http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-zieke-vriend.dhtmlquote:Vlak voor haar grote liefde Sander aan lymfeklierkanker overleed, verbrak Lideweij Bosman (34) de relatie en vertrok naar Hawaï. De strijd tegen zijn ziekte brak ook haar op. Terwijl hij vocht voor zijn leven, maakte zij zich van hem los om zichzelf terug te vinden. Over dat omstreden besluit schreef ze het boek 'Naupaka'.
Detectives verkopen beter in de zomer. Als ze kan schrijven en ze doet het voor het geld kiest ze wel daarvoor.quote:
Wat een onzin, heb jij enig idee hoeveel publiciteit en aandacht dit oplevert?quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:24 schreef Ulx het volgende:
Deze dan maar?
[..]
Detectives verkopen beter in de zomer. Als ze kan schrijven en ze doet het voor het geld kiest ze wel daarvoor.
De pogingen tot gevat doen van je is heel leuk hoor, maar je kan ook gewoon toegeven dat de manier hoe ze dit allemaal heeft gedaan niet erg netjes is.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:27 schreef Ulx het volgende:
Sorry hoor, maar een sobstory van een of andere egocentrische kuthoer gaat niet verkopen. Maakt net uit hoeveel TV shows ze bezoekt.
Als het natuurlijk wèl een oprecht en eerlijk relaas is kan het wel een succes worden, maar dan is ze weer geen kuthoer.
Dat staat al lang in dat andere topic, pretletter.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De pogingen tot gevat doen van je is heel leuk hoor, maar je kan ook gewoon toegeven dat de manier hoe ze dit allemaal heeft gedaan niet erg netjes is.
Het zit dus gewoon in het basispakket niks geen zweverig gelul.quote:Het Helen Dowling Instituut (HDI) heeft mij veel geholpen tijdens het ziekteproces van Sander. En daarom een wederdienst. Ik ga me - met behulp van mijn boek Naupaka - hard maken om deze instelling te helpen.
Wat ze doen? Partners en kankerpatiënten begeleiden om middenin het geweld van angsten en zorgen in je eigen kracht te blijven staan. En dat is een mooi raakvlak met mijn verhaal.
Directeur Bram Kuiper: “Psycho-oncologie is geen luxe, het is pure noodzaak. De zorg van het HDI wordt vergoed via de basisverzekering. Deze vergoedingen zijn echter te laag om kostendekkend te zijn. Het Gala is daarom op haar beurt pure noodzaak voor het HDI.”
Presentatrice Anita Witzier: “Het HDI richt zich op de achterkant van kanker. De emotionele kant. Een kant die vaak onzichtbaar blijft, maar waarvan het belang ongelofelijk groot is...” — bij Helen Dowling Gala.
en dat is dus waar haar ex dus om vroeg:quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is wel een beetje schijnheilig.
Tenzij die andere kant er om vraagt dan zou ik het zeker doen.
We zullen het zien, hoop dat de schrijfster niet haar gelijk wil halen maar dat zal wel niet (aanname omdat anders boek niet gepubliceerd zou zijn?)
Dat vind ik schijnheilig, niet het lef hebben om een laatste moment te delen, maar wel met een boek vol krokodillentranen op de proppen te komen.quote:Haar uitlaatklep is hardlopen en in de natuur zijn. Daarom wil ze terug naar Hawaï, waar Sander haar een jaar eerder ten huwelijk vroeg. Ze krijgt een baan in een wellnesscentrum. Sander juicht haar reis toe. Hij vraagt wel of ze terugkomt als hij op een dag euthanasie wil. Dat zegt Lideweij toe.
Heeft hij euthanasie laten plegen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:32 schreef Remqo het volgende:
[..]
Hij vraagt wel of ze terugkomt als hij op een dag euthanasie wil. Dat zegt Lideweij toe.
Die dag stond net de paardrijtocht bij zonsondergang gepland. Oh en een Skype-afspraak met een potentiële uitgever.quote:
Ja en in net begin vonden ze elkaar leuk. Zaken veranderen, misschien wilde hij haar helemaal niet meer zien? Of beter, laten we even wachten met een oordeel totdat we solide argumenten hebben om een mening te onderbouwen. Zoals bijvoorbeeld het boek lezen hoewel dit voor sommigen niet eens nodig is...quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:32 schreef Remqo het volgende:
[..]
en dat is dus waar haar ex dus om vroeg:
[..]
Dat vind ik schijnheilig, niet het lef hebben om een laatste moment te delen, maar wel met een boek vol krokodillentranen op de proppen te komen.
Je moet ook zo sportief zijn om te erkennen dat het erg makkelijk oordelen is zo langs de zijlijn.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die dag stond net de paardrijtocht bij zonsondergang gepland. Oh en een Skype-afspraak met een potentiële uitgever.
Kon die egoist niet een andere datum prikken?
Als je een eenzijdig verhaal wil horen en die immorele hoer nog eens wil spekken in haar narcisme wel ja.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
Of beter, laten we even wachten met een oordeel totdat we solide argumenten hebben om een mening te onderbouwen.
Ik kan uit het verhaal niet opmaken of hij euthanasie heeft laten plegen of dat hij dat niet heeft laten doen. Jouw morele afkeuring is me ondertussen wel duidelijk geworden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die dag stond net de paardrijtocht bij zonsondergang gepland. Oh en een Skype-afspraak met een potentiële uitgever.
Dat werpt voor mij toch wel een ander licht op de zaak. Maar ik heb dan ook een intense hekel aan dronkenschap en zuipschuiten.....quote:Sander voelt dat hij de strijd gaat verliezen. Hij drinkt zich laveloos om de pijn te verzachten en zijn angst voor de dood te verbergen. Dat zorgt voor ruzies. De ziekte van Sander breekt ook Lideweij op. 'Hij was zo bang om dood te gaan. Dat snapte ik wel. Het werd een excuus voor het drinken. Daar kon ik niks mee. Hij was zichzelf niet meer.'
Als je haar eigen berichten over media-aandacht en "hihi, ik word rijk over zijn lijk" negeert wel ja. De "liefhebbende dame" geeft het zelf toe. Dan is er weinig ruimte voor nuance, lijkt me.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet ook zo sportief zijn om te erkennen dat het erg makkelijk oordelen is zo langs de zijlijn.
Hahahaa en je bent niet eens een trol.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je een eenzijdig verhaal wil horen en die immorele hoer nog eens wil spekken in haar narcisme wel ja.
Heeft ze dat gezegd ?quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je haar eigen berichten over media-aandacht en "hihi, ik word rijk over zijn lijk" negeert wel ja. De "liefhebbende dame" geeft het zelf toe. Dan is er weinig ruimte voor nuance, lijkt me.
Maar we horen van jou het RTL-verslag?
Dat heb ik nergens gelezen, wel staat er in het AD artikel dat ze door vrienden op de hoogte werd gebracht dat het einde naderde.quote:
Ze stond nét op het punt zichzelf te vinden, daar in Hawaii. Tja, en dat gaat dan natuurlijk voor.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik wacht de nuances nog even af, maar zoals het er nu voor staat heb ik weinig trek om überhaupt het boek te gaan lezen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en in net begin vonden ze elkaar leuk. Zaken veranderen, misschien wilde hij haar helemaal niet meer zien? Of beter, laten we even wachten met een oordeel totdat we solide argumenten hebben om een mening te onderbouwen. Zoals bijvoorbeeld het boek lezen hoewel dit voor sommigen niet eens nodig is...
"Zegguh, Henk, zuip es wat minder man"quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat werpt voor mij toch wel een ander licht op de zaak. Maar ik heb dan ook een intense hekel aan dronkenschap en zuipschuiten.....
Je geeft geen bronnen voor je beweringen...quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Zegguh, Henk, zuip es wat minder man"
vs
"oh Lideweij, ik heb zo'n pijn en ik ga je zo missen. Geef me alsjeblieft nog een wodka, het verzacht zo lekker. Ik beloof je dat ik niet agressief zal worden, en ben trouwens toch te zwak om je te slaan"
"Nee schat, je bent een egoistishce klootzak dat jij je laatste momenten met die fles gaat hebben"
"Lieverd, ik begrijp je en ga nou maar naar Hawaii. Op mijn sterfdag ben je erbij he?"
"Tuurlijk, dat beloof ik je, veel sterkte de komende tijd he"
"...... ..... .. ."
"jongens, ik heb een boek geschreven en dat gaat helemaal over mij hem, ik ben zo bijzonder, allemaal mijn boek kopen hoor! Deel het via Facebook en Twitter, lieve vriendinnetjes, hihi, ik ben zo speciaal, hihi, en zo sluw dat ik hier een slaatje uit weet te slaan, gigigi"
wie eist bewijstquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Zegguh, Henk, zuip es wat minder man"
vs
"oh Lideweij, ik heb zo'n pijn en ik ga je zo missen. Geef me alsjeblieft nog een wodka, het verzacht zo lekker. Ik beloof je dat ik niet agressief zal worden, en ben trouwens toch te zwak om je te slaan"
"Nee schat, je bent een egoistishce klootzak dat jij je laatste momenten met die fles gaat hebben"
"Lieverd, ik begrijp je en ga nou maar naar Hawaii. Op mijn sterfdag ben je erbij he?"
"Tuurlijk, dat beloof ik je, veel sterkte de komende tijd he"
"...... ..... .. ."
"jongens, ik heb een boek geschreven en dat gaat helemaal over mij hem, ik ben zo bijzonder, allemaal mijn boek kopen hoor! Deel het via Facebook en Twitter, lieve vriendinnetjes, hihi, ik ben zo speciaal, hihi, en zo sluw dat ik hier een slaatje uit weet te slaan, gigigi"
Jij kent E_M nog niet.quote:
Ben benieuwd, hopelijk krijgt ze er flink van langs.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:51 schreef maily het volgende:
Weet niet of het al gemeld is hier: vanavond is zij te gast bij RTL Late Night bij Umberto Tan.
Stelt veel vantevoren afgesproken vragen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben benieuwd, hopelijk krijgt ze er flink van langs.
Maar die Humberto is vaak te lief, niet?
Zelf denk ik dat het meer om aandachtprostitutie gaat, dan om financieel gewin.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:43 schreef Ulx het volgende:
Mensen die denken dat je rijk kan worden van een boek....
Als je een literatuurprijs wint, wat leuke columns hebt, het in twintig talen succesvol uit kan brengen, je voorleesavonden uitverkopen en het verhaal tot een succesvolle film gemaakt hebt zien worden misschien. Maar zelfs dan nog.
Gewoon oordelen zonder dat je weet hoe de vork in de steel zit?quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:58 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die roepen dat we voor het hele plaatje haar verhaal en het boek moeten kennenrot een eind op joh
als we subjectieve aandachtshoererij willen horen van een egoistische kuthoer dan kies ik wel wat anders uit.
In opdracht van Enron. En Goldman Sachs.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zij heeft hem ziek gemaakt en dat voor financieel gewin
Jij bent zo'n tiep dat een erfenis weigert?quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:04 schreef XavD. het volgende:
Wat een ongelooflijke vieze vuile SLET. Deze vrouw zal sterven in eenzaamheid. Niemand zal immers ooit nog een relatie aan willen gaan met deze misselijkmakende vrouw. Een beetje geld verdienen aan de dood van je man/vriend en hem nog verlaten ook. Deze vrouw heeft geen enkel moraliteitsbesef en ze heeft zichzelf gereduceerd tot niets meer dan een gore egoist! De beste man kreeg een vreselijke vorm van kanker maar het ergste wat hem overkomen is is zijn eigen vrouw die erger is dan de ziekte zelf! Manman, wat een aandachtshoer met al die reclame, TE TRIEST VOOR WOORDEN.
Intellectuele post.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:04 schreef XavD. het volgende:
Wat een ongelooflijke vieze vuile SLET. Deze vrouw zal sterven in eenzaamheid. Niemand zal immers ooit nog een relatie aan willen gaan met deze misselijkmakende vrouw. Een beetje geld verdienen aan de dood van je man/vriend en hem nog verlaten ook. Deze vrouw heeft geen enkel moraliteitsbesef en ze heeft zichzelf gereduceerd tot niets meer dan een gore egoist! De beste man kreeg een vreselijke vorm van kanker maar het ergste wat hem overkomen is is zijn eigen vrouw die erger is dan de ziekte zelf! Manman, wat een aandachtshoer met al die reclame, TE TRIEST VOOR WOORDEN.
Gewoon lekker op voorhand compleet affikken toch, simpel figuurquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:58 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die roepen dat we voor het hele plaatje haar verhaal en het boek moeten kennenrot een eind op joh
als we subjectieve aandachtshoererij willen horen van een egoistische kuthoer dan kies ik wel wat anders uit.
Dat is bij de meeste interviews zo. Anders gaan mensen hakkelen en stotteren of slaan dicht als er een onverwachte rotvraag komt. Heb je ook weinig aan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Stelt veel vantevoren afgesproken vragen.
Tenminste, zo komt het bijna altijd over.
Wat is daar mis mee dan?quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij bent zo'n tiep dat een erfenis weigert?
Niks, als je niets wilt verdienen aan de dood van een ander is het prima.quote:
Jeroen Pauw werd nog wel eens echt kwaad.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is bij de meeste interviews zo. Anders gaan mensen hakkelen en stotteren of slaan dicht als er een onverwachte rotvraag komt. Heb je ook weinig aan.
Jij zegt je nagelstudioafspraak ook niet af als je vriend euthanasie gaat plegen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:12 schreef Voorschrift het volgende:
Anyway, kan me wel voorstellen dat het enorm zwaar is om je liefde door zo'n ziekte te zien gaan, en zou dus zo'n vrouw ook niet meteen veroordelen dat ze het niet aankon en derhalve het heeft verbroken allemaal. Sympathiek is het natuurlijk niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Net als het verlaten van een gezin als het kind zwaar gehandicapt blijkt te zijn. Ik heb respect voor de mensen die het kunnen, maar kan wel begrijpen dat je de benen neemt eventueel.
Dat DIT kan! Je GELOOFT het toch niet!?quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:04 schreef XavD. het volgende:
Het klinkt heel klootzakkerig, maar als je de benen neemt en daarna ineens wel komt opdagen bij de stekker eruit dat is natuurlijk ook enigszins crux.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij zegt je nagelstudioafspraak ook niet af als je vriend euthanasie gaat plegen?
Zelfs wel netjes neem ik aan toch?quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niks, als je niets wilt verdienen aan de dood van een ander is het prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |