abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140481566
quote:
Vlak voor haar grote liefde Sander aan lymfeklierkanker overleed, verbrak Lideweij Bosman (34) de relatie en vertrok naar Hawaï. De strijd tegen zijn ziekte brak ook haar op. Terwijl hij vocht voor zijn leven, maakte zij zich van hem los om zichzelf terug te vinden. Over dat omstreden besluit schreef ze het boek 'Naupaka'.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-zieke-vriend.dhtml
http://www.geenstijl.nl/m(...)leraar.html#comments
blablablabla
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 20:24:24 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_140481609
Deze dan maar?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Geld vriend !
Detectives verkopen beter in de zomer. Als ze kan schrijven en ze doet het voor het geld kiest ze wel daarvoor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140481654
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:24 schreef Ulx het volgende:
Deze dan maar?

[..]

Detectives verkopen beter in de zomer. Als ze kan schrijven en ze doet het voor het geld kiest ze wel daarvoor.
Wat een onzin, heb jij enig idee hoeveel publiciteit en aandacht dit oplevert?

Er zijn al verschillende programma,s die haar aan tafel willen hebben.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:27:26 #4
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_140481752
Zeggen dat je terug komt, dat niet doen en dan niet naar de crematie komen. Gewoon erg vind ik dat. Het erge vind ik dat ze geprezen wordt door de media, lijkt het wel. Dat is wat ze wilde, nu kopen meer mensen haar boek ed. :{
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 20:27:27 #5
3928 Ulx
pi_140481754
Sorry hoor, maar een sobstory van een of andere egocentrische kuthoer gaat niet verkopen. Maakt net uit hoeveel TV shows ze bezoekt.

Als het natuurlijk wèl een oprecht en eerlijk relaas is kan het wel een succes worden, maar dan is ze weer geen kuthoer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_140481947
Reeks, hier verder.
pi_140481957
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:27 schreef Ulx het volgende:
Sorry hoor, maar een sobstory van een of andere egocentrische kuthoer gaat niet verkopen. Maakt net uit hoeveel TV shows ze bezoekt.

Als het natuurlijk wèl een oprecht en eerlijk relaas is kan het wel een succes worden, maar dan is ze weer geen kuthoer.
De pogingen tot gevat doen van je is heel leuk hoor, maar je kan ook gewoon toegeven dat de manier hoe ze dit allemaal heeft gedaan niet erg netjes is.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 20:32:20 #8
3928 Ulx
pi_140481994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De pogingen tot gevat doen van je is heel leuk hoor, maar je kan ook gewoon toegeven dat de manier hoe ze dit allemaal heeft gedaan niet erg netjes is.
Dat staat al lang in dat andere topic, pretletter.
pi_140482007
quote:
Het Helen Dowling Instituut (HDI) heeft mij veel geholpen tijdens het ziekteproces van Sander. En daarom een wederdienst. Ik ga me - met behulp van mijn boek Naupaka - hard maken om deze instelling te helpen.

Wat ze doen? Partners en kankerpatiënten begeleiden om middenin het geweld van angsten en zorgen in je eigen kracht te blijven staan. En dat is een mooi raakvlak met mijn verhaal.
Directeur Bram Kuiper: “Psycho-oncologie is geen luxe, het is pure noodzaak. De zorg van het HDI wordt vergoed via de basisverzekering. Deze vergoedingen zijn echter te laag om kostendekkend te zijn. Het Gala is daarom op haar beurt pure noodzaak voor het HDI.”

Presentatrice Anita Witzier: “Het HDI richt zich op de achterkant van kanker. De emotionele kant. Een kant die vaak onzichtbaar blijft, maar waarvan het belang ongelofelijk groot is...” — bij Helen Dowling Gala.

Het zit dus gewoon in het basispakket niks geen zweverig gelul.
blablablabla
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2014 @ 20:32:38 #10
88815 The_Emotion
98.3
pi_140482012
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is wel een beetje schijnheilig.
Tenzij die andere kant er om vraagt dan zou ik het zeker doen.

We zullen het zien, hoop dat de schrijfster niet haar gelijk wil halen maar dat zal wel niet (aanname omdat anders boek niet gepubliceerd zou zijn?)
en dat is dus waar haar ex dus om vroeg:

quote:
Haar uitlaatklep is hardlopen en in de natuur zijn. Daarom wil ze terug naar Hawaï, waar Sander haar een jaar eerder ten huwelijk vroeg. Ze krijgt een baan in een wellnesscentrum. Sander juicht haar reis toe. Hij vraagt wel of ze terugkomt als hij op een dag euthanasie wil. Dat zegt Lideweij toe.
Dat vind ik schijnheilig, niet het lef hebben om een laatste moment te delen, maar wel met een boek vol krokodillentranen op de proppen te komen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_140482191
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:32 schreef Remqo het volgende:

[..]

Hij vraagt wel of ze terugkomt als hij op een dag euthanasie wil. Dat zegt Lideweij toe.

Heeft hij euthanasie laten plegen?
pi_140482250
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Die dag stond net de paardrijtocht bij zonsondergang gepland. Oh en een Skype-afspraak met een potentiële uitgever.

Kon die egoist niet een andere datum prikken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140482260
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:32 schreef Remqo het volgende:

[..]

en dat is dus waar haar ex dus om vroeg:

[..]

Dat vind ik schijnheilig, niet het lef hebben om een laatste moment te delen, maar wel met een boek vol krokodillentranen op de proppen te komen.
Ja en in net begin vonden ze elkaar leuk. Zaken veranderen, misschien wilde hij haar helemaal niet meer zien? Of beter, laten we even wachten met een oordeel totdat we solide argumenten hebben om een mening te onderbouwen. Zoals bijvoorbeeld het boek lezen hoewel dit voor sommigen niet eens nodig is... _O-
pi_140482321
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die dag stond net de paardrijtocht bij zonsondergang gepland. Oh en een Skype-afspraak met een potentiële uitgever.

Je moet ook zo sportief zijn om te erkennen dat het erg makkelijk oordelen is zo langs de zijlijn.
pi_140482336
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
Of beter, laten we even wachten met een oordeel totdat we solide argumenten hebben om een mening te onderbouwen.
Als je een eenzijdig verhaal wil horen en die immorele hoer nog eens wil spekken in haar narcisme wel ja.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140482354
quote:

[..]

Ik kan uit het verhaal niet opmaken of hij euthanasie heeft laten plegen of dat hij dat niet heeft laten doen. Jouw morele afkeuring is me ondertussen wel duidelijk geworden.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:39:56 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_140482408
quote:
Sander voelt dat hij de strijd gaat verliezen. Hij drinkt zich laveloos om de pijn te verzachten en zijn angst voor de dood te verbergen. Dat zorgt voor ruzies. De ziekte van Sander breekt ook Lideweij op. 'Hij was zo bang om dood te gaan. Dat snapte ik wel. Het werd een excuus voor het drinken. Daar kon ik niks mee. Hij was zichzelf niet meer.'
Dat werpt voor mij toch wel een ander licht op de zaak. Maar ik heb dan ook een intense hekel aan dronkenschap en zuipschuiten.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_140482414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet ook zo sportief zijn om te erkennen dat het erg makkelijk oordelen is zo langs de zijlijn.
Als je haar eigen berichten over media-aandacht en "hihi, ik word rijk over zijn lijk" negeert wel ja. De "liefhebbende dame" geeft het zelf toe. Dan is er weinig ruimte voor nuance, lijkt me.

Maar we horen van jou het RTL-verslag?

pi_140482435
quote:
9s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je een eenzijdig verhaal wil horen en die immorele hoer nog eens wil spekken in haar narcisme wel ja.
Hahahaa en je bent niet eens een trol.

Veel sterkte man
pi_140482451
quote:
6s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je haar eigen berichten over media-aandacht en "hihi, ik word rijk over zijn lijk" negeert wel ja. De "liefhebbende dame" geeft het zelf toe. Dan is er weinig ruimte voor nuance, lijkt me.

Maar we horen van jou het RTL-verslag?
Heeft ze dat gezegd ?
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2014 @ 20:41:21 #21
88815 The_Emotion
98.3
pi_140482482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gelezen, wel staat er in het AD artikel dat ze door vrienden op de hoogte werd gebracht dat het einde naderde.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_140482501
quote:

[..]

Ze stond nét op het punt zichzelf te vinden, daar in Hawaii. Tja, en dat gaat dan natuurlijk voor.
anonieme razernist
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2014 @ 20:43:00 #23
88815 The_Emotion
98.3
pi_140482604
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja en in net begin vonden ze elkaar leuk. Zaken veranderen, misschien wilde hij haar helemaal niet meer zien? Of beter, laten we even wachten met een oordeel totdat we solide argumenten hebben om een mening te onderbouwen. Zoals bijvoorbeeld het boek lezen hoewel dit voor sommigen niet eens nodig is... _O-
Ik wacht de nuances nog even af, maar zoals het er nu voor staat heb ik weinig trek om überhaupt het boek te gaan lezen.
- Ian Malcolm
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 20:43:20 #24
3928 Ulx
pi_140482623
Mensen die denken dat je rijk kan worden van een boek....

Als je een literatuurprijs wint, wat leuke columns hebt, het in twintig talen succesvol uit kan brengen, je voorleesavonden uitverkopen en het verhaal tot een succesvolle film gemaakt hebt zien worden misschien. Maar zelfs dan nog.
pi_140482667
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat werpt voor mij toch wel een ander licht op de zaak. Maar ik heb dan ook een intense hekel aan dronkenschap en zuipschuiten.....
"Zegguh, Henk, zuip es wat minder man"
vs
"oh Lideweij, ik heb zo'n pijn en ik ga je zo missen. Geef me alsjeblieft nog een wodka, het verzacht zo lekker. Ik beloof je dat ik niet agressief zal worden, en ben trouwens toch te zwak om je te slaan"
"Nee schat, je bent een egoistishce klootzak dat jij je laatste momenten met die fles gaat hebben"
"Lieverd, ik begrijp je en ga nou maar naar Hawaii. Op mijn sterfdag ben je erbij he?"
"Tuurlijk, dat beloof ik je, veel sterkte de komende tijd he"
"...... ..... .. ."

"jongens, ik heb een boek geschreven en dat gaat helemaal over mij hem, ik ben zo bijzonder, allemaal mijn boek kopen hoor! Deel het via Facebook en Twitter, lieve vriendinnetjes, hihi, ik ben zo speciaal, hihi, en zo sluw dat ik hier een slaatje uit weet te slaan, gigigi"

:')

pi_140482775
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

vs
"oh Lideweij, ik heb zo'n pijn en ik ga je zo missen. Geef me alsjeblieft nog een wodka, het verzacht zo lekker. Ik beloof je dat ik niet agressief zal worden, en ben trouwens toch te zwak om je te slaan"
"Nee schat, je bent een egoistishce klootzak dat jij je laatste momenten met die fles gaat hebben"
"Lieverd, ik begrijp je en ga nou maar naar Hawaii. Op mijn sterfdag ben je erbij he?"
"...... ..... .. ."

"jongens, ik heb een boek geschreven en dat gaat helemaal over mij hem, ik ben zo bijzonder, allemaal mijn boek kopen hoor! Deel het via Facebook en Twitter, lieve vriendinnetjes, hihi, ik ben zo speciaal, hihi, en zo sluw dat ik hier een slaatje uit weet te slaan, gigigi"

Je geeft geen bronnen voor je beweringen...
pi_140482811
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

vs
"...... ..... .. ."

wie eist bewijst
blablablabla
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 20:47:59 #28
3928 Ulx
pi_140482860
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:47 schreef Elan het volgende:

[..]

wie eist bewijst
Jij kent E_M nog niet.
  Spellchecker woensdag 28 mei 2014 @ 20:51:37 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_140483087
Weet niet of het al gemeld is hier: vanavond is zij te gast bij RTL Late Night bij Umberto Tan.
pi_140483155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij kent E_M nog niet.
Zij heeft hem ziek gemaakt en dat voor financieel gewin
pi_140483209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:51 schreef maily het volgende:
Weet niet of het al gemeld is hier: vanavond is zij te gast bij RTL Late Night bij Umberto Tan.
Ben benieuwd, hopelijk krijgt ze er flink van langs.
Maar die Humberto is vaak te lief, niet?
pi_140483428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ben benieuwd, hopelijk krijgt ze er flink van langs.
Maar die Humberto is vaak te lief, niet?
Stelt veel vantevoren afgesproken vragen.
Tenminste, zo komt het bijna altijd over.
  Spellchecker woensdag 28 mei 2014 @ 20:57:40 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_140483432
Het zou mij eigenlijk niks verbazen als dit een hoax is .... dat zij met dit verhaal de mensen aan het denken wil zetten?
Net zoiets als de donorshow met die nieren.
pi_140483460
Mensen die roepen dat we voor het hele plaatje haar verhaal en het boek moeten kennen :') rot een eind op joh :D als we subjectieve aandachtshoererij willen horen van een egoistische kuthoer dan kies ik wel wat anders uit.
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2014 @ 21:01:33 #35
88815 The_Emotion
98.3
pi_140483678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:43 schreef Ulx het volgende:
Mensen die denken dat je rijk kan worden van een boek....

Als je een literatuurprijs wint, wat leuke columns hebt, het in twintig talen succesvol uit kan brengen, je voorleesavonden uitverkopen en het verhaal tot een succesvolle film gemaakt hebt zien worden misschien. Maar zelfs dan nog.
Zelf denk ik dat het meer om aandachtprostitutie gaat, dan om financieel gewin.
Maar ik blijf van mening dat dit gewoon lijkenpikkerij is.
- Ian Malcolm
pi_140483831
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:58 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die roepen dat we voor het hele plaatje haar verhaal en het boek moeten kennen :') rot een eind op joh :D als we subjectieve aandachtshoererij willen horen van een egoistische kuthoer dan kies ik wel wat anders uit.
Gewoon oordelen zonder dat je weet hoe de vork in de steel zit?
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:04:31 #37
428747 XavD.
I'm no Frenchman -X.D.
pi_140483865
Wat een ongelooflijke vieze vuile SLET. Deze vrouw zal sterven in eenzaamheid. Niemand zal immers ooit nog een relatie aan willen gaan met deze misselijkmakende vrouw. Een beetje geld verdienen aan de dood van je man/vriend en hem nog verlaten ook. Deze vrouw heeft geen enkel moraliteitsbesef en ze heeft zichzelf gereduceerd tot niets meer dan een gore egoist! De beste man kreeg een vreselijke vorm van kanker maar het ergste wat hem overkomen is is zijn eigen vrouw die erger is dan de ziekte zelf! Manman, wat een aandachtshoer met al die reclame, TE TRIEST VOOR WOORDEN.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 21:06:40 #38
3928 Ulx
pi_140483978
quote:
9s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zij heeft hem ziek gemaakt en dat voor financieel gewin
In opdracht van Enron. En Goldman Sachs.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 21:08:38 #39
3928 Ulx
pi_140484086
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:04 schreef XavD. het volgende:
Wat een ongelooflijke vieze vuile SLET. Deze vrouw zal sterven in eenzaamheid. Niemand zal immers ooit nog een relatie aan willen gaan met deze misselijkmakende vrouw. Een beetje geld verdienen aan de dood van je man/vriend en hem nog verlaten ook. Deze vrouw heeft geen enkel moraliteitsbesef en ze heeft zichzelf gereduceerd tot niets meer dan een gore egoist! De beste man kreeg een vreselijke vorm van kanker maar het ergste wat hem overkomen is is zijn eigen vrouw die erger is dan de ziekte zelf! Manman, wat een aandachtshoer met al die reclame, TE TRIEST VOOR WOORDEN.
Jij bent zo'n tiep dat een erfenis weigert?
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:09:13 #40
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140484122
quote:
Intellectuele post.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140484178
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:58 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon lekker op voorhand compleet affikken toch, simpel figuur _O-
blablablabla
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:12:02 #42
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140484279
Anyway, kan me wel voorstellen dat het enorm zwaar is om je liefde door zo'n ziekte te zien gaan, en zou dus zo'n vrouw ook niet meteen veroordelen dat ze het niet aankon en derhalve het heeft verbroken allemaal. Sympathiek is het natuurlijk niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Net als het verlaten van een gezin als het kind zwaar gehandicapt blijkt te zijn. Ik heb respect voor de mensen die het kunnen, maar kan wel begrijpen dat je de benen neemt eventueel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 21:12:35 #43
3928 Ulx
pi_140484313
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Stelt veel vantevoren afgesproken vragen.
Tenminste, zo komt het bijna altijd over.
Dat is bij de meeste interviews zo. Anders gaan mensen hakkelen en stotteren of slaan dicht als er een onverwachte rotvraag komt. Heb je ook weinig aan.
pi_140484332
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij bent zo'n tiep dat een erfenis weigert?
Wat is daar mis mee dan?
  Overall beste user 2022 woensdag 28 mei 2014 @ 21:13:37 #45
3928 Ulx
pi_140484371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan?
Niks, als je niets wilt verdienen aan de dood van een ander is het prima.
pi_140484373
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is bij de meeste interviews zo. Anders gaan mensen hakkelen en stotteren of slaan dicht als er een onverwachte rotvraag komt. Heb je ook weinig aan.
Jeroen Pauw werd nog wel eens echt kwaad.
pi_140484383
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:12 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway, kan me wel voorstellen dat het enorm zwaar is om je liefde door zo'n ziekte te zien gaan, en zou dus zo'n vrouw ook niet meteen veroordelen dat ze het niet aankon en derhalve het heeft verbroken allemaal. Sympathiek is het natuurlijk niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Net als het verlaten van een gezin als het kind zwaar gehandicapt blijkt te zijn. Ik heb respect voor de mensen die het kunnen, maar kan wel begrijpen dat je de benen neemt eventueel.
Jij zegt je nagelstudioafspraak ook niet af als je vriend euthanasie gaat plegen?

pi_140484432
quote:
Dat DIT kan! Je GELOOFT het toch niet!?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:14:47 #49
322645 Voorschrift
See if I care
pi_140484433
quote:
11s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij zegt je nagelstudioafspraak ook niet af als je vriend euthanasie gaat plegen?
Het klinkt heel klootzakkerig, maar als je de benen neemt en daarna ineens wel komt opdagen bij de stekker eruit dat is natuurlijk ook enigszins crux.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_140484441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niks, als je niets wilt verdienen aan de dood van een ander is het prima.
Zelfs wel netjes neem ik aan toch?

Maar jij zou wel de erfenis accepteren? of zou je zelfs letterlijk over lijken gaan om money te innen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')