quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
quote:Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:
Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
Graag gedaanquote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:28 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Nog bedankt voor het idee
Een van de pc's die ik ging upgraden is dermate rot dat het ook met XP binnenkort over en uit is. Dus ik ga straks even kijken bij de lokale pc-boer naast de mediamarkt, die verkoopt core2duo's vanaf 65 euro
Chromebox??quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:42 schreef Paladijn het volgende:
Helaasch... hij had ze vanaf 150En redelijke voor ~250. Maar voor dat geld schroef je ook zelf 1 in elkaar, dus je kunt raden wat de conclusie was.
Bestaande pc is iig over en uit, zit een brak geheugenbankje in ofzo.
In dat geval mogen we alleen over brommerrijden pratenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:14 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Dan is dit niet de nieuwe SC............
chromebook?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:08 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Chromebox??
* Alfisti overweegt er eentje
Desktop versie van Chromebookquote:
En over de Trabant? Dat is ook een soort overdekte brommer.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In dat geval mogen we alleen over brommerrijden praten
Dat altijd.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:39 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Desktop versie van Chromebook
[..]
En over de Trabant? Dat is ook een soort overdekte brommer.
NEINquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:08 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Chromebox??
* Alfisti overweegt er eentje
quote:
AH, daarom was ie nu zo goedkoop.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:05 schreef Paladijn het volgende:
Ik hoop dat ze eind juni de nieuwe Nexus 10 aankondigen
Dan is mijn 'verzameling' compleet.
De gaskraan moet dicht staan voordat ze er weer druk op zetten, las ik.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:10 schreef Paladijn het volgende:
Schade na gaslek Apeldoorn groter dan verwacht
waitwhut?
De gemeente heeft zaterdag een noodbevel afgekondigd in verband met het gaslek. Omdat de gastoevoer overal afgesloten moet worden, mogen medewerkers van netbeheer Liander de deur van getroffen woningen openbreken als de bewoners niet thuis zijn.
Dat is vervelend thuiskomen na een weekendje weg
Niets mis met de oude qua hardware, ik vind'm er alleen niet uitzienquote:
Tja, wat is mooi..? iPad?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:20 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Niets mis met de oude qua hardware, ik vind'm er alleen niet uitzien
Overigens was ie eind vorig jaar al redelijk goedkoop te krijgen gezien er toen al geruchten gingen dat er een opvolger aankwam (en voorraad dus op moest...)
Ik heb gehoord dat die diesels van de Alfa's zeer betrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Heeft iemand ervaring met het rondkarren in een Alfa Romeo (benzine) ?
Ik hoor van mijn buurjongen dat die benzinemotoren voor geen meter deugen
quote:
Maar ik ga niet dieselen, ik ga benzinenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:14 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat die diesels van de Alfa's zeer betrouwbaar zijn.
inb4 Alfisti
als de motorinhoud meer dan 1600 is, dan is het qua onderhoud bijzonder gevoelig. Diesel is daarentegen vrij degelijk. 1800 is een grensgeval die ik je niet aanraad.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Het gaat om een Mito (1.4 16V turbo 155 PK) , maar ik lees er verder niks over terug, dat die blokken onbetrouwbaar of zoquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:21 schreef lipje het volgende:
[..]
als de motorinhoud meer dan 1600 is, dan is het qua onderhoud bijzonder gevoelig. Diesel is daarentegen vrij degelijk. 1800 is een grensgeval die ik je niet aanraad.
Koop een 2dehandse dell gx755, bijna onsloopbaar en met een ssd erin lekker vlug.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:42 schreef Paladijn het volgende:
Helaasch... hij had ze vanaf 150En redelijke voor ~250. Maar voor dat geld schroef je ook zelf 1 in elkaar, dus je kunt raden wat de conclusie was.
Bestaande pc is iig over en uit, zit een brak geheugenbankje in ofzo.
Gisteravond naar de surinamer geweest voor een paar broodjes en daarna tijdens de pauze van het voetbal snel een ijsje gescoord bij de lokale ijsboer.. dat bij elkaar kostte ongeveer de helft van het wekelijkse boodschappenbudgetquote:Op zondag 1 juni 2014 04:55 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij moet ik de aankomende week alleen sla vreten. 2 dagen achter elkaar naar de Mac gegaan
nahquote:
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:26 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Koop een 2dehandse dell gx755, bijna onsloopbaar en met een ssd erin lekker vlug.
Ik heb trouwens een i5 laptop over, interesse? --->DM.
Het verschil is idd duidelijk... Mij maken die hoeken niet zo uit, hij was vooral in de aanbieding.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:44 schreef Paladijn het volgende:
[..]
nahIk ben niet zo van van de rondingen en het samsung-plastic.
Eind vorig jaar ging het verhaal dat Asus de nieuwe ging maken, dat sprak me wel aan. Dan krijg je dus zoiets:
[ afbeelding ]
tegenover:
[ afbeelding ]
Plus dat onze huidige galaxy tab 10.1 nu toch echt achterhaald begint te worden qua performance...
Ik ben ook meer van het hoekigequote:Op zondag 1 juni 2014 11:44 schreef Paladijn het volgende:
[..]
nahIk ben niet zo van van de rondingen en het samsung-plastic.
Eind vorig jaar ging het verhaal dat Asus de nieuwe ging maken, dat sprak me wel aan. Dan krijg je dus zoiets:
[ afbeelding ]
tegenover:
[ afbeelding ]
Plus dat onze huidige galaxy tab 10.1 nu toch echt achterhaald begint te worden qua performance...
Azertyquote:Op zondag 1 juni 2014 11:47 schreef Paladijn het volgende:
[..]te laat... Azerty levert het spul dinsdag voor 260, dan bouw ik alles in, zet windows erop en klaar is kees.
En nee, heb hier al een i7 flaptop van't werk liggen die ik amper gebruik
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:14 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat die diesels van de Alfa's zeer betrouwbaar zijn.
inb4 Alfisti
[..]
Niet deugen is wat overdreven maar ze hebben imho twee "problemen":quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik ga sowieso geen diesel kopenquote:Op zondag 1 juni 2014 12:01 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Dieselmotoren zijn inderdaad erg betrouwbaar, met name de 8V JTD's zijn oersterk!
dat de bodemplaat van de 156 onder je reet vandaan roest hebben we het niet over![]()
[..]
Niet deugen is wat overdreven maar ze hebben imho twee "problemen":
-Distributieriem elke 60000km of drie jaar (wat eerste komt) vervangen. Geen gelul dat dat langer is en dat de boekjes wat anders zeggen, men heeft de periodes naar beneden bijgesteld i.v.m. het vele breken.
-Bij de Twin Spark versies moet het oliepeil zeer goed op niveau gehouden worden, minimum niveau is eigenlijk al te weinig!1 keer met te weinig olie rijden is garantie voor drijfstanglagers die vroeg of laat de geest gaan geven.
Dat is ook persoonlijke smaak en we hebben hier dus al een 10" liggen terwijl we voornamelijk de 7" gebruiken dus ik heb de aanbieding voorbij laten gaanquote:Op zondag 1 juni 2014 11:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het verschil is idd duidelijk... Mij maken die hoeken niet zo uit, hij was vooral in de aanbieding.
Yep, ding heet niet voor niets "transformer"quote:Op zondag 1 juni 2014 11:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben ook meer van het hoekigeIs dat scherm van die Asus afneembaar?
Prima zaak inderdaad, kom er ook al jaren.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:59 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Azerty![]()
Toffe zaak, ben er al een paar keer bij ze in Raalte geweest. Staat leuk spul in de showroom.
Ook niet gek veel geld voor een nieuw systeempje, wat zit er allemaal in?
nogmaals, die blokken komen bij Fiat vandaan, en die zijn prima in orde.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:04 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik ga sowieso geen diesel kopendaar maak ik te weinig km voor
Ik wil graag een Alfa Romeo MiTo (1.4 16V Turbo, 120 /155 pk) kopen, maar ik lees nergens terug dat die benzineblokken ook problemen hebben, terwijl die buurjongen beweert dat die benzine blokken nog steeds aids zijn
Oh , dat heb ik niet gelezen de 1e keerquote:Op zondag 1 juni 2014 12:11 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
nogmaals, die blokken komen bij Fiat vandaan, en die zijn prima in orde.
Die zijn redelijk foutloos wat ik weetquote:Op zondag 1 juni 2014 12:04 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik ga sowieso geen diesel kopendaar maak ik te weinig km voor
Ik wil graag een Alfa Romeo MiTo (1.4 16V Turbo, 120 /155 pk) kopen, maar ik lees nergens terug dat die benzineblokken ook problemen hebben,
Is de buurjongen zelf monteur of heeft hij ervaring met Alfa's? Of is het een kwestie van "ik hoorde dat........"quote:terwijl die buurjongen beweert dat die benzine blokken nog steeds aids zijn
Hij heeft er een zekere ervaring mee ja (de beste knul is 16quote:Op zondag 1 juni 2014 12:14 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Is de buurjongen zelf monteur of heeft hij ervaring met Alfa's? Of is het een kwestie van "ik hoorde dat........"
16quote:Op zondag 1 juni 2014 12:15 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Hij heeft er een zekere ervaring mee ja (de beste knul is 16![]()
) en zijn vader heeft twee Alfa Romeo spider's gekocht, en die waren best wel aids
Motorblokken moesten compleet gereviseerd worden
quote:Op zondag 1 juni 2014 12:15 schreef Paladijn het volgende:
Ik denk dat er volgende week een BX op de stoep staat, volgens 2cv is dat de beste auto
Hij heeft een twinspark gekocht iddquote:Op zondag 1 juni 2014 12:17 schreef Alfisti het volgende:
[..]
16Oke
Spider's zijn een ander verhaal: tot 1995 is dat allemaal ouwe troep en daarna tot 2003 de TwinSpark ellende.
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Twin_Spark_enginequote:
Dan hangt er heel veel af van het onderhoud en manier van gebruiken door de vorige eigenaar. Ik laat standaard eigenlijk altijd de drijfstanglagers en distributieriem vervangen (ongeveer 650 euro totaal) bij aanschaf van een TS Alfa.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Hij heeft een twinspark gekocht idd![]()
Maar zo'n MiTo is geen TS, dus kan ik mooi met 120 pk over de weg knallenquote:Op zondag 1 juni 2014 12:23 schreef Alfisti het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Twin_Spark_engine
[..]
Dan hangt er heel veel af van het onderhoud en manier van gebruiken door de vorige eigenaar. Ik laat standaard eigenlijk altijd de drijfstanglagers en distributieriem vervangen (ongeveer 650 euro totaal) bij aanschaf van een TS Alfa.
Multi air?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Het gaat om een Mito (1.4 16V turbo 155 PK) , maar ik lees er verder niks over terug, dat die blokken onbetrouwbaar of zo
Volgens mij niet, hoezoquote:
Die zijn gigantisch gevoelig voor tijdig olieverversen en de juiste olie. Een nieuwe multiair module kost incl monteren gauw een kleine 1500 euroquote:
Is er ook een overzichtje van welke (benzine) motoren deze techniek gebruikenquote:Op zondag 1 juni 2014 13:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die zijn gigantisch gevoelig voor tijdig olieverversen en de juiste olie. Een nieuwe multiair module kost incl monteren gauw een kleine 1500 euro
Duvel is TS.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:26 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Maar zo'n MiTo is geen TS, dus kan ik mooi met 120 pk over de weg knallen
TS = Twin Sparkquote:
Ja echt waarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
Wikipedia.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:09 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Is er ook een overzichtje van welke (benzine) motoren deze techniek gebruiken
Ik had hem al gevonden, maar alsnog bedanktquote:
Alleen de benzine motoren, zowel de twee- als viercilinder gebruikt de multiair techniek. De diesels zijn 'gewoon' commenrail euro 5.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:09 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Is er ook een overzichtje van welke (benzine) motoren deze techniek gebruiken
Ik heb al gekeken en de benzine motoren die MultiAir gebruiken, zijn 105 en 135 pk, de auto waar ik naar kijk gebruikt geen MultiAir en hebben 120 en 155 pkquote:Op zondag 1 juni 2014 13:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Alleen de benzine motoren, zowel de twee- als viercilinder gebruikt de multiair techniek. De diesels zijn 'gewoon' commenrail euro 5.
Mocht een diesel willen kopen, controleer dan de carterventilatie als die gemodificeerd is (verwarming), de drukverschilslangen van het roetfilter en als niet een brandplaatje lek is.![]()
Rinsma?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister nog een leuke Alfa op de foto gezet bij de lokale Alfa-dealer.
[ afbeelding ]
Probeer truckfan.nlquote:Op zondag 1 juni 2014 14:36 schreef Alfisti het volgende:
[..]
* Alfisti ziet nog niets verder op BB staan
Deur van de koelkast open zettenquote:Op zondag 1 juni 2014 16:34 schreef Barcaconia het volgende:
Groot dilemma: ik wil de kachel aanstoken omdat ik het leuk vind maar dan wordt het te warm in huis want het is geen winter meer
BBQ opstoken!quote:Op zondag 1 juni 2014 16:34 schreef Barcaconia het volgende:
Groot dilemma: ik wil de kachel aanstoken omdat ik het leuk vind maar dan wordt het te warm in huis want het is geen winter meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 juni 2014 16:58 schreef Alfisti het volgende:
[..]
BBQ opstoken!
Na afgelopen weekend eet ik 3 weken salade vrees ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Vuurkorfquote:Op zondag 1 juni 2014 16:34 schreef Barcaconia het volgende:
Ben je met 2cv gaan samenwonen?quote:Op zondag 1 juni 2014 17:22 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Na afgelopen weekend eet ik 3 weken salade vrees ik
Dat niet, maar wel in de buurt van zijn huis geweest.quote:
Ach, da's toch allemaal één pot nat - Het Hoge Noordenquote:Op zondag 1 juni 2014 17:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat niet, maar wel in de buurt van zijn huis geweest.
Tenminste, ik heb geen idee waar 2cv woont maar ik heb een heel deel van Fryslan gezien.
Eenschquote:Op zondag 1 juni 2014 17:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ach, da's toch allemaal één pot nat - Het Hoge Noorden
Ver weg.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ach, da's toch allemaal één pot nat - Het Hoge Noorden
2cv komt zn dorp niet uit en daar ben jij niet geweest.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat niet, maar wel in de buurt van zijn huis geweest.
Tenminste, ik heb geen idee waar 2cv woont maar ik heb een heel deel van Fryslan gezien.
In de buurt.quote:Op zondag 1 juni 2014 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
2cv komt zn dorp niet uit en daar ben jij niet geweest.
Nope, via Lemmerquote:Op zondag 1 juni 2014 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alhoewel... misschien ben je via Joure naar de start gegaan?
Als er DOT4 staat ga ik op zich wel van uit dat gewone DOT4 prima is, maar een ander product kan natuurlijk wel andere, gunstigere eigenschappen hebben en misschien daarom beter aan te raden. Maar voor normaal gebruik misschien ook niet, dus daarom toch even checkenquote:Op zondag 1 juni 2014 20:19 schreef powerflux het volgende:
tja, waarom niet DOT4 gebruiken als er DOT4 in het boekje staat? in ieder geval nooit mengen.
Heb ik zoiets ooit op Fok gezet of verzin je dat zelf ?quote:Op zondag 1 juni 2014 08:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gisteravond naar de surinamer geweest voor een paar broodjes en daarna tijdens de pauze van het voetbal snel een ijsje gescoord bij de lokale ijsboer.. dat bij elkaar kostte ongeveer de helft van het wekelijkse boodschappenbudget
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt.
Dat brulde ik vroeger. Maar ik ben ouder en wijzer geworden.quote:Op zondag 1 juni 2014 12:15 schreef Paladijn het volgende:
Ik denk dat er volgende week een BX op de stoep staat, volgens 2cv is dat de beste auto
Goed bezig en zulks. Prijs je gelukkig dat het geen voorsubframe van een BX is. Dan moet je ook een spinnenweb aan leidingen los maken (als die troep nog los wil), de hoogteregelaar los maken (waarna je de hoogte weer af moet stellen) en hangt er geen bos retourslangen in de buurt die uiteraard half vergaan is waardoor elke aanraking bijna garantie is tot lekkage.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:10 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]
1 Xsara-asPiepschuim was om de as wat soepeler onder de auto weg te trekken. Was niet makkelijk zonder brug, en een andere terughangen wordt alleen nog maar leuker
Het helpt ook niet dat ik keurig het demonteren van de remmen volgens het boekje heb gedaan, en ook de schokbreker-brackets en zo los heb gehaald in de veronderstelling dat dat allemaal overgezet moest worden. Maar al die meuk zit er bij gebruikte assen zo te zien nog gewoon aan
![]()
Scheelt wel, want de binnenzijden van die imbus-boutjes van de ABS-sensoren draaiden compleet door en dat is nu dan een zorg minder.
Voor de remvloeistof staat in het boekje DOT4, maar er is gewone DOT4 en DOT4-HP (voor ESP-ABS) en nog DOT5.1. Maar ik lees wel dat de meeste lui nog de gewone DOT4 gebruiken. Maakt dat verder nog wat uit of is 1 van de andere 2 een beter alternatief. De 96 en 126 hadden geen ABS
Ja, echt handig is het allemaal nietquote:Op maandag 2 juni 2014 01:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goed bezig en zulks. Prijs je gelukkig dat het geen voorsubframe van een BX is. Dan moet je ook een spinnenweb aan leidingen los maken (als die troep nog los wil), de hoogteregelaar los maken (waarna je de hoogte weer af moet stellen) en hangt er geen bos retourslangen in de buurt die uiteraard half vergaan is waardoor elke aanraking bijna garantie is tot lekkage.
Moet de oude as terug ? Zo nee: trek die uit elkaar. Wellicht kan je die nog reviseren (rekening voor de onderdelen indienen bij de eigenaar van de auto) en er later weer onder schroeven.
Nogmaals: goed bezig. Onder en auto op assteuntjes werken is altijd driewerf kut.
Nu de vervang-as monteren en de auto weer de weg op schoppen. Daarna pas met de orginele as aan de slag gaanquote:Op maandag 2 juni 2014 02:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ja, echt handig is het allemaal nietMa grazie!
Ik heb ook met twee setjes assteunen moeten werken, wat ervoor zorgde dat de as alleen zijwaarts onder de auto vandaan kan. Op de grond werken vind ik verder niet heel erg, alleen die beperkte ruimte als je echt onder de auto moet zijn is wel kut. En complex vind ik stiekem eigenlijk ook niet zo erg. Kost wel veel tijd, maar is dan ook weer leerzamer. Poreuze meuk is wel altijd [ afbeelding ]
De oude as hoeft niet terug, auto moet zsm weer rijdbaar zijn want nu claimt mijn broertje die van mijn ouders steeds![]()
Ach, de vraagbaak ging ook niet in op het vervangen van een subframe (voor) bij een BXquote:Ik kan wel die Leeuw-revisietoko een mailtje sturen of die ook een kale as inkopen, dan moeten alleen de ankerplaten en de remleidingen er nog af. Zo niet, kan ik het zelf eens nader bekijken op een later tijdstip, want met torsie-assen heb ik verder geen ervaring. Maar het scheiden van de as en de draagarmen is een nog rottere klus volgens mij, en de schrale digitale Haynes die ik heb gaat daar niet eens op in![]()
RX5/RX10. Google is je vriend.quote:Ik moet alleen even kijken wat handig is om de binnenkant van die wielkast mee te behandelen, die is deels tot op het blanke staal kaal geschuurd.
Ik ga heel wat meer dan een potje nodig hebben voor m'n andere anti-roest projectenquote:Op maandag 2 juni 2014 03:50 schreef 2cv het volgende:
Je kan het goed bewaren voor andere anti-roest projecten. Ik heb mijn RX-meuk al in 2011 gekocht geloof ik en het werkt nog steeds. Potten na gebruik goed dicht doen, even omkeren en daarna pas (rechtop) weg zetten.
Ben even voor je terug gegaan naar Rinsma (en bij de buurman een uitgebreide rondleiding gehadquote:
Anders gewoon wat hammerite eroverheen.quote:Op maandag 2 juni 2014 03:35 schreef Dingest het volgende:
De band heeft het werk gedaan, en dat is al minimaal een week geledenHet is ook maar een klein stukje. Het probleem is ook dat RX5 kennelijk wel nabewerkt moet worden met RX10, en dan is 30e best veel voor een stukje van hooguit 5x10 cm - zeker als de auto dus misschien over 3 maanden weg is. En het is niet alsof dit exemplaar boordevol deukjes/krasje het conserveren direct waard is
![]()
Die is dood.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:00 schreef Paladijn het volgende:
When. Does. The. Hurting. Stop.
[ afbeelding ]
You wouldn't sayquote:
Die uitspraak heeft een baard van hier tot yesterday mênquote:Op maandag 2 juni 2014 00:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heb ik zoiets ooit op Fok gezet of verzin je dat zelf ?
Bleef je trein in een geheel tijdens de rit?quote:Op maandag 2 juni 2014 20:21 schreef Duvel het volgende:
Ik had wat te klagen, maar ik ben vergeten wat.
Ghehe, verkeerde dag en verkeerde traject! Ik zat wel in de auto vandaag, zal wel met mongolen op de weg te maken hebben dan.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:54 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Bleef je trein in een geheel tijdens de rit?
NS wil minder hinder bij spontane ontkoppeling
Hoeveel Nm moet je hebben ? Mijn momentsleutel doet 200Nm maximaal. De aandrijfasmoeren bij een BX zitten vast met 270Nm. Oplossing: moeren vast zetten met 130Nm, markeren hoe ze staan, moeren verder vast draaien met 200Nm, weer markeren hoe ze staan en dan met een wringijzer ze nogmaals het een aantal graden draaien.quote:Op maandag 2 juni 2014 12:14 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik ga heel wat meer dan een potje nodig hebben voor m'n andere anti-roest projecten![]()
Maar ik heb het nog even bekeken; wat echt kaal is, is maar 2x4 cm. De gebruikte valt met 250e iets duurder uit dus ik laat dat stukje even voor wat het is, met de kanttekening dat als hij hem na augustus houdt het wel adviseerbaar is om één en ander te behandelen. Revisie-as werd aantrekkelijk, maar dan moet ik wel de remschoenen achter en zo vervangen ipv simpelweg overzetten en een momentsleutel kopen voor de naafmoer, want die valt buiten het bereik van de mijne. Dan ben ik toch weer 300e verder tov nu, bijna verdubbeling van de kosten.
