hij voelt niet gespannen maar doet wel vrijwel overal pijn
 hij voelt niet gespannen maar doet wel vrijwel overal pijn  

Bij ons consultatiebureau zitten ook lactatiekundigen die je gratis mag mailen en bellen, misschien bij jullie ook?quote:Op maandag 16 juni 2014 08:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, eigenlijk niethij voelt niet gespannen maar doet wel vrijwel overal pijn
En er zitten wel harde plekken in.
Heb m'n verloskundige een mail gestuurd, volgens mij zei ze tijdens m'n laatste gesprek met haar dat ik haar ook voor dit soort dingen kon bellen, maar ik weet het niet meer zeker. Dus even een mailtje gestuurd.

Ik ben zo blij dat het nu zo goed gaat met de bv, dat had ik toch niet gedacht zo in de eerste week met al dat gedoe van bijvoeden en kolvenquote:Op maandag 16 juni 2014 11:12 schreef Fazzoletti het volgende:
We zijn net voor de eerste afspraak naar het consultatiebureau geweest. M'n baby is echt een spekkieAl 5,5 cm gegroeid en +1425 tov geboortegewicht... in nog geen 5 weken

Hij weegt nu iets meer dan 5 kg....
Gisteren had ik even een dip omdat ik zo baal van m'n lijf, van alle klachten en het gebrek aan energie, maar nu voel ik me eigenlijk wel trots dat het mijn lijf is die hem zo laat groeien

Heb je iemand die even kan helpen overdag? Dat jij even je bed in kunt?
  Heb je iemand die even kan helpen overdag? Dat jij even je bed in kunt?

.
 .   .
 .

.
. 

.
 .

Ik zou nog even bij Eurolac gentiaan violet bestellen, dat heb je dan wel binnen. Dat werkt goed en je kunt 't maar bij je hebben!quote:Op maandag 16 juni 2014 17:10 schreef Spewey het volgende:
Gewoon zo doorgaan Kursor
Ik heb al een week een zware keelontsteking en vandaag dan toch antibiotica gehad. (Broxil)
Het is een kuur van 10 dagen en nu vroeg ik me af of de kans groot is dat Sean spruw gaat krijgen.
Vrijdagnacht vertrekken we naar de Languedoc en ik zie ineens nare scenario's voor me. Heet, baby wil vaker drinken, gaat niet want spruw...
 . En sterkte met de bo!
. En sterkte met de bo!

.
 .

Ga ik doen, dank!quote:Op maandag 16 juni 2014 17:33 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ik zou nog even bij Eurolac gentiaan violet bestellen, dat heb je dan wel binnen. Dat werkt goed en je kunt 't maar bij je hebben!

Zelfde spul, evt verstuiver versie want die sprayt makkelijk op je tepels. En wattenstaafjes!quote:Op maandag 16 juni 2014 17:47 schreef Spewey het volgende:
[..]
Ga ik doen, dank!
(Moet ik voor mezelf nog iets meenemen?)
 . Dit is ook weer een faaaaaase hè?
. Dit is ook weer een faaaaaase hè?

En gaat ook weer over.
 En gaat ook weer over. 

Ik heb net de tandarts-fase gehad... Bril is nu ook al de klos, ik kijk uit naar het vervolgquote:Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef Kyara het volgende:
Yup, is een faseEn gaat ook weer over.
Dan gaan ze in je ogen prikken enzo.
Schijnt. De mijne hebben daar een zus voor
 .
.

.
 .  

Het kán aan de soja liggen... Ellie reageerde daar tot een maand of 6 ook sterk op, bijv. bij sojasaus.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:58 schreef Franny_G het volgende:
Sjaaltje omdoen, helpt bij mij wel als I. aan het krassen is. Dan pakt ze de sjaal i.p.v. mijn huid..
Zou het kunnen dat I. kramp krijgt van de havermoutpap (met soyamelk) die ik af en toe als ontbijt eet? Het valt me op dat ze op die dagen vaker krampjes heeft. Kan ook toeval zijn natuurlijk.

Ja! Fase!quote:Op maandag 16 juni 2014 22:53 schreef Cwen het volgende:
[..]
Zelfde spul, evt verstuiver versie want die sprayt makkelijk op je tepels. En wattenstaafjes!
OMG... Ellie heeft haar pincetgreep gevonden. Ik zit van keel tot tepels onder de kleine krasjes en plekjes... Het doet gewoon zeer. Dit is ook weer een faaaaaase hè?
 ) of de moedervlek op mijn borst (auw!). Maarrrr het allerallerfavorietst is De Andere Tepel
 ) of de moedervlek op mijn borst (auw!). Maarrrr het allerallerfavorietst is De Andere Tepel  Zodra die bloot is moet, nee MOET ze daar in knijpen, aan trekken, aan krabben... hem naar binnen duwen en dan flink met dr nagel haken
  Zodra die bloot is moet, nee MOET ze daar in knijpen, aan trekken, aan krabben... hem naar binnen duwen en dan flink met dr nagel haken  

, maar ook aandoenlijk.
, maar ook aandoenlijk. 

.
.

.
. 

. Hij wordt wel trouwens vaak zichtbaar blij als ik mijn tet tevoorschijn haal, dan hapt hij aan met een gigantische Big Smile op z'n snoetje
. Hij wordt wel trouwens vaak zichtbaar blij als ik mijn tet tevoorschijn haal, dan hapt hij aan met een gigantische Big Smile op z'n snoetje  .
.

dat is lief, dankjewelquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:49 schreef Omentielvo het volgende:
Linda welke keus je ook maakt (doorgaan met bv of beginnen met fv) je faalt gewoon niet. Ik vind echt niet dat er een goede of een foute keus bestaat op dit punt.
Ik vind het heel knap dat het je gelukt is jouw meisjes de eerste periode volledige bv te geven met twee oudere kindjes erbij.
 Het is gewoon voor de meeste mensen zo'n vanzelfsprekendheid dat tweelingen fv krijgen, dat ik trots ben dat de mijne volledige bv krijgen. Misschien dat het daarom als falen voelt..dat het trots zijn niet meer kan ofzo. Ik weet het niet...
 Het is gewoon voor de meeste mensen zo'n vanzelfsprekendheid dat tweelingen fv krijgen, dat ik trots ben dat de mijne volledige bv krijgen. Misschien dat het daarom als falen voelt..dat het trots zijn niet meer kan ofzo. Ik weet het niet...

Maar needless to say, ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande. Je hebt ze nu al zoveel gegeven, en trots zijn mag je sowieso
  Maar needless to say, ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande. Je hebt ze nu al zoveel gegeven, en trots zijn mag je sowieso  

Nee, überhaupt niet...dat is ook het kromme er aan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:31 schreef Omentielvo het volgende:
Linda
Ik vind dat jij terecht trots mag zijn. En als je twijfelt, probeer er dan als 'buitenstaander' tegen aan te kijken. Stel dat een vriendin van jou deze keus zou maken met haar tweeling. Zou je die vriendin zien als iemand die faalt?
Let wel. Ik snap dat het als falen voelt. Ik heb het nu soms nog als ik foto's van dreumesjes van Riley haar leeftijd ziet die nog bv krijgen dat ik het toch ineens jammer vind dat ik gestopt ben (En dat terwijl ik helemaal nooit gedacht had aan langvoeden. Maar nu vind ik Riley nog zo klein en snap ik het gewoon veel beter waarom mensen langvoeden)
Maar een kindje met kv groeit net zo gelukkig op als een kindje met bv. Het allerbelangrijkst is de liefde en het vertrouwen die je geeft aan je kindjes. En als ik die foto van jouw meisje zo ziet, heeft ze daaraan geen gebrek

. In m'n buik werd ze ook pas 's avonds, maar dan nog later, actief. Vreemd is dat enigszins omgedraaide patroon voor mij zeker niet.
. In m'n buik werd ze ook pas 's avonds, maar dan nog later, actief. Vreemd is dat enigszins omgedraaide patroon voor mij zeker niet. , van kuiken. J kan dan nog wel niet lachen, maar d'r gezichtsuitdrukking voor ze aanhapt is te lief. Ze kijkt echt even heel goed om verlekkerd 'het allermooiste uitzicht' in zich op te nemen.
, van kuiken. J kan dan nog wel niet lachen, maar d'r gezichtsuitdrukking voor ze aanhapt is te lief. Ze kijkt echt even heel goed om verlekkerd 'het allermooiste uitzicht' in zich op te nemen. 

)
 ) 

Maar dat is dan toch voor jezelf om te bepalen? Misschien als het moeten weg is vindt je het dan niet meer zo belastend. En zo wel dan hebben ze de beste start gekregen die ze maar konden wensen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:14 schreef Linda2205 het volgende:
Opzich wel. Of zelfs maar sporadisch, als kolven niet uitkomt, als ik met alle vier alleen thuis ben bijv. Maar ik ken ook mezelf, en gemak dient de mens enzo. Nu MOET ik kolven...maar als ik niet meer moet, wil ik dan nog wel? Snap je?

mja, ik snap hem ook wel. Hij ziet hoeveel tijd het kost en weet dat ik ook nog weken zo kan doortwijfelenquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:19 schreef Franny_G het volgende:
Als dat zo is, lieve Linda, dat je als het niet meer MOET je ook niet meer wilt dan is toch ook goed? Je hebt het echt supergoed gedaan.
Ik snap wel dat je je voor het blok gezet voelde trouwens. Dit heeft even tijd nodig en een goed moment voor jou.

Denk dat het nu ook een combi is van mentaal slecht trekken en een lijf dat weinig reserves heeft inderdaad. En ik eet inderdaad vol en volkoren en ook vrijwel iedere dag taart. De wereld is gewoon niet eerlijk verdeeld, zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:07 schreef Linda2205 het volgende:
Franny, wat vervelend dat je lijf het zo slecht trekt. Overal de volle en volkoren variant van nemen? En anders heb ik nog wel een lading reserves voor je

ik snap het wel. Ik heb van iedere zw.schap nog een mooi souvenir aan kilos, maar zodra ik een dag wat minder eet als normaal, zie ik dat meteen in de fles. Alsof de bv je daginname verbruikt en jijzelf op je reserves teert. En als je die niet hebt...dan is er niet tegenop te eten volgens mij.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:23 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Denk dat het nu ook een combi is van mentaal slecht trekken en een lijf dat weinig reserves heeft inderdaad. En ik eet inderdaad vol en volkoren en ook vrijwel iedere dag taart. De wereld is gewoon niet eerlijk verdeeld, zullen we maar zeggen.

Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:19 schreef WupWup het volgende:
Ach lieve Linda, je faalt niet! Mensch, je hebt twee (2!) babbies van prematuur tot heerlijke speknekjes gevoed! En dat allemaal met fulltime kolven terwijl je vier (4! V-i-e-r!!!) kinderen hebt om voor te zorgen. Ik vind je een ubermama
In NL is alle kunstvoeding goed en maakt het niks uit welke je geeft. Ik weet niet hoe dat in DLD is, maar gezien de Europese regelgevingen denk ik eigenlijk dat het hetzelfde is. Vergeet ook niet dat je heel binnenkort al kunt starten met bijvoeding, misschien haalt dat ook wat druk van de ketel. Je hebt echt niks om je voor te schamen!
 Linda, je doet het gewoon super!
 Linda, je doet het gewoon super!

Maar dan gaat het heel geleidelijk. Als je nu 1x per dag kv zou geven op en moment waarvan je weet dat er straks bijvoeding gegeven gaat worden en je trekt het daardoor beter is dat prima, besef je daardoor dat je echt niet meer wilt kolven dan is dat ook goed. Voor hetzelfde geld haalt het net even de druk van de ketel en kun je over 2 maanden de kv weer in de supermarkt laten staan omdat ze de bijvoeding nemen. Ik heb onderhand geleerd dat je niet 10 jaar vooruit kunt kijken, een dag is (soms) al moeilijk genoeg.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:14 schreef Linda2205 het volgende:
Opzich wel. Of zelfs maar sporadisch, als kolven niet uitkomt, als ik met alle vier alleen thuis ben bijv. Maar ik ken ook mezelf, en gemak dient de mens enzo. Nu MOET ik kolven...maar als ik niet meer moet, wil ik dan nog wel? Snap je?

Heel grappig, wij hebben een pak kv in huis gehaald, juist om die 'het MOET MOET MOET!!!!!'-druk er af te halen. En sinds het spul in huis is, is die druk er inderdaad af. Het pak is nog altijd dicht en zal misschien ook wel altijd dicht blijven, maar de druk is weg. Misschien heeft het voor jou ook wel zo'n effect?quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:14 schreef Linda2205 het volgende:

Daarvoor had ik geluk met mn mega voorraad uit het zkh.quote:Op woensdag 18 juni 2014 19:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik had kant en klaar pakjes in huis. Ook nooit opengemaakt. Maar ik had dan in mn hoofd, ik kan weg als ik wil.
 ze kauwt een beetje op de speen en alles wat ze binnenkrijgt is er, plus extra, de afgelopen drie uur weer uit gekomen. En dat terwijl het spugen eigenlijk zo goed als weg was...
 ze kauwt een beetje op de speen en alles wat ze binnenkrijgt is er, plus extra, de afgelopen drie uur weer uit gekomen. En dat terwijl het spugen eigenlijk zo goed als weg was...  

+100!!quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:19 schreef WupWup het volgende:
Ach lieve Linda, je faalt niet! Mensch, je hebt twee (2!) babbies van prematuur tot heerlijke speknekjes gevoed! En dat allemaal met fulltime kolven terwijl je vier (4! V-i-e-r!!!) kinderen hebt om voor te zorgen. Ik vind je een ubermama
In NL is alle kunstvoeding goed en maakt het niks uit welke je geeft. Ik weet niet hoe dat in DLD is, maar gezien de Europese regelgevingen denk ik eigenlijk dat het hetzelfde is. Vergeet ook niet dat je heel binnenkort al kunt starten met bijvoeding, misschien haalt dat ook wat druk van de ketel. Je hebt echt niks om je voor te schamen!

) aan de borst.
) aan de borst.  Die inmiddels al 30 uur bijna nonstop aan me vastgeplakt zit. Lang leve de regeldagen... Op zich vind ik het allemaal best, alleen voel ik me met een dreumes en peuter wel erg onthand.
 Die inmiddels al 30 uur bijna nonstop aan me vastgeplakt zit. Lang leve de regeldagen... Op zich vind ik het allemaal best, alleen voel ik me met een dreumes en peuter wel erg onthand.   Maar goed,  aan alles komt een eind.
 Maar goed,  aan alles komt een eind. 

en de nacht was ook beroerd, qua drinken. Dus mja...ik heb het iig geprobeerd
 en de nacht was ook beroerd, qua drinken. Dus mja...ik heb het iig geprobeerd   

quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:47 schreef Linda2205 het volgende:
Ik kolfde vanmorgen 600mlen de nacht was ook beroerd, qua drinken. Dus mja...ik heb het iig geprobeerd
 hoe lang kolf je daarover?
 hoe lang kolf je daarover?

omg!! Dat dat pastquote:Op donderdag 19 juni 2014 09:47 schreef Linda2205 het volgende:
Ik kolfde vanmorgen 600mlen de nacht was ook beroerd, qua drinken. Dus mja...ik heb het iig geprobeerd
 !! Verder even een
!! Verder even een  voor alles. Ik herken heel erg dat hakken-in-het-zandgevoel. Toen ik mijn moeder rond de 6 maanden vertelde dat er wordt geadviseerd om minstens 2 jaar te voeden, was haar reactie: "Dat ga jij toch niet doen he?!" Guess what??
 voor alles. Ik herken heel erg dat hakken-in-het-zandgevoel. Toen ik mijn moeder rond de 6 maanden vertelde dat er wordt geadviseerd om minstens 2 jaar te voeden, was haar reactie: "Dat ga jij toch niet doen he?!" Guess what??  . alleen jammer dat ze die mijlpaal niet meer heeft meegemaakt
. alleen jammer dat ze die mijlpaal niet meer heeft meegemaakt  .
. .
.

voor de spruw, lekker snel al
 voor de spruw, lekker snel al  (was hier ook; precies de dag nadat de kraam weg was...)
 (was hier ook; precies de dag nadat de kraam weg was...) 
  wow!
 wow! Nu maak ik me toch 'zorgen' dat ik haar misschien wat teveel laat eten / snoepen vanuit de oude overtuiging dat ze het kan hebben
 Nu maak ik me toch 'zorgen' dat ik haar misschien wat teveel laat eten / snoepen vanuit de oude overtuiging dat ze het kan hebben 

ik debk dat anderen het gewoon echt niet snappen. Dat je niet wilt horen dat kv ook kan, maar gewoon: je doet het prima, je kan het, kan ik ergens mee helpen?
 ik debk dat anderen het gewoon echt niet snappen. Dat je niet wilt horen dat kv ook kan, maar gewoon: je doet het prima, je kan het, kan ik ergens mee helpen? 

.
 .

quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:12 schreef Franny_G het volgende:
Heel veel eten waar je in potentie te zwaar van kunt worden, is lekker en vinden kinderen lekker. Ik zou blij zijn dat ze geniet van het eten, er is op dit moment niets aan de hand. Niet teveel vooruitlopen of gaan projecteren hoor..

Maargoed, opletten dat er geen slechte gewoontes ontstaan kan nooit kwaad natuurlijk.
 Maargoed, opletten dat er geen slechte gewoontes ontstaan kan nooit kwaad natuurlijk.

+1 dusquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:17 schreef WupWup het volgende:
Dat is toch een prima schema? Ik zou geen smeerkaas geven ivm de smeltzouten. Wij smeerden roomkaas (philadelphia bijv, niet de light), notenpasta (biowinkel heeft veel soorten!), avocado, appelstroop of alleen roomboter. Vergis je niet, die kleintjes hebben juist veel vetzuren nodig omdat hun hersenen zo ontzettend hard groeien. Wat voor drinken geef je behalve borstvoeding? Als dat limonade of sap is, heb je daar winst te behalen. Verder zou ik er echt niks aan veranderen, ze is echt niet te dik of ongezond.

Klinkt goed zeg!quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:13 schreef Kursor het volgende:
Vandaag bij CB geweest voor 4-weken-afspraak. Nu 700g boven geboortegewicht, nog net onder de 4kg. Ze groeit dus netjes met d'r eigen drinkfrequentie.
Ook gelijk lactatiekundige gevraagd hoe het zit met stimuleren nu door J en productie voor de lange termijn wat Cwen aanhaalde. Door het clusteren en de vele stimulaties die daardoor plaatsvinden is het lage aantal 'normale' voedingen geen probleem. Was het clusteren er niet, dan zeer zeker wel frequenter op mijn verzoek aanleggen (en als ze echt niet hapt zelfs gaan kolven, maar dat was wel weer erg tegennatuurlijk vond ze zelf al). Overproductie in het begin maakte het ook minder zorgelijk.
CB-arts dacht trouwens dat ik met al 20 maanden voed-ervaring niet echt voor een productie-probleem hoefde te vrezen, maar ben ik vergeten te chrcken bij de lactatiekundige.

quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:47 schreef Linda2205 het volgende:

Zelf zou minder smeerkaas geven en minder "eentonig" als ik het zo mag zeggen? Probeer roomboter met jonge kaas? of bio kipfilet ? meer variaties.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:02 schreef LadyBlack het volgende:
'Normaal' is ongveer dit:
6:00 bv
9:00 ontbijt, boterham met smeerkaas of appelstroop en een banaan
11:00 bv
13:00 lunch, dubbele boterham met smeerkaas
16:00 bv
18:00 avondeten, bijv bieten met aardappel en wat geitenkaas, soms wat yoghurt toe
20:00 bv
Ik let heel erg op geen suiker, maar vind het wel 'zorgelijk' dat ze zo dol is op kaas. Zijn dr vader en ik (en onze families) ook, en die zijn allemaal te zwaar...

Haha tof, dat heb ik net vandaag gekocht jaquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:38 schreef Tinuviel het volgende:
LB zie je wel haar gewicht is prima. Je zou ook choemoes (kikkererwtenpasta) op haar brood kunnen doen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |