abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140532302
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat zeg je van iemand die jarenlang voor een zieke zorgde? Dat zeg je van iemand die probeerde iemand te overtuigen te stoppen met het zichzelf verder slopen?

Raar.
Hoeveel zorg had hij in die eerste jaren nodig?
Je doet alsof je het predikaat "egoistisch" alleen kan krijgen als je altijd en op elk moment alleen aan jezelf denkt. Daar zit de fout
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:47:52 #202
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140532321
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Je weet dat iets publiceren niet gratis is?
En dus vragen we maar de hoofdprijs?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_140532361
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En dus vragen we maar de hoofdprijs?
Dan moet je bij de uitgever zijn.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:52:23 #204
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140532424
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit.

Stel deze madame had het boekje gratis aangeboden, dan was dat een ander verhaal geweest. Ze vraagt er alleen helaas 24 fucking euro voor.
voor haar eigen projectjes, als het voor het kankerfonds was dan was het ook weer wat anders.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:52:57 #205
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140532437
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zij?

De uitgeverij.
Ik weet niet hoeveel invloed de auteur op de prijs heeft, maar veel houden auteurs niet over van de prijs.

http://www.vacature.com/c(...)voor-1-verkocht-boek

Hoe 'slim' ze in het proces is is moeilijk te lezen. Ze zit wel bij RTL, maar het optreden oogde niet sterk. Een gecalculeerd theaterstuk, een naïef slachtoffer of een combinatie?
reset
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:53:39 #206
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_140532450
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)er-door-Bosman.dhtml

Dit zie ik nu op AD.nl verschijnen. Wat ik al zei: het leidt tot een hetze. Populaire media doen dat nu eenmaal graag.

Ze zou nu moeten zeggen (suggereer ik, als ik haar PR zou doen): ik doneer alsnog alles aan het KWF, officieel excuus aan de nabestaanden dat ik me teveel door euforie heb laten leiden en wijzig mijn toon op de sociale media. Dan komt ze er nog redelijk mee weg en kan ze ongestoord wijntjes drinken in het Vondelpark of een signeersessie plannen bij een boekhandel.
Het ijzer smeden nu het nog heet is. Dit kun je niet over 3 weken nog eens doen. Want dan red je je gezicht er niet meer mee.

Hopelijk stuurt iemand die invloed op haar heeft haar nog bij. Het is voor haar eigen bestwil.
pi_140532489
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoeveel zorg had hij in die eerste jaren nodig?
Genoeg. Of is lymfeklierkanker een veredeld griepje?

quote:
Je doet alsof je het predikaat "egoistisch" alleen kan krijgen als je altijd en op elk moment alleen aan jezelf denkt. Daar zit de fout
En jouw fout zit hem in de aannname dat de dame alles maar voor zichzelf heeft gedaan. .
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:57:01 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140532535
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:53 schreef Schurkenstaat het volgende:

Dit zie ik nu op AD.nl verschijnen. Wat ik al zei: het leidt tot een hetze. Populaire media doen dat nu eenmaal graag.

Ze zou nu moeten zeggen (suggereer ik, als ik haar PR zou doen): ik doneer alsnog alles aan het KWF, officieel excuus aan de nabestaanden dat ik me teveel door euforie heb laten leiden en wijzig mijn toon op de sociale media. Dan komt ze er nog redelijk mee weg en kan ze ongestoord wijntjes drinken in het Vondelpark of een signeersessie plannen bij een boekhandel.
Het ijzer smeden nu het nog heet is. Dit kun je niet over 3 weken nog eens doen. Want dan red je je gezicht er niet meer mee.

Hopelijk stuurt iemand die invloed op haar heeft haar nog bij. Het is voor haar eigen bestwil.
Ik vermoed dat zete druk is met zichzelf en het behalen van haar doel om excuus te maken. En eigenlijk denk ik dat zij geen reden ziet tot excuus, ze heeft toch gezegd dat ze de pijn van de familie begrijpt? Klaar toch.
pi_140532536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:53 schreef Schurkenstaat het volgende:

Het is voor haar eigen bestwil.
Want wat kan er gebeuren als ze dat niet doet?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:57:12 #210
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_140532537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:52 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel invloed de auteur op de prijs heeft, maar veel houden auteurs niet over van de prijs.

http://www.vacature.com/c(...)voor-1-verkocht-boek

Hoe 'slim' ze in het proces is is moeilijk te lezen. Ze zit wel bij RTL, maar het optreden oogde niet sterk. Een gecalculeerd theaterstuk, een naïef slachtoffer of een combinatie?
Ze is met name heel onzeker, daardoor komt intelligentie moeilijk naar voren. Daarom rep ik ook over een minderwaardigheidscomplex.
Als het een theaterstuk zou zijn, zou ze zich geweldig hebben geprofileerd op televisie. Ze heeft het omgekeerde gedaan. Dit was een beschadigd, ontheemd en verward iemand.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 10:57:23 #211
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140532543
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:55 schreef Ulx het volgende:

Genoeg. Of is lymfeklierkanker een veredeld griepje?
En jouw fout zit hem in de aannname dat de dame alles maar voor zichzelf heeft gedaan. .
Ben je vanaf dag 1 al helemaal hulpbehoevend?
reset
pi_140532607
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:57 schreef Individual het volgende:

[..]

Ben je vanaf dag 1 al helemaal hulpbehoevend?
Het doet, volgens een vriendin die het heeft, erg veel pijn. En het energieniveau is erg laag.

Dus ja. Het komt er wel redelijk op neer, ja.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:01:00 #213
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_140532668
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Want wat kan er gebeuren als ze dat niet doet?
Dan denk ik dat mensen haar gaan verstoten (veel mensen willen hier niet mee geassocieerd worden, of kiezen partij voor de ander). En dat ze lange tijd publiekelijk op haar daden wordt aangesproken (bijvoorbeeld op straat, in het uitgaansleven). Wat bijdraagt aan haar trauma en mogelijk tot diepe depressie en isolement (straatvrees) leidt.

Want laten we eerlijk zijn: het gros van het volk (jongeren vooral) oordeelt op basis van wat facebook, ad.nl en RTL boulevard hun voorschotelt. En daar komt ze heel slecht uit naar voren (vijandbeeld). Daarbij is de gemiddelde Nederlander of Amsterdammer (daar woont ze dacht ik) nogal geneigd dit hardop uit te spreken. Al met al een zorgelijk pakket.
pi_140532751
Ik gok dat het boek flopt, dus dat er over een tijdje alleen mensen die in vergelijkbare situaties zitten haar naam kennen.

Tenzij men een heksenjacht gaat openen.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:43 #215
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140532842
Aandacht vragen voor lotgenoten is prima...

Maar is dit oprecht de beste manier?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_140532917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Aandacht vragen voor lotgenoten is prima...

Maar is dit oprecht de beste manier?
Neuh, hier zit zeker een stuk persoonlijk gewin ook bij, en dat maakt het wrang. Ik vind het een prima initiatief om een lans te breken voor de problemen die je kan krijgen in een relatie met een terminaal iemand, en dat je niet de ultieme boeman bent als je dan zo'n relatie verbreekt.

Maar deze mevrouw doet vervolgens wel beloftes die ze niet na wil komen, en gaat daarna een boek schrijven zonder enig overleg (laat staan goedkeuren) met de familie en waar ze alle inkomsten zelf van houdt, dan riekt het toch wel erg naar puur financieel gewin.

Het had marketingtechnisch al beter geweest om te zeggen 'een deel van de opbrengst gaat naar Stichting X', en of dat deel dan 5, of 50% is kan je natuurlijk in het midden laten.
pi_140532997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:03 schreef Ulx het volgende:
Ik gok dat het boek flopt, dus dat er over een tijdje alleen mensen die in vergelijkbare situaties zitten haar naam kennen.

Tenzij men een heksenjacht gaat openen.
Wat ik me afvroeg.. een boek met zoveel narigheid zou ik niet willen lezen, krijg liever een goed gevoel van een boek. Is dat hoe de meeste mensen denken? Want dan zal het boek wel floppen ja.
pi_140533059
Niet al het geld houdt ze zelf toch?
pi_140533087
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat ik me afvroeg.. een boek met zoveel narigheid zou ik niet willen lezen, krijg liever een goed gevoel van een boek. Is dat hoe de meeste mensen denken? Want dan zal het boek wel floppen ja.
Tenzij het heel goed geschreven is. Maar dan zou de familie -hebben die het trouwens gelezen- niet moeten zeiken.
pi_140533116
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:13 schreef Fierce. het volgende:
Neuh, beginnende schrijfster, zal een euro of twee, drie, hooguit, per verkocht boek verdienen.
pi_140533149
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tenzij het heel goed geschreven is. Maar dan zou de familie -hebben die het trouwens gelezen- niet moeten zeiken.
Die Lidewij (die naam alleen al krijg je de kriebels van) zal wel geen 2e Harry Mulisch zijn dus over goed geschreven hoef je je op voorhand al geen illusies te maken.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:18:03 #222
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_140533182
quote:
Daar gaf ze een wollig antwoord op. Ze zei namelijk dat er diverse goede doelen aan "verbonden zijn". En ze helpt met de opbrengsten op haar manier bepaalde ondernemers op weg.

Vermoedelijk wordt niets van de opbrengsten aan een goed doel geschonken. Want het levert amper iets op en dat wil ze toch aan haar eigen (vast eenmanszaakje) schenken. Ze heeft verder immers geen inkomsten -dus weinig keuze.

Daarom was haar antwoord ook wollig.
pi_140533232
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die Lidewij (die naam alleen al krijg je de kriebels van) zal wel geen 2e Harry Mulisch zijn dus over goed geschreven hoef je je op voorhand al geen illusies te maken.
Dat weet je niet. Misschien komen er wel fantastische recensies in de kranten te staan, en blijkt de familie een stel harteloze klootzakken te zijn die haar jaren alleen lieten ploeteren met de zorg voor die Sander.
pi_140533261
quote:
Zij of de uitgever in ieder geval, er komt geen 'goed doel' oid bij kijken voor zover ik het heb begrepen. Of bijvoorbeeld de nabestaanden van haar ex, als wettige erfgenamen.
pi_140533368
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Misschien komen er wel fantastische recensies in de kranten te staan, en blijkt de familie een stel harteloze klootzakken te zijn die haar jaren alleen lieten ploeteren met de zorg voor die Sander.
Iets zegt me dat het eerder andersom is.. Het is nooit zwart-wit natuurlijk, maar als je op Hawai bij de zee gaat staan schreeuwen terwijl je partner aan het doodgaan is dan zegt dat al genoeg.. Niet dat die partner me zo'n lieverdje leek.. zou me niet verbazen als het maar een dom, oppervlakkig stel was dat tot de ziekte van die gozer alleen maar bezig was met lol maken. Bij veel mensen gaat het in eerste instantie om henzelf, egoïstische hedonisten. Dan krijg je dit als resultaat.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:25:38 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140533400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Haar naam en of ze schrijftalent heeft of niet heeft helemaal niets te maken met de kern van de discussie.

Of ze met haar fragiele geestelijkheid en met dit beladen onderwerp zo druk de media moet opzoeken is een ander verhaal.

Als ze tenminste niet een calculating bitch is.

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt en hoe langer deze 'soap' door blijft spelen hoe troebeler het water wordt.
reset
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:50:48 #227
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140533986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja en wie weet vallen kerst en pasen samen op 1 dag :').
  vrijdag 30 mei 2014 @ 11:58:17 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140534189
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:38 schreef Dven het volgende:
Maarja, de dood maakt natuurlijk een hoop los in mensen. Wordt het zicht wat troebel van.
dit dus
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_140534281
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja en wie weet vallen kerst en pasen samen op 1 dag :').
Heb je het al gelezen?
pi_140534374
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan ken je mijn vader niet :'). Die zal extra gas geven als hij Kluun op het zebrapad voor hem zie lopen.
Ik verwoordde het verkeerd inderdaad. Wat ik bedoelde was dat zijn boek en de film een succes zijn geworden. Ik denk dat dat deels komt omdat het een taboe doorbrak, namelijk dat er ook aandacht moet zijn voor de partner van de terminale persoon, omdat die het ook zwaar heeft. In die zin is dit boek niet veel anders. Ook hier is een taboe aanwezig (naar mijn mening al zichtbaar door de hoeveelheid posts in dit topic.)
pi_140534520
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 10:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat inderdaad.
Komt duidelijk naar voren op punten als,
- de familie vraagt haar de opbrengst te doneren aan het kankerfonds, maar nee, ZIJ heeft andere projecten lopen.
- Hij vraagt haar erbij te zijn als hij sterft, ja, MAAR als zij dan op hawai zit niet
- Hij vraagt haar naar de crematie te komen, nee want dat kan ZIJ niet opbrengen. 'Want' en dan een heel verhaal met ik ik ik ik.
En dan al die media aandacht.
Stom mens.
Misschien begrijp ik het gewoon echt niet, maar ik snap punt 1 en 3 niet echt. De familie vraagt dat inderdaad, maar dan hoef je daar toch niet perse gehoor aan te geven? Het is haar boek en haar verhaal, dan is het toch prima dat zij, in plaats van het op een grote hoop voor kankeronderzoek te gooien misschien liever iets wil opzetten voor lotgenoten? Economisch gezien zou je zelfs kunnen zeggen dat een euro voor lotgenoten misschien wel meer doet dan een euro aan het KWF, al wil ik natuurlijk niet bagetalliseren hoe goed het werk van het KWF is.

Hij vraagt haar om bij de crematie te zijn. Tsja, zoals wel vaker op dit forum voorbij is gekomen, ga je niet naar een crematie omdat dat goed is voor de overledene, maar eerder voor jezelf. Als zij dat liever niet doet (om redenen die ze in het interview ook aangeeft) is dat toch haar eigen keuze? Je kunt nog discussieren over haar besluit om hem dat te zeggen. Ze had ook kunnen zeggen dat ze er zou zijn en vervolgens toch niet gaan (merkt hij toch niet.) Dan wordt het een discussie over eerlijk zijn tegenover een leugentje voor bestwil.
pi_140534607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:01 schreef Operc het volgende:

[..]

Mja, dit soort tweets zijn ook vrij zinloos. Die schrijfster heeft niet gezegd dat hij niet doodziek was, geen kanker had of niet heeft gestreden. Dat hij alcoholist was (als we de schrijfster moeten geloven) lijkt me moeilijk te accepteren, maar met dit soort reacties schiet ook niemand wat op. En natuurlijk mag de familie rouwen etcetera, maar door zelf nu ook de publiciteit te zoeken helpen ze niemand, vooral zichzelf niet.
Ik zie echt niets fouts in die paar tweets. Zij zoekt de media op om haar boek te promoten en vertelt haar kant van het verhaal. Ik vind het dan niet anders dan normaal dat die broer (die blijkbaar wel de laatste tijd intens mee heeft gemaakt van zijn broer) zijn kant van het verhaal gaat vertellen.

Ik snap dat sommige gezonde mensen niet snappen dat een terminale patiënt naar dingen grijpt die de pijn verlichten. En ja, net als zij de keuze heeft gemaakt om bij hem weg te gaan, had ze ook de keuze kunnen maken hulp te zoeken en dit van hem te eisen. We zijn hier in Nederland. Ze zei dat ze de deur niet meer uitging. al jaren niet meer. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:47 schreef RAVW het volgende:

[..]

is dit niet bijna basis wat betreft een vrouw als het over haar ex gaat ?
er zijn er denk ik maar heel weinig die na een verbreking van een relatie hun mond houden en niet de vuile was over hun exen uit gooien.
Dus proberen in een slachtofferrol te komen en zo veel mogelijk medelijden te krijgen .
De ervaringen om mij heen vertellen mij anders. Denk dus dat het wel gelijk op gaat qua zielig doen. Mannen proberen er zelfs een relatie mee te scoren en het ligt uiteraard nooit aan de man. Maar denk dus dat dit wel gelijk op gaat.

quote:
maar aan de andere kant als iemadn gaat drinken en zo veel dat die gewoon helemaal niet zichzelf is en dus ook niet meer de persoon is die hij of zij was.
dan begrijp ik ook wel dat je er voor zou kiezen om weg te gaan , want het is niet die persoon waar je om geeft en ook alles gaat daar aan onder door terwijl je weet dat het gewoon nooit meer goed komt.
ik snap haar best wel maar het blijft een moeilijke iets ..
Het werd tegengesproken. Ik zeg niet dat ik niet begrijp dat zwakke mensen het niet volhouden bij een terminale patiënt. Is ook enorm zwaar. Ik heb zelf alleen respect voor iemand die weet dat het einde gaat naderen tot dat einde blijft. We hebben het hier toch niet over een tien jarig iets. Ze is sterk genoeg geweest om weg te gaan. Had ze ook sterk genoeg kunnen zijn om hulp te zoeken/eisen en gewoon haar ding blijven doen. Ik veroordeel haar niet, zij veroordeelt haar ex door te zeggen dat hij de schuldige is dat ze nooit wegging. Ze was journalist?

Als moeder/zus zou ik het alleen maar erg vinden, wanneer mijn zoon zijn laatste tijd met liefdesverdriet zou zitten.

Dat alcoholverhaal werd tegen gesproken door een broer die waarschijnlijk wel tot het laatst erbij was.
(zou mij nog voor kunnen stellen dat je alcohol drinkt tegen de pijn, maar vraag mij dat af)

Dat ze niet terug komt voor de crematie vind ik normaal. Zou het eerder schijnheilig vinden wanneer ze er dan wel was.

Ik hoop eigenlijk op een boek die de kant van de familie belicht in deze. Die twee naast elkaar leggen.

Wat ik begreep van deze ziekte is dat de patiënt pas de laatste maanden echt slecht worden. Nu is het een man, dus weet niet hoe klagerig hij was. Ik begreep van de fam dat hij er juist tegen vocht?

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 30-05-2014 12:21:38 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:23:26 #233
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140534831
En hoezo heeft het extra aandacht nodig?

Ik bedoel elk gezond normaal denkend mens begrijpt dat een relatie problemen gaat ondervinden wanneer iemand ziek begint te worden? Toch?
pi_140534834
Mag je trouwens zonder iemands toestemming een boek over iemand schrijven? Kunnen de erfgenamen daar niet iets mee?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_140534865
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:23 schreef sitting_elfling het volgende:
En hoezo heeft het extra aandacht nodig?

Ik bedoel elk gezond normaal denkend mens begrijpt dat een relatie problemen gaat ondervinden wanneer iemand ziek begint te worden? Toch?
Je doelt op de extra aandacht door dat boek?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:27:33 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140534954
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:23 schreef paddy het volgende:
Mag je trouwens zonder iemands toestemming een boek over iemand schrijven? Kunnen de erfgenamen daar niet iets mee?
Goede vraag. Zoals bv portretrecht? Laster etc?
reset
pi_140535101
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Goede vraag. Zoals bv portretrecht? Laster etc?
Yep, ik weet niet hoe dat met boeken zit.
pi_140535437
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:23 schreef paddy het volgende:
Dat mag.
Als de persoon in kwestie (of de nabestaanden in dit geval) vinden dat er sprake is van laster oid, dan kan men naar de rechter gaan en vragen om een rectificatie/verbod, maar in principe mag jij over iedereen een boek schrijven, zonder dat je daar expliciet toestemming voor nodig hebt.
pi_140535654
http://ebbietikt.blogspot.nl/2014/05/lieve-sander.html?m=1

Een soort van brief aan zijn dode broer
pi_140535696
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat mag.
Als de persoon in kwestie (of de nabestaanden in dit geval) vinden dat er sprake is van laster oid, dan kan men naar de rechter gaan en vragen om een rectificatie/verbod, maar in principe mag jij over iedereen een boek schrijven, zonder dat je daar expliciet toestemming voor nodig hebt.
Ah kijk. Nu heb ik het boek niet gelezen, maar de fam zelf moeten maar bekijken of het laster is wat ze schreef.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:57:43 #241
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_140535713
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Je doelt op de extra aandacht door dat boek?
Ja, ze geeft immers als argumentatie voor het boek/docu dat ze meer aandacht voor de zaak wil?

Ieder normaal mens begrijpt dat een ziekte een relatie uit elkaar kan trekken. Toch?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 12:59:06 #242
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140535741
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:15 schreef paddy het volgende:

Ik snap dat sommige gezonde mensen niet snappen dat een terminale patiënt naar dingen grijpt die de pijn verlichten. En ja, net als zij de keuze heeft gemaakt om bij hem weg te gaan, had ze ook de keuze kunnen maken hulp te zoeken en dit van hem te eisen. We zijn hier in Nederland. Ze zei dat ze de deur niet meer uitging. al jaren niet meer. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal.

Ze verteld in het filmpje dat ze hulp hadden en tijdens een van die gesprekken- toen haar vriend even de kamer uit was- zei de hulpverlener tegen haar dat ze de optie had om weg te gaan. Dat in 25 % van de gevallen de andere partner dit deed. En dat zij zelf tot dit moment niet eens had overwogen om op te stappen.
quote:
Wat ik begreep van deze ziekte is dat de patiënt pas de laatste maanden echt slecht worden. Nu is het een man, dus weet niet hoe klagerig hij was. Ik begreep van de fam dat hij er juist tegen vocht?
Ik meen begrepen te hebben dat hij juist dronk in de tijd als het wat beter ging. Dus dat hij er op laatst mee gestopt is omdat hij er te ziek voor was lijkt me dan wel logisch.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:01:57 #243
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140535817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat mag.
Er worden natuurlijk wel ongeautoriseerde biografieën geschreven die niet altijd vriendelijk zijn en dan komt het in de rechtszaal aan wie de beste/duurste advocaten hebben.
reset
pi_140536039
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, ze geeft immers als argumentatie voor het boek/docu dat ze meer aandacht voor de zaak wil?

Ieder normaal mens begrijpt dat een ziekte een relatie uit elkaar kan trekken. Toch?
Yep, het kan mensen soms tot elkaar brengen, en anderen weer uit elkaar brengen. Het verhaal waar ik nu lees hoorde degene die overleden is aan kanker dat hij nog maximaal negen maanden te leven had.

Hij was blijkbaar niet meer de vitale man die ze kende op het laatst. Hoorde dat de ziekte de laatste 2 maanden pas echt zwaar zijn. Toen ging ze weg naar Hawaï?
pi_140536221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Er worden natuurlijk wel ongeautoriseerde biografieën geschreven die niet altijd vriendelijk zijn en dan komt het in de rechtszaal aan wie de beste/duurste advocaten hebben.
Mmm je moet dus je onschuld bewijzen.

Volgens de broer loog ze over bepaalde zaken in het interview.. Mja, maak dat maar eens hard -O-
pi_140536289
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Yep, het kan mensen soms tot elkaar brengen, en anderen weer uit elkaar brengen. Het verhaal waar ik nu lees hoorde degene die overleden is aan kanker dat hij nog maximaal negen maanden te leven had.

Hij was blijkbaar niet meer de vitale man die ze kende op het laatst. Hoorde dat de ziekte de laatste 2 maanden pas echt zwaar zijn. Toen ging ze weg naar Hawaï?
Het besluit zal ze eerder hebben genomen. Ze zal hem ook eerder hebben gewaarschuwd dat ze niet meer tegen het drankgebruik kon.

En weet jij van te voren wanneer iemand sterft?
pi_140536374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het besluit zal ze eerder hebben genomen. Ze zal hem ook eerder hebben gewaarschuwd dat ze niet meer tegen het drankgebruik kon.

En weet jij van te voren wanneer iemand sterft?
Nee, ik niet. artsen kunnen hun oordeel vellen op de diagnoses van het verloop en verleden. Uitzonderingen daargelaten. Ik niet.
pi_140537228
Als naaste had ik waarschijnlijk ingegrepen, ze lijkt nogal gederationaliseerd.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 13:48:27 #249
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_140537291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 13:46 schreef Stratotanker het volgende:
Als naaste had ik waarschijnlijk ingegrepen, ze lijkt nogal gederationaliseerd.
Op zich wel een mooie manier om te zeggen dat ze van het padje af is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_140537378
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:55 schreef paddy het volgende:
http://ebbietikt.blogspot.nl/2014/05/lieve-sander.html?m=1

Een soort van brief aan zijn dode broer
Die broer zegt dat ze niet eens welkom was op de crematie en bij zijn dood, dan wordt het wel lastig om het haar kwalijk te nemen dat ze daar niet aanwezig was natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')