Een negatieve baardlengte ? Goh ...quote:Op maandag 2 juni 2014 20:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die uitspraak heeft een baard van hier tot yesterday mên
De naafmoeren achter staan voor 180Nm, maar mijn momentsleutel gaat maar tot 110 of zo. Was destijds voldoende voor de kop van de 96 (en tot nu toe nog steeds)quote:Op maandag 2 juni 2014 22:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoeveel Nm moet je hebben ? Mijn momentsleutel doet 200Nm maximaal. De aandrijfasmoeren bij een BX zitten vast met 270Nm. Oplossing: moeren vast zetten met 130Nm, markeren hoe ze staan, moeren verder vast draaien met 200Nm, weer markeren hoe ze staan en dan met een wringijzer ze nogmaals het een aantal graden draaien.
Dan ben jij de nieuwe neger van de PTA SC.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:51 schreef Sounddragon het volgende:
Gut gut, wat een weertje weer vandaag, nog effe en ik krijg een gratis verblijfsvergunning.
Ala suni (of was het sani )bun? nieuwe neger in SC? Mi lobi datquote:
Er staan hier nog een stuk of zes Kappa coupe's om de hoekquote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:27 schreef Dingest het volgende:
Dag Lancia![]()
Die gaan nu helemaal een zeldzaamheid worden op onze wegen
dat is met een andere italiaan niet anders denk ikquote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:17 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Er staan hier nog een stuk of zes Kappa coupe's om de hoekIk vrees alleen voor het onderhoud...
Ja, het is meer de combinatie leeftijd + italiaan + veel electronicaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:33 schreef densmee het volgende:
[..]
dat is met een andere italiaan niet anders denk ik
Geen mrbwquote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:45 schreef densmee het volgende:
nog iemand een kei goeie brommer kopen![]()
V&A / [TK] Nette Honda CBR750F Hurricane
Valt met die van mij genoeg mee. Heb eigenlijk nooit een storing of andere elektrische problemenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:33 schreef densmee het volgende:
[..]
dat is met een andere italiaan niet anders denk ik
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:33 schreef Paladijn het volgende:
Moderne boodschappenautootjes zonder enige luxe tellen niet mee
Jammer, het voordeel: de 300C komt terugquote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:27 schreef Dingest het volgende:
Dag Lancia![]()
Die gaan nu helemaal een zeldzaamheid worden op onze wegen
W211quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Jammer, het voordeel: de 300C komt terug![]()
die vlugt voor die negerquote:
Op geheel eigen statische wijze dan.quote:
Neh, plastic fantastic, kost teveel als je op je bek gaatquote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:45 schreef densmee het volgende:
nog iemand een kei goeie brommer kopen![]()
V&A / [TK] Nette Honda CBR750F Hurricane
mooie caferacer van maken dan, heb je er 2 keer plezier vanquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, plastic fantastic, kost teveel als je op je bek gaat
Ik heb nog een GTR-project staanquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:53 schreef densmee het volgende:
[..]
mooie caferacer van maken dan, heb je er 2 keer plezier van
als het een nissan is welquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog een GTR-project staan.. interesse?
Wil je eens proberen of die stabieler zijn als CB1300's?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:56 schreef densmee het volgende:
[..]
als het een nissan is wel
maar ik ga een suuz gsf1200 kopen
Sja, als je graag vrachtwagen rijdt is dat wellicht wel watquote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:09 schreef densmee het volgende:
mijn collega heeft er al de nodige km's op zitten en die is er nogal over te spreken, hij wil alleen verder op bmw r 1200 gs avontuur
Dat heb ik altijd een beetje een net-niet auto gevondenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Jammer, het voordeel: de 300C komt terug![]()
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:08 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd een beetje een net-niet auto gevondenZeker ten opzichte van de 300-serie uit de jaren '50.
Mijn creatie zou anders/mooier worden. Middelste achterwiel er uit, de andere wielen aangedreven d.m.v. een diff. En achter natuurlijk een grote bak of laadplateau.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:04 schreef Paladijn het volgende:
Wat doet 2cv bij jullie op het werk?
En
NWS / Grote brand met explosie bij Shell in Moerdijk #1
Hoe dik/dun zijn je vingers ?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:17 schreef Dingest het volgende:
Zo, auto is terug bij mijn broertjeIk vind wel dat het rechterwiel nog steeds erg dicht bij de wielkast zit - ik krijg er mijn vingers niet volledig tussen, links wel - maar er komen geen enge geluiden meer vandaan dus op deze as loopt hij iig niet aan.
Ben wel blij dat het ding weer weg is
Maandag is deel van mijn weekend.quote:Op woensdag 4 juni 2014 07:46 schreef Paladijn het volgende:
Nog acht uurtjes, dan tijd voor weekend... tot maandag
Lekker.quote:Op woensdag 4 juni 2014 07:46 schreef Paladijn het volgende:
Nog acht uurtjes, dan tijd voor weekend... tot maandag
Daardoor zijn bij mij dinsdag tot en met vrijdag langere werkdagen, bij jou ook?quote:
Neuh, gewoon normale werkdagenquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daardoor zijn bij mij dinsdag tot en met vrijdag langere werkdagen, bij jou ook?
goedemorgenquote:
dan begint het weekendquote:
lekker rustigquote:Op donderdag 5 juni 2014 08:30 schreef Anne het volgende:
Goedemorgen.
Ik zit vandaag de hele dag alleen volgens mij. Ook wel eens fijn op zich.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:02 schreef Anne het volgende:
Nog maar 2 uurtjes! En dan is het lang weeeeeekend
!
Can ook toeval zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, dit keer voor ene Caromine.
Begint wel weer met "Ca".
De hele dag Guus Meeuwis is toch wel een reden om hara kiri te plegen met een bot zwaard.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:02 schreef Anne het volgende:
Ik heb de muziek uit het magazijn en dat is vooral Guus Meeuwis. Maar dat vind ik niet erg!
Collega gaat er heen, vandaar.
Nog maar 2 uurtjes! En dan nog 1 dagje
! En dan is het lang weeeeeekend
!
Terechte URL.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:40 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]
Geel met roze. Inderdaad, wie verzint nu zoiets.
garantiequote:Op donderdag 5 juni 2014 19:34 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij doet m'n HDMI-poort het niet op mijn nieuwe laptop
Ik meen dat een defect binnen 2 weken automatisch omruilen betekend, omdat het dan word beschouwt als een defect vanaf het moment dat het object van de band rolt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:14 schreef Dingest het volgende:
Dat spreekt voor zich, maar het is wel kut om de laptop na een week weer terug te mogen sturen en weet ik voor hoe lang kwijt te zijn. Of dat ze hem gewoon omwisselen en ik wéér Win7 erop kan plempen.
Volgens mij hoor je dat ook niet te horen. Het is een video poort. Controleer je instellingen nog eensquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:32 schreef Dingest het volgende:
Online besteld![]()
Uiteraard, aangezien ik Win7 erop heb gezet ipv Win8.1, en dus alle drivers ook moest installeren. Als ik de driver nog eens zelf laat zoeken voor een evt. update is dat niet mogelijk omdat die aangeeft dat de driver specifiek voor Lenovo zelf is. En als ik de kabel inplug in tv en laptop dan herkent de tv op alle poorten de verbinding wel ('geen signaal' ipv 'signaalkabel controleren'), en Windows geeft ook geen bevestigingsklank dat de kabel ingeplugd is.
Jawel, hij geeft dan eenzelfde klank/'Device Connect' als bij het inpluggen van een USB-apparaatquote:Op donderdag 5 juni 2014 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Volgens mij hoor je dat ook niet te horen. Het is een video poort. Controleer je instellingen nog eens
Een wielsleutel, zie bovenstaande sticker.quote:
Valt me best mee eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:13 schreef Sounddragon het volgende:
Shell, couple of days leetur.
[ afbeelding ]
Kan op zich best hoor, tis Shell, dus dat geld komt uit de grote pot. Al denk ik dat er ergens een verzekeringsmaatschappij een cheque mag gaan uitschrijven als het een verwijtbaar iets was.. Dat gaan wij ws nooit te weten komen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:51 schreef .Neovo. het volgende:
Ik moet wel lachen om de reacties die elders op internet staan. Die beweren dat de benzineprijzen nu weer omhoog gaan dankzij die ontploffing.
Maar dat is hetzelfde als die aardbevingen hier in het Noorden. Iedereen in rep en roer en twee week later is de media opgerot en wordt er geen aandacht meer besteed.
Dit was een stop, dan trekken ze de installatie uit elkaar. Dat hoort veilig te zijn natuurlijk, maar vergissen is- en blijft menselijkquote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:55 schreef Dingest het volgende:
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat er op een verwerkingsinstallatie ergens iets misgaat, die dingen worden gelukkig wel steeds meer robuust en veiliger gebouwd
gewoon tussen die paaltjes... van Zeeland via Brabant en Limburg zo omhoog tot in Groningenquote:
Godverdomme wat slechtquote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:15 schreef lipje het volgende:
[..]
gewoon tussen die paaltjes... van Zeeland via Brabant en Limburg zo omhoog tot in Groningen
op het strand en aan de bosrand had ook gekund, of langs het erfquote:
Foto ?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 01:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
een grille, met mijn reclame er op ook nog
*zucht*quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:15 schreef lipje het volgende:
[..]
gewoon tussen die paaltjes... van Zeeland via Brabant en Limburg zo omhoog tot in Groningen
Tis een zware diesel bro. genekt door Den Haag met hun fijne nieuwe oldtimer regeling.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:24 schreef Dingest het volgende:
Goh, je verwacht het niet dat een import-diesel die er zo uitziet afgedankt wordtDuidelijk geïmporteerd door een oldtimer-liefhebber
Dit ziet eruit alsof ie al wat langer niet echt vertroeteld is.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tis een zware diesel bro. genekt door Den Haag met hun fijne nieuwe oldtimer regeling.
Ja want als die regeling er niet was hadden ze de auto de afgelopen 10 jaar wel onderhouden?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tis een zware diesel bro. genekt door Den Haag met hun fijne nieuwe oldtimer regeling.
Kan geïmporteerd zijn met de intentie om hem op te knappen natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Dit ziet eruit alsof ie al wat langer niet echt vertroeteld is.
Read above.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja want als die regeling er niet was hadden ze de auto de afgelopen 10 jaar wel onderhouden?
Klinkt aannemelijk:quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan geïmporteerd zijn met de intentie om hem op te knappen natuurlijk.
[..]
Read above.
Het een sluit het ander niet uitquote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:46 schreef daNpy het volgende:
De kans dat ie is geimporteerd om goeiekopigheid acht ik net wat groter.
Zeg maar 99,999999%
Mwah, als je de nieuwe regels kent, ben je wel een beetje geschuffeld als je nu nog zo'n ding hierheen haalt om in te rijden.. en dan in deze staat ook nogquote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:46 schreef daNpy het volgende:
De kans dat ie is geimporteerd om goeiekopigheid acht ik net wat groter.
Zeg maar 99,999999%
Veroorzaakt door exact hetzelfde volk dat deze bak naar Nederland heeft gehaaldquote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel het debat erover.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 15:48 schreef daNpy het volgende:
In 2011 was er nog geen sprake van de (huidige) regeling
Mein Gott wat een triestigheid. Wat kan de mens toch diep zinken.quote:
Werkelijk?!quote:Op zondag 8 juni 2014 02:41 schreef 2cv het volgende:
Inmiddels hebben 7 belangstellenden zich gemeld !
Nee, ik heb het gedroomd.quote:
quote:Op zondag 8 juni 2014 09:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
'met mijn reclame er nog op'. Mag niet dus.
Dat heb je tamelijk snel gedaanquote:Op maandag 9 juni 2014 10:39 schreef densmee het volgende:
Ook Goedemorgen net al een bandit gekocht en gisteren avond een cbr verkocht als het goed is
Geen idee eigenlijk..............slow is het in ieder geval welquote:
De afgelopen dagen veel Duitse delicatessen verorbertquote:Op maandag 9 juni 2014 17:20 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk..............slow is het in ieder geval wel
Hoe gaat het koken je af? Komt GF alweer bijna thuis?
Op buienradar te zien gaat het zo komen.. hier rond een uur of half 10quote:Op maandag 9 juni 2014 19:31 schreef Paladijn het volgende:
Het is trouwens te hopen dat het op Pinkpop meevalt gezien de code rood van het KNMI
Straks doet Metallica echt Ride the lightning
Echt klotenieuws.quote:
Het is al begonnen zelfs..quote:Op maandag 9 juni 2014 19:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Op buienradar te zien gaat het zo komen.. hier rond een uur of half 10!
Sectie-einde weghalen, of instellen dat paginanummering doorloopt over de secties heen.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:54 schreef .Neovo. het volgende:
Iemand verstand van paginanummering in Word?
Halverwege het document begint ie ineens opnieuw te tellen. 13.gif
Er is ingesteld dat de paginanummering doorloopt, maar er gebeurd niks. Ik heb het wel een beetje gehad met dit Word-document vandaag. Zelfs koppen toevoegen is een onmogelijk taak geworden.quote:Op maandag 9 juni 2014 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sectie-einde weghalen, of instellen dat paginanummering doorloopt over de secties heen.
Hmmm, volgens twitter wel jaquote:
wel hè, is savonds naar het terras gaan nog geen heel slecht plan.quote:
Laat je haar zomaar barsten?quote:Op maandag 9 juni 2014 21:27 schreef Dingest het volgende:
Een restaurant in Noordwijk heeft een tafel voor 2 voor mij gereserveerd voor morgenavond, aldus een smsJammer dat ik verder niet kan, maar verrekt aardig van ze.
toen ik vanochtend wegreed wel, nu schijnt volop de zon. Meter in de auto staat al op 25 graden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |