abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140551737
Beste FOK!'ers,

Vaak lees ik hier op FOK! dat mensen aan een sociale fobie lijden en daarom geen vrienden hebben en nooit meisjes durven aan te spreken. R&P zit vol FOK!'ers met problemen.

Een paar jaar terug werd ik uitgescholden en geslagen thuis en ernstig gepest op school. Ook lag ik vaak hele dagen in bed. Ik heb wel een paar vrienden gehad en die hadden ook weer vrienden met wie we soms dingen gingen doen, maar ik kon vaak niet de dingen met ze doen die ik wilde doen. Die paar vrienden zijn nu niet meer in mijn leven, het klikte niet meer.

Ik ben autistisch en ik zit al een paar jaar in een sociaal isolement.

En toch ben ik optimistisch. Ik heb me aangemeld voor een hobby om zo uit het sociale isolement te komen. Ook heb ik besloten mijn angst in sociale situaties te overwinnen en ontspannener te worden. En verder probeer ik innerlijke vrede te krijgen.

Eigenlijk ben ik dankbaar voor alle dingen in mijn leven die mij meezitten: ik zie er mooi uit en ik ben intelligent. Ook heb ik een goed hart, ben ik mentaal sterk and last but certainly not least: ik ben kerngezond en heb een uitstekend immuunsysteem. Ook heb ik nog nooit een opa, oma, oom of tante verloren. Ik probeer niet arrogant over te komen, maar de positieve kanten in mijn leven te benoemen.

Wat wil ik zeggen met dit topic? Eigenlijk wil ik alleen maar tegen mensen die het moeilijk hebben zeggen dat ze optimistischer moet worden, optimisme maakt dingen namelijk draaglijker. Ook om meer rust in hun harten toe te laten. En vooral dankbaar te zijn voor alle dingen die meezitten in je leven.

Ook wil ik jullie adviseren om je problemen aan te pakken, het leven is niet eeuwig en het is zonde als je in het negatieve blijft hangen.

Ik wens jullie veel succes en hoop oprecht dat jullie jullie problemen zullen kunnen oplossen, want oplosbaar zijn ze. Zoek nieuwe mensen op en laat het verleden rusten en ja, die geliefde voor wie je eigenlijk nog steeds wel iets voelt, moet je ook met rust laten. Die behoort namelijk ook tot het verleden. Mensen met weinig sociale contacten hebben volgens mij eerder de neiging om in het verleden te blijven hangen. Net als dat opaatjes en omaatjes het vaak nostalgisch hebben over die goede oude tijd: toen alles nog beter was en zij nog niet zo oud en alleen waren.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:46:43 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140551840
Ik pinkte een traantje weg bij het lezen van je mooie betoog.
pindazakje
pi_140551870
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik pinkte een traantje weg bij het lezen van je mooie betoog.
Sarcastisch of gemeend? :o
pi_140551882
Niemand heeft jou wat gevraagd en dit topic heeft geen aanleiding. Kweet niet wat jou mankeert maar hou je positieve onzin voor je.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:47:58 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140551890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:47 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Sarcastisch of gemeend? :o
Gemeend, al was het wel in mijn broek.
pindazakje
pi_140551985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:47 schreef cjan het volgende:
Niemand heeft jou wat gevraagd en dit topic heeft geen aanleiding. Kweet niet wat jou mankeert maar hou je positieve onzin voor je.
Mijn aanleiding was een groot deel van de topics in R&P.

En doe maar rustig.
pi_140552110
quote:
TS is er zeker weer eentje van de hanze hogeschool
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:54:15 #8
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_140552139
Het komt nogal arrogant over. "Kijk eens hoe goed het met mij gaat, maar wees gerust lieve kindertjes, ook met jullie zal het straks beter gaan."
pi_140552235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

TS is er zeker weer eentje van de hanze hogeschool
Nee, TS is vast 15 en snapt nog niks van het leven.
pi_140552299
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:54 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Het komt nogal arrogant over. "Kijk eens hoe goed het met mij gaat, maar wees gerust lieve kindertjes, ook met jullie zal het straks beter gaan."
Lees eens wat beter.

Ik heb erge dingen meegemaakt, ik ben autistisch en ik zit in een sociaal isolement.

En ondanks al die dingen ben ik optimistisch en dankbaar. En dit probeer ik over te brengen.
pi_140552376
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:56 schreef cjan het volgende:

[..]

Nee, TS is vast 15 en snapt nog niks van het leven.
Ts is inderdaad jong, maar volgens mij snap ik veel meer van het leven dan veel FOK!'ers hier die in het negatieve blijven hangen.

Als het tegenzit in je leven, moet je sterk blijven en actie ondernemen. Of het in ieder geval proberen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:00:37 #12
427012 Brummetje2.0
pi_140552428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:57 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Lees eens wat beter.

Ik heb erge dingen meegemaakt, ik ben autistisch en ik zit in een sociaal isolement.

En ondanks al die dingen ben ik optimistisch en dankbaar. En dit probeer ik over te brengen.
Toch vind ik je nogal een "Kijk mij eens!" houding hebben...
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:02:59 #13
395284 tetouaribo
expectations
pi_140552551
Mooi topic.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_140552613
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Toch vind ik je nogal een "Kijk mij eens!" houding hebben...
Ik heb inderdaad een "Kijk mij eens!"-houding, maar niet om mezelf boven een ander te plaatsen, maar meer om te laten zien hoe het ook kan.
pi_140552620
respect voor TS ^O^
pi_140552626
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:02 schreef tetouaribo het volgende:
Mooi topic.
Dankje :)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:04:36 #17
395284 tetouaribo
expectations
pi_140552636
Even een toevoeging van mij. Ik denk dat negativiteit mensen afstoot. Daarom altijd positief blijven.
pi_140552641
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:04 schreef hallo1234 het volgende:
respect voor TS ^O^
:)
pi_140552672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:04 schreef tetouaribo het volgende:
Even een toevoeging van mij. Ik denk dat negativiteit mensen afstoot. Daarom altijd positief blijven.
True. En als je mensen afstoot, word je alleen maar negatiever en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Totdat je doorhebt dat je negativiteit mensen afstoot.
pi_140552733
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:05 schreef Yalesa het volgende:

[..]

True. En als je mensen afstoot, word je alleen maar negatiever en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Totdat je doorhebt dat je negativiteit mensen afstoot.
Zo eenvoudig als je het schetst werkt het helaas niet. Het is niet alsof je ineens een knop om kan zetten. Anders zou ook niemand sociale angst hebben.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:08:15 #21
395284 tetouaribo
expectations
pi_140552787
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:05 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Alleen veel mensen hebben het niet door. Ik merk dat als ik goede zin heb zo goed als alles mee zit en wanneer ik chagie ben...
pi_140552836
TS is een echte bazin _O_ Respect!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_140552882
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:07 schreef OOST het volgende:

[..]

Zo eenvoudig als je het schetst werkt het helaas niet. Het is niet alsof je ineens een knop om kan zetten. Anders zou ook niemand sociale angst hebben.
Dat klopt. En ook ik weet dat mijn weg naar sociaal ontspannen persoon een lange is, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.
pi_140552918
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:08 schreef tetouaribo het volgende:

[..]

Alleen veel mensen hebben het niet door. Ik merk dat als ik goede zin heb zo goed als alles mee zit en wanneer ik chagie ben...
Ja klopt, dit gevoel heb ik vaak ook. Maar ik ben ook een vrouw en wanneer mijn menstruatie in zicht is kan het heel moeilijk zijn om positief te blijven.
pi_140552929
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:09 schreef complicate het volgende:
TS is een echte bazin _O_ Respect!
thnxx :)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:13:34 #26
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140553009
Mooi geschreven ts. Veel mensen verliezen zichzelf inderdaad in hun eigen wereld.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140553166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:10 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dat klopt. En ook ik weet dat mijn weg naar sociaal ontspannen persoon een lange is, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.
Een sociaal ontspannen persoon zijn is een heel hoog doel want het komt op mij over dat al je angsten verdwenen moeten zijn. Ik denk dat niemand angstvrij is in bepaalde sociale situaties.

Het probleem is dat je heel geduldig moet zijn omdat de stapjes die je maakt maar heel klein zijn. Als je dan ouder bent en nog steeds geen relatie hebt, terwijl je anderen met sociale angst dit wel ziet doen, dan raak je vanzelf depressief. Ik volg momenteel deeltijd therapie, ik ben daar de enige vrijgezel!
pi_140553171
je kan ook juist wel heel negatief doen, dan valt het altijd mee.
bijvoorbeeld; ik vind alle mensen kut. en dan en jij wel weer heel lief juist, TS, en dan denk ik goh, die is lief. :) ben ik weer even helemaal blij.
als ik nou super positief was geweest had ik alleen maar gedacht; tja, dat is waar. verder niks.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:24:56 #29
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_140553469
Niet lullig bedoelt, maar het is nu niet alsof ik na het lezen van je OT plotsklaps geen minderwaardigheidscomplex meer heb en dat ik "genezen" ben. Daar gaat waarschijnlijk wel enkele jaren overheen voordat dat weg is, ALS het al weggaat.
pi_140553774
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef OOST het volgende:

[..]

Een sociaal ontspannen persoon zijn is een heel hoog doel want het komt op mij over dat al je angsten verdwenen moeten zijn. Ik denk dat niemand angstvrij is in bepaalde sociale situaties.

Het probleem is dat je heel geduldig moet zijn omdat de stapjes die je maakt maar heel klein zijn. Als je dan ouder bent en nog steeds geen relatie hebt, terwijl je anderen met sociale angst dit wel ziet doen, dan raak je vanzelf depressief. Ik volg momenteel deeltijd therapie, ik ben daar de enige vrijgezel!
Met sociaal ontspannen bedoel ik ontspannen wanneer je geen goede reden hebt om het niet te zijn.

En iedereen die sociaal angstig is heeft wel een issue. Een paar van die sociaal angstige personen die wél een relatie hebben kunnen die bijvoorbeeld hebben omdat ze voor de eerste de beste zijn gegaan, omdat ze het gevoel hadden niks beters te kunnen krijgen. Er kan van alles achter liggen.

En je hoeft niet depressief te zijn, werk aan jezelf en wacht met optimisme de resultaten af.
pi_140553854
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:24 schreef Lollertrolle het volgende:
Niet lullig bedoelt, maar het is nu niet alsof ik na het lezen van je OT plotsklaps geen minderwaardigheidscomplex meer heb en dat ik "genezen" ben. Daar gaat waarschijnlijk wel enkele jaren overheen voordat dat weg is, ALS het al weggaat.
Lees je het toch lekker niet... ze probeert iig op haar manier iets positiefs te doen voor anderen

Tof _O_
pi_140553858
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef pokkerdepok het volgende:
je kan ook juist wel heel negatief doen, dan valt het altijd mee.
bijvoorbeeld; ik vind alle mensen kut. en dan en jij wel weer heel lief juist, TS, en dan denk ik goh, die is lief. :) ben ik weer even helemaal blij.
als ik nou super positief was geweest had ik alleen maar gedacht; tja, dat is waar. verder niks.
Dat klopt. Maar uiteindelijk zul je vast en zeker gelukkiger zijn als je leven een aaneenknoping is van positieve gebeurtenissen, in plaats van dat je je altijd kut voelt en er dan een keertje iemand komt die je eventjes blij maakt, om je daarna weer kut te voelen.
pi_140553897
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:24 schreef Lollertrolle het volgende:
Het is ook niet mijn bedoeling om jou te genezen, maar om je hoop en optimisme te geven dat het je zal lukken om te genezen.
pi_140554058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:34 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar uiteindelijk zul je vast en zeker gelukkiger zijn als je leven een aaneenknoping is van positieve gebeurtenissen, in plaats van dat je je altijd kut voelt en er dan een keertje iemand komt die je eventjes blij maakt, om je daarna weer kut te voelen.
maar is het niet raar om overal een positieve draai aan te geven, als het helemaal niet positief is? eigenlijk lieg je dan een beetje tegen jezelf, toch?
pi_140554139
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef thom_05 het volgende:
Mooi geschreven ts. Veel mensen verliezen zichzelf inderdaad in hun eigen wereld.
Dankjewel.

En vooral als je autistisch bent is het makkelijk om je te verliezen in je eigen wereld. Op een gegeven moment bereik je alleen het dieptepunt en kun en wil je alleen maar omhoog.
pi_140554189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:32 schreef Yalesa het volgende:

[..]

En je hoeft niet depressief te zijn, werk aan jezelf en wacht met optimisme de resultaten af.
Jij bent nog jong denk ik. Ik ben de 30 gepasseerd. Als er op korte termijn (komende jaren) niks verandert dan zijn dingen zoals kinderen, redelijk uitgesloten. Dingen uit het verleden, alles dat ik gemist heb, daar ben ik niet meer mee bezig. Dat was in het verleden wel zo. Maar naar de toekomst kijk ik wel. Ik ben niet negatief maar realistisch. Als ik niet van mijn angst af kom dan blijf ik altijd alleen. Zo simpel is het.

Een viceuze circel doorbreken van negativiteit en vermijden daarvan weet ik hoe het werkt. Maar als de basis van je probleem niet opgelost wordt dan kom je uiteindelijk weer in die circel terecht.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:42:09 #37
206322 Seam
Pillz-E
pi_140554202
Respect voor de arrogantie van TS _O_
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_140554229
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar is het niet raar om overal een positieve draai aan te geven, als het helemaal niet positief is? eigenlijk lieg je dan een beetje tegen jezelf, toch?
Met die post van mij bedoelde ik dat je ervoor moet zórgen dat je leven een aaneenknoping wordt van positieve gebeurtenissen. Ga naar buiten, maak vrienden en laat het verleden lekker rusten.

Dit is ook voor mij moeilijk, maar het moet wel gebeuren. Optimistisch ben ik gelukkig wel.
pi_140554241
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:40 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dankjewel.

En vooral als je autistisch bent is het makkelijk om je te verliezen in je eigen wereld. Op een gegeven moment bereik je alleen het dieptepunt en kun en wil je alleen maar omhoog.
Maar dat je dat dieptepunt eenmalig bereikt en vervolgens alleen maar omhoog kan gaan is een utopie.

quote:
Ga naar buiten, maak vrienden en laat het verleden lekker rusten.
Jij hebt dus geen sociale angst? je zit alleen in een sociale isolement.
pi_140554278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:43 schreef Yalesa het volgende:
ik zie er mooi uit
pics
pi_140554353
Wat heel veel mensen vergeten is dat je vrijwel alles kan leren. Alleen je moet stoppen met jezelf een zielig hoopje mens te vinden. Daar schiet jezelf niks mee op, op korte termijn hebben mensen medeleven met je en proberen je te helpen. Maar hoe langer je jezelf als slachtoffer blijft zien hoe minder hulp je zal krijgen.

Discipline: Te leren, koop een dagboek en schrijf elke dag op wat je doet en wat je de volgende dag wilt doen.

Sociale vaardigheid: Ga naar sociale plaatsen, ga op een sport al doende leert men

En meest belangrijke stop met angst voor falen. Beter op je bek gaan zo nu en dan dan niet proberen.
pi_140554395
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:41 schreef OOST het volgende:

[..]

Jij bent nog jong denk ik. Ik ben de 30 gepasseerd. Als er op korte termijn (komende jaren) niks verandert dan zijn dingen zoals kinderen, redelijk uitgesloten. Dingen uit het verleden, alles dat ik gemist heb, daar ben ik niet meer mee bezig. Dat was in het verleden wel zo. Maar naar de toekomst kijk ik wel. Ik ben niet negatief maar realistisch. Als ik niet van mijn angst af kom dan blijf ik altijd alleen. Zo simpel is het.

Een viceuze circel doorbreken van negativiteit en vermijden daarvan weet ik hoe het werkt. Maar als de basis van je probleem niet opgelost wordt dan kom je uiteindelijk weer in die circel terecht.
Gelukkig ben je een man en kun je tot op hoge leeftijd kinderen krijgen.

En dan moet je alles in de strijd komen om van die angst af te komen. Kijk je angst recht in de ogen aan en ga sociaal contact niet uit de weg.

Ik denk dat in het geval van een sociale fobie, als je er écht aan werkt, optimisme realistisch wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yalesa op 30-05-2014 22:53:05 ]
pi_140554415
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:42 schreef Seam het volgende:
Respect voor de arrogantie van TS _O_
Lol.
pi_140554504
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:43 schreef OOST het volgende:

[..]

Maar dat je dat dieptepunt eenmalig bereikt en vervolgens alleen maar omhoog kan gaan is een utopie.

[..]

Jij hebt dus geen sociale angst? je zit alleen in een sociale isolement.
Vooral op school ben ik sociaal angstig op de een of andere manier. Mijn autisme heeft in het verleden ook niet altijd meegewerkt.

Maar een dieptepunt is misschien niet altijd eenmalig, maar het is wel iets om uit te moeten komen. Op een gegeven moment moét je er gewoon uit.
pi_140554566
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

pics
Ik was al aan het weifelen of ik nou wel of geen "inb4: pics van ts" onder mijn OP moest zetten. Ik had het gevoel dat als ik dat wél zou doen, het mijn OP al meteen een stuk minder serieus zou maken.
pi_140554604
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:42 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Met die post van mij bedoelde ik dat je ervoor moet zórgen dat je leven een aaneenknoping wordt van positieve gebeurtenissen. Ga naar buiten, maak vrienden en laat het verleden lekker rusten.

Dit is ook voor mij moeilijk, maar het moet wel gebeuren. Optimistisch ben ik gelukkig wel.
prima instelling.
maar je kan sommige dingen niet sturen, die gebeuren gewoon. natuurlijk moet je dan weer verder, dat wel. en er het beste van maken.
maar ik bedoel maar, ik hoef helemaal niet altijd positief te zijn of blij. wel wil ik rust in mn hoofd. en tevreden zijn.
een ding ben ik het helemaal mee eens; maak leuke vrienden. en laat ze nooit meer los.
pi_140554634
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:49 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Ik was al aan het weifelen of ik nou wel of geen "inb4: pics van ts" onder mijn OP moest zetten. Ik had het gevoel dat als ik dat wél zou doen, het mijn OP al meteen een stuk minder serieus zou maken.
Ik zie nog steeds geen pics anders.
pi_140554662
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat heel veel mensen vergeten is dat je vrijwel alles kan leren. Alleen je moet stoppen met jezelf een zielig hoopje mens te vinden. Daar schiet jezelf niks mee op, op korte termijn hebben mensen medeleven met je en proberen je te helpen. Maar hoe langer je jezelf als slachtoffer blijft zien hoe minder hulp je zal krijgen.

Discipline: Te leren, koop een dagboek en schrijf elke dag op wat je doet en wat je de volgende dag wilt doen.

Sociale vaardigheid: Ga naar sociale plaatsen, ga op een sport al doende leert men

En meest belangrijke stop met angst voor falen. Beter op je bek gaan zo nu en dan dan niet proberen.
Dit.

Wat ik wel even toe wil voegen: word niet te boos op jezelf als je op je bek gaat in sociale situaties. Het is net als fietsen: als je vaak valt weet je na een tijdje hoe je moet vallen/hoe je een val kunt voorkomen.
pi_140554663
Maar je hebt wel gelijk hoor, TS. Een positieve kijk op het leven geeft perspectief. Echter, moet je wel eerst door de depressievere periode heen om weer positief te kunnen denken.
pi_140554807
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Maar je hebt wel gelijk hoor, TS. Een positieve kijk op het leven geeft perspectief. Echter, moet je wel eerst door de depressievere periode heen om weer positief te kunnen denken.
Genoeg mensen die heerlijk blijven genieten van die fase. Omdat het wel lekker makkelijk is jezelf als slachtoffer te zien.
pi_140554873
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:54 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Genoeg mensen die heerlijk blijven genieten van die fase. Omdat het wel lekker makkelijk is jezelf als slachtoffer te zien.
Het probleem is dat het geen keuze is. Als het een keuze was dan zou niemand ooit somber zijn.
pi_140554907
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima instelling.
maar je kan sommige dingen niet sturen, die gebeuren gewoon. natuurlijk moet je dan weer verder, dat wel. en er het beste van maken.
maar ik bedoel maar, ik hoef helemaal niet altijd positief te zijn of blij. wel wil ik rust in mn hoofd. en tevreden zijn.
een ding ben ik het helemaal mee eens; maak leuke vrienden. en laat ze nooit meer los.
Soms denk ik dat we moeten leven zoals we deden toen we jonge kinderen waren: we waren niet per se negatief of positief, we waren gewoon zoals we waren. Dat tevredene verliezen we naarmate we ouder worden in de maatschappij waarin we leven.
pi_140554930
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Daar moet je jezelf dan doorheen slepen, anders gaat het er niet van komen.
pi_140554931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:56 schreef OOST het volgende:

[..]

Het probleem is dat het geen keuze is. Als het een keuze was dan zou niemand ooit somber zijn.
Het probleem is dat het voor veel mensen op een bepaald moment wel een keuze word :).
pi_140554945
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:54 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

En dat bedje ligt zo lekker. :D
pi_140554985
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:57 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Soms denk ik dat we moeten leven zoals we deden toen we jonge kinderen waren: we waren niet per se negatief of positief, we waren gewoon zoals we waren. Dat tevredene verliezen we naarmate we ouder worden in de maatschappij waarin we leven.
Weet je iets van schema's en modi (schematherapie)? Dat gaat juist over dit soort zaken.
pi_140555080
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Het probleem is dat het voor veel mensen op een bepaald moment wel een keuze word :).
Dit.

En voor de mensen die blijven pruilen om alles wat ze gemist hebben: er is iets wat nóg erger is dan 30 jaar in een sociaal isolement geleefd hebben :o

Het is... het is... het is... 30 jaar en 1 dag in een sociaal isolement geleefd hebben.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:03:38 #58
306126 voda1987
Red je stuffi
pi_140555170
Mooie topic, maar utopisch helaas.
pi_140555276
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:01 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dit.

En voor de mensen die blijven pruilen om alles wat ze gemist hebben: er is iets wat nóg erger is dan 30 jaar in een sociaal isolement geleefd hebben :o

Het is... het is... het is... 30 jaar en 1 dag in een sociaal isolement geleefd hebben.
Nee dat is dus niet zo, bij mij niet. Dat ligt aan de doelen die je hebt/had. Ik wilde bepaalde dingen voor mijn 30e bereikt hebben. Voor een deel is dat gelukt. Nu ik eenmaal 30 ben geweest is de "druk" er vanaf en kijk ik niet meer op een dag (of maand of half jaar).
pi_140555438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:03 schreef voda1987 het volgende:
Mooie topic, maar utopisch helaas.
Denk je? Ik ben in ieder geval herstellende en ik heb mijn leven voor een deel weer opgebouwd. Nu nog een deel: mijn sociale leven. En verder moet ik maar leren te leven met het feit dat ik een verknipte band heb met mijn ouders.
pi_140555480
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:05 schreef OOST het volgende:

[..]

Nee dat is dus niet zo, bij mij niet. Dat ligt aan de doelen die je hebt/had. Ik wilde bepaalde dingen voor mijn 30e bereikt hebben. Voor een deel is dat gelukt. Nu ik eenmaal 30 ben geweest is de "druk" er vanaf en kijk ik niet meer op een dag (of maand of half jaar).
Maar als je zo denkt, gaat het er echt niet beter op worden.
pi_140555779
Vanochtend stootte ik mijn knie tegen de tafel. Dat deed heel veel pijn. Ik heb nu een blauwe plek, maar dit topic hielp mij relativeren. Bedankt hiervoor.
pi_140556158
quote:
Doe niet zo negatief. :{.

TS, leuk verhaal. Goed betoog. Ben er volledig mee eens. :).
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:29:11 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140556278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:10 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Maar als je zo denkt, gaat het er echt niet beter op worden.
Waarom denkt hij verkeerd, dan? Hij stelt zich doelen, hij werkt eraan en hij bereikt zijn doelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140556308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:57 schreef Yalesa het volgende:

[..]

ja, niet teveel daarvan verliezen inderdaad. stort je lekker in het leven, maakt niet uit of je tegenslagen hebt, gewoon doorgaan. zoek leuke mensen om samen mee door het leven te stappen, en wees ook niet bang om alleen te zijn en dingen alleen voor jezelf te doen. dan komt het wel goed. :)
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:31:13 #66
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_140556352
Optimistisch? Als het leven je zulke klappen geven dat je diep in de shit zit, en nergens eruit kan komen. Dat je door de maatschappij geforceerd wordt iets te doen wat je niet wilt....

Om eerlijk te zijn, alles wat ik heb meegemaakt in de basisschool en de middelbare stelt niets voor. Daarna kwam de shit pas goed terecht met rake klappen. Voor optimisme is weinig plek.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:36:02 #67
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_140556537
Ik denk aan kinderen in derdewereldlanden, die worden soms met een stok geslagen krijgen amper vreten worden uitgebuit en al dan niet misbruikt.
Say what?
pi_140557518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:26 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Doe niet zo negatief. :{.

TS, leuk verhaal. Goed betoog. Ben er volledig mee eens. :).
Fijn om te lezen :)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 00:00:25 #69
419250 Spongeboss
pi_140557524
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:36 schreef UpsideDown het volgende:
Ik denk aan kinderen in derdewereldlanden, die worden soms met een stok geslagen krijgen amper vreten worden uitgebuit en al dan niet misbruikt.
Het is niet relevant waar of wat gebeurd of dat het elders erger is, het gaat erom hoe 'jij' zelf dingen ervaart.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_140557543
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom denkt hij verkeerd, dan? Hij stelt zich doelen, hij werkt eraan en hij bereikt zijn doelen.
Maar lees zijn post eens nog eens: hij is zo negatief over de toekomst. Als je gelooft dat het er niet veel beter op gaat worden, dan is het al moeilijker om je doelen te bereiken.
pi_140557596
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja, niet teveel daarvan verliezen inderdaad. stort je lekker in het leven, maakt niet uit of je tegenslagen hebt, gewoon doorgaan. zoek leuke mensen om samen mee door het leven te stappen, en wees ook niet bang om alleen te zijn en dingen alleen voor jezelf te doen. dan komt het wel goed. :)
Inderdaad, gewoon jezelf zijn. De mensen die dan in je leven komen, accepteren je ook gewoon zoals je bent. Kun je lekker jezelf zijn en vrienden hebben.

Dat is echt een belangrijke: jezelf zijn.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 00:03:05 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140557665
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:00 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Maar lees zijn post eens nog eens: hij is zo negatief over de toekomst. Als je gelooft dat het er niet veel beter op gaat worden, dan is het al moeilijker om je doelen te bereiken.
Hij gelooft in wat haalbaar is en daar werkt hij aan. Ik lees niet per se iets negatiefs.

Van accepteren dat er ook grenzen zijn aan wat je kunt bereiken, word je m.i. misschien wel gelukkiger dan wanneer je jezelf onrealistische doelen stelt.
pi_140557687
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:31 schreef Spongeboss het volgende:
Optimistisch? Als het leven je zulke klappen geven dat je diep in de shit zit, en nergens eruit kan komen. Dat je door de maatschappij geforceerd wordt iets te doen wat je niet wilt....

Om eerlijk te zijn, alles wat ik heb meegemaakt in de basisschool en de middelbare stelt niets voor. Daarna kwam de shit pas goed terecht met rake klappen. Voor optimisme is weinig plek.
Ik heb ook letterlijk en figuurlijk rake klappen gekregen in mijn leven. Optimisme is het enige wat je dan hebt en ook het enige wat je eruit zal helpen. Van pessimisme gaat de negativiteit niet weg, die blijft dan alleen maar.
pi_140557710
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:36 schreef UpsideDown het volgende:
In derdewereldlanden wonen vaak echte overlevers, ja. Hier in het Westen denkt men vaak dat elke tegenslag het einde van de wereld is.
pi_140557741
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:00 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Het is niet relevant waar of wat gebeurd of dat het elders erger is, het gaat erom hoe 'jij' zelf dingen ervaart.
Klopt, en door te weten dat je het nog lang niet zo slecht hebt, ga je de dingen ook anders ervaren. In derdewereldlanden kunnen mensen vaak niet direct iets doen aan de problemen om hun heen. Eigenlijk kun je alleen de problemen in jezelf oplossen.
pi_140557818
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij gelooft in wat haalbaar is en daar werkt hij aan. Ik lees niet per se iets negatiefs.

Van accepteren dat er ook grenzen zijn aan wat je kunt bereiken, word je m.i. misschien wel gelukkiger dan wanneer je jezelf onrealistische doelen stelt.
Maar ik vind wel dat hij helemaal niet zo realistisch is over wat hij wel of niet kan bereiken. Met veel inzet kom je ver en ja, een relatie en wat sociale contacten krijgen zijn niet de moeilijkste dingen op aarde, als je je daarvoor inzet.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 00:09:04 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140557867
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:07 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Maar ik vind wel dat hij helemaal niet zo realistisch is over wat hij wel of niet kan bereiken. Met veel inzet kom je ver en ja, een relatie en wat sociale contacten krijgen zijn niet de moeilijkste dingen op aarde, als je je daarvoor inzet.
Hoe weet jij nou of hij realistisch is? Of wat hij al bereikt heeft?
pi_140557941
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou of hij realistisch is? Of wat hij al bereikt heeft?
Heeft hij over verteld in eerdere posts in dit topic.

Welterusten. :O
  zaterdag 31 mei 2014 @ 00:17:30 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140558131
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:11 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Heeft hij over verteld in eerdere posts in dit topic.

Welterusten. :O
Lees ik niet terug.

Ik vind je vrij negatief over OOST.

En over de kracht van positief zijn kun je nog best kritisch zijn. Alléén positief zijn brengt je weinig, als je je niet ook inzet voor doelen die je stelt. Positief zijn en onrealistische doelen stellen of doelen stellen maar er niet aan werken brengt teleurstelling. Niks mis met realistisch zijn en ook met een pessimistische inslag kun je nog ver komen, zolang je maar niet passief blijft.

Overal zitten grenzen aan. Hartstikke mooi dat je aan de slag gaat om je sociale isolement op te heffen. Maar je autisme gaat niet over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 31-05-2014 00:23:47 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 00:22:37 #80
419250 Spongeboss
pi_140558268
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:03 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Ik heb ook letterlijk en figuurlijk rake klappen gekregen in mijn leven. Optimisme is het enige wat je dan hebt en ook het enige wat je eruit zal helpen. Van pessimisme gaat de negativiteit niet weg, die blijft dan alleen maar.
Zeker iedereen krijgt rake klappe maar soms ga je knock out en is de gene die op je pad kwam te sterk om te verslaan dan lijkt alles verloren en werkt positief zijn niet dan moet je hard aan de slag en trainen. Positief denken is dan als dromen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:05 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Klopt, en door te weten dat je het nog lang niet zo slecht hebt, ga je de dingen ook anders ervaren. In derdewereldlanden kunnen mensen vaak niet direct iets doen aan de problemen om hun heen. Eigenlijk kun je alleen de problemen in jezelf oplossen.
Je zou er van verbaasd staan hoe hecht mensen zijn die niets hebben. Die delen nog met elkaar zeker niet prachtig om niets te hebben maar de vriendschap en compagnie.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 00:26:42 #81
361899 thom_05
Ondertitel
pi_140558421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:40 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dankjewel.

Gewoon aan jezelf blijven werken en positief blijven.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140560027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 22:02 schreef tetouaribo het volgende:
Mooi topic.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_140563008
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lees ik niet terug.

Ik vind je vrij negatief over OOST.

En over de kracht van positief zijn kun je nog best kritisch zijn. Alléén positief zijn brengt je weinig, als je je niet ook inzet voor doelen die je stelt. Positief zijn en onrealistische doelen stellen of doelen stellen maar er niet aan werken brengt teleurstelling. Niks mis met realistisch zijn en ook met een pessimistische inslag kun je nog ver komen, zolang je maar niet passief blijft.

Overal zitten grenzen aan. Hartstikke mooi dat je aan de slag gaat om je sociale isolement op te heffen. Maar je autisme gaat niet over.
Als je pessimistisch bent/realistisch denkt te zijn, stel je je bepaalde doelen, terwijl je er ook hogere had kunnen stellen. Ik denk niet dat een relatie en een sociaal leven hebben te hoog gegrepen is voor hem.

En ik had als kind best veel sociale contacten. Dus blijkbaar kan dat ook gewoon. Mijn autisme gaat niet over, maar ik ben al ver gekomen in het begrijpen ervan en dan heb je een flink deel van het probleem al opgelost. Nu de rest nog.
pi_140563024
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:22 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Zeker iedereen krijgt rake klappe maar soms ga je knock out en is de gene die op je pad kwam te sterk om te verslaan dan lijkt alles verloren en werkt positief zijn niet dan moet je hard aan de slag en trainen. Positief denken is dan als dromen.

[..]

Je zou er van verbaasd staan hoe hecht mensen zijn die niets hebben. Die delen nog met elkaar zeker niet prachtig om niets te hebben maar de vriendschap en compagnie.
Positief denken is dan geloven dat hard aan de slag gaan en trainen je resultaten zullen opnemen.

En als je heel veel rotte dingen hebt meegemaakt in je leven moet je het maar zien op te brengen nog sociaal te zijn, dus dat is wel knap van mensen in derdewereldlanden.
pi_140563192
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 09:59 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Als je pessimistisch bent/realistisch denkt te zijn, stel je je bepaalde doelen, terwijl je er ook hogere had kunnen stellen. Ik denk niet dat een relatie en een sociaal leven hebben te hoog gegrepen is voor hem.

En ik had als kind best veel sociale contacten. Dus blijkbaar kan dat ook gewoon. Mijn autisme gaat niet over, maar ik ben al ver gekomen in het begrijpen ervan en dan heb je een flink deel van het probleem al opgelost. Nu de rest nog.
Dat kun je ook omdraaien, als je positief bent loop je het risico dat je te hoge doelen stelt en teleurgesteld raakt als blijkt dat deze toch niet tot de mogelijkheden behoren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:02 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Positief denken is dan geloven dat hard aan de slag gaan en trainen je resultaten zullen opnemen.

En als je heel veel rotte dingen hebt meegemaakt in je leven moet je het maar zien op te brengen nog sociaal te zijn, dus dat is wel knap van mensen in derdewereldlanden.
Positief denken werkt niet voor mensen die van nature pessimistisch zijn. Dit blijkt ook uit wetenschappelijk onderzoek. Voor hen is het belangrijk om zich niet door hun negatieve gedachten tegen te laten houden en actie te blijven ondernemen.
pi_140563416
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat kun je ook omdraaien, als je positief bent loop je het risico dat je te hoge doelen stelt en teleurgesteld raakt als blijkt dat deze toch niet tot de mogelijkheden behoren.

[..]

Positief denken werkt niet voor mensen die van nature pessimistisch zijn. Dit blijkt ook uit wetenschappelijk onderzoek. Voor hen is het belangrijk om zich niet door hun negatieve gedachten tegen te laten houden en actie te blijven ondernemen.
Volgens mij verwar je positief denken met overmoedig zijn. Denken dat je ooit, als je je ervoor inzet een sociaal leven+relatie zult hebben is op zich realistisch, hoor. Het is geen hogere wiskunde, miljarden mensen zijn je voorgegaan.

En bron?
pi_140570218
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:31 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je positief denken met overmoedig zijn. Denken dat je ooit, als je je ervoor inzet een sociaal leven+relatie zult hebben is op zich realistisch, hoor. Het is geen hogere wiskunde, miljarden mensen zijn je voorgegaan.

En bron?
Mjah, hij heeft hier wel degelijk een sterk punt hoor. Kijk ik ben optimistisch, lijd aan zelfoverschatting en ben soms ronduit arrogant. Dat zijn eigenschappen die mij persoonlijk verder brengen maar ik moet ze wel temmen, door bijvoorbeeld goede analyse's te maken of door feedback van vrienden te vragen. Het grote voordeel is dat niet erg onder de indruk ben van een keer op mijn bek gaan. Weer wat geleerd volgende keer beter.

Niet elk mens is gelukkig zo ingesteld er zijn veel mensen die wat voorzichtiger zijn ingesteld. Die risico's vermijden omdat ze slechter om kunnen gaan met tegenslagen. En godzijdank zijn er zulke mensen anders zou het niet goed aflopen met veel bedrijven.

Deze mensen halen vaak meer dan voldoende voldoening uit het bereiken van een vooropgezet doel. Ze behouden zichzelf voor risico's (pessimistische ervaringen) en vaak hun complete omgeving erbij.

Tenslotte over je stukje positief verwarren met overmoedig jij doet exact hetzelfde door realisme te verwarren pessimisme. Terwijl het uiteindelijk allemaal op dezelfde schaal zit. En de perfecte wereld is er niet eentje waar iedereen realistisch is. Maar de perfecte schaal is waar je van iedereen wat hebt (Ja zelfs pessimisten heb je nodig).

Ps. wat ik dus probeer te zeggen is ;(, niks mis met realisme, pessimisme,overschatting zolang het evenwicht via je omgeving er is en niet te lang blijft hangen in een extreme schaal.
pi_140570334
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mjah, hij heeft hier wel degelijk een sterk punt hoor. Kijk ik ben optimistisch, lijd aan zelfoverschatting en ben soms ronduit arrogant. Dat zijn eigenschappen die mij persoonlijk verder brengen maar ik moet ze wel temmen, door bijvoorbeeld goede analyse's te maken of door feedback van vrienden te vragen. Het grote voordeel is dat niet erg onder de indruk ben van een keer op mijn bek gaan. Weer wat geleerd volgende keer beter.

Niet elk mens is gelukkig zo ingesteld er zijn veel mensen die wat voorzichtiger zijn ingesteld. Die risico's vermijden omdat ze slechter om kunnen gaan met tegenslagen. En godzijdank zijn er zulke mensen anders zou het niet goed aflopen met veel bedrijven.

Deze mensen halen vaak meer dan voldoende voldoening uit het bereiken van een vooropgezet doel. Ze behouden zichzelf voor risico's (pessimistische ervaringen) en vaak hun complete omgeving erbij.

Tenslotte over je stukje positief verwarren met overmoedig jij doet exact hetzelfde door realisme te verwarren pessimisme. Terwijl het uiteindelijk allemaal op dezelfde schaal zit. En de perfecte wereld is er niet eentje waar iedereen realistisch is. Maar de perfecte schaal is waar je van iedereen wat hebt (Ja zelfs pessimisten heb je nodig).

Ps. wat ik dus probeer te zeggen is ;(, niks mis met realisme, pessimisme,overschatting zolang het evenwicht via je omgeving er is en niet te lang blijft hangen in een extreme schaal.
Nee, ik verwar realisme niet met pessimisme. Het is realistisch om te denken dat je ooit een sociaal leven en een partner kunt hebben. Kijk hoeveel mensen je voor zijn gegaan.

Soms zie ik hier op FOK! mensen die ook autistisch zijn en die dan denken dat ze nooit een sociaal leven of een partner zullen hebben. Hallo, hoe komt het dat je autistisch bent? Inderdaad, dat heb je via je genen gekregen? En wat betekent dat? Dat je een ouder, grootouder of voorouders hebt die ook autisme hadden en zij hebben ook een partner gehad. Dus als je autistisch bent betekent dat nog niet dat je verloren bent.

Logisch denken kan heel soms ook een oplossing zijn. :)
pi_140570713
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Kijk eens aan, hier heb ik nog nooit aangedacht!
pi_140571011
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 15:35 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Nee, ik verwar realisme niet met pessimisme. Het is realistisch om te denken dat je ooit een sociaal leven en een partner kunt hebben. Kijk hoeveel mensen je voor zijn gegaan.

Soms zie ik hier op FOK! mensen die ook autistisch zijn en die dan denken dat ze nooit een sociaal leven of een partner zullen hebben. Hallo, hoe komt het dat je autistisch bent? Inderdaad, dat heb je via je genen gekregen? En wat betekent dat? Dat je een ouder, grootouder of voorouders hebt die ook autisme hadden en zij hebben ook een partner gehad. Dus als je autistisch bent betekent dat nog niet dat je verloren bent.

Logisch denken kan heel soms ook een oplossing zijn. :)
Genen dragen betekent natuurlijk niet dat je ook autisme moet hebben. Dat is een complexe samenhang van meerdere genen die dat bepalen. Maar dat terzijde want dan belanden we in een hele ingewikkelde discussie.

Mijn punt misschien wat duidelijker gemaakt dan maar.

Optimist ik ga vandaag een vriendin scoren! Dat is leuk als je met tegenslag om kan gaan aangezien de kans heel groot is dat het je de specifieke avond niet gaat lukken.

Realist: Ik ga vanavond met een meisje praten, volgend weekend weer. Er rolt vanzelf wat leuks uit.

Pessimist: het lukt me toch niet ik blijf vanavond thuis.

Hoe jij over komt is het volgende, "Ach ga toch fietsen met je pessimisme! Vanavond ga je scoren!!!!!" En dat gaat niet werken bij mensen die minder goed om kunnen gaan met tegenslag. Kleinere realistische stappen zullen dit type mensen veel beter helpen.

Vanavond ga ik uit -->> Vanavond ga ik met een vreemde praten -->> Vanavond ga ik met een meisje praten -->> Vanavond ga ik een telefoonnummer proberen te regelen. Bij elk stapje wat lukt worden ze positiever bij elke keer dat ze falen zijn ze maar een kleine stap terug.
pi_140571105
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Genen dragen betekent natuurlijk niet dat je ook autisme moet hebben. Dat is een complexe samenhang van meerdere genen die dat bepalen. Maar dat terzijde want dan belanden we in een hele ingewikkelde discussie.

Mijn punt misschien wat duidelijker gemaakt dan maar.

1. Optimist ik ga vandaag een vriendin scoren! Dat is leuk als je met tegenslag om kan gaan aangezien de kans heel groot is dat het je de specifieke avond niet gaat lukken.

1.Realist: Ik ga vanavond met een meisje praten, volgend weekend weer. Er rolt vanzelf wat leuks uit.

Pessimist: het lukt me toch niet ik blijf vanavond thuis.

Hoe jij over komt is het volgende, "Ach ga toch fietsen met je pessimisme! Vanavond ga je scoren!!!!!" En dat gaat niet werken bij mensen die minder goed om kunnen gaan met tegenslag. Kleinere realistische stappen zullen dit type mensen veel beter helpen.

Vanavond ga ik uit -->> Vanavond ga ik met een vreemde praten -->> Vanavond ga ik met een meisje praten -->> Vanavond ga ik een telefoonnummer proberen te regelen. Bij elk stapje wat lukt worden ze positiever bij elke keer dat ze falen zijn ze maar een kleine stap terug.
1 is overmoedig en 2 is optimistisch. En ik zeg helemaal niet dat alles in één keer moet, waar heb ik dat gezegd? Ik zeg alleen dat je optimistisch moet zijn en dat je moet geloven dat je je doelen kunt bereiken. Ik ben namelijk ook al verder gekomen en ik blijf optimistisch. Pessimisme zorgt voor negativiteit en negativiteit trekt over het algemeen geen mensen aan.
pi_140571138
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:09 schreef Yalesa het volgende:
Hoe jij over komt is het volgende,
*Zucht* Je vertikt het ook nuance's te lezen he?

quote:
Hoe jij over komt is het volgende, *verhaal*
pi_140571195
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:10 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

*Zucht* Je vertikt het ook nuance's te lezen he?

[..]

Dat is niet mijn tekst, vriend. :D

Je quote het zodat het lijkt alsof het mijn tekst is.

En inderdaad, ik denk niet dat hij mijn OP goed heeft gelezen/begrepen.
pi_140571215
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:12 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Ik zou "overkomt" nooit uit elkaar schrijven.
:D _O-
pi_140571294
Heb alleen OP gelezen.

Bedankt voor dit topic.

Het is mooi om te lezen en zit ook in een sociaal isolement.
Had ook net een wat lastige periode. Goede timing.

Aan TS en lotgenoten sterkte we komen er wel
pi_140574700
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:12 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Je quote het zodat het lijkt alsof het mijn tekst is.

En inderdaad, ik denk niet dat hij mijn OP goed heeft gelezen/begrepen.
Ik ben aan het qoute-fucken :'(,.. reageer later nu bier en zon O+
pi_140574810
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:17 schreef Snorror het volgende:
Heb alleen OP gelezen.

Bedankt voor dit topic.

Het is mooi om te lezen en zit ook in een sociaal isolement.
Had ook net een wat lastige periode. Goede timing.

Aan TS en lotgenoten sterkte we komen er wel
Dankjewel :)

Fijn dat mijn OP je een beetje heeft geholpen. :)
pi_140579759
Naieve meisjes O+
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:15:06 #99
427012 Brummetje2.0
pi_140579965
Sorry dat ik niet zo netjes heb gereageerd.

Wat je hebt bereikt is idd heel goed en daar mag je trots op zijn. ^O^
pi_140584076
Wat een gezeik van iedereen. Wees blij dat het nu goed met haar gaat, en wees gewoon is optimistisch :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')