dus dat we moeten stoppen met rekening houden met de SGP-stemmers. En waar zie je het display dán? Het is gewoon óf links, óf rechts. Boven is niet te doen, in de vloer is onpraktisch... Maar als jij een oplossing hebt hoor ik die graag.
Het display zelf is wellicht onpraktisch om te verplaatsen, maar de statusleds (groen/rood) hadden wat mij betreft best op de deurtjes in het poortje geplaatst kunnen worden. Ook als de poorten nog open staan krijg je een visuele indicatie dat jouw in-/uitcheckhandeling is gelukt terwijl je er doorheen loopt.
quote:
Je hebt het over een stroom van klachten.
Dat zal vooral te maken hebben met de snelheid (of beter gezegd, het gebrek daaraan) van die dingen. Mijn ervaringen bij de RET zijn allerminst positief te noemen, veel mensen wachten tot het poortje weer dicht is. Ondanks dat er veel poortjes zijn staan de meeste mensen toch in de rij die het dichtste bij de trappen is, waardoor je staat te wachten om een station uit te komen.
Een ander euvel dat ik met de RET-poortjes heb is dat de afstemming tussen lezer en deurtjes niet echt goed is. Als degene voor mij heeft uitgecheckt en door het pad aan het lopen is terwijl ik uitcheck, sluiten de deurtjes al terwijl ik het "u bent uitgecheckt"-signaal heb gehad. Loop ik vervolgens door, dan krijg ik die klotedeuren alsnog tegen me aan.
Het display zelf is wellicht onpraktisch om te verplaatsen, maar de statusleds (groen/rood) hadden wat mij betreft best op de deurtjes in het poortje geplaatst kunnen worden. Ook als de poorten nog open staan krijg je een visuele indicatie dat jouw in-/uitcheckhandeling is gelukt terwijl je er doorheen loopt.
Er is geluid én je kijkt waar je je OVC houdt óf je ziet de poortjes opengaan. Ik vind dit geen argument.
dat klopt. maar ik kan het me niet goed voorstellen want theoretisch gezien zou je je bovenlichaam niet hoeven draaien om met linkerhand het pasje voor de lezer te houden en loop je dus opeenzelfde manier door het poortje heen als een rechtshandige...
wanneer je bovenlichaam wel draait draai je naar het scherm toe en zou naar mijn idee makkelijker zijn om het scherm af te lezen. je gaf zelf al aan dat je niet naar het scherm hebt gekeken en op de piepjes af bent gegaan terwijl er 4839204384283903842 poortjes naast elkaar staan op rotterdam centraal.
mijn conclusie is daarom: eigen schuld, dikke bult. maar goed voor de nederlander is het standaard om vooral iemand anders de schuld te geven.
Gvd, er staat een IC defect op de HSL en er is iets naar de vaantjes gegaan tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe waardoor er nu helemaal geen treinen meer rijden tussen Brabant en Zuid-Holland.
Op maandag 2 juni 2014 08:30 schreef James1988 het volgende: Gvd, er staat een IC defect op de HSL en er is iets naar de vaantjes gegaan tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe waardoor er nu helemaal geen treinen meer rijden tussen Brabant en Zuid-Holland.
Ik sta nu op Breda "Omreizen via Den Bosch" ja flikker op dan kan ik net zo goed wachten tot het voorbij is. Hoezo kan er helemaal niks rijden, dat kan toch niet waar zijn.
Ik sta nu op Breda "Omreizen via Den Bosch" ja flikker op dan kan ik net zo goed wachten tot het voorbij is. Hoezo kan er helemaal niks rijden, dat kan toch niet waar zijn.
Ik kan genoeg scenario's bedenken waarbij door één defecte trein een heel baanvak platligt, hoor. En niet alleen bij enkelspoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik kan genoeg scenario's bedenken waarbij door één defecte trein een heel baanvak platligt, hoor. En niet alleen bij enkelspoor.
Ik hoor net van een conducteur dat er twee stremmingen tegelijk zijn; een op de hsl die naar verwachting 10u is opgelost en eentje op het reguliere spoor, dat zou om een "gebroken trein" gaan en zou nog wel wat langer gaan duren. Verklaart al wel wat, maar het blijft bijzonder zuur.
Ik hoor net van een conducteur dat er twee stremmingen tegelijk zijn; een op de hsl die naar verwachting 10u is opgelost
De prognose daarvan is inmiddels 10:30, op Twitter zie ik enkele hoopgevende berichten ("yes we rijden weer!").
quote:
en eentje op het reguliere spoor, dat zou om een "gebroken trein" gaan en zou nog wel wat langer gaan duren. Verklaart al wel wat, maar het blijft bijzonder zuur.
Bij een treinbreuk krijg je het hele circus: KLPD, IL&T, enzovoorts. Die willen een veilige werkplek hebben tijdens het onderzoek, dus stillegging van treinverkeer.
Ook bij een 'gewone' defecte trein kan ik me voorstellen dat het treinverkeer wordt stilgelegd, maar dan vooral om te voorkomen dat reizigers die de trein hebben verlaten worden gegrepen door een tegemoetkomende trein.
Ik vraag me trouwens af hoe goed enkelsporig rijden werkt op een tweesporig baanvak met een verkeersintensiteit zoals we die in Nederland op veel trajecten hebben. Het zou me niet verbazen als de ellende alleen maar groter wordt door het sneeuwbaleffect dat dan onstaat.
edit: Volgens Somda betreft de gebroken trein DDZ ter hoogte van Willemsdorp. Het is niet de eerste keer dat dat materieel spontaan splitst...
[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 02-06-2014 09:31:55 ]
Ik zit ondertussen in de sprinter naar Lage Zwaluwe, vanaf daar zouden bussen moeten rijden naar Zwijndrecht. En dan vanaf daar maar naar delft, wordt een kort dagje op kantoor
edit: Volgens Somda betreft de gebroken trein DDZ ter hoogte van Willemsdorp. Het is niet de eerste keer dat dat materieel spontaan splitst...
Ik las het ook al, maar is hij dan gebroken ergens tussen 2 bakken of tussen de twee treinstellen? Zou wat zijn als er de komende tijd geen gekoppeld ddz meer mag rijden.
Ik las het ook al, maar is hij dan gebroken ergens tussen 2 bakken of tussen de twee treinstellen? Zou wat zijn als er de komende tijd geen gekoppeld ddz meer mag rijden.
Ik zag hem net staan, maar de trein zat netjes aan elkaar. Was maar een treinstel, maar andere stel kan natuurlijk al weg zijn gesleept. Evacuatietrein stond er iig ook bij.
geen idee, maar het zou allebei kunnen en allebei mag niet voorkomen. ben ook benieuwd welke het was
Voor zover ik heb begrepen zijn het de treinstellen die gesplitst zijn, er is dus geen sprake van een breuk in één stel (zoals bij Santpoort gebeurde).
Overigens, nu men in Den Bosch klaar is is het wel een vooruitgang: de machinist kwam Duits binnenrijden en ook de machinist van de trein richting Utrecht trok 'm flink open.
Op maandag 2 juni 2014 10:19 schreef Viezze het volgende: De IC Defect rijdt ondertussen ook helemaal niet meer, prognose was eerst 10.00, toen 10.30 en nu weet niemand het meer.
Overigens, nu men in Den Bosch klaar is is het wel een vooruitgang: de machinist kwam Duits binnenrijden en ook de machinist van de trein richting Utrecht trok 'm flink open.
Op maandag 2 juni 2014 10:46 schreef James1988 het volgende: Zojuist kwam er een ICd-stam door Gouda Goverwelle richting Vleuten. Die lijkt me verdwaald te zijn...
zal wel binnendoor richting de Meer gaan dan, lijkt me
Op maandag 2 juni 2014 11:17 schreef Dr_Flash het volgende: 2 collega's die in die gebroken trein zaten, komen net binnen. Lijkt een breuk tussen de stellen inderdaad.
Hoe zijn die DDZ's gekoppeld? Die standaard koppeling met een haak en een oog of dat geval wat er onder zit?
Een passagierstrein heeft vanochtend het achterste deel verloren. Op de Moerdijkbrug raakte de koppeling tussen twee treinstellen spontaan los. De trein remde direct, zegt de NS. Volgens een woordvoerder zijn de ongeveer 700 passagiers niet in gevaar geweest.
Het nieuwe type dubbeldekker was op naar Dordrecht. Het incident gebeurde om 7.30 uur. De passagiers moesten anderhalf uur in de trein blijven tot ze werden geëvacueerd. Om 9.00 konden ze met bussen hun reis vervolgen.
Oorzaak onbekend Het is niet bekend waardoor de stellen spontaan ontkoppelden. Vanwege het onderzoek reden er tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe vanochtend geen treinen. Dat onderzoek wordt gedaan door de Onderzoeksraad Voor Veiligheid, Inspectie Leefomgeving en Transport en de NS.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Jawel, je checkt uit bij het poortje, maar je loopt NIET naar buiten Poortje gaat gewoon dicht. Als je dus te traag bent met doorlopen, dan sta je ingesloten.
[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 02-06-2014 15:45:01 ]
Op maandag 2 juni 2014 17:54 schreef icloud het volgende: Ik zie dat ik zaterdag in asd moet overstappen op een shuttle trein naar sloterdijk en vanaf daar de trein naar alkmaar.
Lekker klantvriendelijk zo shuttle trein voor nog geen 5 minuten en of dat nu echt nodig is voor de spoorwerkzamheden, nee
je had liever een pendelbus gehad die wat langer over het stukje Amsterdam centraal en sloterdijk doet?
Tijdens Pinkpop 2014 rijdt NS geen Pinkpoptreinen t/m Landgraaf. Veolia pendelt vanaf 09:56 ieder kwartier met "maximale capaciteit GTW's" tussen Heerlen en Landgraaf. Vertrektijden Heerlen: x.11/26/41/56 vanaf 09:56 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00) Vertrektijden Landgraaf: x.03/18/33/48 vanaf 10:03 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00)
De Pendeltrein stopt NIET op Heerlen de Kissel. Er is een busdienst voorzien tussen Heerlen, Heerlen de Kissel, Eygelshoven Markt en Herzogenrath. De Euregiobahn rijdt niet tussen Heerlen en Herzogenrath. Vanaf dinsdag 10 juni 13:30 rijdt de Euregiobahn weer. Doordat er extra capaciteit nodig is op de Heuvellandlijn zullen er diesel GTW's naar de Heuvellandlijn gaan om extra capaciteit te bieden.
De treinen keren kort: 3 minuten in Heerlen en 2 minuten in Landgraaf. Beide cabines zijn volcontinu bemand om dit mogelijk te maken. Maar nu de reizigersstromen nog, ik verwacht dus wel vertraging ...
Op maandag 2 juni 2014 18:04 schreef greavy het volgende: Tijdens Pinkpop 2014 rijdt NS geen Pinkpoptreinen t/m Landgraaf. Veolia pendelt vanaf 09:56 ieder kwartier met "maximale capaciteit GTW's" tussen Heerlen en Landgraaf. Vertrektijden Heerlen: x.11/26/41/56 vanaf 09:56 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00) Vertrektijden Landgraaf: x.03/18/33/48 vanaf 10:03 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00)
De Pendeltrein stopt NIET op Heerlen de Kissel. Er is een busdienst voorzien tussen Heerlen, Heerlen de Kissel, Eygelshoven Markt en Herzogenrath. De Euregiobahn rijdt niet tussen Heerlen en Herzogenrath. Vanaf dinsdag 10 juni 13:30 rijdt de Euregiobahn weer. Doordat er extra capaciteit nodig is op de Heuvellandlijn zullen er diesel GTW's naar de Heuvellandlijn gaan om extra capaciteit te bieden.
De treinen keren kort: 3 minuten in Heerlen en 2 minuten in Landgraaf. Beide cabines zijn volcontinu bemand om dit mogelijk te maken. Maar nu de reizigersstromen nog, ik verwacht dus wel vertraging ...
Ter toevoeging: Men mag met de Veolia pendeltrein reizen, terwijl men is ingecheckt bij NS. In Landgraaf checkt men dan uit bij NS. Voor de terugreis checkt men te Landgraaf in bij NS. Dit om een snelle doorstroom van reizigers te bevorderen.
Op maandag 2 juni 2014 17:54 schreef icloud het volgende: Ik zie dat ik zaterdag in asd moet overstappen op een shuttle trein naar sloterdijk en vanaf daar de trein naar alkmaar.
Lekker klantvriendelijk zo shuttle trein voor nog geen 5 minuten en of dat nu echt nodig is voor de spoorwerkzamheden, nee
Die "Shuttle" van je is gewoon de IC Lelystad - Vlissingen..
I know, maar ik vind de ic naar vlissingen minder belangrijk dan de 800
Verleg je prioriteiten dan maar even.
Verder, ik heb je er al eerder op gewezen. Wij praten hier niet in treinnummertjes, hooguit met uitleg van de betreffende serie. Maar dat wil je ook maar niet begrijpen geloof ik..
Vorig jaar reed toch gewoon de IC door naar landgraaf?
Volgens de spots op Somda van pinksteren vorig jaar pendelde er sowieso zaterdag een SLT-6 tussen Heerlen en Landgraaf. Van zondag en maandag zou het zo maar kunnen dat er IC's doorreden, alleen lijkt mij het perron daar in Landgraaf te kort voor (iets van 190m)
Volgens de spots op Somda van pinksteren vorig jaar pendelde er sowieso zaterdag een SLT-6 tussen Heerlen en Landgraaf. Van zondag en maandag zou het zo maar kunnen dat er IC's doorreden, alleen lijkt mij het perron daar in Landgraaf te kort voor (iets van 190m)
De ic reed inderdaad door en halteerde op het evenementenperron.
Een paar jaar geleden heeft veolia ook de shuttle naar landgraaf verzorgt met maaslijn treintjes en dat ging goed
Lang geleden dat ik daar geweest ben. Ooit nog een keertje met een stoptrein naar Rotterdam mee geweest midden in de nacht.
Sneaky: te Rotterdam zijn de Brusselaar (normaal spoor 4) en de ICd naar Breda (normaal spoor 3) van plek gewisseld, en op de ICd-rijtuigen staat nog vaag te lezen "Intercity Amsterdam - Brussel". Als je niet goed oplet zou je zo in de verkeerde trein stappen...
Op maandag 2 juni 2014 19:08 schreef James1988 het volgende: Sneaky: te Rotterdam zijn de Brusselaar (normaal spoor 4) en de ICd naar Breda (normaal spoor 3) van plek gewisseld, en op de ICd-rijtuigen staat nog vaag te lezen "Intercity Amsterdam - Brussel". Als je niet goed oplet zou je zo in de verkeerde trein stappen...
Op maandag 2 juni 2014 18:04 schreef greavy het volgende: Tijdens Pinkpop 2014 rijdt NS geen Pinkpoptreinen t/m Landgraaf. Veolia pendelt vanaf 09:56 ieder kwartier met "maximale capaciteit GTW's" tussen Heerlen en Landgraaf. Vertrektijden Heerlen: x.11/26/41/56 vanaf 09:56 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00) Vertrektijden Landgraaf: x.03/18/33/48 vanaf 10:03 t/m einde dienst (dinsdag 10 juni t/m 13:00)
Als je de reguliere trein naar Kerkrade er tussen Heerlen en Landgraaf eruit gooit dan zou je eventueel met twee setjes kunnen rijden. Eentje met E-GTW en eentje met D-GTW.
Heb je gelijk meer speling, want als de ene aankomt dan kan de ander vertrekken en heb je wat meer keertijd
Als je de reguliere trein naar Kerkrade er tussen Heerlen en Landgraaf eruit gooit dan zou je eventueel met twee setjes kunnen rijden. Eentje met E-GTW en eentje met D-GTW.
Heb je gelijk meer speling, want als de ene aankomt dan kan de ander vertrekken en heb je wat meer keertijd
Misschien was ik niet gelijk duidelijk, maar er wordt gereden: Maastricht Randwyck - Heerlen (incl Sneltrein) en Landgraaf - Kerkrade vv. En dan die pendeltrein tussen Heerlen en Landgraaf. Reizigers tussen Heerlen, Chevremont en Kerkrade moeten overstappen in Landgraaf. Voor Heerlen de Kissel reis je met reguliere buslijn 26.
(Kroketten, jongens, daar gaat het om. Kroketten!)
Klopt niet de uitspraak van RvS is:
De Raad van State bepaalde overigens dat het alleen is toegestaan om de trappen te bouwen als de drukte op de perrons dit noodzakelijk maakt.
Er wordt (voorlopig) niks aan trappen gebouwd.
En ik stel dat die drukte dat nu reeds noodzakelijk maakt.
Ik ook, iedereen maar Corio niet en die houden de Gemeente Utrecht (schijters) in een houtgreep. Dus de smiley is hier n.v.t.
Misschien was ik niet gelijk duidelijk, maar er wordt gereden: Maastricht Randwyck - Heerlen (incl Sneltrein) en Landgraaf - Kerkrade vv. En dan die pendeltrein tussen Heerlen en Landgraaf. Reizigers tussen Heerlen, Chevremont en Kerkrade moeten overstappen in Landgraaf. Voor Heerlen de Kissel reis je met reguliere buslijn 26.
Ah ja, maakt mijn oplossing dus ook prima haalbaar, want ik denk dat op spitsuren een pendelend setje van 12 bakken GTW nou niet bepaald voldoende is
En ik zie nu wel dat de IC 800 (Alkmaar -) Amsterdam - Maastricht naar Heerlen rijdt ipv Maastricht, en de IC3500 Schiphol - Heerlen gaat naar Maastricht ipv Heerlen.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 02-06-2014 20:21:50 ]
Op maandag 2 juni 2014 20:11 schreef greavy het volgende: En ik zie nu wel dat de IC 800 (Alkmaar -) Amsterdam - Maastricht naar Heerlen rijdt ipv Maastricht, en de IC3500 Schiphol - Heerlen gaat naar Maastricht ipv Heerlen.
En wat merken de reizigers daarvan? Enkel misschien dat je voorin ipv achterin moet stappen, capaciteit blijft waarschijnlijk hetzelfde
En wat merken de reizigers daarvan? Enkel misschien dat je voorin ipv achterin moet stappen, capaciteit blijft waarschijnlijk hetzelfde
Dat je, om naar Maastricht te gaan, de trein een kwartier eerder of later moet pakken dan normaal. Zelfde geldt ook voor Heerlen.
De laatste keer dat ik naar Pinkpop ben geweest pendelde er overigens een VIRM tussen Landgraaf en Heerlen, maar ik schat dat dat al 6 jaar geleden is.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 21:34:37 ]
Langetermijnplanning. Wel eens kijken of ik mijn Duitse bevoegdheid kan halen bij mijn werkgever. Zou best wel chill zijn. Wel gelijk de hoogste klasse, dus daarmee mag ik overal rijden in Duitsland. Tegen de tijd dat het kan en het vrouwtje het ook wel ziet zitten om in de buurt van München te wonen dan gaan we die kant op
Langetermijnplanning. Wel eens kijken of ik mijn Duitse bevoegdheid kan halen bij mijn werkgever. Zou best wel chill zijn. Wel gelijk de hoogste klasse, dus daarmee mag ik overal rijden in Duitsland. Tegen de tijd dat het kan en het vrouwtje het ook wel ziet zitten om in de buurt van München te wonen dan gaan we die kant op
Fuck die tags, klik hier op en je ziet een mooie foto.
Met telefooncel op het perron.
Nu we het toch over antieke jaren '70 techniek hebben. Ik zat gister weer eens in de sneltram tussen Utrecht en Nieuwegein, is er nu niemand ooit op het idee geweest om iets te doen aan die enorm luidruchtige compressor die iedere 300 meter aanslaat?
Op maandag 2 juni 2014 22:16 schreef Monopoly het volgende: Ik droomde vannacht dat ik op die trein reed en in Duitsland door de rode vloog en een bok kapot reed, midden in de stad Zat ik weer rechtop in bed.
Nu we het toch over antieke jaren '70 techniek hebben. Ik zat gister weer eens in de sneltram tussen Utrecht en Nieuwegein, is er nu niemand ooit op het idee geweest om iets te doen aan die enorm luidruchtige compressor die iedere 300 meter aanslaat?
Ah dat is dus iets wat standaard is. Dacht dat m'n tram kapot was
Toen de Afsluitdijk aangelegd werd, was het plan om er een tweebaansweg en een spoorlijn aan te leggen. Maar de ruimte voor de spoorlijn is later gebruikt om er een vierbaansweg van te maken.
Maar het is toch belachelijk dat de reistijd Fryslan - Amsterdam bijvoorbeeld ongewijzigd is gebleven in al deze jaren. Terwijl wij Friezen juist zo tof zijn, wij verdienen een snellere spoorverbinding!
Op maandag 2 juni 2014 23:39 schreef Igen het volgende: Je kan natuurlijk ook met de bus over de Afsluitdijk, ipv. helemaal via Utrecht om te rijden.
Maar dan heb je geen VDU-korting en moet je overstappen. De trein is makkelijker, daar je kunt blijven zitten van Fryslan tot Amsterdam. De bus gaat tot den Oever en daar moet je toch weer overstappen.
Maar dan heb je geen VDU-korting en moet je overstappen. De trein is makkelijker, daar je kunt blijven zitten van Fryslan tot Amsterdam. De bus gaat tot den Oever en daar moet je toch weer overstappen.
Er is een rechtstreekse busdienst van Leeuwarden naar Alkmaar, en er zijn producten die je korting geven op de bus.
Ik heb daar donderdag nog in gezeten. Best een chille bus. Goede aansluiting op de sneltrein naar Groningen. Niet zo ideaal als de trein natuurlijk, maar ach. Ik vind het altijd een beetje huilie-huilie. Tuurlijk is het sneu dat het zo lang duurt, maar je woont in een uithoek. Ik woon in Groningen en ik leg me er gewoon bij neer dat ik minimaal 2 uur bezig ben voor ik in de bewoonde wereld ben.
Sterker nog, ik vind het veel kwalijker dat een regionaal orgaan zoveel geld over de balk smijt om vervolgens niets klaar te spelen. Als je zoveel geld gaat investeren dan doe je toch onderzoek, en maak je afspraken met boeteclausules etc? Nu help je lafjes mee om bij Herfte wat aan te passen (goed, dat was nodig ook, maar om andere redenen) en Prorail/Strukton houdt zijn handje wel op ja. Die geven je nog een kus op de wang ook en zwaaien je uit als je weer weg rijdt
- Waarom kan de Euregiobahn niet gewoon doorrijden tot Landgraaf? Ze hebben daar immers een eigen perron. - In 3 en zelfs 2 minuten keren met een stampvolle GTW... Voor je iedereen er uit hebt ben je volgens mij al 5 minuten verder
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Toen werd er gereden in een 20 minutendienst, iets waartoe ze als ze bezig zijn ook wel weer gaan besluiten, want de keertijden zijn te kort. Vijf minuten op beide eindpunten is logischer
Goed idee. Kom ik ieder jaar in oktober even langs om een pilsje te pakken.
Op maandag 2 juni 2014 23:51 schreef Monopoly het volgende: Ik heb daar donderdag nog in gezeten. Best een chille bus. Goede aansluiting op de sneltrein naar Groningen. Niet zo ideaal als de trein natuurlijk, maar ach. Ik vind het altijd een beetje huilie-huilie. Tuurlijk is het sneu dat het zo lang duurt, maar je woont in een uithoek. Ik woon in Groningen en ik leg me er gewoon bij neer dat ik minimaal 2 uur bezig ben voor ik in de bewoonde wereld ben.
Sterker nog, ik vind het veel kwalijker dat een regionaal orgaan zoveel geld over de balk smijt om vervolgens niets klaar te spelen. Als je zoveel geld gaat investeren dan doe je toch onderzoek, en maak je afspraken met boeteclausules etc? Nu help je lafjes mee om bij Herfte wat aan te passen (goed, dat was nodig ook, maar om andere redenen) en Prorail/Strukton houdt zijn handje wel op ja. Die geven je nog een kus op de wang ook en zwaaien je uit als je weer weg rijdt
Met al die werkzaamheden op dat traject krijg ik ook continue het reisadvies met de bus de afsluitdijk over te gaan.
Toen werd er gereden in een 20 minutendienst, iets waartoe ze als ze bezig zijn ook wel weer gaan besluiten, want de keertijden zijn te kort. Vijf minuten op beide eindpunten is logischer
Of wel de 15 minutendienst, maar dan met twee setjes materieel rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar het is toch belachelijk dat de reistijd Fryslan - Amsterdam bijvoorbeeld ongewijzigd is gebleven in al deze jaren. Terwijl wij Friezen juist zo tof zijn, wij verdienen een snellere spoorverbinding!
Dat is ie dus niet. Ooit reed er een paar keer per dag een snelle trein vanuit Leeuwarden die zo ongeveer nergens stopte tot dat die in Amsterdam was. Tegenwoordig is de verbinding relatief wat minder snel maar heb je wel de hele dag twee keer per uur een vlotte verbinding.
Sowieso zijn Friezen retarded want dat jankverhaal stond weken geleden al in de rest van het land in de krant. Friezen moeten gewoon hard schaatsen en mooie vrouwen maken. En verder gewoon daar blijven
Vroeger had je stichting FRIJ: Friesland Richting IJsland. Die wilden met spades Friesland lossteken van Nederland en met lange stokken naar IJsland duwen...
Op dinsdag 3 juni 2014 10:09 schreef Igen het volgende: Vroeger gingen ze van Leeuwarden naar Stavoren, en dan met de boot naar Enkhuizen, en dan met de trein verder naar Amsterdam!
Ze hebben een tijd geleden een proef gedaan met een trein die door zou rijden naar Enkhuizen. Dacht dat de proef niet helemaal het gewenste resultaat had.
Dat is ie dus niet. Ooit reed er een paar keer per dag een snelle trein vanuit Leeuwarden die zo ongeveer nergens stopte tot dat die in Amsterdam was. Tegenwoordig is de verbinding relatief wat minder snel maar heb je wel de hele dag twee keer per uur een vlotte verbinding.
het is wat je 'vlot' noemt.
Amsterdam is nou net het verkeerde voorbeeld, omdat je een grote omweg moet maken.
Ging lekker gister bij Zutphen, jezus wat een onzin
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Als er iemand door 35 kabels van wissels en seinen heen heit, geeft dat inderdaad wat problemen.
Ja, en dat kan ook gebeuren en dat is ook geen probleem. Maar laten ze dan ook informeren. Nu stond er weer zo'n kutje op 't spoor die niet eens wist waar de treinen heengingen die er nog stonden en hoe je beste kon reizen (deventer). En dan geven ze eerst een schatting dat het om 15:30 opgelost is en op moment dat ik om half6 terugreis moet ik nóg omreizen via utrecht CS
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Eind augustus een week lang geen treinen tussen Sittard en Maastricht, er worden onder meer 10 'overbodig' geworden wissels en 1800 meter oud spoor verwijderd.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 11:43:29 ]
Nieuwe, ben benieuwd of Greavy er nog is langsgeweest.