Sarcastisch of gemeend?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik pinkte een traantje weg bij het lezen van je mooie betoog.
Mijn aanleiding was een groot deel van de topics in R&P.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:47 schreef cjan het volgende:
Niemand heeft jou wat gevraagd en dit topic heeft geen aanleiding. Kweet niet wat jou mankeert maar hou je positieve onzin voor je.
TS is er zeker weer eentje van de hanze hogeschoolquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:47 schreef cjan het volgende:
Niemand heeft jou wat gevraagd en dit topic heeft geen aanleiding. Kweet niet wat jou mankeert maar hou je positieve onzin voor je.
Nee, TS is vast 15 en snapt nog niks van het leven.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
TS is er zeker weer eentje van de hanze hogeschool
Lees eens wat beter.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:54 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Het komt nogal arrogant over. "Kijk eens hoe goed het met mij gaat, maar wees gerust lieve kindertjes, ook met jullie zal het straks beter gaan."
Ts is inderdaad jong, maar volgens mij snap ik veel meer van het leven dan veel FOK!'ers hier die in het negatieve blijven hangen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:56 schreef cjan het volgende:
[..]
Nee, TS is vast 15 en snapt nog niks van het leven.
Toch vind ik je nogal een "Kijk mij eens!" houding hebben...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:57 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Lees eens wat beter.
Ik heb erge dingen meegemaakt, ik ben autistisch en ik zit in een sociaal isolement.
En ondanks al die dingen ben ik optimistisch en dankbaar. En dit probeer ik over te brengen.
Ik heb inderdaad een "Kijk mij eens!"-houding, maar niet om mezelf boven een ander te plaatsen, maar meer om te laten zien hoe het ook kan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:00 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Toch vind ik je nogal een "Kijk mij eens!" houding hebben...
True. En als je mensen afstoot, word je alleen maar negatiever en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Totdat je doorhebt dat je negativiteit mensen afstoot.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:04 schreef tetouaribo het volgende:
Even een toevoeging van mij. Ik denk dat negativiteit mensen afstoot. Daarom altijd positief blijven.
Zo eenvoudig als je het schetst werkt het helaas niet. Het is niet alsof je ineens een knop om kan zetten. Anders zou ook niemand sociale angst hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:05 schreef Yalesa het volgende:
[..]
True. En als je mensen afstoot, word je alleen maar negatiever en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Totdat je doorhebt dat je negativiteit mensen afstoot.
Alleen veel mensen hebben het niet door. Ik merk dat als ik goede zin heb zo goed als alles mee zit en wanneer ik chagie ben...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:05 schreef Yalesa het volgende:
[..]
True. En als je mensen afstoot, word je alleen maar negatiever en kom je in een vicieuze cirkel terecht. Totdat je doorhebt dat je negativiteit mensen afstoot.
Dat klopt. En ook ik weet dat mijn weg naar sociaal ontspannen persoon een lange is, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:07 schreef OOST het volgende:
[..]
Zo eenvoudig als je het schetst werkt het helaas niet. Het is niet alsof je ineens een knop om kan zetten. Anders zou ook niemand sociale angst hebben.
Ja klopt, dit gevoel heb ik vaak ook. Maar ik ben ook een vrouw en wanneer mijn menstruatie in zicht is kan het heel moeilijk zijn om positief te blijven.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:08 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Alleen veel mensen hebben het niet door. Ik merk dat als ik goede zin heb zo goed als alles mee zit en wanneer ik chagie ben...
Een sociaal ontspannen persoon zijn is een heel hoog doel want het komt op mij over dat al je angsten verdwenen moeten zijn. Ik denk dat niemand angstvrij is in bepaalde sociale situaties.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:10 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat klopt. En ook ik weet dat mijn weg naar sociaal ontspannen persoon een lange is, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.
Met sociaal ontspannen bedoel ik ontspannen wanneer je geen goede reden hebt om het niet te zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef OOST het volgende:
[..]
Een sociaal ontspannen persoon zijn is een heel hoog doel want het komt op mij over dat al je angsten verdwenen moeten zijn. Ik denk dat niemand angstvrij is in bepaalde sociale situaties.
Het probleem is dat je heel geduldig moet zijn omdat de stapjes die je maakt maar heel klein zijn. Als je dan ouder bent en nog steeds geen relatie hebt, terwijl je anderen met sociale angst dit wel ziet doen, dan raak je vanzelf depressief. Ik volg momenteel deeltijd therapie, ik ben daar de enige vrijgezel!
Lees je het toch lekker niet... ze probeert iig op haar manier iets positiefs te doen voor anderenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:24 schreef Lollertrolle het volgende:
Niet lullig bedoelt, maar het is nu niet alsof ik na het lezen van je OT plotsklaps geen minderwaardigheidscomplex meer heb en dat ik "genezen" ben. Daar gaat waarschijnlijk wel enkele jaren overheen voordat dat weg is, ALS het al weggaat.
Dat klopt. Maar uiteindelijk zul je vast en zeker gelukkiger zijn als je leven een aaneenknoping is van positieve gebeurtenissen, in plaats van dat je je altijd kut voelt en er dan een keertje iemand komt die je eventjes blij maakt, om je daarna weer kut te voelen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:17 schreef pokkerdepok het volgende:
je kan ook juist wel heel negatief doen, dan valt het altijd mee.
bijvoorbeeld; ik vind alle mensen kut. en dan en jij wel weer heel lief juist, TS, en dan denk ik goh, die is lief.ben ik weer even helemaal blij.
als ik nou super positief was geweest had ik alleen maar gedacht; tja, dat is waar. verder niks.
Het is ook niet mijn bedoeling om jou te genezen, maar om je hoop en optimisme te geven dat het je zal lukken om te genezen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:24 schreef Lollertrolle het volgende:
Niet lullig bedoelt, maar het is nu niet alsof ik na het lezen van je OT plotsklaps geen minderwaardigheidscomplex meer heb en dat ik "genezen" ben. Daar gaat waarschijnlijk wel enkele jaren overheen voordat dat weg is, ALS het al weggaat.
maar is het niet raar om overal een positieve draai aan te geven, als het helemaal niet positief is? eigenlijk lieg je dan een beetje tegen jezelf, toch?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:34 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar uiteindelijk zul je vast en zeker gelukkiger zijn als je leven een aaneenknoping is van positieve gebeurtenissen, in plaats van dat je je altijd kut voelt en er dan een keertje iemand komt die je eventjes blij maakt, om je daarna weer kut te voelen.
Dankjewel.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:13 schreef thom_05 het volgende:
Mooi geschreven ts. Veel mensen verliezen zichzelf inderdaad in hun eigen wereld.
Jij bent nog jong denk ik. Ik ben de 30 gepasseerd. Als er op korte termijn (komende jaren) niks verandert dan zijn dingen zoals kinderen, redelijk uitgesloten. Dingen uit het verleden, alles dat ik gemist heb, daar ben ik niet meer mee bezig. Dat was in het verleden wel zo. Maar naar de toekomst kijk ik wel. Ik ben niet negatief maar realistisch. Als ik niet van mijn angst af kom dan blijf ik altijd alleen. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:32 schreef Yalesa het volgende:
[..]
En je hoeft niet depressief te zijn, werk aan jezelf en wacht met optimisme de resultaten af.
Met die post van mij bedoelde ik dat je ervoor moet zórgen dat je leven een aaneenknoping wordt van positieve gebeurtenissen. Ga naar buiten, maak vrienden en laat het verleden lekker rusten.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar is het niet raar om overal een positieve draai aan te geven, als het helemaal niet positief is? eigenlijk lieg je dan een beetje tegen jezelf, toch?
Maar dat je dat dieptepunt eenmalig bereikt en vervolgens alleen maar omhoog kan gaan is een utopie.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:40 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dankjewel.
En vooral als je autistisch bent is het makkelijk om je te verliezen in je eigen wereld. Op een gegeven moment bereik je alleen het dieptepunt en kun en wil je alleen maar omhoog.
Jij hebt dus geen sociale angst? je zit alleen in een sociale isolement.quote:Ga naar buiten, maak vrienden en laat het verleden lekker rusten.
Gelukkig ben je een man en kun je tot op hoge leeftijd kinderen krijgen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:41 schreef OOST het volgende:
[..]
Jij bent nog jong denk ik. Ik ben de 30 gepasseerd. Als er op korte termijn (komende jaren) niks verandert dan zijn dingen zoals kinderen, redelijk uitgesloten. Dingen uit het verleden, alles dat ik gemist heb, daar ben ik niet meer mee bezig. Dat was in het verleden wel zo. Maar naar de toekomst kijk ik wel. Ik ben niet negatief maar realistisch. Als ik niet van mijn angst af kom dan blijf ik altijd alleen. Zo simpel is het.
Een viceuze circel doorbreken van negativiteit en vermijden daarvan weet ik hoe het werkt. Maar als de basis van je probleem niet opgelost wordt dan kom je uiteindelijk weer in die circel terecht.
Vooral op school ben ik sociaal angstig op de een of andere manier. Mijn autisme heeft in het verleden ook niet altijd meegewerkt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:43 schreef OOST het volgende:
[..]
Maar dat je dat dieptepunt eenmalig bereikt en vervolgens alleen maar omhoog kan gaan is een utopie.
[..]
Jij hebt dus geen sociale angst? je zit alleen in een sociale isolement.
Ik was al aan het weifelen of ik nou wel of geen "inb4: pics van ts" onder mijn OP moest zetten. Ik had het gevoel dat als ik dat wél zou doen, het mijn OP al meteen een stuk minder serieus zou maken.quote:
prima instelling.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:42 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Met die post van mij bedoelde ik dat je ervoor moet zórgen dat je leven een aaneenknoping wordt van positieve gebeurtenissen. Ga naar buiten, maak vrienden en laat het verleden lekker rusten.
Dit is ook voor mij moeilijk, maar het moet wel gebeuren. Optimistisch ben ik gelukkig wel.
Ik zie nog steeds geen pics anders.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:49 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Ik was al aan het weifelen of ik nou wel of geen "inb4: pics van ts" onder mijn OP moest zetten. Ik had het gevoel dat als ik dat wél zou doen, het mijn OP al meteen een stuk minder serieus zou maken.
Dit.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat heel veel mensen vergeten is dat je vrijwel alles kan leren. Alleen je moet stoppen met jezelf een zielig hoopje mens te vinden. Daar schiet jezelf niks mee op, op korte termijn hebben mensen medeleven met je en proberen je te helpen. Maar hoe langer je jezelf als slachtoffer blijft zien hoe minder hulp je zal krijgen.
Discipline: Te leren, koop een dagboek en schrijf elke dag op wat je doet en wat je de volgende dag wilt doen.
Sociale vaardigheid: Ga naar sociale plaatsen, ga op een sport al doende leert men
En meest belangrijke stop met angst voor falen. Beter op je bek gaan zo nu en dan dan niet proberen.
Genoeg mensen die heerlijk blijven genieten van die fase. Omdat het wel lekker makkelijk is jezelf als slachtoffer te zien.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Maar je hebt wel gelijk hoor, TS. Een positieve kijk op het leven geeft perspectief. Echter, moet je wel eerst door de depressievere periode heen om weer positief te kunnen denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |